Hore

Nové objektívy Panasonic

Spoločnosť Panasonic rozširuje ponuku objektívov pre prístroje micro 4/3 formátu.

Už pred časom spoločnosti, ktoré ohlásili výrobu "bezzrkadlových" fotoaparátov s výmennými objektívmi, prehlásili, že do portfólia produktov budú pravidelne pribúdať nové špeciálne objektívy. Objektívy, ktoré budú malé, ľahké a budú špeciálne navrhnuté pre micro 4/3 fotoaparáty. Zatiaľ sa darí plniť tento prísľub iba spoločnosti Panasonic, ktorá k dnešnému dňu ponúka k micro 4/3 fotoaparátom najviac objektívov.

 

 

Panasonic LUMIX G VARIO 14-42mm  F3.5-5.6 ASPH.  MEGA O.I.S.

 

Je lacnejším riešením ako objektív 14-45. Nie je jeho nástupcom a ak má niekto záujem o kvalitnejšie sklo, 14-45 bude stále k dispozícii. 14-42 má novú optickú konštrukciu a nechýba mu stabilizátor obrazu, aj keď nemá jeho ovládač na tubuse. Optický stabilizátor obrazu Mega O.I.S. tak môžete aktivovať cez menu fotoaparátu. Pre zníženie ceny objektívu, ktorý sa má predávať v kite s cenovo výhodným prístrojom Lumix G10, spoločnosť upustila aj od kovového bajonetu.

 

 

Rozsah objektívu po prepočte znamená 28-84mm, čo výborne zapadá do definície štandardný zoom. Aj keď svetelnosť objektívu nie je oslňujúca, pomocou stabilizátora obrazu môžete fotografovať bez statívu aj za znížených svetelných podmienok. Minimálna vzdialenosť zaostrenia je 30cm v celom rozsahu ohnísk. Nie je to makro, ale na 42mm s ním môžete urobiť zaujímavé „close-up" zábery.

 

 

Technické špecifikácie

 

Rozsah ohnísk  14-42mm (28-84mm po prepočte na FF)
Svetelnosť (Fmax) F3,5 - 5,6
Fmin F22
Uhol zobrazenia 75°-29°
Optická konštrukcia 12 členov v 9 skupinách
 Minimálna zaostrovacia vzdialenosť 30cm v celom rozsahu ohnísk
Priemer filtra 52mm
Počet lamiel clony 7
Rozmery 63,6 x 60,6mm
Váha 165g
Bajonet Micro 4/3

 

 

Panasonic LUMIX G 14 F2,8 Asph.

 

Zaujímavejšou novinkou, ktorú spoločnosť Panasonic predstavila, je objektív s pevným ohniskom 14mm. Zatiaľ veľa informácií o tomto objektíve nemáme a podarilo sa mi ho vyfotografovať iba za sklom na poslednej konferencii novinárov v Mníchove.

 

 

 

V prepočte na kinofilm 14mm znamená reportážnych 28mm so svetelnosťou F2,8. Toto vnímam osobne ako vynikajúci ťah značky, ktorá spĺňa to, čo predpovedala pred časom - malé kvalitné objektívy, ktoré sadnú na malé telá micro 4/3 fotoaparátov. Panasonic má už teraz v ponuke výborný objektív 20mm F1,7. Ten však v prepočte znamená 40mm a tak milovníci širokých ohnísk, dokumentaristi či street fotografi museli čakať. Našťastie nečakali sme dlho.

 

Nový objektív sa bude vyrábať v „pancake" dizajne. To znamená, že bude plochý a nebude vystupovať ďaleko pred samotné telo fotoaparátu. Takýto dizajn je stále najobľúbenejší pre klasikov, ktorí si potrpia na veľkosť a váhu systému ale aj na nenápadný look, ktorý na verejnosti nebudí príliš veľkú pozornosť. 

 

Ďalšie vlastnosti objektívu nie sú zatiaľ známe.

 

 

Panasonic Lumix G 8mm F3,5 Fisheye

 

Ďalším špeciálnym objektívom značky je rybie oko, ktoré ponúka obraz s výrazným súdkovitým skreslením. V tomto prípade nejde o chybu alebo nechcené skreslenie objektívu, ale o zámer, ktorý môže fotograf kreatívne využiť.

 

 

Tieto objektívy by sa mali čoskoro objaviť na našom trhu a zástupca spoločnosti Panasonic nám prezradil, že do konca roka sa ešte máme na čo tešiť... Na ceste sú údajne ďalšie objektívy malých rozmerov s atraktívnou svetelnosťou.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
wayne
2010-03-17 11:21:31
urcite je to 14/2.8? podla tohto http://43rumors.com/wp-content/uploads/2010/03/Bild-6.png a tohto http://www.digicamreview.com/2010/03/future-panasonic-lumix-g-series-lenses.html bude novy pancake 14/2.5

photoshop? co ja viem..
 
julo kotus
2010-03-17 11:45:21
No, ja som nephotoshopoval a keďže to bolo na Panasonic akcii, predpokladám, že to bude F2,8. :) Ale vidím, že aj tie druhé sú z akcie Panasonic. Tak sa necháme prekvapiť. F2,5 je lepšie ako F2,8 ale zas nejaký rozdiel to nie je. Dôležitejší je v tomto prípade nenápadný dizajn. A keď bude kresliť aspoň tak ako 20 f1,4 tak je to super.
 
Marcel Rebro
2010-03-17 12:00:21
príspevok od: julo kotus
No, ja som nephotoshopoval a keďže to bolo na Panasonic akcii, predpokladám, že to bude F2,8. :) Ale vidím, že aj tie druhé sú z akcie Panasonic. Tak sa necháme prekvapiť. F2,5 je lepšie ako F2,8 ale zas nejaký rozdiel to nie je. Dôležitejší je v tomto prípade nenápadný dizajn. A keď bude kresliť aspoň tak ako 20 f1,4 tak je to super.
nejak sa (nam) dnes tie ciselka motaju. na mojej 20ke je napisane ze f1.7 ;-)
 
julo kotus
2010-03-17 13:06:22
príspevok od: Marcel Rebro
nejak sa (nam) dnes tie ciselka motaju. na mojej 20ke je napisane ze f1.7 ;-)
Samozrejme myslel som realnu Tvoju 20 f1,7 :). Tak čo streeťák, ideš do 28-čky (14)?
 
demo
2010-03-17 13:43:03
mam dojem, ze svita na lepsie casy, male fotaky, male pevne ohniska, parada
 
RioM
2010-03-17 14:51:35
Aj tak sa mi zda 14mm dost blizko 20mm. Dal by som prednost keby urobili 12mm sklo. Ale nic sa neda robit, este ze je to aspon pancake :)
 
JakubCibik
2010-03-17 15:19:17
Stále viac sa mi začína m4/3 páčiť myslím že taká kvalitná pevná 14-ka s poradnou ostrosťou poteší aj krajinárov turitov, navyše keď je to pancake. Takýto objektív som by som prijal aj na 4/3 systém, ale ten už je zrejme ,,mŕtvy´. Keď ale m4/3 trochu klesne na cene, začnú sa robiť aj profi telá a sklá, tak 4/3 systém so zrkadlom vlastne už potrebovať nikto nebude. Ale cena m4/3 sa mi zdá zatiaľ dosť vysoká na to že ušetria výrbcovia prakticky na zrkadle, hľadáčiku a pri menších telách dosť aj na materiále.
 
julo kotus
2010-03-17 15:36:51
príspevok od: JakubCibik
Stále viac sa mi začína m4/3 páčiť myslím že taká kvalitná pevná 14-ka s poradnou ostrosťou poteší aj krajinárov turitov, navyše keď je to pancake. Takýto objektív som by som prijal aj na 4/3 systém, ale ten už je zrejme ,,mŕtvy´. Keď ale m4/3 trochu klesne na cene, začnú sa robiť aj profi telá a sklá, tak 4/3 systém so zrkadlom vlastne už potrebovať nikto nebude. Ale cena m4/3 sa mi zdá zatiaľ dosť vysoká na to že ušetria výrbcovia prakticky na zrkadle, hľadáčiku a pri menších telách dosť aj na materiále.
Vývoj treba zaplatiť a ceny podľa mňa pôjdu dole, tak ako šli aj u zrkadloviek. Už teraz sme písali o lacnejších telách (napríklad Panasonic G10). Je to otázka času.
 
Marcel Rebro
2010-03-17 15:38:17
príspevok od: julo kotus
Vývoj treba zaplatiť a ceny podľa mňa pôjdu dole, tak ako šli aj u zrkadloviek. Už teraz sme písali o lacnejších telách (napríklad Panasonic G10). Je to otázka času.
s tym setrenim na zkadle a materiale si ma dostal ;-)))
 
slavmiro
2010-03-17 16:11:14
príspevok od: Marcel Rebro
s tym setrenim na zkadle a materiale si ma dostal ;-)))
ale ved ho nechaj, ved to je dalsi (plastovy) kusok do zbierky zberatelov a vlastnikov fotoaparatov. Staci sa nechat pekne namotat a kupit.. :)
 
Marcel Rebro
2010-03-17 16:14:32
príspevok od: slavmiro
ale ved ho nechaj, ved to je dalsi (plastovy) kusok do zbierky zberatelov a vlastnikov fotoaparatov. Staci sa nechat pekne namotat a kupit.. :)
mas pravdu. radsej gumeny cln ako plastovy fotak ... ved PVC ako PVC, nie?
 
lu_boss
2010-03-17 16:39:25
príspevok od: Marcel Rebro
mas pravdu. radsej gumeny cln ako plastovy fotak ... ved PVC ako PVC, nie?
:-)
 
slavmiro
2010-03-17 16:55:54
príspevok od: Marcel Rebro
mas pravdu. radsej gumeny cln ako plastovy fotak ... ved PVC ako PVC, nie?
naucim Ta novy vyraz miesto gumy: VALMEX ;) A od toho ma panasonic-prasina daleko.. Zacul som minule v real life reakcie v ProLaike, ked sa niekto domahal sortimentu zn.Panasonic. Odkazali ho na lubovolne elektro, s tym ze oni predavaju fotoaparaty.. ;)

P.S. Dufam ze som nikoho neurazil, ani madarov.. :)))
 
wayne
2010-03-17 17:55:45
nie kazdy sa hodi na poziciu predavaca. rozhlad v technike este nemusi znamenat ze clovek vie jednat s ludmi. byt nim, pokusim sa (ak by som mal na predajni) zakaznikovi nahovorit 550D (tipujem ze hladal nejake micro4/3, ak nie, staci jednoduche vysvetlenie preco je zrkadlovka lepsia...), hoc i len so setovym objektivom, mozno si clovek co to precital na nete a hladal nieco konkretne... nuz, obcas je tazke sa povzniest nad vlastny fanboism :) ...

ale ved sme na Slovensku, kde sa prevazne rozmysla typickym krcmovym sposobom, co ma to neprekvapuje :) ...
 
slavmiro
2010-03-17 18:02:05
no bolo to 1/2 roka dozadu a PENko este nebolo. Kto chce maly sikovny fotacik, pre neho tam predsa maju na pulte M7.. ;)
 
Bpali
2010-03-17 18:37:16
keby radsej urobili lacnejsi macro objektiv...
 
lu_boss
2010-03-17 18:46:38
príspevok od: slavmiro
no bolo to 1/2 roka dozadu a PENko este nebolo. Kto chce maly sikovny fotacik, pre neho tam predsa maju na pulte M7.. ;)
Miro, v prolajke maju aj panasa :-)
A mne sa aj tieto krpatce celkom pozdavaju. Plast sem, plast tam. Keby neboli take drahe, ako jeden z fotakov do vybavy, na urcite ucely by sa mi celkom hodil. Nie vzdy sa mi chce trepat s kravou dvojkilovou.
Pre zberatelov je tam ta M9 :-)
 
JakubCibik
2010-03-17 18:55:44
príspevok od: Bpali
keby radsej urobili lacnejsi macro objektiv...
A hlavne dlhší, aspoň 90mm (180 crop), nech sa to dá použiť aj na hmyz a pod. kde je 45mm dosť krátky. Ale hádam také niečo raz bude. Je to ešte mladý systém, ako celá digitálna fotografia.

To mrco čo máš proti mojmu ,,šetriacemu´ názoru. Chceš mi snáď povedať že výroba plastovej krabičky bez zrkadla a hľadáčiku je drahšia ako výroba DSLR? :-) To bolo len moja teória.V praxi svetu (nielen fotografie), samozrejme vládne marketing. Keby to predávali za skutočné ceny asi by ich to položilo :)
 
wayne
2010-03-17 19:55:47
kup si adapter od novoflexu na ktorykolvek bajonet a nasadis akykolvek tvoj oblubeny objektiv
 
slavmiro
2010-03-17 22:37:31
Vela veci uz nie je to co byvalo, ked uz aj v slusnom obchode zacali ponukat Matsushitu. To je aj ta neslavna znacka pre audio Technics, 2x200W, udajne v triede Class AA a s bambusovym dielektrikom, nalestenymi celnymi panelmi jak psie g*le. A ked to clovek otvoril, vo vnutri nasiel vzduch, shitovy plosak a 50VA trafo a 5A tranzistory mozno v triede AB.. Jedina vynimka boli/su DJske gramce. Tolko k znacke pana, zkratka tomu neverim.

Ano myslel som M9, ten digicirkus co je aspon bez lowpass filtra. :) Aspon vidiet ze v tom techno kolotoci tak neficim a asi snupem viac tabaku ohladom samotneho fotenia.
Recenzie sa stavaju nudnymi, ked napr. recenzent/autori vseobecne (nie/len tu na ephoto) otestuju (popisu podla market. brozury) nejaky digi6x6, ci FF a predikuju mu buducnost ako pomaly jedinu moznu cestu vo vyvoji fotografie a potom, s odstupom par dni sa vytesuju z nejakej plastovej (s)hracky. PEN system posobi velmi plastovo, elektronicky, mal som ho v rukach chvilu, prehodil som si zopar plastovych sklicok a so zhovievavym usmevom vratil promoterovi.

Osobne sa mi zda, ze sa tu vo velkom zaujima, diskutuje a obzera po fotoaparatoch, fototechnike a velmi malo po novych fotoprilezitostiach. Ludia su asi malo slobodny, na jednej strane ich zvazuje vlastnictvo kapitalu, fototechniky, navyse pohananej tuzbou po novej, dalsej a sucasne nedostatok volneho casu na skutocne fotografovanie. Mam aspon osobne taky dojem. Rad by som sa mylil. :)
 
lu_boss
2010-03-17 23:12:16
Nie je to s tymi fotakmi jedno ? Technika zaujimala, zaujima a bude zaujimat vela ludi, netajim - v ramci prehladu aj mna. Posadnutostou naozaj netrpim. Len mi pride vcelku logicke mat viacero fotakov - ako topanky, na rozne prilezitosti. Nie ze by som ich mal, ale nevadilo by mi keby som ich mal :-)
Co ja som drzal v ruke z tychto 4/3 systemov, nebolo to zle. Ani obsluha, ani odozva, ani kvalita vystupu nesklamala. Kazdopadne, zatial malo muziky za tie peniaze. A vyvoj ? Vyrobca chce zarobit, skusa. Ked sa to ujme, akcionari sa potesia. Ked sa to neujme, smola... Cas na fotenie - nuz, co uz. Bud mas cas (na fotenie), alebo peniaze (na techniku). Stastlivci maju oboje. Nestastnici ani jedno :-)
 
slavmiro
2010-03-17 23:33:17
urob si cas a pod sa nami niekedy do PHA na bohemsky trip. Pri Rastovi sa budes potom budes hambit za kazdy ´zbytocny´ fotak navyse na ktory si vobec pomyslel. :) Rasto uz nenosi vobec aparat zo sebou, maximalne flexaret. Ale v diplomatke bude mat take real_raw vytlacky ze ich tam moze rovno predaj Saudek gallery. ;)
 
lu_boss
2010-03-17 23:46:47
príspevok od: slavmiro
urob si cas a pod sa nami niekedy do PHA na bohemsky trip. Pri Rastovi sa budes potom budes hambit za kazdy ´zbytocny´ fotak navyse na ktory si vobec pomyslel. :) Rasto uz nenosi vobec aparat zo sebou, maximalne flexaret. Ale v diplomatke bude mat take real_raw vytlacky ze ich tam moze rovno predaj Saudek gallery. ;)
Pojdem :-) koncom aprila mi zacne krajsia cast roka a pokojne sa pridam.
Ale, Miro, stale si nerozumieme - to nie je o pocte fotakov - napokon, sam niekde vo vlakne uvadzas, ze treba mat nahradne telo. Ked treba mat nahradne telo, preco nie hoci krpateho panasa ? Do krcmy, na svah pri lyzovani, na street - no nie je vhodnejsi ? Ze je Rasto Cambal macher o tom ja nepochybujem, ale hanbit sa nemam za co :-)
 
slavmiro
2010-03-17 23:53:42
ja sa pri nom ano.. :) Ale po 5tom pive ma to zvycajne prejde.. ;O)
Nahradne telo ano, treba, tam kde si nemozno dovolit kiksy. Ale kompatibilne na prislusenstvo co mam.
Tie miesta co si vymenoval, no neviem. Bud urobim poriadne foto, alebo sa idem ozrat ci zalyzovat si. Upomienkove zabery uz nechavam na manzelku/deti. To ale nie je tvorba, na tu sa treba zamerat predovsetkym.
 
julo kotus
2010-03-18 08:59:52
Micro 4/3 systém má svoje opodstatnenie. Nie pre každého, ale pre tých, ktorí majú radi foťák stále pri sebe a nevyhovuje im váha a veľkosť zrkadloviek ale ani obmedzenia kompaktov (pomalosť, vyšší šum, slabšie rozlíšenie...). Nehanbím sa povedať, že aj ja zvažujem nejaký menší fotoaparát s väčším senzorom, pretože na túre s D3 na krku to veľmi pohodlné nie je a ani veľmi civilné na ulici. Každý si môže zvoliť nástroj, aký mu vyhovuje, jeden ním bude tvoriť umenie, iný dokument či reportáž, ďalší reklamu a ďalší pamiatkové fotky. A každý z nich môže k spokojnosti využívať jeden či dva, alebo aj tri fotoaparáty. Keď pôjdem fotiť profi reportáž, vezmem si D3, keď si vyjdem na túru, vezmem si menší foťák a ak chcem špeci charakter, vezmem si FA a naložím ho HP5 alebo tri X-om.
 
lu_boss
2010-03-18 19:33:15
...tak sa hodi manzelke a detom :-)
Drviva vacsina fotografii ma skor takyto dokumentacny charakter a vobec to neznamena, ze by nemohli byt nafotene dobre.
Skratka, ja by som ho bral, Ty nie.
 
slavmiro
2010-03-19 10:02:01
príspevok od: julo kotus
Micro 4/3 systém má svoje opodstatnenie. Nie pre každého, ale pre tých, ktorí majú radi foťák stále pri sebe a nevyhovuje im váha a veľkosť zrkadloviek ale ani obmedzenia kompaktov (pomalosť, vyšší šum, slabšie rozlíšenie...). Nehanbím sa povedať, že aj ja zvažujem nejaký menší fotoaparát s väčším senzorom, pretože na túre s D3 na krku to veľmi pohodlné nie je a ani veľmi civilné na ulici. Každý si môže zvoliť nástroj, aký mu vyhovuje, jeden ním bude tvoriť umenie, iný dokument či reportáž, ďalší reklamu a ďalší pamiatkové fotky. A každý z nich môže k spokojnosti využívať jeden či dva, alebo aj tri fotoaparáty. Keď pôjdem fotiť profi reportáž, vezmem si D3, keď si vyjdem na túru, vezmem si menší foťák a ak chcem špeci charakter, vezmem si FA a naložím ho HP5 alebo tri X-om.
skusenosti s PENom su spominane v Palenici Borisa Filana zo dna 5.12.2009 od 16´45´´ do 21´45´´. Bolo v podcaste SRo, ale uz nie je, kto by mal zaujem, poslem..
 
wayne
2010-03-22 09:16:14
tak konecne nejaky normalny post ako to vlastne je http://fourthirds-user.com/2010/03/panasonic_alters_14mm_pancake_design.php .. aj ked 2.5 nie je ovela viac ako 2.8, ale vzdy lepsie ako 3.5 na zaciatku zoomu ;]
 
slavik74
2010-03-22 13:13:06
mozno to bude tak ako pri 20/1,7. Ze ma aj 1,7 ale ´plny vykon´ je od 2,0. A tu by mohol byt od 2,8.
Ja osobne som okrem toho 14/2,5 zvedavy ja na 100-300. Uvidime aky bude na dlhom konci, lebo 45-200 je tam uz makky. No ale cena bude isto klasicky od panasonicu - maximalna...
 
Marcel Rebro
2010-03-29 18:11:28
pche, kam sa vsetci hrabu na NOKTOR

http://www.noktor.com/products.php

len Ken je opat nejaky pesimista

http://kenrockwell.com/tech/noktor/index.htm
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované