On-line zákazníci, kupujúci DSLR prístroje, minuli v meranom období priemerne 1291$ za prístroj, čo je 10%-ný nárast oproti obdobiu z roku 2011 – vtedy bolo toto číslo 1175$.
Správu vypracovala spoločnosť J.D. Power and Associates.
V analýze sa venuje aj spokojnosti overených zákazníkov s jednotlivými značkami DSLR fotoaparátov. Odpovede boli spracované cez PowerReviews – sociálno-komerčnú sieť, ktorú len nedávno získala spoločnosť Bazaarvoice. Výsledky reflektujú stanoviská čerstvých majiteľov DSLR, ktorí využili na nákup elektronický obchod.
Štúdia meria spokojnosť s DSLR prístrojmi na základe piatich faktorov (uvedené sú v poradí podľa dôležitosti):
1. obrazová kvalita - zahŕňa jas, ostrosť a farebnosť,
2. odolnosť a spoľahlivosť - odolnosť voči poškodeniu, výdrž batérie a robustnosť,
3. rozmanitosť funkcií - obrazová stabilizácia, možnosti zoomu a práca v slabom osvetlení,
4. jednoduchá manipulácia,
5. rýchlosť expozície/oneskorenie - celková rýchlosť prístroja.
Najvyššie sa umiestnil Pentax so skóre 899 bodov z 1000 možných. Tesne nasledovali Nikon (891 bodov) a Canon (888). Pentax vynikal predovšetkým v odolnosti a spoľahlivosti, variabilite funkcií, jednoduchosti a rýchlosti, zatiaľ čo Canon bodoval v obrazovej kvalite.
Podľa slov Sary Wong Hilton, riaditeľky J.D. Power and Associates, sa zákaznícka základňa Pentaxu "...posunula oproti roku 2011 od príležitostných fotografov do skupiny, ktorá sa sama považuje za profesionálov, resp. poloprofesionálov. Je faktom, že výsledky indikujú mierne zvýšenie počtu fotografov, ktorí sa označujú za poloprofesionálov, čo môže viesť ku zvýšeniu predajnosti profesionálnych fotografických systémov."
Napriek tomuto miernemu posunu v štruktúre kupujúcich, celková spokojnosť s prístrojmi ostáva v podstate stabilná – 888 bodov v roku 2012 oproti 887 bodom v roku 2011. A ešte pre porovnanie s minulým rokom – vtedy zvíťazil Nikon Pro Series s 914 bodmi a Pentax K-series skončil vtedy pod priemerom s 883 bodmi.
Pomocou PowerReviews sa podarilo do prieskumu zapojiť 8100 overených zákazníkov, čo je viac ako dostatočná vzorka. Štúdia bola vykonávaná od mája 2011 do apríla 2012.
J.D. Power and Associates je celosvetová marketingová spoločnosť zameraná na informačné služby, ktoré majú za úlohu zlepšiť obraz v spoločenských médiách i zákaznícku spokojnosť.
Bazaarvoice je líder v oblasti tzv. "sociálneho" softvéru. Pomáha svetovým firmám vytvoriť sociálne komunity na ich materských webových stránkach a na Facebooku.
Zdroj: www.jdpower.com
Čo si o tomto myslíte vy užívateliai ePhoto.sk? Súhlasíte s výsledkami prieskumu J.D. Power? Ste spokojní s fotoaparátom a ďalším príslušenstvom značky, ktorú používate? Neváhajte vaše postrehy pridávať do diskusie pod článok.