Hore

Samsung NX10

Spoločnosť Samsung Digital Imaging Company Inc. na veľtrhu CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas predstavila Samsung NX10 -digitálny fotoaparát novej triedy, ktorý užívateľom ponúka najvyššiu kvalitu obrazu a vďaka bez-zrkadlovému vyhotoveniu aj elegantný a kompaktný dizajn. Rýchle a presné automatické zaostrovanie (AF), 14,6-megapixelový snímač CMOS veľkosti APS-C posúva túto kategórii na celkom novú úroveň. NX10 je vybavený 3,0" veľkým AMOLED displejom, vďaka ktorému užívatelia zachytia každý okamih a môžu jednoducho sledovať to, čo práve fotografujú, a to aj pri jasnom slnečnom svetle. Vďaka fotoaparátu Samsung NX10 môžete jednoducho zvoliť, či budete fotiť alebo natáčať video. A keď sa rozhodnete natáčať video, celá udalosť bude natočená v HD kvalite s využitím kodeku H.264.

 

 

Digitálny fotoaparát Samsung NX10 je malý, ľahký a ergonomický. Je navrhnutý tak, aby bola zabezpečená jeho maximálna prenosnosť pri každodennom používaní. K dispozícii bude v dvoch farbách - Noble Black a Titan Silver.

 

Samsung NX10 má jedno z najrýchlejších automatických zaostrovaní (AF) vo svojej triede, čo znamená, že užívatelia nikdy nepremeškajú žiadny dôležitý okamih. Za to vďačia najnovšej inovácii spoločnosti Samsung - technológii DRIMe II Pro a pokročilému algoritmu automatického zaostrovania (AF), vďaka ktorému ponúka NX10 ultra-rýchle automatické zaostrovanie (AF) s vyššou presnosťou kontrastu.

 

V prípade NX10 je vlastné srdce DSLR zasadené v kompaktnom ráme digitálneho fotoaparátu. NX10 úspešne integruje snímač CMOS veľkosti APS-C s bez-zrkadlovým výmenným objektívom, vďaka ktorému je fotoaparát elegantný a ľahký. Užívatelia si ho tak môžu jednoducho zobrať kamkoľvek so sebou.

 

 

Samsung stále viac využíva v mnohých svojich výrobkoch AMOLED displeje. Digitálny fotoaparát Samsung NX10 je vybavený 3,0" veľkým displejom tohto typu. Prostredníctvom AMOLED displeja je prezeranie veľmi jednoduché a to aj pri jasnom slnečnom svetle, čo znamená, že užívatelia si už nebudú musieť zakrývať displej rukou, aby si prezreli fotografie, ktoré zhotovili alebo zábery, ktoré práve tvoria. Najlepší displej vo svojej kategórii má 10 000- krát rýchlejšiu odozvu než obyčajné LCD, má omnoho nižšiu spotrebu energie a väčší kontrast - 10 000:1 v porovnaní s 500:1.

 

Nový Samsung NX10 je prvou lastovičkou novej generácie fotoaparátov. Vďaka podrobnému výskumu v posledných rokoch spoločnosť Samsung vie, že spotrebitelia chcú, aby sa ich fotoaparáty vyvíjali, preto im ponúkla NX10. Profesionálne vybavenie je dostupné pre všetkých, nielen pre profesionálnych fotografov. Stále viac ľudí chce zachytiť niečo kreatívne a rozprávať príbehy prostredníctvom svojho fotoaparátu. Zároveň však chcú čosi kompaktné, čo môžu mať pri sebe po celý deň. Veľký snímač a ultrarýchle automatické zaostrovanie v jednom unikátnom balíčku zabezpečuje spotrebiteľom požadovanú kvalitu, ale aj kompaktnosť.

 

 

Spoločnosť Samsung vždy rýchlo zavádzala najmodernejšie technológie, najmä pokiaľ ide o kvalitu obrazu. Po prvýkrát v tomto odvetví úspešne integrovala snímač veľkosti APS-C do kompaktného korpusu vďaka odstráneniu zrkadla. To znamená, že užívatelia môžu byť kreatívni tak, ako len chcú - bez kompromisov.

 

 

NX10 disponuje aj radom inteligentných funkcií, ktoré umožňujú amatérom dosahovať profesionálnu kvalitu fotografií. Model NX10 má precízne manuálne ovládanie, ale pokiaľ potrebujú užívatelia fotiť rýchlo a nemajú čas meniť nastavenie, funkcia Smart Auto automaticky vyhodnotí prostredie a zvolí správny režim. Funkcia Smart Range umožňuje realisticky zachytiť svetlé a tmavé zóny na jednej snímke a systém Supersonic Dust Reduction chráni obrazový snímač pred prachovými časticami, ktoré často znižujú kvalitu obrázku. Fotoaparát dokonca rozpozná, kedy si ho užívateľ približuje k tvári, aby sa pozrel do hľadáčika, a tak automaticky prepína displej AMOLED do pohotovostného režimu, aby šetril energiu.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
jake
2010-01-08 08:46:47
toto vyzera na novy segment ´luxusnych´ kompaktov, predpokladam, ze to ma byt konkurencia systemu 4/3 kde sa chce Samsung presadit. vcelku zaujmave riesenie. Prekvapilo ma, ze vycucal so spoluprace s Pentaxom, Samsung sa chce asi sam presadit na poli DSLR a kompaktov, kazdopadne rad by som tento pristroj chytil do ruky a poskusal, na vylety fasacke
 
wayne
2010-01-08 09:07:11
samsung otvara novy segment trhu podobne ako panasonic fotakom, ktory sa podoba na zrkadlovku, som skor zvedavy na dalsi model, ktory, ako dufam nebude podobnym pocinom ako GH1, ale skor nieco kompaktne na styl PENu. To, ze NX10 ma APS-C snimac je super, negativne sa to vsak odrazi na rozmeroch, pokial ma fakt nastat primarny ciel a to zmensovanie rozmerov fotoaparatov bez zrkadla, crop musi byt vacsi.. micro4/3 na to idu dobre, stale su vsak pristroje dost velke (aj ked, je to relativne). Som zvedavy na novinky Nikonu, dufam ze pride s nim na PMA alebo Photokinu, 2.5x crop moze rozmery este zmensit oproti micro4/3, co by bolo super.. mat kvalitu entry level DSLR v polovicnych rozmeroch by bolo vyborne..

samsung sice zrkadlo vybral, neviem vsak ci to je velka vyhra, pokial pribudne viac malych prenositelnych objektivov, mozno oslovi cast trhu a ukradne cosi aj z podielu pana/oly.

som zvedavy na dalsie kroky a vyvoj...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-01-08 09:27:45
Myslim, ze nejde ani tak o zmensovanie, ale skor to ukazuje smer, akym sa budu fotoaparaty uberat. Ak sa v buducnosti podari skonstruovat ´zrkadlovky´ bez zrkadla, ktore budu mat perfektny displej v hladaciku a technicky budu stihat vsetko rovnako rychlo ako sucasne zrkadlovky, tak raz budeme za optickym hladacikom a zrkadlom len nostalgicky spominat. Treba ale vyriesit este mnozstvo problemov aby sa to mohlo prsadit aj v profesionalnom segmente. Toto je ale prva lastovicka, ktora naznacuje smer vo vyvoji.
 
maTTo_corp
2010-01-08 09:51:06
vyzerá veľmi zaujímavo.....dúfam, že sa vám dostane niekedy do rúk a otestujete ho :P......a som zvedavý na cenu, či to trochu urobí v olympuse a panasonicu vietor :)
 
wayne
2010-01-08 09:54:07
príspevok od: Karol Srnec
Myslim, ze nejde ani tak o zmensovanie, ale skor to ukazuje smer, akym sa budu fotoaparaty uberat. Ak sa v buducnosti podari skonstruovat ´zrkadlovky´ bez zrkadla, ktore budu mat perfektny displej v hladaciku a technicky budu stihat vsetko rovnako rychlo ako sucasne zrkadlovky, tak raz budeme za optickym hladacikom a zrkadlom len nostalgicky spominat. Treba ale vyriesit este mnozstvo problemov aby sa to mohlo prsadit aj v profesionalnom segmente. Toto je ale prva lastovicka, ktora naznacuje smer vo vyvoji.
Odstranit trh s APS-C zrkadlovkami a nahradit ho touto triedou nie je spravny krok, pokial hladacik nenadobudne pouzitelnost v akychkolvek podmienkach, v slabsom svetle to vyhra prave nie je... nehovoriac o AF, tam by bolo tiez dobre prist s cimsi rychlejsim ako detekcia kontrastu.. pokial chce samsung nahradit svoju rozpacitu ponuku zrkadloviek bez pomoci pentaxu neostava mu nez zazelat vela stastia. cosi podobne v spolupraci s pentaxom by urcite dvihlo startovaciu poziciu, takto to vyzera ako nie prilis podareny krok viacerymi smermi naraz.

mozno vsak korejski inzinieri pre nas chystaju dalsie prekvapenie o ktorom nevieme.

necudoval by som sa vsak, ak by sa odpilila entry level trieda zrkadloviek a (nie len lacne) kompakty boli nahradene mobilmi.. o rok - dva budeme mudrejsi, ten technicky vyvoj sa bud nejak zrychluje, alebo ja starnem :)
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-01-08 09:56:57
Presne o tom som pisal, ze technologia musi dozriet. Vzdy je ale niekto priekopnik. Ked prisli prve digitaly, ktore mali rozlisenie 0,4 Mpx a na sadu baterii urobili 3 obr. tiez sa vsetci smiali. Dnes ma vacsina fotografov digital.
 
SalvadorD
2010-01-08 10:54:04
Pripada mi to prense tak ze vytazili s Pentaxu ako hovori jake Pentax zrusia s trhu co by som bol nerad a budu robit vsetko preto aby sa uplatnili.Ale pri vstkej ucte SAMSUNG a fotoaparat? to hadam nie co tak keby zacali aj do vyroby aut to by bolo...xi xi xi
 
wayne
2010-01-08 11:08:50
príspevok od: SalvadorD
Pripada mi to prense tak ze vytazili s Pentaxu ako hovori jake Pentax zrusia s trhu co by som bol nerad a budu robit vsetko preto aby sa uplatnili.Ale pri vstkej ucte SAMSUNG a fotoaparat? to hadam nie co tak keby zacali aj do vyroby aut to by bolo...xi xi xi
samsung ma vyborne fotomobily, fotky z i8510 su najlepsie ake som z mobilu videl, tak si marketing samsungu zrejme povedal ze to skusi trochu inak. najprv bez zrkadla a potom telefonom vo fotoaparate: http://blog.hladacik.sk/index.php?print=271 :))
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-01-08 11:22:06
príspevok od: SalvadorD
Pripada mi to prense tak ze vytazili s Pentaxu ako hovori jake Pentax zrusia s trhu co by som bol nerad a budu robit vsetko preto aby sa uplatnili.Ale pri vstkej ucte SAMSUNG a fotoaparat? to hadam nie co tak keby zacali aj do vyroby aut to by bolo...xi xi xi
Samsung vyraba nielen auta, ale aj velke namorne lode! Ako sme ohrnovali nost nad prvymi produktami tejto znacky na nasom trhu a su najsilnejsou znackou (nie vo fotakoch).
 
Ultra TXF
2010-01-08 11:39:04
Už sa to tu písalo v inom vlákne,ale toto je posledný kliniec do rakvy lacným zrkadlovkám.Bude to lacnejšie,ľahšie a výstup je rovnaký.
Kto chce malý fotoaparát,kúpi si ´mydlo´,napr.taký Canon S90 alebo Lumix TZ7 (to je pre tých,čo sa nemienia zaoberať tým čo je časa a clona :) ) a urobí s nimi dnes už výborné fotografie.
Kto chce trochu seriózne,kúpi si niečo takéto ako je NX10.
4/3 je slepou vetvou od samého začiatku.Z tých malých snímačov viac nevytlčú a
aj veľkosť aparátov ako takých je už na hrane ´seriózneho´ držania na serióznu prácu.Okrem toho pomalé(teda aspoň Olympus),bez hľadáčika,drahé tak samotné telo ako aj príslušenstvo.V podstate bez šance na úspech.
Samsung veľmi dobre odhadol kudy vede cesta :)

 
wayne
2010-01-08 11:58:52
testovacie fotky:
http://bit.ly/69zK7Z
http://bit.ly/8hQo2K

a prvy hands-on:

http://www.digitalcamerareview.com/default.asp?newsID=4207

ukazka videa:

http://www.fotoactualidad.com/2010/01/samsung-nx10-30fps-3fps-autofocus-todo.html

 
beetle
2010-01-08 12:16:31
príspevok od: SalvadorD
Pripada mi to prense tak ze vytazili s Pentaxu ako hovori jake Pentax zrusia s trhu co by som bol nerad a budu robit vsetko preto aby sa uplatnili.Ale pri vstkej ucte SAMSUNG a fotoaparat? to hadam nie co tak keby zacali aj do vyroby aut to by bolo...xi xi xi
no ono ´samsung auta produkuje´. samozrejme, je to partnerstvo s RSA (v tomto pripade RSM) ale predavaju to v azii pod znackou samsung.
 
slavmiro
2010-01-08 12:24:30
chapem PR charakter clanku, ale superlativy vo vyjadreniach ma pobavili v kombinacii so zaberom na 18-55/5.6 setak.. :)
 
zola
2010-01-08 12:39:53
Niet dovodu aby obrazovy vystup bol horsi ako napr. pri K20D. AF je podla vsetkeho rychlejsi a pouzitelnejsi. Moze to byt idealny druhy fotak k FF. Co ma prekvapilo je, ze Samsung sa rozhodol pre svoj vlastny bajonet a nevyuzil cele know-how Pentaxu a cele jeho portfolio vybornych objektivov. Je to velmi zvlastny krok.
Jedno je iste: objektivy budu stale rovnako drahe!
 
Luko2
2010-01-08 13:04:43
príspevok od: zola
Niet dovodu aby obrazovy vystup bol horsi ako napr. pri K20D. AF je podla vsetkeho rychlejsi a pouzitelnejsi. Moze to byt idealny druhy fotak k FF. Co ma prekvapilo je, ze Samsung sa rozhodol pre svoj vlastny bajonet a nevyuzil cele know-how Pentaxu a cele jeho portfolio vybornych objektivov. Je to velmi zvlastny krok.
Jedno je iste: objektivy budu stale rovnako drahe!
Na tom, že Samsung použil iný bajonet nie je nič zvláštne, aj tak by sa s objektívmi z Pentaxu nedalo zaostrovať na nasadenej NX10. Pretože vzdialenosť snímača od bajenotu sa zmenšila, nie je možné zaostriť s inými objektívmi ako konštruovanými na tento typ fotoaparátu. Jedine s použitím redukcie, ktorá oddiali bajonet od snímača sa bude dať zaostrovať aj s objektívmi od Pentaxu a inými ... A keďže sa použie redukcia, tak už je šuma fuk, či na oboch koncoch redukcie budú rovnaké bajonety, alebo rôzne ;)
 
SalvadorD
2010-01-08 13:30:29
príspevok od: wayne
samsung ma vyborne fotomobily, fotky z i8510 su najlepsie ake som z mobilu videl, tak si marketing samsungu zrejme povedal ze to skusi trochu inak. najprv bez zrkadla a potom telefonom vo fotoaparate: http://blog.hladacik.sk/index.php?print=271 :))
Mne pripada ako keby Samsung firma neuvazovala chce prevalcovat cely svet to ked pusti ten model mobilu s 12mega tak treba brat do uvahy ze pomali ale isto odpadnu vsetky kompakty a nahradia ich mobili.Ked sa na to pozeras uz s opacnej strany ako negativy sa este vyrabaju ale tiez prisla digi era ktorej sa samo nedalo vyhnut ale nechcem vediet to cislo kolko ludi zostalo bez prace a vsetko k tomu speje a to podla mna nie je dobre.Preco nevyraba alebo nema taky PENTAX novy model???
 
SalvadorD
2010-01-08 14:18:17
príspevok od: Karol Srnec
Samsung vyraba nielen auta, ale aj velke namorne lode! Ako sme ohrnovali nost nad prvymi produktami tejto znacky na nasom trhu a su najsilnejsou znackou (nie vo fotakoch).
Nic v zlom je to len moj nazor ale SAMSUNG nikdy nebola a ani nikdy nebude moja oblubena znacka preto ze vsetky ich vyrobky vedia oslovit len Design tiez nie je top ale ked sa zakaznik oboznami do bodky s tym co kupil tak maloktory povie ze si kupil to co chcel a ak sa aj taky najde tak sam sebe klame.Nikto mi nevyhovori ze firma SONY(v obrazovej technike)firma TOSHIBA(vypoctova technika)a auta akej kolvek europskej znacky su horsie ako samsung rozdiel je v tom ze ludia sa nechaju radi oklamat a kupia hlupost.Tak ako SPRAVNY europan podporim europske vyrobky a korejske a cinske necham pre ich trh.Jedinim lidrom spickovej kvality co mozem smeknut klobuk je Made in Japan.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-01-08 14:20:03
príspevok od: SalvadorD
Nic v zlom je to len moj nazor ale SAMSUNG nikdy nebola a ani nikdy nebude moja oblubena znacka preto ze vsetky ich vyrobky vedia oslovit len Design tiez nie je top ale ked sa zakaznik oboznami do bodky s tym co kupil tak maloktory povie ze si kupil to co chcel a ak sa aj taky najde tak sam sebe klame.Nikto mi nevyhovori ze firma SONY(v obrazovej technike)firma TOSHIBA(vypoctova technika)a auta akej kolvek europskej znacky su horsie ako samsung rozdiel je v tom ze ludia sa nechaju radi oklamat a kupia hlupost.Tak ako SPRAVNY europan podporim europske vyrobky a korejske a cinske necham pre ich trh.Jedinim lidrom spickovej kvality co mozem smeknut klobuk je Made in Japan.
Kto si myslis ze dodava Sony obrazovky do Bravii? :-)))
 
wayne
2010-01-08 14:30:35
príspevok od: SalvadorD
Mne pripada ako keby Samsung firma neuvazovala chce prevalcovat cely svet to ked pusti ten model mobilu s 12mega tak treba brat do uvahy ze pomali ale isto odpadnu vsetky kompakty a nahradia ich mobili.Ked sa na to pozeras uz s opacnej strany ako negativy sa este vyrabaju ale tiez prisla digi era ktorej sa samo nedalo vyhnut ale nechcem vediet to cislo kolko ludi zostalo bez prace a vsetko k tomu speje a to podla mna nie je dobre.Preco nevyraba alebo nema taky PENTAX novy model???
samsungu sa dari, maju siroke portfolio elektronickych vyrobkov, a cca rok-dva dozadu si z kolegov nik nekupil iny monitor ako samsung. ich telefony vdaka dotaciam operatorov tiez idu na dracku, Jét, Omnia, aj ten.. Star ci ako sa vola.. napr. co sa tyka monitorov presadili sa kvalitou, nie marketingom, a hoci sa mi ich pocin nie velmi pozdava, drzim im palce. trochu som sklamany z toho ze do toho siel samsung sam, nema s kym sutazit o bajonet, taky pana/oly to maju trochu inac vymyslene, hoci tiez sa mi ich strategia nepaci na 100%, ich snaha mi pride sympaticka, urcite narobili na poli digitalnej fotografie rozruch asi ako iPhone na poli mobilnych telefonov.

ludia co prisli o pracu, ak boli sikovni si nasli inu, tak to uz v kapitalizme chodi =]
 
Ultra TXF
2010-01-08 16:51:48
príspevok od: SalvadorD
Nic v zlom je to len moj nazor ale SAMSUNG nikdy nebola a ani nikdy nebude moja oblubena znacka preto ze vsetky ich vyrobky vedia oslovit len Design tiez nie je top ale ked sa zakaznik oboznami do bodky s tym co kupil tak maloktory povie ze si kupil to co chcel a ak sa aj taky najde tak sam sebe klame.Nikto mi nevyhovori ze firma SONY(v obrazovej technike)firma TOSHIBA(vypoctova technika)a auta akej kolvek europskej znacky su horsie ako samsung rozdiel je v tom ze ludia sa nechaju radi oklamat a kupia hlupost.Tak ako SPRAVNY europan podporim europske vyrobky a korejske a cinske necham pre ich trh.Jedinim lidrom spickovej kvality co mozem smeknut klobuk je Made in Japan.
Tento pohľad na Samsung alebo LG v elektronike je už prekonaný a neopodstatnený .
Rovnako sa to týka kórejských aút , pozri si každoročné rebríčky poruchovosti a zistíš,že medzi 10 najspoľahlivejšími autami sú 4 japonci, 3 kórejci a zvyšok pripadá na ´západné značkové ´ vozy a aj to len prémiové ako Porsche a najvyššie rady Mercedesu a BMW,čiže najvyššie modelové rady,všetky ostatné nižšie sú ďaleko v poli porazených.
Ako napísal Karol,Sony nemá vlastné obrazovky,rovnako Pioneer.Dodáva ich Samsung.Jedine Panasonic robí svoje vlastné plazmy,LCD myslím tiež odoberá
od samsungu.
 
JakubCibik
2010-01-08 18:38:25
Vskutku zaujímavé, aj keď si myslím, že omnoho lepšie je riešenie je na štýl GF-1 či EP-1 a 2. Je to ešte vhodnejšie na použitie ako záložný foťák na cestovanie a pod. Samozrejme s externým EVF. Na druhej strane, takéto riešenie na štýl klasických zrkadloviek je zrejme pohodlnejšie pri použití večších objektívov.
 
quaq
2010-01-09 11:01:58
je to riadna kopacka do xichtu 4/3 bezzrkadlovkam ked by so investoval do dacoho takeho ako je bezzrkadlovka tak rozhodne radsej do tohoto samsunga s APS-C ako do 3/4, olympus by sa mohol zobudit lebo za 2-3 roky bude musiet zamknut dvere z vonka na svojich fabrikach
 
arowanaaquarium
2010-01-09 12:06:27
Recenzia na

http://www.dpreview.com/previews/samsungnx10/

a snímky

http://www.dpreview.com/gallery/samsungnx10_preview2/

Mne osobne ako záložák ku zrkadlovke, alebo na turistické výšľapy celkom páči aj obrazovou kvalitou. Predpokladané ceny s kitom na hranici napr. Pentax-X, čo už je na zváženie....
 
marecek001
2010-01-09 16:37:56
príspevok od: Karol Srnec
Kto si myslis ze dodava Sony obrazovky do Bravii? :-)))
nielen samsung....
 
wayne
2010-01-09 22:34:18
príspevok od: quaq
je to riadna kopacka do xichtu 4/3 bezzrkadlovkam ked by so investoval do dacoho takeho ako je bezzrkadlovka tak rozhodne radsej do tohoto samsunga s APS-C ako do 3/4, olympus by sa mohol zobudit lebo za 2-3 roky bude musiet zamknut dvere z vonka na svojich fabrikach
Amateur Photographer had a small talk with vice president of Samsung Techwin Byung Woo Lee and he said “that Samsung has moved into this new category as it realises that there is no chance of successfully competing against the developed DSLR ranges held by Nikon and Canon. Kim told us ‘We will create a new category that we can dominate’. Interestingly SS Park, BJ Kim’s replacement, told AP today that Samsung does not see the NX series as a competitor to the Micro Four Thirds products of Panasonic and Olympus, but that Samsung’s models will broaden the mirror-less micro camera choice. When asked how the NX range would develop Park said that the company obviously intends to produce more bodies in different forms and of different sensor resolutions, and that some models would appeal to professional users. With this in mind it is obvious that Samsung will have no need of GX DSLRs. Alongside the technology products that Samsung Electric has on show here the idea of an optical viewfinder seems rather old fashioned and inflexible.”
 
FilipMino
2010-01-10 00:00:23
príspevok od: wayne
Amateur Photographer had a small talk with vice president of Samsung Techwin Byung Woo Lee and he said “that Samsung has moved into this new category as it realises that there is no chance of successfully competing against the developed DSLR ranges held by Nikon and Canon. Kim told us ‘We will create a new category that we can dominate’. Interestingly SS Park, BJ Kim’s replacement, told AP today that Samsung does not see the NX series as a competitor to the Micro Four Thirds products of Panasonic and Olympus, but that Samsung’s models will broaden the mirror-less micro camera choice. When asked how the NX range would develop Park said that the company obviously intends to produce more bodies in different forms and of different sensor resolutions, and that some models would appeal to professional users. With this in mind it is obvious that Samsung will have no need of GX DSLRs. Alongside the technology products that Samsung Electric has on show here the idea of an optical viewfinder seems rather old fashioned and inflexible.”
na konci toho článku som zachytil niečo také ako, že optický hľádáčik je dosť staromódny a nie je pružný......nechápem ako také niečo môže vypustiť z úst, veď elektronické hľadáčiky a iné blbosti sa nikdy nevyrovnajú pravej optike....podľa mňa
 
RioM
2010-01-10 09:49:38
Myslím, že Samsung sa chce presadiť tam, kde sú malé DSLR a prípade 4/3 systém. Veľkosťou aj kvalitou bude tak niekde medzi nimi. To sa mi zdá dosť malý priestor. Predsa len bude DSLR vždy lepšia a 4/3 systém bude vždy menší.

Ďaleko zaujímavejšie by bolo, keby začal robiť tiež pre systém 4/3 alebo keby urobil fullframe kompakt (niečo ako Leica X1).
 
FilipMino
2010-01-10 10:41:36
Leica X1 má APS-C snímač, myslel si asi M9
 
wayne
2010-01-10 11:45:28
príspevok od: FilipMino
na konci toho článku som zachytil niečo také ako, že optický hľádáčik je dosť staromódny a nie je pružný......nechápem ako také niečo môže vypustiť z úst, veď elektronické hľadáčiky a iné blbosti sa nikdy nevyrovnajú pravej optike....podľa mňa
PR kecy druheho najvyssieho sefa samsungu :) suhlasim ze momentalne ma opticky hladacik navrch je to vsak len otazka casu nez ho predci technologia, to je tak vo vsetokm...
 
Martin P
2010-01-10 12:04:48
príspevok od: wayne
PR kecy druheho najvyssieho sefa samsungu :) suhlasim ze momentalne ma opticky hladacik navrch je to vsak len otazka casu nez ho predci technologia, to je tak vo vsetokm...
pamatam sa na obycajne matnice na strednoformatovych a na velkoformatovych fotakoch tma jak v rohu
az po case prisla minolta s matnicou pre hasselblad kde sa technologiou malych sosoviek alebo niecoho takeho zvysila svetelnost hladacika 2,5 nasobne
to bola bomba zrazu bolo viacej vidiet a svetelne objektivy boli v nahlade este svetelnejsie
bol som na interkamere v prahe a tam na stanku mi predviedli objektiv so svetelnostou 1 alebo velmi podobnou teda velmi vysokou
pozrel som sa a realita bola tmavsia ako obraz v hladaciku vdaka tejto prelomovej matnici
super pri nocnych zaberoch alebo pri atelierovej praci a prve co som spravil ked som sa vratil domov som si ju kupil a odvtedy to bolo ine fotenie
a na velkoformat tak isto mam taku matnicu
lebo tam pri shiftovani a tiltovani rychlo uteka svetlo prec a objektivy su tam so svetelnostou 5,6 a 8
takze tato opticka technolgia si myslim je uz na vrchole a uz nieje kam ist a zlepsovat
musia nastupit elektronicke hladaciky ci chceme alebo nie casom urcite ved vela z nas pouziva uz live view a to je predsa elektronika, ci?
 
immortal20
2010-01-10 12:37:28
ja som cital uz davnejsie asi tak tri mozno viac rokov dozadu o technologiach bezzrkadla a som celkom aj rad ze sa to vybera takymto smerom ... keby tam nebol ziadny mechanicky clen ziadne zrkadlo sklapanie atd... vydrz by teoreticky nebola obmedzena nicim ...
 
Ultra TXF
2010-01-10 20:09:09
príspevok od: immortal20
ja som cital uz davnejsie asi tak tri mozno viac rokov dozadu o technologiach bezzrkadla a som celkom aj rad ze sa to vybera takymto smerom ... keby tam nebol ziadny mechanicky clen ziadne zrkadlo sklapanie atd... vydrz by teoreticky nebola obmedzena nicim ...
Okrem toho nikde nie je napísané,že to o rok nemôže mať FF snímač.A to by bolo zase iné kafe a nech mi niekto vysvetlí,prečo by malo ešte potom zmysel kupovať APS-C zrkadlovku :)
 
FilipMino
2010-01-10 21:51:51
príspevok od: immortal20
ja som cital uz davnejsie asi tak tri mozno viac rokov dozadu o technologiach bezzrkadla a som celkom aj rad ze sa to vybera takymto smerom ... keby tam nebol ziadny mechanicky clen ziadne zrkadlo sklapanie atd... vydrz by teoreticky nebola obmedzena nicim ...
všetko čo sa môže pokaziť sa aj pokazí....či je to mechanika alebo elektronika.
 
FilipMino
2010-01-10 21:55:30
príspevok od: wayne
PR kecy druheho najvyssieho sefa samsungu :) suhlasim ze momentalne ma opticky hladacik navrch je to vsak len otazka casu nez ho predci technologia, to je tak vo vsetokm...
keď budú elektronické hľadáčiky na takej úrovni ako sú optické, či už svetelnosťou a rýchlosťou, tak niet o čom debatovať....lenže to si ešte počkáme
 
FilipMino
2010-01-10 21:59:14
príspevok od: Ultra TXF
Okrem toho nikde nie je napísané,že to o rok nemôže mať FF snímač.A to by bolo zase iné kafe a nech mi niekto vysvetlí,prečo by malo ešte potom zmysel kupovať APS-C zrkadlovku :)
myslím, že problém výrobcov je, keď chcú veľké snímače, možno aj FF natrepať do tela nejakého kompaktu, a kde je potom ergonómia?
 
Ultra TXF
2010-01-10 23:06:21
príspevok od: FilipMino
myslím, že problém výrobcov je, keď chcú veľké snímače, možno aj FF natrepať do tela nejakého kompaktu, a kde je potom ergonómia?
Mne ergonomicky vyhovuje všetko ,čo nie je menšie ako Canon 450D,možno ešte tento samsung by som zniesol,skôr mi vadí veľká váha a toto bude zrejme ľahučné .
 
immortal20
2010-01-11 11:07:06
príspevok od: FilipMino
všetko čo sa môže pokaziť sa aj pokazí....či je to mechanika alebo elektronika.
nemas pravdu mechanika sa kazi castejsie ako elektronika ... rsp tak ma to ucili v skole ...
 
FilipMino
2010-01-11 13:51:34
príspevok od: Ultra TXF
Mne ergonomicky vyhovuje všetko ,čo nie je menšie ako Canon 450D,možno ešte tento samsung by som zniesol,skôr mi vadí veľká váha a toto bude zrejme ľahučné .
....väčšia váha je aj na niečo dobrá, aspoň vieš, že máš v ruke fotoaparát...veď tie dnešné aparáty sú aj tak ľahšie ako boli pred 10 - 20 rokmi, osobne mám rád väčšie a ťažšie aparáty
 
Ultra TXF
2010-01-11 14:19:27
príspevok od: FilipMino
....väčšia váha je aj na niečo dobrá, aspoň vieš, že máš v ruke fotoaparát...veď tie dnešné aparáty sú aj tak ľahšie ako boli pred 10 - 20 rokmi, osobne mám rád väčšie a ťažšie aparáty
Jasné,že váha má svoj význam.Do určitej miery kvôli stabilite,ale keď je už
telo cez kilo,k tomu objektív cca kilo,tak to už je hodne.Ja mám 50Dčko a aj to mi je už ťažké na bežné nosenie.Takýto samsung alebo jemu podobný stroj
bude super :)
 
Ultra TXF
2010-01-12 22:34:20
http://www.fotografovani.cz/art/ces_sh/Samsung-NX10-first-touch.html
 
slavik74
2010-01-13 00:25:09
príspevok od: Ultra TXF
http://www.fotografovani.cz/art/ces_sh/Samsung-NX10-first-touch.html
no podla toho co tam pisu je este dost vela veci treba vychytat - hlavne bez stabilizacie je to brr, lenze na objektivoch pisu ze su OIS takze asi to az taky problem nebude :)
Hladacik ma rozlisenie iba 2/3 z hladacika na panasonicu Gi/GH1, to asi bude citit (tiez zvacsenie je iba 0,86x). AMOLED 621k pixelov bude krasny (poznam tento typ z mojho JETa), ale ze nie je vyklopny je skoda.
Sekvencne na JPG je iba na 10 fotiek a to je malo.
Kazdy objektiv potrebuje iny priemer filtra.
Ale je fajn ze Samsung skusa ieco nove, je to tak velka firma ze pripadny prvotny neuspech ich neodradi.
 
slavik74
2010-01-13 00:37:03
no ale co pozeram fotky na dpreview tak na tmavych miestach zaberu je sum uz na ISO200 :(
 
boby
2010-01-13 16:12:38
skoda ze sa nedaju pouzit tie objektivy zo zrkadlovky :-(
nemusia to zmensovat, ked chces fotit bez stativu aj tak potrebujes drzat fotak v ruke a nie iba koncekmi prstov ako mobil...
bolo by super mat moznost vyberu medzi zrkadlovku a nezrkadlovku,
vystupne fotky uplne rovnake,
a rozdiely by boli iba v hladaciku a rychlosti,
a este jeden je uplne tichy a druhy cvaka zrkadlom...
 
Timberland
2010-05-15 00:34:55
Som majitelom NX10ky a nie je to moj ´zalozny´ fotak.Kupil som si ho asi na 2hy den po uvedeni do predaja v UK,mam k nemu aj vsetky dostupne OIS objektivy. Ako sa uz pisalo treba na kazdy objektiv iny filter a to ze sa nedaju pouzivat ine objektivy ... no ... adapter sa da objednat a stoji okolo 170 Euro.Kedze priamo nevlastnim ziadnu inu zrkadlovku (partnerka ma jednu a to D60),neuvazujem nad tou moznostou, teda zatial nie. Co sa tyka ovladania,vsetko je sila zvyku ... ovladanie je intuitivnejsie ako D60, lepsie rozmiestnenie tlacidiel o vahe ani nehovorim. Elektronicky hladacik zaostava za optickym D60,obrazova kvalita je dobra no pri vyssom ISO uz citit sum. Problemom je noise reduction, ta sa zapina az pri vysokych hodnotach ISO (ISO 1600 a viac).Vydrz baterie no ... musim povedat ze ... standardna Samsung baterka ma sklamala.Dokupil som si druhu bateriu (nie Samsung) a vydrz je omnoho lepsia.Ak sa ma opyta niekto ci ... by som ho kupil zas poviem ze ano
 
majster333
2010-05-15 10:47:46
ako je na tom z ostrením? píšu že je rýchlo keď ho ty porovnáš s tou D60tku za rovnakej situácie?
 
Timberland
2010-05-15 16:21:35
príspevok od: majster333
ako je na tom z ostrením? píšu že je rýchlo keď ho ty porovnáš s tou D60tku za rovnakej situácie?
Rychlost ostrenie no viem to porovnat len ak v tom mam 18-55mm (D60 ma 17-55), osobne,je to zjavne pocitim tak je rychlejsi ako D60 plus mas na vyber miesto ostriaceho bodu ovladas to kurzorom,volis aj jeho velkost, 30mm cake tak to je bleskovka, 50-200mm az tak rychly nie je.V hladaciku mozes mat hned grid mriezku co zas patrnerke na D60 chyba
 
Dominik Bugár
redakcia ephoto.sk 2010-05-26 08:40:23
Vyšiel nový firmware pre NX10, verzia 01.15.

Tu je link s popisom update a zoznamom zmien/vylepšení (keby niekto potreboval):

http://www.samsungimaging.com/learn/digital-camera-camcorder/productPopupView.do?forward=noticeWindow&prdCtgSeq=205&langPrdSeq=6033&fileSeq=1479&fileType=F_FIRMWARE
 
tuya
2010-06-01 14:52:00
príspevok od: majster333
ako je na tom z ostrením? píšu že je rýchlo keď ho ty porovnáš s tou D60tku za rovnakej situácie?
môžeš prezradiť typ nahradnej baterie (ja zatiaľ mám zálusk na Hahnel, momentálne ale nie je v skladoch...)
 
Timberland
2010-06-02 03:46:49
príspevok od: tuya
môžeš prezradiť typ nahradnej baterie (ja zatiaľ mám zálusk na Hahnel, momentálne ale nie je v skladoch...)
jasne ... ja mam Ex-Pro Samsung BP1310, fakt ze som s nou spokojny ... uvidie ako bude fungovat case,ale zatial je to super
 
Timberland
2010-06-04 11:47:27
Ohladom baterie ... v popise pisu ze vydrzi 400 zaberov.400 moznos s 30mm objektivom, vcera som mal kombinaciu ... iba EVF (display som vobec nepouzival) + 50-200mm objektiv a spravil som 300
 
jake
2010-06-06 09:34:45
príspevok od: Timberland
Ohladom baterie ... v popise pisu ze vydrzi 400 zaberov.400 moznos s 30mm objektivom, vcera som mal kombinaciu ... iba EVF (display som vobec nepouzival) + 50-200mm objektiv a spravil som 300
vcelku by ma zaujmalo ako sa ti s tym foti, si spokojny? potrebujem k fotaku nejaky dalsi fotoaparat, co je lahucky a univerzalny s dobrym vystupom a tento samsung je jeden z kandidatov
 
Timberland
2010-06-07 11:08:48
príspevok od: jake
vcelku by ma zaujmalo ako sa ti s tym foti, si spokojny? potrebujem k fotaku nejaky dalsi fotoaparat, co je lahucky a univerzalny s dobrym vystupom a tento samsung je jeden z kandidatov
Ja som s nim spokojny a po upgrade frimware na 1.15 este viac. Pocitis rozdiel vo vahe a aj vo velkosi oproti zrkadlovkam, az ked pouzivas superzoom objektiv vlastne citis ze cosi drzis v ruke ... Fakt vahu ocenis, priatelka ma D60ku, naposledy ked sem sli von, brali sme len moj Samsung. Pouzivala ho komplet cely den, zo zaciatku trosku frflala ale potom si nan fakt zvykla (hlavne na vahu). Slabina je, zistis to pri castejsom meneni objektivov vonku ak sa ti na snimac dostane prach,ze automaticke cistenie je neucinne,takze ... jemnucka stetka v brasni je nutnost. Ovladanie, rozlozenie tlacidiel je fajn, rychlo si na to zvyknes. Takze ak ho kupis - vrelo ho doporucujem, prvu vec co s nim sprav je ... upgradni firmware na 1.15 + zaroven aj upgradni na objektivy ...
 
Zileri
2010-08-18 11:58:20
príspevok od: majster333
ako je na tom z ostrením? píšu že je rýchlo keď ho ty porovnáš s tou D60tku za rovnakej situácie?
Ahoj aj ja som si kúpil tento super foťáčik.A musím povedať že chybu som rozhodne nespravil.Myslím že kopu lacných zrkadloviek hravo zahrabe.Obrazová kvalita je perfektná hlavne raw a navyše je skladnejší ako zrkadlo.Mám k nemu všetky 3 dostupné objektívy a s pancakem je radosť fotiť.Jediná nevýhoda je ako už bolo spomenuté výdrž batérie,ale už som objednal neoriginal náhradnú tak uvidím.Takže aj ja vrelo odporúčam ;-)
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované