Hore

Nový mirrorless fotoaparát Nikon na obzore!?

Spoločnosť Nikon plánuje predstavenie nového typu fotoaparátu už tento fiškálny rok (do konca apríla 2011)!

 

Podľa bloomberg.com tieto slová vyslovil Makoto Kimura, prezident spoločnosti Nikon Corporation Imaging, v interview s týmto poskytovateľom informácií z business sveta. 

 

M. Kimura potvrdil predpoklady, že nový fotoaparát by mal mať vylepšené funkcie pre nahrávanie videa, no zároveň pripustil, že môže ísť o tzv. mirrorless fotoaparát. Znamená to, že Nikon by bol ďalšou spoločnosťou, ktorá by ponúkla fotoaparáty bez zrkadla a teda pravdepodobne s menšími rozmermi, ale s väčším senzorom. Stále pôjde o fotoaparáty s možnosťou výmeny objektívov a s bohatým portfóliom príslušenstva.

Makoto Kimura,

prezident Nikon
Corporation Imaging
Foto:
Kimimasa Mayama/Bloomberg

Medzi spoločnosti, ktoré takýto koncept ponúkajú, patrí Panasonic a Olympus, ktoré zakladali systém micro 4/3. Neskôr sa do podobného konceptu pustil Samsung s prístrojmi NX a nakoniec Sony so svojimi modelmi NEX. Podľa prieskumov v Japonsku, od tejto doby stúpol predaj fotoaparátov s výmennými objektívmi takmer o 35% vzhľadom na počet predaných kusov a o 26% vzhľadom na obrat. Odborníci pripisujú nárast práve týmto novým konceptom fotoaparátov. Predaj digitálnych zrkadloviek totiž neklesol.

 

Nikon plánuje do troch rokov zvýšiť predaj digitálnych fotoaparátov s výmennými objektívmi o 80%. Tento smelý plán je podporený aj vývojom nových typov fotoaparátov s výmennými objektívmi a bez zrkadla.

 

Zdroj: bloomberg.com

 

 

 

Množstvo podobných údajných patentov od spoločnosti Nikon na bezzrkadlové fotoaparáty s výmennými objektívmi sa šíri po internete už dlhšiu dobu. Po prvý krát však máme oficiálne vyjadrenie vedenia spoločnosti.

 

A čo vy? Čo by ste očakávali od takého konceptu v podaní Nikonu? Aký bajonet a aký senzor by mal mať nový typ Nikonu? Aké funkcie by ste si priali?

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
IceDive1
2010-07-12 11:01:52
Ak by sa dali pouzit sucasne sklicka tak hned beriem nejakeho noveho drobceka do rodiny. :)
 
julo kotus
2010-07-12 11:15:26
príspevok od: IceDive1
Ak by sa dali pouzit sucasne sklicka tak hned beriem nejakeho noveho drobceka do rodiny. :)
Kompatibilita by podľa mňa ostala zachovaná pomocou adaptérov, je otázka, ako by fungoval AF, napríklad u Olympusu adaptér z 4/3 na micro4/3 spomaľuje AF.
 
luskáč
2010-07-12 11:23:09
male telo s pevnou 35mm DX f/1.8 by bol dobry ´profi-kompakt´
 
juraj-jakubik
2010-07-12 11:28:23
Na Julovu hypotetickú otázku na záver si nechám uletieť myšlienky: bral by som mirror less foťák, prečo nie, veď aj large format foťáky nemajú zrkadlo. Bral by som ho, mal by mať cca cez 30MPix full frame, iso 6-12-25-50-100 a potom hore. Kvalitný LCD so 100% pokrytím, možnosť otočenia senzora o 90° bez nutnosti otočenia fotoaparátu, sklá by to malo papať súčasné. no....nechal som sa uniesť. Ale hádžem to na Jula, on to začal :-))))
 
julo kotus
2010-07-12 11:37:41
príspevok od: juraj-jakubik
Na Julovu hypotetickú otázku na záver si nechám uletieť myšlienky: bral by som mirror less foťák, prečo nie, veď aj large format foťáky nemajú zrkadlo. Bral by som ho, mal by mať cca cez 30MPix full frame, iso 6-12-25-50-100 a potom hore. Kvalitný LCD so 100% pokrytím, možnosť otočenia senzora o 90° bez nutnosti otočenia fotoaparátu, sklá by to malo papať súčasné. no....nechal som sa uniesť. Ale hádžem to na Jula, on to začal :-))))
Hej, začal som a beriem na seba :) Mne by stačil senzor z D3s, manuálny režim a priority a menšie pevné sklá so svetelnosťou cca. F1,4 :)
 
cicka1980
2010-07-12 11:37:44
hmm , chcem kúpiť D5000 , že bi som ešte vydržal a počkal do jari? ??? podla vás vyplatilo bi sa čakať , ak hej tak prečo ??
 
IceDive1
2010-07-12 11:38:53
príspevok od: juraj-jakubik
Na Julovu hypotetickú otázku na záver si nechám uletieť myšlienky: bral by som mirror less foťák, prečo nie, veď aj large format foťáky nemajú zrkadlo. Bral by som ho, mal by mať cca cez 30MPix full frame, iso 6-12-25-50-100 a potom hore. Kvalitný LCD so 100% pokrytím, možnosť otočenia senzora o 90° bez nutnosti otočenia fotoaparátu, sklá by to malo papať súčasné. no....nechal som sa uniesť. Ale hádžem to na Jula, on to začal :-))))
Ja som to vduchu ponal trosku skromnejsie. Nieco ako luskacik pod tvojim prispevkom. :) Zelam si fajne telicko tak akurat do mojich ruk, dnesny bajonet, paradny AF aj na video a funkcne CLS by bol ako bonbonik.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2010-07-12 11:41:05
Bral by som ho som Full frame mirrorles s pevnou 35 tkou F2 a pevnou 85tkou F1,8 popr. až F2,8. mohli by to byť aj dosť malé sklá pri tých parametroch
 
julo kotus
2010-07-12 11:42:10
príspevok od: cicka1980
hmm , chcem kúpiť D5000 , že bi som ešte vydržal a počkal do jari? ??? podla vás vyplatilo bi sa čakať , ak hej tak prečo ??
:) ak chceš fotiť teraz, treba kúpiť teraz. Či sa oplatí čakať? Nevieme, lebo nepoznáme špecifikácie nového typu. D5000 je ale super prístroj za tú cenu, tak do jari môžeš nafotiť krásne fotografie... urobiť pokrok a v jari uvidíš :)
 
juraj-jakubik
2010-07-12 11:50:15
príspevok od: julo kotus
Hej, začal som a beriem na seba :) Mne by stačil senzor z D3s, manuálny režim a priority a menšie pevné sklá so svetelnosťou cca. F1,4 :)
vidím že Nikoňáci sa vedia zhodnúť, OK teda, spíšeme petíciu a pošleme kamarátom do Nikon, teraz už len aby nás vývojári začali počúvať.
 
juraj-jakubik
2010-07-12 11:51:09
príspevok od: IceDive1
Ja som to vduchu ponal trosku skromnejsie. Nieco ako luskacik pod tvojim prispevkom. :) Zelam si fajne telicko tak akurat do mojich ruk, dnesny bajonet, paradny AF aj na video a funkcne CLS by bol ako bonbonik.
Ešte že ťa máme, na CLS som zabudol...
 
IceDive1
2010-07-12 11:59:33
príspevok od: julo kotus
Hej, začal som a beriem na seba :) Mne by stačil senzor z D3s, manuálny režim a priority a menšie pevné sklá so svetelnosťou cca. F1,4 :)
Julo dufam ze tu nemlatime len tak slamu na prazdno a posles Kimurovi link na tuto diskusiu. Mrco pripadne pomoze s prekladom. :)
 
Marcel Rebro
2010-07-12 11:59:53
príspevok od: IceDive1
Ak by sa dali pouzit sucasne sklicka tak hned beriem nejakeho noveho drobceka do rodiny. :)
sucasne sklicka asi ee ... mozno s redukciou ako pise Julo. mirrorless konstrukcia umoznuje aj konstrukciu mensich a rovnako svetelnych sklicok. vies si predstavit taku 85/1.4 na niecom velkosti GF1? uz na FAcku vyzera dost zvlastne
 
Marcel Rebro
2010-07-12 12:01:22
príspevok od: IceDive1
Julo dufam ze tu nemlatime len tak slamu na prazdno a posles Kimurovi link na tuto diskusiu. Mrco pripadne pomoze s prekladom. :)
Kimura hovori Ra-Can-Skym dialektom?
 
IceDive1
2010-07-12 12:02:47
príspevok od: Marcel Rebro
Kimura hovori Ra-Can-Skym dialektom?
Po 2 litrikoch racanskeho vyberu mozno zacne aj odzemok tancovat. :)
 
cicka1980
2010-07-12 12:03:47
príspevok od: julo kotus
:) ak chceš fotiť teraz, treba kúpiť teraz. Či sa oplatí čakať? Nevieme, lebo nepoznáme špecifikácie nového typu. D5000 je ale super prístroj za tú cenu, tak do jari môžeš nafotiť krásne fotografie... urobiť pokrok a v jari uvidíš :)
toho som si vedomí ,
len akurát máme prírastok do rodiny a teraz sa zíde každý cent.
škoda že v ephoto/shope sa nedá kupovať na splátky .

 
IceDive1
2010-07-12 12:03:57
príspevok od: Marcel Rebro
sucasne sklicka asi ee ... mozno s redukciou ako pise Julo. mirrorless konstrukcia umoznuje aj konstrukciu mensich a rovnako svetelnych sklicok. vies si predstavit taku 85/1.4 na niecom velkosti GF1? uz na FAcku vyzera dost zvlastne
Pravdu mas len ked ja som taky skrblik na objektivy. ;)
 
Marcel Rebro
2010-07-12 12:10:12
príspevok od: IceDive1
Po 2 litrikoch racanskeho vyberu mozno zacne aj odzemok tancovat. :)
na vzhladom na znizenu produkciu alkoholdehydrogenazy u japoncov myslim ze 2 litriky su prehnana investicia ....
 
slavmiro
2010-07-12 12:26:22
basic funkcie na priame tlacitka + roller, tak ako to pozname z DSLR, vybava az spartanska, like M9. Samozrejme F-bajonet, APS-C nie je prekazkou. Nejaky jednoduchy DX pankejk 20/1.8, sanky na flash..
 
demo
2010-07-12 14:04:16
ja by som chcel hlavne mensi s vacsim
 
demo
2010-07-12 14:06:52
príspevok od: demo
ja by som chcel hlavne mensi s vacsim
mi to nejak uslo skor, teda prve je fotak a druhe senzor
 
jake
2010-07-12 14:13:31
to je jasne, ze by to mal byt kompakt s vacsim rozmerom a senzorom taktiez, objektivy a bajonet by malo zostat zachovane, bola by velka chyba vymyslat novy bajonet a nove skla. APS-C by bohate stacilo. Akurat, ze ked to bude bez zrkadla tak sice vzniknu vyhodu superrychleho sekvencneho snimania, videa, atd ... ale je aj riziko velkej spiny priamo na snimaci a problemy s cistotou. Osobne sa mi sice mirorless pozdava, ale urcite by som zostal pri zrkadlovke. Nemenil by som. Skor by som uvital moznost odklopenia zrkadla ked by bolo treba.
 
Marcel Rebro
2010-07-12 15:11:31
príspevok od: jake
to je jasne, ze by to mal byt kompakt s vacsim rozmerom a senzorom taktiez, objektivy a bajonet by malo zostat zachovane, bola by velka chyba vymyslat novy bajonet a nove skla. APS-C by bohate stacilo. Akurat, ze ked to bude bez zrkadla tak sice vzniknu vyhodu superrychleho sekvencneho snimania, videa, atd ... ale je aj riziko velkej spiny priamo na snimaci a problemy s cistotou. Osobne sa mi sice mirorless pozdava, ale urcite by som zostal pri zrkadlovke. Nemenil by som. Skor by som uvital moznost odklopenia zrkadla ked by bolo treba.
nuz ale so zrkadlom neurobis nic s rozmermi (hlbkou) fotaku. a to je hlavny dovod mirroless rieseni ...
 
kecal
2010-07-12 19:07:18
chcel by som na tom aby pri odfotení ´cvaklo´ z reproduktoru - zvuk preklápajúceho sa zrkadla z D3 .-)
 
vavro
2010-07-12 21:59:48
najprv 4/3,potom APS-C.a trh je pokrytý.4 firmy si ho rozoberú a tu už
Nikon zaspal,jedine niečo medzi APS-C a fullframe.inak mňa by potešilo keby v základnom balení bola priamo redukcia na objektívy (klasické)!
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-07-12 23:42:58
mozno vymyslia nieco podobne ako ma canon APS-H :)
 
Granko
2010-07-13 00:53:49
ak to nebude ružové a nebude sa dať z toho telefonovať, tak to nechcem ;o))
 
lu_boss
2010-07-13 07:56:49
osobne si myslim, ze lesmirorky su primarne konkurenciou pre pokrocile kompakty a nie pre zrkadlovky a na trhu si miesto najdu aj riesenia od C aj od N, podobne ako druhe auto do rodiny :-) Osobne by som si taky fotak od C kupil, ak by sedel bajonet, uplna parada. Ta redukcia, ak je bajonet iny, je trefna poziadavka.
 
bear
2010-07-13 08:12:29
Bajonet sediet urcite nebude, objektiv na navrhovany tak aby obraz premietol na senzor v danej vzdialenosti od objektivu. Pravdepodobne bude zachovany protokol bajonetu a objektivy potom budu pouzitelne vdaka jednoduchej redukcii.
 
julo kotus
2010-07-13 09:46:15
príspevok od: Cako
mozno vymyslia nieco podobne ako ma canon APS-H :)
najlepšie by urobili, keby šli rovno do FF a mali by po starostiach s konurenciou a zaručený odber u profíkov, dokumetaristov, street fotografov... :)
 
dedo Milan
2010-07-13 19:34:50
príspevok od: julo kotus
najlepšie by urobili, keby šli rovno do FF a mali by po starostiach s konurenciou a zaručený odber u profíkov, dokumetaristov, street fotografov... :)
howg
 
bonifacko
2010-07-14 15:22:51
Co sledujem vyvoj bezzrkadloviek už od Panasonic G1, tak stará škola to vždy dosť zatracovala. Teraz, čo ohlasil prvy model špičkovy vyrobca fototechniky, tak sa mi vidi, že zrazu je to už dobry napad.
 
sunajn
2010-07-15 11:54:17
No daj sa mi svete! Ja mám fulfrejm Kijev asi 30 ročný a tiež to nieje zkadlovka. :) Ale na ten od Nikonu som zvedavý, aj na jeho označenie.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované