Hore

EISA Awards 2015-2016

Výsledky 33. ročníka EISA Awards. Európska asociácia pre obraz a zvuk tradične vyhlásila najlepšie produkty pre obraz i zvuk. Nás samozrejme zaujímajú výsledky v kategórii foto.

Európsky profesionálny objektív pre DSLR: Canon EF 11-24/4LUSM


https://www.eisa.eu/awards/photography/39/european-professional-dslr-lens-2015-2016.html#award

Európska profesionálna digitálna zrkadlovka: Canon EOS 5DS/5DS R


https://www.eisa.eu/awards/photography/32/european-professional-dslr-camera-2015-2016.html#award 

Európska poloprofesionálna digitálna zrkadlovka: Canon EOS 7D Mark II

https://www.eisa.eu/awards/photography/31/european-prosumer-dslr-camera-2015-2016.html#award

Európska foto inovácia: DxO ONE

 

https://www.eisa.eu/awards/photography/45/european-photo-innovation-2015-2016.html#award

Európsky zoom objektív pre CSC fotoaparáty: Fujinon XF 16-55/2,8R LM WR


https://www.eisa.eu/awards/photography/43/european-compact-system-zoom-lens-2015-2016.html#award

Európsky CSC fotoaparát: Fujifilm X-T10


https://www.eisa.eu/awards/photography/33/european-consumer-compact-system-camera-2015-2016.html#award

Európsky prémiový kompaktný fotoaparát: Leica Q


https://www.eisa.eu/awards/photography/36/european-premium-compact-camera-2015-2016.html#award

Európsky smartfón: LG G4

https://www.eisa.eu/awards/photography/47/european-smartphone-camera-2015-2016.html#award

Európska digitálna zrkadlovka: Nikon D5500


https://www.eisa.eu/awards/photography/30/european-consumer-dslr-camera-2015-2016.html#award

Európsky profesionálny objektív pre CSC: Olympus M.Zuiko 40-150/2,8 PRO ED

https://www.eisa.eu/awards/photography/44/european-professional-compact-system-lens-2015-2016.html#award

Európsky CSC fotoaparát: Olympus OM-D E-M5 Mark II

https://www.eisa.eu/awards/photography/34/european-prosumer-compact-system-camera.html#award

Európsky Foto a Video prístroj: Panasonic Lumix DMC-G7/G70


https://www.eisa.eu/awards/photography/29/european-photo-video-camera-2015-2016.html#award

Európsky telezoom pre DSLR: Sigma 150-600/5-6,3 DG OS HSM I Sports


https://www.eisa.eu/awards/photography/41/european-dslr-telephoto-zoom-lens-2015-2016.html#award


Európsky objektív pre DSLR: Sigma 24/1,4 DG HSM I Art

https://www.eisa.eu/awards/photography/38/european-dslr-lens-2015-2016.html#award

Európsky cestovný fotoaparát: Sony CyberShot DSC-HX90/V

https://www.eisa.eu/awards/photography/37/european-travel-compact-camera-2015-2016.html#award

Európsky objektív pre CSC: Sony FE 90/2,8 Macro G OSS


https://www.eisa.eu/awards/photography/42/european-compact-system-lens-2015-2016.html#award

Európsky profesionálny CSC fotoaparát: Sony A7II


https://www.eisa.eu/awards/photography/35/european-professional-compact-system-camera-2015-2016.html#award

Európsky zoom objektív pre DSLR: Tamron SP 15-30/2,8 Di VC USD

https://www.eisa.eu/awards/photography/40/european-dslr-zoom-lens-2015-2016.html#award

Zdroj: https://www.eisa.eu/awards/photography.html#awards

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
nehemah
2015-08-17 14:28:50
takže, každá značka má nejakého svojeho víťaza, už som mal obavy o Tamron, ale posledná cena a bol tam aj ten
 
Marcel Rebro
2015-08-17 15:11:04
príspevok od: nehemah
takže, každá značka má nejakého svojeho víťaza, už som mal obavy o Tamron, ale posledná cena a bol tam aj ten
Ale kdeže. Napríklad na Pentax zabudli. Asi nič nezasponzoroval
 
alexmenti
2015-08-17 15:29:50
príspevok od: nehemah
takže, každá značka má nejakého svojeho víťaza, už som mal obavy o Tamron, ale posledná cena a bol tam aj ten
aj na Tokinu sa pozabudlo, alebo zabudli oni zasponzorovať
 
blahoslav J B Art
2015-08-17 15:33:08
tu je jasny dokaz, kde je kvalita vo fototechnike
 
neuhadnes
2015-08-17 15:34:16
Canon EOS 5DS/5DS R v testoch na DxOMark prepadol. Aspoň podľa toho, čo sa od neho očakávalo v porovnaní s výsledkami.
 
PeCh
2015-08-17 17:35:21
príspevok od: neuhadnes
Canon EOS 5DS/5DS R v testoch na DxOMark prepadol. Aspoň podľa toho, čo sa od neho očakávalo v porovnaní s výsledkami.
No DxOMark je na tom ešte horšie ako EISA Awards, takže by som to sem neťahal.
 
PeCh
2015-08-17 17:36:57
Ešte by som rád vedel, či je prémiový kompakt lepší ako neprémiový, že prečo má vlastnú kategóriu, či každý sponzor si môže vytvoriť vlastnú kategóriu a aj nominovať víťaza.
 
mllpo
2015-08-17 17:53:16
A mňa by zaujímalo, či Európsky CSC fotoaprát je Fuji X-T10, alebo Olympus OM-D E-M5 Mark II...
 
Roman Point
2015-08-17 19:30:35
Som rád že som sa s LG G4 nemýlil Naj fotak v mobilnom vydaní aký na trhu je

p.s. toho oneho sem radšej nepustajte lebo keď si to prečíta spácha harakiri
 
Oldiceq
2015-08-17 19:39:21
príspevok od: mllpo
A mňa by zaujímalo, či Európsky CSC fotoaprát je Fuji X-T10, alebo Olympus OM-D E-M5 Mark II...
Fuji je Consumer a Olympus Prosumer...pozri fotky
 
kuchar
2015-08-17 22:25:50
príspevok od: neuhadnes
Canon EOS 5DS/5DS R v testoch na DxOMark prepadol. Aspoň podľa toho, čo sa od neho očakávalo v porovnaní s výsledkami.
DXO One ta mala prcicka k iphonom s "1" senzorom ma vyssie skore podla DXO ako FF snimac v 6D.Takze si sprav svoj nazor.
 
marek zelina
2015-08-17 22:55:38
príspevok od: Roman Point
Som rád že som sa s LG G4 nemýlil Naj fotak v mobilnom vydaní aký na trhu je

p.s. toho oneho sem radšej nepustajte lebo keď si to prečíta spácha harakiri
zabudol si na nokiu 1020
 
neuhadnes
2015-08-18 00:08:56
príspevok od: kuchar
DXO One ta mala prcicka k iphonom s "1" senzorom ma vyssie skore podla DXO ako FF snimac v 6D.Takze si sprav svoj nazor.
Treba poznat na zaklade coho maju take skore:

DxO’s new SuperRAW Plus file format is what enables the DxO ONE camera to generate an overall sensor score of up to 85.

24.4 bits is a great result for a camera this compact. In fact, the result is very similar to the some of the best DSLR results: the best APS-C sensor score is a very high 24.5 bits, achieved by the Nikon D7200. Thanks to its use of temporal noise reduction technology, the DxO ONE is able to provide better color and a greater color depth than cameras designed specifically for portrait photography

Here again, the results are astonishing. With DxO SuperRAW Plus files, landscape photographers can achieve a high dynamic range score that is the equivalent of Canon’s best full-frame DSLRs.

The ONE iOS app also allows the photographer to utilize a special SuperRAW capture mode. Designed specifically for extreme low-light photography, the SuperRAW mode records four RAW images in quick succession and instantly combines them into a single new RAW file, the SuperRAW.

Because the results of TNR can be impacted by motion between the frame burst and by the overall lighting conditions, the SuperRAW Plus score can vary wildly depending on the subject matter and the type of photography and shooting conditions. In the very best case, the subject is stationary and the fusion rate is close to 100%, resulting in a score of 85.

Viac na http://www.dxomark.com/Reviews/DxO-ONE-review-The-Science-Behind-the-Score
 
neuhadnes
2015-08-18 00:19:43
príspevok od: PeCh
No DxOMark je na tom ešte horšie ako EISA Awards, takže by som to sem neťahal.
Sú to laboratórne testy, takže nič objektívnejšie zatiaľ nemáme. A laboratórne testy by mali byť opakovateľné aj v inom laboratóriu s rovnakým výsledkom, čoho sú si myslím v DxO Lab vedomí. Čo sa týka napr. objektívov, tak podľa mojich vlastných skúseností to korešponduje s nameranými hodnotami, ktoré som tam videl v grafoch a tabuľkách, takže myslím, že asi to nebudú bludy.
 
alkaline
2015-08-18 08:10:55
príspevok od: PeCh
Ešte by som rád vedel, či je prémiový kompakt lepší ako neprémiový, že prečo má vlastnú kategóriu, či každý sponzor si môže vytvoriť vlastnú kategóriu a aj nominovať víťaza.
...jedno či ho kúpiš z prémií...výplaty...
...alebo vreckového...
...lejka je best...
...a čilkaj to tu máme biele na čiernom...




 
Roman Point
2015-08-18 17:42:45
príspevok od: marek zelina
zabudol si na nokiu 1020
Nezabudol ale tá je skoro z pred troch rokov Marek. A ani nemusím skúšať alebo hľadať recenzne foto. Na tú veľkosť snimaca toľko megapixelov je len na škodu.
 
matwey
2015-08-18 19:30:32
príspevok od: mllpo
A mňa by zaujímalo, či Európsky CSC fotoaprát je Fuji X-T10, alebo Olympus OM-D E-M5 Mark II...
tu sú tie kategórie presnejšie vymenované, CSC majú tri kategórie, tú najvyššiu vyhralo SONY A7 II

http://www.ifotovideo.cz/rubriky/technika/eisa-awards-2015-2016_6908.html
 
marek zelina
2015-08-19 00:26:31
príspevok od: Roman Point
Nezabudol ale tá je skoro z pred troch rokov Marek. A ani nemusím skúšať alebo hľadať recenzne foto. Na tú veľkosť snimaca toľko megapixelov je len na škodu.
nesuhlasim s tebou,... mam ten telefon viac nez rok a vela krat ma dostane ako zvlada niektore situacie, napr protisvetlo, skreslenie, farby. Mnozstvo informacii v rawe je dalsim velkym plusom. Vela krat prekonal (o riadny kus) moje mydlo canon g16. A v neposlednom detaily!!! je ich fakt vela. Sam som neveril pokym som nevidel
 
Roman Point
2015-08-19 06:40:49
príspevok od: marek zelina
nesuhlasim s tebou,... mam ten telefon viac nez rok a vela krat ma dostane ako zvlada niektore situacie, napr protisvetlo, skreslenie, farby. Mnozstvo informacii v rawe je dalsim velkym plusom. Vela krat prekonal (o riadny kus) moje mydlo canon g16. A v neposlednom detaily!!! je ich fakt vela. Sam som neveril pokym som nevidel
To isté aj mňa G4ka. Ale platí čo som písal ako prvé. Táto Lumia prišla na trh v roku 2013. Tento príspevok je o fotomobile za rok 2015/2016
 
PeCh
2015-08-19 10:22:16
príspevok od: neuhadnes
Sú to laboratórne testy, takže nič objektívnejšie zatiaľ nemáme. A laboratórne testy by mali byť opakovateľné aj v inom laboratóriu s rovnakým výsledkom, čoho sú si myslím v DxO Lab vedomí. Čo sa týka napr. objektívov, tak podľa mojich vlastných skúseností to korešponduje s nameranými hodnotami, ktoré som tam videl v grafoch a tabuľkách, takže myslím, že asi to nebudú bludy.
Testy síce môžu byť opakovateľné, ale použitá metodika nemusí byť objektívna. Do celkového skóre napr. vchádza dynamický rozsah pri základnom ISO (kde víťazí senzor od Sony používaný aj u Nikonoch), no dynamický rozsah pri vysokom ISO (kde je o niečo lepší Canon a kde hlavne ten dynamický rozsah potrebuješ) už na skóre nemá praktický vplyv. Je to ako keby si testoval hlučnosť auta a prvé auto malo hlučnosť s naštartovaným motorom pri rýchlosti 0 km/h 50 dB a pri rýchlosti 100 km/h 60 DB, zatiaľ čo druhé by malo v pokoji 40 dB a pri 100ke 80 dB a napriek tomu by za tichšie auto prehlásili to druhé. Áno podľa metodiky by si rovnaký výsledok dosiahol aj v inom labáku. Či je to však správna metodika, o tom sa dá dosť pochybovať.

Inak proti Sony senzorom nič nemám. Sám mám doma dve telá, kde sú použité. Len poznám aj Canon senzory a viem, že výstup z nich je tiež špičkový. Rozdiel vo výstupe dnešných akýchkoľvek 2 senzorov rovnakej veľkosti nemá zmysel porovnávať v tom, že jeden z nich by bol výrazne obrazovo lepší, rozdiel mimo labáku nepostrehneš. A platí to aj v prípade, že DxO dá jednému o 1/3 viac bodov. Napriek tomu, ak DxO uvedie, že 1" čip v ich kamere je lepší ako FF Canon čip, tak tomu sa mi už nechce veriť. Z týchto dôvodov pre mňa nemá zmysel porovnávať DxO skóre senzorov rôznych typov, kategórií a výrobcov.
 
neuhadnes
2015-08-20 12:57:42
príspevok od: PeCh
Testy síce môžu byť opakovateľné, ale použitá metodika nemusí byť objektívna. Do celkového skóre napr. vchádza dynamický rozsah pri základnom ISO (kde víťazí senzor od Sony používaný aj u Nikonoch), no dynamický rozsah pri vysokom ISO (kde je o niečo lepší Canon a kde hlavne ten dynamický rozsah potrebuješ) už na skóre nemá praktický vplyv. Je to ako keby si testoval hlučnosť auta a prvé auto malo hlučnosť s naštartovaným motorom pri rýchlosti 0 km/h 50 dB a pri rýchlosti 100 km/h 60 DB, zatiaľ čo druhé by malo v pokoji 40 dB a pri 100ke 80 dB a napriek tomu by za tichšie auto prehlásili to druhé. Áno podľa metodiky by si rovnaký výsledok dosiahol aj v inom labáku. Či je to však správna metodika, o tom sa dá dosť pochybovať.

Inak proti Sony senzorom nič nemám. Sám mám doma dve telá, kde sú použité. Len poznám aj Canon senzory a viem, že výstup z nich je tiež špičkový. Rozdiel vo výstupe dnešných akýchkoľvek 2 senzorov rovnakej veľkosti nemá zmysel porovnávať v tom, že jeden z nich by bol výrazne obrazovo lepší, rozdiel mimo labáku nepostrehneš. A platí to aj v prípade, že DxO dá jednému o 1/3 viac bodov. Napriek tomu, ak DxO uvedie, že 1" čip v ich kamere je lepší ako FF Canon čip, tak tomu sa mi už nechce veriť. Z týchto dôvodov pre mňa nemá zmysel porovnávať DxO skóre senzorov rôznych typov, kategórií a výrobcov.
Súhlasím, že sú to všetko špičkové senzory. Ale do celkového skóre sa okrem dyn. rozsahu počítajú aj ďalšie veličiny (Color Depth, Low-Light ISO) a Canon EOS 5DS R je horší aj v týchto parametroch. Dyn. rozsah je dôležitý či pri ISO 100 (u D810 dokonca iba 64) alebo pri hocijakom vyššom ISO. Aj na pravé poludnie v nejakej tmavej ulici môžeš mať veľmi kontrastnú scénu, kde budeš chcieť od senzoru čím vyšší dyn. rozsah. Takže mňa veľmi zaujíma dyn. rozsah aj pri ISO 100 (64). A podľa grafu nie je ani to pravda, čo tvrdíš, že pri vyššom ISO má väčší dyn. rozsah Canon EOS 5DS R. Klikni na link, potom na Measurements a vyber záložku Dynamic Range. Nikon zo začiatku výrazne vedie a potom sa dorovnávajú, ale aj tak málinko je pri vyšších hodnotách ISO stále Nikon D810 Takže D810 je absolútny víťaz oprávnene a metodika je objektívna a zohľadňuje metematickými výpočtami rôzne senzory.
http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/Nikon-D810-versus-Canon-EOS-5DS-R___963_1009
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované