Hore

Canon predstavuje novinky so 4K rozlíšením a nové filmárske objektívy

Canon informuje o vývoji novej digitálnej filmárskej kamery, ktorá umožní nakrúcanie videa v rozlíšení 4K (4 096 x 2 160 pixelov). Model  Canon EOS C500 bude určený pre filmový priemysel a profesionálnu digitálnu videoprodukciu vo vysokom rozlíšení. Ponúkne výstup vo formáte 4K RAW a bude k dispozícii s bajonetom Canon EF aj štandardným bajonetom PL.

V novembri 2011 spoločnosť Canon predstavila svoj EOS C300 – prvý model v rámci systému Cinema EOS, ktorý znamenal prienik spoločnosti do filmového priemyslu a oblasti profesionálnej digitálnej videoprodukcie. Kamera EOS C300 bola hneď po uvedení na trh veľmi kladne hodnotená filmovými profesionálmi pre svoju špičkovú obrazovú kvalitu, vynikajúcu prenosnosť, odolnosť a široké možnosti rozšírenia vďaka modulárnemu dizajnu a kompatibilite s objektívmi Canon EF a EF Cinema. Model EOS C500/EOS C500 PL bude založený na rovnakej pokročilej platforme a navyše ponúkne možnosť nakrúcania videa v kvalite 4K RAW a vzorkovanie 4:4:4 počas 2K nakrúcania.

EOS C500/EOS C500 PL umožní nakrúcanie videa v rozlíšení novej generácie 4K a výstup dát vo formáte RAW. Používatelia sa tak budú môcť tešiť z mimoriadneho videa bez akejkoľvek straty kvality. Nekomprimovaný 4K výstup umožní naplno sa prejaviť špičkovým objektívom Canon EF Cinema, ktoré v kombinácii s technológiou Canon Log Gamma poskytnú digitálnym filmárom požadovanú úroveň videozáznamu – vo vysokej kvalite a so širokým expozičným rozsahom.

Okrem toho, 12-bitové spracovanie RGB signálu so vzorkovaním 4:4:4 počas výstupu v rozlíšení 2K (2 048 x 1 080 pixelov) zaistí bohaté farby a vysokú kompatibilitu s postprodukčnými metódami spracovania obrazu, ako je napríklad tzv. kľúčovanie. Podpora snímkovacej frekvencie až do 120p pri oboch rozlíšeniach 4K aj 2K poskytne používateľom kreatívnu flexibilnosť a umožní im nakrúcať vysokorýchlostné video (výsledný spomalený záznam) vo vysokom rozlíšení.

Spolu s novou kamerou bola predstavená nová full frame zrkadlovka Canon EOS-1D C. Táto má podobné parametre ako EOS 1D X len s tým rozdielom, že na ploche zodpovedajúcej približne APSH senzoru (výrez z FF) zaznamenáva viedo v 4K rozlíšení. Tu sú základné parametre novej filmárskej zrkadlovky:

  • 4k video
  • 1080p at 50/60fps; Canon Log Gamma
  • nekomprimovaný HDMI výstup
  • 18 MP Full Frame CMOS
  • sériové snímanie až 12fps (foto); voliteľný 14fps režim
  • 61 bodový AF systém
  • ISO 100-25600
  • Dual DIGIC 5+ procesor
  • Clear View II 8.1cm (3.2") LCD
  • EF bajonet kompatibilita

Nové objektívy pre filmárov

Canon taktiež v rámci rozširovania svojej kolekcie objektívov EF Cinema informuje o vývoji štyroch nových digitálnych filmárskych objektívov so zoomom. Nové modely doplnia sedem profesionálnych objektívov z roku 2011. Budú podporovať rozlíšenie 4K (4 096 x 2 160) a budú menšie, ľahšie a kompaktnejšie – ponúknu tak vynikajúcu prenosnosť a kvalitu. Objektívy budú disponovať bajonetmi EF aj PL a potešia aj priaznivou cenou, takže k špičkovej kvalite teraz získa prístup väčší počet používateľov.

Séria objektívov EF Cinema sa rozšíri o dva širokouhlé kamerové objektívy so zoomom, CN-E15.5-47mm T2.8 L S (bajonet EF) a CN-E15.5-47mm T2.8 L SP (bajonet PL), a tiež o dva kamerové teleobjektívy so zoomom, CN-E30-105mm T2.8 L S (EF) a CN-E30-105mm T2.8 L SP (PL). Tieto nové objektívy sú ideálne pre používanie s filmovými 4K kamerami novej generácie a obohatia súčasnú kolekciu profesionálnych objektívov Canon EF Cinema. Vzniká tak jadro systému Cinema EOS, v ktorom nájdete objektívy, digitálne filmové kamery a digitálne zrkadlovky (DSLR).

Okrem kompatibility s priemyselným štandardom „ekvivalent Super 35 mm“ ponúknu tieto štyri kamerové objektívy so zoomom aj mimoriadnu flexibilnosť. Každý objektív bude kompaktný a ľahký a bude podporovať široký rozsah zaostrenia čo je ideálne pri snímaní z ruky.

S prorotypmi noviniek sa budú môcť ako prví oboznámiť návštevníci výstavy NAB 2012, jednej z najväčších akcií v oblasti videa, vysielacích a digitálnych technológií na svete. NAB 2012 sa uskutoční 16. až 19. apríla v americkom Las Vegas.

 

 

 

 

Canon informuje o vývoji novej digitálnej filmárskej kamery s možnosťou nakrúcania 4K videa

Bratislava, 12. apríl 2012 Canon dnes informuje o vývoji novej digitálnej filmárskej kamery, ktorá umožní nakrúcanie videa v rozlíšení 4K (4 096 x 2 160 pixelov). Model EOS C500 bude určený pre filmový priemysel a profesionálnu digitálnu videoprodukciu vo vysokom rozlíšení. Ponúkne výstup vo formáte 4K RAW a bude k dispozícii s bajonetom Canon EF aj štandardným bajonetom PL.

V novembri 2011 spoločnosť Canon predstavila svoj EOS C300 prvý model v rámci systému Cinema EOS, ktorý znamenal prienik spoločnosti do filmového priemyslu a oblasti profesionálnej digitálnej videoprodukcie. Kamera EOS C300 bola hneď po uvedení na trh veľmi kladne hodnotená filmovými profesionálmi pre svoju špičkovú obrazovú kvalitu, vynikajúcu prenosnosť, odolnosť a široké možnosti rozšírenia vďaka modulárnemu dizajnu a kompatibilite s objektívmi Canon EF a EF Cinema. Model EOS C500/EOS C500 PL bude založený na rovnakej pokročilej platforme a navyše ponúkne možnosť nakrúcania videa v kvalite 4K RAW a vzorkovanie 4:4:4 počas 2K nakrúcania.

EOS C500/EOS C500 PL umožní nakrúcanie videa v rozlíšení novej generácie 4K a výstup dát vo formáte RAW. Používatelia sa tak budú môcť tešiť z mimoriadneho videa bez akejkoľvek straty kvality. Nekomprimovaný 4K výstup umožní naplno sa prejaviť špičkovým objektívom Canon EF Cinema, ktoré v kombinácii s technológiou Canon Log Gamma poskytnú digitálnym filmárom požadovanú úroveň videozáznamu vo vysokej kvalite a so širokým expozičným rozsahom.

Okrem toho, 12-bitové spracovanie RGB signálu so vzorkovaním 4:4:4 počas výstupu v rozlíšení 2K (2 048 x 1 080 pixelov) zaistí bohaté farby a vysokú kompatibilitu s postprodukčnými metódami spracovania obrazu, ako je napríklad tzv. kľúčovanie. Podpora snímkovacej frekvencie až do 120p pri oboch rozlíšeniach 4K aj 2K poskytne používateľom kreatívnu flexibilnosť a umožní im nakrúcať vysokorýchlostné video (výsledný spomalený záznam) vo vysokom rozlíšení.

S prototypom digitálnej filmárskej kamery EOS C500 sa budú môcť ako prví oboznámiť návštevníci výstavy NAB 2012, jednej z najväčších akcií v oblasti videa, vysielacích a digitálnych technológií na svete. NAB 2012 sa uskutoční 16. až 19. apríla v americkom Las Vegas.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
hmphoto
2012-04-15 01:24:29
každopádne zaujímavá bude určite ich cena
 
tomatito
ocenenie redakciou 2012-04-15 03:06:54
no vyzera to poprdeli..skoda ze nie som filmar...
 
Jozi Mačutek
2012-04-15 07:23:53
canon predstavuej a nie predstavuje
 
markato1
2012-04-15 08:40:33
filmari sa maju na co tesit..ten 1DC je teda 1kova rada s apsh senzorom again?
 
Paulie
2012-04-15 08:56:29
príspevok od: markato1
filmari sa maju na co tesit..ten 1DC je teda 1kova rada s apsh senzorom again?
1DC nieje s ASPH senzorom, prečítaj si to ešte raz
 
bear
2012-04-15 09:02:49
príspevok od: markato1
filmari sa maju na co tesit..ten 1DC je teda 1kova rada s apsh senzorom again?
Nie, je to rovnaky fullframe senzor, ako v 1D X, ale 4k rozlisenie je 4096x2160. To nie je pomer stran 3:2, takze cast senzora zostava vyuzita (vyuzije sa 36x19mm =~ 683mm^2), je to nieco medzi plochou FF a APS-H.
Fullframe 36x24mm ma plochu senzora 864mm^2
APS-H 27.9x18.6mm ma plochu senzora 518mm^2
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2012-04-15 11:24:18
luxusik
 
lochnes
2012-04-15 12:26:27
Zaujímalo by aké odporúčané parametre by mal mať PC aby vedel v klídku spracovať takéto "RAW" videjko... robil som s videom... bude to zabiják...
 
bombay_himself
2012-04-15 12:29:48
príspevok od: hmphoto
každopádne zaujímavá bude určite ich cena
Maličkosť

1D-C $15,000
C500 $32,000
 
Tomike
2012-04-15 12:45:16
na toto bude treba nadupaný PC povedal by som, lebo ako spomenul: lochnes práca z takým množstvom dát ako poskytuje RAW bude neuveriteľne prplavá a náročna na soft teda toto je už iná méta a ide o profi triedu v spracovaní videa a s tým aj profi technika:
12-bitové spracovanie RGB signálu so vzorkovaním 4:4:4 počas výstupu v rozlíšení 2K (2 048 x 1 080 pixelov) toto bude hard!!!

ale kto je nadšenec vysoko rýchlostných záberov tak si príde na svoje - som zvedavý ako a či vôbec si s tým Twixtor poradí.
 
rk.
2012-04-15 16:30:57
príspevok od: bombay_himself
Maličkosť

1D-C $15,000
C500 $32,000
tak zasa ked si pozries, kolko stoja displeje schopne zobrazit 4k nativne, tak to az take zle nieje ... nic to ale nemeni na tom, ze to uplne mimo dosahu bezneho smrtelnika
 
quintes
2012-04-15 16:38:38
hm, lacnejsia a mam pocit ze lepsia alternativa je RED... http://www.red.com/store/red-one/product/red-one-s35-mysterium-x

neskusal som, len co sledujem timelapse forum, tak tocit 4k video som videl davno uz na RED.. a ako tak sledujem na facebooku jedneho rezisera, tak si ani neviem predstavit tu sumu co dal do pc vybavy (hdd sa mi nechcelo ratat)...
 
bear
2012-04-15 16:56:38
príspevok od: quintes
hm, lacnejsia a mam pocit ze lepsia alternativa je RED... http://www.red.com/store/red-one/product/red-one-s35-mysterium-x

neskusal som, len co sledujem timelapse forum, tak tocit 4k video som videl davno uz na RED.. a ako tak sledujem na facebooku jedneho rezisera, tak si ani neviem predstavit tu sumu co dal do pc vybavy (hdd sa mi nechcelo ratat)...
ide to len do 30fps pri 4k rozliseni, to je o nieco lepsie ako 1D-C s 24fps, ale C500 by mala ist az do 120fps pri 4k rozliseni .... momentalne je stale bez debaty lepsi RED, ako C500, ktory sa bude dat kupit mozno buduci rok
 
bear
2012-04-15 16:58:44
Inak som zvedavy, kto prvy pride s hacknutym firmwarom pre 1D X, co z nej spravi 1D C. Vyzera, ze HW maju rovnaky, alebo minimalne velmi pribuzny.
 
garyfisher
2012-04-15 17:22:03
príspevok od: bear
Inak som zvedavy, kto prvy pride s hacknutym firmwarom pre 1D X, co z nej spravi 1D C. Vyzera, ze HW maju rovnaky, alebo minimalne velmi pribuzny.
no myslim ze si si prave zalozil a.s.

 
Atok
2012-04-15 18:26:39
príspevok od: bombay_himself
Maličkosť

1D-C $15,000
C500 $32,000
A zober si k tomu este zoom objektiv za $45k+
 
quintes
2012-04-15 20:25:36
príspevok od: bear
ide to len do 30fps pri 4k rozliseni, to je o nieco lepsie ako 1D-C s 24fps, ale C500 by mala ist az do 120fps pri 4k rozliseni .... momentalne je stale bez debaty lepsi RED, ako C500, ktory sa bude dat kupit mozno buduci rok
to aky buffer tam bude mat preboha.. rusku lokomotivu????
 
bombay_himself
2012-04-15 20:43:48
príspevok od: Atok
A zober si k tomu este zoom objektiv za $45k+
a nejaký ten setík na stabilizáciu cca $20k... a môžeme pokračovať...
 
markoe
2012-04-15 21:04:35
+ Eizo FDH3601 (rozlišení 4 096 × 2 160, 36,4″palca)
cena $35,000
 
tomatito
ocenenie redakciou 2012-04-16 04:15:29
no typujem nejaky 20 procesorovy 30 giga ramky apple a ide sa do lesa.. to asi bude ficat iba na nejakej prepojenej sustave super pocitacov nic pre slabsie a chudobnejsie povahy
 
piggee
2012-04-16 15:46:11
príspevok od: lochnes
Zaujímalo by aké odporúčané parametre by mal mať PC aby vedel v klídku spracovať takéto "RAW" videjko... robil som s videom... bude to zabiják...
PC netusim, ale na sucasnych Mac Prockach sa s tym v pohode da pracovat, ci uz cez final cut, alebo na cez smoke, ktory premigroval z redhutu na mac
 
piggee
2012-04-16 15:59:59
príspevok od: quintes
hm, lacnejsia a mam pocit ze lepsia alternativa je RED... http://www.red.com/store/red-one/product/red-one-s35-mysterium-x

neskusal som, len co sledujem timelapse forum, tak tocit 4k video som videl davno uz na RED.. a ako tak sledujem na facebooku jedneho rezisera, tak si ani neviem predstavit tu sumu co dal do pc vybavy (hdd sa mi nechcelo ratat)...
az tak o moc lacnejsia alternativa to neni, lebo potrebujes na to dat este sklo a ked si zoberies to, ze zakladne sklo ta stoji od 6.000$ viac, tak EOS Cinema s EF sklami je jak zadara a mas daleko vacsi vyber tych skiel. Pri kamerach plati v podstate to, co plati pri fotakoch. Neni az tak dolezite telo, ako je dolezite sklo. Telo ti moze robit rozdiel maximalne tak v fps (kde ale na vyssie FPS sa pouzivaju skor Phantome, ktore za 120.000$ USD ti tocia krasnych 1052 FPS) a farebnych profiloch, ale to neni nic, co nedokazes dotobit postprodukcne. A potom uz len zrno pri vysokych ISO, ale to maju tieto canonacke storje vyriesene super a pri vysokom gaine (ISO pri kamerach) je to takmer bez sumu.

http://www.red.com/store/products/red-pro-zoom

 
cagi
2012-04-16 16:43:58
krasne sa na to pozera
 
Paulie
2012-04-17 13:17:06
príspevok od: quintes
hm, lacnejsia a mam pocit ze lepsia alternativa je RED... http://www.red.com/store/red-one/product/red-one-s35-mysterium-x

neskusal som, len co sledujem timelapse forum, tak tocit 4k video som videl davno uz na RED.. a ako tak sledujem na facebooku jedneho rezisera, tak si ani neviem predstavit tu sumu co dal do pc vybavy (hdd sa mi nechcelo ratat)...
...a RED tiež nespí http://www.redgrabs.com/up/1334611910.jpg
 
Simpler
2012-04-17 15:35:09
No videá robia určite veľmi kvalitné, ale kvalitné budú aj ceny
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované