Hore

Nikon 1 AW1, prvý vodotesný CSC fotoaparát

Nikon prináša historicky prvý fotoaparát s vymeniteľným objektívom, ktorý je vodotesný a odolný voči otrasom1 – kompaktný systémový fotoaparát Nikon 1 AW1.

Vodotesný (do hĺbky 15 m)2, odolný voči otrasom (pri pádoch z výšky do 2 m)3, odolný voči mrazom (do –10 °C) a dokonale chránený proti prachu4. Nikon 1 AW1 jednoducho prekonáva akékoľvek prekážky, ktoré si vymyslí matka príroda. Na trh prichádza spolu s dvomi rovnako atraktívnymi objektívmi 1 NIKKOR AW, ktoré sú takisto odolné voči vode, otrasom a mrazu. Tento systémový fotoaparát dokáže zachytiť tie najlepšie akčné momenty v akomkoľvek prostredí a určite nesklame ani pri žiadnej štýlovej udalosti v meste. Správne veľký, aby sa dal ľahko prenášať, dostatočne rýchly na bleskurýchle nasadenie do akejkoľvek akcie a natoľko atraktívny, že sa za ním jednoducho nedá neotočiť. Skvelý výber pre osobu so štýlom, ktorej záleží na snímaní vysokokvalitných fotografií a videosekvencií v akomkoľvek prostredí.

Úžasne rýchly a presný systém Nikon 1 s pokročilým hybridným automatickým zaostrovaním je zárukou, že každá snímka bude dokonale vykreslená a videosekvencie budú pôsobiť plynule a prirodzene. 14,2-megapixlový senzor CMOS formátu CX ponúka rozsah citlivosti až do ISO 6 400, čo už je zárukou vyzdvihnutia krásnych detailov aj pri slabom osvetlení. A keď sa už veci naozaj rozbehnú, Nikon 1 AW1 umožňuje bezstarostné snímanie podľa svojich najlepších možností. S konštrukciou ako stvorenou pre dobrodružstvo a nepretržitým snímaním s rýchlosťou až 60 snímok za sekundu a 15 snímok za sekundu pri automatickom zaostrení5 môžete zachytiť každý krok akcie bez toho, aby ste sa museli obávať, že sa fotoaparát zapráši, zamočí alebo vám vypadne z rúk.

Neodolateľná kombinácia robustnej funkčnosti, klasického minimalistického dizajnu a neuveriteľne rýchleho výkonu. Fotoaparát Nikon 1 AW1 a objektívy 1 NIKKOR AW sú jednoducho zárukou toho, že používatelia sa už viac nemusia vzdávať kvality svojich fotografií a videosekvencií, nehovoriac o ich zmysle pre štýl, len preto, že si chcú užiť trochu dobrodružstva.

Jordi Brinkman, produktový manažér oddelenia kompaktných fotoaparátov so systémom Nikon 1 spoločnosti Nikon Europe, sa vyjadril: „Sme nadšení možnosťami nového systému AW, ktorý túto unikátnu výhodu fotoaparátu Nikon 1 dokáže preniesť do akéhokoľvek prostredia. Konštrukcia odolná voči vode, otrasom a mrazom a atraktívny vzhľad určite dodávajú sebaistotu pri snímaní vysokokvalitných fotografií a videosekvencií prakticky v každom prostredí. Objektívy môžete meniť podľa situácie, pričom akúkoľvek akciu budete mať pod kontrolou, či už fotíte pod vodou, v horách alebo niekde na večierku. Systém sa dokonale hodí k ľuďom, ktorí od neho očakávajú dobrý výkon za každých okolností.“

Srdce dobrodruha a atraktívny vzhľad

Nový Nikon 1 AW1 ponúka skvelú možnosť uspokojiť potrebu po kvalitnejších veciach v živote bez toho, aby ste sa museli obávať prírodných živlov alebo občasných nárazov. Či sa už vyberiete na výlet loďou alebo na potulky nočným mestom, či ste na zjazdovkách alebo trávite víkend v Miláne, alebo možno prežívate dovolenku svojho života na safari, vďaka svojej konštrukcii odolnej voči vode, otrasom, mrazom a prachu je tento fotoaparát dokonale chránený a pripravený na každé štýlové dobrodružstvo. Vyklápací blesk je vodotesný do rovnakej hĺbky ako fotoaparát, takže môžete snímať svet pod vodou v jeho prirodzených farbách. Pevný predný panel z nehrdzavejúcej ocele vytvára luxusný vzhľad jemných, minimalistických línií tela fotoaparátu, ktoré je dostupné v čiernom, bielom a striebornom prevedení.

Nové objektívy 1 NIKKOR AW

Špecializovaný transfokátorový objektív 1 NIKKOR AW 11–27.5mm f/3.5–5.6 a širokouhlý objektív 1 NIKKOR AW 10mm f/2.8 sú rovnako atraktívne a robustné ako fotoaparát, s ktorým prichádzajú na trh. Kamkoľvek sa vyberiete, tieto objektívy s odolnosťou voči vode, otrasom a mrazom sú zárukou mnohostrannej použiteľnosti, presnosti a štýlu. Doslova všade, na pevnine či vo vode, vždy s nimi urobíte skvelé fotografie a videosekvencie.

1 NIKKOR AW 10mm f/2.8.

1 NIKKOR AW 11–27.5mm f/3.5–5.6.

Dokonalá ochrana

Síce ju nevidíte, ale je tam – zabudovaná odolnosť, na ktorú sa môžete spoľahnúť v akomkoľvek prostredí.

Gumové tesnenie na kritických miestach fotoaparátu a tesniaci O-krúžok na bajonet objektívu bránia prenikaniu vody do vnútorných priestorov fotoaparátu. Kryty na priehradky na batériu a USB/HDMI majú dvojité uzamykanie, ktoré znižuje možnosť ich náhodného otvorenia. Protišmykový grip zaisťuje pevné uchopenie aj v náročnejších podmienkach pri surfovaní, prudkom vetre či len pri snímaní s mokrými rukami.

Neuveriteľná rýchlosť, špičková kvalita snímok

Akcia nepočká a s fotoaparátom Nikon 1 AW1 čakať ani nemusíte. Duálny systém spracovania obrazu EXPEED 3A od spoločnosti Nikon umožňuje rýchle sériové snímanie až 15 snímok za sekundu s automatickým zaostrením a 60 snímok za sekundu pri automatickom zaostrení s pevným bodom, čo umožňuje snímanie aj tých najrýchlejších akcií vo vysokej kvalite.5 Vylepšený systém hybridného automatického zaostrovania sa pýši rýchlym automatickým zaostrovaním s detekciou kontrastu pri veľmi rýchlom pohybe a automatickým zaostrením s detekciou kontrastu na zachytenie jemných detailov. Senzor CMOS formátu CX ponúka 14,2-megapixlové rozlíšenie a rozsah citlivosti až do ISO 6 400, čo už je zárukou vyzdvihnutia krásnych detailov aj pri fotení rýchlosťou do 60 snímok za sekundu.

Funkcie rozpoznávajúce typ prostredia

Funkcie rozpoznávajúce typ prostredia zabudované vo fotoaparáte pomáhajú ustrážiť každé dobrodružstvo a uľahčujú snímanie v náročnejších podmienkach. Podpora pre systémy GPS a GLONASS umožňuje zaznamenávanie presných informácií o polohe formou obrazových údajov (EXIF). Duálny výškomer/hĺbkomer sleduje nadmorskú výšku alebo hĺbku (pod vodou) pomocou údajov zaznamenávaných v prírastkoch po 1 m6. Elektronický kompas potvrdzuje orientáciu a dokáže zaznamenať smer otočenia fotoaparátu pri snímaní.7 Na udržanie fotoaparátu vo vodorovnej polohe slúži virtuálny horizont, ktorý potvrdí pozíciu fotoaparátu a zabráni vzniku klesajúcich línií.

Nenáročné snímanie vonku

Ovládanie pohybom dodáva snímaniu úplne novú dimenziu a uľahčuje narábanie s fotoaparátom, dokonca aj pri fotení v rukaviciach. Stačí stlačiť tlačidlo režimu ovládania pohybom, potom nahnutím fotoaparátu doľava alebo doprava zmeniť režim snímania, upraviť nastavenia, skontrolovať fotografie a videosekvencie a zapnúť alebo vypnúť režim zobrazenia vonku. Keď je režim zapnutý, ponuky fotoaparátu sú jasnejšie a jednoduchšie sa čítajú. To je výhodou hlavne pri snímaní v jasnom slnečnom svetle alebo v tmavých podmienkach pod vodou.

Čarovné videosekvencie

Nikon 1 AW1 umožňuje snímať videosekvencie v kvalite Full HD 1080p pod vodou, v mrazoch a v strede akcie. Vďaka systému automatického zaostrovania s fázovou detekciou a plynulým, nehlučným prechodom pri automatickom zaostrovaní metráž vyzerá prirodzene a má skvelý zvuk. Snímajte v režime videosekvencií a počas filmovania si urobte fotografiu v plnom rozlíšení. Vyberte režim Advanced Movie Mode (Režim pokročilých videosekvencií) a nastavenia manuálnej expozície môžete zmeniť tak, aby ste nastavili čas uzávierky a clonu, alebo môžete filmovať s menšou veľkosťou obrazu a dosiahnuť dramatické efekty v mimoriadne spomalenom zábere.

Nikon 1 a inovácie

Funkcia zachytávania najlepších momentov ponúka dve neuveriteľné riešenia, ktoré robia bodku za érou zlého načasovania a zmeškaných príležitostí. Pomocou funkcie spomaleného zobrazenia zachytíte až 20 záberov v sérii a súčasne ich zobrazíte v spomalenom zázname na displeji LCD. To vám umožňuje vybrať si ten správny moment, ktorý si chcete uchovať. Inteligentný výber snímky zaznamená až 20 snímok vo vysokom rozlíšení a odporučí až päť najlepších z nich. Unikátna funkcia Pohyblivá momentka od spoločnosti Nikon umožňuje jednoduché spomalenie zachyteného momentu. Stačí jediné kliknutie, aby ste si zaznamenali živú snímku, ktorá určitý moment v čase uchová v podobe krátkej, spomalenej videosekvencie. Z nej si potom urobíte fotografiu, o ktorú sa môžete ľahko podeliť s ostatnými.

Kreatívna sloboda

Obyčajné zmeňte na neobyčajné alebo si jednoducho vylepšite fotografie vo fotoaparáte. Kreatívny režim vám umožňuje ešte pred snímaním aplikovať na fotografie rôzne filtre a efekty alebo využiť režimy snímania P, S, A alebo M a získať tak úplnú kontrolu nad parametrami snímok. Môžete urobiť potrebné nastavenia na fotenie pod vodou, ktoré pomáhajú verne zachytiť farby pod hladinou oceánov, jazier alebo rybníkov v celej ich prirodzenej kráse. Živé nastavenie je neuveriteľne inštinktívny spôsob prispôsobenia nastavení na zmrazenie akcie, doladenie osvetlenia alebo rozmazanie pozadia. Jednoducho si nastavenia pomocou ovládacej lišty zobrazenej vedľa snímky upravte tak, aby vám priniesli želaný efekt.

Objektívy 1 NIKKOR

Všetky bežné objektívy 1 NIKKOR sú kompatibilné s fotoaparátom Nikon 1 AW1. Všetky objektívy 1 NIKKOR prinášajú ten typ vysokovýkonnej optiky, ktorú od značky Nikon očakávate, a všetky sú navyše optimalizované na zaznamenávanie videosekvencií. Ich kompaktná veľkosť a nízka hmotnosť prispievajú k pohodlnému prenášaniu systému Nikon 1, avšak nie na úkor kvality snímok. Použitie objektívu NIKKOR v kombinácii s bajonetovým adaptérom FT1 však otvára mnohé ďalšie možnosti.8

Zdieľajte zážitky okamžite

Nečakajte a podeľte sa o svoje zážitky čo najskôr! Malý bezdrôtový mobilný adaptér typu WU-1b značky Nikon umožňuje rýchle a jednoduché odosielanie vysokokvalitných snímok z fotoaparátu priamo do smartfónu alebo tabletu9, odkiaľ ich môžete ľahko zdieľať alebo si ich pozrieť na väčšej obrazovke. Adaptér môžete dokonca používať aj na diaľkové ovládanie fotoaparátu prostredníctvom vášho zariadenia.

Vodotesné príslušenstvo

Svoj fotoaparát Nikon 1 AW1 budete mať vždy v bezpečí a na dosah s vodotesným remienkom AN-N3000 na fotoaparát alebo s remienkom AH-N6000 na ruku. Fotoaparát a jeden z objektívov 1 NIKKOR AW si odneste v mäkkom vodotesnom puzdre CF-N7000. S gripom GR-N6000 sa zas môžete vybrať fotiť aj do extrémnych prostredí, pretože svoj fotoaparát budete mať pevne a pohodlne v rukách. Silikónovým plášťom CF-N6000 ochránite hrany fotoaparátu pred poškriabaním, takže bude stále vyzerať ako nový.

NIKON a dobrodružstvá pod vodou

Ako historicky prvý fotoaparát so systémom odolným voči vode, otrasom a mrazu je silný a neodolateľný Nikon 1 AW1 najnovším prírastkom do rodiny vodotesných produktov značky Nikon. WP-N2 je kompaktné potápačské puzdro pre fotoaparáty Nikon 1, s ktorým môžete fotiť zázračný svet až do hĺbky 40 m pod hladinou oceánu.10 COOLPIX S31 je rodinný fotoaparát s množstvom jednoduchých funkcií určený na zábavu. COOLPIX AW110 je zas pevný, kompaktný digitálny fotoaparát navrhnutý na snímanie extrémnych dobrodružstiev, ktoré vám zároveň umožní zdieľať s ostatnými.


Dodávané príslušenstvo a softvér

  • Nabíjateľná lítium-iónová batéria EN-EL20
  • Nabíjačka MH-27
  • USB kábel
  • Popruh na použitie na pevnine
  • Kryt bajonetu BF-N2000
  • Ochrana tesniaceho O-krúžku PA-N1000
  • Silikónová vazelína WP-G1000
  • Softvér ViewNX 2
  • Softvér Short Movie Creator

1 Medzi digitálnymi fotoaparátmi s vymeniteľnými objektívmi dostupnými od 9. augusta 2013. Podľa prieskumu spoločnosti Nikon.

2 Interné testy podľa smernice JIS/IEC preukázali odolnosť voči vode triedy 8 (IPX8) pri použití s nasadeným vodotesným objektívom 1 NIKKOR.

3 Prešiel internými testmi podľa štandardu MIL-STD-810F, metóda 516.5: Otrasy; pri použití s vodotesným objektívom 1 NIKKOR. Odolnosť voči otrasom nie je zaručená, ak je vyklopený vstavaný blesk.

4 Interné testy podľa smernice JIS/IEC preukázali odolnosť voči prachu triedy 6 (IP6X) pri použití s nasadeným vodotesným objektívom 1 NIKKOR.

5 Na základe testov spoločnosti Nikon fotoaparát Nikon 1 AW1 dokáže snímky v plnej veľkosti snímať frekvenciou približne 60 snímok za sekundu, pri ktorej môže zhotoviť až 20 záberov. Režim zaostrenia je pritom nastavený na AF-S a zaostrenie a expozícia sú pevne nastavené pre prvú snímku. So zapnutým sledovaním automatického zaostrenia môžete snímať frekvenciou približne 15 snímok za sekundu, pri ktorej možno zhotoviť až 22 záberov.

6 Duálny výškomer/hĺbkomer poskytuje iba približné informácie. Nemal by sa používať, ak sú potrebné presné merané hodnoty.

7 Smerové informácie sa zaznamenávajú ako údaje EXIF a iba pri použití transfokátorového objektívu 1 NIKKOR AW 11–27.5mm f/3.5–5.6 alebo širokouhlého objektívu 1 NIKKOR AW 10mm f/2.8. Poznámka: Kompas poskytuje iba približné informácie. Nemal by sa používať na určovanie presnej polohy.


8 Objektívy NIKKOR upevnené na bajonetový adaptér FT1 majú faktor orezania ohniskovej vzdialenosti 2.7x, takže dostanete výsledný obrazový uhol s viac ako dvojnásobnou dĺžkou. Presné informácie o kompatibilite s objektívmi NIKKOR s bajonetom F nájdete v príručke.

9 Kompatibilný s inteligentnými zariadeniami používajúcimi operačné systémy Android™ a iOS. Pred použitím musíte v inteligentnom zariadení nainštalovať softvér Wireless Mobile Utility, ktorý si môžete prevziať zadarmo zo služieb Google Play™ alebo iTunes®.

10 Vodotesné puzdro WP-N2 je kompatibilné s fotoaparátmi Nikon 1 S1 a Nikon 1 J3 spolu s 10 – 30 mm objektívom 1 NIKKOR. Pri fotoaparátoch Nikon 1 J1 a Nikon 1 J2 je vodotesné puzdro WP-N1 dostupné a kompatibilné s 10 – 30 mm objektívom 1 NIKKOR.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
dajopajo
2013-09-19 07:23:24
Hm... este tak utesnit i zrkadlovku aj ked len ten pocit, ze nemusi byt vsetko 100% a pripadne daka necistota na tesneni alebo horsie uzavretie niektorych z dvierok a je po nom, nie je az taka istoty liezt s nim kdesi snorchlovat...
 
bear
2013-09-19 08:28:46
15m je dost malo, mohli dat aspon do 20m, nech je to pouzitelne aspon na zakladny potapacsky kurz. To aby som si kupil este aj hodiny, co mi zacnu pod 14m pipat, aby som nahodou nezaplaval pri snorchlovani hlbsie.
 
quaq
2013-09-19 08:40:14
15 metrová fajka na šnorchlovanie to musí byť dosť nepohodlné
 
Marcel Rebro
2013-09-19 08:49:41
In the US, the AW1 with twin-lens kit can be had for just shy of $1000. This is a pretty good deal, in our opinion. The value proposition in the UK isn't quite so favorable, though – the numbers are almost the same, but you just swap dollars for pounds sterling. And £949 (~$1230 before UK VAT is added) for the twin-lens kit might be a little steep for some people.
 
Marcel Rebro
2013-09-19 08:51:24
príspevok od: bear
15m je dost malo, mohli dat aspon do 20m, nech je to pouzitelne aspon na zakladny potapacsky kurz. To aby som si kupil este aj hodiny, co mi zacnu pod 14m pipat, aby som nahodou nezaplaval pri snorchlovani hlbsie.
No ale objektiv 10/2.8 je vodotesny do 20m ... to by uz na nenarocne snorchlovanie mohlo stacit
 
haplo602
2013-09-19 09:04:50
daju sa pod vodou menit objektivy ?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-09-19 09:24:15
Skoda, ze nevyuzili popularne oznacenie Nikonos. To je zname vsetkym fotografom-potapacom. Od roku 1955, ked Jacques-Yves Cousteau predstavil prototyp podvodneho fotoaparatu (predchodcu Nikonos 1) usla fotografia daleku cestu.
 
Marcel Rebro
2013-09-19 09:25:00
príspevok od: haplo602
daju sa pod vodou menit objektivy ?
Určiťéééé! Stačí dokúpiť potrebné príslušenstvo a môžeš pod vodou si vymeniť aj pampersky.
 
Marcel Rebro
2013-09-19 09:30:01
príspevok od: Karol Srnec
Skoda, ze nevyuzili popularne oznacenie Nikonos. To je zname vsetkym fotografom-potapacom. Od roku 1955, ked Jacques-Yves Cousteau predstavil prototyp podvodneho fotoaparatu (predchodcu Nikonos 1) usla fotografia daleku cestu.
Dva kusky Nikonosov mam v zbierke aj aj
 
Ultra TXF
2013-09-19 09:41:26
Zaujímavý počin . Je tu otázka životnosti akéhokoľvek tesnenia,ale zrejme sa bude dať vymeniť servisne. Ako odhadnem,kedy je ešte OK a kedy už nie ? Je technicky možné aby medzi zadným členom objektívu a snímačom,bolo ešte nejaké sklo ? Aby bolá celá elektronika izolovaná? Nemyslím na menenie objektíviv pod vodou ,ale na event zlyhanie tesnenia.
 
Jozef Macák
2013-09-19 10:28:03
na snorchlovanie by to bola parada KEBY to malo vyklopny display.
Ale tak aj na potapanie tych 15 metrov neni az tak zle
 
Ultra TXF
2013-09-19 11:20:43
http://www.stevehuffphoto.com/2013/09/18/the-new-nikon-aw1-the-all-weather-1-series-body-and-lenses/
 
Marcel Rebro
2013-09-19 11:24:25
príspevok od: Jozef Macák
na snorchlovanie by to bola parada KEBY to malo vyklopny display.
Ale tak aj na potapanie tych 15 metrov neni az tak zle
no strazit si takuto hlbku koli fotaku ... neviem, neviem
 
marcus_labeo
2013-09-19 11:49:40
Skvelý počin podľa môjho názoru. Už viackrát som pred letnou dovolenkou uvažoval o vodotesnom kompakte, vždy ma ale odradila otrasná kvalita fotiek z 1/2,3" senzora. 1" už je vcelku solídne fotenie.
Čo sa týka výhrad k "len" 15 metrovej hĺbke, treba si uvedomiť, že ani Nikon 1 nie je profesionálne náradie a hlavne pre bežného dovolenkára, ktorý sa šnorchluje na Makarskej meter pod hladinou, alebo si spraví v Egypte rýchlokurz s ponorom do 10 metrov je to úplne v pohode (naviac tých 15 m je garantovaných, teda niečo ako minimálna trvanlivosť a verím, že to zvládne aj viac). Teda opakujem, pre každého, kto nie je certifikovaným potápačom, je to úplne postačujúce.
Čo sa týka obáv z výdrže, O-krúžky po určitom čase a počte výmen objektívov sa samozrejme opotrebujú, to je normálne. Ak je však v ponuke len jeden zoom a jedno pevné sklo, naviac obdobných ohnísk, nechal by som tam napevno jeden objektív a otázku životnosti O-krúžku mám vyriešenú.
Ak cenu u nás moc neprestrelia, viem, čo dostanem na Vianoce.
 
madox
2013-09-19 13:46:40
príspevok od: marcus_labeo
Skvelý počin podľa môjho názoru. Už viackrát som pred letnou dovolenkou uvažoval o vodotesnom kompakte, vždy ma ale odradila otrasná kvalita fotiek z 1/2,3" senzora. 1" už je vcelku solídne fotenie.
Čo sa týka výhrad k "len" 15 metrovej hĺbke, treba si uvedomiť, že ani Nikon 1 nie je profesionálne náradie a hlavne pre bežného dovolenkára, ktorý sa šnorchluje na Makarskej meter pod hladinou, alebo si spraví v Egypte rýchlokurz s ponorom do 10 metrov je to úplne v pohode (naviac tých 15 m je garantovaných, teda niečo ako minimálna trvanlivosť a verím, že to zvládne aj viac). Teda opakujem, pre každého, kto nie je certifikovaným potápačom, je to úplne postačujúce.
Čo sa týka obáv z výdrže, O-krúžky po určitom čase a počte výmen objektívov sa samozrejme opotrebujú, to je normálne. Ak je však v ponuke len jeden zoom a jedno pevné sklo, naviac obdobných ohnísk, nechal by som tam napevno jeden objektív a otázku životnosti O-krúžku mám vyriešenú.
Ak cenu u nás moc neprestrelia, viem, čo dostanem na Vianoce.
Nie je 15m ako 15m ..... morska voda =/= sladka voda. Preto je presnejsie udavat vodotesnost v jednotkach tlaku. 15m sladkej vody mas priblizne 10m morskej, a to uz v tom egypte utopis lahko(skusenost s Olympusom Tough).
 
Jozef Macák
2013-09-19 14:21:02
príspevok od: Marcel Rebro
no strazit si takuto hlbku koli fotaku ... neviem, neviem
nuz na moje PADI scuba schopnosti a moznosti (12m) je to OK... jasne ze seriozny "podvodnik" chodi hlbsie
Vravim len ze pre takych amaterov jak ja to nevypada zle, skoda ze nema ten vyklapaci display. Naozaj nechapem preco ziadneho vyrobcu nenapadne ake uzitocne by to bolo pre snorchlovanie. Takto pekne zostanem pri svojom NEXovi v superlacnom puzdre Meike (prekvapivo dobra investicia, housing za 100e..funguje paradne)
 
Marcel Rebro
2013-09-19 14:22:50
príspevok od: marcus_labeo
Skvelý počin podľa môjho názoru. Už viackrát som pred letnou dovolenkou uvažoval o vodotesnom kompakte, vždy ma ale odradila otrasná kvalita fotiek z 1/2,3" senzora. 1" už je vcelku solídne fotenie.
Čo sa týka výhrad k "len" 15 metrovej hĺbke, treba si uvedomiť, že ani Nikon 1 nie je profesionálne náradie a hlavne pre bežného dovolenkára, ktorý sa šnorchluje na Makarskej meter pod hladinou, alebo si spraví v Egypte rýchlokurz s ponorom do 10 metrov je to úplne v pohode (naviac tých 15 m je garantovaných, teda niečo ako minimálna trvanlivosť a verím, že to zvládne aj viac). Teda opakujem, pre každého, kto nie je certifikovaným potápačom, je to úplne postačujúce.
Čo sa týka obáv z výdrže, O-krúžky po určitom čase a počte výmen objektívov sa samozrejme opotrebujú, to je normálne. Ak je však v ponuke len jeden zoom a jedno pevné sklo, naviac obdobných ohnísk, nechal by som tam napevno jeden objektív a otázku životnosti O-krúžku mám vyriešenú.
Ak cenu u nás moc neprestrelia, viem, čo dostanem na Vianoce.
1000 USD cize "fotokurzom" 1000 EUR
 
Marcel Rebro
2013-09-19 14:46:15
príspevok od: Jozef Macák
nuz na moje PADI scuba schopnosti a moznosti (12m) je to OK... jasne ze seriozny "podvodnik" chodi hlbsie
Vravim len ze pre takych amaterov jak ja to nevypada zle, skoda ze nema ten vyklapaci display. Naozaj nechapem preco ziadneho vyrobcu nenapadne ake uzitocne by to bolo pre snorchlovanie. Takto pekne zostanem pri svojom NEXovi v superlacnom puzdre Meike (prekvapivo dobra investicia, housing za 100e..funguje paradne)
Jaaaj ... trochu OT, ale : PADI Scuba Diver je (podla mna) dost nezmysel ... aj pre rekreacneho potapaca.

Ak si niekto chce vyskusat pocit pod vodou, nech sa paci ... ale ak chce potapat aspon raz do roka na dovolenke, minimum je OWD (Open Water Diver). SD sa prevadzkuje len vo vyslovene kokakolovych destinaciach / bazach. Na normalnej baze si nepinknes. Iba ak by si prisiel mimo sezony a divemasteri by fakt nemali co na praci ...

A normalne potapacske skoly (nie v turistickych destinaciach) SD ani nemaju v ponuke
 
Jozef Macák
2013-09-19 16:21:10
ale ved hej, sa nebudem hadat som rozmyslal ze si spravim OWD, ale neviem..ja som taky tropicko-dovolenkovy potapac teplo-vodno-milny. Do studenej vody by sa mi potapat moc nechcelo tak neviem ci by som to vyuzil. Na miestach kde som bol mali vsade PADI a tych 12 metrov je pre mna 2x za rok bohato dost
 
marcus_labeo
2013-09-19 16:46:01
príspevok od: Jozef Macák
ale ved hej, sa nebudem hadat som rozmyslal ze si spravim OWD, ale neviem..ja som taky tropicko-dovolenkovy potapac teplo-vodno-milny. Do studenej vody by sa mi potapat moc nechcelo tak neviem ci by som to vyuzil. Na miestach kde som bol mali vsade PADI a tych 12 metrov je pre mna 2x za rok bohato dost
Súhlas, pre nás PADI-jednoročiakov je úplne postačujúca vodotesnosť do 15m, hlbšie sa v tom Sharme aj tak nedostaneme.
 
JohnNewton
2013-09-19 17:34:36
príspevok od: haplo602
daju sa pod vodou menit objektivy ?
Áno, ale iba raz
 
dajopajo
2013-09-19 20:43:16
príspevok od: bear
15m je dost malo, mohli dat aspon do 20m, nech je to pouzitelne aspon na zakladny potapacsky kurz. To aby som si kupil este aj hodiny, co mi zacnu pod 14m pipat, aby som nahodou nezaplaval pri snorchlovani hlbsie.
snorchlovat hlbsie ako 15m?! klobuk dolu
 
dajopajo
2013-09-19 20:44:51
príspevok od: haplo602
daju sa pod vodou menit objektivy ?
heft dna!!!!
 
dajopajo
2013-09-19 20:50:41
príspevok od: madox
Nie je 15m ako 15m ..... morska voda =/= sladka voda. Preto je presnejsie udavat vodotesnost v jednotkach tlaku. 15m sladkej vody mas priblizne 10m morskej, a to uz v tom egypte utopis lahko(skusenost s Olympusom Tough).
Egypt mam odskusany, olympusy nemaju sancu, nikon aw100 vydrzal uuuplne v pohode aj hlbsie ponory, a ked uz niekomu nestaci 15m tak si kupi puzdro a ma 40m ako kazdy potapac, ale na druhej strane kolko svetla je v 40m?! jedine tak kamera so svetlom, lebo blesk je pod vodou na...
 
lt
2013-09-19 21:22:18
Parada .. Nikon 1 sa mi paci cim dalej tym viac!
 
hugoba
2013-09-20 08:09:18
príspevok od: dajopajo
Egypt mam odskusany, olympusy nemaju sancu, nikon aw100 vydrzal uuuplne v pohode aj hlbsie ponory, a ked uz niekomu nestaci 15m tak si kupi puzdro a ma 40m ako kazdy potapac, ale na druhej strane kolko svetla je v 40m?! jedine tak kamera so svetlom, lebo blesk je pod vodou na...
v 40tich m je modrosivo,bez svetiel nevidiš krásy a farby.Blesk potrebuješ,bez neho sa nedá,samozrejme nie vstavaný,ale externý,najlepsie dva,na ramenách.
 
Marcel Rebro
2013-09-20 08:42:59
príspevok od: dajopajo
Egypt mam odskusany, olympusy nemaju sancu, nikon aw100 vydrzal uuuplne v pohode aj hlbsie ponory, a ked uz niekomu nestaci 15m tak si kupi puzdro a ma 40m ako kazdy potapac, ale na druhej strane kolko svetla je v 40m?! jedine tak kamera so svetlom, lebo blesk je pod vodou na...
No vstavany blesk asi ano, ale uz si skusal bliskat normalnym podvodnickym bliskacom?

foto (c) bear
 
IceDive1
2013-09-20 10:18:49
príspevok od: madox
Nie je 15m ako 15m ..... morska voda =/= sladka voda. Preto je presnejsie udavat vodotesnost v jednotkach tlaku. 15m sladkej vody mas priblizne 10m morskej, a to uz v tom egypte utopis lahko(skusenost s Olympusom Tough).
Ten rozdiel si kapanek prestrelil. A co sa tlaku tyka tak vsade na potapani ta budu ucit, co 10m to 1bar slana ci sladka to je jedno.
15m je OK, nechali si priestor na zlepsovanie. Na bazenovky a motanie sa medzi koralmi staci.
 
haplo602
2013-09-20 10:44:28
príspevok od: dajopajo
heft dna!!!!
o nieco take som sa pokusal
 
bear
2013-09-20 10:51:19
príspevok od: madox
Nie je 15m ako 15m ..... morska voda =/= sladka voda. Preto je presnejsie udavat vodotesnost v jednotkach tlaku. 15m sladkej vody mas priblizne 10m morskej, a to uz v tom egypte utopis lahko(skusenost s Olympusom Tough).
hustota morskej vody je 1025g/l, slaska voda ma 1000g/l, to je rozdiel len 2.5%, co je v ramci tolerancie chyby merania vacsiny hlbkomerov.
 
phototomas
2013-09-20 11:56:39
pre mňa ako pre občasného podvodníka je 15m nad potreby. Mne by to na egyptské útesy určite stačilo. Asi to bude lepšie ako jednorázove filmove vodotesnosti
 
marcus_labeo
2013-09-20 12:39:05
príspevok od: phototomas
pre mňa ako pre občasného podvodníka je 15m nad potreby. Mne by to na egyptské útesy určite stačilo. Asi to bude lepšie ako jednorázove filmove vodotesnosti
Tie filmové vodotesnosti som dakedy používal (kým mi to nerozobrali deti) a tesne pod hladinou fotky neboli zlé, trúfam si povedať, že lepšie, ako dnešné vodotesné kompakty s 1/2,33" čipom (ono full frame je full frame). Problém bol vo faktickej nepoužiteľnosti týchto vodotesných kompaktov na suchu na bežné fotenie a to AW1 rieši, takže sa mi to javí ako perfektný univerzálny záložák, nielen výhradný podvodník. Plus sa nemusím báť, keď to náhodou deťom vypadne z rúk na útes.
 
Marcel Rebro
2013-09-20 12:44:26
príspevok od: marcus_labeo
Tie filmové vodotesnosti som dakedy používal (kým mi to nerozobrali deti) a tesne pod hladinou fotky neboli zlé, trúfam si povedať, že lepšie, ako dnešné vodotesné kompakty s 1/2,33" čipom (ono full frame je full frame). Problém bol vo faktickej nepoužiteľnosti týchto vodotesných kompaktov na suchu na bežné fotenie a to AW1 rieši, takže sa mi to javí ako perfektný univerzálny záložák, nielen výhradný podvodník. Plus sa nemusím báť, keď to náhodou deťom vypadne z rúk na útes.
... nuz, ale aj tento fotacik ma v podstate "kompaktovy" cip ...
 
IceDive1
2013-09-20 12:50:27
príspevok od: Marcel Rebro
... nuz, ale aj tento fotacik ma v podstate "kompaktovy" cip ...
Mozno sa raz dockame niecoho podobneho aj od Olyho ci Panaka.
 
phototomas
2013-09-20 12:54:09
príspevok od: Marcel Rebro
... nuz, ale aj tento fotacik ma v podstate "kompaktovy" cip ...
šak totok, ja som jednu dobu uvažoval o Géčku od canonu, v UK v jednom obchode mali vtedy jazdenú Gčku aj s origo podvodným puzdrom za 350GBP. Mal som to vtedy zobrať, len sólo puzdro sa predáva za viac
Viem G-čka mali kompaktove chipy ale nebol z nich zlý výstup
 
phototomas
2013-09-20 12:59:37
príspevok od: marcus_labeo
Tie filmové vodotesnosti som dakedy používal (kým mi to nerozobrali deti) a tesne pod hladinou fotky neboli zlé, trúfam si povedať, že lepšie, ako dnešné vodotesné kompakty s 1/2,33" čipom (ono full frame je full frame). Problém bol vo faktickej nepoužiteľnosti týchto vodotesných kompaktov na suchu na bežné fotenie a to AW1 rieši, takže sa mi to javí ako perfektný univerzálny záložák, nielen výhradný podvodník. Plus sa nemusím báť, keď to náhodou deťom vypadne z rúk na útes.
Ku šnorchlovaniu sa osobne dostávam zriedka, možno raz za rok - keby som riešil kompakt, asi by som primárne hladal niečo ako fuji x100 aby som ho vedel skutočne využiť ako záložák. Prípadne na cesty, kde sa my nechce brať zrkadlo

Ale musím sa priznať že mi na egyptsých útesoch ušlo pár dobrých záberov práve kôli nepoužiteľnosti hračkárskych filmových podvodníkov. Bol som prihlboko na ich citlivosť. No človek sa učí na chybách, v tomto prípade na vlastných
 
IceDive1
2013-09-20 13:00:16
príspevok od: phototomas
šak totok, ja som jednu dobu uvažoval o Géčku od canonu, v UK v jednom obchode mali vtedy jazdenú Gčku aj s origo podvodným puzdrom za 350GBP. Mal som to vtedy zobrať, len sólo puzdro sa predáva za viac
Viem G-čka mali kompaktove chipy ale nebol z nich zlý výstup
Gcko v 85m
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/208085_2524465888161_1201290317_n.jpg
 
phototomas
2013-09-20 13:03:23
príspevok od: IceDive1
Gcko v 85m
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/208085_2524465888161_1201290317_n.jpg
to je pekné že G-čko vydrží dokonca aj odfotí v 85m. Ja by som nevydržal a určite nefotil
 
Marcel Rebro
2013-09-20 13:42:26
príspevok od: IceDive1
Gcko v 85m
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/208085_2524465888161_1201290317_n.jpg
ajejda ... zname haro v pozadi ... Bule Hole?
 
IceDive1
2013-09-20 13:50:08
príspevok od: Marcel Rebro
ajejda ... zname haro v pozadi ... Bule Hole?
Canyon. Priprava na 105m na Blue Hole. Tam sme sa uz s fotakom radsej netrepali.
 
Jozef Macák
2013-09-20 14:07:28
hodim tu teda typ pre ludi ktorym sa zda 1" senzor nic moc:
ojete sony nex 5N + podvodne puzdro meike
podvodny setup za 500e + dobry zalozno-turisticky fotak v podobe 5n-ky
 
Marcel Rebro
2013-09-20 14:16:25
príspevok od: Jozef Macák
hodim tu teda typ pre ludi ktorym sa zda 1" senzor nic moc:
ojete sony nex 5N + podvodne puzdro meike
podvodny setup za 500e + dobry zalozno-turisticky fotak v podobe 5n-ky
to meike je ale meke, ze?
 
marcus_labeo
2013-09-20 14:44:46
príspevok od: IceDive1
Canyon. Priprava na 105m na Blue Hole. Tam sme sa uz s fotakom radsej netrepali.
Predpokladám, že tá egyptská Blue hole, nie tá v Belize. (hoci aj tam momentálne nejakí úspešní Slováci bývajú)
 
Marcel Rebro
2013-09-20 14:48:12
príspevok od: marcus_labeo
Predpokladám, že tá egyptská Blue hole, nie tá v Belize. (hoci aj tam momentálne nejakí úspešní Slováci bývajú)
Ďahabska
 
Jozef Macák
2013-09-20 14:53:09
príspevok od: Marcel Rebro
to meike je ale meke, ze?
nie, praveze je to tvrdy polykarbonatovy obal ala ikelite:
http://www.aliexpress.com/store/product/waterproof-case-for-canon-nex-5n-free-shipiping/702372_570478412.html

trosku som sa obaval kedze big-boys znacky ponukaju puzdra za 10-nasobok ceny, ale sudruhovia z ciny tentoraz vyplodili zaujimavu 100eurovu hracku
Podla vyrobcu vydrzi do 40 metrov. Ja osobne som skusal len spomenutych 12 metrov. Niekde na nete som cital pokusy ludi v 40 metroch a vraveli ze im donho zatieklo, tak neviem..ja osobne sa tak hlboko nechystam.

Na co si treba davat pozor je prehrievanie NEXA pri natacani videa...tu hrozi kondenzacia a mozne upecenie fotaku (ja som takto upiekol spust ,holt clovek sa uci, vtedy to bola chyba zadarmo kedze som to vyreklamoval nejak ) ...kto chce len cvakat tak je v pohode
 
Marcel Rebro
2013-09-20 14:58:15
príspevok od: Jozef Macák
nie, praveze je to tvrdy polykarbonatovy obal ala ikelite:
http://www.aliexpress.com/store/product/waterproof-case-for-canon-nex-5n-free-shipiping/702372_570478412.html

trosku som sa obaval kedze big-boys znacky ponukaju puzdra za 10-nasobok ceny, ale sudruhovia z ciny tentoraz vyplodili zaujimavu 100eurovu hracku
Podla vyrobcu vydrzi do 40 metrov. Ja osobne som skusal len spomenutych 12 metrov. Niekde na nete som cital pokusy ludi v 40 metroch a vraveli ze im donho zatieklo, tak neviem..ja osobne sa tak hlboko nechystam.

Na co si treba davat pozor je prehrievanie NEXA pri natacani videa...tu hrozi kondenzacia a mozne upecenie fotaku (ja som takto upiekol spust ,holt clovek sa uci, vtedy to bola chyba zadarmo kedze som to vyreklamoval nejak ) ...kto chce len cvakat tak je v pohode
No vyzera to zaujimavo, ale asi by som som neriskoval, ze v 40m zistim ze mam fotak v akvarku Samozrejme svoju klientelu si to najde ... ako vacsina produktov.
 
Jozef Macák
2013-09-20 15:15:54
príspevok od: Marcel Rebro
No vyzera to zaujimavo, ale asi by som som neriskoval, ze v 40m zistim ze mam fotak v akvarku Samozrejme svoju klientelu si to najde ... ako vacsina produktov.
jj, tiez neviem ci by som 40 metrov s nim riskol... ale tak je to lacna amaterska zostava
najviac ho aj tak vyuzivam na snorchlovanie, kedze uz aj v tych 12 metroch je svetlo slabe/moooodro-zmutovane. Uz tam by som asi potreboval externy blesk na dobru fotku.
 
dajopajo
2013-09-20 17:59:02
príspevok od: Marcel Rebro
No vstavany blesk asi ano, ale uz si skusal bliskat normalnym podvodnickym bliskacom?

foto (c) bear
len tu uz ide o ine, a nie len v podstate rekreacny fotak,a s nim ist hlbsie?
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované