SONY je najväčším výrobcom spotrebnej elektroniky s neuveriteľne širokým portfóliom produktov. Značka stála aj pri zrode digitálnej fotografie a do povedomia verejnosti sa v tomto smere dostala najmä vďaka bohatej ponuke kvalitných digitálnych kompaktov.
Pred niekoľkými rokmi manažéri SONY veľmi triezvo zhodnotili ďalší vývoj trhu s fotoaparátmi a tak sa stalo, že značka SONY vstúpila v pravý čas aj do extrémne rýchlo rastúceho segmentu digitálnych zrkadloviek.
SONY je veľmi ambiciózny gigant a svoj vstup do sveta D-SLR riešil veľmi premyslene. Po prevzatí fotografickej divízie spoločnosti Konica Minolta prišli ako prvé s logom SONY na trh produkty, ktoré vyšli práve z dielní vývojárov tohto v minulosti veľmi obľúbeného výrobcu.
V súčasnosti, sa zrkadlovky SONY stále viac a viac presadzujú, no značka kladie rovnako veľký dôraz na vývoj prístrojov v kompaktnej triede, ako aj na spoluprácu svojich fotoaparátov s ostatnými produktami z portfólia ako sú TV, tlačiarne
a pod.
Stánok SONY patril medzi najväčšie na tohtoročnej Photokine a návštevník, ktorý do týchto priestorov zablúdil sa mal poriadnu chvíľu na čo pozerať. Nezostalo však len pri pozeraní. SONY totiž pripravilo pre záujemcov množstvo scén, kde si mohli prístroje vyskúšať. Boli tu tiež rôzne atrakcie, vysvetľovacie panely a výstavy prác, proste všetko, čo nejakým spôsobom súvisí s fotografiou.
Ako nám potvrdili zástupcovia značky a aj množstvo návštevníkov pri pulte, medzi najväčšie atrakcie stánku patrila nová digitálna zrkadlovka Alfa 900. Aparát so senzorom veľkosti kinofilmu a najväčším rozlíšením v triede, priťahoval pozornosť už svojím majestátnym vzhľadom. Záujemcovia si mohli tiež prístroj chytiť a nechať si, školenými odborníkmi, vysvetliť všetky jeho prednosti.
Kto chcel, mohol spolu s profesionálnym fotografom urobiť niekoľko skúšobných snímok a zhodnotiť na LCD monitore kvalitu výstupov A900.
K dispozícii bolo takmer kompletné príslušenstvo, od objektívov všetkých druhov cez blesky až po gripy. Najobdivova-nejšie boli samozrejme masívne sklá so značkou Carl Zeiss a legendárne „G-éčka" po Minolte.
Pekné od Sony bolo aj to, že vo svojom stánku vystavili aj niekoľko modelov tejto legendárnej značky, ktorá sa ešte stále výrazne podpisuje na vzhľade a technológii nových zrkadloviek Sony. Niektorým návštevníkom sa pri pohľade na tvary Minolty Dynax 9 tisli slzy do očí.
Návštevníci, ktorí sa zoznámili s novou vlajkovou loďou si samozrejme mohli prezrieť všetky modely rady Alfa, ktorá už teraz pokrýva celé spektrum fotografov entuziastov. Zaujala najmä na čiastočky rozobratá Alfa 700, kde boli odprezentované všetky pokročilé technológie značky.
Tie boli ďalej vysvetlené na konkrétnych prípadoch a mohli sme tak napríklad vidieť kedy a ako je účinný stabilizátor
a podobne. V podobnom duchu sa niesla aj prezentácia ďalších produktov značky. Zaujali najmä panely s kompaktnými aparátmi, kde boli doslova „polopatisticky" vysvetlené všetky režimy, funkcie a pomôcky, ktoré začiatočníkom uľahčujú používanie aparátu. Mohli sme si tak skúsiť účinnosť inteligentnej detekcie tváre, úsmevu alebo najnovšie aj režimu snímania.
Kompakty Sony si popri technologickom pokroku zachovávajú aj vysokú kvalitu vypracovania a nezameniteľný štýl a eleganciu. V tomto smere bolo predstavených niekoľko elegantných farebných púzdier na aparáty, ktoré určite oslovili najmä zástupkyne nežnejšieho pohlavia.
Ako sme postupne prechádzali ďalej stánkom, uvedomili sme si pri pohľade na množstvo rôznych produktov, aký komplexný systém je Sony schopná zo svojich produktov postaviť. Aparátom zaznamenáte fotografiu a následne vám Sony ponúka niekoľko možností, čo s ňou. Či už si ju vytlačíte na termosublimačnej tlačiarni, napálite na DVD na stolnej vypalovačke, nahráte do fotorámiku alebo prezriete na svojej HD televízii, Sony vám na všetko ponúka vlastný produkt so zárukou dokonalej kompatibility.
Predstavitelia Sony sa na nezáujem návštevníkov na Photokine určite nemohli sťažovať. Na svoje si tu prišli všetci, od dovolenkárov s kompaktom až po profesionálov z filmárskej brandže. Ako poznáme túto značku, jej cieľom je stať sa najväčším a najlepším výrobcom v každom odvetví. Tento cieľ nemusí byť v oblasti fotografie veľmi vzdialený. Ambície a schopných ľudí na to má.
Aktuálne reportáže a novinky z veľtrhu Photokina 2008 Vám prináša:
hlavný partner Ephoto pre Photokina 2008 |