Hore

Sigma 24-105mm f/4 DG OS HSM

Sigma 24-105mm f/4 DG OS HSM je jeden z očakávaných objektívov, ktoré mali byť oficiálne predstavené až v roku 2014. Včera (14.10.2013) zahraničný server CanonRumors uverejnil prvé produktové fotografie tohto objektívu.
Základné špecifikácie zneli: 82mm filtrový závit, hmotnosť 885g, 19 prvkov usporiadaných v 14 skupinách. Následne sa táto novinka na istý čas objavila aj na oficiálnych stránkach výrobcu, odkiaľ pochádajú aj ďalšie fotografie a presné špecifikácie:

  • Konštrukcia optiky: 19 prvkov / 14 skupín
  • Najmenšia clona f/22
  • Predný závit: 82mm
  • Zobrazovacie uhly: 84.1°-23.3°
  • Min. zaostrovacia vzdialenosť: 45cm
  • Rozmery (priemer x dĺžka): 88.6mm x 109.4mm
  •  Lamely clony: 9 (okrúhla)
  • Max. pomer zväčšenia: 1:4.6
  • Hmotnosť: 885g


Konštrukcia objektívu


MTF krivky


Momentálne je už oficiálna stránka objektívu deaktivovaná.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-10-15 13:39:02
zbohom drahe Elkače ? super aj so sigmou 18-35 to bol dobrý ťah ...
 
jozkovicz
2013-10-15 13:42:43
ako su na tom tie nove sigmy, co sa tyka spoluprace s telom (canon, nikon, pentax) ? zlepsilo sa aj to, alebo tie problemy stale pretvavaju ?
 
phototomas
2013-10-15 13:48:53
no, po úspechu 18-35ky a 35ky som plný očakávania čo prinesú prvé testy. Sigme držím palce, konečne to snáď donúti Canikon zvážiť svoj prístup k cene a vývoju nových skiel
 
seifi
2013-10-15 14:03:47
prosím tých, čo majú novú Sigmu 35/1,4 Art o pár slov, ako to zaostruje - je to bez problémov ? vďaka za podelenie sa so skúsenosťami
 
roakmorg
2013-10-15 14:13:53
príspevok od: seifi
prosím tých, čo majú novú Sigmu 35/1,4 Art o pár slov, ako to zaostruje - je to bez problémov ? vďaka za podelenie sa so skúsenosťami
Na D800 AF funguje na 100%, ostrost brilantna uz na 1,4. suhlasim s testami ktore boli spravene na tento objektiv, je skvely, moje najpouzivanejsie sklo ever.
 
Durri
2013-10-15 14:19:10
Sigma 35 f1,4 na 5D MKII a MKIII bez problémov, skvelá ostrosť a AF...
 
tomas.hlavco
2013-10-15 14:27:08
príspevok od: seifi
prosím tých, čo majú novú Sigmu 35/1,4 Art o pár slov, ako to zaostruje - je to bez problémov ? vďaka za podelenie sa so skúsenosťami
NA 5D MKIII ostri ako sa jej chce, vacsinou silny front focus a niekedy ostra ako britva, ale zasekava sa mi aj pri manualnom ostreni, ze tocim tocim prstencom a nic ... myslim ale ze moj kus je skor na reklamaciu, co na okoli poznam tak vsetci su s AF 100% spokojny.
 
Robert Simeg
2013-10-15 15:05:14
Uz len 24-70 F2,8 a bude vystarane
 
Matt83
ocenenie redakciou 2013-10-15 15:30:20
asi vymenim canonku 24-105 L za tu sigmu
 
seifi
2013-10-15 15:37:02
príspevok od: tomas.hlavco
NA 5D MKIII ostri ako sa jej chce, vacsinou silny front focus a niekedy ostra ako britva, ale zasekava sa mi aj pri manualnom ostreni, ze tocim tocim prstencom a nic ... myslim ale ze moj kus je skor na reklamaciu, co na okoli poznam tak vsetci su s AF 100% spokojny.
no veď to, presne ako píšeš; pred tým ma vystríhajú majitelia starých Sigiem, že tomu ostreniu neveria; a vďaka; no asi to vyhrá Canon 35/2 IS, aj keď IS nepotrebujem; že Canon zaostrí, to je isté
 
roakmorg
2013-10-15 15:40:25
príspevok od: Robert Simeg
Uz len 24-70 F2,8 a bude vystarane
Sigma avizovala 24-70 f2,0
 
Lubo54
2013-10-15 16:18:48
príspevok od: seifi
no veď to, presne ako píšeš; pred tým ma vystríhajú majitelia starých Sigiem, že tomu ostreniu neveria; a vďaka; no asi to vyhrá Canon 35/2 IS, aj keď IS nepotrebujem; že Canon zaostrí, to je isté
Seifi, ja mám tú Sigmu 35/1.4 Art a kupoval som ju medzi prvými kusmi v BA...takže fotím s ňou "pomerne dlho". Snimky ostré ako britva,ostrenie veľmi rýchle, podľa mňa nemá chybu. Je to vydarené sklo a ak pozrieš testy renomovaných stránok ktoré sa venujú testom objektívov potvrdili,že je to momentálne najlepšia a najostrjšia 35-ka na trhu. Hravo bije Canon, Nikon a ostatné značky. Ja som zatial nemal jediný problém. Canon má skoro dvojnásobnú cenu.Používam ju na Canon 5D Mark III. Lubo
 
Daniel Leitman
2013-10-15 16:42:37
vyyyborne ... stale viac sa mi zacinaju pacit nove produkty 3tostrannych vyrobcov hadam sa to prejavi aj na cenach / produkcii mainstreamovych znaciek a prijmu vyzvu do boja (inak stratia vela kupcov)
 
seifi
2013-10-15 17:29:26
príspevok od: Lubo54
Seifi, ja mám tú Sigmu 35/1.4 Art a kupoval som ju medzi prvými kusmi v BA...takže fotím s ňou "pomerne dlho". Snimky ostré ako britva,ostrenie veľmi rýchle, podľa mňa nemá chybu. Je to vydarené sklo a ak pozrieš testy renomovaných stránok ktoré sa venujú testom objektívov potvrdili,že je to momentálne najlepšia a najostrjšia 35-ka na trhu. Hravo bije Canon, Nikon a ostatné značky. Ja som zatial nemal jediný problém. Canon má skoro dvojnásobnú cenu.Používam ju na Canon 5D Mark III. Lubo
vďaka za info;
 
kajatierik
2013-10-15 18:38:37
príspevok od: seifi
prosím tých, čo majú novú Sigmu 35/1,4 Art o pár slov, ako to zaostruje - je to bez problémov ? vďaka za podelenie sa so skúsenosťami
maximalna spokojnost (Canon 6D), ostri skvele aj na krajnych bodoch, bez nutnosti upravovat BF/FF
 
flanker
2013-10-15 19:43:46
Cisto z papierovych parametrov;

C: 83,5mm x 107mm, 670g, weather sealed, one telescoping barrel,
S: 88,6mm x 107mm, 885g, NOT weather sealed, two telescoping barrels.

Sigma musi mat excelentnu kresbu a stat menej ako sucasna 24-105L aby som zacal uvazovat. Do walk-around lens nedat utesnenie? Tomu vravim dobry tah.
 
paldixy
2013-10-16 00:45:47
Škoda, že ju nerobia aj pre mFT mirroless OMD alebo EPL.
 
atlantel
2013-10-16 01:46:18
príspevok od: tomas.hlavco
NA 5D MKIII ostri ako sa jej chce, vacsinou silny front focus a niekedy ostra ako britva, ale zasekava sa mi aj pri manualnom ostreni, ze tocim tocim prstencom a nic ... myslim ale ze moj kus je skor na reklamaciu, co na okoli poznam tak vsetci su s AF 100% spokojny.
Aj mne sa trafi Sigma 35/1.4 na Nikone D800 do spravneho bodu az tak na 4-krat .
 
atlantel
2013-10-16 01:47:40
príspevok od: roakmorg
Na D800 AF funguje na 100%, ostrost brilantna uz na 1,4. suhlasim s testami ktore boli spravene na tento objektiv, je skvely, moje najpouzivanejsie sklo ever.
cez Live view mi Sigma nezaostri na D800 vobec, ani jeden krat, prebehne cely rozsah, zapipa signal a zastane uplne mimo ...
 
roakmorg
2013-10-16 08:21:24
príspevok od: atlantel
cez Live view mi Sigma nezaostri na D800 vobec, ani jeden krat, prebehne cely rozsah, zapipa signal a zastane uplne mimo ...
Cez Live view na foto Sigma ostri presne aj na 1.4, continual pri videu ale zaostri iba raz, dynamicky nepreostruje. Teraz som odskusal, ale foto neposlem, mam pokazenu citacku.
 
seifi
2013-10-16 11:15:51
tak informácie sú rozporuplné, že ozaj ťažko povedať, či Canon 35/2/IS alebo Sigma 35/1,4 DG Art; možno sa niekto vyjadrí, kto má nový Canon 35/2/IS spokojnosť ? do ulíc mi je IS zbytočný, ale keď nezaostrím so Sigmou, tak je to k ničomu
 
diewithme
2013-10-16 18:15:46
Mám na D800 Sigmu 35, brutal ostre, kotrastne fotky. aj na 1.4. Spracovanie vyborne. Ostrenie som musel riesit sigma dockom (40E to je nic) a teraz je to presne. Obcas sa stane, ked ostrim v horsich svetelnych podmienkach alebo na malo kontrastny bod tak nezaostry presne. Co mi takisto velmi neprekaza, pretoze :
1. snimok vzdy skonrolujem a ked to nie je 100% tak spravim druhy a ten urcite je.
2. ani jeden z objektivov ktore som vlastnil vratane PRO kategorie od Nikon mi neostrili uplne konzistentne na ziadnom tele.
 
jozkovicz
2013-10-16 18:58:48
príspevok od: diewithme
Mám na D800 Sigmu 35, brutal ostre, kotrastne fotky. aj na 1.4. Spracovanie vyborne. Ostrenie som musel riesit sigma dockom (40E to je nic) a teraz je to presne. Obcas sa stane, ked ostrim v horsich svetelnych podmienkach alebo na malo kontrastny bod tak nezaostry presne. Co mi takisto velmi neprekaza, pretoze :
1. snimok vzdy skonrolujem a ked to nie je 100% tak spravim druhy a ten urcite je.
2. ani jeden z objektivov ktore som vlastnil vratane PRO kategorie od Nikon mi neostrili uplne konzistentne na ziadnom tele.
co je to "sigma dock", na co to sluzi ? vdaka
 
jozkovicz
2013-10-16 19:28:07
príspevok od: jozkovicz
co je to "sigma dock", na co to sluzi ? vdaka
uz som to nasiel na fotoskoda
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-10-16 19:45:21
príspevok od: tomas.hlavco
NA 5D MKIII ostri ako sa jej chce, vacsinou silny front focus a niekedy ostra ako britva, ale zasekava sa mi aj pri manualnom ostreni, ze tocim tocim prstencom a nic ... myslim ale ze moj kus je skor na reklamaciu, co na okoli poznam tak vsetci su s AF 100% spokojny.
to musíš mať chybný kus.
 
tomatito
ocenenie redakciou 2013-10-21 18:10:56
Sigma kalap dole !!! Konecne nejaka poriadna znacka co moze konkurovat tym nezmyselne drahym sklam od canona a kvalitou ich aj prekona si myslim...(myslim novsimy sklami ktore vyraba teraz) tie niektore starsie ma sigma strasne shitne...
 
jozkovicz
2013-10-31 15:58:53
zdjęcia przykładowe ... http://www.optyczne.pl/6292-news-Sigma_A_24-105_mm_f_4_DG_OS_HSM_-_zdj%C4%99cia_przyk%C5%82adowe.html
 
Wlady
2014-02-03 17:46:24
Mate niekdo tuto Sigmu 24-105mm? Skusenosti?
 
Wengi
2015-11-30 12:51:09
Dobrý deň vštkým,
má s týmto objektívom Sigam 24-105 niekto skúsenosti? Oplatí sa mi ho vymeniť k D5300 namiesto setového 18-140.....??? , ktorý podľa mňa nedokáže využiť plný potenciál snímača v D5300.
 
Wlady
2015-11-30 13:33:37
príspevok od: Wengi
Dobrý deň vštkým,
má s týmto objektívom Sigam 24-105 niekto skúsenosti? Oplatí sa mi ho vymeniť k D5300 namiesto setového 18-140.....??? , ktorý podľa mňa nedokáže využiť plný potenciál snímača v D5300.
Nebude ti chybat siroke ohnisko? Rozsahom je toto sklo vhodnejsie na FF snimac. Sigmu 18-35 si nezvazoval?
 
Wengi
2015-11-30 19:32:24
príspevok od: Wlady
Nebude ti chybat siroke ohnisko? Rozsahom je toto sklo vhodnejsie na FF snimac. Sigmu 18-35 si nezvazoval?
18-35 urcite zvažujem, už som sa tu na fore na to pýtal. Zdá sa mi totiž, že na širšom konci je moj setový 18-140 poslabší v kresbe a ostrosti. Ak by som z tejto Sigmy 24-105 dostal ostrejšie a vykreslenejšie fotky, zvážil by som kúpu Sigmy 18 -35 neskôr. To širšie ohnisko by mi zatiaľ nechýbalo.Dôvod je prozaický:vyhnúť sa viacerým objektívom...len sa asi tomu nevyhnem. Rád by som si nechal vytlačiť dáke foto vo výstavnom formáte (ca30x40 cmí) a to už musí byť ostré a vykreslené. A4 a 13X18 cm si tlačím doma.
 
tankista95
2015-12-01 17:33:22
tak ja mam na canone 6D tento sigma 24-105 a hodne dobre, len by som chcel prejst na pevne
 
Roman Ď
2016-02-19 22:12:05
ahojte prosím vas mam canon 600d bude toto sklo SIGMA 24-105 MM F/4 DG OS HSM A sedieť naň keď je krop ten môj ? Nevadia my predlzene vzdialenosti
 
roland.g76
2016-02-20 15:57:51
príspevok od: Roman Ď
ahojte prosím vas mam canon 600d bude toto sklo SIGMA 24-105 MM F/4 DG OS HSM A sedieť naň keď je krop ten môj ? Nevadia my predlzene vzdialenosti
Bude ti to sedieť, len musíš kúpiť verziu na Canon Musíš násobiť ohniskovú vzdialenosť x 1,6 crop... Bude to ako 38,4 - 168mm po prepočte.
 
Roman Ď
2016-02-20 22:00:43
A skúsenosti máš aké s týmto objektývom? je lepší ako L od kanonu?
 
roland.g76
2016-02-21 00:08:23
príspevok od: Roman Ď
A skúsenosti máš aké s týmto objektývom? je lepší ako L od kanonu?
Ja s nim nemám skúsenosti a ani z 24-105L od canonu. Na nete najdes veľa porovnaní ale asi by som na tvojom mieste išiel do L ka od Canonu. Musíš pogoogliť...

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=355&Camera=453&Sample=0&FLI=0&API=0&LensComp=918&CameraComp=0&FLIComp=0&APIComp=0

Inak aj Canon ma EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM
 
JSP070
2016-02-21 13:01:12
Ma niekto Sigmu 24-105 na Nikone D750?
Sigmy 17-70c a 17-50 maju problem s D7200, D7100, D3300. Nezhasina displej, meranie expozicie sa nevypina a pod.
Ci aj tento objektiv nesposobuje podobne problemy na D750
 
Roman Ď
2016-03-24 19:15:00
Dobrý deň, je sigma-24-105mm-f4-dg-os-hsm fakt ostrejšia ako L canon 24-105?
 
Roman Ď
2016-03-25 16:57:59
Teraz som si pozeral recenzie a tato fotka bola robená s objektívom sigma-24-105mm-f4-dg-os-hsm a chcem vedieť názor ta vinetácia v rohoch je spôsobená tím že je to na FF Foťák a keď to bude na 600d s crop faktorom fotené tak v rohoch nevzniká až taká vinetácia? Ďakujem za každý názor. Viem že ostrosť je lepšia ako u L Canon len ta vinetácia je odradzujúca
 
Roman Point
2016-03-25 19:19:14
Lko vinetuje ešte viac. No naštastie tu máme programy na vyvolávanie raw súborov.
 
Roman Ď
2018-09-10 09:14:22
Dobrý den, mám 24-70 canon F4 je fakt super ani neni tažky, ale zistil som ze nebude zle ho vymeniť za niečo dlhšie a uvažujem nad Sigma AF 24-105mm f/4 A DG OS HSM Art (Canon) lebo mám aj 18-35 od sigmi a som maximálne spokojný. Len je dost ťažký a chcem vedieť ci aj 24-105 sigma s porovnaním canon 24-105 f4 L je tak tažký, a samozrejme aj kvalitu výsledku by som poprosil aby ste poradili.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované