Hore

Nový Fujifilm X-M1 a nové objektívy

FUJIFILM Corporation (prezident: Shigehiro Nakajima) s hrdosťou ohlasuje novým model fotoaparátu s výmenným objektívom FUJIFILM X-M1. Ľahký a kompaktný fotoaparát, ktorý ponúka kvalitné zábery, pohotové reakcie a výnimočný dizajn ktorý je známy už z modelov FUJIFILM X-Pro1 a X-E1. 

Identický 16.3 megapixelový APS-C X-Trans CMOS snímač ktorý bol použitý pri FUJIFILM X-Pro1 a FUJIFILM X-E1.

  • FUJIFILM X-M1 disponuje veľkým APS-C X-Trans CMOS snímačom, ktorý sa nebojí konkurovať kvalite full-frame snímačov. Jedinečná konštrukcia snímača a štruktúra farebných filtrov redukuje vznik moiré a chromatickej aberácie.
  • Snímač produkuje kvalitné zábery s nízkou úrovňou šumu aj pri snímaní v najnáročnejších svetelných podmienkach, kde je potrebné pracovať s vysokými citlivosťami. Snímač verne reprodukuje teplé tony pleťovky ale i živé farby oblohy alebo vychádzajúceho slnka.
  • Citlivosť je štandardne možné nastaviť od bežných ISO200 až po úroveň ISO6400 v krokoch po 1/3, alebo využiť rozšírený rozsah s dodatočnými hodnotami ISO100, ISO12800 a ISO25600. 

Rýchle reakcie vďaka EXR Procesoru II

  • Procesor EXR II zabezpečuje pohotové reakcie, krátky štartovací čas 0.5 sekundy, oneskorenie spúšte 0.05 sekundy a rýchlosť snímania 5.6 záberov za sekundu (max. 30 do záberov). 

Dizajn prispôsobený ovládaniu jednou rukou, intuitívne menu a rýchlo dostupné základné nastavenia.

  • Všetky tlačidlá a ovládacie prvky sú prehľadne rozmiestnené v dostupnosti pravej ruky, vedľa zadného LCD aby boli pohotovo dostupné a nezdržovali pri fotografovaní.
  • Horný otočný volič umožňuje vybrať optimálny scénický režim z ponuky [Advanced SR Auto] kedy sa automaticky identifikuje snímaná scéna.
  • Rovnako ako ostatné modely rady X aj X-M1 má otočné voliče na zmenu nastavenia času a clony a nie je potrebné meniť ich vstupom do menu. Aj ostatné často používané funkcia majú vlastné tlačidlá (vyváženie bielej, sériové snímanie, makro,…).  


Kompaktné a ľahké telo, štýlový retro dizajn rovnako ako u FUJIFILM X-Pro1 a X-E1

  • Napriek veľkému výklopnému LCD, APS-C snímaču, vstavanému blesku, Wi-fi konektivite a sánkam na externý blesk váži X-M1 iba 330 gramov.
  • X-M1 sa bude ponúkať v troch farbách: čierna, strieborná a hnedá.

Výklopný LCD s rozlíšením 920,000 bodov pre kreatívnu prácu

3,0“ CD s vysokým rozlíšením je výklopný smerom hore a dolu čo je ideálne pre fotografovanie z nadhľadu alebo podhľadu pre pôsobivé makro zábery. 

  • Fotografovanie z podhľadu - 90° vyklopenie
  • Fotografovanie z nadhľadu - 85° vyklopenie 

Bezdrôtový prenos záberov do mobilných zariadení alebo počítača

  • Funcia wifi prenosu záberov umožňuje zábery ihneď po exponovaní prenášať do smartfónu, tabletu či PC.
  • Fotoaparát využíva k prenosu pri funkcii wifi aplikáciu “FUJIFILM Camera App”, ktorá je voľne dostupná.
  • Okrem prenosu dát umožňuje aplikácia i pridávanie polohy kde boli zábery exponované podľa dát zo smartfónu. 

Kreatívne fotografovanie s populárnymi špeciálnymi efektami a filtrami vo fotoaparáte

  • Fotoaparát ponúka na výber 8 špeciálnych filtrov: Toy Camera, Miniatúra, Dynamická tonalita, Pop Color, Mäkké podanie, High Key, Low Key a Partial Color. Okrem toho sa môžete zabaviť prekladanou expozíciou dvoch záberov cez seba.
  • Štandardom je už simulácia filmu, kedy máte na výber 5 možných režimov: PROVIA (štandard) pre prirodzené podanie, Velvia (sýte) pre saturovanejšie zábery, ASTIA (jemné) pre mäkkú gradáciu, Sépia alebo ČB režim. 

Full HD video záznam

  • FUJIFILM X-M1 dokáže zaznamenávať Full HD (1920x1080) video s frekvenciou 30 záberov za sekundu. Aj pri zázname videa je možné použiť režimy simulácie filmov vrátane ČB snímania a nádherný bokeh efekt vďaka veľkému snímaču a svetelným objektívom. 

Setový objektív FUJINON XC16-50mm F3.5-5.6 OIS (24-76mm ekvivalent)

  • Spolu s novým fotoaparátom sa uvádza aj nový zoom objektív XC16-50mm F3.5-5.6 OIS (24mm-76mm ekvivalent). Tento setový objektív je vybavený optickou stabilizáciou a pokrýva po prepočte rozsah ohniskových vzdialeností 24mm až 76mm(*1).
  • Objektív XC16-50mm pozostáva z 12 sklenených elementov v 10 skupinách, vrátane 3 asférických elementov a 1 ED elementu. Objektív používa sedem vejárovito usporiadaných okrúhlych lamiel, ktoré ponúkajú 17 nastavení clony po 1/3 EV krokoch.
  • Objektív bude dostupný v dvoch farebných verziách: čiernej a striebornej  

FUJIFILM X-M1 hlavné črty:

  • 16,3 MPix APS-C X-Trans CMOS snímač
  • Hi-speed EXR Processor II
  • Štartovací čas 0,5 s., oneskorenie spúšte 0,05 s, kontinuálne snímanie 5,6 záberov/s. (max. 30 záberov)
  • Výklopný 3,0“ inch LCD (920 tis. bodov)
  • Vstavaný blesk s technológiou Super Intelligent Flash
  • ISO200-6400 (s rozšírením o ISO100, ISO 12800 a 25600 pri obmedzenom rozlíšení)
  • Full HD Video záznam, 30fps
  • 49 bodový AF systém
  • Snímanie v RAW a spracovanie RAW vo fotoaparáte
  • Q tlačidlo pre rýchly prístup k najčastejším nastaveniam
  • Sánky na externý blesk
  • Wifi prenos do smartfónov, tabletov alebo PC cez FUJIFILM Camera app
  • Tri farebné verzie: čierna, strieborná, hnedá

FUJIFILM rozširuje rodinu objektívov pre systém X o nový pancake objektív FUJINON XF27mm F2.8 

FUJIFILM Corporation (prezident: Shigehiro Nakajima) s hrdosťou ohlasuje uvedenie nového objektívu "FUJINON XF27mm F2.8" pre fotoaparáty FUJIFILM s X bajonetom. 

Nový pancake objektív FUJINON XF27mm F2.8 predstavuje kompaktný a ľahký objektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou pre fotografovanie krajiny, momentiek a portrétov. Objektív bude dostupný v čiernom a striebornom vyhotovení. 

  • Pevná ohnisková vzdialenosť 27mm (41mm ekvivalent pri 35mm formáte)
  • Ľahká a kompaktná konštrukcia – hmotnosť iba 78g
  • Ochranná vrstva FUJINON HT-EBC
  • Rýchly autofocus
  • Prémiové vyhotovenie – kovový ostriaci prstenec pre precízne manuálne ostrenie
  • Sedem lamiel pre krásny bokeh a prácu s hĺbkou ostrosti

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-06-25 10:33:01
skoda ze ta 27cka nemá clonovy prstenec, asi sa nezmestilo... ale tie rozmery sú lákavé. Mohli by už predstaviť 23mm F2 (ktorá už asi nebude) alebo F1,4 tá zas nebude malá asi
 
vladislav
2013-06-25 11:29:25
Uz nejaky ten tyzden poskulujem po xe1, alebo x100 ci x100s a teraz toto
 
quaq
2013-06-25 11:43:18
príspevok od: Jozef Peniak
skoda ze ta 27cka nemá clonovy prstenec, asi sa nezmestilo... ale tie rozmery sú lákavé. Mohli by už predstaviť 23mm F2 (ktorá už asi nebude) alebo F1,4 tá zas nebude malá asi
možno sa bude dať do závitu zakrútiť tá clonka
 
Ultra TXF
2013-06-25 12:27:54
Takýchto foťáčikov je už plná r.ť , Sony,Panasonic,Samsung......
Fuji si malo podržať svoju exkluzivitu a nerobiť telo bez hľadáčika .
Mne pripadá fotenie bez hľadáčika neprirodzené , čumenie na displej ma nemôže vtiahnuť
do "deja " , strašne neosobné. Možno to nie je ten správny výraz, ale pre mňa je to zásadný pocitový rozdiel pozerať sa cez hľadáčik a mať foták na oku a mať hol pol metra pred ksichtom.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-06-25 12:51:21
Mne sa zda naopak ako krok spravnym smerom. Konecne moze Fujifilm konkurovat lacnejsim (nie najlacnejsim) CSC, napr. Sony NEX-5R. Vo vyssej triede si urobili dobre meno a postavili sa na spicu CSC, takze sa da predpokladat ze o lacnejsi fotak bude velky zaujem, uz len kvoli dobremu menu a overenemu snimacu.
 
marcus_labeo
2013-06-25 13:26:08
Presne ako píše Karol, je to logický krok smerom k rozšíreniu trhového podielu a dobré meno, ktoré urobili vyššie modely, automaticky pomôže aj predajom novinky, najmä ak je lacnejšia, ako X-E1 a X-Pro1. Hlavné ale je, že má rovnaký X-Trans senzor, ako vyššie rady; boli klebety, že to bude nový, jednoduchší senzor, čo sa našťastie nepotvrdilo. A ak sa pri X-Pro1 spomínal fullframe čo do kvality fotiek, rovnakú kvalitu možno očakávať aj od tohto foťáku cenovo na úrovni priemerných M 4/3.
 
JohnNewton
2013-06-25 13:38:01
príspevok od: Ultra TXF
Takýchto foťáčikov je už plná r.ť , Sony,Panasonic,Samsung......
Fuji si malo podržať svoju exkluzivitu a nerobiť telo bez hľadáčika .
Mne pripadá fotenie bez hľadáčika neprirodzené , čumenie na displej ma nemôže vtiahnuť
do "deja " , strašne neosobné. Možno to nie je ten správny výraz, ale pre mňa je to zásadný pocitový rozdiel pozerať sa cez hľadáčik a mať foták na oku a mať hol pol metra pred ksichtom.
S tým hľadáčikom máš pravdu, ale ku podivu, fotografovanie s predpaženými rukami sa u veľkej časti mladšej populácie stalo národným športom
 
marcus_labeo
2013-06-25 13:47:11
príspevok od: JohnNewton
S tým hľadáčikom máš pravdu, ale ku podivu, fotografovanie s predpaženými rukami sa u veľkej časti mladšej populácie stalo národným športom
Tiež som zaregistroval mnohých majiteľov foťákov s EVF, ktorí aj tak fotili "na Japonca" (s vystretými rukami). Dôvody boli buď zvyk (prešli z kompaktu, kde iná možnosť nebola), alebo im obraz v hľadáčiku pripadal neprirodzený, oneskorený).
Zaujímavé je, že pri klasickom OVF som toto nezaregistroval, tam všetci fotia cez hľadáčik (žeby dôkaz, že EVF stále nedosiahli úroveň päťbokého hranolu?).
 
bobo222
2013-06-25 13:59:09
príspevok od: marcus_labeo
Tiež som zaregistroval mnohých majiteľov foťákov s EVF, ktorí aj tak fotili "na Japonca" (s vystretými rukami). Dôvody boli buď zvyk (prešli z kompaktu, kde iná možnosť nebola), alebo im obraz v hľadáčiku pripadal neprirodzený, oneskorený).
Zaujímavé je, že pri klasickom OVF som toto nezaregistroval, tam všetci fotia cez hľadáčik (žeby dôkaz, že EVF stále nedosiahli úroveň päťbokého hranolu?).
ono to je aj preto, že u mašinky s OVF stojí spravidla live view za milú onú....
Inak tato fujinka bude tvrdý konkurent nex 5.
 
Majo77
2013-06-25 14:07:48
príspevok od: JohnNewton
S tým hľadáčikom máš pravdu, ale ku podivu, fotografovanie s predpaženými rukami sa u veľkej časti mladšej populácie stalo národným športom
mne sa minule stal opačný prípad,keď som si chcel niečo vyfotiť so smartfonom a priložil som si ho k oku
 
blasi
2013-06-25 15:36:17
príspevok od: Majo77
mne sa minule stal opačný prípad,keď som si chcel niečo vyfotiť so smartfonom a priložil som si ho k oku
to sa stalo aj mne ked mi dali do ruky kompaktik ze odfot nas hned so mdal fotka k oku a zrazu vidi mze nic sakra ,display so msa pobavil na sebe
 
Majo77
2013-06-25 16:17:49
príspevok od: blasi
to sa stalo aj mne ked mi dali do ruky kompaktik ze odfot nas hned so mdal fotka k oku a zrazu vidi mze nic sakra ,display so msa pobavil na sebe
zrkadlovková deformácia
 
JohnNewton
2013-06-25 16:30:44
príspevok od: marcus_labeo
Tiež som zaregistroval mnohých majiteľov foťákov s EVF, ktorí aj tak fotili "na Japonca" (s vystretými rukami). Dôvody boli buď zvyk (prešli z kompaktu, kde iná možnosť nebola), alebo im obraz v hľadáčiku pripadal neprirodzený, oneskorený).
Zaujímavé je, že pri klasickom OVF som toto nezaregistroval, tam všetci fotia cez hľadáčik (žeby dôkaz, že EVF stále nedosiahli úroveň päťbokého hranolu?).
V niečom máš pravdu v niečom nie, V EVF vidím reálnom čase obraz ako bude na monitore vrátane hĺbky ostrosti, expozície, WB a je konfigurovateľný. Pár drobností treba dotiahnúť do konca a so zrkadlom sa môžeme rozlúčiť.
 
ASTRALEK
2013-06-25 18:57:58
EVF môže mať v porovnaní s hranolom množstvo výhod. jedna vec ale nikdy nebude prekonaná a tou je odozva (časové opozdenie) LCD panela. To bude znemožňovať jeho použitie v rýchlej reportážnej či športovej fotografii. Riešením by mohlo byť použitie technológie, keď sa priamo na matnici zrkadlovky budú zobrazovať informácie ako napr. u Fuji X100, X-Pro Prípadne sa na kartu uloží snímka vzniknutá ešte pred stlačením spúšte (Nikon 1)
 
stancok
2013-06-26 04:29:04
cisto akoby som videl nex6 bez hladacika, este aj ten vyklopny LCD jak cez kopirak z NEX6-ky (prip nex3N) uvidime aka bude jeho cena, bude to velka dilema pri vybere mirrorless, nex6 sa uz da na niektorych zahranicnych eshopoch(vramci EU) zohnat v zakladnom sete 16-50 aj pod 650e ,velka skoda ze ten hladacik tam nedali,ta fujina by bola dokonala..no cena by bola vyssia zase...ale ak zanho budu chciet povedzme cca okolo 500-550e tak bude stat za to
 
JohnNewton
2013-06-26 08:12:21
príspevok od: ASTRALEK
EVF môže mať v porovnaní s hranolom množstvo výhod. jedna vec ale nikdy nebude prekonaná a tou je odozva (časové opozdenie) LCD panela. To bude znemožňovať jeho použitie v rýchlej reportážnej či športovej fotografii. Riešením by mohlo byť použitie technológie, keď sa priamo na matnici zrkadlovky budú zobrazovať informácie ako napr. u Fuji X100, X-Pro Prípadne sa na kartu uloží snímka vzniknutá ešte pred stlačením spúšte (Nikon 1)
Časová odozva už nemusí byť v budúcnosti žiadny problém, vzhľadom k limitom ľudského zraku, ale jeho namáhanie pri pohľade na EVF bude vždy väčšie ako na živo cez hranol.
 
marcus_labeo
2013-06-26 09:12:04
príspevok od: stancok
cisto akoby som videl nex6 bez hladacika, este aj ten vyklopny LCD jak cez kopirak z NEX6-ky (prip nex3N) uvidime aka bude jeho cena, bude to velka dilema pri vybere mirrorless, nex6 sa uz da na niektorych zahranicnych eshopoch(vramci EU) zohnat v zakladnom sete 16-50 aj pod 650e ,velka skoda ze ten hladacik tam nedali,ta fujina by bola dokonala..no cena by bola vyssia zase...ale ak zanho budu chciet povedzme cca okolo 500-550e tak bude stat za to
A nemyslíš skôr NEX-5? X-M1 je jasne zamierený proti NEX-5, konkurentom NEX-6ky je rovnako hľadáčikový X-E1.
 
stancok
2013-06-26 16:19:07
príspevok od: marcus_labeo
A nemyslíš skôr NEX-5? X-M1 je jasne zamierený proti NEX-5, konkurentom NEX-6ky je rovnako hľadáčikový X-E1.
no X-E1 nema vyklopny lcd a navyse lcd ma slabsie rozlisenie.. a nex5 nema ani len sanky na blesk a chyba aj zabudovany blesk co je dost velka absencia ,navyse to lcd u 5kovehj rady je dost slabo citatelne na slnku a je prebrate defacto este zo starej 3-kovej rady a snimaci cip je u 5kovej rady tusim tiez starsej generacie..takze aj preto beriem a prirovnavam tento fuji prave k nex6 kedze k nemu ma blizsie (az na ten hladacik-co neumerne dviha cenu nex6 hore-aj preto dufam a predpokladam jeho cenu snad niekde v intervale 500-550e co by bolo fantasticke) ja osobne beriem nex6 ako nastupcu nex5N/R rady len pridali tam blesk +sanky a hladacik a vylepsili ho na max moznu mieru(cip, nastanevia na tele, lcd), no s tym stupla dost i cena zial
 
sharkyyy
2013-07-04 15:25:08
Tak na toto som cakal, nizsia cena, hladacik na tychto fotoaparatoch nepotrebujem. Akurat ten novy zoom objektiv nic moc. Som zvedavy na cenu so starsim svetelnejsim zoom objektivom 18-55 mm (2,8-4). Malo by sa to udajne predavat aj s tymto objektivom v sete.
 
sharkyyy
2013-08-08 14:16:46
Nikto ziadne nove info, postrehy?
 
JanoB
2013-08-08 15:23:44
tu nieco najdes:

http://www.fujixseries.com/categories/Fujifilm-X-M1
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované