Hore

Adobe Photoshop CS4

Dňa 23.09.2008 oficiálne uzrela svetlo sveta ďalšia verzia vynikajúceho grafického editora Adobe Photoshop a to konkrétne už jedenásta pod označením CS4.

 

Najväčší marketingový akcent  sa kladie na podporu  64-bitových operačných systémov Windows a využívanie výkonu grafického procesora GPU.  Áno, priaznivci  ovocinárskej firmy možno trošku posmutnejú, že nenájdu 64-bitovú podporu. Tá bude pravdepodobne až v ďalšej verzii  CS5. Je to spôsobené snahou Apple maximálne tlačiť do popredia modernejšie rozhranie API Cococa, čím programátori v Adobe

pri pripravovaní novej verzie ešte búšiaci kód pre staršie rozhranie Carbon vyšli s kopou práce navnivoč.

No nemusia byť až takí smutní pretože, ak by sme logicky očakávali dramatický nárast výkonu ten sa nekoná. Hovorí sa o 8 až 12 % náraste. Ak pracujete ako grafik s niekoľko GigaPixlovými obrázkami, výkon bude väčší - až desaťnásobný. Pre majoritnú časť fotografov je to však situácia, do ktorej sa zriedka kedy dostanú.

 

Pozrime sa na druhý hlavný reklamný artikel a to využívanie výkonu GPU. Osobne som netrpezlivo očakával využitie obrovského potenciálu grafických kariet. Dočkali sme sa odľahčenia procesora pri operáciách ako posúvanie obrázku, zväčšovanie, zmenšovanie, rotácia, manipulácia s 3D objektmi,  korekcia farieb a filtre. Určite je to krok vpred, no úplná podpora pri všetkých operáciách, kde je potrebná hrubá sila výpočtu ešte nie je kompletná. Je to zrejme ťažší oriešok keď uvážime fakt, že GPU má na starosť spracovanie obrazových informácií a následné posielanie na monitor a nie smerovať vypočítané úlohy naspäť do CPU. 

 

Načo sa skutočne tešiť?  Čo nám pribudlo a kde sa zlepšila funkčnosť?

 

Pribudol nový Adjustments panel s nedeštruktívnymi úpravami vo fotografii, s jednoduchším prístupom a použitím nástrojov ako sú Levels, Krivky...

 

 

Nový Masks panel pre jednoduchšie vytváranie masiek a to nielen bitmapových, ale aj vektorových. Jednoduchšie vyznačenie - selekcie častí v maske, ktoré nie sú spojité.

 

Fantasticky vyzerajúci nástroj Content-Aware Scaling, ktorý nám umožní naťahovať fotografiu s inteligentným doplnením miest vo fotografii tak, aby obrázok nestratil na kvalite ako to býva pri roztiahnutí bitmapového obrázka. Veľmi zaujímavé to môže byť pri dolaďovaní kompozície vo fotografii.

 

 

Smoother panning and zooming pre jednoduché zväčšovanie a zmenšovanie fotografie pohybom myši, jednoduchšie natáčanie obrázku pomocou akéhosi kompasu a pod akýmkoľvek uhlom.

 

Majitelia kompaktov  sa môžu tešiť na nástroj Extended depth of field, kde sa bude dať simulovať vlastná hĺbka ostrosti vo fotografii. Čiže krásne rozostrené pozadie fotografie už nebude len doménou vysoko svetelných objektívov.

 

 

Vylepšenia sa dočkalo skladanie panorám. Inteligentnejšie zarovnávanie jednotlivých snímkov a čerešnička bude možnosť ľahko vytvárať 360° panorámy. Vytváranie HDR (high dynamic range) fotografie sa dočkalo tiež drobných vylepšení.

 

 

RAW konvertoru pribudol lepší prevod z RAW formátu, automatické a inteligentnejšie korekcie vinetácie, alebo ďalších bežných neduhov objektívov.

 

Adobe Bridge CS4 by mal byť rýchlejší pri náhľadoch na fotografie a mal by ponúkať lepšiu správu a organizáciu súborov.

 

Na záver ešte spomeniem prediktívne korekcie v nástrojoch pre lokálne úpravy ako Burn, Dodge a Sponge. 

 

Pre optimálny chod CS4 sa odporúča OS Microsoft Windows v 64-bitovej verzii a tiež 4 GB pamäte na pevnom disku.  

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
2008-10-28 21:44:22
skusil som na 1GB RAm a hned siel prec :) avsak pozrel som RAW Converter 5, veeelmi dobry
 
emel
2008-11-16 10:57:50
Ja ho pouzivam na notebooku s 3GB RAM, 2,1GHz procesor, grafika 8400M GS (ja viem, nie je to bohvie co...) ale slape v pohode
 
martin.haburaj
2008-11-27 09:58:07
Troška testujem na DualCore 2180 taktnutý na 3,2GHz + 8GB RAM + Vista x64 no použitie GPU sa mi nepozdáva keďže v PC mám ešte 6600GT. V tomto ohľade to na výkone nezískalo. Ale zato nové usporiadanie panelov sa mi pozdáva. Taktiež náhľad retušovacieho štetca alebo klonovacieho razítka je vec na ktorú som si rýchlo zvykol.
 
2008-11-27 10:26:21
príspevok od: martin.haburaj
Troška testujem na DualCore 2180 taktnutý na 3,2GHz + 8GB RAM + Vista x64 no použitie GPU sa mi nepozdáva keďže v PC mám ešte 6600GT. V tomto ohľade to na výkone nezískalo. Ale zato nové usporiadanie panelov sa mi pozdáva. Taktiež náhľad retušovacieho štetca alebo klonovacieho razítka je vec na ktorú som si rýchlo zvykol.
No mal by Ti ist rychlejsie nie z dovodu DualCore, ale ze mas 64bit OS a ten vie adresovat viac nez 4GB RAM. Vo forach na webe najdes, ze 32bit PSCS3 ak ma k dispozicii 4GB RAM ju plne nevyuzije a vie adresovat RAM pre PSCS3 max. 3GB.
64bit PSCS4 a OS x64 vedia ist nad 4GB RAM.
 
2008-11-27 10:27:17
oprava:
PSCS3 ak ma k dispozicii 4GB RAM ju plne nevyuzije a vie adresovat RAM pre PSCS3 max. 3,2GB.
 
martin.haburaj
2008-11-27 11:29:00
Tomu rozumiem že to 32bit OS a ani žiaden 32bit SW neviem používať. Preto mám čo mám. No ja hovorím že mi ten PS spomaľuje grafická karta ktorá je na dnešnú dobu už vážne slabá.
 
Ultra TXF
2008-11-27 12:28:32
príspevok od: martin.haburaj
Troška testujem na DualCore 2180 taktnutý na 3,2GHz + 8GB RAM + Vista x64 no použitie GPU sa mi nepozdáva keďže v PC mám ešte 6600GT. V tomto ohľade to na výkone nezískalo. Ale zato nové usporiadanie panelov sa mi pozdáva. Taktiež náhľad retušovacieho štetca alebo klonovacieho razítka je vec na ktorú som si rýchlo zvykol.
Dualcore v takom takte ako máš bohato stačí,bohato stačí aj 4 GB RAM,8 GB je zbytočných,vyhodené peniaze....6600GT musí stačiť.Záleží aj aké sú pamäte,na akom takte bežia.
PC ti môže spomalovať kopec balastu nakopeného činnosťou a všelijaké malé programčeky bežiace na pozadí.
 
martin.haburaj
2008-11-27 13:11:12
No práve preto mám 8GB RAM, ktoré bežia na 1024MHz aby mi to tie programiky nespomaľovali a zasa toľko ich až nemám. Myslím že si viem ošetriť PC natoľko aby my ho nespomaľovali veci ktoré nepotrebujem. A ak by to malo byť spomalené tým tak by som mal problém s každou aplikáciou nielen s PS. 8GB určite nieje zbytočných keďže používam CAD systémy a zasa to nebolo tak drahé.

Ale opakujem že nemám spomalené nejako aplikovanie filtrov a podobných vecí čo sa týka výpočtov je to rýchle. Tiež samotný štart je skvelý.
Hovorím o grafike ktorá nemá jadro robené na takéto úkony rpetože je stará. skúsim ešte aktualizovať ovládač, Ale neverím že to pomôže.
 
stevonoz
2009-01-15 15:35:55
skúsil som Content-Aware Scaling funkciu je to parada.
 
tomas2009
2010-02-25 10:33:55
No neviem ci to pomože do diskusie ale ja mam počítač na ktorom ide Photoshop cs4 teda aj ine programy rady adobe, mám balík Design premium, uplne bez problémov. Občas robím aj v Autocadea ten ide tiež super. Konfigurácia pc je takáto: Procesor intel i7, 3.06 GHz, pamat 8 Giga ddr3 1333MHz, disk Hitachi 147GB 15000rpm 16MB SAS na beh systému windowse ešte oficiálna vista 64bitová, plus disk Western Digital 1 Tera 32MB SATA2 na fotky a kraviny, Grafickú kartu nvidia Quadro FX 3700 512 Mega ram, zdroj enermax 620 W, klasická dvd napalovačka. Pri tejto konfigurácii je to fakt rýchle a spoľahlivé, hlavne vo verzii 64bit. Odporúčam!



 
rbr69
2010-02-25 13:28:24
:) to je nejaky pc exhibicionizmus ... potreba sa verejne pochvalit, aku mam pc zostavu ... ale musim uznat, ze fakt dobru ;-)
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia