Hore

Leica SL - začiatok novej etapy

Po rozpačitejšom koketovaní v kategórii moderných bezzrkadloviek (Leica T), dnes Leica predstavila súpera pre úspešný rad fotoaparátov Sony A7. Nový fotoaparát Leica SL (Typ 601) je bezzrkadlovka s 24 Mpx snímačom. Na rozdiel od konzervatívneho radu M, prináša moderné technológie, akými sú automatické zaostrovanie, elektronický hľadáčik, 4K video, či dotykový displej.




Telo fotoaparátu je vyfrézované z dvoch kusov hliníka, je utesnené proti vnikaniu vody a prachu. Minimalistický dizajn odkazuje na filmové zrkadlovky Leica. Ovládacích prvkov je pomenej ako sme u podobných fotoaparátov zvyknutý. Okrem hlavného displeja s rozlíšením 1 040 000 bodov, je fotoaparát vybavený aj veľkým elektronickým hľadáčikom s vynikajúcim rozlíšením cca 4 400 000 bodov (60 FPS) a dokonca stavovým monochromatickým displejom na hornej časti.

Fotografie a video sú ukladané na SD kartu, fotoaparát je vybavený dvomi slotmi. K ďalším vychytávkam pripočítajte vstavaný intervalometer a prepojenie s chytrými zariadeniami cez WiFi.

Hmotnosť fotoaparátu je 847 g (s batériou), pri rozmeroch 147x104x39 mm.

 
EVF hľadáčik sa pýši najlepšími parametrami na svete, zväčšenie je 0,8x, rozlíšenie 4 400 000 bodov. Leica ho označuje ako EyeRes hľadáčik.

 
1,28” stavový displej je monochromatický s rozlíšením 128x128 bodov.

 Fotoaparát aj objektívy, pre neho vyvinuté, sú utesnené proti prachu a vode.

Technická špecifikácia v PDF 
Brožúra PDF

Plnoformátový snímač s rozlíšením 24 Mpx

Leica SL používa plnoformátový snímač typu CMOS s 24 Mpx rozlíšením bez AA filtra. O spracovanie obrazových dát sa stará procesor Leica Maestro II s 2 GB vyrovnávacou pamäťou. Rozsah citlivosti je ISO 50 - 50 000. Snímková frekvencia je 11 obr./s. v rade až 33 záberov vo formáte DNG (14-bit). Rozsah uzávierky je 1/8000 - 60 s., maximálna dĺžka expozície je 30 minút, uzávierka je testovaná na 200 000 cyklov. X-sync 1/250 s. Demo fotografie vo formáte DNG si môžete stiahnuť tu.


Fotografia v plnom rozlíšení 6000x4000 bodov, JPG, AdobeRGB. Demo fotografie vo formáte DNG si môžete stiahnuť tu.

Automatické zaostrovanie

Fotoaparát je osadený bajonetom L-mount, použitým aj u objektívov pre Leica T. Prvým predstaveným objektívom, pre tento nový fotoaparát, je Vario-ELMARIT SL 24-90/2,8-4 ASPH. Automatické zaostrovanie s detekciou kontrastu využíva 49 zaostrovacích bodov. Vyberať ich môžete aj pomocou 2,95” LCD s dotykovým ovládaním. Leica tvrdí, že automatické zaostrovanie je najrýchlejšie zo všetkých plnoformátových fotoaparátov.

4K video

Video s rozlíšením 4K je možné snímať s frekvenciou 24 alebo 30 FPS. Interne sa ukladá v 8-bit formáte (4:2:0), výstup HDMI 1,4 poskytuje 10-bit vzorkovanie 4:2:2. Vo Full HD rozlíšení môžete snímať frekvenciou až 120 FPS, pre spomalené video. Fotoaparát disponuje pokročilými video funkciami V-Log L gamma, zebra, ručné ovládanie zvuku, zvýraznenie bezpečných oblastí. K dispozícii sú aj 3,5 mm zdierky pre pripojenie externého mikrofónu a slúchadiel.

Objektívy

Prvým objektívom, dodávaným s fotoaparátom, je spomínaný Vario-ELMARIT SL 24-90/2,8-4 ASPH. Jeho optická sústava sa skladá z 18 prvkov v 15 skupinách (4 asférické), zaostrovanie je vnútorné, nechýba optická stabilizácia obrazu s účinnosťou až 3,5 EV. Rovnako ako fotoaparát aj objektív je utesnený proti prachu a vode.

Leica predstavila ďalšie dva objektívy, telezoom APO-Vario-ELMARIT-SL 90-280mm f / 2,8-4 ASPH  (k dispozícii v 2. štvrťroku 2016) a prime Summilux-SL 50 mm f / 1.4 ASPH (k dispozícii v 4. štvrťroku 2016).


Predstavené sú zatiaľ 3 natívne objektívy s L-bajonetom.


Pomocou redukcií je možné použiť aj ostatné Leica objektívy, dohromady až 145.

Leica SL a objektív 24-90 sa začnú predávať od 21. novembra. Telo fotoaparátu bude stáť 7 450 USD, objektív 4 950 USD. Viac informácii nájdete na promo stránkach Leica a oficiálnych stránkach Leica SL.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Digital
2015-10-21 12:12:04
Iba 12.400 Euro a podľa článku novinkou je, že dokonca aj automaticky zaostruje. To je v roku 2015 skutočne začiatok novej etapy fotografie...
 
Ajax2
2015-10-21 12:16:07
Dych vyrážajúce ceny . Nedostupný sen pre starých Leicarov, ktorý sú už v dôchodku (aspoň u nás)
 
jan21
2015-10-21 12:40:20
príspevok od: Digital
Iba 12.400 Euro a podľa článku novinkou je, že dokonca aj automaticky zaostruje. To je v roku 2015 skutočne začiatok novej etapy fotografie...
...alebo už začala inflácia
 
RasťoS
2015-10-21 13:02:55
Čo dodať? Určite špičkový systém, tak ako aj iné za zlomok tejto ceny. Ale oproti ostatným ponúka predsa len niečo navyše. Nápis Leica.
 
JohnNewton
2015-10-21 13:27:41
príspevok od: RasťoS
Čo dodať? Určite špičkový systém, tak ako aj iné za zlomok tejto ceny. Ale oproti ostatným ponúka predsa len niečo navyše. Nápis Leica.
Nie že by to ospravedlnilo cenu, ale aj EVF 4,4 K so zväčšením 0,8. (niekto s tým začať musí )
 
marcus_labeo
2015-10-21 13:30:47
Tak oproti doterajším pokusom Leicy v oblasti mirrorlessov (osobitne Leica T) je to bomba: v podstate len druhý FF CSC na trhu, k tomu pár jedinečných riešení ako je fantastický EVF s (takmer) dvojnásobným rozlíšením ako aktuálne najlepšie CSC, všetky parametre ako sa u profi tela očakáva (11 fps, 1/8000 až 60s, 4K, horný stavový displej, utesnené telo i sklá), hneď tri solídne sklá (seťák so slušnou svetelnosťou, taká Sony a7 nemá jediný zoom lepší ako f4).
A potom sa človek pozrie na cenu a hneď sa všetko zrelativizuje. Max. ISO len 50000 (na úrovni lowend APSC)? "Len" 24 MPx? Zoomy iba s variabilnou svetelnosťou, prečo za 5000 (!) dolárov nedostanem aspoň konštantnú f2,8?
A hlavný problém (okrem ceny): kde zmizla výhoda bezzrkadlovky, keď telo váži 847 g (toľko, čo fullframe DSLR (Nikon D750 váži len 750g)? Základný zoom váži cez kilo (1140 g)?
Už z obrázku je jasné, aká je to veľká beštia: http://1.static.img-dpreview.com/files/p/articles/7448206943/_1060918.jpeg Pri tých rozmeroch by pri bezzrkadlovke človek čakal aspoň stredný formát.
 
Jozef Macák
2015-10-21 13:56:06
príspevok od: marcus_labeo
Tak oproti doterajším pokusom Leicy v oblasti mirrorlessov (osobitne Leica T) je to bomba: v podstate len druhý FF CSC na trhu, k tomu pár jedinečných riešení ako je fantastický EVF s (takmer) dvojnásobným rozlíšením ako aktuálne najlepšie CSC, všetky parametre ako sa u profi tela očakáva (11 fps, 1/8000 až 60s, 4K, horný stavový displej, utesnené telo i sklá), hneď tri solídne sklá (seťák so slušnou svetelnosťou, taká Sony a7 nemá jediný zoom lepší ako f4).
A potom sa človek pozrie na cenu a hneď sa všetko zrelativizuje. Max. ISO len 50000 (na úrovni lowend APSC)? "Len" 24 MPx? Zoomy iba s variabilnou svetelnosťou, prečo za 5000 (!) dolárov nedostanem aspoň konštantnú f2,8?
A hlavný problém (okrem ceny): kde zmizla výhoda bezzrkadlovky, keď telo váži 847 g (toľko, čo fullframe DSLR (Nikon D750 váži len 750g)? Základný zoom váži cez kilo (1140 g)?
Už z obrázku je jasné, aká je to veľká beštia: http://1.static.img-dpreview.com/files/p/articles/7448206943/_1060918.jpeg Pri tých rozmeroch by pri bezzrkadlovke človek čakal aspoň stredný formát.
oh moj boh...das ist ein ozruta leda ze to dali do ruky nejakemu trpaslikovi??
Inak, ten horny stavovay displej chvalis...ten som ja osobne vobec nepochopil...na co by to akoze malo byt na bezzrkadlovke(pri ktorej vidis vsetky info v kukatku,resp na zadnom displeji). Miesto toho by sa viacej zisli nejake tie dalsie nastavitelne tlacitka.
Jedine plus mi naozaj vychadza len ten high-res EVF a 11fps (tie 3 "svetelne" skla su trochu zavadzajuce, kedze napr. ten zakladak je uz na 50mm F3.5 a dostupne budu az v druhom kvartali 2016 ak pozorne citas)
 
aesace
2015-10-21 14:23:49
Dalsi vyrobok od Sony rebrandovany a riadne preceneny..aby nahodou nevznikali nejake pochybnosti..
 
fatality
2015-10-21 14:35:15
príspevok od: marcus_labeo
Tak oproti doterajším pokusom Leicy v oblasti mirrorlessov (osobitne Leica T) je to bomba: v podstate len druhý FF CSC na trhu, k tomu pár jedinečných riešení ako je fantastický EVF s (takmer) dvojnásobným rozlíšením ako aktuálne najlepšie CSC, všetky parametre ako sa u profi tela očakáva (11 fps, 1/8000 až 60s, 4K, horný stavový displej, utesnené telo i sklá), hneď tri solídne sklá (seťák so slušnou svetelnosťou, taká Sony a7 nemá jediný zoom lepší ako f4).
A potom sa človek pozrie na cenu a hneď sa všetko zrelativizuje. Max. ISO len 50000 (na úrovni lowend APSC)? "Len" 24 MPx? Zoomy iba s variabilnou svetelnosťou, prečo za 5000 (!) dolárov nedostanem aspoň konštantnú f2,8?
A hlavný problém (okrem ceny): kde zmizla výhoda bezzrkadlovky, keď telo váži 847 g (toľko, čo fullframe DSLR (Nikon D750 váži len 750g)? Základný zoom váži cez kilo (1140 g)?
Už z obrázku je jasné, aká je to veľká beštia: http://1.static.img-dpreview.com/files/p/articles/7448206943/_1060918.jpeg Pri tých rozmeroch by pri bezzrkadlovke človek čakal aspoň stredný formát.
a este je aj skareda jak noc.. ..ale to uz som jak ta liska a hrozno.. ..
 
tomis.ales
2015-10-21 14:54:17
Uplne najskaredsi, jednoznacne najdrahsi a urcite najhorsie ovladatelny full frame na svete. Bravo Leica, hned tri prvenstva.
 
marcus_labeo
2015-10-21 16:46:42
príspevok od: tomis.ales
Uplne najskaredsi, jednoznacne najdrahsi a urcite najhorsie ovladatelny full frame na svete. Bravo Leica, hned tri prvenstva.
No ja by som dizajn ešte akceptoval, dôležitá je funkčnosť. K nej ale mali na dpreview viaceré výhrady, okrem faktu, že tlačítka nie sú označené vraj viacerí redaktori riešili, ako sa vlastne kompenzuje expozícia, skrátka vraj zistiť, čo sa čím ovláda, trvá hodne dlho a na niektoré veci ani neprišli. Ďakujem pekne za takú ovládateľnosť.
 
z80
2015-10-21 16:57:53
príspevok od: marcus_labeo
No ja by som dizajn ešte akceptoval, dôležitá je funkčnosť. K nej ale mali na dpreview viaceré výhrady, okrem faktu, že tlačítka nie sú označené vraj viacerí redaktori riešili, ako sa vlastne kompenzuje expozícia, skrátka vraj zistiť, čo sa čím ovláda, trvá hodne dlho a na niektoré veci ani neprišli. Ďakujem pekne za takú ovládateľnosť.
Toto nie je fotak pre profesionalov, ktory pozaduju prakticke ovladanie, toto je fotak pre tych, ktori potrebuju ukazat "Mam na Leicu".
 
Digital
2015-10-21 17:18:58
príspevok od: marcus_labeo
No ja by som dizajn ešte akceptoval, dôležitá je funkčnosť. K nej ale mali na dpreview viaceré výhrady, okrem faktu, že tlačítka nie sú označené vraj viacerí redaktori riešili, ako sa vlastne kompenzuje expozícia, skrátka vraj zistiť, čo sa čím ovláda, trvá hodne dlho a na niektoré veci ani neprišli. Ďakujem pekne za takú ovládateľnosť.
Podľa všetkého, tí, čo to kupujú s tým vôbec nefotia, takže to nepotrebujú ovládať.
 
Paulie
2015-10-21 17:31:04
príspevok od: marcus_labeo
No ja by som dizajn ešte akceptoval, dôležitá je funkčnosť. K nej ale mali na dpreview viaceré výhrady, okrem faktu, že tlačítka nie sú označené vraj viacerí redaktori riešili, ako sa vlastne kompenzuje expozícia, skrátka vraj zistiť, čo sa čím ovláda, trvá hodne dlho a na niektoré veci ani neprišli. Ďakujem pekne za takú ovládateľnosť.
Jak že niesú označené? Šak tam je že ON a OFF. Nestačí?
 
JohnNewton
2015-10-21 17:46:52
príspevok od: Digital
Podľa všetkého, tí, čo to kupujú s tým vôbec nefotia, takže to nepotrebujú ovládať.
Saudek ako milovník všetkého veľkého, by s s ním v štúdiu určite poradil
 
JohnNewton
2015-10-21 18:06:41
príspevok od: z80
Toto nie je fotak pre profesionalov, ktory pozaduju prakticke ovladanie, toto je fotak pre tych, ktori potrebuju ukazat "Mam na Leicu".
Ja tú snobskú Leicu nemusím, ale daj si iso 6400 a RAW a uvidíš ako sa Sony s.rie do RAWu A to je približne rovnaká kategória.

http://www.dkamera.de/testbericht/leica-q/bildqualitaet.html
 
jan21
2015-10-21 19:04:34
príspevok od: Jozef Macák
oh moj boh...das ist ein ozruta leda ze to dali do ruky nejakemu trpaslikovi??
Inak, ten horny stavovay displej chvalis...ten som ja osobne vobec nepochopil...na co by to akoze malo byt na bezzrkadlovke(pri ktorej vidis vsetky info v kukatku,resp na zadnom displeji). Miesto toho by sa viacej zisli nejake tie dalsie nastavitelne tlacitka.
Jedine plus mi naozaj vychadza len ten high-res EVF a 11fps (tie 3 "svetelne" skla su trochu zavadzajuce, kedze napr. ten zakladak je uz na 50mm F3.5 a dostupne budu az v druhom kvartali 2016 ak pozorne citas)
To sú ženské ruky...a prsia ale i tak to je ozruta. Vypadá to ako predprodukčný vzorok z hliny v meritku 2:1
Kukátko je super, stavový displej asi tiež (aby si hned videl základne parametre aj bez kukatka) objektívy...no hlinikový kufor s kolieskami. Výstupy budu asi ok.
...pozlatiť to a do vitríny
 
z80
2015-10-21 20:31:04
príspevok od: JohnNewton
Ja tú snobskú Leicu nemusím, ale daj si iso 6400 a RAW a uvidíš ako sa Sony s.rie do RAWu A to je približne rovnaká kategória.

http://www.dkamera.de/testbericht/leica-q/bildqualitaet.html
Vyzera to tak, ze Sony odsumuje raw a mozno pouziva stratovu kompresiu. To su veci, ktore sa daju vyriesit upravou firmware (co by mozno vyriesila nejaka peticia uzivatelov, tak ako pri bezstratovej raw kompresii na A7S II a A7R II). Nemyslim si, ze by Leica mala radikalne lepsi senzor (mozno pouziva senzor od Sony). Rozdiely ale vidno aj na ISO 100, prejavuje sa aj kvalitnejsi objektiv Leicy.
 
JohnNewton
2015-10-22 07:20:15
príspevok od: z80
Vyzera to tak, ze Sony odsumuje raw a mozno pouziva stratovu kompresiu. To su veci, ktore sa daju vyriesit upravou firmware (co by mozno vyriesila nejaka peticia uzivatelov, tak ako pri bezstratovej raw kompresii na A7S II a A7R II). Nemyslim si, ze by Leica mala radikalne lepsi senzor (mozno pouziva senzor od Sony). Rozdiely ale vidno aj na ISO 100, prejavuje sa aj kvalitnejsi objektiv Leicy.
Áno, najprv kompresia aby to šlo rýchlejšie odšumovať. Silne pochybujem, že transparenty pred centrálou Sony "neberte nám RAW" niečo vyriešia Vplyv objektívu by bol v celom spektre ISO rovnaký.
 
z80
2015-10-22 08:42:14
príspevok od: JohnNewton
Áno, najprv kompresia aby to šlo rýchlejšie odšumovať. Silne pochybujem, že transparenty pred centrálou Sony "neberte nám RAW" niečo vyriešia Vplyv objektívu by bol v celom spektre ISO rovnaký.
Transparenty netreba, ale Sony evidentne na peticie reaguje, pretoze A7S II a A7R II bezstratovu kompresiu raw dostali.
https://www.change.org/p/kazuo-hirai-enable-uncompressed-or-lossless-compression-raw-files-on-the-a7-cameras-and-future-f-e-mount-cameras
http://www.dpreview.com/articles/7665355870/sony-brings-uncompressed-raw-to-a7s-ii-and-a7r-ii
Dalsia moznost je, ze nadsenci urobia to iste, co urobili pri Nikone a firmware jednoducho upravia sami. Aj vdaka nim mam na D5100 bezstratovy raw, aj ked to Nikon sam o sebe na tomto modeli nepodporuje:
https://nikonhacker.com/wiki/Supported_Models
 
michalix
2015-10-22 09:15:50
Chcem reagovat na vsetky komentare posudzujuce parametre tohoto noveho produktoveho radu. Zatial stale plati ze Leica je premiova znacka a ta si hlada cestu k zakaznikovi inak ako ostatne znacky. Staci ked niektore z dolezitych parametrov budu nadpriemerne. Potom je zakaznik ochotny aj trpiet ine priemerne alebo horsie parametre. Na tomto SL-ku vidim hned dve ficury ktore ked budu take ako sa o nich pise tak budu vynasane do nebies. Napr. velky hladacik s vysokym rozlisenim 60fps. Na to Leicova komunita pocuva. Navyse mne osobne sa paci ako je aj vystupeny a nemusim az tak velmi tlacit nos do displeja. V spojeni s jeho zvacsenim si viem prestavit do akeho "kina" sa bude dat pozerat. Druhou velmi zaujimavou ficurou by mohla byt tichost "zavierky". Zrkadlovky tu nemaju co ponuknut, bezzrkadlovky mozno ano mozno nie. Nepoznam vsetky ale pocul som Sony A7... to je nie gulomet ale granatomet (mozno sa uz polepsili). Zo zrkadloviek sme sice zvyknuti, ze expoziciu pocujeme ale mozno za kratku dobu sa budeme sami sebe cudovat "ako nam to mohlo nevadit". Myslim samozrejme na profistroje, nie na kompakty .. a samozrejme klucova bude opticka aj mechanicka kvalita novych zoomov. Leica bola vzdy okrem jednoduchosti hlavne o optike. Ked budu nove zoomy "vyrazat dych" a niektore zaujimave ficury sa na tele vydaria, tak Leica komunita bude pripravena odkladat si peniaze ako to do teraz vzdy robila. Otvorenou a asi klucovou otazkou ako komunita zareaguje zostava velkost a hmotnost. Leica bola vzdy mala a nenapadna o) No a na zaver nezabudajme, ze Slovensko nie je ani len sekundarny trh pre takuto hracku, ale pokecat si mozeme
 
IO-NR
2015-10-22 09:43:30
Fotit sa s tym da pekne.... Je to velmi zaujimavy pristroj, ktory sa narozdiel od Sony da pouzit aj s velkymi sklami. http://www.jaycassario.com/blog/2015/10/18/the-leica-sl-first-impressions-sample-images?fb_action_ids=10205180291123759&fb_action_types=og.likes
 
JohnNewton
2015-10-22 10:14:26
príspevok od: z80
Transparenty netreba, ale Sony evidentne na peticie reaguje, pretoze A7S II a A7R II bezstratovu kompresiu raw dostali.
https://www.change.org/p/kazuo-hirai-enable-uncompressed-or-lossless-compression-raw-files-on-the-a7-cameras-and-future-f-e-mount-cameras
http://www.dpreview.com/articles/7665355870/sony-brings-uncompressed-raw-to-a7s-ii-and-a7r-ii
Dalsia moznost je, ze nadsenci urobia to iste, co urobili pri Nikone a firmware jednoducho upravia sami. Aj vdaka nim mam na D5100 bezstratovy raw, aj ked to Nikon sam o sebe na tomto modeli nepodporuje:
https://nikonhacker.com/wiki/Supported_Models
Ja som len chcel povedať. že kto si Leicu kúpi, väčšinou vie pre čo. Ono je skôr nepríjemné ak sa užívatelia majú čohosi petíciou dožadovať, čo výrobca tiež musel videiť na prvý pohľad.
 
alkaline
2015-10-22 11:00:19
...oh lejka...
...tlačovky bez klepotania závierok...?...
...daňovník ponorený do jemných nuáns prejavov predsedových pravých rúk...??...
...to je ten začiatok vskutku nových ér...!...

...len čo na to auditórium rakúskych fotografov...???...





 
michalix
2015-10-22 12:16:52
príspevok od: Jozef Macák
oh moj boh...das ist ein ozruta leda ze to dali do ruky nejakemu trpaslikovi??
Inak, ten horny stavovay displej chvalis...ten som ja osobne vobec nepochopil...na co by to akoze malo byt na bezzrkadlovke(pri ktorej vidis vsetky info v kukatku,resp na zadnom displeji). Miesto toho by sa viacej zisli nejake tie dalsie nastavitelne tlacitka.
Jedine plus mi naozaj vychadza len ten high-res EVF a 11fps (tie 3 "svetelne" skla su trochu zavadzajuce, kedze napr. ten zakladak je uz na 50mm F3.5 a dostupne budu az v druhom kvartali 2016 ak pozorne citas)
... stavovy displej vs zadny ... je to o spotrebe a pokial baterky stale nie su bezodne tak sa vyrobcovia snazia zadny dipslej co najcastejsie automaticky vypinat. Stavovy nic nezerie, preto moze stale svietit. Profici totiz castejsie menia nastavenie fotaku a tak castejsie potrebuju "mrknut" co maju nastavene.
S tymi sklami mas pravdu. Leica bola vzdy hlavne o sklach. Kedze tie boli doteraz dobre tak zakaznici boli ochotny "nieco" Leice odpustit na digitalnych telach
... a ze ich je malo ... Leica hned na zaciatku ohlasila redukcie. Je mozne, ze dobre poznaju tych svojich (asi by mali), ze si najskor kupia telo s redukciou a na dalsie Vianoce upgraduju na AF a zoom.
 
tomis.ales
2015-10-23 00:11:38
príspevok od: michalix
Chcem reagovat na vsetky komentare posudzujuce parametre tohoto noveho produktoveho radu. Zatial stale plati ze Leica je premiova znacka a ta si hlada cestu k zakaznikovi inak ako ostatne znacky. Staci ked niektore z dolezitych parametrov budu nadpriemerne. Potom je zakaznik ochotny aj trpiet ine priemerne alebo horsie parametre. Na tomto SL-ku vidim hned dve ficury ktore ked budu take ako sa o nich pise tak budu vynasane do nebies. Napr. velky hladacik s vysokym rozlisenim 60fps. Na to Leicova komunita pocuva. Navyse mne osobne sa paci ako je aj vystupeny a nemusim az tak velmi tlacit nos do displeja. V spojeni s jeho zvacsenim si viem prestavit do akeho "kina" sa bude dat pozerat. Druhou velmi zaujimavou ficurou by mohla byt tichost "zavierky". Zrkadlovky tu nemaju co ponuknut, bezzrkadlovky mozno ano mozno nie. Nepoznam vsetky ale pocul som Sony A7... to je nie gulomet ale granatomet (mozno sa uz polepsili). Zo zrkadloviek sme sice zvyknuti, ze expoziciu pocujeme ale mozno za kratku dobu sa budeme sami sebe cudovat "ako nam to mohlo nevadit". Myslim samozrejme na profistroje, nie na kompakty .. a samozrejme klucova bude opticka aj mechanicka kvalita novych zoomov. Leica bola vzdy okrem jednoduchosti hlavne o optike. Ked budu nove zoomy "vyrazat dych" a niektore zaujimave ficury sa na tele vydaria, tak Leica komunita bude pripravena odkladat si peniaze ako to do teraz vzdy robila. Otvorenou a asi klucovou otazkou ako komunita zareaguje zostava velkost a hmotnost. Leica bola vzdy mala a nenapadna o) No a na zaver nezabudajme, ze Slovensko nie je ani len sekundarny trh pre takuto hracku, ale pokecat si mozeme
Aj keby som sa topil v milionoch, tak si nepriplatim za 4Mpx hladacik, ani za vypucerne kukatko 6500€ oproti Sony, co stoji liter. Za pol roka bude mat takyto hladacik aj Sony. Vypucene kukatok si vyrobim doma.
Zeiss ma mnoho lepsich objektivov ako Leica a to za tretinovu cenu.
Ja fakt neviem o com to je. Teda z praktickeho hladiska. Ked chce niekto pozlateny voz z konskym pohonom za cenu Rolls Royye, nech ma.
Ja som tiez pocul Sony A7, a je to sepot lucnych kvetov oproti zrkadlovke.
 
michalix
2015-10-23 00:36:23
príspevok od: tomis.ales
Aj keby som sa topil v milionoch, tak si nepriplatim za 4Mpx hladacik, ani za vypucerne kukatko 6500€ oproti Sony, co stoji liter. Za pol roka bude mat takyto hladacik aj Sony. Vypucene kukatok si vyrobim doma.
Zeiss ma mnoho lepsich objektivov ako Leica a to za tretinovu cenu.
Ja fakt neviem o com to je. Teda z praktickeho hladiska. Ked chce niekto pozlateny voz z konskym pohonom za cenu Rolls Royye, nech ma.
Ja som tiez pocul Sony A7, a je to sepot lucnych kvetov oproti zrkadlovke.
Presvedčil si ma. Nekúpim si ho
 
IO-NR
2015-10-23 10:16:15
Az taka obluda to nie je - akurat sa vdaka vacsiemu telu budu lepsie pouzivat aj velke objektivy (na Sony treba gip). Cena je primerana znacke a od modelu Leica Q sa neskutocne zlepsili, takze urcite maju aj ovladanie a moderne funkcie dobre vychytane - dotykovy displej, spickovy hladacik, funkcny AF, extremne rychle seriove snimanie, lepsia vydrz na bateriu, stavovy displej, zapis na dve karty.... majitelov si najde - ci uz novych, alebo aj vlastnikov roznych druhov Leica skiel. Papierovo je to asi najlepsia bezzrkadlovka na trhu.
 
netmouse
2015-10-23 14:24:53
a mne sa paci ... zajtra ju objednavam
 
markato1
2015-10-23 20:48:52
príspevok od: netmouse
a mne sa paci ... zajtra ju objednavam
aj ja by som si ju kludne kupil,..len by mi musel niekto dolozit
 
acton
2015-10-24 08:04:13
príspevok od: tomis.ales
Aj keby som sa topil v milionoch, tak si nepriplatim za 4Mpx hladacik, ani za vypucerne kukatko 6500€ oproti Sony, co stoji liter. Za pol roka bude mat takyto hladacik aj Sony. Vypucene kukatok si vyrobim doma.
Zeiss ma mnoho lepsich objektivov ako Leica a to za tretinovu cenu.
Ja fakt neviem o com to je. Teda z praktickeho hladiska. Ked chce niekto pozlateny voz z konskym pohonom za cenu Rolls Royye, nech ma.
Ja som tiez pocul Sony A7, a je to sepot lucnych kvetov oproti zrkadlovke.
mas tie najobycajnejsie nezaujimave fotografie, tebe taky fotak naozaj netreba.
 
Neschopko
2015-10-24 11:03:53
príspevok od: tomis.ales
Uplne najskaredsi, jednoznacne najdrahsi a urcite najhorsie ovladatelny full frame na svete. Bravo Leica, hned tri prvenstva.
Je to vec vkusu. Pre jedného najškaredší, pre iného nie ... mne sa napr. páči ...
 
tomis.ales
2015-10-24 12:52:17
príspevok od: acton
mas tie najobycajnejsie nezaujimave fotografie, tebe taky fotak naozaj netreba.
Sedlacik sprostucky, ja viem aspon stlacit spust, na rozdiel od teba.
Inac, fakt ma to boliii, ta tvoja konstruktivna kritika...
 
acton
2015-10-24 14:33:30
ved ja som reagoval na tvoju konstruktivnu kritiku, specialista na dizajn a kvalitu fotoaparatov...a na rozdie od teba som uz stlacal spust asi uz 15 rokov pred tebou.
 
tomis.ales
2015-10-24 20:11:37
príspevok od: acton
ved ja som reagoval na tvoju konstruktivnu kritiku, specialista na dizajn a kvalitu fotoaparatov...a na rozdie od teba som uz stlacal spust asi uz 15 rokov pred tebou.
Pohlad na krasu je cisto subjektivny. Cize ano, je to najskaredsi fotak. O kvalite som sa nezmienil. Co sa tyka dizajnu, nemusim ho mat v ruke aby som vedel, ze sa bude ovladat ovela horsie, kedze na nom chybaju pre mna dolezite gombiky a ovladace. A je mi uplne jedno ako dlho cvakas. Tvoje fotky som nevidel a ani nepotrebujem vidiet.
A uz sa na to vykaslime.
 
alkaline
2015-10-24 20:50:41
príspevok od: tomis.ales
Pohlad na krasu je cisto subjektivny. Cize ano, je to najskaredsi fotak. O kvalite som sa nezmienil. Co sa tyka dizajnu, nemusim ho mat v ruke aby som vedel, ze sa bude ovladat ovela horsie, kedze na nom chybaju pre mna dolezite gombiky a ovladace. A je mi uplne jedno ako dlho cvakas. Tvoje fotky som nevidel a ani nepotrebujem vidiet.
A uz sa na to vykaslime.
...zabudol si odpísať skromné...podľa mňa...
...potom súhlasím...
...lebo každý fičí na tom svojom...
...ale múdre reči o obrázkoch nie sú nič pre chlapa...
...aj keď v miestnych končinách najviac toho o rolsoch vedie tí...
...čo v ňom nikdy ani nesedeli...


 
Paulie
2015-10-25 11:19:00
Nech je aká chce, vyksúšal by som.
 
netmouse
2015-10-25 19:55:39
príspevok od: markato1
aj ja by som si ju kludne kupil,..len by mi musel niekto dolozit
OK posli cislo, nieco mi po objednavke ostalo
 
markato1
2015-10-25 20:22:47
príspevok od: netmouse
OK posli cislo, nieco mi po objednavke ostalo
Uz som si urobil radost,vcera som si kupil new hracku,na leicu som nemal,tak aspon nieco,ale dakujem
 
lecram
2015-10-27 11:01:34
Nerád to robím,ale musím reagovať a zastať sa Leica Camera spoločnosti.Mnohí z vás ,ktorí tu vkladáte svoje negatívne postoje určite žiadnu Leicu v ruke nedržali,o fotení nehovoriac.Leica nie je ľudová značka ako Canon či iné a samozrejme okrem technickej kvality a kvality spracovania je úplne inde aj cenou.Výroba je vpodstate manufaktúra a počet vyrobených kusov je rádovo inde ako ľudové značky.Porovnávať tieto prístroje je ako porovnávať Škodu s Porsche.Kto na to má,ten si to kúpi a kto raz skúsi nechce inak...
 
pampúch
2015-10-28 12:09:04
Leica je Leica
kto mal raz Leicu, vie o čom hovorím
 
Jozef Macák
2015-10-28 16:07:34
príspevok od: lecram
Nerád to robím,ale musím reagovať a zastať sa Leica Camera spoločnosti.Mnohí z vás ,ktorí tu vkladáte svoje negatívne postoje určite žiadnu Leicu v ruke nedržali,o fotení nehovoriac.Leica nie je ľudová značka ako Canon či iné a samozrejme okrem technickej kvality a kvality spracovania je úplne inde aj cenou.Výroba je vpodstate manufaktúra a počet vyrobených kusov je rádovo inde ako ľudové značky.Porovnávať tieto prístroje je ako porovnávať Škodu s Porsche.Kto na to má,ten si to kúpi a kto raz skúsi nechce inak...
Ta chudoba nevie o com toci, ze Chcelo by to trochu menej snobizmu vo vyjadreniach
Ja osobne som si leicu poskusal a co sa mi velmi pacilo boli hlavne rozmery a vaha kvalitnych svetelnych objektivov.A tu sme pri kameni urazu, kvoli ktoremu sa na tuto novinku pozeraqju aj mnohi (nezaslepeni) leica uzivatelia dost s odstupom. S tymto systemom mozes zabudnut na krasne male AF objektivy, cakaju ta totizto poriadne velke tazke hebeda. Pol roka bude jediny dostupny nativny objektiv 24-90 s varabilnou svetelnostou ktory uz na 50mm je F3.5. Vazi prosim pekne 1.2 kg! Keby aspon mal konstantnu svetelnost, ale F4 v polke rozsahu? S takou vahou a za tie prachy? O adapteroch sa prosim nebavme, viem ze je mozno tie mnou spominane male lahke objektivy na toto telo adaptovat, ale potom v takej kupe nevidim zmysel. To uz rovno radsej kupit M9 ci M240

pre pobavenie: shit that leica fanboys say, aka trochu leica snobizmu na veceru
http://www.youtube.com/watch?v=ZtvX5pDxXiE&t=3m0s
 
alkaline
2015-10-28 17:16:45
...keď to tu tak čítam...
...poznám pár majiteľov tejto značky...
...a je fakt že som nikdy nebol svedkom...
...že by riešili majiteľov iných značiek...
...štýlom...
...akým majitelia iných značiek riešia ich...
...a uznávam...
...že to môže súvisieť s chudobou...
...ale iste nie tou hmotnou...


 
Jozef Macák
2015-10-29 06:44:13
príspevok od: alkaline
...keď to tu tak čítam...
...poznám pár majiteľov tejto značky...
...a je fakt že som nikdy nebol svedkom...
...že by riešili majiteľov iných značiek...
...štýlom...
...akým majitelia iných značiek riešia ich...
...a uznávam...
...že to môže súvisieť s chudobou...
...ale iste nie tou hmotnou...


no, vdim tuna vyjadrenia majitelov tejto znacky v diskusii...tie duchom bohate (rozumej snobske) prirovnania skodovka vs porsche...
alebo paralely o sedeni v rolls royce
 
alkaline
2015-10-29 07:36:29
príspevok od: Jozef Macák
no, vdim tuna vyjadrenia majitelov tejto znacky v diskusii...tie duchom bohate (rozumej snobske) prirovnania skodovka vs porsche...
alebo paralely o sedeni v rolls royce
...i di ty...
...jak to prežívaš...

...lejka stojí vysoko nad triednymi rozpormi malej krajinky...
...plnej driemajúceho národa...
...čo k úspechu pristupuje s podozrením...
...a cenu považuje za hriech...
...hoc by rád mal...
...ale rozhodne sa mu neposmieva...
...ani o ňom nevie...
...ide si to svoje...
...a vlastní rozhodne ziskovejšie divízie...
...z ktorých financuje výrobu hračiek...
...nad ktorými sa tu...
...či už otvorene...
...alebo s pokryteckým zapieraním...
...slintá...

...a z tohto pohľadu je pre mňa úprimné...stručné a jasné jak facka...
...vyjadrenie od pampúcha a Paulieho...

...a aby sme mali jasno...
...sám by som také peniaze za systém neutratil...
...lebo vo svojom okolí stále vidím veci naliehavejšie...
...to však vo mne nerodí posmech ani nenávisť...

...a prečo sa do toho občas pletiem...?...

...je mi smutno keď vidím ako dlho trvá vyrásť z komplexov...
...jednému inak celkom sympatickému národu...

...a už o tom nechcem ďalej hovoriť...

 
Jozef Macák
2015-10-29 14:46:32
príspevok od: alkaline
...i di ty...
...jak to prežívaš...

...lejka stojí vysoko nad triednymi rozpormi malej krajinky...
...plnej driemajúceho národa...
...čo k úspechu pristupuje s podozrením...
...a cenu považuje za hriech...
...hoc by rád mal...
...ale rozhodne sa mu neposmieva...
...ani o ňom nevie...
...ide si to svoje...
...a vlastní rozhodne ziskovejšie divízie...
...z ktorých financuje výrobu hračiek...
...nad ktorými sa tu...
...či už otvorene...
...alebo s pokryteckým zapieraním...
...slintá...

...a z tohto pohľadu je pre mňa úprimné...stručné a jasné jak facka...
...vyjadrenie od pampúcha a Paulieho...

...a aby sme mali jasno...
...sám by som také peniaze za systém neutratil...
...lebo vo svojom okolí stále vidím veci naliehavejšie...
...to však vo mne nerodí posmech ani nenávisť...

...a prečo sa do toho občas pletiem...?...

...je mi smutno keď vidím ako dlho trvá vyrásť z komplexov...
...jednému inak celkom sympatickému národu...

...a už o tom nechcem ďalej hovoriť...

-neboj, nic neprezivam...ja som len okomentoval tvoje "Dalailamizovanie" Leica uzivatelov nazornym prikladom ktory nejak nesedi do tvojej teorie o povznesenych svatych muzoch. Reci o chudobe ducha naznacuju ze to silno preziva niekto iny

-tvarit sa ze sa tu jedna o komplexy nasho naroda je riadne scestne...skus si precitat diskusie k clankom k tomuto fotaku na zahranicnych portaloch (napriklad na na dpreview) reakcie viac menej kopiruju reakcie lokalneho osadenstva.
Alebo nejake prve recenzie. Napriklad prve nazory velkeho milovnika Leica hraciek, Pistu Huffovie, ktory tento fotak z kraja zvozil pod ciernu zem (a ten vacsinou doslova slinta nad cimkolvek Leica vypusti na svetlo sveta)
http://www.stevehuffphoto.com/2015/10/20/the-new-leica-sl-announced-my-thoughts/
prve testy naznacuju ze to ani z pohladu technickych parametrov nebude zaadnaa slava
http://www.dpreview.com/articles/9955093579/leica-sl-typ601-in-depth-camera-review/3
Naozaj som nepochopil preco to cele hadzes na "slovensku malost", akoby vsade inde vitali tuto novinku s obrovskym nadsenim.

-pampuch vravi ze kto vyskusal, ten vie
Holt vyskusal som a tiez viem...do urcitej miery je to porovnanie skodovka vs porsche pravdive. Ked prvy krat drzis leicu (M9 mi bola poskytnuta na pohranie) tak mas naozaj pocit ze mas v rukach nieco vynimocne. Kvalita spracovania je mozno az omamna a hypnoticky potlaca myslienky ako "kde do r*** to ma grip". Naozaj nepopieratelna nadhera, takmer ako z inej planety. Problem nastava ked sa s touto masinkou snazis robit to na co je urcena. To uz sa to porsche zacne zadrhavat. Ovladanie a ostrenie..hruza, masochizmus. Na urcite typy fotenia sa to ale urcite da (s istou davkou sebatriznenia) zvladnut. Vo finale som mal pocit ze z toho posche zostala nalestena karoseria tahana konskym zaprahom...
 
acton
2015-10-29 15:28:42
príspevok od: Jozef Macák
-neboj, nic neprezivam...ja som len okomentoval tvoje "Dalailamizovanie" Leica uzivatelov nazornym prikladom ktory nejak nesedi do tvojej teorie o povznesenych svatych muzoch. Reci o chudobe ducha naznacuju ze to silno preziva niekto iny

-tvarit sa ze sa tu jedna o komplexy nasho naroda je riadne scestne...skus si precitat diskusie k clankom k tomuto fotaku na zahranicnych portaloch (napriklad na na dpreview) reakcie viac menej kopiruju reakcie lokalneho osadenstva.
Alebo nejake prve recenzie. Napriklad prve nazory velkeho milovnika Leica hraciek, Pistu Huffovie, ktory tento fotak z kraja zvozil pod ciernu zem (a ten vacsinou doslova slinta nad cimkolvek Leica vypusti na svetlo sveta)
http://www.stevehuffphoto.com/2015/10/20/the-new-leica-sl-announced-my-thoughts/
prve testy naznacuju ze to ani z pohladu technickych parametrov nebude zaadnaa slava
http://www.dpreview.com/articles/9955093579/leica-sl-typ601-in-depth-camera-review/3
Naozaj som nepochopil preco to cele hadzes na "slovensku malost", akoby vsade inde vitali tuto novinku s obrovskym nadsenim.

-pampuch vravi ze kto vyskusal, ten vie
Holt vyskusal som a tiez viem...do urcitej miery je to porovnanie skodovka vs porsche pravdive. Ked prvy krat drzis leicu (M9 mi bola poskytnuta na pohranie) tak mas naozaj pocit ze mas v rukach nieco vynimocne. Kvalita spracovania je mozno az omamna a hypnoticky potlaca myslienky ako "kde do r*** to ma grip". Naozaj nepopieratelna nadhera, takmer ako z inej planety. Problem nastava ked sa s touto masinkou snazis robit to na co je urcena. To uz sa to porsche zacne zadrhavat. Ovladanie a ostrenie..hruza, masochizmus. Na urcite typy fotenia sa to ale urcite da (s istou davkou sebatriznenia) zvladnut. Vo finale som mal pocit ze z toho posche zostala nalestena karoseria tahana konskym zaprahom...
podla mna je to fotak s ktorym sa treba naucit narabat, ked ho ma niekto na hodinku pozicany nemoze ho pochopit... zober si cloveka ktory cely zivot na ruskom bicykli, skus mu dat previezt na horskom bicykli, uvidis, ze spadne, tento fotak nie je to na co ste zvyknuty a ked sa najde niekto kto sa ho nauci perfektne ovladat dokaze s nim divy.
ale ved je tu dost odbornikov, ktory nemaju problem napisat, ze sigma alebo tamron su lepsie ako canon...
 
Jozef Macák
2015-10-29 15:54:22
príspevok od: acton
podla mna je to fotak s ktorym sa treba naucit narabat, ked ho ma niekto na hodinku pozicany nemoze ho pochopit... zober si cloveka ktory cely zivot na ruskom bicykli, skus mu dat previezt na horskom bicykli, uvidis, ze spadne, tento fotak nie je to na co ste zvyknuty a ked sa najde niekto kto sa ho nauci perfektne ovladat dokaze s nim divy.
ale ved je tu dost odbornikov, ktory nemaju problem napisat, ze sigma alebo tamron su lepsie ako canon...
na to aby som pochopil ze co i len trosku akcnejsia scena na otvorenej clone bude s leica rangefinderom dost problem (v porovnani s AF fotakmi) mi staci aj menej ako ta hodina, povedzme 2-3 minuty. Jednoducho vela zanrov s touto hrackou vypadava z uvahy. Ako, verim ze treningom sa da zvladnut aj nieco akcnejsie, ale vzdy to bude namahavejsi, otravnejsi a nepresnejsi proces s mnozstvom odpadu nez u modernych AF fotakov.
 
acton
2015-10-29 16:30:31
príspevok od: Jozef Macák
na to aby som pochopil ze co i len trosku akcnejsia scena na otvorenej clone bude s leica rangefinderom dost problem (v porovnani s AF fotakmi) mi staci aj menej ako ta hodina, povedzme 2-3 minuty. Jednoducho vela zanrov s touto hrackou vypadava z uvahy. Ako, verim ze treningom sa da zvladnut aj nieco akcnejsie, ale vzdy to bude namahavejsi, otravnejsi a nepresnejsi proces s mnozstvom odpadu nez u modernych AF fotakov.
moze byt, nemal som tu cest ho vyskusat, neviem.
 
farbakp
2018-03-23 19:41:46
Ahojte, s odstupom casu, je tu niekto kto ju realne vlastni, alebo kto ju mal moznost vyskusat a vedel by sa podelit o svoje pocity..?
 
JohnNewton
2018-03-24 10:36:24
Možno si to nevidel:

http://www.digineff.cz/clanek/leica/fotili-jsme-leicou-sl
 
farbakp
2018-03-30 19:24:24
Vdaka za odkaz, videl som ho uz.. zaujima ma, ci je tu niekto na fore kto tuto Leicu ma, lebo riesili sa tu len dohady ohladom recenzii a parametrov.. tak ci s odstupom casu tu nie su aj stastni majitelia..
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia