Hore

Fujifilm X-Pro1: moderný hľadáčikový fotoaparát

Spoločnosť Fujifilm rozvírila vodu medzi digitálnymi fotoaparátmi predstavením modelu X100. Išlo o prvý naozajstný hľadáčikový kompakt s veľkým APS-C senzorom na trhu. Retro dizajn, pohotové ovládanie a vynikajúci obraz si získali fotografov po celom svete. Fotografi volali po podobnej koncepcii akú má Fujifilm X100, len s výmennými objektívmi. Istotne, bola a je tu ponuka systému Leica, no tá bohužiaľ cenou nie je stavaná pre bežného smrteľníka.

 

Fujifilm X-Pro1

Odpoveď od Fujifilmu prichádza v týchto dňoch kedy spoločnosť predstavila netrpezlivo očakávaný hľadáčikový profesionálny fotoaparát s výmennou optikou. Model bol označený v duchu „X“ tradície ako X-Pro1. Pochváliť sa môže 16Mpx senzorom veľkosti APS-C a zatiaľ trojicou objektívov Fujinon XF, všetky s pevným ohniskom (18mm F2, 35mm F1,4 a 60mm F2,4 macro objektív). Všetky objektívy majú špeciálne vrstvy Super EBC ktoré sa starajú o ostrý obraz bez reflexov a závoja. Objektívy majú zaostrovanie a aj clonu ovládanú elektronicky.

Staro-nový dizajn

Fotoaparát dostal okrem retro dizajnu do vienka hybridný hľadáčik, podobne ako sme mali možnosť vidieť v modeli X100. Hybridný hľadáčik kombinuje výhody elektronického a priehľadového hľadáčika, pretože všetky potrebné parametre sú premietané priamo do priehľadového hľadáčika vrátane korekcie paralaxy.  Priehľadový hľadáčik je perfektný pri fotografovaní v zhoršených svetelných podmienkach, alebo aj pri akčnejšom fotení. Pre úplne presné zobrazenie, pohodlné komponovanie a 100% pokrytie snímanej scény je k dispozícii elektronický hľadáčik, kedy v režime Live View máte možnosť presne zaostrovať, pohodlne komponovať ako aj mať presnú predstavu o tom ako bude scéna vyzerať na fotografii. Hľadáčik automaticky podľa práve nasadeného objektívu upraví zväčšenie takže vidíte  stále dobrý a dostatočne veľký obraz a nevyužívate len malý výrez z hľadáčika. Pri 18mm objektíve je zväčšenie 0,36x pri 35mm a 60mm objektíve je zväčšenie 0,60x.

Nové objektívy s nasadenými slnečnými clonami

 

Vybrané technické parametre:

•    Fujifilmom navrhnutý16MP APS-C X-Trans CMOS senzor
•    Novel – farebný filter pre potlačenie moiré (bez low pass filtra)
•    EXR Procesor Pro obrazový procesor
•    Možnosť zvýšiť DR rozsah 100-400% (Auto)
•    Hybridný hľadáčik s meniteľným zväčšením
•    Tradičné analógové ovládanie
•    Nové objektívy XF 18mm F2 R, XF 35mm F1.4 R, and XF 60mm F2.4 R Macro
•    Tradičný clonový krúžok na objektívoch
•    Nové ovládače na zadnom paneli
•    Nový Quick systém ovládanie cez zadný LCD monitor
•    Štrbinová závierka: 1/4000s až 30s, režim Bulb
•    Kontinuálne snímanie 6snímok za sekundu
•    3.0" RGBW 1.230 000 bodový displej
•    Full HD video 1080 v H.264 MOV formáte so stereo zvukom
•    Hľadáčik EVF s rozlíšením 1 440 000 bodov
•    SDHC slot
•    Nová batéria NP-W126 Lithium-Ion
•    Rozmery 139.5 x 81.8 x  42.6 mm
•    Hmotnosť tela 450g aj s batériou a pamäťovou kartou

 

Vľavo vidíte schému štandardnej bayerovej mriežky a napravo zas usporiadanie 6 x 6 navrhnuté Fujifilmom pre X-Trans CMOS senzor ktorý je v X-Pro1.

 

Objektívy sú ešte o niečo menšie ako tie pre Micro 4/3 systém.

Senzor je veľmi blízko bajonetu pre čo najmenšie rozmery zostavy telo + objektív.

 

Zadná strana má inak navrhnuté ovládacie prvky na aké sme boli zvyknutí pri Fujifilme X100. Pohodlne vyzerá byť vyriešený aj zadný viacsmerný volič.

Pre koho bude určený?

Fotoaparát (alebo skôr systém) X-Pro1 je určený pre náročných fotografov, ktorí presne vedia čo potrebujú,  hľadajú vysokú kvalitu materiálového prevedenia, výborný obraz, menšie rozmery fotoaparátu. Z hľadiska celkovej koncepcie a technickej špecifikácie je to vhodný model na fotografovanie street fotografie dokumentu alebo svadieb. Na danú triedu, ojedinelosť a zameranie fotoaparátu prichádza na trh s pomerne veľmi priaznivou cenou. Prvé odhady hovoria o cene 1700,- USD za telo a približne 500-600,- USD za objektív. Ako sa bude fotoaparátu v reálnom nasadení dariť ukážu však až prvé testy a recenzie.

 

Viacej informácií a prvé fotografie z tohto fotoaparátu hľadajte na stránke výrobcu.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Eriček123
2012-01-10 11:50:18
Juuuj... balzám na dušu
 
balazovic.lubos
2012-01-10 12:10:53
Tak tomu sa povie štart do nového roku. Nikon D4, Canon PowerShot G1 X , LR 4 a ešte toto ! Super, na to že je 10.1. !
 
blasi
2012-01-10 12:22:50
uz len peniaze nan, ...drahe hobby
 
Marek Janicko
2012-01-10 13:02:00
Tak na to by som sa rad pozrel. Momentalne sa na to pohrdavo pozeram, ked viem, ze jazdeny FullFrame je lacnejsi, ako tento novy. No ale rad by som si ho zobral do ruky a nechal sa presvedcit o kvalitach takehoto konceptu pokial samozrejme su.

Inac svet sa nejak zblaznil. Doteraz bol vyvoj zamerany na tlacenie ceny dole a od uvedenia iPhonu vyrobcovia vydavaju drahe hracky s cielom, ze si vybuduju komunitu, ktora dokaze obhajit drahe obstaravacie naklady elektroniky, ktora je odsudena pre rychlu moralnu amortizaciu oproti inym veciam.
 
haplo602
2012-01-10 13:37:57
príspevok od: Marek Janicko
Tak na to by som sa rad pozrel. Momentalne sa na to pohrdavo pozeram, ked viem, ze jazdeny FullFrame je lacnejsi, ako tento novy. No ale rad by som si ho zobral do ruky a nechal sa presvedcit o kvalitach takehoto konceptu pokial samozrejme su.

Inac svet sa nejak zblaznil. Doteraz bol vyvoj zamerany na tlacenie ceny dole a od uvedenia iPhonu vyrobcovia vydavaju drahe hracky s cielom, ze si vybuduju komunitu, ktora dokaze obhajit drahe obstaravacie naklady elektroniky, ktora je odsudena pre rychlu moralnu amortizaciu oproti inym veciam.
suhlasim ... akurat som chcel napisat nieco podobne.
 
pe3k
2012-01-10 14:21:28
príspevok od: Marek Janicko
Tak na to by som sa rad pozrel. Momentalne sa na to pohrdavo pozeram, ked viem, ze jazdeny FullFrame je lacnejsi, ako tento novy. No ale rad by som si ho zobral do ruky a nechal sa presvedcit o kvalitach takehoto konceptu pokial samozrejme su.

Inac svet sa nejak zblaznil. Doteraz bol vyvoj zamerany na tlacenie ceny dole a od uvedenia iPhonu vyrobcovia vydavaju drahe hracky s cielom, ze si vybuduju komunitu, ktora dokaze obhajit drahe obstaravacie naklady elektroniky, ktora je odsudena pre rychlu moralnu amortizaciu oproti inym veciam.
vela ludi vo svete ma vela penazi .... a my o tom mozme len citat ale taky Canon PowerShot G1 X si asi kupim
 
scoty
2012-01-10 14:31:48
príspevok od: pe3k
vela ludi vo svete ma vela penazi .... a my o tom mozme len citat ale taky Canon PowerShot G1 X si asi kupim
nad tym canonom uvazujem.., ele najprv pustim do sveta LX5
 
sunajn
2012-01-10 14:32:24
príspevok od: balazovic.lubos
Tak tomu sa povie štart do nového roku. Nikon D4, Canon PowerShot G1 X , LR 4 a ešte toto ! Super, na to že je 10.1. !
jj, akurát... KDE NA TO VZIAŤ?!!!
 
zajo79
2012-01-10 14:35:49
príspevok od: Marek Janicko
Tak na to by som sa rad pozrel. Momentalne sa na to pohrdavo pozeram, ked viem, ze jazdeny FullFrame je lacnejsi, ako tento novy. No ale rad by som si ho zobral do ruky a nechal sa presvedcit o kvalitach takehoto konceptu pokial samozrejme su.

Inac svet sa nejak zblaznil. Doteraz bol vyvoj zamerany na tlacenie ceny dole a od uvedenia iPhonu vyrobcovia vydavaju drahe hracky s cielom, ze si vybuduju komunitu, ktora dokaze obhajit drahe obstaravacie naklady elektroniky, ktora je odsudena pre rychlu moralnu amortizaciu oproti inym veciam.
veru suhlas... tiez mam chrobaka, ci tri mesiace pockat a nasetrit na d700, alebo kupit hracku za kopec eur mensieho rozmeru, ktora ma vraj vystup podobny zrkadlovke... a pockat si na nastupcu d700 - ktory mozno raz bude...
 
Marcel Rebro
2012-01-10 14:46:23
príspevok od: sunajn
jj, akurát... KDE NA TO VZIAŤ?!!!
... staci vhodne investovat do vyrobnych prostriedkov / nastrojov ....
 
markato1
2012-01-10 14:53:42
vyzera to velmi dobre,ale cena uz niekde inde..
 
Marek Janicko
2012-01-10 15:05:15
príspevok od: zajo79
veru suhlas... tiez mam chrobaka, ci tri mesiace pockat a nasetrit na d700, alebo kupit hracku za kopec eur mensieho rozmeru, ktora ma vraj vystup podobny zrkadlovke... a pockat si na nastupcu d700 - ktory mozno raz bude...
Ja si akurat zajtra idem pre jazdenu D700. Proste kaslem na to. Zakazky to splatia, a ked to raz budem predavat tak za taku cenu, ze sa o to budu ludia byt a ja budem v klude pretoze fotak si na seba vyrobil. Kym sa bude predavat DX, ako poloprofi, tak starsi FullFrame si bude drzat cenu este hodne dlho.

Plus D700 je nadcasovy stroj. Dokaz toho vsetkeho je D4. Fotografa posunie iba o par krockov vpred. Ziadna enormna senzacia sa nekonala oproti D3s. Co znamena, ze pokial nevijde nieco brutal tak D700 si bude drzat cenu. No a pochybujem, ze D800 moze preskocit D4. Uz len z ekonomickeho hladiska. Po tom co vidali by ma vobec neprekvapilo, keby s D800 takisto dohnali co zameskali a to video.

Inac na tie slova vraj, pravdepdoobne, urcite, ... som ohradeny. Ak vyrobca povie, nas cip je rovnako dobry ako pre FullFrame a nase skla sa vyrovanju tym co sa pouzivaju pri zrkadlovkach z profi telach a tu mate dokaz. Potom poviem OK. No takto to je iba mazanie medu okolo usta. Bohuzial vystup z fotaku neovplyvnuje iba cip a vsetko so vsetkym suvisi a takisto nastavenia.
 
balazovic.lubos
2012-01-10 15:06:30
príspevok od: sunajn
jj, akurát... KDE NA TO VZIAŤ?!!!
no tuším ti už marcel poradil . ale žia+, máš pravdu ! Ale neboj, bude horšie , ešte bude treba tučnejší pudilár, novinky sa budú stupňovať pred olympiádou, len taký fukot !
 
Triton
2012-01-10 15:17:13
príspevok od: Marek Janicko
Ja si akurat zajtra idem pre jazdenu D700. Proste kaslem na to. Zakazky to splatia, a ked to raz budem predavat tak za taku cenu, ze sa o to budu ludia byt a ja budem v klude pretoze fotak si na seba vyrobil. Kym sa bude predavat DX, ako poloprofi, tak starsi FullFrame si bude drzat cenu este hodne dlho.

Plus D700 je nadcasovy stroj. Dokaz toho vsetkeho je D4. Fotografa posunie iba o par krockov vpred. Ziadna enormna senzacia sa nekonala oproti D3s. Co znamena, ze pokial nevijde nieco brutal tak D700 si bude drzat cenu. No a pochybujem, ze D800 moze preskocit D4. Uz len z ekonomickeho hladiska. Po tom co vidali by ma vobec neprekvapilo, keby s D800 takisto dohnali co zameskali a to video.

Inac na tie slova vraj, pravdepdoobne, urcite, ... som ohradeny. Ak vyrobca povie, nas cip je rovnako dobry ako pre FullFrame a nase skla sa vyrovanju tym co sa pouzivaju pri zrkadlovkach z profi telach a tu mate dokaz. Potom poviem OK. No takto to je iba mazanie medu okolo usta. Bohuzial vystup z fotaku neovplyvnuje iba cip a vsetko so vsetkym suvisi a takisto nastavenia.
D700 zrejme bude este velmi dlho tam kde je a ked ju aj ma nieco nahradit tak to stale nemusi pre tento stroj nic podstatne znamenat.

Inak tento xpro je pekna hracka, ale realne to stoji tolko ze aspon u nas si clovek dobre rozmysli do coho da peniaze
 
bonifacko
2012-01-10 15:47:31
je to vykladane zlatom? Reku..za tu cenu?
 
bobo222
2012-01-10 16:02:00
Fúúúú, pekný koncept, ale bojím sa, aby to cenovo nenarazilo. Síce sú aj bohaté krajiny, ale aj tam dnes ľudia obracajú korunku a uvažujú. A vyrobiť imidžovku za 2 litríky s jedným objektívom, to si môže dovoliť tak leica...
Uvidíme, či to fuji vyjde.
Aby to neskončilo jak tá drahá sigma, ešte ani nie je na trhu a cena padla o tretinu.....
 
marcus_labeo
2012-01-10 16:08:32
Žeby novinka roka? Progresívna novátorská technika, APS-C senzor, hybridný hľadáčik a výmenné objektívy (a špičkovo vyzerajúce, viď 35/1,4) z neho robia systémový kompakt snov. Zo sna ale budí úplne mimo reality cena. 2300 USD (a z praxe sa dá očakávať, že v EUR to nebude len suma vydelená kurzom), za to je už full frame. Jasné, X100 sa predáva aj za 1000 eur ako teplý chleba, ale dvojnásobok za to isté, len s meniteľnými objektívmi... asi nie.
 
Juraj Lacko
2012-01-10 17:06:53
Podla mna je to len lacna napodobenina kultoveho fotoaparatu leica. Fuji sa teraz snazi odkrojit si z toho kolaca kusok aj pre seba. Vsetci sa blaznia za retro dizajnom a bezzrkadlovymi fotakmi ako keby tie robili krajsie fotky. Ked chcem fotky bez sumu tak si to dam na stativ a nastavim ISO 100. Kto ten Fuji chce si ho kupi. Ale pre mna to nie je nic bez coho by som nemohol zit. Radsej zainvestujem do kvalitneho objektivu a zostanem s mojou zrkadlovkou. FF opticky hladacik a ten krasny klik ked zrkadlo vyklopi mi to urcite nenahradi. Asi budem staromodny.
PS: Fotoaparat je len pristroj zalezi na fotografovi co s nim dokaze vytvorit / zachytit.
 
petterko
2012-01-10 17:20:07
Myslim, ze vo Fuji vedia, pre aku klientelu ten fotak vyrobili.
Profi zrkadlovka je super, ale tazka...a tento fotak je prave pry tych, co nechcu so sebou vlacit tazke hebedo. Kto velmi chce, tak si ho kúpi
 
The_Apple
2012-01-10 17:20:10
príspevok od: Juraj Lacko
Podla mna je to len lacna napodobenina kultoveho fotoaparatu leica. Fuji sa teraz snazi odkrojit si z toho kolaca kusok aj pre seba. Vsetci sa blaznia za retro dizajnom a bezzrkadlovymi fotakmi ako keby tie robili krajsie fotky. Ked chcem fotky bez sumu tak si to dam na stativ a nastavim ISO 100. Kto ten Fuji chce si ho kupi. Ale pre mna to nie je nic bez coho by som nemohol zit. Radsej zainvestujem do kvalitneho objektivu a zostanem s mojou zrkadlovkou. FF opticky hladacik a ten krasny klik ked zrkadlo vyklopi mi to urcite nenahradi. Asi budem staromodny.
PS: Fotoaparat je len pristroj zalezi na fotografovi co s nim dokaze vytvorit / zachytit.
nikto ti to nebere ale skor my ktorym sa nam to lubi sme viac staromodny ta koncepcia je uzasna. mne by stacila x100ka, keby stala polovicu nevaham a zrkadlovku posielam k vode. mozno by mi chybal niaky portretak ale na behanie po mestach na dovolenkach, na street uzasna vec najlepsie je ze sa s tym monecne zacalo. teraz sa budu vsetci predbiehat a taketo fotaciky pojdu s cenou dole
 
sunajn
2012-01-10 17:40:54
príspevok od: Marcel Rebro
... staci vhodne investovat do vyrobnych prostriedkov / nastrojov ....
To len kedysi platilo, že remeslo má zlaté dno! Dnes musíš do politiky... a vysokóóóó... a tam už možno zbíjať...
 
sunajn
2012-01-10 18:55:47
príspevok od: balazovic.lubos
no tuším ti už marcel poradil . ale žia+, máš pravdu ! Ale neboj, bude horšie , ešte bude treba tučnejší pudilár, novinky sa budú stupňovať pred olympiádou, len taký fukot !
Tě bůh! Ty teda vieš potešiť...
 
Eriček123
2012-01-10 18:56:12
Mne sa páči že fuji dáva na trh takéto stroje... som rád že snímače idú dopredu... Ja som mal panasonic FZ50 (nemôžem naň povedať zlé slovo) dal som zaň vtedy takmer 15 000 ... ale nebanujem ani korunu. Fotil pekne a kludne som použil aj ISO 1600 a čo ! je to predsa kompakt. No dúfam že niekedy sa mi podarí si kúpiť nejaký fuji z rady X ... nakoľko ma moc oslovili ,už aj na foto slovakia kde som skúšal X100 a X10 .

PS: ak niekto vyhodí za mobil 400-500 € , tak mi príde že cenovo sú na tom tieto fotoaparáty od Fuji fajn
 
dalay-lamma
2012-01-10 20:12:21
príspevok od: Juraj Lacko
Podla mna je to len lacna napodobenina kultoveho fotoaparatu leica. Fuji sa teraz snazi odkrojit si z toho kolaca kusok aj pre seba. Vsetci sa blaznia za retro dizajnom a bezzrkadlovymi fotakmi ako keby tie robili krajsie fotky. Ked chcem fotky bez sumu tak si to dam na stativ a nastavim ISO 100. Kto ten Fuji chce si ho kupi. Ale pre mna to nie je nic bez coho by som nemohol zit. Radsej zainvestujem do kvalitneho objektivu a zostanem s mojou zrkadlovkou. FF opticky hladacik a ten krasny klik ked zrkadlo vyklopi mi to urcite nenahradi. Asi budem staromodny.
PS: Fotoaparat je len pristroj zalezi na fotografovi co s nim dokaze vytvorit / zachytit.
Fuji uz davnejsie vyrabalo filmove fotaky podobneho typu (hladacik + vymenny objektiv, napr. http://arukucamera.net/FujiRF.html) aj ked X100 sa naozaj dost napadne podoba na Leicu. Nie ze by som sa vyznal, mam to len precitane z netu.
 
atlantel
2012-01-10 20:12:45
Tak cena sa uz "upravila" na 1385 USD.
 
VitovPan
2012-01-11 03:21:51
príspevok od: atlantel
Tak cena sa uz "upravila" na 1385 USD.
Ano, a to dokonca aj s 35kou objektivom, ale cez mierne pochybny expansys, na SVK resp v EU je cena 1300€. Zatial sa vsak jedna o nezavazne predobjednavky, takze este sa uvidi, kde sa nakoniec cena zastavi, hlavne ak vezmem v uvahu aktualnu cenu x100 za cca 1000€. Za spominanu cenu 1385USD by som do toho siel. Mozno vsak este treba pockat do februara, kedy olympus pravdepodobne predstavi svoju novinku v style OM klasiky taktiez s hladacikom a hadam konecne aj s novym cipom. Alebo pockat do maja na nx20 od samsungu, alebo do augusta, septembra, oktobra... A potom znova na CES 2013 v januari alebo photokina vo februari, to uz bude fujifilm x pro 1 stat polovicu
 
pampúch
2012-01-11 05:44:07
nedá sa nič robiť..........M9
 
wayne
2012-01-11 07:52:37
príspevok od: pampúch
nedá sa nič robiť..........M9
M9-P ked uz, naco trocharcit
 
pampúch
2012-01-11 07:56:18
príspevok od: wayne
M9-P ked uz, naco trocharcit
to som mal na mysli
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-01-11 08:31:24
príspevok od: Marek Janicko
Ja si akurat zajtra idem pre jazdenu D700. Proste kaslem na to. Zakazky to splatia, a ked to raz budem predavat tak za taku cenu, ze sa o to budu ludia byt a ja budem v klude pretoze fotak si na seba vyrobil. Kym sa bude predavat DX, ako poloprofi, tak starsi FullFrame si bude drzat cenu este hodne dlho.

Plus D700 je nadcasovy stroj. Dokaz toho vsetkeho je D4. Fotografa posunie iba o par krockov vpred. Ziadna enormna senzacia sa nekonala oproti D3s. Co znamena, ze pokial nevijde nieco brutal tak D700 si bude drzat cenu. No a pochybujem, ze D800 moze preskocit D4. Uz len z ekonomickeho hladiska. Po tom co vidali by ma vobec neprekvapilo, keby s D800 takisto dohnali co zameskali a to video.

Inac na tie slova vraj, pravdepdoobne, urcite, ... som ohradeny. Ak vyrobca povie, nas cip je rovnako dobry ako pre FullFrame a nase skla sa vyrovanju tym co sa pouzivaju pri zrkadlovkach z profi telach a tu mate dokaz. Potom poviem OK. No takto to je iba mazanie medu okolo usta. Bohuzial vystup z fotaku neovplyvnuje iba cip a vsetko so vsetkym suvisi a takisto nastavenia.
ono ak to X-Pro1 bude mať obraz ako X100 čo sa týka DR a podania mikrodetailov je to ako FF.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-01-11 08:33:13
príspevok od: VitovPan
Ano, a to dokonca aj s 35kou objektivom, ale cez mierne pochybny expansys, na SVK resp v EU je cena 1300€. Zatial sa vsak jedna o nezavazne predobjednavky, takze este sa uvidi, kde sa nakoniec cena zastavi, hlavne ak vezmem v uvahu aktualnu cenu x100 za cca 1000€. Za spominanu cenu 1385USD by som do toho siel. Mozno vsak este treba pockat do februara, kedy olympus pravdepodobne predstavi svoju novinku v style OM klasiky taktiez s hladacikom a hadam konecne aj s novym cipom. Alebo pockat do maja na nx20 od samsungu, alebo do augusta, septembra, oktobra... A potom znova na CES 2013 v januari alebo photokina vo februari, to uz bude fujifilm x pro 1 stat polovicu
sila fuji je hlavne v obraze to čo urobili s X100 je neuveriteľne priam takže oly musí sakra zamakať, uvidíme až ked budú prvé RAW vyvolateľné v LR.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-01-11 08:34:09
príspevok od: bonifacko
je to vykladane zlatom? Reku..za tu cenu?
nie len to nie je z bakelitu a podľa všetkého to bude mať lepší obraz ako niektoré staršie FF foťáky.
 
bear
2012-01-11 09:02:07
príspevok od: Jozef Peniak
nie len to nie je z bakelitu a podľa všetkého to bude mať lepší obraz ako niektoré staršie FF foťáky.
Mozno sum bude nizsi, ale velkost senzoru nenahradis. Tiez som mal ten pocit, ked som testoval Canon 1100D, ze sumi menej ako povodna 5D, rozlisenie je tam rovnake, len v senzore je 6 rozny rozdiel. Ale aj tak ten obraz z FF je na prvy pohlad krajsi (ak su na oboch porovnatelne objektivy).
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-01-11 09:13:08
príspevok od: bear
Mozno sum bude nizsi, ale velkost senzoru nenahradis. Tiez som mal ten pocit, ked som testoval Canon 1100D, ze sumi menej ako povodna 5D, rozlisenie je tam rovnake, len v senzore je 6 rozny rozdiel. Ale aj tak ten obraz z FF je na prvy pohlad krajsi (ak su na oboch porovnatelne objektivy).
môžme sa tu baviť do nekonečna ale pre mna je proste X100 obrazovo tak dobrá ako 5DII aj napriek nižšiemu rozlíšeniu lebo má výbornú per pixel ostrosť ako ja krásne farby, 60D má pre mna o niečo horší obraz ako X100 napríklad. Na portrétoch a pleťovkách to proste vidím. Podobne aj D700 nemá farebne detailami na 5D II a X100,(ak sa nenaučím spracovať RAW inak nejako zatiaľ som s D700 dal len 3 fotenia) teraz neriešim bokehu perspektívu a pod.
 
bear
2012-01-11 09:40:06
príspevok od: Jozef Peniak
môžme sa tu baviť do nekonečna ale pre mna je proste X100 obrazovo tak dobrá ako 5DII aj napriek nižšiemu rozlíšeniu lebo má výbornú per pixel ostrosť ako ja krásne farby, 60D má pre mna o niečo horší obraz ako X100 napríklad. Na portrétoch a pleťovkách to proste vidím. Podobne aj D700 nemá farebne detailami na 5D II a X100,(ak sa nenaučím spracovať RAW inak nejako zatiaľ som s D700 dal len 3 fotenia) teraz neriešim bokehu perspektívu a pod.
To co pises nie je o fotoaparate, ale o vystupe v default nastaveniach bez postprocessu. Ked uz porovnavas fotaky takto, mal by si porovnavat JPG vystup, alebo uz finalne upraveny RAW.

Per-pixel ostrost je o objektive.
Pletovka a podanie farieb je o tom, ako ma ktory fotoaparat spraveny farebny profil v SW ktory pouzivas. Ak ma 60D a D700 v LR zle farby, tak si vytvor vlastny farebny profil.

X100 je fotak s jednym pevnym objektivom, takze tam je vytvorenie farebneho profilu, nastavenie kontrastu a urovne doostrovania jednoduchsie. Na fotaku s vymennymi objektivmi je default profil fotoaparatu v RAW procesore vzdy nejaky kompromis. Das kvalitny objektiv, bude to prilis kontrastne a preostrene, daz lacny objektiv, bude ostrost a kontrast horsi.

Treba sa dobre naucit robit v SW co pouzivas, oplati sa to viac ako stale kupovat rozne fotaky a hladat problem vo fotoaparate. Cas od casu za vratim k starsim fotografiam a vzdy ich upravim o kusok lepsie ako som to zvladol pred rokom. Samozrejme aj vo fotaku je rozsiel, ked potrebujem prisvetlit nieco co som fotil s Olympus E-PL1, tak tam vybehne zrno ovela skor ako ked upravujem vystup z 5DII.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-01-11 09:57:18
príspevok od: bear
To co pises nie je o fotoaparate, ale o vystupe v default nastaveniach bez postprocessu. Ked uz porovnavas fotaky takto, mal by si porovnavat JPG vystup, alebo uz finalne upraveny RAW.

Per-pixel ostrost je o objektive.
Pletovka a podanie farieb je o tom, ako ma ktory fotoaparat spraveny farebny profil v SW ktory pouzivas. Ak ma 60D a D700 v LR zle farby, tak si vytvor vlastny farebny profil.

X100 je fotak s jednym pevnym objektivom, takze tam je vytvorenie farebneho profilu, nastavenie kontrastu a urovne doostrovania jednoduchsie. Na fotaku s vymennymi objektivmi je default profil fotoaparatu v RAW procesore vzdy nejaky kompromis. Das kvalitny objektiv, bude to prilis kontrastne a preostrene, daz lacny objektiv, bude ostrost a kontrast horsi.

Treba sa dobre naucit robit v SW co pouzivas, oplati sa to viac ako stale kupovat rozne fotaky a hladat problem vo fotoaparate. Cas od casu za vratim k starsim fotografiam a vzdy ich upravim o kusok lepsie ako som to zvladol pred rokom. Samozrejme aj vo fotaku je rozsiel, ked potrebujem prisvetlit nieco co som fotil s Olympus E-PL1, tak tam vybehne zrno ovela skor ako ked upravujem vystup z 5DII.
hovorím že to bude nekonečné bavenie sa mám vlastné farbené proofily color checker a neviem čo ešte, plus Karola po ruke takže LR by som povedal že hooodne dobre ovládam. Prax je jedna vec a druhá vec je teoria. Farby nie su zle ale len ine, faby si urobíš ako chceš, ale farebné prechody už nie, každý máme navyše iný farbocit, objektivy Canonu aj senzory su ine ako v Nikone takže sa to musí prejaviť a žiadny SW to nezrovná na 100% iba na 99% proste mne individuálne to funguje tak ako píšem, sú to nuansy žiadne veľké rozdiely, ale sú, Nový foťák si kupujem zásadne tak že buď zoderem starý alebo mi na ňom niečo prekáža - napríklad teraz kvoli AF, blesky a meranie a to v SW nezrovnám.
 
Matúš Koprda
2012-01-11 10:15:47
Tento foťák vyzerá skutočne super.... Veď už vlastne veľa vecí bolo popísaných.
Zaráža ma výdrž tohoto fuji, ktorý má podľa preview výdrž iba 350 snímkov. So zrkadloviek som zvyknutý na vyššie čísla.
 
bear
2012-01-11 10:28:43
príspevok od: Matúš Koprda
Tento foťák vyzerá skutočne super.... Veď už vlastne veľa vecí bolo popísaných.
Zaráža ma výdrž tohoto fuji, ktorý má podľa preview výdrž iba 350 snímkov. So zrkadloviek som zvyknutý na vyššie čísla.
Zrkadlovke pri fotografovani nemusi svietit LCD, ten zozerie barerky rychlo. Aj ked fotografujes cez hladacik, seenzor a procesor su asi aktivne stale koli meraniu expozicie a zaostrovaniu.
 
pampúch
2012-01-11 18:18:49
ináč taký foťák, podľa mňa nemusí mať vymeniteľné sklá - adekvátna 35 je presne to čo potrebuje
 
Ultra TXF
2012-01-11 19:33:40
príspevok od: pampúch
ináč taký foťák, podľa mňa nemusí mať vymeniteľné sklá - adekvátna 35 je presne to čo potrebuje
35mm v prepočte má X100vka , máš ju doma
 
pampúch
2012-01-11 19:39:42
príspevok od: Ultra TXF
35mm v prepočte má X100vka , máš ju doma
jow jow jupi jupi jow
 
PeCh
2012-01-11 20:00:59
Paráda. Nad cenou netreba plakať. Je tu ešte MFT, NEX, NX. Dobré je, že všetko sa nevyrába s dôrazom na čo najnižšiu cenu, ale niečo je aj o kvalite. Verím, že to bude tento prípad. A keď niekto na to nemá peniaze, tak rýchlo hľadať lepšiu prácu.
 
PeCh
2012-01-11 20:10:13
príspevok od: scoty
nad tym canonom uvazujem.., ele najprv pustim do sveta LX5
Tak ti poradím. Pusti ju čím skôr. Mám dojem, že stará technika teraz dostáva cenový šok. Nové mašinky sú také dobré, že ľudia už nebudú veľmi chcieť LX5, G12 a podobné kedysi špičkové mašinky, radšej si priplatia. Už som videl zopár inzerátov na tieto stroje. Ceny sú zatiaľ ešte pomerne vysoko, ale ťažko ich predať.

Čo ma však prekvapilo, len čo boli ohlásené Canon 1DX a Nikon D4, tak už sa objavili inzeráty na predaj ich predchodcov. Majitelia, ktorý vedia, že budú kupovať nové, sa ich chcú zbaviť, kým ešte majú cenu. Pre kupujúcich sa zas oplatí ešte chvíľku počkať. Prídu dobré ponuky, ale keď prídu, tak ich nezmeškajte. Mňa celkom potešil 5D Mark II za 1300 a tento týždeň som videl aj za 1100 €. Oba skoro nepoužívané (
 
Marcel Rebro
2012-01-11 22:34:53
príspevok od: PeCh
Tak ti poradím. Pusti ju čím skôr. Mám dojem, že stará technika teraz dostáva cenový šok. Nové mašinky sú také dobré, že ľudia už nebudú veľmi chcieť LX5, G12 a podobné kedysi špičkové mašinky, radšej si priplatia. Už som videl zopár inzerátov na tieto stroje. Ceny sú zatiaľ ešte pomerne vysoko, ale ťažko ich predať.

Čo ma však prekvapilo, len čo boli ohlásené Canon 1DX a Nikon D4, tak už sa objavili inzeráty na predaj ich predchodcov. Majitelia, ktorý vedia, že budú kupovať nové, sa ich chcú zbaviť, kým ešte majú cenu. Pre kupujúcich sa zas oplatí ešte chvíľku počkať. Prídu dobré ponuky, ale keď prídu, tak ich nezmeškajte. Mňa celkom potešil 5D Mark II za 1300 a tento týždeň som videl aj za 1100 €. Oba skoro nepoužívané (
Uprimne by ma zaujimalo cim ty majitelia budu fotit kym tie nove budu naozaj dostupne. Kompaktami? Alebo u nich ani nie je dolezite to fotenie ako vlastnenie najmodrenejsieho geretu ...
 
zajo79
2012-01-11 22:48:53
príspevok od: PeCh
Tak ti poradím. Pusti ju čím skôr. Mám dojem, že stará technika teraz dostáva cenový šok. Nové mašinky sú také dobré, že ľudia už nebudú veľmi chcieť LX5, G12 a podobné kedysi špičkové mašinky, radšej si priplatia. Už som videl zopár inzerátov na tieto stroje. Ceny sú zatiaľ ešte pomerne vysoko, ale ťažko ich predať.

Čo ma však prekvapilo, len čo boli ohlásené Canon 1DX a Nikon D4, tak už sa objavili inzeráty na predaj ich predchodcov. Majitelia, ktorý vedia, že budú kupovať nové, sa ich chcú zbaviť, kým ešte majú cenu. Pre kupujúcich sa zas oplatí ešte chvíľku počkať. Prídu dobré ponuky, ale keď prídu, tak ich nezmeškajte. Mňa celkom potešil 5D Mark II za 1300 a tento týždeň som videl aj za 1100 €. Oba skoro nepoužívané (
zato d700vka za 1600 pouzivana ked nova je za 1850 je dost.. to si clovek povie ze radsej pocka na d800 i ked bude stat urcite okolo 2300 ... pripadne dovtedy kupi nieco "lacnejsie"
 
zajo79
2012-01-11 22:50:07
príspevok od: Marcel Rebro
Uprimne by ma zaujimalo cim ty majitelia budu fotit kym tie nove budu naozaj dostupne. Kompaktami? Alebo u nich ani nie je dolezite to fotenie ako vlastnenie najmodrenejsieho geretu ...
nooo...kym bude novinka od nikonu, mam v plane x100 - to co teraz potrebujem..nieco mensich rozmerov, dobre fotiace .. i ked v zlom svetle zle ostriace ako to tu uz bolo spomenute
 
PeCh
2012-01-11 23:12:35
príspevok od: Marcel Rebro
Uprimne by ma zaujimalo cim ty majitelia budu fotit kym tie nove budu naozaj dostupne. Kompaktami? Alebo u nich ani nie je dolezite to fotenie ako vlastnenie najmodrenejsieho geretu ...
To by zaujímalo aj mňa. Pri kompaktoch štýlu G12, LX5 si viem predstaviť, že to nie je hlavný foťák a nie je problém sa ho zrieknuť. Pri D3 je mi to záhadou. To nie je telo pre hobistu, aj keď poznám aj takého, ale tomu je jedno, či cena padne, alebo pôjde nahor. Fotením sa neživí a kúpil si ho, lebo chcel mať najlepší foťák na svoje "domáce" fotenie . Holt, keď niekto chce takýto foťák, tak musí mať paradoxne často lepšie zamesnanie ako fotograf. Profi fotograf D3 predá len keď je naozaj profi a má dve. Jedno ako hlavné telo, a druhé ako záložné. Ale koľko ich je? Alebo to môže byť opačne, nechá si záložné telo a predá hlavné. Ale o tom pochybujem. V každom prípade ako hobby u mňa D4 ani 1DX nehrozí. Skôr ma teší, že 5DM2 sa dá zohnať za prijateľnejšie ceny.
 
zajo79
2012-01-11 23:26:25
d3 na domace fotenie len preto ze chce mat najlepsi fotak?

tak kebyze aj ja tak mozem riesit... ale hlavne ze sme zdravi a mame po com tuzit
 
Marcel Rebro
2012-01-11 23:38:47
príspevok od: zajo79
d3 na domace fotenie len preto ze chce mat najlepsi fotak?

tak kebyze aj ja tak mozem riesit... ale hlavne ze sme zdravi a mame po com tuzit
Nuz ale nie je "domace fotenie" ako "domace fotenie". Preco by si clovek ktoreho konickom je fotenie nemohol kupit D3/D4? Vobec si nemusi fotenim zarabat, len ho to bavi a chce mat kvalitnu vybavu.

To mas ako s autami ... ak si niekto kupi najnadupanejsie a najmodrnejsie auto, neznamena to ze sa chce zivit taxikarcenim ....
 
Marcel Rebro
2012-01-11 23:41:05
príspevok od: PeCh
To by zaujímalo aj mňa. Pri kompaktoch štýlu G12, LX5 si viem predstaviť, že to nie je hlavný foťák a nie je problém sa ho zrieknuť. Pri D3 je mi to záhadou. To nie je telo pre hobistu, aj keď poznám aj takého, ale tomu je jedno, či cena padne, alebo pôjde nahor. Fotením sa neživí a kúpil si ho, lebo chcel mať najlepší foťák na svoje "domáce" fotenie . Holt, keď niekto chce takýto foťák, tak musí mať paradoxne často lepšie zamesnanie ako fotograf. Profi fotograf D3 predá len keď je naozaj profi a má dve. Jedno ako hlavné telo, a druhé ako záložné. Ale koľko ich je? Alebo to môže byť opačne, nechá si záložné telo a predá hlavné. Ale o tom pochybujem. V každom prípade ako hobby u mňa D4 ani 1DX nehrozí. Skôr ma teší, že 5DM2 sa dá zohnať za prijateľnejšie ceny.
Moj plan by bol asi nasledovny : kupim si nove hlavne telo (D4). Sucasne hlavne (D3s) sa stane zaloznym. Sucasne zalozne (D700) bud predam alebo prerobim na IR

Skratka kym nemam nahradu, nezbavujem sa ...
 
Ultra TXF
2012-01-12 08:24:35
príspevok od: PeCh
To by zaujímalo aj mňa. Pri kompaktoch štýlu G12, LX5 si viem predstaviť, že to nie je hlavný foťák a nie je problém sa ho zrieknuť. Pri D3 je mi to záhadou. To nie je telo pre hobistu, aj keď poznám aj takého, ale tomu je jedno, či cena padne, alebo pôjde nahor. Fotením sa neživí a kúpil si ho, lebo chcel mať najlepší foťák na svoje "domáce" fotenie . Holt, keď niekto chce takýto foťák, tak musí mať paradoxne často lepšie zamesnanie ako fotograf. Profi fotograf D3 predá len keď je naozaj profi a má dve. Jedno ako hlavné telo, a druhé ako záložné. Ale koľko ich je? Alebo to môže byť opačne, nechá si záložné telo a predá hlavné. Ale o tom pochybujem. V každom prípade ako hobby u mňa D4 ani 1DX nehrozí. Skôr ma teší, že 5DM2 sa dá zohnať za prijateľnejšie ceny.
Nesmieš premýšľať v kategóriách priemerného človeka.
Keby bolo pre teba 10.000 euro ako pre iného 100 euro,tak by si si kúpil 1DX aj na hobby fotenie domácich miláčikov a vianočného stromčeka Prečo ? No lebo by ti to bolo jedno a
chcel by si to. Jedine ,že by si mal toľko súdnosti v sebe,že by si si povedal,že to nepotrebuješ na svoje fotenie a stačí ti D300 ,ale peniaze čleveka menia , takže pochybujem
To máš ako tých magorov, ktorí sa na terénnych autách 4x4 s 3 litrovým motorom vozia po Bratislave. Prečo ? No lebo Alebo s Porsche To máš zajedno Tak isto to je aj tým fotením .
 
Ultra TXF
2012-01-12 08:57:18
príspevok od: zajo79
d3 na domace fotenie len preto ze chce mat najlepsi fotak?

tak kebyze aj ja tak mozem riesit... ale hlavne ze sme zdravi a mame po com tuzit
Jo len preto A prečo nie ? Pokiaľ to nie je ani najmenší problém ,tak prečo nie ?
On si nekladie otázku ako ty či na to máš alebo či to potrebuješ k tomu čo fotíš.
Má nato,tak si to kúpi. A bude mať o rok D2X, o ďalší D3X a potom D4X ,lebo mu je to šumafuk
čo to stojí a otázku či to potrebuje si už nekladie vôbec Je to naj a on na to má ,that´s all
 
zajo79
2012-01-12 10:46:57
príspevok od: Marcel Rebro
Nuz ale nie je "domace fotenie" ako "domace fotenie". Preco by si clovek ktoreho konickom je fotenie nemohol kupit D3/D4? Vobec si nemusi fotenim zarabat, len ho to bavi a chce mat kvalitnu vybavu.

To mas ako s autami ... ak si niekto kupi najnadupanejsie a najmodrnejsie auto, neznamena to ze sa chce zivit taxikarcenim ....
neriesit prachy, ved tiez to tak spravim..

ak teda dotycny na tom necvaka na automatiku... to by bolo uz divne. ale ludia su vselijaky..
 
zajo79
2012-01-12 10:46:57
príspevok od: Marcel Rebro
Nuz ale nie je "domace fotenie" ako "domace fotenie". Preco by si clovek ktoreho konickom je fotenie nemohol kupit D3/D4? Vobec si nemusi fotenim zarabat, len ho to bavi a chce mat kvalitnu vybavu.

To mas ako s autami ... ak si niekto kupi najnadupanejsie a najmodrnejsie auto, neznamena to ze sa chce zivit taxikarcenim ....
neriesit prachy, ved tiez to tak spravim..

ak teda dotycny na tom necvaka na automatiku... to by bolo uz divne. ale ludia su vselijaky..
 
bear
2012-01-12 11:02:57
príspevok od: Marcel Rebro
Moj plan by bol asi nasledovny : kupim si nove hlavne telo (D4). Sucasne hlavne (D3s) sa stane zaloznym. Sucasne zalozne (D700) bud predam alebo prerobim na IR

Skratka kym nemam nahradu, nezbavujem sa ...
S tym, D700 a IR by to mohlo dopadnut podobne ako u Karola s D90, co chcel prerobit na IR. Stalo to za hovno a ked to vratil naspat, uz to nie je ako predtym. Moderne senzory v IR nie su take citlive. Mne nastastie E-PL1 v IR ide
 
Marcel Rebro
2012-01-12 13:00:46
príspevok od: bear
S tym, D700 a IR by to mohlo dopadnut podobne ako u Karola s D90, co chcel prerobit na IR. Stalo to za hovno a ked to vratil naspat, uz to nie je ako predtym. Moderne senzory v IR nie su take citlive. Mne nastastie E-PL1 v IR ide
To bol akoze joke priklad. Aj ja by som chcel (plnohodnotne) m43 IR. Ale kedze mi nechces na IR prerobit EP-2 musim ju nejakym mantakom do JuEsEj posielat
 
bear
2012-01-12 13:05:57
príspevok od: Marcel Rebro
To bol akoze joke priklad. Aj ja by som chcel (plnohodnotne) m43 IR. Ale kedze mi nechces na IR prerobit EP-2 musim ju nejakym mantakom do JuEsEj posielat
Risknut to mozem, ale kedze na to nemam ani priblizny navod (ten na E-PL1 bol dost nepresny), tak je riziko vacsie. Ked sa to nepodari, dostanes naspat vsetky suciastky
 
Ferdo
2012-01-12 13:17:30
príspevok od: Marcel Rebro
Moj plan by bol asi nasledovny : kupim si nove hlavne telo (D4). Sucasne hlavne (D3s) sa stane zaloznym. Sucasne zalozne (D700) bud predam alebo prerobim na IR

Skratka kym nemam nahradu, nezbavujem sa ...
Ak budes tu D700 predavat, ozvi sa mi
 
bobo222
2012-01-12 13:27:32
príspevok od: zajo79
neriesit prachy, ved tiez to tak spravim..

ak teda dotycny na tom necvaka na automatiku... to by bolo uz divne. ale ludia su vselijaky..
No, už som videl na jednej akcii EOS -5D s 24-70 a pán fotil na zelený štvorček...
Ale možno to mal len požičané...
 
Marcel Rebro
2012-01-12 13:27:41
príspevok od: Ferdo
Ak budes tu D700 predavat, ozvi sa mi
Jasan. Jediny problem s mojou technikou je ze je osuchana. Asi to bude tym ze ju pouzivam aj inak ako tazitko na policke.

Staram sa, davam pozor, ale povrchovym oderkom sa neubranis. Mechanicky a funkcne je to OK, ale vyzeraju dost bojovo.
 
lu_boss
2012-01-12 16:39:13
príspevok od: bobo222
No, už som videl na jednej akcii EOS -5D s 24-70 a pán fotil na zelený štvorček...
Ale možno to mal len požičané...
... a preco by nemohol fotit na zeleny stvorcek ?

Uznavam, ze od majitela 5D sa ocakava urcita znalost, ale pozastavovat sa nad jeho radostou z cvakania na zeleny stvorcek je rovnake ako pozastavovat sa nad tym, ze amater si kupi profi stroj. Zarobil ? Neukradol ? Dane zaplatil ? Tak nech si kupi aj certov chvost.

A majitel ma pravo so svojim majetkom nakladat ako uzna za vhodne, dokonca s 5D fotit na zeleny stvorcek

Inak, z druhej strany, naco to tam asi ten vyrobca dal ?

 
Ultra TXF
2012-01-12 17:32:59
http://www.stevehuffphoto.com/2012/01/09/first-look-video-on-the-fuji-x-pro-1/
 
Ultra TXF
2012-01-12 17:40:19
ISO 6400!!!!!!

http://bighugelabs.com/onblack.php?id=6678959539&size=large
 
Ultra TXF
2012-01-12 17:43:42
ISO 3200:

http://www.flickr.com/photos/26706225@N08/6672729023/in/pool-1880035@N21/lightbox/
 
Ultra TXF
2012-01-12 17:45:59
ISO 3200:

http://bighugelabs.com/onblack.php?id=6670580929&size=large
 
Ultra TXF
2012-01-12 17:53:40
Pre lingvistov

http://www.youtube.com/watch?v=-ChjzvHPOq4
 
vendelin
2012-01-12 20:32:33
príspevok od: Ultra TXF
Pre lingvistov

http://www.youtube.com/watch?v=-ChjzvHPOq4
vsetkemu som rozumel
 
Y535
2012-01-12 20:50:00
príspevok od: Ultra TXF
Pre lingvistov

http://www.youtube.com/watch?v=-ChjzvHPOq4
inač pekne ho chlapík opísal ,hlavne ten úvodní príhovor sa mi páčil
 
bobo222
2012-01-12 23:13:51
príspevok od: lu_boss
... a preco by nemohol fotit na zeleny stvorcek ?

Uznavam, ze od majitela 5D sa ocakava urcita znalost, ale pozastavovat sa nad jeho radostou z cvakania na zeleny stvorcek je rovnake ako pozastavovat sa nad tym, ze amater si kupi profi stroj. Zarobil ? Neukradol ? Dane zaplatil ? Tak nech si kupi aj certov chvost.

A majitel ma pravo so svojim majetkom nakladat ako uzna za vhodne, dokonca s 5D fotit na zeleny stvorcek

Inak, z druhej strany, naco to tam asi ten vyrobca dal ?

mne to pripadne akoby si si kúpil formulu 1 a potom do nej nastúpil na preteky v teplákoch.
 
bacil2
2012-01-12 23:30:58
príspevok od: bobo222
mne to pripadne akoby si si kúpil formulu 1 a potom do nej nastúpil na preteky v teplákoch.
no ak mi tie tepláky k tej formuli pribalia a budú ohňovzdorné, tak prečo nie!!!
 
bobo222
2012-01-13 08:47:09
príspevok od: bacil2
no ak mi tie tepláky k tej formuli pribalia a budú ohňovzdorné, tak prečo nie!!!
Ale iste, Len musia mať dosť prúžkov a chcem aby ma cvakli s D4!!!
 
Ultra TXF
2012-01-19 22:44:25
http://vladdodan.ro/blog/fuji-x-pro-1-hands-on-preview/
 
Ultra TXF
2012-01-19 22:44:45
http://www.mirrorlessrumors.com/first-real-fuji-x-pro-1-iso-test-and-comparison-with-nikon-d700/
 
b0baz
2012-01-20 08:44:55
http://www.mirrorlessrumors.com/official-new-fuji-lens-roadmap-fuji-lady-makes-mistake-and-says-14mm-f1-4-is-coming-price-drop-on-x100/
 
Ultra TXF
2012-01-23 19:58:38
http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.f64.ro%2Fblog%2F2012%2F01%2F20%2Ftest-fuji-x-pro1%2F&act=url
 
Ultra TXF
2012-02-02 09:11:38
http://photorumors.com/2012/02/01/does-the-fuji-x-pro1-x-trans-cmos-sensor-perform-better-than-the-nikon-d7000-and-canon-5d-mark-ii/
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-02-02 09:17:19
Jozko ide v polke mesiaca do Varsavy na predvadzacku, tak donesie cerstve spravy.
 
Ultra TXF
2012-02-09 22:57:22
http://www.fujirumors.com/fuji-m-mount-adapter-on-show-at-cp/
 
Ultra TXF
2012-02-16 23:55:34
https://twitter.com/#!/fujiguys/status/170171380095123456
 
Ultra TXF
2012-02-16 23:55:52
http://www.fujirumors.com/first-fuji-raw-files-for-download/
 
Ultra TXF
2012-02-16 23:58:56
http://www.lenstip.com/1969-news-Fujifilm_FinePix_X-Pro1_-_sample_images.html
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované