Hore

Nikon predstavuje D3100 a štyri nové objektívy

Nikon D3100 - jednoduchá digitálna zrkadlovka pre celú rodinu

 

Fotoaparát D3100 je navrhnutý pre nováčikov v oblasti fotografovania s digitálnymi jednookými zrkadlovkami, najmä pre mladé rodiny, ktoré chcú snímať nádherné fotografie bez starostí so zložitými funkciami. Vďaka väčšiemu rozsahu automatických nastavení vykonáva fotoaparát všetku ťažkú prácu podobne ako v prípade kompaktného fotoaparátu. Živý náhľad s automatickým výberom motívov vyberie režim, ktorý zodpovedá aktuálnym podmienkam pri snímaní. Systém rozpoznania scény ponúkne ostré snímky prostredníctvom analýzy scény a optimalizácie nastavení fotoaparátu tesne pred otvorením uzávierky. Režim sprievodcu vám v krokoch ukáže, ako dosiahnuť želané snímky.

 

11-bodový systém automatického zaostrovania zabezpečí dokonalé zaostrenie objektov. Vďaka jasnému hľadáčiku  môžete lepšie pozorovať a presnejšie zamerať objekt, ktorý chcete zachytiť. Živý náhľad s automatickým výberom motívov umožňuje jednoduché a intuitívne fotografovanie, čo ocenia najmä doterajší používatelia kompaktných fotoaparátov. Funkcia automatického výberu motívov vyberie najvhodnejší režim pre objekt, ktorý chcete zachytiť. Vďaka režimu nepretržitého automatického zaostrovania (AF-F) sú objekty stále zaostrené aj bez stlačenia spúšte. Živý náhľad dokáže rozpoznať až 35 tvárí súčasne. Ak sú ľudia v zábere v pohybe, fotoaparát ich neprestáva sledovať a zaostrovať na nich.

 

Nádherné snímky za každých okolností

14,2-megapixlový obrazový snímač CMOS, nový výkonný systém na spracovanie obrazu EXPEED 2 a široká škála objektívov NIKKOR zaručujú výborné snímky s dokonalými detailami bez ohľadu na to, kde ste a čo robíte. Je vybavený citlivosťou ISO v rozsahu 100 až 3200, s možnosťou jej účinného zvýšenia až na hodnotu 12 800.

  

Videosekvencie s vysokým rozlíšením Full HD pre celú rodinu

Na fotoaparáte D3100 možno pomocou ľahko prístupného tlačidla záznamu videosekvencií prepnúť do videorežimu. Funkcia D-Movie umožňuje zaznamenávať nádherné zvukové videosekvencie vo vysokom rozlíšení. Veľký obrazový snímač fotoaparátu a vysoká citlivosť ISO ponúkajú výnimočnú kvalitu snímok a pomocou širokej škály objektívov NIKKOR možno dosahovať filmové efekty. Priamo vo fotoaparáte možno robiť jednoduché úpravy klipov, napríklad odstrániť niektoré zábery alebo uložiť vybrané snímky vo forme statických snímok. Fotoaparát D3100 je tiež kompatibilný s rozhraním HDMI, pomocou ktorého možno fotoaparát pripojiť k televízoru s vysokým rozlíšením a sledovať videosekvencie v rozlíšení Full HD v pohodlí domova. 

 

 

Sprievodca za skvelými fotografiami

Ak ste nováčikom vo svete digitálnych jednookých zrkadloviek, vylepšený inteligentný režim sprievodcu prevzatý z fotoaparátu D3000 vás v krokoch oboznámi so správnym nastavením fotoaparátu. Pri každej zmene nastavenia, napríklad pri zmene času uzávierky alebo clony, si môžete prezrieť ukážkové snímky.

 

Zachytené všetky okamihy

Fotoaparát D3100 patrí k základnej výbave pri každej rodinnej udalosti alebo výlete. Prepracované technológie a odolné vonkajšie časti fotoaparátu si poradia s každou vašou aktivitou. Vďaka kompaktnej veľkosti a ľahkému telu sa dá fotoaparát D3100 jednoducho zbaliť a prenášať. Môžete ho teda mať pri sebe vo všetkých dôležitých okamihoch.

 

 

Hlavné funkcie:

  • 14,2-megapixlový obrazový snímač CMOS formátu DX: Vysoký počet pixlov snímača zaručuje vynikajúce farby a zvýraznenie detailov na fotografiách a vo videosekvenciách, ku ktorým sa budete chcieť často vracať. Poskytuje vylepšené zaznamenávanie videosekvencií, výkon s vysokou citlivosťou a maximálnu kvalitu snímok. Systém EXPEED 2 maximalizuje výkon snímača CMOS a produkuje vynikajúce, realistické fotografie a videosekvencie so živými farbami, zníženým šumom a s jemným stupňovaním odtieňov.
  • Vysoká citlivosť ISO (100 - 3200): Rozšíriteľná až na hodnotu 12 800. Zábery v interiéroch alebo zábery rýchlo sa pohybujúcich detí už nikdy nebudú rozmazané a nevýrazné, dokonca ani bez použitia blesku.
  • Režim sprievodcu: Jednoducho najľahší spôsob, ako sa naučiť zhotovovať nádherné snímky bez toho, aby ste si museli prečítať príručku.
  • Funkcia D-Movie - videosekvencie s rozlíšením Full HD (1920 x 1080): Umožňuje zaznamenávať nádherné zvukové videosekvencie s vysokým rozlíšením a dosahovať výnimočnú kvalitu snímok s vysokou citlivosťou ISO. Objektívy NIKKOR možno použiť na filmové efekty a priamo vo fotoaparáte možno vykonať jednoduché úpravy. Vďaka pripojeniu k rozhraniu HDMI môžete sledovať videosekvencie s vysokým rozlíšením aj na televíznej obrazovke.
  • Živý náhľad s novým režimom nepretržitého automatického zaostrovania a s automatickým výberom motívov: Vynovený živý náhľad umožňuje jednoduché a intuitívne fotografovanie. Obsahuje funkciu automatického výberu motívov, ktorá automaticky vyberie najvhodnejší režim na zachytenie scény. Vďaka režimu nepretržitého automatického zaostrovania sú objekty stále zaostrené aj bez stlačenia spúšte.
  • 7,5-centimetrový (3-palcový) monitor: Skvelý priestor na zdieľanie nádherných snímok a videosekvencií s priateľmi a rodinou.
  • 11-bodový systém automatického zaostrovania: Rýchle a presné automatické zaostrovanie zabezpečuje dokonalé zaostrenie všetkých objektov, aby ste dosiahli čo najostrejšie snímky.
  • Aktívna funkcia D-Lighting: Detaily už nikdy nevyblednú pôsobením jasného slnečného svetla. Vyváženie svetiel a tieňov zostane zachované bezo zmeny.
  • Nastavenia obrazu: Umožňujú nastaviť vzhľad snímok ešte pred ich zhotovením. K dispozícii je šesť nastavení: Štandardné, Živé, Neutrálne, Monochromatické, Portrét a Krajina.
  • Úprava snímok a videosekvencií priamo vo fotoaparáte: Prečo čakať na pripojenie k počítaču? Retušovanie, efekty filtra a korekciu efektu červených očí možno vykonať priamo vo fotoaparáte.
  • Kompaktný, ľahký a odolný: Ide o zatiaľ najmenšiu a najľahšiu digitálnu jednookú zrkadlovku spoločnosti Nikon. Stačí si ju prehodiť cez plece a ste pripravení zachytiť ktorýkoľvek okamih. Vďaka vylepšenej ergonomike budete mať navyše priamy prístup k tlačidlu spúšte, k živému náhľadu a k režimom videosekvencií.
  • Dva integrované protiprachové systémy: Systémy čistenia obrazového snímača a kontroly toku vzduchu zrkadlovým boxom zabraňujú usadzovaniu prachu na obrazovom snímači fotoaparátu, čím sa dosahujú zreteľné snímky bez bodiek.
  • S fotoaparátom D3100 sa bude dodávať nový softvér ViewNX 2: Má rovnaké základné ovládanie ako softvér ViewNX, ale poskytuje o stupeň vylepšenú ovládateľnosť vrátane prepracovanejšieho grafického používateľského rozhrania a viaceré ľahko používateľné funkcie umožňujúce úpravu fotografií a videosekvencií.

 

 

Nikkor AF-S 24-120mm f/4G ED VR

 

Společnost Nikon Europe uvádí objektiv AF-S 24-120mm f/4 ED VR, zcela nový objektiv s 5× zoomem pro uživatele digitálních jednookých zrcadlovek formátu FX. Objektivy s ohniskovou vzdáleností 24-120 mm mají v řadě objektivů NIKKOR unikátní postavení a nová verze tohoto objektivu nabízí pevnou světelnost f/4 v celém rozsahu ohniskových vzdáleností. Objektiv obsahuje antireflexní vrstvy Nano Crystal Coat a systém redukce vibrací Nikon druhé generace (VR II).

 

Všestranné vybavení

Objektiv AF-S 24-120mm f/4 ED VR pokrývá exkluzivní rozsah ohniskových vzdáleností 24 až 120 mm a je ideální pro živou fotografii a fotografii na cestách. Pevná světelnost f/4 umožňuje fotografům snadno pracovat s hloubkou ostrosti v dostupném rozsahu ohniskových vzdáleností.

                                   

Stabilní obraz

Objektiv AF-S 24-120mm f/4 ED VR je vybaven systémem redukce vibrací Nikon druhé generace (VR II), který nabízí stabilizaci obrazu ekvivalentní použití o přibližně 4 EV kratšího času závěrky a v kombinaci s pevnou světelností f/4 je praktickým vybavením za nízké hladiny osvětlení. Systém nabízí dva režimy redukce vibrací: „Normal" pro běžné fotografování z ruky a „Active" pro kompenzaci mechanických vibrací v letadlech a pohybujících se vozidlech.

 

Brilantní kvalita v celém rozsahu ohniskových vzdáleností

Komplikovaná optická konstrukce objektivu využívá antireflexní vrstvy Nano Crystal Coat, dva optické členy ze skel ED a tři asférické optické členy pro jasný obraz s vysokým kontrastem v širokém spektru světelných podmínek. Výsledkem jsou minimální projevy reflexů, závoje a zbytkových optických vad a příjemná reprodukce neostrých míst obrazu zprostředkovaná 9lamelovou clonou.

 

 

Hladký provoz

Ultrazvukový zaostřovací motor použitý v tomto objektivu byl speciálně vyvinut v souladu s charakteristickými vlastnostmi objektivu. Nabízí diskrétní a výkonné automatické zaostřování a díky zaostřovacímu režimu M/A umožňuje v libovolném okamžiku manuálně upravit zaostření. Zpřevodování zaostřovacího mechanizmu a umístění ovládacích prvků byly pečlivě zkonstruovány tak, aby umožnily intuitivní ovládání (na slepo) za současného pohledu do hledáčku.

 

Odolné provedení

Zoom o velkém rozsahu ohniskových vzdáleností je umístěn ve velmi kompaktním a odolném těle, které je ideální pro podnikavé povahy a fotografování na cestách. Díky rozsáhlému použití součástí z hořčíkové slitiny a technických plastů odolává objektiv dobře nárokům každodenního provozu a gumová těsnění okolo spínačů a bajonetu znamenají, že prach a vlhkost nejsou žádným problémem.


Objektiv AF-S 24-120mm f/4 ED VR staví koncepci „základního zoomu" na novou úroveň splňující nároky současných digitálních jednookých zrcadlovek formátu FX s vysokým rozlišením při zachování vynikajícího poměru ceny a výkonu.  

 

Objektiv se dodává včetně sluneční clony HB-53 a měkkého pouzdra.

 

Specifikace

 

Ohnisková vzdálenost

24-120 mm

Světelnost

f/4

Nejvyšší clonové číslo

f/22

Konstrukce objektivu

17 čoček/13 členů (včetně dvou optických členů z ED skel, tří asférických optických členů a jednoho optického členu s antireflexními vrstvami Nano Crystal Coat)

Obrazový úhel

84˚-20˚ 20' (61˚-13˚ 20' při použití na formátu Nikon DX)

Nejkratší zaostřitelná vzdálenost

0,45 m

Největší měřítko zobrazení

0,24× (při použití nejdelší ohniskové vzdálenosti)

Počet lamel clony

9 (s optimalizovaným tvarem)

Zaostřování

Autofokus se zabudovaným ultrazvukovým zaostřovacím motorem a manuální zaostřování

Průměr filtrového závitu

77 mm

Průměr × délka

Cca 84 × 103,5 mm

Hmotnost

Cca 710 g

 

 

 

Nikkor AF-S 28-300 f/3,5-5,6G ED VR

 

Extrémní rozsah 10,7× zoomu objektivu AF-S 28-300 f/3,5-5,6G ED VR činí objektiv ideálním pro všechny fotografické příležitosti. Díky ohromujícímu rozsahu ohniskových vzdáleností 28-300 mm se objektiv zcela jistě stane velmi populárním univerzálním objektivem pro každého, kdo hledá maximální rozsah ohniskových vzdáleností a současně chce cestovat s minimem vybavení nebo chce fotografovat z jednoho místa.

 

Pokročilý systém redukce vibrací

Exkluzivní systém redukce vibrací Nikon VR II poskytuje stabilní obraz při fotografování z ruky s využitím všech dostupných ohniskových vzdáleností. Redukce vibrací nabízí dva režimy: Normal (Normální)
a Active (Aktivní). Systém optické redukce vibrací rovněž stabilizuje obraz v hledáčku a umožňuje přesnější činnost autofokusu a snazší určení výřezu snímků - zejména při použití delších ohniskových vzdáleností objektivu až do hodnoty 300 mm.

 

 

Nejmodernější optická konstrukce

Objektiv obsahuje dva optické členy ze skel ED a tři asférické optické členy, které účinně potlačují optické vady, k jejichž výskytu dochází u objektivů s extrémním rozsahem zoomu. Objektiv pro maximální míru všestrannosti nabízí také nejkratší zaostřitelnou vzdálenost 50 cm v celém rozsahu ohniskových vzdáleností.

 

Rychlý provoz

Ultrazvukový zaostřovací motor objektivu byl zkonstruován tak, aby zajistil tiché a přesné automatické zaostřování v širokém rozmezí ohniskových vzdáleností a zároveň dovolil intuitivní manuální doostřování. Aretace zoomu zamezuje vysouvání objektivu vlastní vahou při jeho naklonění během transportu a zachovává kompaktní rozměry během skladování a transportu objektivu. Mechanická konstrukce využívá ve velké míře hořčíkové slitiny pro vyšší odolnost a lepší vyváženost objektivu.  

 

Objektiv se dodává včetně sluneční clony HB-50 a měkkého pouzdra. Hmotnost objektivu AF-S 28-300 f/3,5-5,6G ED VR je praktických 800 g.

 

Specifikace

 

Ohnisková vzdálenost

28-300 mm

Světelnost

f/3,5-5,6

Nejvyšší clonové číslo

f/22 (při ohniskové vzdálenosti 28 mm), f/38 (při ohniskové vzdálenosti 300 mm)

Konstrukce objektivu

19 čoček/14 členů (včetně dvou optických členů z ED skel a tří asférických optických členů)

Obrazový úhel

75˚-8˚10' (53˚ - 5˚20' při použití na formátu Nikon DX).

Nejkratší zaostřitelná vzdálenost

0,5 m (v celém rozsahu ohniskových vzdáleností)

Největší měřítko zobrazení

0,32× (při použití nejdelší ohniskové vzdálenosti)

Počet lamel clony

9 (s optimalizovaným tvarem)

Zaostřování

Autofokus se zabudovaným ultrazvukovým zaostřovacím motorem a manuální zaostřování

 

 

 

Nikkor AF-S DX 55-300 f/4,5-5,6G ED VR

 

Rozsah zoomu 5,5× nabízí vysokou všestrannost a výrazné rozšíření dostupných ohniskových vzdáleností v telerozsahu. S nejdelší ohniskovou vzdáleností 300 mm (450 mm u fotoaparátů formátu DX) je tento objektiv stěžejní součástí nabídky dostupných a snadno přenosných teleobjektivů a je ideální pro rodinné sportovní akce a fotografování o dovolené. 

 

Stabilní obraz

Vestavěná nejmodernější technologie redukce vibrací VR II (redukce vibrací druhé generace) zaručuje ostřejší snímky při fotografování z ruky. To je důležité zejména při použití delších časů závěrky a delších ohniskových vzdáleností, nebo při fotografování za nízké hladiny osvětlení.

 

Tichý provoz

Objektiv AF-S DX 55-300 f/4,5-5,6G ED VR je vybaven vestavěným ultrazvukovým zaostřovacím motorem Nikon (SWM). Ten zaručuje rychlé a tiché automatické zaostřování.

 

  

Objektiv AF-S DX 55-300 f/4,5-5,6G ED VR obsahuje vysoce kvalitní optické členy ze skel ED a optické členy z nových skel HRI (skla s vysokým indexem lomu) pomáhající k dosažení ostrých snímků i v náročných světelných podmínkách. Objektiv je vybaven těsněním okolo bajonetu, což znamená, že jej lze používat v libovolném prostředí beze strachu z vniknutí prachu a vlhkosti do objektivu nebo k obrazovému snímači fotoaparátu.

 

Objektiv AF-S DX 55-300 f/4,5-5,6G ED VR je připraven na všechna dobrodružství - jde o dostupný a kompaktní objektiv, který se stane vítaným přírůstkem každé fotobrašny. Objektiv se dodává včetně sluneční clony HB-57 zamezující vzniku závoje za silného osvětlení a pouzdra pro bezpečné uložení a transport. Objektiv bude dostupný rovněž v sadách s populárními digitálními jednookými zrcadlovkami Nikon.

 

Specifikace

 

Ohnisková vzdálenost

55 - 300 mm (ekvivalent 82,5-450 mm u kinofilmu)

Světelnost

f/4,5-5,6

Nejvyšší clonové číslo

f/22-29

Konstrukce objektivu

17 čoček/11 členů (včetně dvou optických členů z ED skel, tří asférických optických členů a jednoho optického členu s antireflexními vrstvami Nano Crystal Coat)

Obrazový úhel

28°50'-5°20'

Nejkratší zaostřitelná vzdálenost

1,4 m

Největší měřítko zobrazení

0,28×

Počet lamel clony

9 (s optimalizovaným tvarem)

Zaostřování

Autofokus se zabudovaným ultrazvukovým zaostřovacím motorem a manuální zaostřování

Průměr filtrového závitu

58 mm

Průměr × délka

Cca 76,5 × 123 mm

Hmotnost

Cca 530 g

 

 

 

Nikkor AF-S NIKKOR 85 mm f/1,4G

 

Nikon Europe uvádí nový střední teleobjektiv s vysokou světelností - AF-S NIKKOR 85 mm f/1,4G. Tento objektiv nahrazuje oceňovaný objektiv AF-S NIKKOR 85 mm f/1,4D IF a vyznačuje se zcela novou optickou konstrukcí, ultrazvukovým zaostřovacím motorem (SWM) a antireflexními vrstvami Nano Crystal Coat, jež z něho činí první volbu v oblasti portrétní fotografienebo fotografie módy.

 

Mistrovská reprodukce neostrých míst obrazu - bokeh

Objektiv AF-S NIKKOR 85 mm f/1,4G je vytvořen tak, aby poskytoval maximální výkon v oblasti profesionální portrétní fotografie. Vysoká světelnost f/1,4 zaručuje oddělení objektu od pozadí, zatímco devítilamelová clona s optimalizovaným tvarem reprodukuje vynikajícím způsobem neostrá místa obrazu (bokeh).

 

Špičková optika

Nová optická konstrukce objektivu AF-S NIKKOR 85 mm f/1,4G sestává z 10 čoček a 9 členů a zahrnuje exkluzivní antireflexní vrstvy Nikon Nano Crystal Coat, které dramaticky snižují účinky reflexů a závoje a poskytují vysoce kontrastní obraz i v nejnáročnějších světelných podmínkách.

 

 

Optimální funkčnost

Objektiv AF-S NIKKOR 85 mm f/1,4G je vybaven speciálním ultrazvukovým zaostřovacím motorem pro tiché a přesné zaostřování. Zpřevodování zaostřovacího mechanismu objektivu je upraveno tak, aby se dosáhlo extrémně plynulého ovládání při použití manuálního zaostřování.

 

Pro nejvyšší nároky

Jak lze právem očekávat, nabízí objektiv odolné tělo z hořčíkové slitiny utěsněné proti vnikání prachu
a vlhkosti pro spolehlivý provoz i v nejnáročnějších podmínkách. Objektiv s hmotností 595 g je optimálně vyvážen na digitálních jednookých zrcadlovkách Nikon pro pokročilé a profesionální uživatele, jako jsou přístroje D700 a přístroje série D3.

 

Objektiv se dodává včetně sluneční clony HB-55 a měkkého pouzdra.

 

Specifikace

 

Ohnisková vzdálenost

85 mm

Světelnost

f/1,4

Nejvyšší clonové číslo

f/16

Konstrukce objektivu

10 čoček/9 členů (včetně antireflexních vrstev Nano Crystal Coat)

Obrazový úhel

28° 30' (18° 50' u formátu Nikon DX)

Nejkratší zaostřitelná vzdálenost

0,85 m

Největší měřítko zobrazení

0,12×

Počet lamel clony

9 (s optimalizovaným tvarem)

Zaostřování

Autofokus se zabudovaným ultrazvukovým zaostřovacím motorem a manuální zaostřování

Průměr filtrového závitu

77 mm

Průměr × délka

Cca 86,5 × 84 mm

Hmotnost

Cca 595 g

 

Predpokladané ceny jednotlivých kitov a objektívov:
 
D3100 + 18-55mm VR    599 EUR    
D3100 + 18-105mm VR    749 EUR
D3100 + 18-55mm VR 55-200 VR    799 EUR
D3100 + 18-55mm VR 55-300 VR    899 EUR
 
Nikkor AF-S DX 55-300mm f/4,5-5,6 G   399 EUR
Nikkor AF-S 24-120mm f/4 G ED VR  1.099 EUR
Nikkor AF-S 28-300mm f/3,5-5,6 G ED VR  899 EUR
Nikkor AF-S 85mm f/1,4 G  1.549 EUR

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
javelin
2010-08-19 06:19:46
Tu 85-ku som tušil...čakám už pol roka ....:)
 
javelin
2010-08-19 06:25:05
No predpokladal som nové prevedenie u aspom jedného z trojice 20/24/28...:((((
Vyhral trh a na svete je nová haraburda ...:)))
 
demo
2010-08-19 06:35:57
a nedosiel zastupca D90 :( asi budem musiet prejst na FF, ten 24-120 sa mi paci, nikonu f4 skla chybali a ked je tam aj nano technologia, bude to super
 
julo kotus
2010-08-19 06:59:44
Teším sa z 85-ky a 24-120, dúfam, že ich budeme môcť skoro otestovať.
 
Ferdo
2010-08-19 07:07:18
a zase mam nad cim rozmyslat (85) :)))
 
IceDive1
2010-08-19 07:29:25
No ake pekne rano mame. Okrem 85tky som celkom zvedavy aj na kvalitu 24-120.
 
Slavo Jancisin
2010-08-19 07:37:18
85/1,4 ---> už čosi našetrené mám a Ježiško by sa mohol postarať o zbytok :)))
 
NemesiS
2010-08-19 08:36:43
článok som zlhtol ako málo vecí..škoda že nikon ohlasuje novinky raz za 100 rokov..
55-300 mi pripadá ako dobrý seťáčuk za slnečných dní.
24-120 je super, konečne sklo s konštantnou svetelnosťou.
28-300 - reakcia na canon, bez debaty a 85 je skvelé sklo :)

už sa teším na recenzie :)
 
julo kotus
2010-08-19 08:43:07
Nikon predsa má sklá s konštantnou svetelnosťou:
Nikkor 16-35 F4
Nikkor 14-24 F2,8
Nikkor 24-70 F2,8
Nikkor 70-200 F2,8
Nikkor 200-400 F4 :)
 
NemesiS
2010-08-19 08:47:01
ešte ma zaujíma,24-120 je vraj utesnená voči vode/prachu, ale podľa konštrukcie odhadujem že nebude mať interný zoom...tak ako to bude riešené?
ďalšie tesnenia na tubuse? resp. v pohode sa bude dať za dažďa(prašna) fotiť napriek tomu že sa bude objektív vysúvať?
 
NemesiS
2010-08-19 08:48:34
viem, nenarážal som na to že nemá tie sklá ale myslel som tak to tak že sklo s konštantnou svetelnosťou svetelnosťou stále poteší lebo by to mala byť troška vyššia trieda.
 
wayne
2010-08-19 08:49:55
/2.8 ´vo verzii 35/1.8´, maly lahky ostry objektiv... nieco podobne by som zhltol asi hned >_
 
Matúš Koprda
2010-08-19 08:57:32
ok, ale teda D3100 je dosť oničom.
 
julo kotus
2010-08-19 09:04:27
príspevok od: Matúš Koprda
ok, ale teda D3100 je dosť oničom.
Je to dobrý fotoaparát pre tých, ktorým je určený (pre prvých používateľov, ktorí prechádzajú z kompaktu). Všetky zrkadlovky sú dnes vhodné na bežné fotografovanie, aj vytváranie naozajstných pôsobivých záberov. Technika tu je, treba len fotografov, ktorí sa nebudú vyhovárať na techniku. Podstatnými časťami fotoaparátu sú senzor a obrazový procesor. Všetko ostatné je na objektíve, čo sa týka technicky dobrej fotografie. Ale všetko je na fotografovi, čo sa týka impaktu fotografie.
 
MrFernett
2010-08-19 09:06:14
už aj nikon honí megapixely ?
 
viking81
2010-08-19 09:08:02
takze d3100 nadupali funkciami...neviem ako na tom bude s cenou...ale ak bude pod cenou d5000...tak ta si asi uz ani neskrtne :D
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2010-08-19 09:08:28
na tu 85tku je velmi zujímavá cena o 500 Eur nižšia ako pri Canone 85 F1,2, hmotnosť polovičná - fakt zaujímavé, myslím že kvalitou otiky budu narovnako a rozciel F1,2 a F1,4 je mizivý... Super Tah od nikonu že neurobili F1,2. A 24-120 Vr - super spica rozsah dúfajme ze aj kresba bude v norme:)
 
wayne
2010-08-19 09:09:45
príspevok od: viking81
takze d3100 nadupali funkciami...neviem ako na tom bude s cenou...ale ak bude pod cenou d5000...tak ta si asi uz ani neskrtne :D
599€ odporucana cena kitu s 18-55VR
 
wayne
2010-08-19 09:13:21
príspevok od: Matúš Koprda
ok, ale teda D3100 je dosť oničom.
ako sa to vezme. pohlad marketingu vzdy smeruje na urcitu cielovu skupinu zakaznikov, u ktorych vidia potencialny zisk. kazde uvedenie modelu je premysleny tah, hoci to vyzera ze ide len o narast mpx a dalsi model po rocnom cykle. nie vzdy je vsetko tak ako vyzera na prvy pohlad :)
 
Matúš Koprda
2010-08-19 09:15:21
príspevok od: julo kotus
Je to dobrý fotoaparát pre tých, ktorým je určený (pre prvých používateľov, ktorí prechádzajú z kompaktu). Všetky zrkadlovky sú dnes vhodné na bežné fotografovanie, aj vytváranie naozajstných pôsobivých záberov. Technika tu je, treba len fotografov, ktorí sa nebudú vyhovárať na techniku. Podstatnými časťami fotoaparátu sú senzor a obrazový procesor. Všetko ostatné je na objektíve, čo sa týka technicky dobrej fotografie. Ale všetko je na fotografovi, čo sa týka impaktu fotografie.
napriek tomu som čakal že nikon sa trošku začne doťahovať na canon v low-end triede... Canon robí zrkadlovky ako zrkadlovky, nikon robí zrkadlovky ako kompakty... Na druhú stranu chápem že je to marketingový ťah ktorým sa snažia ukázať že zo zrkadlovky netreba mať strach a tak zvyšovať predaj(:
 
julo kotus
2010-08-19 09:22:19
príspevok od: MrFernett
už aj nikon honí megapixely ?
Myslím, že do pohody. Hustota pixelov u D3100 je 4MP/cm2. U takého ultrazoomu Oly SP590 je to 43MP/cm2 ;).
Myslím si, že pri dobrých svetelných podmienkach sa dá na crope využiť aj 18Mp. S výborným objektívom samozrejme. Nie je to nutnosť, jasné, že pre väčšinu populácie úplne postačuje 10-12MP a aj menej. Väčšina ľudí ani netlačí fotografie, len si ich prezerá na monitore, a tam by stačilo aj podstatne menej. Bohužiaľ, ľudia stále reagujú na počet MP ako na synonymum kvality fotoaparátu aj keď nikdy neplánujú tlačiť fotografie, ale snažíme sa všetkých vzdelávať. Kto by chcel ale tlačiť veľké postery, MP využije.
 
Granko
2010-08-19 09:26:46
zaujímavé sklíčka dotykov :o)
reportážny ultrarozsah je odpoveď na canon, 85-ťka poteší iste kopec portrétistov, určite aj na portáli budú z nej fotky k zhliadnutiu (tak ako z 24-ky), no vydaním 24-120 vyrobil Nikon zlatú strednú cestu ako základu na FF (po 24-70, ktorý je aj ťažší i drahší), po ktorom siahne kopec novodobých fullfrejmistov a určite aj DX-károv...no som zvedavý na Photokinu, môže priniesť ešte zaujímavejšie veci :o)
 
julo kotus
2010-08-19 09:29:34
príspevok od: Matúš Koprda
napriek tomu som čakal že nikon sa trošku začne doťahovať na canon v low-end triede... Canon robí zrkadlovky ako zrkadlovky, nikon robí zrkadlovky ako kompakty... Na druhú stranu chápem že je to marketingový ťah ktorým sa snažia ukázať že zo zrkadlovky netreba mať strach a tak zvyšovať predaj(:
Je to priblíženie sa davu, človek má stále možnosť nepoužívať všetky ´kompaktové automatiky´ a prepnúť sa do priorít alebo plne manuálneho režimu. :)
 
AnnoMally13
2010-08-19 09:50:40
a ten 14 Mpix CMOs, to je nova architektura od nikonu, ci len optimalizovali 12 MPix?
 
javelin
2010-08-19 09:52:34
No veď takto som to milne predpokladal.....Lahké ultrasonic prevedenie v rovnakom dizaine ako 50/1,4 a 35/1,8.....
 
julo kotus
2010-08-19 09:56:08
príspevok od: AnnoMally13
a ten 14 Mpix CMOs, to je nova architektura od nikonu, ci len optimalizovali 12 MPix?
Určite optimalizovali, odrezali z pôvodného ešte jeden pásik (2Mp) a sekunďákom ho zlepili dokopy a ľaľa, máme 14Mp! :D Prepáč, žartujem, lebo som nepochopil ako sa dá optimalizovať 12Mp na 14Mp na rovnakej ploche. Jednodlivé pixely predsa musia mať iný rozmer. Myslím, že je to nový senzor, oproti D3000 je to CMOS senzor (D3000 mala CCD snímač). Navyše má nový procesor na spracovanie obrazu, takže to bude (malo by byť) iné.
 
julo kotus
2010-08-19 09:59:10
príspevok od: javelin
No veď takto som to milne predpokladal.....Lahké ultrasonic prevedenie v rovnakom dizaine ako 50/1,4 a 35/1,8.....
20-ku, 24-ku či 28-ku len ľahko neskonštuuješ, aby bola svetelná, ľahká, ostrá ako britva a ešte aj lacná. So štandardnými ohniskami ani v minulosti nebol problém. Už pred polstoročím existovali perfektné štandardné ohniská za veľmi dobré ceny.
 
haplo602
2010-08-19 10:02:00
príspevok od: Matúš Koprda
ok, ale teda D3100 je dosť oničom.
preco ? senzor pravdepodobne ten isty ako v Sony NEX kompaktoch, AF system ako D90. Jedine co mi chyba je DOF preview. Keby este dali ten display na 460k bodov tak je to uplne fajn entry zrkadlovka.

D3000 bola v podstate D60 s firmware zmenami a vacsim LCD. D3100 je konecne krok v pred na uplnom spodku modeloveho radu.

Ak bude obrazova kvalita na urovni aspon D5000, tak za tu cenu aj dva beriem :-)
 
marcelfilo
2010-08-19 10:02:03
príspevok od: julo kotus
Určite optimalizovali, odrezali z pôvodného ešte jeden pásik (2Mp) a sekunďákom ho zlepili dokopy a ľaľa, máme 14Mp! :D Prepáč, žartujem, lebo som nepochopil ako sa dá optimalizovať 12Mp na 14Mp na rovnakej ploche. Jednodlivé pixely predsa musia mať iný rozmer. Myslím, že je to nový senzor, oproti D3000 je to CMOS senzor (D3000 mala CCD snímač). Navyše má nový procesor na spracovanie obrazu, takže to bude (malo by byť) iné.
:) ešte pár takýchto optimalizácií a budeme mať v entry level fullframe :)
 
julo kotus
2010-08-19 10:03:52
príspevok od: marcelfilo
:) ešte pár takýchto optimalizácií a budeme mať v entry level fullframe :)
:D
 
bonifacko
2010-08-19 10:08:54
príspevok od: viking81
takze d3100 nadupali funkciami...neviem ako na tom bude s cenou...ale ak bude pod cenou d5000...tak ta si asi uz ani neskrtne :D
Predosly model D3000 teda nič moc, chybal bracketing a možno kadečo dalsie. Neviem ako je na tom tento model. Znižia cenu na D5000 a je to vybavene.
 
bonifacko
2010-08-19 10:12:12
Přístroj je v první nabídce inzerován za 700 dolarů s objektivem 18-55 VR, dodávky by měly začít v září. U nás by se měl kit prodávat za 15 tisíc, s objektivem 18-105 za 19 tisíc a double kity s dvoustovkou za 20 a třístovkou za 22 tisíc korun CZK.
zdroj: digineff.cz
 
julo kotus
2010-08-19 10:14:45
Ceny máme v EUR, či to je pre našich čitateľov od susedov? :)
 
bonifacko
2010-08-19 10:41:50
príspevok od: julo kotus
Ceny máme v EUR, či to je pre našich čitateľov od susedov? :)
http://www.csob.sk/kurzovy-listok
Je problem to preratať?
 
julo kotus
2010-08-19 10:48:09
Nerozumiem, písal som, že ceny máme v EUR, sú uvedené na konci článku (tlačovej správy), takže nebolo treba dávať v KČ, ale fajn, aspoň naši čitatelia od susedov nemusia prerátavať.
 
zelena.kacka
2010-08-19 10:55:09
´7,5-centimetrový (3-palcový) monitor´? fotak predsa nema monitor.
 
julo kotus
2010-08-19 11:00:08
Tvorcovia tlačovej správy zrejme mysleli monitor v zmysle displej.
 
2010-08-19 11:01:41
príspevok od: AnnoMally13
a ten 14 Mpix CMOs, to je nova architektura od nikonu, ci len optimalizovali 12 MPix?
snimac od sony (A550, A450)
 
will
2010-08-19 11:02:20
príspevok od: julo kotus
Ceny máme v EUR, či to je pre našich čitateľov od susedov? :)
Popis objektivov je tiez asi hlavne pre citatelov od susedov ;)
 
julo kotus
2010-08-19 11:09:00
príspevok od: will
Popis objektivov je tiez asi hlavne pre citatelov od susedov ;)
:)Áno, od nich je celá tlačová správa a týmto im srdečne ďakujeme, aj ceny sme mali v KČ a v EUR. Tie české sme nezverejnili, mohli sme ich nechať.
 
bonifacko
2010-08-19 11:16:45
príspevok od: julo kotus
:)Áno, od nich je celá tlačová správa a týmto im srdečne ďakujeme, aj ceny sme mali v KČ a v EUR. Tie české sme nezverejnili, mohli sme ich nechať.
Pardon, tie ceny som si tu nevsimol.
:-)
 
kenny438
2010-08-19 11:41:29
a ja som sa asi malo modlil ked neprisla 70-200/4 :-(
 
arowanaaquarium
2010-08-19 11:52:02
http://www.dpreview.com/previews/Nikond3100/
 
Matúš Koprda
2010-08-19 11:54:43
príspevok od: haplo602
preco ? senzor pravdepodobne ten isty ako v Sony NEX kompaktoch, AF system ako D90. Jedine co mi chyba je DOF preview. Keby este dali ten display na 460k bodov tak je to uplne fajn entry zrkadlovka.

D3000 bola v podstate D60 s firmware zmenami a vacsim LCD. D3100 je konecne krok v pred na uplnom spodku modeloveho radu.

Ak bude obrazova kvalita na urovni aspon D5000, tak za tu cenu aj dva beriem :-)
neviem, asi som čakal niečo iné. Možno je to aj článkom. A ja sa možno neprávom ohradzujem a...
Tak sa opravujem: Nieje oničom, vyzerá omnoho lepšie ako vyzeral D3000 oproti D60 a D60 oproti D40/D40x... Ale nieje to čo som čakal(:
 
javelin
2010-08-19 12:15:29
príspevok od: julo kotus
20-ku, 24-ku či 28-ku len ľahko neskonštuuješ, aby bola svetelná, ľahká, ostrá ako britva a ešte aj lacná. So štandardnými ohniskami ani v minulosti nebol problém. Už pred polstoročím existovali perfektné štandardné ohniská za veľmi dobré ceny.
Sám niektoré vlastním...:)))
Tu inováciu som som predpokladal , že optika konštrukčne zostáva , len ju zrýchliť a odhlučniť a spresniť viď. 35/1,8.....
 
julo kotus
2010-08-19 12:59:29
35 f1,8 je iná konštrukcia ako pôvodná 35 f2, čiže nejde o zostávajúcu konštrukciu zrýchlenú a odhlučnenú, ide o nový objektív. Snáď sa nabudúce dočkáme, aj ja mám pevnú 20-ku F2,8D a zrýchlenie alebo asoň odhlučnenie by sa jej zišlo. :)
 
kecal
2010-08-19 13:20:24
príspevok od: MrFernett
už aj nikon honí megapixely ?
ak udrží obrazovú kvalitu, prečo by nepridal?
 
caretatra
2010-08-19 13:42:52
Nuž, ukážkové fotky z 24-120mm http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/lens/zoom/normalzoom/af-s_nikkor24-120mmf_4d_ed_vr/sample.htm nie sú to, čo sa asi čakalo.

Zato fotky z 28-300 http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/lens/zoom/normalzoom/af-s_nikkor28-300mmf_35-56gd_ed_vr/sample.htm sú, myslím, veľmi dobré. Síce tá fotka čajky nie je úplne perfektná (nie je ostrá hlava ale prechod krídlo/trup), ale zvyšné vyzerajú veľmi dobre. 900€ za to je dosť, ale myslím, že nie príliš, ak mechanická kvalita bude fakt ´na úrovni´.
 
tomasqo
2010-08-19 13:46:21
Ked som si vyberal zrkadlovku, zakladnym kamenom pre mna bol snimac. Pri porovnavani som zistil, ze D5000 a D300 ma identicky snimac (koniec koncov tu v niektorom clanku bolo dokonca spominane, ze to Jula nastvalo, ked zistil ze D5000 ma snimac z jeho profi D300 :-)). Takze som zvolil D5000, pretoze sa mi zdalo rozumne investovat na zaciatok menej a postupne zistit, co je pre mna naj. A uz viem co mi chyba z ergonomie a vykonu v istych hranicnych situaciach.

Co ale v pripade pritomnosti D3100? Na prvy pohlad vykonnejsi snimac ako pri D5000, D300 ani nepocitam. Uzivatelovi prechadzajucemu z kompaktu to moze prist ako najlepsia volba. Kam teda zaradit D3100? :-)
 
kujon
2010-08-19 14:05:22
príspevok od: kenny438
a ja som sa asi malo modlil ked neprisla 70-200/4 :-(
Presne toto ma napadlo.... tiez cakam, ci sa objavi v blizkej dobe 70-200 alebo 80-200 so svetelnostou f4.... V tomto zavidim Canonu.... Dufam, ze uz nieco spravia konecne...
 
julo kotus
2010-08-19 14:07:48
príspevok od: kujon
Presne toto ma napadlo.... tiez cakam, ci sa objavi v blizkej dobe 70-200 alebo 80-200 so svetelnostou f4.... V tomto zavidim Canonu.... Dufam, ze uz nieco spravia konecne...
Novinkám z Nikonu ešte nie je tohto roku (a v blízkej dobe) koniec, len toľko poviem... :)
 
caretatra
2010-08-19 14:11:13
príspevok od: julo kotus
Novinkám z Nikonu ešte nie je tohto roku (a v blízkej dobe) koniec, len toľko poviem... :)
Julo, tak to si ma potešil... Fest
 
kujon
2010-08-19 14:13:07
príspevok od: julo kotus
Novinkám z Nikonu ešte nie je tohto roku (a v blízkej dobe) koniec, len toľko poviem... :)
Dík za povzbudive slova Julo, cakam este na vystavu, ktora ma byt dakedy v septembry ci kedy to, urcite si nechaju dake esa v rukave... :)
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2010-08-19 14:29:21
príspevok od: kujon
Presne toto ma napadlo.... tiez cakam, ci sa objavi v blizkej dobe 70-200 alebo 80-200 so svetelnostou f4.... V tomto zavidim Canonu.... Dufam, ze uz nieco spravia konecne...
kurna neblazni, to skor ci neskor predstavi aa mate dobru 70-300vku VR ja vám závidím novu 85/1,4 pol kila a dole a 500euri dole - a bude svetová aj na F1,4 mi niečo hovorí :)
 
kujon
2010-08-19 14:33:14
príspevok od: Jozef Peniak
kurna neblazni, to skor ci neskor predstavi aa mate dobru 70-300vku VR ja vám závidím novu 85/1,4 pol kila a dole a 500euri dole - a bude svetová aj na F1,4 mi niečo hovorí :)
A tak ano, kazdy ma nieco... Ja akurat zvazujem, ci si kupit 50mm f1,8 alebo f1,4...... oba varianty myslim od Nikona a AF verzie, tu 1,4 nechcem AFS...
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2010-08-19 14:38:18
príspevok od: kujon
A tak ano, kazdy ma nieco... Ja akurat zvazujem, ci si kupit 50mm f1,8 alebo f1,4...... oba varianty myslim od Nikona a AF verzie, tu 1,4 nechcem AFS...
preco nie AFS ? foti s FM2 na film ci co? nova 50/1,4 je lepšia ber tu - krasne atmo fotky budu z toho, v nikone by som neriešil, čo som ju skušal hned bych ju bral za tu cenu na Canona. to len my mame v canone tu 50F1,4 na prd, preto mam EF 1,8 MkI :(
 
kujon
2010-08-19 14:41:50
príspevok od: Jozef Peniak
preco nie AFS ? foti s FM2 na film ci co? nova 50/1,4 je lepšia ber tu - krasne atmo fotky budu z toho, v nikone by som neriešil, čo som ju skušal hned bych ju bral za tu cenu na Canona. to len my mame v canone tu 50F1,4 na prd, preto mam EF 1,8 MkI :(
Hlavny dovod preco som chcel AF verziu, jest, ze ma clonovy kruzok, chcel som si kupit medzikruzky a mal by som tak moznost fotit obcas makro, keby trebalo. viem o tych urcitych obmedzeniach, ale to je ok. aspon zatial.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2010-08-19 14:46:25
príspevok od: kujon
Hlavny dovod preco som chcel AF verziu, jest, ze ma clonovy kruzok, chcel som si kupit medzikruzky a mal by som tak moznost fotit obcas makro, keby trebalo. viem o tych urcitych obmedzeniach, ale to je ok. aspon zatial.
podla mna to za to nestojí, jednozančne by som riešil 50F1,4 AFS ak nefotíš na kinofilm S FM2 a FM3.. ale je to otazka priorit poprípade kupt este 50/f1,8 ib na makro a kinofilm...
 
DRIM3R
2010-08-19 14:46:48
Našel jsem jednu z prvních patrně preview nebo review ( nevím.. je to v italštině ) .... http://www.youtube.com/watch?v=l_K7RQQaFjA a taky zde video pořízené D3100 s různými objektivy http://www.youtube.com/watch?v=luHHjpnMkl8 . Co se týká mého názoru... vcelku se povedl, ale řekl bych že bude dost fušovat D5000 do řemesla. Ovšem pokud Nikon vymění i jí za D5100 tak to bude v pohodě. Jo... P.S. Konečně se Nikon zbavil v DSLR CCD senzorů :-), i když zvýšení MPix moc nekvituji. Dobré světlo všem
 
haplo602
2010-08-19 14:56:20
príspevok od: julo kotus
Novinkám z Nikonu ešte nie je tohto roku (a v blízkej dobe) koniec, len toľko poviem... :)
no ja pevne dufam ze na najblizsiu Fotoslovakia donesiete nejake novinky z Nemecka :-)
 
rasto.tn
2010-08-19 14:58:15
http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/lens/zoom/normalzoom/af-s_nikkor24-120mmf_4d_ed_vr/img/sample/sample3_l.jpg
Neviem, či sa mi to zdá, ale na tej fotke architektúry naľavo a aj napravo - na oknách, je nejaký červeno-zelený obrys...Žeby to bolo spôsobené objektívom, prípadne...Netuším, iba taký môj postreh :)
 
julo kotus
2010-08-19 15:03:33
príspevok od: haplo602
no ja pevne dufam ze na najblizsiu Fotoslovakia donesiete nejake novinky z Nemecka :-)
Možno aj skôr :)
 
wayne
2010-08-19 15:52:11
príspevok od: kujon
Dík za povzbudive slova Julo, cakam este na vystavu, ktora ma byt dakedy v septembry ci kedy to, urcite si nechaju dake esa v rukave... :)
ano. buduci tyzden v nemecku, v Koline. sice odlietam v nedelu do nemecka ale do Kielu na sluzobku, a kedze je to vlakom 5 hodin, tak asi uvidim velky prd a nie photokinu :( :( ale zas.. cez vikend sa mozno vyberiem do Hanburgu umrknut miesta co nam ukazal Julo pri recenzii 14-150 ;] (no co mozem sa trosku pocvhalit)
 
Kenino
2010-08-19 16:20:38
Mna by zaujimalo ci sa veta k funkcii Lifeview ´Vďaka režimu nepretržitého automatického zaostrovania sú objekty stále zaostrené aj bez stlačenia spúšte.´ tyka aj rezimu videa. Ak to dokaze automaticky preostrovat aj video, tak to je to co zaujalo mna na D3100.
 
javelin
2010-08-19 16:40:15
príspevok od: julo kotus
35 f1,8 je iná konštrukcia ako pôvodná 35 f2, čiže nejde o zostávajúcu konštrukciu zrýchlenú a odhlučnenú, ide o nový objektív. Snáď sa nabudúce dočkáme, aj ja mám pevnú 20-ku F2,8D a zrýchlenie alebo asoň odhlučnenie by sa jej zišlo. :)
Isteže , pôvodna bola , (nechce sa mi googliť) ,dokonca FX....ale rozumieme si....Ja som ,(mám na to aj svedka), predpovedal, už asi pred rokom novú verziu portrétového a širokého skla (FX)...vyšlo aspom niečo...:)
 
javelin
2010-08-19 16:42:40
príspevok od: julo kotus
Novinkám z Nikonu ešte nie je tohto roku (a v blízkej dobe) koniec, len toľko poviem... :)
Aj ja viem , ale nepoviem...:)))...ak myslíš telo....ale potvrdené to nastopéro nemám, tak pomlčím...
 
caretatra
2010-08-19 17:09:23
Tu sú ďalšie fotky z 28-300mm. Vyzerá to byť na veľmi dobrý objektív - škoda len tej silnej sférickej aberácie - pre stiahnutie fotiek v plnom rozlíšení prejdite mišou k ´options´ pod pásom fotiek a kliknite na možnosť download, ktorá sa objaví - môžete stiahnuť po jednej alebo celý album.

http://www.dfpro.nl/artikel/2329671/testfoto%27s-nikon-af-s-nikkor-28-300mm-f-3-5-5-6g-vr
 
julo kotus
2010-08-19 17:10:03
príspevok od: wayne
ano. buduci tyzden v nemecku, v Koline. sice odlietam v nedelu do nemecka ale do Kielu na sluzobku, a kedze je to vlakom 5 hodin, tak asi uvidim velky prd a nie photokinu :( :( ale zas.. cez vikend sa mozno vyberiem do Hanburgu umrknut miesta co nam ukazal Julo pri recenzii 14-150 ;] (no co mozem sa trosku pocvhalit)
Photokina je v septembri...
 
Miro Bartánus
2010-08-19 17:16:28
Fotené na D3s f/8 s 1/800s. Vyzerá to na celkom silnú CA, ale na f/8 ?!?
 
wayne
2010-08-19 17:49:54
príspevok od: julo kotus
Photokina je v septembri...
a-ha, vlastne fakt, este je len august.... no, mam v tom riadny gulas :(
 
jake
2010-08-19 22:40:32
dnesna uroda noviniek je fasacka, brusim zuby a bankovy ucet na af-s 85/f1,4 - konecne nieco zaujmave
 
SalvadorD
2010-08-19 23:21:20
príspevok od: jake
dnesna uroda noviniek je fasacka, brusim zuby a bankovy ucet na af-s 85/f1,4 - konecne nieco zaujmave
Tak to ti verim a tesim sa spolu s tebou dufam ze sa mi po kupe tej 85mm skoro pochvalis a ukazes mi co sa s tym da nafotit.
 
Mont01
2010-08-20 17:51:44
ty kks Nikon d3100 to večší šit vymysleť nemohly ....
 
denySK
2010-08-21 10:36:08
super, dalsia hracka od Nikonu bez AF motoru v tele
 
MrFernett
2010-08-21 19:25:08
áno, môj má 4,3MP/cm2, preto viem aké peklo to robí už na ISO 400 (žiaľ, o fotenie a techniku som sa začal zaujímať až po jeho kúpe), a neuveriteľne to vie nahnevať, keď si niekde, kde sa už tak ľahko nedostaneš a fotky sú odpad práve kvôli svetelným podmienkam. Samozrejme že to bude o dosť lepšie ako môj kompakt, ale aj tak. (ja napr. môžem ISO400 využiť fakt málokedy)
 
julo kotus
2010-08-23 09:25:59
príspevok od: MrFernett
áno, môj má 4,3MP/cm2, preto viem aké peklo to robí už na ISO 400 (žiaľ, o fotenie a techniku som sa začal zaujímať až po jeho kúpe), a neuveriteľne to vie nahnevať, keď si niekde, kde sa už tak ľahko nedostaneš a fotky sú odpad práve kvôli svetelným podmienkam. Samozrejme že to bude o dosť lepšie ako môj kompakt, ale aj tak. (ja napr. môžem ISO400 využiť fakt málokedy)
Nie 4,3Mp ale 43Mp/cm2 a to je naozaj moc. Preto som to napísal, lebo som si všimol v Tvojom profile, aký fotoaparát používaš. Ako som povedal, na crope sa pri súčasnej architektúre snímačov úspešne uživí tak do 18Mp, na FF vidíme, že v pohode aj viac. Samozrejme, čím menej Mp tým lepší výkon pri extrémne vysokých citlivostiach, ale krajinári zo statívu sú v pohode aj s 25Mp na FF. :)
 
MrFernett
2010-08-23 10:59:01
príspevok od: julo kotus
Nie 4,3Mp ale 43Mp/cm2 a to je naozaj moc. Preto som to napísal, lebo som si všimol v Tvojom profile, aký fotoaparát používaš. Ako som povedal, na crope sa pri súčasnej architektúre snímačov úspešne uživí tak do 18Mp, na FF vidíme, že v pohode aj viac. Samozrejme, čím menej Mp tým lepší výkon pri extrémne vysokých citlivostiach, ale krajinári zo statívu sú v pohode aj s 25Mp na FF. :)
neviem ako si došiel ku číslu 43, niekde sa ti posunula čiarka (čip by musel mať veľkosť len 0,29cm2)

nevravím že foťák je nepoužiteľný, to zas nie, ale ako si písal nižšie, ´pri dobrých svetelných podmienkach a s výborným objektívom sa dá...´ - ale treba si uvedomiť v akej sme kategórií a že drvivá väčšina hodne dlhú dobu bude používať len seťák. Nevravím že foťák si nenájde priaznivcov, ale veľa ľudí sa na tých Mp oblafne.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-08-23 11:20:59
Mozno by som pockal s unahlenymi nazormi az na dobu, kedy bude fotoaparat k dispoziciina testovanie. Pamatam si dobu, kedy bola zrkadlovka s 6 MPx maximum v profi fotografii a ze by nejaky amatersky model mal 12 Mpx a fotografoval dobre, to sa zdalo ako SCI-FI.
14MPx novy model ma vsetky predpoklady dobre fotografovat. Novy senzor s technologiou CMOS a novym procesorm urcite nebude horsi ako stare CCD. Narast o 2 MPx (optoti D5000, ktora je technologicky blizsie ako D3000) tiez asi nesposobi to, ze by to doterajsie objektivy nezvladli.
Nova D3100 bude asi obrazovo predcit aj vyssi model D5000 a asi aj D90. Takze starosti by som si robil skor s tym, kedy budu upgradovane tieto modely.

Tento model je pomerne vyraznym krokom vpred. Ergonomicky sice zostava tam, kde to nacrtli predchadzajuce modely, ale okrem narastu kvality obrazu a vylepseneho zaostrovania je tu konecne aj v najnizsom modeli Live View a Full HD video.
 
julo kotus
2010-08-23 12:03:21
Rozmer senzora v Tvojom aparáte je 1/2.33´ (6.13 x 4.60 mm, 0.28 cm²)...
Čiarka sa posunula Tebe.
 
MrFernett
2010-08-23 12:26:23
6,13 x 4,60 = 28mm

http://www.google.sk/search?hl=sk&client=firefox-a&hs=6Wp&rls=org.mozilla%3Ask%3Aofficial&channel=s&q=cm+to+mm&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-08-23 12:29:47
príspevok od: Mont01
ty kks Nikon d3100 to večší šit vymysleť nemohly ....
Zaujimave, ze v kazdom parametre predci Sony A-200, ktorym fotografujes a ktory je jeho priamym konkurentom.
 
bear
2010-08-23 12:36:05
To sa uci na zakladnej skole! mm nie je to iste ako mm², 1cm²=100mm²
28mm²=0.28cm²
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-08-23 12:43:26
:-)
28 mm2=0,28 cm2, takze snimac s uhloprieckou 1/2,33´ ma skutocne 0,28cm2, co je len 1/10 plochy snimaca v D3100 a to znamena 10x vaciu hustotu bodov na cm2. Dufam, ze sme tuto matematicku debatu ukoncili a treba Julovi dat za pravdu.

Tento parameter - hustota bodov jejednym z tych, ktore najviac povedia o potenciali snimaca z hladiska citlivosti na svetlo a tym daneho dynamickeho rozsahu a nachylnosti na sum. Uz niekolko mesiacov ho udava aj dpreview.com (pixel density), pricom mensia hodnota je lepsia (samozrejme zalezi aj na celkovej technologii konstrukcie snimaca, vratane A/D prevodniku.

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_d3100.asp

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/oly_sp590uz.asp

 
MrFernett
2010-08-23 12:43:42
S tým megapixelmi som to skôr myslel tak, že či sa to za tých 150€ vôbec oplatí, ale nechal som sa oklamať názvom a vôbec ma nenapadlo porovnať cenu s D5000, v tom prípade s tebou súhlasím.

Áno ak predbehne tak D5000 tak predbehne obrazovo aj D90 (pokiaľ viem majú rovnaký čip).

 
MrFernett
2010-08-23 12:45:17
=D musím uznať, že tu som sa odrbkal, sorry, uplne som nato zabudol
 
Mont01
2010-08-23 20:33:21
príspevok od: Karol Srnec
Zaujimave, ze v kazdom parametre predci Sony A-200, ktorym fotografujes a ktory je jeho priamym konkurentom.
Kto vravy ze fotografujem len sony alpha a 200 ... ja mam este sony alpha a900 a to uz priamy konkurent neni ....
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-08-23 20:46:42
príspevok od: Mont01
Kto vravy ze fotografujem len sony alpha a 200 ... ja mam este sony alpha a900 a to uz priamy konkurent neni ....
Ptredpokladam, ze ked si zacinal, tak ti A-200 stacila a ked si sa naucil lepsie fotit, tak si presiel na vyssi model? D3100 je kazdopadne lepsia ako A-200 (priznajme si to nebol zrovna najvydarenejsi model) a pre zacinajuceho fotografa je po obrazovej stranke nadpriemerny fotoaparat.
Tvoj argument, ze mas aj A-900 nepodporuje nejakymi argumentami, ze by bo,Nikon D3100 shit. Preco, lebo to nie je D3x za 500 €? Svoje nazory by si mal vediet nejako podporit, ni len bez rozmyslu nieco napisat, aby si ukazal, ze vies tukat do klavesnice.
Ja som skusal najlepsie aparaty a objektivy na trhu a nedovolim si povedat o fotoaparat, ktory ma vsetky predpoklady byt jednym z najuspesnejsich modelov na trhu, ze je na h....
 
slavmiro
2010-08-25 09:34:31
jeden wedding s novou AF-S 85/1.4kou!
http://cliffmautner.typepad.com/my_weblog/2010/08/the-new-nikkor-85mm-14g-wnano-crystal-coat-first-weddings-shot-with-this-lens.html
 
Bubak
2010-08-27 18:59:47
príspevok od: Karol Srnec
Zaujimave, ze v kazdom parametre predci Sony A-200, ktorym fotografujes a ktory je jeho priamym konkurentom.
Priamym? To je dezinformácia Karol, nie? V rámci triedy síce low-end ale nie je dodržaná časová súslednosť. Priamym konkurentom k A200 od Nikonu bola končiaca D40,D40x,D60 či D3000 a určite nie nová D3100. Takže porovnávať objektívne! K tej je od Sony ekvivalent A390, či A450, prípadne A500.

A všetko ostatné čo bolo povedané beriem že to bolo len v zápale boja a tým pádom to neberiem v úvahu. :)
 
quaq
2010-09-08 08:37:14
príspevok od: julo kotus
Možno aj skôr :)
CHCEME AJ OSTATNÉ NOVINKY OD NIKONU !!!!!!!
bude FF v náhradníkovi D90 ?
 
julo kotus
2010-09-08 08:51:02
:) dnes nie
 
quaq
2010-09-08 09:09:50
príspevok od: julo kotus
:) dnes nie
toto DNES NIE je horšie ako od vlastnej či cudzej ženy :D a kedy ? kedy??
 
stancok
2010-10-25 11:52:11
..tu su ukazky foto z nikonu D3100 a musim povedat ze to je fakt na urovni vramci svojej triedy,perfis fotky, no comment ,kuknite http://www.imaging-resource.com/PRODS/D3100/D3100A7.HTM klobuk dolu pred nastupcom D3000,tento model sa im fakt vydaril za taku cenu azda niet lepsieho zrkadla momentalne na trhu(myslim z noviniek)ale asi ani celkovo v tejto triede a cenovej kategorii..
 
alaica
2010-10-31 11:34:15
Zdravím, som začiatočník, a potrebujem Vašu radu, a chcem prejsť z kompaktu na vyšší level, zaujal ma Nikon D3100 svojou cenou, k pripomiekam som našla, že nemá AF motor priamo zabudovaný v tele fotoaparátu - zaujímalo by ma, aký veľký to je nedostatok a čo z toho vyplýva, ďalej nemá mechanickú stabilizáciu obrazu???ďalej mi bol doporučený pentax k-x, takže vlastne sa potrebujem rozhodnúť medzi týmito dvoma aparátmi a porovnať ich sama si netrúfam. Zaujímal by tiež Váš názor na mirrorless zrkadlovky, konkr. SONY NEX5, ktorej ale vyčítajú, že pri všetkých objketívoch a ?pancakoch?, kotré potrebuje, je rovnako tažká a objemná ako klasická zrkadlovka. Fotím najviac na cestách, turistike, hory, krajinky, makro ma moc nezaujíma, takže potrebujem niečo s dobrým obrazovým výstupom, a malé a skladné. Ale zároveň, keby ma to naozaj s fotografovaním chytilo, aby som mohla ľahko upgradovať objektívy atď. Ide na Pentax k-x dať objektív Nikon?alebo viete ešte o nejakej inej entry zrkadlovke, ktorá sa chystá na trh a oplatí sa na ňu počkať?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-10-31 13:35:49
príspevok od: alaica
Zdravím, som začiatočník, a potrebujem Vašu radu, a chcem prejsť z kompaktu na vyšší level, zaujal ma Nikon D3100 svojou cenou, k pripomiekam som našla, že nemá AF motor priamo zabudovaný v tele fotoaparátu - zaujímalo by ma, aký veľký to je nedostatok a čo z toho vyplýva, ďalej nemá mechanickú stabilizáciu obrazu???ďalej mi bol doporučený pentax k-x, takže vlastne sa potrebujem rozhodnúť medzi týmito dvoma aparátmi a porovnať ich sama si netrúfam. Zaujímal by tiež Váš názor na mirrorless zrkadlovky, konkr. SONY NEX5, ktorej ale vyčítajú, že pri všetkých objketívoch a ?pancakoch?, kotré potrebuje, je rovnako tažká a objemná ako klasická zrkadlovka. Fotím najviac na cestách, turistike, hory, krajinky, makro ma moc nezaujíma, takže potrebujem niečo s dobrým obrazovým výstupom, a malé a skladné. Ale zároveň, keby ma to naozaj s fotografovaním chytilo, aby som mohla ľahko upgradovať objektívy atď. Ide na Pentax k-x dať objektív Nikon?alebo viete ešte o nejakej inej entry zrkadlovke, ktorá sa chystá na trh a oplatí sa na ňu počkať?
Taketo otazky patria do fora, priestor pod clankom sluzi na vase komenty.
 
alaica
2010-10-31 15:10:51
príspevok od: Karol Srnec
Taketo otazky patria do fora, priestor pod clankom sluzi na vase komenty.
Prepáčte, snažila som sa z Vašich komentov vydolovať čo najviac info, ale mám pocit, že viac ako rady tu riešite, akú značku, či Nikon, či pentax, kto bude krachovať - vychádzam z kometárov k recenzii Pentax k-x, a viac komentátori riešia seba, ako konkrétne fakty. Pekný deň a dobré svetlo.
 
sused105
2011-09-11 05:29:59
EOS 1100D alebo tento ?
 
planco
2011-09-11 11:12:43
príspevok od: sused105
EOS 1100D alebo tento ?
hod si mincou
 
Buciak
2011-09-11 12:29:55
príspevok od: sused105
EOS 1100D alebo tento ?
bral by som nikon
 
Marcel Rebro
2011-09-11 20:04:52
príspevok od: sused105
EOS 1100D alebo tento ?
podla toho ake mas auto. ak cervene ferari tak jednoznacne tento
www.ephoto.sk/fototechnika/novinky-tlacove-spravy/nikon-d3100-v-cervenej-verzii/
 
vladisko
2012-02-04 15:09:29
dá sa manualne nastaviť čas,clona atď?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-02-04 15:24:10
príspevok od: vladisko
dá sa manualne nastaviť čas,clona atď?
Co takto pozriet www.nikon.sk alebo recenziu u nas na portali?
 
vladisko
2012-02-04 15:25:33
príspevok od: Karol Srnec
Co takto pozriet www.nikon.sk alebo recenziu u nas na portali?
diky
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia