Hore

Nikon AF-S DX Micro NIKKOR 40 mm f/2,8G

Společnost Nikon uvádí nový 40mm makroobjektiv formátu DX. Objektiv je konstruován pro zachycování jemných detailů a disponuje největším měřítkem zobrazení 1:1 pro vynikající, živé snímky. Nový objektiv je skvělým prostředkem pro zviditelnění objektů, které nelze pozorovat prostým okem, a tvoří nadmíru uspokojivou součást vybavení všech nadšených fotografů, kteří chtějí prozkoumat silné výrazové účinky snímků blízkých objektů.

 



Zurab Kiknadze, Product Manager Lenses, Accessories & Software u společnosti Nikon Europe, komentuje: „Tento specializovaný makroobjektiv umožňuje zachycovat jemné detaily objektů, které nelze zachytit běžnými objektivy dodávanými v sadě s fotoaparáty. Jde o dostupné příslušenství pro odhalování světa makrofotografie, které díky své všestrannosti neomezuje fotografa pouze na oblast makrosnímků.“

Pohled zblízka

Nejnovější přírůstek rostoucí řady makroobjektivů Micro NIKKOR, 40mm objektiv formátu DX, nabízí obrazový úhel ekvivalentní objektivu s ohniskovou vzdáleností 60 mm na digitálních jednookých zrcadlovkách formátu FX. Nejkratší zaostřitelná vzdálenost 0,163 m (od obrazové roviny) a největší měřítko zobrazení 1:1 umožňují pořízení skutečných makrosnímků blízkých objektů. Vysoká světelnost f/2,8 umožňuje zdůraznit fotografovaný objekt na příjemně rozostřeném pozadí a dovoluje získat ostré snímky z ruky za nízké hladiny osvětlení.

Tichý provoz

Bez ohledu na to, jestli jde o makrosnímky hmyzu nebo květů, závisí získání dokonalých výsledků vždy na přesnosti. Tento kompaktní a snadno použitelný objektiv je vybavený exkluzivním ultrazvukovým zaostřovacím motorem Nikon (SMW), který nabízí extrémně přesné a tiché automatické zaostřování a umožňuje fotografovat blízké objekty, aniž by docházelo k jejich vyrušování. Plynulost zaostřování je dále posílena zaostřovacím režimem M/A, který umožňuje kdykoli manuálně opravit automatické zaostření libovolným způsobem, aniž by bylo nutné přepínat mezi režimem automatického a manuálního zaostřování.

Malý svět ve velkém měřítku

Objektiv poskytuje snímky s vynikající reprodukcí i těch nejjemnějších detailů fotografovaných objektů a brilantně zachycuje tvary, textury a detaily skrytých světů. Objektiv nabízí nadšeným fotografům nejen skvělé makrosnímky, ale je perfektně použitelný rovněž pro portréty a běžné snímky. 

Rozměry objektivu jsou přibližně 68,5×64,5 mm a jeho hmotnost činí přibližně 235 g; objektiv je vybaven kovovým bajonetem s gumovým těsněním a dodává se včetně sluneční clony HB-61 a měkkého pouzdra CL-0915.

 

 

Ohnisková vzdálenost 40 mm
Světelnost f/2,8
Nejvyšší clonové číslo f/22
Konstrukce objektivu 9 čoček/7 členů
Obrazový úhel 38°50’
Nejkratší zaostřitelná vzdálenost 0,163 m (od obrazové roviny)
Největší měřítko zobrazení 1:1
Počet lamel clony 7 (s optimalizovaným tvarem)
Průměr filtrového závitu 52 mm
Průměr × délka (od dosedací plochy upevňovacího bajonetu) Přibližně 68,5 × 64,5 mm
Hmotnost Přibližně 235 g

Prospekt v PDF (ENG).

 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
palo17
2011-07-12 10:00:09
nie je 40mm na macro predsalen trochu malo? teda jedine v pripade ak by islo o makro podobne kompaktom..
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-07-12 10:22:32
príspevok od: palo17
nie je 40mm na macro predsalen trochu malo? teda jedine v pripade ak by islo o makro podobne kompaktom..
By ai sa divil, co sa s tym vsetko da nafotit. Nie je to specialista na hmyz, ale ine veci zvladne urcite vyborne a s takymto ohniskom sa pracuje lahsie ako s ohniskami okolo 100 mm.
 
MartinH
2011-07-12 10:24:43
vyzera milo a cena bude taktiez urcite velmi nizka, takze zakaznikov si urcite najde..
 
wayne
2011-07-12 10:30:06
Uz len nejaky pevny "sirokac" v DX AF-S prevedeni, napr. 24/2.8. No aj tento kusok vyzera lakavo.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-07-12 10:36:13
Uz sa tesim na prvu temu vo fore s nazvom "NIkon AF-S 35/1,8 alebo AF-S 40/2,8 Micro?".
 
hombreee
2011-07-12 10:40:06
príspevok od: MartinH
vyzera milo a cena bude taktiez urcite velmi nizka, takze zakaznikov si urcite najde..
cena 280 dolarov
 
quaq
2011-07-12 10:41:23
bude aj širšie dačo

 
tomas.sikula
2011-07-12 10:44:08
jak tak koukám, u nikonu se s novými objektivy skoro roztrhl pytel. škoda že canon v poslední době nepřišel kromě 15-85 a pár Lkových teleobjektivů s žádnou extra novinkou u pevných skel.
 
quaq
2011-07-12 10:46:38
cena $279.95 je fajná
 
Crazy41
2011-07-12 11:03:56
fajnove
 
lu_boss
2011-07-12 11:33:37
príspevok od: tomas.sikula
jak tak koukám, u nikonu se s novými objektivy skoro roztrhl pytel. škoda že canon v poslední době nepřišel kromě 15-85 a pár Lkových teleobjektivů s žádnou extra novinkou u pevných skel.
... a ktore konkretne Ti chyba ? Lebo mne chybaju len peniaze

 
sunajn
2011-07-12 11:56:01
Mám 50ku 1,4ku. Som rozmýšľal, že uberem z nej na sustruhu kus a budem mať aj ja 40ku ale s ešte lepšou svetelnosťou.
 
milos
2011-07-12 12:14:20
Ozaj neštandartné sklíčko,som zvedavý... Osobne som veľmi spokojný s Afs 60mm/2,8 G Micro - špicové sklo a ešte viac s referenčným AIS 55/2,8 micro.No uvidíme...
 
cicmapte
2011-07-12 12:18:01
príspevok od: Karol Srnec
Uz sa tesim na prvu temu vo fore s nazvom "NIkon AF-S 35/1,8 alebo AF-S 40/2,8 Micro?".
...presne!!!! Prvé čo mi napadlo, keďže stále odkladám kúpu 35-ky Mysíte si, že 40-ka zvládne aj to čo 35-ka (viem, že nie je taká svetelná...)?
 
BlackWolf
2011-07-12 12:57:24
nuz neviem 40mm sa mi tiez osobne zda dost malo nevie niekto kedy toto cudo vynde do predaja?
 
polal
2011-07-12 12:57:37
Minimálna vzdialenosť 16cm (od snímača). To bude nejakých pár cm od predného člena.
 
BlackWolf
2011-07-12 13:00:56
PS: milujem ked ku makro objektivu vyrobca svihne fotky na ukazku ktore vobec s makrom nesuvisia - okrem tej kvetiny je vsetko mozne odfotit aj setakom ale hlavne ze v tlacovej sprave je uvedene ze tento fotak rozsiruje moznosti priblizenia ktore so setakom nedosiahneme a na konci baaaac fotky ktore setakom bezne dosiahnes + jedna makro a bohvie ci dosiahli aj maximalne priblizenie ktore sa da dosiahnut

to mi take pride ako predavat sportiak a hovorit v predajni o tom ze vie vytiahnut na dialnici 240 km/h a potom zakaznika zobrat na ukazkovu jazdu dade na znicenu cestu a ist tam 50-tkou ...

viem ze za to redakcia nemoze preto hovorim o vyrobcovi...
 
milos
2011-07-12 13:16:04
príspevok od: BlackWolf
PS: milujem ked ku makro objektivu vyrobca svihne fotky na ukazku ktore vobec s makrom nesuvisia - okrem tej kvetiny je vsetko mozne odfotit aj setakom ale hlavne ze v tlacovej sprave je uvedene ze tento fotak rozsiruje moznosti priblizenia ktore so setakom nedosiahneme a na konci baaaac fotky ktore setakom bezne dosiahnes + jedna makro a bohvie ci dosiahli aj maximalne priblizenie ktore sa da dosiahnut

to mi take pride ako predavat sportiak a hovorit v predajni o tom ze vie vytiahnut na dialnici 240 km/h a potom zakaznika zobrat na ukazkovu jazdu dade na znicenu cestu a ist tam 50-tkou ...

viem ze za to redakcia nemoze preto hovorim o vyrobcovi...
Žiaden macro objektív v bežnom ohnisku nieje primárne určený na macro.Až sekundárne.Je to len rozšírenie možností toho skla.Kvalitatívne o cca päť levelov vyššie ako nemicro v tom istom ohnisku.A keďže je toto prvá pevná 40-tka od Nikonu v histórii tak som dvakrát zvedavý čo to dokáže.
 
TTL
2011-07-12 13:16:34
Zaujimave, len by uz Nikon okrem dalsich makier mohl vypustit aj nejaku tu 20 mm f/3,5 DX pancake... A pri amaterskom makre by nebolo od veci VR. Ale inak, to je takmer jedno z mojich oblubenych ohnisk, takze som zvedavy co z toho bude.
 
polal
2011-07-12 13:21:27
príspevok od: BlackWolf
PS: milujem ked ku makro objektivu vyrobca svihne fotky na ukazku ktore vobec s makrom nesuvisia - okrem tej kvetiny je vsetko mozne odfotit aj setakom ale hlavne ze v tlacovej sprave je uvedene ze tento fotak rozsiruje moznosti priblizenia ktore so setakom nedosiahneme a na konci baaaac fotky ktore setakom bezne dosiahnes + jedna makro a bohvie ci dosiahli aj maximalne priblizenie ktore sa da dosiahnut

to mi take pride ako predavat sportiak a hovorit v predajni o tom ze vie vytiahnut na dialnici 240 km/h a potom zakaznika zobrat na ukazkovu jazdu dade na znicenu cestu a ist tam 50-tkou ...

viem ze za to redakcia nemoze preto hovorim o vyrobcovi...
Tu je aj makro aj produktovka

http://imaging.nikon.com/lineup/lens/specoalpurpose/micro/af-s_dx_micro40mmf_28g/sample.htm
 
Misoo79
2011-07-12 14:08:51
Neviem sa dočkať redakčného testu. Odkedy som dostal do ruky zrkadlovku pokukujem po nejakom makráči, no samotný D7000 ma zbavil všetkých úspor, ba aj tajných úspor. Plánoval som Nikkor 105mm f/2,8G, no brigáda nevyšla a tak je ďaleko mimo moje možnosti. Ak tento zázrak nieje len nejaký zlý vtip, tak prišiel presne v pravý čas aby doplnil moju výbavu.
 
planco
2011-07-12 14:20:23
vsetci co sa bojite ze 40mm, podla mna nikon jednoducho spravil ,,amatersku,, verziu AF-S 60/2.8
pre ludi co maju DX a chcu zacat s makrom. Ak bude na slovensku nastavena priazniva cena tak sa po nom len tak zaprasi
 
BlackWolf
2011-07-12 14:36:17
príspevok od: milos
Žiaden macro objektív v bežnom ohnisku nieje primárne určený na macro.Až sekundárne.Je to len rozšírenie možností toho skla.Kvalitatívne o cca päť levelov vyššie ako nemicro v tom istom ohnisku.A keďže je toto prvá pevná 40-tka od Nikonu v histórii tak som dvakrát zvedavý čo to dokáže.
ano mas pravdu ja to ani nepopieram ale ked ma nieco v nazve makro ci mikro a je ma to zobrazovaciu schopnost 1:1 a povedzme si otvorene dovod preco si nekupis 35mm alebo 50mm F1.8 alebo F1.8 ale toto sklo alebo hocijake ine makro je prave ten dovod ze vie AJ to makro a preto by bolo pekne vediet a vidiet ako sa sprava v tvom co ma aj v nazve teda makre - no a popri tom aj "normlna fotka" alebo aspon 50:50 ale pri niektorich makro objektivoch nie je ANI jedna fotka na ukazku v kategorii makro a to je podla mna velka chyba
 
Dawid1213
2011-07-12 15:43:57
príspevok od: Karol Srnec
Uz sa tesim na prvu temu vo fore s nazvom "NIkon AF-S 35/1,8 alebo AF-S 40/2,8 Micro?".
ktorý by asi bol lepšie kupiť?
 
Bubak
2011-07-12 16:39:47
príspevok od: BlackWolf
PS: milujem ked ku makro objektivu vyrobca svihne fotky na ukazku ktore vobec s makrom nesuvisia - okrem tej kvetiny je vsetko mozne odfotit aj setakom ale hlavne ze v tlacovej sprave je uvedene ze tento fotak rozsiruje moznosti priblizenia ktore so setakom nedosiahneme a na konci baaaac fotky ktore setakom bezne dosiahnes + jedna makro a bohvie ci dosiahli aj maximalne priblizenie ktore sa da dosiahnut

to mi take pride ako predavat sportiak a hovorit v predajni o tom ze vie vytiahnut na dialnici 240 km/h a potom zakaznika zobrat na ukazkovu jazdu dade na znicenu cestu a ist tam 50-tkou ...

viem ze za to redakcia nemoze preto hovorim o vyrobcovi...
Blá blá blá, kopa rečí a málo vypovedacej hodnoty.

Je to akýsi ekvivalent k Micro 60, ktorá je na FF a používa sa k všetkej spokojnosti. Nie je to tak dlho, keď sa v minulosti predávali/jú pevné makro 50, ktoré boli tiež veľmi obľúbené (niečo ako makro z ruky sa používal pojem, makro na prechádzky, walk-around lens eng ). Jediný fakt je ten, čo spomenul vyššie aj polal že minimálna vzdialenosť je len kúsok od snímača. Nič viac...

Apropo ješita jeden, si v zlom bajomete, na tieto veci čo si spomenul je tu Minolta - AF 3x-1x 1.7-2.8 Macro alebo Canon MP-E 65mm 1-5x Macro.
 
landov
2011-07-12 16:55:03
príspevok od: BlackWolf
ano mas pravdu ja to ani nepopieram ale ked ma nieco v nazve makro ci mikro a je ma to zobrazovaciu schopnost 1:1 a povedzme si otvorene dovod preco si nekupis 35mm alebo 50mm F1.8 alebo F1.8 ale toto sklo alebo hocijake ine makro je prave ten dovod ze vie AJ to makro a preto by bolo pekne vediet a vidiet ako sa sprava v tvom co ma aj v nazve teda makre - no a popri tom aj "normlna fotka" alebo aspon 50:50 ale pri niektorich makro objektivoch nie je ANI jedna fotka na ukazku v kategorii makro a to je podla mna velka chyba
Ano, len si zabudol na 2 veci:
1/ clona 1,8 a 2,8 je velky rozdiel,
2/ ked napr. 35/1,8 zaclonis na 2,8, tak kresba bude o triedu lepsia ako u 40/2,8
 
_Vlado_
2011-07-12 17:47:27
príspevok od: landov
Ano, len si zabudol na 2 veci:
1/ clona 1,8 a 2,8 je velky rozdiel,
2/ ked napr. 35/1,8 zaclonis na 2,8, tak kresba bude o triedu lepsia ako u 40/2,8
Toto je celkom relativne tvrdenie ... akurat nedavno som porovnaval v PC ... nie na ziadno mtest obrazci ... len na beznych fotkach ... objektivy 35 1,8, 85 1,8 a makrac 85 3,5 VR ... a ten makrac je na plnej diere sakra ostry ... povedal by som ostrejsi ako tie dve pevne skla ... a to, ze tym ostrost nechyba ... mozno to bol ale len velmi dobry kus, neviem
 
_Vlado_
2011-07-12 17:49:22
pre uplnost ... a aby sa tu nechytalo za slovicka ... tu 35 a 85 som clonil na 2,8 - 4 ked som to porovnaval s tym makracom ...
 
BlackWolf
2011-07-12 17:56:36
príspevok od: landov
Ano, len si zabudol na 2 veci:
1/ clona 1,8 a 2,8 je velky rozdiel,
2/ ked napr. 35/1,8 zaclonis na 2,8, tak kresba bude o triedu lepsia ako u 40/2,8
prave preto nelutujem kupu 35mm F1,8
 
BlackWolf
2011-07-12 17:58:58
príspevok od: Bubak
Blá blá blá, kopa rečí a málo vypovedacej hodnoty.

Je to akýsi ekvivalent k Micro 60, ktorá je na FF a používa sa k všetkej spokojnosti. Nie je to tak dlho, keď sa v minulosti predávali/jú pevné makro 50, ktoré boli tiež veľmi obľúbené (niečo ako makro z ruky sa používal pojem, makro na prechádzky, walk-around lens eng ). Jediný fakt je ten, čo spomenul vyššie aj polal že minimálna vzdialenosť je len kúsok od snímača. Nič viac...

Apropo ješita jeden, si v zlom bajomete, na tieto veci čo si spomenul je tu Minolta - AF 3x-1x 1.7-2.8 Macro alebo Canon MP-E 65mm 1-5x Macro.
prepac ale ty si vlastne vobec nereagoval na to co som pisal - lebo ja som sa vobec nevyjadroval v prispevku ktory citujes o stavbe, pouzity a vzdialenostiach - to v tom druhom tuto som sa len zamyslel nad tym ze je podla mna chyba ked vyrobca urobi makro objektiv a uvedie jednu alebo ani jednu fotku v style makro ktore sa s tym fotakom da dosiahnut a preco ludia po nom budu pokukovat ked chcu fotit makro - nic viac nic menej za svojim si stojim samo ked som chcel kupit makro objektiv zaujimali ma fotky ktore sa s tym daju urobit v makro rezime a bohuzial na strankach vyrobcov som nie vzdy nasiel makro fotky ale napr. portrety - a potom som pozerla po vivo alebo ephoto a skumal napriklad tu co s tym ludia odfotili - to je vsetko co som chcel napisat.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-07-12 19:46:57
príspevok od: landov
Ano, len si zabudol na 2 veci:
1/ clona 1,8 a 2,8 je velky rozdiel,
2/ ked napr. 35/1,8 zaclonis na 2,8, tak kresba bude o triedu lepsia ako u 40/2,8
len aby...
 
S3030150
2011-07-12 20:06:26
príspevok od: Karol Srnec
Uz sa tesim na prvu temu vo fore s nazvom "NIkon AF-S 35/1,8 alebo AF-S 40/2,8 Micro?".
ja sa tesim na slova, ktore mu redakcia tohto portalu odpovie
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-07-12 20:44:38
príspevok od: S3030150
ja sa tesim na slova, ktore mu redakcia tohto portalu odpovie
Na niektore otazky vie odpoved len ten kto ich polozil. Ale bude mu trvat, kym to zisti. Ja sam sebe nedokazem poradit v takychto veciach, tak ako mozno radit niekomu inemu. To co je zrejme (ohnisko, svetelnost, zvacsenie, opticka kvalita, rychlost ostrenia), to si da kazdy do rovnice. Bohuzial je v nej jedna neznama, ktora sa dynamicky meni. Uzivatel! Preto sa tato rovnica neda vyriesit.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-07-12 21:05:33
príspevok od: Karol Srnec
Na niektore otazky vie odpoved len ten kto ich polozil. Ale bude mu trvat, kym to zisti. Ja sam sebe nedokazem poradit v takychto veciach, tak ako mozno radit niekomu inemu. To co je zrejme (ohnisko, svetelnost, zvacsenie, opticka kvalita, rychlost ostrenia), to si da kazdy do rovnice. Bohuzial je v nej jedna neznama, ktora sa dynamicky meni. Uzivatel! Preto sa tato rovnica neda vyriesit.
Karol, alibisticky by som navrhol poradiť váhajúcemu 34 F1,4 ako záklaďák a 105 VR, a pouvažovať aj nad 60 micro + časom D700 (prípadne rovno D3X) ako univerzálne riešenie na pár rokov dopredu
 
karolq9
2011-07-12 21:52:31
príspevok od: Karol Srnec
Uz sa tesim na prvu temu vo fore s nazvom "NIkon AF-S 35/1,8 alebo AF-S 40/2,8 Micro?".
asi ju zalozim
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-07-13 00:07:15
príspevok od: BlackWolf
PS: milujem ked ku makro objektivu vyrobca svihne fotky na ukazku ktore vobec s makrom nesuvisia - okrem tej kvetiny je vsetko mozne odfotit aj setakom ale hlavne ze v tlacovej sprave je uvedene ze tento fotak rozsiruje moznosti priblizenia ktore so setakom nedosiahneme a na konci baaaac fotky ktore setakom bezne dosiahnes + jedna makro a bohvie ci dosiahli aj maximalne priblizenie ktore sa da dosiahnut

to mi take pride ako predavat sportiak a hovorit v predajni o tom ze vie vytiahnut na dialnici 240 km/h a potom zakaznika zobrat na ukazkovu jazdu dade na znicenu cestu a ist tam 50-tkou ...

viem ze za to redakcia nemoze preto hovorim o vyrobcovi...
to je typicke ked niekto robi testy nejakeho genialneho skla s clonou 0.76 tak vsetky ukazkove fotky su na f8 aby sa nahodou nepovedalo..niektore americke servre si obzvlast na tomto daju zalezat..mozog zalepeny hranolkami..
 
caretatra
2011-07-13 08:35:16
V Rockwellovom "review" je zopár fotiek v plnom rozlíšení - pri clonách od 2,8 až po 8.

Link: http://kenrockwell.com/nikon/40mm-f28.htm

 
BlackWolf
2011-07-13 08:38:16
príspevok od: tomatito
to je typicke ked niekto robi testy nejakeho genialneho skla s clonou 0.76 tak vsetky ukazkove fotky su na f8 aby sa nahodou nepovedalo..niektore americke servre si obzvlast na tomto daju zalezat..mozog zalepeny hranolkami..
co narobime
 
S3030150
2011-07-13 19:52:56
príspevok od: Karol Srnec
Na niektore otazky vie odpoved len ten kto ich polozil. Ale bude mu trvat, kym to zisti. Ja sam sebe nedokazem poradit v takychto veciach, tak ako mozno radit niekomu inemu. To co je zrejme (ohnisko, svetelnost, zvacsenie, opticka kvalita, rychlost ostrenia), to si da kazdy do rovnice. Bohuzial je v nej jedna neznama, ktora sa dynamicky meni. Uzivatel! Preto sa tato rovnica neda vyriesit.
ludska hlupost je nekonecna, to mas pravdu. ale od predstavitela tohto portalu by clovek (casto aj potencialny zakaznik) ocakaval miernejsie reakcie
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-07-13 20:35:03
príspevok od: S3030150
ludska hlupost je nekonecna, to mas pravdu. ale od predstavitela tohto portalu by clovek (casto aj potencialny zakaznik) ocakaval miernejsie reakcie
Je smutne, ze si nepochopil, co hovorim. Moj prispevok nie je urazjuci ale poucujuci. Su za tym dlhorocne skusenosti odskusane na samom sebe. Kazdy, kto presiel tym cim ja a za dlhe roky sa dopracoval k slusnejsej vybave, my da zapravdu, ze skutocne sa neda vo vsetkom poradit. Niektore veci musis zisti sam. V tom ti nepomoze ani Ken Rockwell.
Co si cakal, ze mam univerzalnu radu, ktory z tychto objektivov je lepsi? Ak taku poznas, sem s nou. Stavim sa, ze polovica s tebou bude suhlasit a druha ti bude odporovat. Co stym spravis, sprdnes ich ako mna?
 
S3030150
2011-07-13 22:51:54
príspevok od: Karol Srnec
Je smutne, ze si nepochopil, co hovorim. Moj prispevok nie je urazjuci ale poucujuci. Su za tym dlhorocne skusenosti odskusane na samom sebe. Kazdy, kto presiel tym cim ja a za dlhe roky sa dopracoval k slusnejsej vybave, my da zapravdu, ze skutocne sa neda vo vsetkom poradit. Niektore veci musis zisti sam. V tom ti nepomoze ani Ken Rockwell.
Co si cakal, ze mam univerzalnu radu, ktory z tychto objektivov je lepsi? Ak taku poznas, sem s nou. Stavim sa, ze polovica s tebou bude suhlasit a druha ti bude odporovat. Co stym spravis, sprdnes ich ako mna?
nehovorim o tomto prispevku, mam na mysli tvoje celkove spravanie na fore... Ale to je jedno, kazdy nech si robi co chce
 
ruiger1
2011-07-13 23:32:07
príspevok od: Karol Srnec
Uz sa tesim na prvu temu vo fore s nazvom "NIkon AF-S 35/1,8 alebo AF-S 40/2,8 Micro?".
tak to si aj ja precitam, tu 35-ku mam....
 
IceDive1
2011-07-14 00:13:04
Treba spravit anketu. Kedze makro vyuzijem raz za rok pri fotenie svadobnych prstenov a svetelnost vyuzivam nonstop, moj favorit je jasny. Ale o tom tu pisal prave Karol, kazdy ma svoj styl fotenia a foti nieco ine. Preto to konecne rozhodnutie musi spravit sam!
 
karolq9
2011-07-14 12:30:41
príspevok od: cicmapte
...presne!!!! Prvé čo mi napadlo, keďže stále odkladám kúpu 35-ky Mysíte si, že 40-ka zvládne aj to čo 35-ka (viem, že nie je taká svetelná...)?
sak to je asi taen najzasadnejsi rozdiel
 
Katarína Grajcaríkova
2011-07-15 10:13:42
kedy sa bude dať kúpiť na slovenskom trhu?
 
wayne
2011-07-15 10:45:38
príspevok od: S3030150
nehovorim o tomto prispevku, mam na mysli tvoje celkove spravanie na fore... Ale to je jedno, kazdy nech si robi co chce
Sice sa hovori, ze mudrejsi ustupi, ale potom hlupy vyhra. To vsak uz nepovie nikto. Karolove spravanie je ok, ja ho napriklad za jeho trpezlivost a neurazlive reakcie obdivujem. Predpokladam, ze nevies ake je to stat na druhej strane, ked na teba tlaci masa ludi, a kazdy z nich si mysli ze ma 100% pravdu

Kludne sa do redakcie prihlas, napis clanok - dva, ci rozdavaj fundovane rady a uzivaj si "odmenu".

Nemyslim to v zlom - nemali by sme zatracovat veci, do ktorych nevidime, alebo vieme o nich len malo..
 
S3030150
2011-07-18 09:53:14
príspevok od: wayne
Sice sa hovori, ze mudrejsi ustupi, ale potom hlupy vyhra. To vsak uz nepovie nikto. Karolove spravanie je ok, ja ho napriklad za jeho trpezlivost a neurazlive reakcie obdivujem. Predpokladam, ze nevies ake je to stat na druhej strane, ked na teba tlaci masa ludi, a kazdy z nich si mysli ze ma 100% pravdu

Kludne sa do redakcie prihlas, napis clanok - dva, ci rozdavaj fundovane rady a uzivaj si "odmenu".

Nemyslim to v zlom - nemali by sme zatracovat veci, do ktorych nevidime, alebo vieme o nich len malo..
nezatracujem, len sa niekedy divim. ale mas pravdu
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované