Hore

Atraktívna kórejská tridsať päťka

Samyang 35mm 1:1.4 AS UMC

Zaujímavé a hlavne cenovo prístupné objektívy určené pre segment digitálnych zrkadloviek má už päť rokov vo svojom portfóliu kórejská firma Samyang. A hoci svoj najnovší prírastok oficiálne predstavila už na minuloročnom veľtrhu Photokina 2010, až v týchto dňoch priniesla na trh jeho finálnu verziu so zdokonalenou optikou a úplne novým dizajnom, ktorý púta najmä výrazným červeným kovovým prstencom. Pevná širokouhlá 35-ka s clonou f/1.4, primárne navrhnutá pre fullframe zrkadlovky, pozostáva z dvanástich optických členov. Vďaka kvalitnej antireflexnej úprave disponuje sklo vysokým kontrastom a verným podaním farieb. Jeho minimálna zaostrovacia vzdialenosť je 30 cm. A keď sme pri zaostrovaní, nedá mi nespomenúť skutočnosť, že ide objektív výlučne s manuálnym ostrením.

Bajonety Samyang 35mm 1:1.4 AS UMC sú kompatibilné so zrkadlovkami Canon, Nikon, Pentax, Samsung NX, Sony Alpha, ale aj so štvor-tretinovými kamerami. Očakávaná predajná cena by sa mala pohybovať na úrovni 379€.

 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
MajkY
2011-03-08 10:29:36
Ako na zavolanie, o 35ke canonackej sa mi sniva, tak mozno Samayang mi splni sen. Len to ostrenie na plnej diere, trafit sa spravne do DOFky bude asi nadludsky vykon (C40D). Pockam este na recenzie, ale cena je velmi priazniva.
 
MartinH
2011-03-08 10:46:00
380 oci a MF? dakujem neprosim..
 
Paulie
2011-03-08 10:50:41
Sony Alpa? Nazdravie!
 
Radko.com
2011-03-08 10:54:32
Nič proti, ale to by som veľmi nechcel... uhm.
 
wayne
2011-03-08 10:55:17
Sony Alpa a stvortretinove kamery. Hm. Aj ten slovosled taky zvlastny... Ale co tam potom, hlavne ze objektiv ma putavy cerveny kovovy prstenec, ked uz bude mat vystup odpovedajuci cene.
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-03-08 11:00:35
Skoda ze tu nie su nejake fotky v plnej velkosti na pozretie ako ta masina foti....Osobne obdivujem tuto znacku ze poskytuje lacne objektivy v celkom normalnej kvalite, aj ked osobne co som videl skusobne snimky tak nejake ostre neboli ani na f8 ale zase to som asi porovnaval s L sklami takze da sa povedat ze boli prijatelne dostatocne pre ludi ktori netrpia syndromom extremne ostrich fotiek..(ako ja) haha...Tak isto Carl Zeiss poskytuje manualne objektivy a vela ludi si to kupuje takze nevidim problem ze jednu znacku odsudim preto ze nema AF ostrenie a druhu budem ospevovat aka je uzasna pretoze je Carl Zeiss..Tato masina stoji 1/3 ceny z canonu 35mm f1.4 co je riadna haluz takze urcite si svojich obdivovatelov najde....aj ked samozrejme ja osobne by som do manualneho ostrenia nesiel..stacilo mi
 
Shooter
2011-03-08 11:02:06
príspevok od: tomatito
Skoda ze tu nie su nejake fotky v plnej velkosti na pozretie ako ta masina foti....Osobne obdivujem tuto znacku ze poskytuje lacne objektivy v celkom normalnej kvalite, aj ked osobne co som videl skusobne snimky tak nejake ostre neboli ani na f8 ale zase to som asi porovnaval s L sklami takze da sa povedat ze boli prijatelne dostatocne pre ludi ktori netrpia syndromom extremne ostrich fotiek..(ako ja) haha...Tak isto Carl Zeiss poskytuje manualne objektivy a vela ludi si to kupuje takze nevidim problem ze jednu znacku odsudim preto ze nema AF ostrenie a druhu budem ospevovat aka je uzasna pretoze je Carl Zeiss..Tato masina stoji 1/3 ceny z canonu 35mm f1.4 co je riadna haluz takze urcite si svojich obdivovatelov najde....aj ked samozrejme ja osobne by som do manualneho ostrenia nesiel..stacilo mi
Fotky sú tuto:

http://www.fotoradce.cz/samyang-potvrzuje-finalni-verzi-35mm-f1-4-as-umc-clanekid785

 
conan7
2011-03-08 11:17:25
príspevok od: tomatito
Skoda ze tu nie su nejake fotky v plnej velkosti na pozretie ako ta masina foti....Osobne obdivujem tuto znacku ze poskytuje lacne objektivy v celkom normalnej kvalite, aj ked osobne co som videl skusobne snimky tak nejake ostre neboli ani na f8 ale zase to som asi porovnaval s L sklami takze da sa povedat ze boli prijatelne dostatocne pre ludi ktori netrpia syndromom extremne ostrich fotiek..(ako ja) haha...Tak isto Carl Zeiss poskytuje manualne objektivy a vela ludi si to kupuje takze nevidim problem ze jednu znacku odsudim preto ze nema AF ostrenie a druhu budem ospevovat aka je uzasna pretoze je Carl Zeiss..Tato masina stoji 1/3 ceny z canonu 35mm f1.4 co je riadna haluz takze urcite si svojich obdivovatelov najde....aj ked samozrejme ja osobne by som do manualneho ostrenia nesiel..stacilo mi
carl zeiss má ale indikáciu zaostrenia (otázne je, že aké to je presné), ale tieto samyangy nemajú nič....
 
Matúš Lago
redakcia ephoto.sk 2011-03-08 11:27:03
Áno, jednoznačne ide najmä o hračku pre skalných fanúšikov manuálneho ostrenia, od nás zvyknutých na AF by si tento objektív určite vyžadoval pevné nervy a hodiny trénovania. A vďaka za "Alpu", sám som sa pobavil
 
pe3k
2011-03-08 11:33:41
na tocenie videa ano, ale na fotenie nie..... fotit pri clone 1,4 na manual...??? Ja by som sa asi nikdy netrafil
 
tomexx
2011-03-08 12:03:13
príspevok od: pe3k
na tocenie videa ano, ale na fotenie nie..... fotit pri clone 1,4 na manual...??? Ja by som sa asi nikdy netrafil
Na 1.4 bude fotka vyzerat aj tak ako vygrcnuta. Pouzitie vidim skor od 2.8 vyssie....
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-03-08 12:10:35
príspevok od: tomexx
Na 1.4 bude fotka vyzerat aj tak ako vygrcnuta. Pouzitie vidim skor od 2.8 vyssie....
osobne si myslim ze na objektiv za 380 euro je tato fotka uplne spickova

http://www.samyang.pl//Samples/35mmF14/Samyang_35mm_F14_AS_UMC_sample_DSC_0565.jpg

az na to manualne ostrenie...pouzivat sklo 35mm f1.4 na 2.8 a vyssie to skor vidim na Canon EF 28mm f2.8 za este menej plus to ma aj AF ...
 
Fotograf77
2011-03-08 12:12:19
Volakedy sa robili take super zabery. . .a to sa fotilo na filmovy material a s objektivmi vylucne s rucnym ostrenim. . . hm, hm


Cim ide vyvoj viac dopredu, tym sa fotografia viac degraduje. . .
 
bonifacko
2011-03-08 12:22:36
príspevok od: MartinH
380 oci a MF? dakujem neprosim..
Fakt prestrelena cena
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-03-08 12:24:46
príspevok od: Fotograf77
Volakedy sa robili take super zabery. . .a to sa fotilo na filmovy material a s objektivmi vylucne s rucnym ostrenim. . . hm, hm


Cim ide vyvoj viac dopredu, tym sa fotografia viac degraduje. . .
mas pravdu..ale treba si uvedomit co koho bavi..ked niekoho bavi fotit na 36mm film s manualnym sklom a on v tom ma potesenie ..ok neberiem to nikomu..dnesne fotaky mi zial poskytuju ovela lepsie vysledky a mozem sa sustredit na ine veci ohladom toho fotenia..myslim si ze vtedy ludia fotili manualne lebo nebola ina moznost..keby bola ver tomu ze by fotili s AF to mas presne to iste ako auta..ludia sa radi vozia na normalnych modernych autach ktore im poskytuju urcity luxus a pohodlie..niekto zase rad nastartuje svoje auto hriadelom vies ako..osobne si myslim ze tento objektiv je uplne super..kvalita snimkov vzhladom na cenu az nadpriemerna.. keby tam samyang dal AF a zdvihol by cenu na 550 euro tak sa ten objektiv stale super oplati....inak fotografia sa vyvojom nedegraduje..len je to lahsie si kupit pre vacsie masy ludi tak sa prehrabavas odpadom...keby to bolo drahe tak si to kupi len ten kto sa chce tomu vyslovene venovat a aj fotky by vyzerali inak..
 
BYko
2011-03-08 12:33:23
Fotky su krasne a z D7000.
Mal som 8mm rybie oko a predal som ho, lebo mi vadila nie moc dobra kvalita snimok.
Silne uvazujem nad nim radsej ako AF-S 35 F1.8, je to otazka zvyku
 
karol77
2011-03-08 12:35:24
príspevok od: Fotograf77
Volakedy sa robili take super zabery. . .a to sa fotilo na filmovy material a s objektivmi vylucne s rucnym ostrenim. . . hm, hm


Cim ide vyvoj viac dopredu, tym sa fotografia viac degraduje. . .
plny suhlas,

kedysi sa ostrilo len manualne a islo to... a ake krasne fotky vznikali... dnes je vacsina z nas zhyckana AF-kom a ostrenie MF-kom si uz ani nevieme predstavit, cest vynimkam
 
wayne
2011-03-08 12:38:11
príspevok od: MartinH
380 oci a MF? dakujem neprosim..
a co taky noctilux, manualne ostrenie a 6000 dolarov...
 
wayne
2011-03-08 12:39:55
príspevok od: BYko
Fotky su krasne a z D7000.
Mal som 8mm rybie oko a predal som ho, lebo mi vadila nie moc dobra kvalita snimok.
Silne uvazujem nad nim radsej ako AF-S 35 F1.8, je to otazka zvyku
vymenit af-s 35/1.8G za hentoto tu je bez urazky, hlupost. mam tu 35ku a jej presne a relativne rychle ostrenie by som za drahsi objektiv s manualnym ostrenim nemenil, pokial by cena bola opacne mozno, ale takto, nie je o com...
 
Fotograf77
2011-03-08 12:41:16
príspevok od: tomatito
mas pravdu..ale treba si uvedomit co koho bavi..ked niekoho bavi fotit na 36mm film s manualnym sklom a on v tom ma potesenie ..ok neberiem to nikomu..dnesne fotaky mi zial poskytuju ovela lepsie vysledky a mozem sa sustredit na ine veci ohladom toho fotenia..myslim si ze vtedy ludia fotili manualne lebo nebola ina moznost..keby bola ver tomu ze by fotili s AF to mas presne to iste ako auta..ludia sa radi vozia na normalnych modernych autach ktore im poskytuju urcity luxus a pohodlie..niekto zase rad nastartuje svoje auto hriadelom vies ako..osobne si myslim ze tento objektiv je uplne super..kvalita snimkov vzhladom na cenu az nadpriemerna.. keby tam samyang dal AF a zdvihol by cenu na 550 euro tak sa ten objektiv stale super oplati....inak fotografia sa vyvojom nedegraduje..len je to lahsie si kupit pre vacsie masy ludi tak sa prehrabavas odpadom...keby to bolo drahe tak si to kupi len ten kto sa chce tomu vyslovene venovat a aj fotky by vyzerali inak..
Ale degraduje sa pristup k fotografii. . . . neriesi sa fotografia ako taka, ale jej ostrost. . . jej technicke parametre

Technika nam to umoznuje, tak preco nerobit perfektne ostre fotografie. . . toto je na prvom mieste, aby bola fotografia perfektna po technickej stranke


zial obsah samotny uz nehra az taku rolu, ako v minulosti

Podla mna je tiez tento objektiv super. . .
Reagoval som viac-menej na tie negativne reakcie. . . nema to AF, je to na ****
 
markus
2011-03-08 12:46:51
Mne tiez bude chybat AF
 
Marcel Rebro
2011-03-08 13:11:46
Nechcem byt OT ale po prečítaní názvu mi ako prvé napadlo, že si neviem predstaviť atraktívnu kórejskú tridsať päťku ... ešte tak dvadsať štvorku to áno ... a ak je dostatočne flexibilná môže byť aj v uniforme ...
 
tomis.ales
2011-03-08 13:12:55
príspevok od: conan7
carl zeiss má ale indikáciu zaostrenia (otázne je, že aké to je presné), ale tieto samyangy nemajú nič....
Modely AE maju vnutri CPU, ktory prenasa data o clone do fotaku. A nayvse sa z fotaku da ovladat clona. Tento model ma nejake tie konektory a vidim aj "cicík" na ovladania clony, taklze jedine co chyba je AF.
http://www.samyang.pl/product,160,category,5,samyang_ae_85_mm_f14_aspherical_if
 
zelovoc
2011-03-08 13:32:01
bez Af na tych mrnavych hladacikoch je to fakt dost od veci. ale na takom filmovom tele by to mohlo byt celkom fajn. aj ked ja radsej 50 a vyssie.
 
tomas.sikula
2011-03-08 13:38:09
velmi uvažuji o pevném širším skle, ale asi zůstanu u EF 28mm f/1.8 USM.
Rozdíl 80eček mě asi nepřesvědčí.
 
mariansimuv
2011-03-08 15:26:16
Canon 35/2 ja sice bzuciaca vcielka a nie je to 1.4, ale ostry aj na plnu dieru. Mam ho velmi rad.Ukazky fotiek na: http://www.flickriver.com/search/canon+35mm+f2/interesting/
 
Kaiman81
2011-03-08 17:18:59
Ono je to asi o tom že aj hľdáčik na starej filmovej zrkadlovke bol vačší a oveľa lepšie sa sním manuálne ostrilo ako na CROP DLSR kde je takmer nemožné manuálne presne zaostriť,aj sklá boli konštrukčne oveľa lepšie prispôsobené na manuálne ostrenie ako aj dnešné Lká a podobne, ja mám Olympus OM2 to má hladáčik vačší ako ktorákoľvek dnešná DLSR FF zrkadlovka a ostrí sa sním parádne,a to nevravím napríklad o dialkomeroch BESSA a podobne,tam je manuálne ostrenie akože úplne luxus... a ak niečo zle zaostrím tak je to len moja vina,nemôžem nadávať na FF BF a podobne.
 
buggie
2011-03-08 18:20:32
Osobne nemam skusenost,ale kolegovia si kupili 14mm 2.8 a su nadmieru spokojny, samozrejme tieto objektivy vyzaduju TUNING neostria vobec tam, kde maju napisane, takze je nutna naprava,ale ak to zkalibrujete,dostanete lepsi obraz ako na drahych Canonoch. Tuning pozostaval aj z nalepenia chipu na obruc v presne urcenom mieste, ktory poslal signal o doostreni. Takze potom to uz bol taky polomanual. Tento rok mal SAMYANG vydat uz objektivy s tymto chipom, ale tusim som niekde cital,ze to bude len pre NIKON. Nevim kde udelali soudruzi z NDR chybu ...
 
Lama
2011-03-08 18:21:50
príspevok od: Marcel Rebro
Nechcem byt OT ale po prečítaní názvu mi ako prvé napadlo, že si neviem predstaviť atraktívnu kórejskú tridsať päťku ... ešte tak dvadsať štvorku to áno ... a ak je dostatočne flexibilná môže byť aj v uniforme ...
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-03-08 18:50:40
príspevok od: Kaiman81
Ono je to asi o tom že aj hľdáčik na starej filmovej zrkadlovke bol vačší a oveľa lepšie sa sním manuálne ostrilo ako na CROP DLSR kde je takmer nemožné manuálne presne zaostriť,aj sklá boli konštrukčne oveľa lepšie prispôsobené na manuálne ostrenie ako aj dnešné Lká a podobne, ja mám Olympus OM2 to má hladáčik vačší ako ktorákoľvek dnešná DLSR FF zrkadlovka a ostrí sa sním parádne,a to nevravím napríklad o dialkomeroch BESSA a podobne,tam je manuálne ostrenie akože úplne luxus... a ak niečo zle zaostrím tak je to len moja vina,nemôžem nadávať na FF BF a podobne.
dnes máme Live View ten je uplne nepriestrelný...
 
Kaiman81
2011-03-08 18:51:37
príspevok od: buggie
Osobne nemam skusenost,ale kolegovia si kupili 14mm 2.8 a su nadmieru spokojny, samozrejme tieto objektivy vyzaduju TUNING neostria vobec tam, kde maju napisane, takze je nutna naprava,ale ak to zkalibrujete,dostanete lepsi obraz ako na drahych Canonoch. Tuning pozostaval aj z nalepenia chipu na obruc v presne urcenom mieste, ktory poslal signal o doostreni. Takze potom to uz bol taky polomanual. Tento rok mal SAMYANG vydat uz objektivy s tymto chipom, ale tusim som niekde cital,ze to bude len pre NIKON. Nevim kde udelali soudruzi z NDR chybu ...
čip neposiela žiadny signál o doostrení,len o tom že tam máš sklo a teda foták aktivuje aj ostrenie,keďže to ostrenie funguje na pomere kontrastu tak foták žiadnu info od skla o nejakom zaostrení nepotrebuje.
 
Kaiman81
2011-03-08 18:53:21
príspevok od: Jozef Peniak
dnes máme Live View ten je uplne nepriestrelný...
ja ho nemám. )
 
Kaiman81
2011-03-08 18:55:40
príspevok od: Jozef Peniak
dnes máme Live View ten je uplne nepriestrelný...
a úprimne,neviem si predstaviť fotit zrkadlovkou cez LCD,to je trochu od veci,keď už tam mám hľadáčik,hlavne fotit akciu príde humorné cez lcd.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-03-08 19:25:46
príspevok od: Kaiman81
a úprimne,neviem si predstaviť fotit zrkadlovkou cez LCD,to je trochu od veci,keď už tam mám hľadáčik,hlavne fotit akciu príde humorné cez lcd.
pozri kto che negatíva si vždy nájde, o akcii som nič nepísal tak ako ani ty vo svojom príspevku na ktorý som reagoval.Ja som rád, že je dnes fototechnika na takej úrovni ako je. Pred tromi rokmi som fotil s D200 a som si tiež mysle že LV je zbytočnosť - už si to nemyslím.

Ked si na 5D vymeníš matnicu tak je aj MF dosť pohoda. APS-C senzor je na niektoré veci peklo a MF je jedna z nich, je to bohužiaľ taký okyptený formát a tak to aj vyzerá pri pohľade do hľadáčika a potom tu všetci hovoríme aký je celý digitál na pikaču. Však aj ja fotím s P-Sixom a neviem čím ešte...

So sigmou 50F1,4, 24-70 L, 100macro, 85 f1,8 fotím často cez hľadáčik a často aj cez Live View z ruky najma detaily a je to super. A ak si dáš foťák na statív... No je to niečo podobné ako keby som sa pozrel do šachty P-Sixu len obraz je na LCD jasnejší a ostrejší + si to môžem zväčšiť a vôbec to teda nie je aspon pre mna odveci.

Ale zas je pravda že so 70-200L som LV bez statívu ešte nepoužil
 
Paulie
2011-03-08 20:14:30
príspevok od: Kaiman81
a úprimne,neviem si predstaviť fotit zrkadlovkou cez LCD,to je trochu od veci,keď už tam mám hľadáčik,hlavne fotit akciu príde humorné cez lcd.
LV sa občas hodí aj pri akcii, hlavne s rybacinou, k tomu výklopný displej, určite je to pohodlnejšie ako cez hladáčik hlavne pri niektorých kamasutroidných polohách.
 
RiBaQa
2011-03-08 20:40:47
príspevok od: Fotograf77
Ale degraduje sa pristup k fotografii. . . . neriesi sa fotografia ako taka, ale jej ostrost. . . jej technicke parametre

Technika nam to umoznuje, tak preco nerobit perfektne ostre fotografie. . . toto je na prvom mieste, aby bola fotografia perfektna po technickej stranke


zial obsah samotny uz nehra az taku rolu, ako v minulosti

Podla mna je tiez tento objektiv super. . .
Reagoval som viac-menej na tie negativne reakcie. . . nema to AF, je to na ****
Minule som cital kategorizaciu fotografov a znelo to v preklade nasledovne:
AMATER - hovori o tom vsetko ma
PROFESIONAL - o tom tu ktoru foografiu za kolko predal
UMELEC - o svetle

Fotografia nie je lacny konicek a treba sa venovat tvorbe a nie skumaniu fotografie pod lupou, ved ani pri citani diela nepozerame na TK pismeniek
 
PeCh
2011-03-08 20:59:33
A tuším pre Canon by mal vyrábať aj 35/1.2. Ale tiež na APS-C by som mal problém zaostriť .
 
beatleman
2011-03-09 01:05:57
príspevok od: Paulie
Sony Alpa? Nazdravie!
good one!
 
beatleman
2011-03-09 01:15:56
príspevok od: RiBaQa
Minule som cital kategorizaciu fotografov a znelo to v preklade nasledovne:
AMATER - hovori o tom vsetko ma
PROFESIONAL - o tom tu ktoru foografiu za kolko predal
UMELEC - o svetle

Fotografia nie je lacny konicek a treba sa venovat tvorbe a nie skumaniu fotografie pod lupou, ved ani pri citani diela nepozerame na TK pismeniek
suhlasim v podstate a dodavam,
''dobry fotograf nekeca moc,hovoria zanho prace a ty ostatny vyucuju bezhranicne...''
 
Paulie
2011-03-09 17:46:08
Len mi tak napadlo, Sigma 30mm f1.4 HSM stojí cca 400€, kvalita výstupu o chlp lepšia, takže Samy za túto cenou ňe.
 
kovan
2011-03-10 12:18:51
príspevok od: Marcel Rebro
Nechcem byt OT ale po prečítaní názvu mi ako prvé napadlo, že si neviem predstaviť atraktívnu kórejskú tridsať päťku ... ešte tak dvadsať štvorku to áno ... a ak je dostatočne flexibilná môže byť aj v uniforme ...
Ja som robil v kórejskej firme a bola tam len jedna kórejská dvadsať štvorka a vôbec nebola atraktívna.
 
Dawid1213
2011-03-14 18:39:19
Krasota
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované