Hore

Mamiya RZ33

 

Mamyia rozšírila svoj rad RZ o digitálny strednoformátový prístroj s 33 MPx CCD senzorom o veľkosti 48 x 36mm.

 

Je vybavený pokročilou digitálnou technológiou, zabezpečujúcou priamu komunikáciu digitálnej steny so všetkými funkciami aparátu cez MSC (Mamiya Serial Communication) systém.

 

Užívateľom tejto značky umožní využiť väčšinu príslušenstva radu RZ aj v digitálnom svete (objektívy, hľadáčiky). Systém je vybavený mechanizmom otáčania snímača, takže fotoaparát a ovládacie prvky zostávajú stále v rovnakej polohe pri snímaní na šírku aj na výšku.

 

 

Dynamický rozsah snímača je 12 EV a rozsah citlivostí siaha od 50 do 800 ISO. Obrazové súbory obsahujúce 6726 x 5040 bodov ukladá do formátu RAW s farebnou hĺbkou 16 bitov na kanál. Maximálna rýchlosť snímania je 1,1 obr./sec. Dotykový LCD displaj na zadnej strane má rozmery 6 x 7 cm. Dodávať sa bude s pribaleným softvérom Capture One a Leaf Capture.

 

Mamyia RZ33 by mala byť dostupná od júla 2010 v predpokladanej cene 17 990 USD.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
juraj-jakubik
2010-06-04 13:50:21
I want one of those...
 
pathy
2010-06-04 13:53:01
rozsah 12 EV aj ja xceeeeem, ale ta cena...kym by si na seba zarobila...
 
haplo602
2010-06-04 14:11:23
tak toto je jednoznacne krok vedla. RZ system ma velkost 6x7cm, tento novy digitalny paskvil je 36x48mm (priblizne 1/4 obrazovej plochy). Sice na to pasuju vsetky objektivy a hladaciky atd, ale neda sa odpojt zadna stena a nahradit filmovou. Oproti existujucej a stale predavanej RZ67 Pro IID je toto krok spat.
 
tadzesi
2010-06-04 14:52:02
Mnamka, 12EV, ale az ked v nedelu vyhram sportku.

Inac som sa asi pred 1 rokom informoval o Phase One. Za asi takuto cenu som si k tomu mohol vybrat este 3x objektiv. Ale toto uz asi nieje na nosenie na krku pri nedelnajsej prechadzke prirodou.

Celkom by ma zaujimalo kolko ludi v SK foti na digi steny a hlavne akych maju zakaznikov ktory im takuto kvalitu zaplatia.
 
bonifacko
2010-06-04 15:01:20
Ale! Je to take vynikajuce? Nestačí na ozaj excelentne fotečky FF?
 
wayne
2010-06-04 15:27:48
príspevok od: bonifacko
Ale! Je to take vynikajuce? Nestačí na ozaj excelentne fotečky FF?
36x48 je 2x plocha FF snimaca, takze splna to vsetky predpoklady aby to bolo dobre ;] chcel by som raz nieco podobne vidiet v praxi alebo pracovat s vystupom, musi to byt masaker :O
 
autocord
2010-06-04 15:44:52
príspevok od: bonifacko
Ale! Je to take vynikajuce? Nestačí na ozaj excelentne fotečky FF?
to nie je len o megapixeloch. je to o ploche snimaca, inak sa chova optika, iny dynamicky rozsah atd. ale je pravda, ze sa neda povedat ze by to bol stredoformat, ta plocha je dost okliestena (aj ked stale velka) :)
 
2010-06-04 16:05:57
príspevok od: juraj-jakubik
I want one of those...
me too :-)
 
kecal
2010-06-04 17:39:21
CCD je CCD ...
 
tomatito
ocenenie redakciou 2010-06-05 00:29:34
ked si nieco kupujem tak si to nekupujem len preto aby si to na seba zarobilo ale hlavne aj pre potesenie z pouzivania..ale vidim ze vacsina inak rozmysla..
 
SalvadorD
2010-06-05 11:19:54
príspevok od: tomatito
ked si nieco kupujem tak si to nekupujem len preto aby si to na seba zarobilo ale hlavne aj pre potesenie z pouzivania..ale vidim ze vacsina inak rozmysla..
Konecne moj clovek suhlasim s tym ze ked nieco kupujem ide o to ze si chcem urobit radost,poznamky typu no tak ked uz mas taku drahu techniku ´´tak si to musi na seba zarobit´´ vrrrr hneva ma to.Ide presne o ten dobry pocit drzat taky klentot v ruke a zhotovit s tym maximum co mi to poskytuje.Ak by som si mohol vybrat a mal by som zbytocnych 100 000€ tak mam dve zancky 1. Leica S2 37.5M s 3x LENS cena spolu 40 000€,ak by som sa poridane mohol rozsupnut tak jednoznacne Phase ONE zo stenou P65+.(http://phaseone.com/en/Gallery/PhotoGallery.aspx)
 
tomatito
ocenenie redakciou 2010-06-05 11:59:27
príspevok od: SalvadorD
Konecne moj clovek suhlasim s tym ze ked nieco kupujem ide o to ze si chcem urobit radost,poznamky typu no tak ked uz mas taku drahu techniku ´´tak si to musi na seba zarobit´´ vrrrr hneva ma to.Ide presne o ten dobry pocit drzat taky klentot v ruke a zhotovit s tym maximum co mi to poskytuje.Ak by som si mohol vybrat a mal by som zbytocnych 100 000€ tak mam dve zancky 1. Leica S2 37.5M s 3x LENS cena spolu 40 000€,ak by som sa poridane mohol rozsupnut tak jednoznacne Phase ONE zo stenou P65+.(http://phaseone.com/en/Gallery/PhotoGallery.aspx)
ja takto pocuvam prihluple poznamky obcas k mojej 400mm f2.8 L IS.. neber to ako chvalu je to iba poznamka k teme..ten objektiv si na seba nezarobi nikdy a to som vedel uz ked som ho kupoval, ale je to nadherny pocit ho pouzivat a mat z fotiek maximum...niektori znamy predavaju genialne canon L skla a povedia mi ze zbytocne drahe a nezarobi si to na seba...stoji ma hlava z takych reci...tak bud more nemam peniaze a musim nieco surne predat alebo nerozpravam take voloviny :D ..ako som povedal ..nerozumiem ludom ktori sa ochudobnuju o pocit narabat s profi technikou len preto ze si na seba nezarobi..vsak fotky z toho mam odlozene v pocitaci, kupca sa moze hocikedy vyskytnut ak uz je o tom rec, ale zeby sa niekto trhal o fotky z mojho stareho 70-300 hrkalky tak to sa zial neda povedat...mam archivovanu kvalitu ktoru som hocikedy schopny poskytnut z archivu, aj za ten pocit to stoji...
 
kralik_j
2010-06-05 13:28:06
tak ten DR musi byt vyrazne viditelnejsi ako z FF, ten vystup neporovnatelne lepsi.. 16 bit prevodnik.. ceresnicka je to :)

 
kralik_j
2010-06-05 13:31:39
skodovka 120 si tiez na seba nezarobila, ani nokia xy, ale ked sa aspom ciastocne vracaju naklady je to fajn..
Niektori ludia tazko chapu veci, ze si clovek kupi nieco co ho potesi, co je jeho srdcovka a neobmedzuje ako lacnejsia verzia.. preto take reci ani ja nepocuvam, je to o presvedceni sameho seba: mam na to, pouzivam to, som spokojny, alebo idem padnut z tej vecicky na zadok :D
 
jake
2010-06-06 08:39:18
ako to tak citam, sice zaujmave ale podla mna predrazene - dnesnych25 MPx v takej nikon D3x nema dalekood takehoto fotaku a stoji ´zlomok ´ ceny. Alebo Pentax 645 je podla mna na tom lepsie a stoji 6500,- eur - kazdopadne by som si rad s touto masinou zafotil, ale uz ma to neoslovuje ako kedysi
 
titinius
2010-06-06 10:17:30
na co sa pouziva takyto fotak? v studiach? alebo na fotenie velkoplosnej reklami ?
je tam aj ina vyhoda ako 12EV dyn,rozsah a mnozstvo mgpx ?
 
maraou
2010-06-06 13:23:56
Krom reportaze skoro na vsecko. Vyssi obrazova kvalita, mnohem vic detailu a podrobnosti v obraze. Diky velkemu cipu se da mnohem vice pracovat s hloubkou ostrosti. Krom toho se daji pouzit skla s centralni zaverkou a pak dostanes super kratke synchro se svetly. Podle mne to ma i takovy trochu nadychany a prostorovy ´feeling´.
 
lu_boss
2010-06-06 14:28:29
príspevok od: tomatito
ja takto pocuvam prihluple poznamky obcas k mojej 400mm f2.8 L IS.. neber to ako chvalu je to iba poznamka k teme..ten objektiv si na seba nezarobi nikdy a to som vedel uz ked som ho kupoval, ale je to nadherny pocit ho pouzivat a mat z fotiek maximum...niektori znamy predavaju genialne canon L skla a povedia mi ze zbytocne drahe a nezarobi si to na seba...stoji ma hlava z takych reci...tak bud more nemam peniaze a musim nieco surne predat alebo nerozpravam take voloviny :D ..ako som povedal ..nerozumiem ludom ktori sa ochudobnuju o pocit narabat s profi technikou len preto ze si na seba nezarobi..vsak fotky z toho mam odlozene v pocitaci, kupca sa moze hocikedy vyskytnut ak uz je o tom rec, ale zeby sa niekto trhal o fotky z mojho stareho 70-300 hrkalky tak to sa zial neda povedat...mam archivovanu kvalitu ktoru som hocikedy schopny poskytnut z archivu, aj za ten pocit to stoji...
Suhlas, mimo to, z pozorovania a jednoducheho prepoctu mi vychadza, ze mnohi ludia takyto fotak bez problemov za par rokov prefajcia a prechlastaju... OK, ja im to neberiem, maju svoju radost, co je divne na tom, ze my mame svoju ? :-)
 
Marcel Rebro
2010-06-06 18:11:30
nefajčím, (už v podstate) nepijem, manželku nebijem ... čo teraz? musím si kúpiť mamáju?
 
Granko
2010-06-06 18:21:12
príspevok od: Marcel Rebro
nefajčím, (už v podstate) nepijem, manželku nebijem ... čo teraz? musím si kúpiť mamáju?
nie, treba si kúpiť Dablzúmkit, to je väčšie delo ako švédska pesnička :o)
 
lu_boss
2010-06-06 20:16:35
príspevok od: Marcel Rebro
nefajčím, (už v podstate) nepijem, manželku nebijem ... čo teraz? musím si kúpiť mamáju?
... si chcel toho kaskaja, nie ? :-)
 
Artpraktik
2010-06-06 22:41:52
príspevok od: tomatito
ja takto pocuvam prihluple poznamky obcas k mojej 400mm f2.8 L IS.. neber to ako chvalu je to iba poznamka k teme..ten objektiv si na seba nezarobi nikdy a to som vedel uz ked som ho kupoval, ale je to nadherny pocit ho pouzivat a mat z fotiek maximum...niektori znamy predavaju genialne canon L skla a povedia mi ze zbytocne drahe a nezarobi si to na seba...stoji ma hlava z takych reci...tak bud more nemam peniaze a musim nieco surne predat alebo nerozpravam take voloviny :D ..ako som povedal ..nerozumiem ludom ktori sa ochudobnuju o pocit narabat s profi technikou len preto ze si na seba nezarobi..vsak fotky z toho mam odlozene v pocitaci, kupca sa moze hocikedy vyskytnut ak uz je o tom rec, ale zeby sa niekto trhal o fotky z mojho stareho 70-300 hrkalky tak to sa zial neda povedat...mam archivovanu kvalitu ktoru som hocikedy schopny poskytnut z archivu, aj za ten pocit to stoji...
Poznám fotografa s Phase ONE aj tá stena sedí. Mašinka bez kompromisov. Ale majiteľ má z nej aj radosť,ale aj sa ten špás musí prácou zaplatiť. A taktiež kopa iných vecí. Taký Linhoff Kardan E, D3, sklá na každý foťáčik, legálny soft, počítač s 32 gigovou RAMkou, potom uživiť troch zamestnancov a kopu iných vecí... Práve to je to: Profesionál nutne musí tvoriť zisk. Ale to neznamená, že si svojej výbavy náležite neužíva. Neviem prečo vznikajú dojmy, že len ak je niečo kúpené ´nadoraz´ s vedomím, že sa to ´nezaplatí´ je práve toto pravé a len tak má majiteľ z toho ten správny pocit... Pracujem v inom smere, ale zasa ma hnevá, ak niekto o mojej práci hovorí, že by som ju mal robiť len pre potešenie a dobrý pocit. Ale ja chcem mať aj ten dobrý pocit, aj peniaze a ešte chcem aby bol aj zákazník spokojný. A je to vari nesprávny názor?
 
Marcel Rebro
2010-06-06 23:40:06
príspevok od: lu_boss
... si chcel toho kaskaja, nie ? :-)
aaale co by som s nim robil ked manzelka vybrala zlteho hamra? sa jej hodi k farbe pravych nechtov na lavej nohe ..
 
SalvadorD
2010-06-07 09:26:09
príspevok od: Artpraktik
Poznám fotografa s Phase ONE aj tá stena sedí. Mašinka bez kompromisov. Ale majiteľ má z nej aj radosť,ale aj sa ten špás musí prácou zaplatiť. A taktiež kopa iných vecí. Taký Linhoff Kardan E, D3, sklá na každý foťáčik, legálny soft, počítač s 32 gigovou RAMkou, potom uživiť troch zamestnancov a kopu iných vecí... Práve to je to: Profesionál nutne musí tvoriť zisk. Ale to neznamená, že si svojej výbavy náležite neužíva. Neviem prečo vznikajú dojmy, že len ak je niečo kúpené ´nadoraz´ s vedomím, že sa to ´nezaplatí´ je práve toto pravé a len tak má majiteľ z toho ten správny pocit... Pracujem v inom smere, ale zasa ma hnevá, ak niekto o mojej práci hovorí, že by som ju mal robiť len pre potešenie a dobrý pocit. Ale ja chcem mať aj ten dobrý pocit, aj peniaze a ešte chcem aby bol aj zákazník spokojný. A je to vari nesprávny názor?
Suhlasim s tebou a to co pises je pravda pri fotoaparate Phase ONE to uz je inu notu clovek to uz iba profesionalne vyuziva.Ale vsetko to co som pisal bolo o tom ze ak si niekto kupi zrkadlovku v cenovej realci 3000-5000€ nemusi sa s tym zivit a moze to mat aj ako hobby.
 
lu_boss
2010-06-07 09:31:36
príspevok od: SalvadorD
Suhlasim s tebou a to co pises je pravda pri fotoaparate Phase ONE to uz je inu notu clovek to uz iba profesionalne vyuziva.Ale vsetko to co som pisal bolo o tom ze ak si niekto kupi zrkadlovku v cenovej realci 3000-5000€ nemusi sa s tym zivit a moze to mat aj ako hobby.
Samozrejme, ze s Tebou suhlasim a zaroven nevidim rozpor medzi tym, co sa pise nizsie :-)

 
lu_boss
2010-06-07 09:32:29
príspevok od: Marcel Rebro
aaale co by som s nim robil ked manzelka vybrala zlteho hamra? sa jej hodi k farbe pravych nechtov na lavej nohe ..
...este ze tak, zeleny by vyzeral otrasne...
 
mongi
2010-06-22 12:15:14
18000 dolarov si na seba musi zarobit to nieje maly peniaz ved za to mozem mat nove auto. A myslim si ze ten, kto takuto vecicku vlastni ju vlastni koli tomu aby mu zarobila. A samozrejme si ju urcite aj patricne uziva:)
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované