Hore

Najrýchlejšia zrkadlovka s priehľadným zrkadlom

Spoločnosť Sony predstavuje v novej zrkadlovke α55 prevratnú technológiu pevného priesvitného zrkadla Translucent Mirror. Vďaka tomu zachytí až 10 snímok za sekundu s rýchlou a presnou fázovou detekciou pre automatické zaostrenie AF. Zásluhou tejto inovácie má oproti tradičným zrkadlovkám jednoduchšiu konštrukciu, menšie rozmery a váhu len 441g. Prvenstvo medzi zrkadlovkami si α55 zaknihovala aj funkciou Quick AF HD Movie pre plynulé automatické zaostrovanie počas nahrávania HD videa. K top výbave á la Sony patrí CMOS snímač Exmor APS HD so 16,2 MPx a zaujímavé funkcie ako 3D Sweep Panorama, Auto HDR a viacsnímková redukcia šumu.

 

Unikátna technológia od Sony

 

 

Fotoaparáty od spoločnosti Sony prvýkrát využívajú technológiu inovatívneho optického systému Translucent Mirror Technology, ktorá prináša úplne nové možnosti snímania. Na rozdiel od bežných digitálnych zrkadloviek používa technológia Translucent Mirror Technology pevné priesvitné zrkadlo, ktoré 'rozdeľuje' optickú dráhu medzi hlavný snímač obrazu a samostatný snímač fázovej detekcie pre automatické zaostrenie.

 

Zaostrené na pohyb

Vysoké rozlíšenie živého náhľadu s rýchlou a presnou fázovou detekciou pre automatické zaostrenie je k dispozícii neustále - či už prostredníctvom výklopného LCD displeja s uhlopriečkou 7,5 cm (3") alebo precízneho hľadáčika Tru-Finder (elektronický). Vďaka tomu je aj pri nahrávaní Full HD video záznamov alebo statických záberov zabezpečené, že pohybujúce sa objekty budú vždy dokonale zaostrené.

 

Technológia Translucent Mirror taktiež rieši ďalšie tradičné obmedzenia digitálnych zrkadloviek a zjednodušuje mechanickú konštrukciu, zmenšuje rozmery a zložitosť fotoaparátu. S váhou len 441g je α55 ideálna pre fotografov, ktorí chcú zachytiť spontánne rodinné okamihy a zážitky na cestách, a nemusia pritom nosiť ťažké zariadenia.

 

10 snímok za sekundu v plnom rozlíšení

Prevratná technológia Translucent Mirror umožňuje s modelom α55 vysokorýchlostné snímanie až 10 snímok/s (α33: 7 snímok/s) v režime kontinuálneho snímania s prioritou expozície AE. Tento parameter reprezentuje najrýchlejšie kontinuálne snímanie pri automatickom zaostrení AF spomedzi všetkých fotoaparátov s vymeniteľnými objektívmi a snímačom veľkosti APS-C.

 

Nový 15-bodový fázový detekčný systém automatického zaostrenia zabezpečuje rýchle a presné automatické zaostrenie a pri kontinuálnom snímaní tiež dokáže zaostriť aj na pohybujúce sa objekty. To umožňuje modelu α55 zachytiť akcie trvajúce zlomok sekundy alebo jemné nuansy prejavu osôb na portrétoch.

 

 

Video prvýkrát s funkciou Quick AF Full HD

Osvedčený a rozmerný CMOS snímač Exmor APS HD umožňuje fotografom snímať úchvatné HD video záznamy vo filmovej kvalite s nádherným efektom rozostrenia pozadia (bokeh efekt). Zrkadlovka α55 tiež disponuje novou funkciou Quick AF Full HD pre snímanie videa.

 

Technológia Translucent Mirror umožňuje snímať video záznamy vo formáte AVCHD 1080i s plynulou a presnou fázovou detekciou automatického zaostrovania AF.

 

Živý náhľad s AF

Na rozdiel od bežných digitálnych zrkadloviek, pri ktorých zdvihnuté zrkadlo počas snímania video záznamov bráni vniknutiu svetla do optického hľadáčika, je u v modely α55 vďaka systému elektronického hľadáčika možný živý náhľad obrazu v reálnom čase.

 

 

Fotoaparát α55 prináša efektívne funkciu Quick AF Live View, ktorá ponúka živý náhľad s vysokým rozlíšením a dokáže zaostriť aj rýchlo sa pohybujúce objekty. Vyklápateľný, otočný (maximálne o 270 stupňov) a extra jasný Xtra Fine LCD displej s uhlopriečnou 7,5 cm (3,0") (16:9) so špičkovým rozlíšením a skvelým kontrastom umožňuje pohodlné snímanie z akéhokoľvek uhla.

 

Okrem toho, 55-tka disponuje precíznym elektronickým hľadáčikom s rozlíšením 1,15 milióna bodov, ktorý ponúka čistý a jasný obraz so 100% pokrytím záberu. Nastavenia expozície, hĺbky poľa a farieb si môžete okamžite skontrolovať priamo v hľadáčiku alebo na LCD displeji. Jednoduchú kompozíciu záberov podporuje nastaviteľná mriežka zobrazovaná v hľadáčiku a na LCD displeji a nový digitálny indikátor úrovne.

 

Kreatívne možnosti na prvom mieste

Fotoaparát α55 je kompatibilný s kompletnou ponukou viac ako 30 modelov vymeniteľných objektívov so systémom A-mount a disponuje stabilizáciou obrazu SteadyShot INSIDE. Tento systém stabilizácie obrazu v tele fotoaparátu dokáže výrazne eliminovať následky otrasov napríklad počas snímania z ruky až o 4 úrovne nastavenia expozície.

 

 

Obidva fotoaparáty disponujú funkciou 3D Sweep Panorama, ktorá fotografom umožňuje nasnímať extra širokouhlé panorámy vo vysokom rozlíšení a úchvatným zorným poľom. 3D panorámy si môžete vychutnávať na akomkoľvek kompatibilnom 3D HD televízore. Model α55 je tiež prvým fotoaparátom radu α s integrovanou GPS technológiou, ktorá do záberov a video záznamov umožňuje automaticky vložiť informáciu o mieste nasnímania (geo-tagging).

 

Efektívna citlivosť na ISO 25 600

Nová generácia CMOS snímača obrazu Exmor APS HD sprístupňuje v obidvoch fotoaparátoch sofistikované možnosti kompozície a spracovania digitálneho obrazu. Začiatočníci, ale aj skúsenejší nadšenci tak majú otvorenú cestu k množstvu kreatívnych možností. Dôkazom toho je vylepšená funkcia Auto HDR.

 

 

Auto HDR na tvorbu skvelých záberov využíva jednoduchý princíp: fotoaparát v rýchlom slede zachytí tri snímky s rôznymi hodnotami expozície a tie automaticky skombinuje. Umožní tak vytvoriť jedinú dokonalú snímku s detailmi tak v presvetlených ako aj v tmavých oblastiach. Režim Multi-Frame Noise Reduction dokáže pri vysokorýchlostnom snímaní ‘zhromaždiť' šesť snímok a vytvorí jedinú snímku s nízkym šumom, vďaka čomu sa zvýši efektívna citlivosť  až na úroveň ISO 25600.

 

 

Nový fotoaparát umožňuje použitie pamäťových kariet (predávané samostatne) Memory Stick PRO Duo (vrátane Memory Stick PRO-HG Duo) a SD (vrátane formátov SDHC a SDXC).

 

Ultrarýchlu zrkadlovku Sony SLT-Α55V kúpite za 829 €. V kite s 18-55mm objektívom stojí 879 € a ak k nemu chcete aj druhý objektív 55-200mm, zaplatíte za dvoj objektívový kit 1099 €.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
bear
2010-11-23 09:21:48
pri velkosti buffra 19 RAW obrazkov a oneskorym digitalnym hladacikom je tych 10 fps len hracka. Kralom rychlosti asi zostava s 10fps Canon 1D, pripadne s 11fps bez AF Nikon D3. Ale je pravda, ze vo svojej kategorii nema konkurenciu, vlastne je zatial v kategorii digitalnych zrkadloviek s pevnym zrkadlom sony jedina znacka.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-11-23 09:25:29
Na recenzii už pracujeme, konkrétne Julo a svojimi fotografiami prispeje aj Izzino. Tešiť sa môžete aj na superzoom 18-200 pre Sony NEX.
 
IO-NR
2010-11-23 09:59:47
Super, lebo ide o veľmi zaujímavý fotoaparát - malinké rozmery, super obraz a aj video sa zdá byť parádne vyriešené :)
PS: séria málo-kedy trvá dlhšie, než 0,5s (aj na mojom 1D MkIV), takže buffer na 19RAW určite postačuje...
 
haplo602
2010-11-23 10:52:32
príspevok od: Karol Srnec
Na recenzii už pracujeme, konkrétne Julo a svojimi fotografiami prispeje aj Izzino. Tešiť sa môžete aj na superzoom 18-200 pre Sony NEX.
tak to som zvedavy ... asi kazdy cital dpreview recenziu, preto by ma zaujimali prakticke skusenosti. http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page8.asp v sekcii ´Continuous Shooting and Buffering´ popisuju dost frustrujuci zazitok pri 10fps a aj 6fps. Mozte sa na to pri recenzovanie pozriet a overit to ? Pri akej snimkovej rychlosit je mozne vobec sledovat objekt ?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-11-23 11:01:55
príspevok od: haplo602
tak to som zvedavy ... asi kazdy cital dpreview recenziu, preto by ma zaujimali prakticke skusenosti. http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page8.asp v sekcii ´Continuous Shooting and Buffering´ popisuju dost frustrujuci zazitok pri 10fps a aj 6fps. Mozte sa na to pri recenzovanie pozriet a overit to ? Pri akej snimkovej rychlosit je mozne vobec sledovat objekt ?
SPecialne si poziciavame od Iziina 70-400mm objektiv, s ktorym preverime fotoaparat v akcii.
 
pehy
2010-11-23 11:03:39
Mozno tomu uplne nerozumiem, ale podla mna tam musi byt pouzite nejake polopriepustne zrkadlo. Tym, ze sa svetlo deli medzi obrazovy senzor a matnicu, na senzor musi logicky dopadat menej svetla ako pri klasickom odklopeni zrkadla. Tym padom to musi mat negativny vplyv na expoziciu. Mylim sa?
 
haplo602
2010-11-23 11:06:25
príspevok od: pehy
Mozno tomu uplne nerozumiem, ale podla mna tam musi byt pouzite nejake polopriepustne zrkadlo. Tym, ze sa svetlo deli medzi obrazovy senzor a matnicu, na senzor musi logicky dopadat menej svetla ako pri klasickom odklopeni zrkadla. Tym padom to musi mat negativny vplyv na expoziciu. Mylim sa?
nemylis sa ... podla Sony sa na senzor dostane asi o 30% menej svetla. ale je niekolko moznosti ako to kompenzovat. napriklad o zakryju vyssou citlivostou snimaca pri danom ISO. mierne utrpi SUM, ale inac vsetko bude fungovat ako ma a rozdiel v expozicii a vyslednom obraze nepoznas.
 
julo kotus
2010-11-23 11:16:47
Ad úbytok svetla na senzore: Keď sme boli na predstavení a55 vo Varšave, položil som tú istú otázku. Bolo mi povedané, že 25-30% svetla ide na AF senzory, ale preocesor v kombinácii so senzorom dokážu túto stratu vyrovnať bez zvýšenia šumu v obraze. Ako Karol povedal, foťák dorazil do redakcie, zistíme. :)
 
bear
2010-11-23 11:19:13
Toto by bola ale este lepsi kandidat do vodotesneho puzdra ako mirrorless (ak vie robit internym bleskom master pre externe blesky aj v HSS mode)
 
Martin P
2010-11-23 11:25:22
príspevok od: julo kotus
Ad úbytok svetla na senzore: Keď sme boli na predstavení a55 vo Varšave, položil som tú istú otázku. Bolo mi povedané, že 25-30% svetla ide na AF senzory, ale preocesor v kombinácii so senzorom dokážu túto stratu vyrovnať bez zvýšenia šumu v obraze. Ako Karol povedal, foťák dorazil do redakcie, zistíme. :)
skusal som ho a aj na dpreview to je vidno pri 100 ASA to ma sum ako nikon D 5000 pri 400 ASA chcel som si ho kupit ale toto ma odradilo pouzival som surove raw z oboch konvertoval som v originalnych firemnych softoch a odsumoval som v rovnakom softe PS tiffy a jpegy nikon D 5000 mal lepsi obraz o dalsich znackach v inych rovnakych a vyssich kategoriach ani nehovorim aj canon dopadol lepsie aj 550D aj 60D. hovorim o ´laboratornych´ testoch a aj o realite dennej. sumi to dost tych tridsat percent museli niekde dohonit a bohuzial na ukor sumu avsak da sa to odsumit ale stratia sa detaily.
 
julo kotus
2010-11-23 11:34:23
príspevok od: Martin P
skusal som ho a aj na dpreview to je vidno pri 100 ASA to ma sum ako nikon D 5000 pri 400 ASA chcel som si ho kupit ale toto ma odradilo pouzival som surove raw z oboch konvertoval som v originalnych firemnych softoch a odsumoval som v rovnakom softe PS tiffy a jpegy nikon D 5000 mal lepsi obraz o dalsich znackach v inych rovnakych a vyssich kategoriach ani nehovorim aj canon dopadol lepsie aj 550D aj 60D. hovorim o ´laboratornych´ testoch a aj o realite dennej. sumi to dost tych tridsat percent museli niekde dohonit a bohuzial na ukor sumu avsak da sa to odsumit ale stratia sa detaily.
ďakujem za názor, svoj odprezentujem až po vyskúšaní :)
 
Martin P
2010-11-23 11:46:10
príspevok od: julo kotus
ďakujem za názor, svoj odprezentujem až po vyskúšaní :)
to je pochopitelne a moj nazor je ten ze nebyt toho sumu. lebo som rozmaznany Canonom5D mk2 tak nemam problem vyborny hladacik vyborne telo vyborny vyklapaci display lahucke telo akurat do ruky len s ovladanim expozicie zmeny clony v automatickych progamoch je trosku krkolomna a treba sa to doslova naucit ako na to a nepolamat si pri tom prsty pravej ruky inac cakam prave na v ten den tiez odprezentovanu Sony A 580 ta by mala mat to iste len na cip sa dostane 100 percent svetla lebo je to prava DSLR s funkcnym zrkadlom nechajme sa prekvapit na zahranicnych forach su z toho nadseni a porovnavaju ju s K5 a D7000 tak zelam vela zdaru a trpezlivosti do testovania
 
R@mon
2010-11-23 12:46:09
Akurát si dnes idem poň :) Teším sa na recenziu a dúfam, že dopadne dobre... :) Na dynax fóre ho pár ľudí už tiež má a celkom chvália.
 
R@mon
2010-11-23 12:49:54
btw... keby niekto nevedel zohnať, lebo ja som sa k nemu dopracoval až na tretí krát, tak na Talkive mi ho dodali do 2dní(keď nepočítam víkend) a za podhodnotenú cenu. Neberte to ako reklamu, ale ako radu pre niekoho kto ho chce a nechce sa nechať ťahať 2 mesiace za nos a potom sa dozvedieť, že ho nevedia dodať.
 
lu_boss
2010-11-23 13:01:37
príspevok od: bear
pri velkosti buffra 19 RAW obrazkov a oneskorym digitalnym hladacikom je tych 10 fps len hracka. Kralom rychlosti asi zostava s 10fps Canon 1D, pripadne s 11fps bez AF Nikon D3. Ale je pravda, ze vo svojej kategorii nema konkurenciu, vlastne je zatial v kategorii digitalnych zrkadloviek s pevnym zrkadlom sony jedina znacka.
canon 1D nacvaka za 10 sekund 100 fotiekm za 20 sekund 200 atd. Sony nafoti 10 za sekundu, potom zuje, zuje, a realne za 10 sekund nafoti, povedzme 15 ? Tak mam tomu rozumiet ? :-)
 
bear
2010-11-23 13:36:08
príspevok od: lu_boss
canon 1D nacvaka za 10 sekund 100 fotiekm za 20 sekund 200 atd. Sony nafoti 10 za sekundu, potom zuje, zuje, a realne za 10 sekund nafoti, povedzme 15 ? Tak mam tomu rozumiet ? :-)
1D ma buffer na 32 RAW a pri plnom buffri znizi rychlost na 4.2fps (dpreview). JPG stiha zapisobat s 10 fps az do zaplnenia karty. Pocas fotografovania funguje hladacik aj AF, meranie expozicie a vsetky expozicne rezimy. A55 vyzera byt v tomto rychlom mode dost limitovana (http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page8.asp). Ale pre sportovy fotak je to spravna cesta, len to treba dotiahnut a skombinovat s rychlejsim procesorom, alebo viacerymi procesormi, ako je to pri 1D.
 
Maylo
2010-11-23 14:31:46
„Prevratná technológia“ ako s píše v PR článku tu už bola napríklad u kinofilmových Canon EOS RT, EOS 1nRS (10fps), F-1 HS v r. 1972, Canon Pellix v r. 1965, u Nikonu F HS alebo F2 HS.
 
bobo01
2010-11-23 16:28:03
Páni, vy porovnávate A55-ku s Canonom EOS1D Mark IV? Foťák za cca 800,- € s foťákom za cca 4.300,- €. Nechcem byť zlý, ale neviem či to je pochvala pre A55-ku, alebo kruté potupenie C 1DM-IV? Sa preberte, pomýlili ste si okresnú ligu s majstrovstvami sveta! A55-ka má jeden čip na spracovanie dát zo senzora a veľkosť mydlovej škatuľky, v ktorej najväčšia časť je batéria! Mal som ju v rukách a mnoho vecí ma, za tie peniaze, milo prekvapilo. Ešte majú na tomto systéme v Sony čo riešiť, ale na začiatok to je viac než dobré.
 
bear
2010-11-23 16:40:01
príspevok od: bobo01
Páni, vy porovnávate A55-ku s Canonom EOS1D Mark IV? Foťák za cca 800,- € s foťákom za cca 4.300,- €. Nechcem byť zlý, ale neviem či to je pochvala pre A55-ku, alebo kruté potupenie C 1DM-IV? Sa preberte, pomýlili ste si okresnú ligu s majstrovstvami sveta! A55-ka má jeden čip na spracovanie dát zo senzora a veľkosť mydlovej škatuľky, v ktorej najväčšia časť je batéria! Mal som ju v rukách a mnoho vecí ma, za tie peniaze, milo prekvapilo. Ešte majú na tomto systéme v Sony čo riešiť, ale na začiatok to je viac než dobré.
Len sa upozornilo na nie celkom opravnene pouzivanie titulu ´Najrýchlejšia zrkadlovka´
 
TTL
2010-11-23 16:40:23
Sony sa pekne snazilo vyhnut porovnaniu s 1D a D3 tym, ze nazvali tuto reklamu ´najrychlejsia zrkadlovka s priehladnym zrkadlom´. Zial, klamu aj tak :)

Existovali uz dve rychlejsia zrkadlovky s priehladnym zrkadlom - Nikon F2H - 10 fps, a Nikon F3H - 13.5 fps. Aj ten novsi, F3H, je uz 15 rokov stary :)

Sony fail. Klamliva reklama.
 
Marcel Rebro
2010-11-23 16:44:40
Nuz tak to zmenia na ´najrychlejsia digitalna zrkadlovka s priehladnym zrkadlom´ maju zas prvenstvo v kapse ;-)

 
DavidPK
2010-11-23 16:47:56
príspevok od: bobo01
Páni, vy porovnávate A55-ku s Canonom EOS1D Mark IV? Foťák za cca 800,- € s foťákom za cca 4.300,- €. Nechcem byť zlý, ale neviem či to je pochvala pre A55-ku, alebo kruté potupenie C 1DM-IV? Sa preberte, pomýlili ste si okresnú ligu s majstrovstvami sveta! A55-ka má jeden čip na spracovanie dát zo senzora a veľkosť mydlovej škatuľky, v ktorej najväčšia časť je batéria! Mal som ju v rukách a mnoho vecí ma, za tie peniaze, milo prekvapilo. Ešte majú na tomto systéme v Sony čo riešiť, ale na začiatok to je viac než dobré.
Úplný súhlas s tebou,
zaujímali by ma reakcie ľudí ak by podobný fotoaparát predstavil Canon, alebo Nikon.
 
bear
2010-11-23 16:56:39
Ale zaroven budu mat aj najpomalsiu (A33), kedze su zatial v tejto kategorii jediny.
 
duroslav
2010-11-23 17:32:13
Tak náhodou v nemeckom časáku Photographie si to vzali k srdcu a v poslednom čísle je porovnávací test A55 vs. 1DMkIV a D3s.
 
lu_boss
2010-11-23 18:54:50
príspevok od: bobo01
Páni, vy porovnávate A55-ku s Canonom EOS1D Mark IV? Foťák za cca 800,- € s foťákom za cca 4.300,- €. Nechcem byť zlý, ale neviem či to je pochvala pre A55-ku, alebo kruté potupenie C 1DM-IV? Sa preberte, pomýlili ste si okresnú ligu s majstrovstvami sveta! A55-ka má jeden čip na spracovanie dát zo senzora a veľkosť mydlovej škatuľky, v ktorej najväčšia časť je batéria! Mal som ju v rukách a mnoho vecí ma, za tie peniaze, milo prekvapilo. Ešte majú na tomto systéme v Sony čo riešiť, ale na začiatok to je viac než dobré.
...porovnat sa da cokolvek s cimkolvek, treba byt trosku nad vecou, aspon na okresnej urovni, ked uz nie na svetovej :-)
 
bobo01
2010-11-23 19:03:11
No čo, spievali by oslavné ódy a bolo by tu už asi 281 príspevkov o tom aké je to super a aká svetlá budúcnosť čaká takýto fotoaparát, hlavne ak by bol Canon.
 
haplo602
2010-11-23 20:38:12
príspevok od: bobo01
No čo, spievali by oslavné ódy a bolo by tu už asi 281 príspevkov o tom aké je to super a aká svetlá budúcnosť čaká takýto fotoaparát, hlavne ak by bol Canon.
mam celkom v cerstvej pamati ako to vyzeralo pod recenziou canon 60D, takze asi nie.

ono rozdiel je asi v tom, ze ked canon alebo nikon (dokonca aj pentax) nieco tvrdia o svojich fotakoch, tak to je sakra dobre podlozene. sony ma zatial len PR a ziadne (resp skoro ziadne) vysledky. velmi dobre si precitaj ako je ta tlacova sprava napisana. sony si v podstate vytvara vlastne kategorie a deklaruje v nich prvenstvo.
 
Strhak
2010-11-23 21:28:24
príspevok od: bobo01
No čo, spievali by oslavné ódy a bolo by tu už asi 281 príspevkov o tom aké je to super a aká svetlá budúcnosť čaká takýto fotoaparát, hlavne ak by bol Canon.
Canon už mal túto technológiu u kino filmovej zrkadlovky ( tuším to bol model EOS 1N RS ) a tá z motorom cvakala tuším 12 snímkov za sekundu. Za menej ako 3 sekundy ti došiel film ;-)
A predstav si neujalo sa to dáko. Tak isto ako prevratný AF v EOS 3 v dobe filmu bol problematický a predsa.
No páči sa mi že Sony sa snaží posúvať ďalej. Konkurencia je super. Vďaka nej je technika dnes podstatne dostupnejšia po finančnej stránke.
 
bear
2010-11-23 21:31:09
Aj ked pouzivam Canon, snaha sony, uviest pouzitelny system LiveView sa mi paci. Najprv to bol druhy senzor v hladaciku na Styl Olympus E-330, teraz pevne zrkadlo ako pouzivali super rychle filmove zrkadlovky. Oba systemy ponukaju rychlejsie zaostrovanie v LiveView, len Sony stale experimentuje a pri ziadnej technologii nevychyta vsetkych detske choroby. Canon aj Nikon su az prilis konzervativny. Ich produkty su vykonne a dobre vyladene, ale neposkytuju tie najmodernejsie vychytavky.
 
maTTo_corp
2010-11-24 00:35:16
príspevok od: Strhak
Canon už mal túto technológiu u kino filmovej zrkadlovky ( tuším to bol model EOS 1N RS ) a tá z motorom cvakala tuším 12 snímkov za sekundu. Za menej ako 3 sekundy ti došiel film ;-)
A predstav si neujalo sa to dáko. Tak isto ako prevratný AF v EOS 3 v dobe filmu bol problematický a predsa.
No páči sa mi že Sony sa snaží posúvať ďalej. Konkurencia je super. Vďaka nej je technika dnes podstatne dostupnejšia po finančnej stránke.
ešte si pamätám, že nejaký canon mal niečo ako ostrenie resp výber ostriacich bodov okom...nepamätám typ...tiež by to bolo zaujímavé keby bola v dnešných zrkadlovkách nejaká podobná technológia na dobrej úrovni...
 
izzino
2010-11-24 00:43:25
V prvom rade si hned po pozreti tejto zrkadlovky, kazdy normalny a rozumny clovek uvedomi ze to nieje fotak pre niekoho kto to mysli s fotenim vazne a tak isto to nieje fotak pre niekoho kto ma viac ako len stredne primerne velke ruky.
Moj nazor je, ze to je rodinny fotak a v sete s dvoma plastacikmi je to vynikajuca masinka. Rodic si chce odfotit ratolest beziacu po ihrisku, tento fotak mu to dovoli, chce si odfotit domaceho maznacika v akcii, tento fotak mu to dovoli. Chce si odfotit HDR a nechce stravit pri pocitaci hodiny? Tento fotak mu to tak isto dovoli. Pevne verim ze 85% vlastnikov tohoto fotaku bude fotit do jpegu a nie do raw.
Je to maly sikovny fotak z mojho pohladu skor pre zeny, lebo jeho ergonomia je na ruky mojej velkosti katastrofalna. Kazdy kto ma zaujem fotit viacej sa poobzera urcite po inej triede z alpha rodiny.
Namontoval som na to Tamron 70-200 a rozmyslal co za midielko je to na konci a ked som ho vymenil za 70-400G, tak som myslel ze je to nejaka krytka objektivu. Tento fotak na to nieje konstruovany.
A tak isto aj ten hladacik. Je v nom proste tma, ale ako som uz pisal rodic nikdy nebude pozerat do hladaciku, ale na pekny velky display na zadnej strane, v zlomku sekundy prepne z fotenia na nahravanie videa a spat.
Ale fakt ma dnes velmi potesilo kam to ta ´moja´ znacka az dotiahla. A55 s 3D a 1D, tak tomu hovorim uspech.
A pevne verim ze bude v buducnosti velmi tazke vidiet behat po meste ci niekde inde s A55 a nasadenym nejakym velkym dlhym sklom. Pekna svetelna 50ka ci 85ka by bola urcite celkom fajn, ale drzat toto telo v ruke za malinaty grip pol dna a fotit, tak Vam vecer urcite odpadnu prsty.

s pozdravom Izzino
 
Majki
2010-11-24 01:09:36
Myslím že máš pravdu.
Veľká väčšina ľudí pre ktorých je tento foták určený bude fotiť na zelenom a budú ho používať ako prestížne mydlo.
No neviem Sony stále sa chce dostať do medzi N/C ale si myslím by malo zapracovať inde. Len nedávno sme mohli vidieť ultra odšumené obrázky a novu technológiu snímača a dáko potom zaľahlo :D
Len si neviem predstaviť niekoho kto má tažší prst ako bude triediť tie fotky :D
 
lu_boss
2010-11-24 07:44:26
príspevok od: maTTo_corp
ešte si pamätám, že nejaký canon mal niečo ako ostrenie resp výber ostriacich bodov okom...nepamätám typ...tiež by to bolo zaujímavé keby bola v dnešných zrkadlovkách nejaká podobná technológia na dobrej úrovni...
Napriklad C.EOS 50E, to E znamena eye.
Treba to nejako nakalibrovat na svoje oko a potom by to malo fungovat. Neviem, preco sa to neujalo, ja to osobne nevyuzivam (50E ma 3 ostriace body, viem ich rychlo prepnut rucne).
 
maTTo_corp
2010-11-24 08:55:05
príspevok od: lu_boss
Napriklad C.EOS 50E, to E znamena eye.
Treba to nejako nakalibrovat na svoje oko a potom by to malo fungovat. Neviem, preco sa to neujalo, ja to osobne nevyuzivam (50E ma 3 ostriace body, viem ich rychlo prepnut rucne).
....dík za objasnenie :)

hej jasne, pri 3 bodoch je to jedno :)....ale pri dnešných dslr s väčším počtom bodov by to mohlo byť celkom fajn pokiaľ by to fungovalo presne...ktovie, možno raz skúsia znova...
 
Dodo PO
2010-11-24 17:57:44
Trošku som si lebedil pri tých tech. parametroch (aj keď Sony už dávno nie je tým, čím bývalo) a už som opäť jak po cigánskom striku.:)
Prijal by som obdobný názor aj pri iných novinkách, vážne.
 
Strhak
2010-11-24 22:17:08
príspevok od: maTTo_corp
ešte si pamätám, že nejaký canon mal niečo ako ostrenie resp výber ostriacich bodov okom...nepamätám typ...tiež by to bolo zaujímavé keby bola v dnešných zrkadlovkách nejaká podobná technológia na dobrej úrovni...
mohol si dobehnúť keď sme mali prezentáciu niečo zaujímavé by som ti ukázal ;-)
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované