Hore

Aké fotky na Facebooku priťahujú „lajky“? Je za tým veda!

Chcete sa na Facebooku pochváliť fotografiami s najväčším počtom „Páči sa mi to“? V tom prípade by ste mali na sociálnu sieť namiesto portrétov osôb odosielať skôr zábery krajiniek. Podľa novej štúdie od Nikonu a University of California v Berkeley totiž užívatelia najčastejšie stláčajú „Like“ pod fotografiami, ktoré zobrazujú nádherné krajinky, milé zvieratká alebo chutne vyzerajúce jedlo.


Štúdia, v rámci ktorej malo 500 osôb z celej Európy hodnotiť 35 fotografií s rôznymi objektmi a kvalitou, zistila, že portréty osôb alebo skupinové fotografie z rôznych udalostí naopak získali najmenej kladných reakcií. Na základe svojich zistení výskumníci vytvorili vzorec, ktorý vám pomôže vybrať na zverejnenie také fotografie, ktoré vyvolajú čo najlepšiu možnú reakciu vašich priateľov. Tajný vzorec na „lajky“ znie:

Fotografi publikujúci na Facebooku by sa tak podľa neho mali pokúsiť zachytiť na svojich snímkach krajinu (K) alebo zviera (Z) a mali by tiež zvážiť, či chcú pomocou kompozície snímky vzbudiť v divákoch pocit inšpirácie (I) (napr. zaujímavo zachytený západ slnka), pôsobiť vtipne (V) alebo milo (M). Zároveň je kľúčové čo najvernejším spôsobom zachytiť svetlo, teda použiť správnu expozíciu (SE), a zároveň minimalizovať rozmazanie (R).



Technická stránka snímky teda pri získavaní priazne ostatných užívateľov tiež hrá istú rolu – výsledky ukázali, že snímky s nízkym rozlíšením alebo rozmazané majú menšiu šancu získať kladné hodnotenie a že dobre osvetlený záber bude vždy úspešnejší než tmavý alebo preexponovaný. Experiment tiež prekvapivo ukázal, že aj napriek obľúbenosti rôznych kreatívnych filtrov nemajú tieto efekty takmer žiadny vplyv na počet získaných označení „Páči sa mi to“.

„Na základe našej štúdie sa dá povedať, že ide najmä o emócie a kvalitu,“ hovorí Dr. Paul Piff, ktorý viedol výskumný tím. „Keď sme sa účastníkov štúdie pýtali, ktoré fotografie by sa im v službe Facebook páčili, zisťovali sme tiež, aké majú z danej snímky pocity. Najsilnejšiu väzbu k počtu označení „Páči sa mi to“ majú fotografie, ktoré pôsobia na diváka inšpiratívne. Vďaka tomu boli zvýhodnené krajinky nad portrétmi, ktoré skôr vzbudzujú pocit šťastia ako inšpirácie. Platí tiež, že nízka kvalita snímky môže zabrániť vo vzbudení emócií. Ak ľudia vidia efekt červených očí, nedostatočne nasvietenú scénu alebo rozmazané tváre, významne klesá šanca, že ich snímka osloví.“

Experiment sa uskutočnil pri príležitosti nedávneho uvedenia modelu Nikon COOLPIX S800c, ktorý tradičné funkcie kompaktného fotoaparátu prepája s možnosťami inteligentného zariadenia s platformou Android™.


Prednedávnom sme v redakčnom blogu publikovali zamyslenie sa nad novou érou fotografie a zdieľania fotografií za pomoci tzv. Smart Cameras. Netrvalo dlho a už sú tu prvé výskumy – čo si o tom myslíte vy? Je daný vzorec podľa vás pravdivý a prípadne v praxi využiteľný?

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Frola
2013-01-25 07:51:48
lidé se rádi dívají na pěkné věci, vzoreček je to pěkný a jednoduchý
 
zdq
2013-01-25 09:45:04
LOL! Give-a-f*ck-o-meter: (-*------) ... myslim ze hlavna uloha fotografii na FB je dokumentovat svoj zivot ... enough said ... ! A z tohto pohladu nehladim na zabery z fotografickej stranky ked rozdavam like. Kto chce zbierat like za zabery z vyssie uvedenych kategorii, na to su ine portaly!
 
Rofo
2013-01-25 09:54:05
To je zaujimavy clanok. Podla mna to plati nie len pre FB, ale aj pre tento portal A samozrejme aj ostatne podobne portaly
 
vd
2013-01-25 10:20:06
nie je co analyzovat, nie je co pisat. upadok hodnot...
 
kulkovsky
2013-01-25 10:30:34
fajn článok...je to tak no...
 
panpriatel
2013-01-25 10:30:57
no dufal som ze si teda utor clanku da tu pracu a nafoti tu krajinku zo zvieratom ktora bude inšpirovat bude vtina a mila spravne exponovana a nerozmazana...
a ze nam na nej odrezentuje ze dostal lajky...
no nic... tlachame a tlachame...
 
samusko
2013-01-25 10:35:50
príspevok od: Rofo
To je zaujimavy clanok. Podla mna to plati nie len pre FB, ale aj pre tento portal A samozrejme aj ostatne podobne portaly
na ephoto sa to cele nasobi este jednou konstantou - A. do A patri cela mnozina kamaratov, znamych atd.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-01-25 10:57:10
ano takto funguje aj reklama..
 
blahoslav J B Art
2013-01-25 10:59:39
touto cestou by som chcel ponuknut vsetkym ephotakom, ze za maly poplatok som ochotny lajkovat ich fotky /platba cez paypal/ bud jednotlivo, alebo za mesacny pausal - vyhoda pre tych, ktori uploaduju vacsie mnozstvo fotiek
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-01-25 11:35:29
inak je clanok riadne ironický ... oddnes sa riadime vzorcom všetci
 
rk.
2013-01-25 11:38:26
príspevok od: blahoslav J B Art
touto cestou by som chcel ponuknut vsetkym ephotakom, ze za maly poplatok som ochotny lajkovat ich fotky /platba cez paypal/ bud jednotlivo, alebo za mesacny pausal - vyhoda pre tych, ktori uploaduju vacsie mnozstvo fotiek
a na kolko by ma to vyslo, kebyze si chcem objednat tu onu ... lajku dna?
 
netmouse
2013-01-25 12:31:39
príspevok od: DEVOTEE
inak je clanok riadne ironický ... oddnes sa riadime vzorcom všetci
... DEVOTEE co tvoja srnka v top dna ... ta sedi presne, riadil si sa vzorcom

(Krajina + Zviera + Inspiracia) / (Dobre exponovane - rozmazanie) len postradam Milo a Vtipne ... sorry
 
blasi
2013-01-25 12:50:24
príspevok od: samusko
na ephoto sa to cele nasobi este jednou konstantou - A. do A patri cela mnozina kamaratov, znamych atd.
ta konstanta na vyse patri aj na FB pozor
 
Marcel Rebro
2013-01-25 12:52:25
príspevok od: rk.
a na kolko by ma to vyslo, kebyze si chcem objednat tu onu ... lajku dna?
... chces Lajku alebo balalajku?
 
S3030150
2013-01-25 13:15:29
na fejsbúku sa vela lájkov aj balalájkov da dosiahnut aj vygrcanim nejakej farebnej "fotečky" a prislubom o foteni zadarmo, ked to ludia "šérujú".

... i klikli i šérovali
 
3zTAN
2013-01-25 13:51:01
Tento clanok mi nepride hodnotny, i ked sa odkazuje na vyskum, o ktoreho informaciach sa vsak neviem nikde dohladat. I ked informacie o ktorych sa zmienuje su dobrym zakladom.

Cela problematika ziskavania lajkov a sharovania je o nieco komplexnejsia. Viac sa da docitat tu:
http://blog.pizzaseo.com/sk/co-funguje-na-facebooku-analyza-firemnych-statusov/
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-01-25 14:25:41
príspevok od: netmouse
... DEVOTEE co tvoja srnka v top dna ... ta sedi presne, riadil si sa vzorcom

(Krajina + Zviera + Inspiracia) / (Dobre exponovane - rozmazanie) len postradam Milo a Vtipne ... sorry
.. jednoznacne a funguje.. ved už vies vzorec aj ty mozes zacat tvorit
 
Nino699
2013-01-25 14:26:43
príspevok od: samusko
na ephoto sa to cele nasobi este jednou konstantou - A. do A patri cela mnozina kamaratov, znamych atd.
100% suhlas
 
jozefmicic
2013-01-25 14:30:25
príspevok od: DEVOTEE
.. jednoznacne a funguje.. ved už vies vzorec aj ty mozes zacat tvorit
Ja si myslím, že tá srnka vyzerala celkom milo Rozmýšľal som, v čom bolo tajomstvo úspechu a teraz je to jasné. Musím začať na poliach viac srnky naháňať
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-01-25 14:31:23
príspevok od: jozefmicic
Ja si myslím, že tá srnka vyzerala celkom milo Rozmýšľal som, v čom bolo tajomstvo úspechu a teraz je to jasné. Musím začať na poliach viac srnky naháňať
veeelmi jednoduche to je, odfotis srnku a krajinku s ND filtrom do protisvetla a mas BIG TOP
 
admin
redakcia ephoto.sk 2013-01-25 14:35:22
príspevok od: samusko
na ephoto sa to cele nasobi este jednou konstantou - A. do A patri cela mnozina kamaratov, znamych atd.
a nielen na ephoto, vsade kde existuje komunita. Ked to vezmeme do detailov, tak svojim sposobom aj v zivote, v biznise, v politike atd., atd.
 
sankiakis
ocenenie redakciou 2013-01-25 14:38:50
A ephoto plus k tomu este kozy a pipky .. a kozy
 
jozefmicic
2013-01-25 15:04:41
príspevok od: DEVOTEE
veeelmi jednoduche to je, odfotis srnku a krajinku s ND filtrom do protisvetla a mas BIG TOP
to hej, len ju udržať na mieste pri tej dlhej expozícii.. no nič, zajtra idem do polí, beriem ND filter a nejakú reťaz
 
samusko
2013-01-25 15:13:47
príspevok od: admin
a nielen na ephoto, vsade kde existuje komunita. Ked to vezmeme do detailov, tak svojim sposobom aj v zivote, v biznise, v politike atd., atd.
jasne, ale treba si uvedomit ze s cim viac "like" clovek rozda, tym viac hodnota hodnotenia devalvuje
 
JohnNewton
2013-01-25 15:16:11
príspevok od: Marcel Rebro
... chces Lajku alebo balalajku?
Medzi tým bola ešte Valentína Tereškovová
 
Ľuboš Capcara
2013-01-25 15:39:54
moje studie ukazali ze ked pekne dievca s 300 priatelmi urobi fotecku jej macky obycajnym telefonom a nebodaj macka+ona o zrkadlo tak ziska tolko likov ako cely moj album dokopy
 
blahoslav J B Art
2013-01-25 16:16:53
príspevok od: rk.
a na kolko by ma to vyslo, kebyze si chcem objednat tu onu ... lajku dna?
vlastnou hlavou som vymyslel vzorec, ktory ale nebudem zverejnovat, ze kazdy jednotlivy lajk ma hodnotu 99 centov a mesacny pausal pre 1 objednavatela 9,99 eur, v com ma objednavatel neobmedzeny pocet lajkov *

*neobmedzeny pocet lajkov sa riadi podla vseobecnych zmluvnych podmienok, ktore su uvedene v mojom prispevku tak malymi pismenami, ze ich ani nie je vidno
 
transporti686
2013-01-25 16:52:39
Je to dobré, ja tomu dávam like. I like cica and mica photos.
 
MichalGedeon
2013-01-25 16:56:10
A vo väcsine pripadov prave take fotky (ale aj obrazy a ine predmety), ktore pritahuju väcsinu ludi su gič...Ludia maju radi take veci nad ktorymi nemusia rozmyslat, nemusia hladat ziadnu skrytu hlbsiu myslienku diela. Maju radi ked ich hned zaujmu svojim obsahom, hned sa im zapacia a to je prave ten gič... Hlavne je, nech to je peknucke, krasnucke, gičove
 
Martin Prievalsky
2013-01-25 16:58:16
no, úprimne povedané, kiežby tento vzorec platil čo i len na fotoportáloch. Na fb to vždy závisí od počtu priateľov, toto číslo zohráva väčšiu rolu ako všetky premenné v tom vzorci.
Škoda len, že v tomto smere sa uberá aj známy portál 500px, v poslednom čase sa približuje aj ephoto, avšak ešte zďaleka nie v takom rozmere , v prvých 10 stránkach populárnych fotiek v 500px nájdete, žiaľ mnoho fotiek, čo by ste asi hodili do koša - a autori váš kritický komentár väčšinou zmažú, alebo sa stratí v záplave nespočetných komentároch typu "nice shot my friend"
 
3zTAN
2013-01-25 17:13:49
príspevok od: Martin Prievalsky
no, úprimne povedané, kiežby tento vzorec platil čo i len na fotoportáloch. Na fb to vždy závisí od počtu priateľov, toto číslo zohráva väčšiu rolu ako všetky premenné v tom vzorci.
Škoda len, že v tomto smere sa uberá aj známy portál 500px, v poslednom čase sa približuje aj ephoto, avšak ešte zďaleka nie v takom rozmere , v prvých 10 stránkach populárnych fotiek v 500px nájdete, žiaľ mnoho fotiek, čo by ste asi hodili do koša - a autori váš kritický komentár väčšinou zmažú, alebo sa stratí v záplave nespočetných komentároch typu "nice shot my friend"
Martin suhlas. K Facebooku - postupov na ziskanie lajkov na fotografiu je mnoho a ani zdaleka nemusia odrazat kvalitu fotografie. Tot je taka doba teraz
 
Jastojan
2013-01-25 18:15:49
príspevok od: Rofo
To je zaujimavy clanok. Podla mna to plati nie len pre FB, ale aj pre tento portal A samozrejme aj ostatne podobne portaly
Hej, no na FB aspoň vidieť kto všetko to tam "naklikal". Tu máme máme na to uvalené informačné embargo. Inak súhlasím, no.
 
bonifacko
2013-01-25 19:57:01
kto sa chce vylajkovať do aleluja:
https://www.facebook.com/umelecke.fotografie
 
alkaline
2013-01-25 20:21:48
...je zrejmé...že to tu pár ľudí berie príliš vážne...


 
stryzo
2013-01-25 20:23:42
pozor ked budete mat spravnu expozicu a uplne rozmazanie budete delit nulou

a druha vec kedze v citateli su len kladne cisla tak potrebujeme do menovatela dostat co najmensie cislo aby sme celkovo ziskali co najvacsie cislo -> cize cim lepsia technicka kvalita tym vacsie rozmazanie....
 
seifi
2013-01-25 22:35:26
v každom prípade sa podľa tohto kľúča lajkuje na ephoto
 
seifi
2013-01-25 22:40:36
no a zabudli do vzorca pridať po zvieraťku foto "newborna" ; newborn v košíku, na brúšku, so šálikom, s papučkami, ...všetko úspech
 
fatality
2013-01-26 02:03:42
príspevok od: Ľuboš Capcara
moje studie ukazali ze ked pekne dievca s 300 priatelmi urobi fotecku jej macky obycajnym telefonom a nebodaj macka+ona o zrkadlo tak ziska tolko likov ako cely moj album dokopy
jej mačky ako mačky alebo jej mačky ako .....?
 
haffen
2013-01-26 08:43:31
Mozem potvrdit, ze to nie je len pri fotkach. Ked davam von kresby architektury tak maju nepomerne viac lajkov ako portrety. A tie musia byt niecim vynimocne aby nachytali viac lajkov.
 
rk.
2013-01-26 09:42:46
príspevok od: Marcel Rebro
... chces Lajku alebo balalajku?
chcem balaLAJKU
 
zlate.slnko
2013-01-26 09:47:30
Ha!!! Ludia sa hlavne boja verejne ohodnotit fotografiu, ktora v nich vzbudzuje pocity ine nez len esteticky zazitok. Bezne dostavam spravy typu "Pacia sa mi tvoje nudes, ale nemozem ti dat lajk, lebo to vidi moja rodina/moj sef" .... Ale ak clovek olajkuje krajinku alebo zvieratko, nikto si o nom nemoze mysliet, ze je napr. nemravny, alebo ze nerozumie umeniu .....

kazdy voli co najbezpecnejsiu cestu, ako sa nestrapnit na verejnosti . Fejsbukovske lajky nie su ani meradlom uspesnosti, ani meradlom kvality a uz vobec nie meradlom hodnot.


Aj ked, ja si vazim kazdy lajk, ktory dostanem .... prave preto, ze nefotim krajinky a roztomile zvieratka .
 
Marcel Rebro
2013-01-26 09:47:59
príspevok od: rk.
chcem balaLAJKU
.
 
rk.
2013-01-26 09:50:31
príspevok od: rk.
chcem balaLAJKU
este som zabudol doplnit zdroj, nech nekradnem:
http://www.flickr.com/photos/timbek/4476346664/

... dam dceru a pol kralovstva za rozumnu moznost editovat prispevky
 
RoboK
2013-01-26 10:17:10
príspevok od: rk.
este som zabudol doplnit zdroj, nech nekradnem:
http://www.flickr.com/photos/timbek/4476346664/

... dam dceru a pol kralovstva za rozumnu moznost editovat prispevky
Daj fotku dcéry a LV královstva, možno to pomôže.
 
Anena
2013-01-26 10:31:13
príspevok od: Frola
lidé se rádi dívají na pěkné věci, vzoreček je to pěkný a jednoduchý
 
MichalGedeon
2013-01-26 10:31:41
príspevok od: rk.
chcem balaLAJKU

 
Rofo
2013-01-26 11:58:46
príspevok od: alkaline
...je zrejmé...že to tu pár ľudí berie príliš vážne...


niekto to berie viac vazne, niekto menej... ale ked si niekto nakupi techniku taku ako maju zivnostnici, ale na rozdiel od toho zivnostnika jedine co z toho ma su tie lajky, tak sa nediv ze to berie prilis vazne
 
alkaline
2013-01-26 12:31:22
príspevok od: Rofo
niekto to berie viac vazne, niekto menej... ale ked si niekto nakupi techniku taku ako maju zivnostnici, ale na rozdiel od toho zivnostnika jedine co z toho ma su tie lajky, tak sa nediv ze to berie prilis vazne
...aha...
...tjeden z aspektov...čo mi unikol...
...potom ale želám takto orientovaným...
...menej lajkov...
...a viac predaných obrázkov...
...minimálne po osemsto euro kus...




 
hubertsvk
2013-01-27 08:44:34
tu a na fb je to rovnake, ludia nevedia napisat skutocne co si myslia o fotke, skusenych beru ze im nic hovorit nemusia a neskusenym netreba nic hovorit vsak nech sa ucia sami
 
alkaline
2013-01-27 09:46:36
...a nesúvisí ten ostych komentovať videné...
...s celonárodným športom hovoriť čo si myslím...
...až keď to inak nejde...?...

 
hubertsvk
2013-01-27 09:56:49
podla mna su vsetci (teda aspon tych co ja poznam) fotografi dost "drzi" na to aby povedali co si myslia ale skor je to o ochote a rade niekomu kto moze byt lepsi ako ja
... alebo o zavisti ze je lepsi ako ja
... alebo o tom ze preco by som mu mal radit nech sa to nauci sam ked som sa to naucil ja sam
... alebo preco mam zadarmo radit?
 
Jastojan
2013-01-27 10:25:53
príspevok od: hubertsvk
tu a na fb je to rovnake, ludia nevedia napisat skutocne co si myslia o fotke, skusenych beru ze im nic hovorit nemusia a neskusenym netreba nic hovorit vsak nech sa ucia sami
Možno nechcú napísať, čo si myslia... Je tu kopu autorov (či pokročilých alebo aj menej pokročilých), ktorí proste nedokážu uniesť to, čo si druhí myslia o jeho fotke. A je jedno či to napíšeš konštruktívne alebo inak. Keď vidíš ako niektorí pristupujú k názoru/kritike, tak si nabudúce rozmyslíš, či sa vôbec slovne pristavíš.

Aj preto to tu je s tým komentovaním (okrem kometov typu - pekné, páči, a pod.) dosť biedne. No klikačov na "páči sa" je hromada.
Viď napríklad foto - (nič prosti autorovi nemám, len to foto beriem ako aktuálny príklad, že 25 ľudí odklikne a slovne sa pristaví žiaľ len jeden).
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/341641/mrazive-prebudenie/?s=24h

Čo je škoda no.

 
zlate.slnko
2013-01-27 10:27:47
príspevok od: hubertsvk
podla mna su vsetci (teda aspon tych co ja poznam) fotografi dost "drzi" na to aby povedali co si myslia ale skor je to o ochote a rade niekomu kto moze byt lepsi ako ja
... alebo o zavisti ze je lepsi ako ja
... alebo o tom ze preco by som mu mal radit nech sa to nauci sam ked som sa to naucil ja sam
... alebo preco mam zadarmo radit?
moja osobna skusenost: bez akychkolvek zabran som o svojom sposobe fotenia porozpravala ludom, ktori sa zaujimali ..... a zo vsetkych sa nasla skutocne len jedina ossoba, ktora moje veci zacala kompletne napodobnovat, dokonca si kvoli tomu opatrila vlastnu fototechniku a neskor ma zacala obvinovat, ze ju vykradam ....
ano, najprv ma to riadna vytocilo .... no i tak opat kazdemu, kto sa opyta, odpoviem, ako fotim .... pretoze hocikto moze napodobnit obrazok, ale pocity su vzdy originalne, tie sa skopirovat nedaju ....

ani dotycnej osobe kopirovanie v nicom nepomohlo, aj ked tie veci robi naozaj dobre .... kazdy v obraze totiz rychlo pochopil, kde je zdroj
 
hubertsvk
2013-01-27 11:08:56
ale o tom to je ze kazdy zacina kopirovanim techniky a kto to naozaj mysli vazne si vytvori vlastnu a kopirovat technika sa presne neda nikdy totiz clovek nevidi ocami toho akoze originalneho autora vacsinou (aspon ja) to beriem iba ako inspiraciu a snazim sa na dany zaber pozerat akoby som to odfotil ja ... ja vela vela vela studujem fotky co su tu a ano niekedy sa vyjadrim a niekedy nie ... ja by som velmi privital keby moje fotky "kritizovali" ale je rozdiel kritika a kontruktivna kritika a to ze to niektori nezvladaju je ich problem, ja sa chcem posunut dalej vo foteni len ked neviem nazor o to je to tazsie aj na takomto specializovanom portali, takze kludne kritizujte moje fotky chcem sa zdokonalovat
 
hubertsvk
2013-01-27 11:13:33
a btw na FB sa dobre fotky prezentuju, kedze tam mam "priatelov" ktorym "vnutim" moje foto
 
Jastojan
2013-01-27 11:30:16
príspevok od: hubertsvk
ale o tom to je ze kazdy zacina kopirovanim techniky a kto to naozaj mysli vazne si vytvori vlastnu a kopirovat technika sa presne neda nikdy totiz clovek nevidi ocami toho akoze originalneho autora vacsinou (aspon ja) to beriem iba ako inspiraciu a snazim sa na dany zaber pozerat akoby som to odfotil ja ... ja vela vela vela studujem fotky co su tu a ano niekedy sa vyjadrim a niekedy nie ... ja by som velmi privital keby moje fotky "kritizovali" ale je rozdiel kritika a kontruktivna kritika a to ze to niektori nezvladaju je ich problem, ja sa chcem posunut dalej vo foteni len ked neviem nazor o to je to tazsie aj na takomto specializovanom portali, takze kludne kritizujte moje fotky chcem sa zdokonalovat
To je to, že kto to myslí vážne s fotením, tak ho tento portál klikaním na "like" ďalej neposunie, z toho naozaj nie je poznať, čo by sa dalo zlepšiť a čo nie (samozrejme sa dá komentovať a vytknúť chyby, ale tá možnosť sa moc nevyužíva). Už som videl aj vlákna na fóre typu - môžete mi povedať niečo k tejto fotke, okomentovať fotku? a pod. - ale na to tu je predsa tá možnosť dávať fotky do galérie a špeciálne aj do galérie na kritiku. Hej je to špecializovaný portál o fotografiách a fotografovaní s možnosťou kliknúť na "páči sa" Keď si to človek takto pozrie, znie to vtipne... no iná možnosť tam nie je. Škoda, že tu ani nie je vidieť, komu sa tá fotka vlastne páči. Ešte za starého bodovacieho systému som sa učil hlavne z bodovania iných fotografií (najmä keď to bodoval nejaký skúsenejší fotograf). Všímal som si samozrejme, čo všetko bolo na fotkách vytýkané, a podobných chýb som sa snažil vyvarovať. Čiže v konečnom dôsledku sa pod moju fotku nemusel nikto pristaviť s komentárom, proste som sa učil aj z chýb iných (aj podľa toho ako boli ohodnotení bodmi). Tu čo? Kuknem páči sa 20 ľuďom (neviem akým), koment žiaden, alebo "pekné", alebo ojedinelá kritika (zväčša skupiny pravidelných komentujúcich), ktorú si teda hlavne všímam. Je to akési uspaté (na špecializovaný portál ako píšeš).
 
MarianDLL
2013-01-27 12:08:15
Tomu, kto napisal ten vzorec, ale teraz nemyslim po obsahovej stranke, ale po formalnej stranke, by som odrezal hlavu. Preco je ten menovatel tak daleko odsadeny od zlomkovej ciary? Preco je v citateli ta zatvroka, ked je tam len scitanie? Preco v menovateli je vysvetlivka priamo v zatvorkach za vyrazom? Vyzera to potom, akoby R bolo funkciou rozmazania...
No vidite co ma trapi? Taka chujovina, ako cely tento clanok. Na jednej strane ePhoto bojuje o vyssiu uroven, na druhej strane si ju sam znizuje uverejnovanim takychto clankov.
Pre kristove rany, ved na FB a vsade inde ludia lajkuju to co je mile a vtipne. A neverim, ze lajkovanie ma nieco docinenia s technickou strankou fotky.
Za tym nie je ziadna veda. A nechapem preco tolko ludi reaguje na tak hlupy clanok. A preco vobec ja stracam cas.... ach jaj.
PS.: Prosim vas, dajte mi aspon jeden like, lebo inak si ho budem musiet dat sam ako obycajne.
 
MarianDLL
2013-01-27 12:32:50
Shit, uz som mal jeden lajk a niekto mi ho zrusil. Za toto budete pykat, ja si vas najdem!
...Inak sa opravim: ludia lajkuju bud to, co je mile (vacsinou az gycove - napr. maciatka, gycove krajinky, zapady slnka a pod.), alebo to, co je vtipne, pripadne kombinacia tychto dvoch. Hawk
 
alkaline
2013-01-27 12:41:06
...máš dva...
...je lepšie...?...


 
MarianDLL
2013-01-27 12:56:26
príspevok od: alkaline
...máš dva...
...je lepšie...?...


Ano, vdaka.
Uz mi je 2x tak lepsie
 
mirosz
2013-01-27 17:14:55
Co je to ten fejsbuk?
 
hubertsvk
2013-01-27 19:30:12
príspevok od: Jastojan
To je to, že kto to myslí vážne s fotením, tak ho tento portál klikaním na "like" ďalej neposunie, z toho naozaj nie je poznať, čo by sa dalo zlepšiť a čo nie (samozrejme sa dá komentovať a vytknúť chyby, ale tá možnosť sa moc nevyužíva). Už som videl aj vlákna na fóre typu - môžete mi povedať niečo k tejto fotke, okomentovať fotku? a pod. - ale na to tu je predsa tá možnosť dávať fotky do galérie a špeciálne aj do galérie na kritiku. Hej je to špecializovaný portál o fotografiách a fotografovaní s možnosťou kliknúť na "páči sa" Keď si to človek takto pozrie, znie to vtipne... no iná možnosť tam nie je. Škoda, že tu ani nie je vidieť, komu sa tá fotka vlastne páči. Ešte za starého bodovacieho systému som sa učil hlavne z bodovania iných fotografií (najmä keď to bodoval nejaký skúsenejší fotograf). Všímal som si samozrejme, čo všetko bolo na fotkách vytýkané, a podobných chýb som sa snažil vyvarovať. Čiže v konečnom dôsledku sa pod moju fotku nemusel nikto pristaviť s komentárom, proste som sa učil aj z chýb iných (aj podľa toho ako boli ohodnotení bodmi). Tu čo? Kuknem páči sa 20 ľuďom (neviem akým), koment žiaden, alebo "pekné", alebo ojedinelá kritika (zväčša skupiny pravidelných komentujúcich), ktorú si teda hlavne všímam. Je to akési uspaté (na špecializovaný portál ako píšeš).
no ano suhlasim ... pozeram si aj kometare k fotke ktora ma zaujme, ci to co si myslim ja aky mam z nej pocit a nejake "chyby" niekto k tomu napisal ale velmi mi chyba ziva interakcia s niekym skusenejsim pri pive kave ... v ziline kde sa obcas na stretavke zastavim je to presne take ... ukazujeme si kto ma ake zabery a chvalime a to je to co mi tu v bratislave chyba
 
MRathlon
2013-01-30 11:21:15
príspevok od: mirosz
Co je to ten fejsbuk?
noze nam povedz nieco viac o tom ako nie si jeho otrokom a ako ti je bez neho dobre...a nezabudni nas nazvat ovcami
 
mirosz
2013-01-30 12:48:07
príspevok od: MRathlon
noze nam povedz nieco viac o tom ako nie si jeho otrokom a ako ti je bez neho dobre...a nezabudni nas nazvat ovcami
niekde som nieco take pisal?
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované