Hore

Nový Pentax K-3 II

Firma Ricoh Imaging predstavia novú pokročilú digitálnu zrkadlovku Pentax K-3 II. Je to druhý fotoaparát na svete, s funkciou zvýšenia rozlíšenia technikou multishot (Pixel Shift Resolution). Podobne ako u Olympusu OM-D E-M5 Mark II, je táto funkcia obmedzená na použitie so statívom. Fotoaparát je vyhotovený z magnéziovej zliatiny s kostrou z ocele. Utesnený proti vnikaniu prachu a vody je 96-timi tesneniami.

Srdce tvorí stabilizovaný 24,35 Mpx CMOS APS-C snímač bez AA filtra. O zaostrovanie sa stará 27-bodový AF systém SAFOX11. Zabudovaný je prijímač GPS, kompas a AstroTracer.

  • oceľový skelet, telo z magnéziovej zliatiny
  • utesnený proti prachu a vode, 92 tesniacich prvkov
  • 24.35 MP APS-C CMOS Sensor
  • PRIME III Image Processor
  • Anti-Aliasing Filter Simulator
  • 3.2" 1 030 000 bodový LCD monitor
  • hľadáčik so 100% pokrytím
  • uzávierka 1/8000 to 30 sek., Bulb, X-Sync 1/180 sek.
  • PENTAX KAF2 bajonet
  • Full HD 1080p (1920x1080, 60i/50i/30p/25p/24p), MPEG-4 AVC/H.264 (MOV)
  • AF systém SAFOX11 27-bodový (25 krížových)
  • ISO 100-51200
  • 8,3 obr./sek.
  • 86 000 bodový RGB TTL
  • GPS, Compass, AstroTracer
  • stabilizátor obrazu pohybom snímača (až 4,5EV)
  • Pixel Shift Resolution
  • Wifi s Pentax Flu kartou (voliteľné)

http://www.ricoh-imaging.co.uk/en/product/16159/digital-slr.html

Fotoaparát sa má začať distribuovať v máji, odporúčaná cena 1099 USD.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
fatality
2015-04-23 14:36:01
D400?
 
normandy88
2015-04-23 15:44:46
vsetko by aj bolo v pohode az na ten zaostrovaci modul teda skor jeho pocet bodov paci sa mi zasa ze ma krizove 25 no bude to celko slusna masina asi
 
Paulie
2015-04-23 16:00:59
Mne sa najvác lúbi, že má 92 tesniacich prvkov.
 
aesace
2015-04-23 16:01:09
To je Masina. Este aj kompas to ma Pentaxy su vzdy paradne dela, tak im drzim palce.
 
Marcel Rebro
2015-04-23 18:52:34
príspevok od: aesace
To je Masina. Este aj kompas to ma Pentaxy su vzdy paradne dela, tak im drzim palce.
Už len snímač tepovej frekvencie chýba ....
 
Rastislav
2015-04-23 19:03:18
príspevok od: Paulie
Mne sa najvác lúbi, že má 92 tesniacich prvkov.
To je fakt super, bez utesnenia si to neviem predstaviť, idem do prírody a nemusím riešiť dážď ani sneh, foťáku sa nič nestane (z vlastnej skúsenosti).
 
johanpte
2015-04-23 19:03:59
Funguje to trochu ináč ako pri Olympuse. Olympus robí 8 záberov a navyšuje rozlíšenie ale tento Pentax robí len 4 snímky.Po jednej snímke o jeden pixel posun hore,dole v pravo v ľavo.Výstup z Pentaxu má stále 24Mpix .Výsledkom iného prístupu je, že všetkých 24 miliónmi pixelov na snímači K-3 II bude zachytávať kompletné farebne spektrum červenej, zelenej a modrej (RBG), farebné dáta bez nutnosti demosaicing. Navyše, pretože viac svetla sa absorbuje cez sériu snímok, hladina šumu je menšia.Výsledok v ostrosti je rovnaký ako pri čipe Foveon.Podstatne vyššia ostrosť hrán ako pri klasickom Bayer čipe bez posunu.Výstup z 24-megapixelového snímača s Bayer pixelov posunu môže byť teoreticky v porovnaní s detaile reprodukovanej konvenčným čidlom Bayer s rozlíšením medzi 48 a 96 megapixelov. Pentax pracuje aj na tom aby sa takýto záber dal spraviť aj bez statívu v jednej snímke z ruky. A to už bude iná káva.

 
z80
2015-04-23 21:54:01
Vstavany AstroTracer je super.
Este keby k tomu davali ako "setak" Sigmu 18-35 f/1,8
 
RasťoS
2015-04-23 22:24:06
Je zaujímavé, čo všetko dokáže Pentax natlačiť do toho stále relatívne kompaktného tela. Asi najpodstatnejšie zmeny sú lepší zaostrovací modul a účinnejšia stabilizácia. Čo viac môže človek chcieť...
 
marijn
2015-04-23 23:11:42
a čo veľkosť snímača, tú prečo neuvádzajú? Je to jeden z najdôležitejších parametrov, ktoré sledujem pri kúpe fotoaparátu.
 
lennyl
2015-04-24 00:35:36
marijn: APS-C 23.5 x 15.6mm, efektivne 24.35 megapixels

RasťoS: AF modul to ma ten isty co som mal v K-3, tj. Safox11, ani obrazovy procesor sa nezmenil, tj. PrimeIII...jediny rozdiel moze byt teda v naprogramovanom firmware

PS: inak v tomto kratkom ozname chyba info, ze tam nie je interny blesk (pre mna nepodstatne, mam radiove odpalovace)
 
bonifacko
2015-04-24 07:10:21
príspevok od: marijn
a čo veľkosť snímača, tú prečo neuvádzajú? Je to jeden z najdôležitejších parametrov, ktoré sledujem pri kúpe fotoaparátu.
a aká by mala byť zmena vo velkosti oproti K-3? Ved je to APS-C zrkadlovka.
 
RasťoS
2015-04-24 09:22:15
príspevok od: lennyl
marijn: APS-C 23.5 x 15.6mm, efektivne 24.35 megapixels

RasťoS: AF modul to ma ten isty co som mal v K-3, tj. Safox11, ani obrazovy procesor sa nezmenil, tj. PrimeIII...jediny rozdiel moze byt teda v naprogramovanom firmware

PS: inak v tomto kratkom ozname chyba info, ze tam nie je interny blesk (pre mna nepodstatne, mam radiove odpalovace)
Áno, tiež som si to neskôr prečítal, že zlepšenie AF bude skôr teoretické, takže majiteľ K-3 asi nemá nad čím uvažovať.
Čo sa tíka vstavaného blesku vs. GPS, ktoré ho vytlačilo, tak to je ťažko povedať... Mne napr. nechýba ani jedno. Ale na fotenie nočnej oblohy to bude fajn. Taktiež tie multishot zábery by mohli byť zaujímavé.
 
logout
2015-04-24 09:36:19
Že ja som pol roka nepočkal. Kľudne by som menil blesk za astrotracer s gps
 
bonifacko
2015-04-24 11:56:17
príspevok od: RasťoS
Áno, tiež som si to neskôr prečítal, že zlepšenie AF bude skôr teoretické, takže majiteľ K-3 asi nemá nad čím uvažovať.
Čo sa tíka vstavaného blesku vs. GPS, ktoré ho vytlačilo, tak to je ťažko povedať... Mne napr. nechýba ani jedno. Ale na fotenie nočnej oblohy to bude fajn. Taktiež tie multishot zábery by mohli byť zaujímavé.
to bude nezbadatelny rozdiel asi ako medzi K-5 a k-5II. Ale teraz je cool označovať tela s II
 
ummagama
2015-04-24 16:17:58
No tak rozdiel v ostreni medzi K-5 a K-5 II je podla mna znacny. Mozno nie v rychlosti ale v presnosti a citlivosti je to nebe a dudy.
 
bonifacko
2015-04-24 20:49:33
príspevok od: ummagama
No tak rozdiel v ostreni medzi K-5 a K-5 II je podla mna znacny. Mozno nie v rychlosti ale v presnosti a citlivosti je to nebe a dudy.
Mal som z 2.ruky velmi zachovalu k-5 a potom ako poklesli ceny k-5II, tak som to vymenil. No taky rozdiel to nebol. Začinal som s k-x a tam už to cítiť je. Mal som dokonca aj k-30.
 
lennyl
2015-04-24 21:53:02
duves: rozdiel medzi K5 a K5II v AF je vyznamny, ale nie so setakmi ale so sklami s f1,4-f1,8.

kazdopadne vobec netusim co ocakavat v oblasti AF od novej K3II oproti K3, uvidime
 
marcus_labeo
2015-04-24 22:22:59
príspevok od: bonifacko
Mal som z 2.ruky velmi zachovalu k-5 a potom ako poklesli ceny k-5II, tak som to vymenil. No taky rozdiel to nebol. Začinal som s k-x a tam už to cítiť je. Mal som dokonca aj k-30.
Ja som prestúpil z K-30 (kde bol AF tuším do -1 EV) na K-5 IIs, kde je deklarovaných -3 EV a rozdiel je teda obrovský. Zveličene to poviem tak, že K-5 II zaostrí v takej tme, v akej ani nechcem fotiť, lebo je to buď takmer čierna fotka (mám limit na ISO 6400), alebo totálne zašumené niečo (ak umožním high ISO).
 
lennyl
2015-04-24 22:58:00
marcus_labeo: ono nie je az tak podstatne porovnavat (ako pre koho) citlivost AF modulu ako presnost...presiel som si od K100Ds, K20D, K-r, K-5, K5IIs po K-3...v mojej reci, cim novsie telo s novsim Safox modulom a novsim firmware, tym stabilnejsie je ostrenie, menej odpadu aj za denneho svetla.
 
dajopajo
2015-04-26 11:50:43
Všetko co sa tu pise je super, ale ak chce niekto fotit aj daku akciu s pentaxom nema šancu, pokiaľ pentax konečne nieco neurobi s rychlostou zaostrovania tak nech pre mna za mna vyrobia i vrtuľník... a ta je podla mna u zrkadlovky spolu s obrazovym vystupom prvoradá!
 
z80
2015-04-26 13:53:45
príspevok od: dajopajo
Všetko co sa tu pise je super, ale ak chce niekto fotit aj daku akciu s pentaxom nema šancu, pokiaľ pentax konečne nieco neurobi s rychlostou zaostrovania tak nech pre mna za mna vyrobia i vrtuľník... a ta je podla mna u zrkadlovky spolu s obrazovym vystupom prvoradá!
Pre krajinkara alebo astrofotografa, je rychlost zaostrovania nepodstatna. Vlastnosti, ktore prinasa K-3 II, ako zvysovanie rozlisenia posunom senzoru alobo vstavany AstroTracer, pomozu prave tymto kategoriam fotografov.
Kto chce fotit rychle akcie, tomu zasa bude viac vyhovovat nieco od Canonu, hoci dynamicky rozsah na nizkom ISO (teda to, co potrebuju krajinkari) je dost zly.
 
dajopajo
2015-04-26 15:34:21
príspevok od: z80
Pre krajinkara alebo astrofotografa, je rychlost zaostrovania nepodstatna. Vlastnosti, ktore prinasa K-3 II, ako zvysovanie rozlisenia posunom senzoru alobo vstavany AstroTracer, pomozu prave tymto kategoriam fotografov.
Kto chce fotit rychle akcie, tomu zasa bude viac vyhovovat nieco od Canonu, hoci dynamicky rozsah na nizkom ISO (teda to, co potrebuju krajinkari) je dost zly.
Lenze tak drahy stroj len na krajinu a astro je trochu moc, za to vacsina kupi ff z druhej ruky, presiel som pentaxmi a uz sa tam radsej nevratim, myslim ze sony, nikon su v tomto popredu
 
bonifacko
2015-04-26 17:04:17
príspevok od: dajopajo
Lenze tak drahy stroj len na krajinu a astro je trochu moc, za to vacsina kupi ff z druhej ruky, presiel som pentaxmi a uz sa tam radsej nevratim, myslim ze sony, nikon su v tomto popredu
Sony je v čom popredu? To je nejaka novinka.
 
JohnNewton
2015-04-26 18:15:13
Neviem ako sa bude ten Astro Tracker chovať v praxi, ale je to veľmi zaujímavá inovácia. Za nevýklopný LCD samozrejme šefkonštruktérovi 2 roky nepodmienečne....
 
z80
2015-04-26 18:32:34
príspevok od: dajopajo
Lenze tak drahy stroj len na krajinu a astro je trochu moc, za to vacsina kupi ff z druhej ruky, presiel som pentaxmi a uz sa tam radsej nevratim, myslim ze sony, nikon su v tomto popredu
Treba si pockat na prve testy, ale tipnem si, ze K-3 II s posunom snimaca bude mat na fotkach pri statickych scenach viac detailov ako vacsina FF z druhej ruky (snad okrem D800 a D810).
 
z80
2015-04-26 18:39:53
príspevok od: JohnNewton
Neviem ako sa bude ten Astro Tracker chovať v praxi, ale je to veľmi zaujímavá inovácia. Za nevýklopný LCD samozrejme šefkonštruktérovi 2 roky nepodmienečne....
AstroTracer je na Pentaxoch dostupny uz dlhsie, ale doteraz len s (dost drahym) externym GPS.
Nedokaze predlzit expoziciu az tak, ako motorizovana ekvatorialna montaz, ale tiez dost pomoze.
http://www.digitalcamerareview.com/review/pentax-astrotracer-review-astrophotography-made-easier/
Co sa tyka nevyklopneho displeja, tak s tym trestom pre konstruktera suhlasim, ale asi si marketing chce nechat nejaku "municiu" na dalsi model.

 
dajopajo
2015-04-26 18:54:22
príspevok od: bonifacko
Sony je v čom popredu? To je nejaka novinka.
Rychlost a presnosť zaostrovania, prwsiel som od sony cez Canon sigmu pentaxy a späť ku sony a rozdiel je zreteľný, a nemyslim si ze je to novinka
 
RasťoS
2015-04-26 21:28:33
príspevok od: dajopajo
Lenze tak drahy stroj len na krajinu a astro je trochu moc, za to vacsina kupi ff z druhej ruky, presiel som pentaxmi a uz sa tam radsej nevratim, myslim ze sony, nikon su v tomto popredu
Akcia sa Pentaxom fotiť samozrejme dá, dokonca sa fotila aj v čase, kedy nebolo nijaké AF, ale to je už iná téma. Strašne tu mnohý chcete superrýchle ostrenie, ale keď si pozriem trebárs foto na kritiku či foto dňa, tak väčšinu by som odfotil aj na manuál. A to už nehovorím o niektorých galériách.
Čo sa týka ceny, tak to, že za nový APS-C sa dá kúpiť starý FF nieje nijaká novinka.
 
dajopajo
2015-04-26 22:13:12
príspevok od: RasťoS
Akcia sa Pentaxom fotiť samozrejme dá, dokonca sa fotila aj v čase, kedy nebolo nijaké AF, ale to je už iná téma. Strašne tu mnohý chcete superrýchle ostrenie, ale keď si pozriem trebárs foto na kritiku či foto dňa, tak väčšinu by som odfotil aj na manuál. A to už nehovorím o niektorých galériách.
Čo sa týka ceny, tak to, že za nový APS-C sa dá kúpiť starý FF nieje nijaká novinka.
Ja porovnavam fakty po skúsenostiach, pentax je proste zreteľne pomalší
 
fatality
2015-04-27 01:09:53
príspevok od: RasťoS
Akcia sa Pentaxom fotiť samozrejme dá, dokonca sa fotila aj v čase, kedy nebolo nijaké AF, ale to je už iná téma. Strašne tu mnohý chcete superrýchle ostrenie, ale keď si pozriem trebárs foto na kritiku či foto dňa, tak väčšinu by som odfotil aj na manuál. A to už nehovorím o niektorých galériách.
Čo sa týka ceny, tak to, že za nový APS-C sa dá kúpiť starý FF nieje nijaká novinka.
sak preto static fotos,lebo maju/me pomale masiny.. ..
 
bonifacko
2015-04-27 07:11:42
príspevok od: dajopajo
Rychlost a presnosť zaostrovania, prwsiel som od sony cez Canon sigmu pentaxy a späť ku sony a rozdiel je zreteľný, a nemyslim si ze je to novinka
Ja to porovnavam z pohladu penetracie tejto značky a ta je mizerna asi ako ma pentax. Všetky DSLR, čo robím na IR, tak 95% Canon a Nikon
 
ummagama
2015-04-27 07:15:59
príspevok od: JohnNewton
Neviem ako sa bude ten Astro Tracker chovať v praxi, ale je to veľmi zaujímavá inovácia. Za nevýklopný LCD samozrejme šefkonštruktérovi 2 roky nepodmienečne....
Tak s tymto vobec nesuhlasim vyklopne displeje su podla mna zaujimave tak max pre video a makro nadsencov. Ja som rad, ze si to Px drzi tak ako to je.
 
JohnNewton
2015-04-27 07:22:24
príspevok od: ummagama
Tak s tymto vobec nesuhlasim vyklopne displeje su podla mna zaujimave tak max pre video a makro nadsencov. Ja som rad, ze si to Px drzi tak ako to je.
Skutočne ?, a Pentax nemá video ? Nie je tento model určený aj tak trochu na astro ? Ak chceš niečo fotografovať zo žabej perspektívy, ľahneš si do blata ? Výklopné LCD nemusíš vyklopiť, keď to nechceš....
 
bonifacko
2015-04-27 08:27:06
príspevok od: JohnNewton
Skutočne ?, a Pentax nemá video ? Nie je tento model určený aj tak trochu na astro ? Ak chceš niečo fotografovať zo žabej perspektívy, ľahneš si do blata ? Výklopné LCD nemusíš vyklopiť, keď to nechceš....
Výklopny LCD ma vyznam, ak ma DSLR prepracovany (spolahlivy) LV režim. Inak je to iba na ozdobu.
 
z80
2015-04-27 08:44:35
príspevok od: bonifacko
Výklopny LCD ma vyznam, ak ma DSLR prepracovany (spolahlivy) LV režim. Inak je to iba na ozdobu.
Na mojej zrkadlovke je LV ostrenie neskutocne pomale a aj tak vyklopny displej pouzivam, pretoze z niektorych uhlov sa fotit cez hladacik jednoducho neda.
Prave preto, ze K-3 II ma vstavany AstroTracer, tak tam mali dat automaticky aj vyklopny displej, prertoze v astrofotografi sa foti z uhlov kde je pouzitie hladacika tazke a ostri sa manualne, kde tiez LV dost pomaha (moznost zvacsenia a focus peaking).
 
JohnNewton
2015-04-27 13:49:04
príspevok od: bonifacko
Výklopny LCD ma vyznam, ak ma DSLR prepracovany (spolahlivy) LV režim. Inak je to iba na ozdobu.
Pri makre i pri astro sa často ostrí manuálne. Rôzne krkolomné polohy u pevného LCD si tým pádom môžeš ušetriť na iné spoločné radosti života
 
ummagama
2015-04-27 17:59:41
príspevok od: JohnNewton
Skutočne ?, a Pentax nemá video ? Nie je tento model určený aj tak trochu na astro ? Ak chceš niečo fotografovať zo žabej perspektívy, ľahneš si do blata ? Výklopné LCD nemusíš vyklopiť, keď to nechceš....
Ja si do blata kludne lahnem. Nechapem tieto zvasty okolo vyklopnych LCD. V davnych temnych casoch fotoaparatov bez displayov sa tusim ani fotit nedalo (ani akcia, ani sport ani nic okrem zatisi vsak?). K tomu videu: to kolko ludi pouziva K3 primarne na video hovori o tom ake video to naozaj ma. A stale to vnimam toto telo ako high-end APS-C a tam si ja myslim vyklopny display nepatri. Ale je to len moj nazor nikto nikomu nekaze si kupit tento fotoaparat, kazdy ma slobodnu volbu.
 
JohnNewton
2015-04-27 18:10:28
príspevok od: ummagama
Ja si do blata kludne lahnem. Nechapem tieto zvasty okolo vyklopnych LCD. V davnych temnych casoch fotoaparatov bez displayov sa tusim ani fotit nedalo (ani akcia, ani sport ani nic okrem zatisi vsak?). K tomu videu: to kolko ludi pouziva K3 primarne na video hovori o tom ake video to naozaj ma. A stale to vnimam toto telo ako high-end APS-C a tam si ja myslim vyklopny display nepatri. Ale je to len moj nazor nikto nikomu nekaze si kupit tento fotoaparat, kazdy ma slobodnu volbu.
To je zaujímavá teória, a čo ešte nepatrí na high end telo ? Nechaj tak, ja chápem, že nechápeš. Moje prvé high end telo bol flexaret, malo to tak zostať aj do dnes ? Možno pre to si viac vážim ten technický pokrok, ktorý je dnes každému dostupný .... Aj Tour de France sa kedysi jazdila s jedným prevodom, ale bicykle sa v stúpaniach tlačili...
 
lennyl
2015-04-28 00:37:44
ked som naposledy fotil stylizovane portrety v parku, isiel som s K-3 k zemi, lahol som si do travy, uplne normalne, to iste robim aj s D750 aj ked ma vyklopny display, valal som sa aj po snehu pri foteni...preco? lebo hladacik a ergonomia/stabilita. ale do blata by som nesiel, vtedy sa mi vyklopne LCD zislo, skoda ze ho do K-3 II nedali, asi to setria do noveho FF.

ja neviem co tu furt niekto vyplakava nad AF, fotil som sport/report s 5DMarkIII, 6D, D750, K-3 a ziadny problem. (na 6D su tie AF body dost napchane na stred,skoda kvoli kompozicii).

K-3 II vyzera byt na dobry pocin od Pentaxu, skoda ze uz davno nevydali FF, uz len kvoli tomu si dost ludi kupilo Canon/Nikon/Sony, ako aj ja.
 
ummagama
2015-04-28 06:15:55
príspevok od: JohnNewton
To je zaujímavá teória, a čo ešte nepatrí na high end telo ? Nechaj tak, ja chápem, že nechápeš. Moje prvé high end telo bol flexaret, malo to tak zostať aj do dnes ? Možno pre to si viac vážim ten technický pokrok, ktorý je dnes každému dostupný .... Aj Tour de France sa kedysi jazdila s jedným prevodom, ale bicykle sa v stúpaniach tlačili...
Flexaret nikdy high endom nebol.
 
ummagama
2015-04-28 06:16:30
príspevok od: lennyl
ked som naposledy fotil stylizovane portrety v parku, isiel som s K-3 k zemi, lahol som si do travy, uplne normalne, to iste robim aj s D750 aj ked ma vyklopny display, valal som sa aj po snehu pri foteni...preco? lebo hladacik a ergonomia/stabilita. ale do blata by som nesiel, vtedy sa mi vyklopne LCD zislo, skoda ze ho do K-3 II nedali, asi to setria do noveho FF.

ja neviem co tu furt niekto vyplakava nad AF, fotil som sport/report s 5DMarkIII, 6D, D750, K-3 a ziadny problem. (na 6D su tie AF body dost napchane na stred,skoda kvoli kompozicii).

K-3 II vyzera byt na dobry pocin od Pentaxu, skoda ze uz davno nevydali FF, uz len kvoli tomu si dost ludi kupilo Canon/Nikon/Sony, ako aj ja.
K tomu FF: https://www.youtube.com/watch?v=PHYidejT3KY
 
JohnNewton
2015-04-28 08:12:28
príspevok od: ummagama
Flexaret nikdy high endom nebol.
Čo Ty o tom vieš , to nie ja ani tento pentax
 
bonifacko
2015-04-28 08:16:45
príspevok od: z80
Na mojej zrkadlovke je LV ostrenie neskutocne pomale a aj tak vyklopny displej pouzivam, pretoze z niektorych uhlov sa fotit cez hladacik jednoducho neda.
Prave preto, ze K-3 II ma vstavany AstroTracer, tak tam mali dat automaticky aj vyklopny displej, prertoze v astrofotografi sa foti z uhlov kde je pouzitie hladacika tazke a ostri sa manualne, kde tiez LV dost pomaha (moznost zvacsenia a focus peaking).
tento model je porovnatelny s Nikon D7200, ani ten nema vyklopne LCD a čuduj sa svetu, fotia nim
 
z80
2015-04-28 08:53:30
príspevok od: bonifacko
tento model je porovnatelny s Nikon D7200, ani ten nema vyklopne LCD a čuduj sa svetu, fotia nim
Nehovorm, ze sa s nim fotit neda. Ale s vyklopnym displejom by sa v niektorych situaciach fotilo lepsie.
Treba si uvedomit, ze sucasny marketing, hlavne v oblasti zrkadloviek, kde sa uz vela revolucnych vylepseni cakat neda, sposobuje, ze vyrobca neda vsetky vylepsenia do jedneho modelu, ale si nechava rezervu do buducnosti. A to uz Nikon konstrukciu vyklopenho displeja pre vyssie rady vyriesenu (na rozdiel od Pentaxu) ma (D750).
 
ummagama
2015-04-28 11:05:15
D750 nie je vyssia rada pokial neriesime velkost snimacu. Layoutom je to standadrdna rada.
 
ummagama
2015-04-28 11:07:57
príspevok od: JohnNewton
Čo Ty o tom vieš , to nie ja ani tento pentax
Ked uz teda taketo tykanie (anonymita fora umoznuje) odkial vies co ja o tom viem? Za high end v ramci dvojokych povazujem Rolleiflex.
 
JohnNewton
2015-04-28 11:38:52
príspevok od: ummagama
Ked uz teda taketo tykanie (anonymita fora umoznuje) odkial vies co ja o tom viem? Za high end v ramci dvojokych povazujem Rolleiflex.
Potom ale iste vieš, že K3 nie je high end Za socíku bol Rollei pre väčšinu absolútne nedostupný. Mimochodom, práve tá konštrukcia umožňovala pohodlne fotografovať zo zeme aj z ponad hlavy. Podobne ak dnes výklopné LCD . No ak Ti chýba vykanie, kľudne môžeš....
 
JSP070
2015-04-28 12:39:02
To je iný pacient keď sa v takejto diskusii uráža na tykanie.
K3II je high end, lebo po vzore D4 nemá blesk a navyše má kompas. Výklopným dotykáčom by ho degradovali.
 
roakmorg
2015-04-28 15:13:01
príspevok od: JSP070
To je iný pacient keď sa v takejto diskusii uráža na tykanie.
K3II je high end, lebo po vzore D4 nemá blesk a navyše má kompas. Výklopným dotykáčom by ho degradovali.
Takze 5D je high-end a D800 nieje high-end. no páni. D800 ma vstavany blesk a vzdy som si vravel ze ho nikdy nepouzijem a predsa nato raz prislo vhod ako fill in
ponuka je dostatocne bohata, no mohla by byt aj vacsia comu by som bol rad vzhladom na cenotvorbu znaciek. proste kupujte co vam vyhovuje
PS. nevkladam nikomu nic do ust co nepovedal
 
JohnNewton
2015-04-28 15:40:32
príspevok od: roakmorg
Takze 5D je high-end a D800 nieje high-end. no páni. D800 ma vstavany blesk a vzdy som si vravel ze ho nikdy nepouzijem a predsa nato raz prislo vhod ako fill in
ponuka je dostatocne bohata, no mohla by byt aj vacsia comu by som bol rad vzhladom na cenotvorbu znaciek. proste kupujte co vam vyhovuje
PS. nevkladam nikomu nic do ust co nepovedal
Myslím, že Ti ušiel ten ironický podtón. Ten boj proti niečomu čo je jednoznačne užitočné. A ak výrobca ponúkne niečo pre astro fotografov (astro tracer) a zároveň neponúkne výklopné LCD tak mi to príde mierne povedané ako výrobná schyzofrénia, na ktorú nie je dôvod. Chápem, že svadobný fotograf to nepotrebuje, ale tých je bezvýznamná menšina....veľká väčšina by to ocenila.
 
JSP070
2015-04-28 16:57:58
Presne tak. Aj ten kompas mozno astrofotografi vyuziju. Iny vyznam preco tam je nevidim. Tak mali spravit astro fotoaparat so vsetkym co k tomu patri a aj ho tak prezentovat. Pentax fans budu spokojni, fotoaparat to nie je zly. Majitelia inych znaciek ale k Pentaxu istotne neprejdu a zacinajuci fotografi sa asi tiez poobzeraju inde.
 
roakmorg
2015-04-28 17:05:56
príspevok od: JohnNewton
Myslím, že Ti ušiel ten ironický podtón. Ten boj proti niečomu čo je jednoznačne užitočné. A ak výrobca ponúkne niečo pre astro fotografov (astro tracer) a zároveň neponúkne výklopné LCD tak mi to príde mierne povedané ako výrobná schyzofrénia, na ktorú nie je dôvod. Chápem, že svadobný fotograf to nepotrebuje, ale tých je bezvýznamná menšina....veľká väčšina by to ocenila.
Ja vyklopny displej beriem ako max uzitocnu vec. ved ja niesom fotograf, vacsinou aj tak kamerujem a na D750 je ten displej top. odskusane.
 
ummagama
2015-04-28 22:13:25
príspevok od: JohnNewton
Myslím, že Ti ušiel ten ironický podtón. Ten boj proti niečomu čo je jednoznačne užitočné. A ak výrobca ponúkne niečo pre astro fotografov (astro tracer) a zároveň neponúkne výklopné LCD tak mi to príde mierne povedané ako výrobná schyzofrénia, na ktorú nie je dôvod. Chápem, že svadobný fotograf to nepotrebuje, ale tých je bezvýznamná menšina....veľká väčšina by to ocenila.
Hmm a ja mam na Slovensku pocit, ze kazdy je svadobny fotograf . A zaujimave je ze velky Nikon uviedol specialne astro model D810A a cuduj sa svete nema vyklopny display, to len tak na okraj.
 
JohnNewton
2015-04-29 07:35:17
príspevok od: ummagama
Hmm a ja mam na Slovensku pocit, ze kazdy je svadobny fotograf . A zaujimave je ze velky Nikon uviedol specialne astro model D810A a cuduj sa svete nema vyklopny display, to len tak na okraj.
Nikon je rád, že odstranil olej, na výklopné LCD už nemá síl...
 
marcus_labeo
2015-04-29 10:13:26
príspevok od: JohnNewton
Nikon je rád, že odstranil olej, na výklopné LCD už nemá síl...
A hlavne Nikon si veľmi dobre stráži produktový kanibalizmus, skrátka aby jeden model neohrozil iný. Marketingovo to majú veľmi dobre zvládnuté, jeden model má to a zase nemá ono, aby nebolo také jednoduché si vybrať a tiež aby nižšie rady neboli úplne nezaujímavé. Plus ak by sa s funkciami vystrieľali naraz, ťažko by mohli každý rok-dva uvádzať nové modely. To ostatne platí aj pre iných výrobcov vrátane Pentaxu a jeho najnovších modelov. Napr. K-S2 je veľmi zaujímavý počin aj tým, že ako jediný Pentax má plne polohovateľný displej či plnohodnotné wi-fi s NFC. Vyššie modely vrátane najnovšej K-3 II nemajú ani výklopný displej, ani plnohodnotné wi-fi (len otravnú a drahú Flu-card). Ja som práve nedávno vyberal medzi K-S2 a K-5 IIs za rovnakú cenu: novinka s uvedenými lákadlami (výklopný displej je ohromná výhoda, žiaľ od čias kompaktu som ju nemal; wifi tiež zjednoduší prenos fotiek či diaľkové ovládanie foťáku) vs. vyššia trieda s jej výhodami (rýchlosť, funkcie, kvalita materiálov); každý mal svoje pre a proti. Ak by mala vyššia rada výklopný displej a iné veci, nebolo by o čom a o K-S2 by som ani neuvažoval, takto to bola dilema.
Takže argumenty, že ak vyšší model nemá nejakú fičúru, je to preto, že to nie je profi, je smiešny a vyplýva z nepochopenia fungovania marketingu.
 
JohnNewton
2015-04-29 10:24:18
príspevok od: marcus_labeo
A hlavne Nikon si veľmi dobre stráži produktový kanibalizmus, skrátka aby jeden model neohrozil iný. Marketingovo to majú veľmi dobre zvládnuté, jeden model má to a zase nemá ono, aby nebolo také jednoduché si vybrať a tiež aby nižšie rady neboli úplne nezaujímavé. Plus ak by sa s funkciami vystrieľali naraz, ťažko by mohli každý rok-dva uvádzať nové modely. To ostatne platí aj pre iných výrobcov vrátane Pentaxu a jeho najnovších modelov. Napr. K-S2 je veľmi zaujímavý počin aj tým, že ako jediný Pentax má plne polohovateľný displej či plnohodnotné wi-fi s NFC. Vyššie modely vrátane najnovšej K-3 II nemajú ani výklopný displej, ani plnohodnotné wi-fi (len otravnú a drahú Flu-card). Ja som práve nedávno vyberal medzi K-S2 a K-5 IIs za rovnakú cenu: novinka s uvedenými lákadlami (výklopný displej je ohromná výhoda, žiaľ od čias kompaktu som ju nemal; wifi tiež zjednoduší prenos fotiek či diaľkové ovládanie foťáku) vs. vyššia trieda s jej výhodami (rýchlosť, funkcie, kvalita materiálov); každý mal svoje pre a proti. Ak by mala vyššia rada výklopný displej a iné veci, nebolo by o čom a o K-S2 by som ani neuvažoval, takto to bola dilema.
Takže argumenty, že ak vyšší model nemá nejakú fičúru, je to preto, že to nie je profi, je smiešny a vyplýva z nepochopenia fungovania marketingu.
Ja tomu rozumiem, len ako zákazníkovi sa mi to nepáči , v tomto smere je Sony, Panasonic a Olympus ústretovejší.
 
ummagama
2015-04-29 11:43:14
Vsetky tri spominany su z mojho pohladu v trosku inych poziciach a mozno okrem olympusu nejde o nejako cisto znacky spajane s fotografiou v uzsom slova zmysle je to skor spotrebna elektronika ale v dobrom slova zmysle.
 
JohnNewton
2015-04-29 18:02:17
príspevok od: ummagama
Vsetky tri spominany su z mojho pohladu v trosku inych poziciach a mozno okrem olympusu nejde o nejako cisto znacky spajane s fotografiou v uzsom slova zmysle je to skor spotrebna elektronika ale v dobrom slova zmysle.
No len rýp, do soňákov s FF A7, že majú spotrebnú elektroniku..... Si mrtvý muž
 
susen
2015-11-08 12:36:51
Ties mam Pentax a som s nim velmi spokojny. Vsedci co mate nikon,canon skuste na skusku ak budete mat moznost s pentaxom fotit. Kuva pocitite iny vietor
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované