Hore

Sony predstavuje novinky

Spoločnosť Sony nám dnes predstavila niekoľko zaujímavých noviniek nielen zo sveta zrkadloviek. Prinášame vám stručný prehľad toho najzaujímavejšieho. 24Mpx rozlíšenie noviniek je niečo, čo sme asi doteraz nepokladali za možné. Prvé obrazové výstupy dokazujú, že možné to je a obraz môže byť dokonca ostrý a detailný. Je tu jedno malé ale. Takéto vysoké rozlíšenie má veľké nároky nielen na objektívy, ktoré potrebujeme samozrejme tie najlepšie a najnovšie, ale aj na zručnosti užívateľov. Teda aspoň v tom prípade ak chceme reálne využiť potenciál senzora a jeho rozlišovaciu schopnosť. To znamená cloniť objektívy primeranie, fotografovať do RAW, používať statív, vhodne nasvecovať scénu, využívať čo najlepšie udržateľné časy, dobre exponovať a pod. Ak toto všetko dodržíme, budeme mať istotne technicky lepšie fotky aj vďaka novej technike s vyšším rozlíšením a novými možnosťami.

Sony Alfa SLT-A77

Dlho očakávaná novinka je na svete. Výrobca Sony vždy prichádza s niečím novým, no v tomto prípade mi pri čítaní tlačovej správy vyrazilo dych 24 Mpx rozlíšenie a skutočnosť, že novinka s pevným polopriepustným zrkadlom nahrádza doterajšiu A700, ktorá bola na trhu až 4 roky. Ide teda o novú vlajkovú loď Sony v segmente APS-C zrkadloviek. Ak by vám to nestačilo je tu ešte údaj o sériovom snímaní:12 snímok za sekundu. EVF hľadáčik typu OLED má rozlíšenie 2,4M bodov a podľa špecifikácie a slov zastúpenia Sony, má byť svojou veľkosťou konkurencia k A900 (A tá má teda iný hľadáčik!). V hľadáčiku nájdete až 19 AF bodov, čo svedčí o novom prepracovanom AF module. 11 bodov je krížových. AF umožňuje sledovanie pohyblivého objektu po ploche hľadáčika. A77 má poctivú horčíkovú konštrukciu doplnenú plastovými prvkami. Novinka sa bude predávať v kite s DT 16-50mm F2.8 SSM a 18-55mm F3,5-5,6.

Špecifikácia Sony A77 v skratke:

24MP CMOS Senzor

12fps sériové snímanie s AF

15 bodový AF modul

1080p60 video s AF

2.4M bodový OLED hľadáčik

1/8000th maximálna rýchlosť závierky, životnosť testovaná na 150,000 cyklov

ISO 100 - 16,000 (25,600 s obmedzeniami)

Auto ISO s voliteľnou hornou a dolnou hodnotou

Voliteľné korekcie objektívov (úprava vinetácie, sférického skreslenia, aberácie)

Výklopný a otočný 3 palcový 920k bodový LCD screen

zabudované GPS

Horný Info LCD

Zabudovaný stereo mikrofón, možnosť pripojiť externý

Mikronastavenie AF

Horčíkové telo (hmotnosť 732g s batériou, rozmery 143 x 104 x 81 mm)

Sony Alfa SLT-A65

Ide o len mierne odľahčený model, ktorý má takmer všetko podstatné z drahšej A77. Rozdielom pri prvom pohľade do špecifikácie je „len“ 10 snímok za sekundu. Okrem plastového tela sa trošku ušetrilo aj použitím staršieho 15 bodového AF modulu. Horný informatívny LCD by ste hľadali tiež márne. Z prednej strany si všimnite  chýbajúci prisvetľovaciu diódu. Zo zadnej stany zase zmizol joystick. Prínosom zase môžu byť menšie rozmery a nižšia hmotnosť funkčne aj cenovo odľahčeného modelu A65. Na pultoch sa objaví v kite s objektívom Sony 18-55mm F3,5-5,6.

Špecifikácia Sony A65 v skratke:

24MP CMOS Senzor

10fps sériové snímanie s AF

15 bodový AF modul

1080p60 video s AF

2.4M bodový OLED hľadáčik

1/4000th maximálna rýchlosť závierky,

ISO 100 - 16,000 (25,600 s obmedzeniami)

Auto ISO (bez užívateľských nastavení)

Voliteľné korekcie objektívov (úprava vinetácie, sférického skreslenia, aberácie)

Výklopný a otočný 3 palcový 920k bodový LCD screen

Zabudovaný stereo mikrofón, možnosť pripojiť externý

Plastové telo (hmotnosť 622g s batériou, rozmery 132 x 97 x 81mm)

Sony NEX-7

Ešte stále pomerne nová rada Sony NEX má svoju novú vlajkovú loď. Je ňou novo predstavená NEX-7. Ponúka vysoké rozlíšenie vďaka 24Mpx CMOS senzoru, plnohodnotnú päticu na blesky Sony, 2,4M bodový OLED hľadáčik, magnéziové telo a veľa ďalšieho. Má precízne a ergonomicky spracované telo a čistý dizajn. K novinke sa začne vyrábať aj špeciálny adaptér, ktorý umožní použitie Sony Alfa objektívov s fázovým AF, bude mať samostatný statívový závit, takže zjednoduší používanie ťažkých objektívov.

Špecifikácia Sony NEX-7 v skratke:

24Mpx APS-C CMOS senzor (rovnaký ako SLT-A7 a A657)

ISO 100-16000

Zabudovaný 2.4M bodový OLED EVF

Elektronická závierka

'AVCHD Progressive kodek 1080p60 HD nahrávanie filmov so stereo zvukom

Vyklápací LCD

Odstránenie aberácie a vinetácie priamo v aparáte

3 užívateľské režimy

Zabudovaný blesk a pätica na Sony blesky.

Sony NEX-5N

Hoci sa táto novinka veľmi podobá na svoju staršiu menovkyňu, tak má s ňou iba málo spoločného. 16Mpx CMOS senzor by mal uspokojiť aj tých najnáročnejších užívateľov. Dotykový, výklopný Xtra Fine LCD displej by mal uľahčiť ovládanie, výber zostreného bodu a pod. Poteší nový kodek AVCHD 2.0 na záznam videa, obrázkové efekty, predstavené už v modeli NEX-C3.

Špecifikácia Sony NEX-5N v skratke:

16Mpx APS-C CMOS senzor (o cca 2Mpx viacej ako predchodca)

ISO 100- 25 600

AVCHD Progressive kodek 1080p60 HD na záznam videa so stereo zvukom

Snímanie 10 snímok za sekundu

Naklápací LCD

3 užívateľské režimy

Odstránenie aberácie a vinetácie priamo v aparáte

Nové objektívy sú na svete!

DT 16-50mm F2.8 SSM

Základný svetelný zoom tohto typu už istotne dlho očakávali všetci „Soňáci“. Nový objektív sa hodí na všetko, od portrétnych záberov až po každodenné fotografovanie či reportáž. Objektív je utesnený proti vlhkosti a prachu. Tichý ultrazvukový SSM motor zabezpečí rýchle a presné zaostrovanie. V konštrukcii našli svoje miesto až 3D členy, asférický člen a kvalitné antireflexné vrstvy. Cena v USA je celkom priaznivá: 700,- USD. Na trhu by sa mal objaviť v priebehu októbra.

Špecifikácia DT 16-50mm F2.8 SSM:

Ktalógový názov: SAL1650

Cena: 700,- USD

Ohnisková vzdialenosť:16-50mm 35mm ekvivalent (APS-C) 24-75mm

Maxinálna clona: F2.8

Minimálna clona: F22

Optická konštrukcia: 16 členov v 13 skupinách, 3 ED členy, asférické členy

Počet lamiel clony: 7, kruhového tvaru
minimálna zaostrovacia vzdialenosť: 0.3m / 1.0ft

Maximálne zväčšenie: 0.2x

AF motor: kruhový Ultrasonic Motor (SSM), možnosť priebežného manuálneho preostrenia
Filtrový závit: 72mm

Dodávané príslušenstvo • predná a zadná krytka, slnečná clona ALC-SH117

Hmotnosť: 577g

Rozmery 81mm x 88mm

Bajonet: Sony Alpha

Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24mm F1.8 ZA

Vysokosvetelný širokouhlý objektív, so skvelou optickou kvalitou a mechanickým prevedením. Presne tot oje novinka ktorá vznikla zo spolupráce Sony a Carl Zeiss. Nezabúdajte že objektív je určený pre Sony NEX prístroje a teda nie je pre zrkadlovky sony Alfa.

Špecifikácia Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24mm F1.8 ZA

Cena: 1000,- USD

Katalógové označenie SEL24F18Z

Ohnisková vzdialenosť 24mm (ekvivalent kinofilmu 36mm)

Maxinálna clona F1.8

Minimálna clona F22

Optická konštrukcia • 8 členov v 7 skupinách

Počet lamiet clony: 7 kruhového tvaru

Minimálna zostrovacia vzdialenosť 0.16m / 0.52 ft

Maximálne zväčšenie: 0.25x

Filtrový závit 49mm

Dodávané príslušenstvo: predná a zadná krytka, slnečná clona ALC-SH114, puzdro,

Hmotnosť 225g

Rozmery 63mm x 65.5mm

Bajonet: Sony E

Sony E 50mm F1.8 OSS

Svetelný objektív pre mini radu Sony NEX je špeciálne vhodný na portréty, produktové a ďalšie fotografie s krásne rozostreným pozadím. Materiálovo bezproblémový, dizajnovo pekný a verím že bude aj ostrý. A aj tá cena – 300,- USD vôbec nie je zlá...

Špecifikácia: Sony E 50mm F1.8 OSS

Cena: 300,- USD

Katalógové označenie: SEL50F18

Ohnisková vzdialenosť 50mm (ekvivalent kinofilmu 75mm)

Maximálna hodnota: F1.8

Minimálna hodnota clony: F22

Optická konštrukcia: 8 členov v 7 skupinách

Počet lamiel clony: 7 kruhového prierezu

Minimálna zaostrovacia vzdialenosť: 0.39m

Maximálne zväčšenie 0.16x

Optická stabilizácia: áno (4EV) Optical SteadyShot
Filtrový závit: 49mm

Dodávané príslušenstvo: zadná a predná krytka, ALC-SH116 slnečná clona

Hmotnosť: 202g

Rozmery: 62mm x 62mm
Bajonet: Sony E

Sony E 55-210mm F4,5-6,3 OSS

Malý cestovateľský telezoom. Takto by sme mohli charakterizovať tento cenovo dostupný objektív s obrazovou stabilizáciou, ktorá umožňuje udržať až 4 násobne dlhšie časy. Trošku ma len zarazila hodnota clony F6,3 na najdlhšom konci zoomu. Cena je však veľmi priaznivá a rozmery ešte pomerne vreckové.

Špecifikácia: Sony E 55-210mm F4,5-6,3 OSS

Cena: 350,- USD

Katalógové označenie: SEL55210

Ohnisková vzdialenosť 55mm -210m (ekvivalent kinofilmu 83-315mm)

Maximálna hodnota: F4,5-6,3

Minimálna hodnota clony: F22-32

Optická konštrukcia: 13 členov v 6 skupinách

Počet lamiel clony: 7 kruhového prierezu

Minimálna zaostrovacia vzdialenosť: 0.1m

Maximálne zväčšenie 0.225x

Optická stabilizácia: áno (4EV) Optical SteadyShot
Filtrový závit: 49mm

Dodávané príslušenstvo: zadná a predná krytka, ALC-SH116 slnečná clona

Hmotnosť: 345g

Rozmery: 63,8mm x 108mm
Bajonet: Sony E

24Mpx rozlíšenie je niečo čo sme asi doteraz nepokladali za možné. Prvé obrazové výstupy dokazujú, že možné to je a obraz môže byť dokonca krásne ostrý a detailný. Je tu jedno malé ale. Takéto vysoké rozlíšenie má veľké nároky nielen na objektívy, ktoré potrebujeme samozrejme tie najlepšie a najnovšie, ale aj na zručnosti užívateľov. Teda aspoň v tom prípade ak chceme reálne využiť potenciál senzora a jeho rozlišovaciu schopnosť. To znamená cloniť objektívy primeranie, fotografovať do RAW, používať statív, využívať čo najlepšie udržateľné časy, dobre exponovať a pod. Ak toto všetko dodržíme budeme mať istotne technicky lepšie fotky práve vďaka novej technike s vyšším rozlíšením a novými možnosťami.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Bubak
2011-08-24 13:49:43
Ceny noviniek prostredníctvom Sony (GER): ( http://presscentre.sony.eu/content/detail.aspx?ReleaseID=6952&NewsAreaId=2 )

SLT-A77V telo: 1299,00 Eur
SLT-A77VK + SAL1855: 1399,00 Eur
SLT-A77VQ + SAL1650: 1899,00 Eur
Prvé dodávky, Október 2011, naplno 2012

SLT-A65V telo: 899,00 Eur
SLT-A65VK + SAL1855: 999,00 Eur
SLT-A65VY + SAL1855 und SAL55200-2: 1.199,00 Eur
Október 2011

Grip VG-C77AM pre A77V: 329,00 Eur
November 2011

Objektiv SAL1650F28: 699,00 Eur
Foto-Ruksak (podobný Kate 3n1 či GO) LCS-BP2: 129,00 Euro
Brašna LCS-SC21: 89,00 Eur
Brašna kompakt LCS-SC8: 59,00 Eur
Október 2011

Externer Monitor CLM-V55: 400,00 Eur

Karty:
Memory Stick PRO-HG Duo™ HX (32 GB): 169,00 Eur
Memory Stick PRO-HG Duo™ HX (16 GB): 74,99 Eur
Memory Stick PRO-HG Duo™ HX (8 GB): 37,99 Eur
SDHC™ Class 10 Expert SF32NX (32 GB): 99,00 Eur
SDHC™ Class 10 Expert SF16NX (16 GB): 44,99 Eur
 
Bubak
2011-08-24 13:52:06
Oficiálne tlačové správy Sony ENG...
A77 a A65
http://presscentre.sony.eu/content/detail.aspx?ReleaseID=6937&NewsAreaId=2

Nex7
http://presscentre.sony.eu/content/detail.aspx?ReleaseID=6940&NewsAreaId=2

Nex5
http://presscentre.sony.eu/content/detail.aspx?ReleaseID=6939&NewsAreaId=2

VG20E kamkóder
http://presscentre.sony.eu/content/detail.aspx?ReleaseID=6938&NewsAreaId=2
 
wayne
2011-08-24 15:32:42
Nex7 vobec nevyzera zle, uvidime s cim pride panasonic v piatok, no ten novy pancake zoom 14-42 je sexy, hoci v myslienkach uz zvieram v rukach nex7 ako to bude mat focus peek ako nex-c3 tak to bude lahodka...
 
Steju
2011-08-24 15:48:23
NEX-7 vyzerá ako 'the ultimate' (neviem nájsť vhodné slovenské slovné spojenie) nezrkadlovka... som zvedavý či to pokazia aj niečim iným ako cenou ktorá bude určite mega...
 
bear
2011-08-24 16:05:00
A77 vyzera ako zaujimavy experiment. 12fps a 24MP, zaplni buffer pri foteni do RAW za 1s. Pri SD karte to bude vyprazdnovat dost pomaly (SDXC kary som zatial predavat nevidel). Som zvedavy ako dlho este potrva, kym bude SLT system realne pouzitelny na akcne fotografovanie.
 
PiXeL_
2011-08-24 16:09:51
Nex 7 : Samotné tělo bude stát kolem 20000 Kč
zdroj:
http://www.digimanie.cz/art_doc-B71F66A8DC10EBF8C12578F600225B62.html
 
Bubak
2011-08-24 16:25:57
príspevok od: bear
A77 vyzera ako zaujimavy experiment. 12fps a 24MP, zaplni buffer pri foteni do RAW za 1s. Pri SD karte to bude vyprazdnovat dost pomaly (SDXC kary som zatial predavat nevidel). Som zvedavy ako dlho este potrva, kym bude SLT system realne pouzitelny na akcne fotografovanie.
Ten foťák nezaprie kam patrí. D7000 či 60D sú na tom podobne. Naozaj znepokojivé že A77 nakoniec nedostala CF, potom by to bolo ako s EOSom 7D.... inak zápis i reakcie preberá imaging-resource http://www.imaging-resource.com/PRODS/AA77/AA77A6.HTM a minimálne tie reakcie uzávierky nevyzerajú vôbec zle, ešte ako na tom bude lag spúšte. Inak zápis pri 30 MB/s Sandisku okolo 30 sek, UHS-1 karta 14-15 sek.
 
wayne
2011-08-24 16:27:26
príspevok od: Steju
NEX-7 vyzerá ako 'the ultimate' (neviem nájsť vhodné slovenské slovné spojenie) nezrkadlovka... som zvedavý či to pokazia aj niečim iným ako cenou ktorá bude určite mega...
skoda len ze ten setak bude zniceny novym od panasonicu

http://www.43rumors.com/ft5-hot-image-leak-panasonic-new-14-42mm-is-a-pancake/

aps-c s niecim takymto tu... no... bolo by to zaujimave
 
Steju
2011-08-24 18:07:12
príspevok od: PiXeL_
Nex 7 : Samotné tělo bude stát kolem 20000 Kč
zdroj:
http://www.digimanie.cz/art_doc-B71F66A8DC10EBF8C12578F600225B62.html
fúúha. som zvedavý kto si radšej kúpi toto ako povedzme D7000 + 16-85 VR a ešte aj niečo zvýši...
 
markato1
2011-08-24 18:26:17
príspevok od: Steju
fúúha. som zvedavý kto si radšej kúpi toto ako povedzme D7000 + 16-85 VR a ešte aj niečo zvýši...
preco nie?..vyzera to zaujimavo ..
 
Ferdo
2011-08-24 18:55:30
príspevok od: Steju
fúúha. som zvedavý kto si radšej kúpi toto ako povedzme D7000 + 16-85 VR a ešte aj niečo zvýši...
Urcite si to vela ludi kupi skor ako vacsi D7000 + 16-85. Zaujimave to bude pre ludi, ktori uz maju doma velku zrkadlovku (napr. fotografi profesionali) a chcu nieco mensie na dovolenky, alebo pre cestovatelov.. podla mna skvely fotak.
 
Steju
2011-08-24 19:17:04
vyzerá to tak že to bude skvelý foťák to je jasné.. ale, pre koho je ? ak niekoho kto to s fotením myslí vážne, určite si nekúpi za 1300 eur kompakt s 24Mpx a základným objektívom (lebo si radšej kúpi poloprofi DSLR) alebo ak už nejakú výbavu má, kúpi si za tie peniaze radšej nový objektív (telo, hocičo čo mu vo výbave chýba), ak pre niekoho kto to vážne nemyslí, tak bude len vyhadzovať peniaze aby mohol machrovať koľko Mpx má (určite sa taký nájdu), ak pre profesionála na dovolenky, prosím, ale viem si predstaviť veľa lacnejších a dostačujúcich alternatív na dovolenky... (okrem toho kto chce naozaj dobré fotky si na dovolenku samozrejme zoberie DSLR), ak by bol lacnejší, bolo by všetko oveľa jasnejšie... takže sa nebudem čudovať ak ich nebudú predávať na tisíce (:
 
izzino
2011-08-25 06:05:38
príspevok od: Steju
fúúha. som zvedavý kto si radšej kúpi toto ako povedzme D7000 + 16-85 VR a ešte aj niečo zvýši...
JA.
 
wayne
2011-08-25 08:15:44
príspevok od: Steju
vyzerá to tak že to bude skvelý foťák to je jasné.. ale, pre koho je ? ak niekoho kto to s fotením myslí vážne, určite si nekúpi za 1300 eur kompakt s 24Mpx a základným objektívom (lebo si radšej kúpi poloprofi DSLR) alebo ak už nejakú výbavu má, kúpi si za tie peniaze radšej nový objektív (telo, hocičo čo mu vo výbave chýba), ak pre niekoho kto to vážne nemyslí, tak bude len vyhadzovať peniaze aby mohol machrovať koľko Mpx má (určite sa taký nájdu), ak pre profesionála na dovolenky, prosím, ale viem si predstaviť veľa lacnejších a dostačujúcich alternatív na dovolenky... (okrem toho kto chce naozaj dobré fotky si na dovolenku samozrejme zoberie DSLR), ak by bol lacnejší, bolo by všetko oveľa jasnejšie... takže sa nebudem čudovať ak ich nebudú predávať na tisíce (:
uvazujes uplne zle .
 
dodo_bb
2011-08-25 08:49:38
príspevok od: Steju
vyzerá to tak že to bude skvelý foťák to je jasné.. ale, pre koho je ? ak niekoho kto to s fotením myslí vážne, určite si nekúpi za 1300 eur kompakt s 24Mpx a základným objektívom (lebo si radšej kúpi poloprofi DSLR) alebo ak už nejakú výbavu má, kúpi si za tie peniaze radšej nový objektív (telo, hocičo čo mu vo výbave chýba), ak pre niekoho kto to vážne nemyslí, tak bude len vyhadzovať peniaze aby mohol machrovať koľko Mpx má (určite sa taký nájdu), ak pre profesionála na dovolenky, prosím, ale viem si predstaviť veľa lacnejších a dostačujúcich alternatív na dovolenky... (okrem toho kto chce naozaj dobré fotky si na dovolenku samozrejme zoberie DSLR), ak by bol lacnejší, bolo by všetko oveľa jasnejšie... takže sa nebudem čudovať ak ich nebudú predávať na tisíce (:
Steju, Tvoje argumenty sú slovenské a nezabúdaj, že Slovák vôbec nie je typický zákazník podobného výrobku (a SONY ani nezaujíma). V Nemecku a podobných krajinách sa len tak zapráši po tisíckach kusov Mám NEX5 a je to skvelý doplnok mojej NIKON výbavy... A okrem toho NEX rada má na rozdiel od ostatných podobných výrobkov CMOS čip s cropom 1,5 - ergo s kvalitnými pevnými objektívmi (ako teraz vyšli, napr. Ten ZEISS) o viac tried predčí low end zrkadlovku s nejakým základným seťákom. Aj na dovolenke
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-08-25 09:38:31
príspevok od: dodo_bb
Steju, Tvoje argumenty sú slovenské a nezabúdaj, že Slovák vôbec nie je typický zákazník podobného výrobku (a SONY ani nezaujíma). V Nemecku a podobných krajinách sa len tak zapráši po tisíckach kusov Mám NEX5 a je to skvelý doplnok mojej NIKON výbavy... A okrem toho NEX rada má na rozdiel od ostatných podobných výrobkov CMOS čip s cropom 1,5 - ergo s kvalitnými pevnými objektívmi (ako teraz vyšli, napr. Ten ZEISS) o viac tried predčí low end zrkadlovku s nejakým základným seťákom. Aj na dovolenke
to so slovenským zákazníkom treba napísať červeným tučným
 
quaq
2011-08-25 09:49:56
24Mpix

 
quaq
2011-08-25 09:53:08
inak pokiaľ je slovenský názor pre SONY nezaujímavý tak potom tento článok je na nesprávnom webe, lepšie by bolo na WWW. EPHOTO.DE
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-08-25 10:33:18
príspevok od: quaq
inak pokiaľ je slovenský názor pre SONY nezaujímavý tak potom tento článok je na nesprávnom webe, lepšie by bolo na WWW. EPHOTO.DE
problém je v kúpyschopnosti a tým je zdeformovaný trh trošku, Sony navrhuje produkty a stratégie pre USA a západnú Európu, u nás proste nie je mysliteľné aby si obyčajný človek čo zarába podpriemerný plat kúpil Sony NEX5. U nás sa fotí buď s kompaktmi a každý kto si kúpi niečo od 60D vyššie si už zase chce s fotením zarábať (česť výnimkám) na čo sa Nex nehodí. NEX je na dovolenkové fotenie, prípadne pre pokročilého amatéra ktorý chce kvalitný výstup, menšie rozmery ovládanie a prístup ako ku kompaktu, má peniaze ale zrkadlovka je preňho veľká a nepochopiteľne zložitá - takýchto ľudí nie je na slovensku toľko. Ale nechajme sa prekvapiť BMW X5 je po BA čoraz viacej
 
Steju
2011-08-25 10:38:16
áno myslel som to hlavne na naše končiny.. chápem že na ďalekom západe to bude iné, ale v podstate ste mi dali za pravdu

 
quaq
2011-08-25 10:39:51
tak potom opravujem link na WWW. EPHOTO.BA
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-08-25 11:25:11
príspevok od: quaq
tak potom opravujem link na WWW. EPHOTO.BA
 
dodo_bb
2011-08-25 11:53:13
príspevok od: Jozef Peniak
problém je v kúpyschopnosti a tým je zdeformovaný trh trošku, Sony navrhuje produkty a stratégie pre USA a západnú Európu, u nás proste nie je mysliteľné aby si obyčajný človek čo zarába podpriemerný plat kúpil Sony NEX5. U nás sa fotí buď s kompaktmi a každý kto si kúpi niečo od 60D vyššie si už zase chce s fotením zarábať (česť výnimkám) na čo sa Nex nehodí. NEX je na dovolenkové fotenie, prípadne pre pokročilého amatéra ktorý chce kvalitný výstup, menšie rozmery ovládanie a prístup ako ku kompaktu, má peniaze ale zrkadlovka je preňho veľká a nepochopiteľne zložitá - takýchto ľudí nie je na slovensku toľko. Ale nechajme sa prekvapiť BMW X5 je po BA čoraz viacej
Trošku s tebou súhlasím a trošku nie - kúpyschopnosť nie je najväčší problém. Keby bol, neboli by cesty plné najdrahších áut s najväčšími motormi, neboili by preplnené nákupné centrá. Ja myslím, že je to skôr o tom, kam Slovák peniaze smeruje. A smeruje ich do komodít, ktoré sa považujú za statusotvorné = v prvom rade luxusné auto, potom dom a jeho luxusné vybavenie, dovolenka... Hobby veci sú považované za vyhadzovanie peňazí Slovák sa na rozdiel od napr. Čecha nerád hrá, skôr chce zapôsobiť
 
dodo_bb
2011-08-25 11:56:22
príspevok od: quaq
tak potom opravujem link na WWW. EPHOTO.BA
Tak s týmto len súhlas Len sa divím, že si Blava ešte nevybavila tú koncovku, aby sa aj tak odlíšila od "sk" vidieka To naozaj nie je správne, že nejaká lokálna firma z Púchova alebo Stropkova má takú istú koncovku ako svetová bratislavská
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-08-25 12:13:01
príspevok od: dodo_bb
Trošku s tebou súhlasím a trošku nie - kúpyschopnosť nie je najväčší problém. Keby bol, neboli by cesty plné najdrahších áut s najväčšími motormi, neboili by preplnené nákupné centrá. Ja myslím, že je to skôr o tom, kam Slovák peniaze smeruje. A smeruje ich do komodít, ktoré sa považujú za statusotvorné = v prvom rade luxusné auto, potom dom a jeho luxusné vybavenie, dovolenka... Hobby veci sú považované za vyhadzovanie peňazí Slovák sa na rozdiel od napr. Čecha nerád hrá, skôr chce zapôsobiť
ano!
 
wayne
2011-08-25 13:00:51
Zaujimavy nazor na ohlasene SONY novinky

http://soundimageplus.blogspot.com/2011/08/sony-announcements.html
 
Iygor
2011-08-25 14:03:54
Sony udávala smer vývoja nových technológií pred 30-timi rokmi, pred 20-timi rokmi, pred 10-timi rokmi a myslím že tomu je tak aj v tomto prípade....priniesli na trh walkmany, CD, vlastný videoformát Betamax, minidisc.....dnes je to 24 mpx snímač, STL..... a čo sa týka zákazníka tak s tým by som sa netrápil, ak vyrobili NEX 7 tak určite vedia pre koho ...
 
Iygor
2011-08-25 14:08:08
príspevok od: quaq
inak pokiaľ je slovenský názor pre SONY nezaujímavý tak potom tento článok je na nesprávnom webe, lepšie by bolo na WWW. EPHOTO.DE
Slovenský názor (resp. prieskum slovenského trhu) je pre svoju veľkosť nezaujímavý pre akéhokoľvek výrobcu spotrebnej elektroniky vrátane C a N
 
quaq
2011-08-26 08:53:26
príspevok od: Iygor
Slovenský názor (resp. prieskum slovenského trhu) je pre svoju veľkosť nezaujímavý pre akéhokoľvek výrobcu spotrebnej elektroniky vrátane C a N
akurát že C aj N predáva aj bez názorov či prieskumov slovenského trhu ps: kde je dnes Walkman MD či betamax ? všetko slepé uličky, respektíve sezónne módne doplnky
 
branuloo
2011-08-26 09:05:20
pokiaľ viem walkman postupne presiel evoluciou do cd playerov a nakoniec do mp3 prehravacov, a betamax vyuzivali dost v televiziach
 
Mont01
2011-08-27 20:38:16
no začal som týmto pádom šetrit na A77 kedze mam dobre skúsenosti s touto značkou dufam ze ma nesklame ani teraz ..
 
Striker©
2011-08-27 21:36:24
príspevok od: dodo_bb
Trošku s tebou súhlasím a trošku nie - kúpyschopnosť nie je najväčší problém. Keby bol, neboli by cesty plné najdrahších áut s najväčšími motormi, neboili by preplnené nákupné centrá. Ja myslím, že je to skôr o tom, kam Slovák peniaze smeruje. A smeruje ich do komodít, ktoré sa považujú za statusotvorné = v prvom rade luxusné auto, potom dom a jeho luxusné vybavenie, dovolenka... Hobby veci sú považované za vyhadzovanie peňazí Slovák sa na rozdiel od napr. Čecha nerád hrá, skôr chce zapôsobiť
dodo_bb RULEZ !

clovece, tak teraz si fest udrel "klinec po hlavicke". PRESNE o tomto to je.
 
Striker©
2011-08-27 21:43:56
príspevok od: Iygor
Sony udávala smer vývoja nových technológií pred 30-timi rokmi, pred 20-timi rokmi, pred 10-timi rokmi a myslím že tomu je tak aj v tomto prípade....priniesli na trh walkmany, CD, vlastný videoformát Betamax, minidisc.....dnes je to 24 mpx snímač, STL..... a čo sa týka zákazníka tak s tým by som sa netrápil, ak vyrobili NEX 7 tak určite vedia pre koho ...
???... čerta starého !
 
Striker©
2011-08-27 21:47:26
príspevok od: quaq
akurát že C aj N predáva aj bez názorov či prieskumov slovenského trhu ps: kde je dnes Walkman MD či betamax ? všetko slepé uličky, respektíve sezónne módne doplnky
súhlas, Sony je komerčná firma v tom najhoršom zmysle slova.
 
Striker©
2011-08-27 22:15:05
príspevok od: Iygor
Sony udávala smer vývoja nových technológií pred 30-timi rokmi, pred 20-timi rokmi, pred 10-timi rokmi a myslím že tomu je tak aj v tomto prípade....priniesli na trh walkmany, CD, vlastný videoformát Betamax, minidisc.....dnes je to 24 mpx snímač, STL..... a čo sa týka zákazníka tak s tým by som sa netrápil, ak vyrobili NEX 7 tak určite vedia pre koho ...
živo si pamätám keď prišiel v 1994 na trh menič na päť kaziet (SONY TC-C5)...tak to bol naozaj
" Udaný smer vývoja nových technológií ".
 
b0baz
2011-08-28 08:08:02
Toto nové sklo z A77 sa mi celkom pozdáva, čo vy na to Soňáci ? Za tie prachy celkom dobré SSMko 16-50/2.8 aj na nižšie modely alfy - tu niečo vo full res: http://www.photographyblog.com/previews/sony_dt_16_50mm_lens_photos/
 
Valibuk
2011-08-28 09:13:41
No neviem, je to sice setove sklo k 77ke ale aj tak mi to nepride ako ziadna slava...
 
Bubak
2011-09-01 19:46:21
Prospekty o novinách zo Sony, tak ak to niekto zbiera, tak tu sú PDFká.
http://www.sonyalpharumors.com/download-th...x-5n-documents/
 
Bubak
2011-09-01 19:46:57
príspevok od: Bubak
Prospekty o novinách zo Sony, tak ak to niekto zbiera, tak tu sú PDFká.
http://www.sonyalpharumors.com/download-th...x-5n-documents/
oprava správny link: http://www.sonyalpharumors.com/download-the-new-a77a65nex-7nex-5n-documents/
 
Rastislav
2011-09-27 07:51:55
http://www.dpreview.com/reviews/studiocompare.asp#baseDir=%2Freviews_data&cameraDataSubdir=boxshot&indexFileName=boxshotindex.xml&presetsFileName=boxshotpresets.xml&showDescriptions=false&headerTitle=Studio%20scene&headerSubTitle=Standard%20studio%20scene%20comparison&masterCamera=sony_slta77&masterSample=dsc00038.acr&slotsCount=4&slot0Camera=sony_slta77&slot0Sample=dsc00038.acr&slot0DisableCameraSelection=true&slot0DisableSampleSelection=true&slot0LinkWithMaster=true&slot1Camera=canon_eos7d&slot1Sample=canon7d_iso100.acr&slot2Camera=nikon_d7000&slot2Sample=dsc1_1875.acr&slot3Camera=pentax_k5&slot3Sample=imgp3851.acr&x=0.2927035032298191&y=-1.3597699554735716
 
wlad
2011-09-27 08:36:13
príspevok od: Rastislav
http://www.dpreview.com/reviews/studiocompare.asp#baseDir=%2Freviews_data&cameraDataSubdir=boxshot&indexFileName=boxshotindex.xml&presetsFileName=boxshotpresets.xml&showDescriptions=false&headerTitle=Studio%20scene&headerSubTitle=Standard%20studio%20scene%20comparison&masterCamera=sony_slta77&masterSample=dsc00038.acr&slotsCount=4&slot0Camera=sony_slta77&slot0Sample=dsc00038.acr&slot0DisableCameraSelection=true&slot0DisableSampleSelection=true&slot0LinkWithMaster=true&slot1Camera=canon_eos7d&slot1Sample=canon7d_iso100.acr&slot2Camera=nikon_d7000&slot2Sample=dsc1_1875.acr&slot3Camera=pentax_k5&slot3Sample=imgp3851.acr&x=0.2927035032298191&y=-1.3597699554735716
tiez som si vsimol, ze to s tymi 24mpix poriadne prehnali a na vyslednej nekvalite fotiek to je dost vidno
 
Rastislav
2011-09-27 08:39:41
príspevok od: wlad
tiez som si vsimol, ze to s tymi 24mpix poriadne prehnali a na vyslednej nekvalite fotiek to je dost vidno
Tak, tak.
 
b0baz
2011-09-27 08:43:24
Stále si stojím za svojim tvrdením, že obrazovou kvalitou a cenou sa najviac momentálne pre stredne pokročilého cvakača oplatí Sony A580.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-09-27 09:20:00
príspevok od: b0baz
Stále si stojím za svojim tvrdením, že obrazovou kvalitou a cenou sa najviac momentálne pre stredne pokročilého cvakača oplatí Sony A580.
asi tak alebo rovno A900
 
branuloo
2011-09-27 09:27:47
len A900 je aj ina cenová relácia...
 
tomis.ales
2011-09-27 11:04:45
Tak dalsie sklamanie v tomto mesiaci, tentoraz v podani Sony. Mirrorless tela o velkosti mensej tabatierky s objektivmi velkosti Little Boy alebo Fat Man sa na telo hodi ako Louis Vuitton k poulicnej slapke. Vsetky vyhody tohto tyfu fotakov su teda pre mna prec. Fakt to vyzera velmi smiesne a nevyvazene. Zrkadlovky APSC s 24Mpx je asi zly vtip. Megazbytocnych je tiez 12fps. Cena taka, ze sa mi prekacuje v bruchu vcerajsia vecera. Podla testovacich snimok je to vlastne horsie ako sucasne 16-17 Mpx snimace. Ma to vacsi sum a nizssiu ostrost, cize to vyzera ako interpolaciou zvacseny a viac zasumeny neostry snimok. Dakujem, neprosim. A je mi jedno, pre koho je to urcene, proste sa mi to nepaci. Dalsi komercny tah od Sony zamerany na naivnych zakaznikov, koniec koncov, co u nich nebolo zamerane na komerciu? Takmer nic.
 
b0baz
2011-09-27 13:04:03
príspevok od: tomis.ales
Tak dalsie sklamanie v tomto mesiaci, tentoraz v podani Sony. Mirrorless tela o velkosti mensej tabatierky s objektivmi velkosti Little Boy alebo Fat Man sa na telo hodi ako Louis Vuitton k poulicnej slapke. Vsetky vyhody tohto tyfu fotakov su teda pre mna prec. Fakt to vyzera velmi smiesne a nevyvazene. Zrkadlovky APSC s 24Mpx je asi zly vtip. Megazbytocnych je tiez 12fps. Cena taka, ze sa mi prekacuje v bruchu vcerajsia vecera. Podla testovacich snimok je to vlastne horsie ako sucasne 16-17 Mpx snimace. Ma to vacsi sum a nizssiu ostrost, cize to vyzera ako interpolaciou zvacseny a viac zasumeny neostry snimok. Dakujem, neprosim. A je mi jedno, pre koho je to urcene, proste sa mi to nepaci. Dalsi komercny tah od Sony zamerany na naivnych zakaznikov, koniec koncov, co u nich nebolo zamerane na komerciu? Takmer nic.
Podľa tých snímok na Dpreview je to pre mňa skutočne sklamanie čo sa šumu týka.
 
Pedroke
2011-11-01 21:48:33
Vlajková loď = EVF hľadáčik, polopriepustné pevné zrkadlo a 24 Mpx pri APSC? To sú mi novinky! Riadny grc .
 
dedo Milan
2011-12-08 10:30:10
ľudia vážne sa Vám niektorým čudujem. všetko zdrbať pod čiernu zem. som taktiež vlastníkom zrkadlovky s pomerne slušnou výbavou. a tiež veľmi rád fotím. Ale na druhej strane je mi už zaťažko vláčiť batoh zo "všetkým", aby ma náhodou niečo nezaskočilo. ak by sa malo vyrobiť niečo v týchto rozmeroch a malo by to slušný výstup A4-A3 na úrovni D300 s nejakou 24-70/2,8, 50/1,8, alebo 85/1,8, prípadne za slušnú cenu lowendu, tak to tu má na fóre polovica mudrlantov. aj tak väčšina fotí do počítača s minimom výstupov na papier. stávame sa zarytý technokrati, hľadáme zlé pixely, aberácie, šumy a uniká nám samotná esencia diela. mať v ruke ľahúčky strojček a môcť sa s väčším citom venovať kompozícii, uhlu záberu, poriadnej stavbe obrazu nam väčšinou uniká. apropo mnohokrát spomínaná komercia. ktorá firma má na trhu iné poslanie? veď je to hybný impulz pokroku vo všetkom. ktorá firma na poli fotografie zaznamenala väčší pokrok a zlepšenie ako Samsung, alebo Sony? radi odsudzujeme, len či aj máme objektívne pravdu. pomaly sa ideme pozabíjať, kto je lepší, Canon, Nikon, Pentax, pritom ide iba o nástroj, ktorý ma má priniesť k určitému výsledku. ktorý ma očarí námetom, stavbou obrazu, farebnosťou, svojím čarom. a kadím na to či to stvorilo FF, DX, miroles, alebo blbá dierková komora. dielo je o výnimočnosti, nie absolútnej technickej dokonalosti i keď tá nie je prínosom. avšak akokoľvek dokonalé dielo bez myšlienky je na dve veci. neviem s akými názormi sa stretne táto úvaha, ja si však za týmto stojím. život ma naučil, že dokonalosť nie je všetko.
 
conan7
2011-12-08 11:07:06
príspevok od: bear
A77 vyzera ako zaujimavy experiment. 12fps a 24MP, zaplni buffer pri foteni do RAW za 1s. Pri SD karte to bude vyprazdnovat dost pomaly (SDXC kary som zatial predavat nevidel). Som zvedavy ako dlho este potrva, kym bude SLT system realne pouzitelny na akcne fotografovanie.
kukaj sem
http://www.alza.sk/pamate/pamatove-karty/sdxc/18852030.htm
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-12-08 12:09:23
príspevok od: Pedroke
Vlajková loď = EVF hľadáčik, polopriepustné pevné zrkadlo a 24 Mpx pri APSC? To sú mi novinky! Riadny grc .
A fotografoval si tým prístrojom, alebo si len zaujatý z vyčítaných parametrov?
 
bear
2011-12-08 14:40:48
príspevok od: conan7
kukaj sem
http://www.alza.sk/pamate/pamatove-karty/sdxc/18852030.htm
v case ked som to pisal sa este sdxc karty nepredavali
 
conan7
2011-12-08 15:02:25
príspevok od: bear
v case ked som to pisal sa este sdxc karty nepredavali
a sorry ja som si dátum ani nepozrel
 
zolec
ocenenie redakciou 2011-12-08 15:03:55
príspevok od: b0baz
Podľa tých snímok na Dpreview je to pre mňa skutočne sklamanie čo sa šumu týka.
http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Camera-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/%28appareil1%29/736|0/%28brand%29/Sony/%28appareil2%29/680|0/%28brand2%29/Nikon/%28appareil3%29/619|0/%28brand3%29/Canon

- ked som kupil A900, dostala sa mi do ruk na par dni nikon D700-ka a tak som testoval. Do iso 400 ma jasne lepsiu obr. kvalitu A900, vysoke iso naopak lepsie zvlada D700. Lenze ked som z lightroomu vyexportoval fotky z A900 v rozliseni 12 Mpix, situacia sa otocila v prospech A900 aj na iso 3200 a 6400 (jemnejsi sum a viac detailov). Predpokladam, ze podobne to bude aj s nex7 a A77. Aby si mi veril, odfotil som ti fotku s A900 na iso 6400 a vyexportoval som ju v rozliseni 12 Mpix (v LR len zakladne nastavenia - tj. farebny sum na 25). Stiahnes ju tu (aj s exifom):
http://img848.imageshack.us/img848/4625/dsc09524l.jpg
 
b0baz
2011-12-08 22:47:39
príspevok od: zolec
http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Camera-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/%28appareil1%29/736|0/%28brand%29/Sony/%28appareil2%29/680|0/%28brand2%29/Nikon/%28appareil3%29/619|0/%28brand3%29/Canon

- ked som kupil A900, dostala sa mi do ruk na par dni nikon D700-ka a tak som testoval. Do iso 400 ma jasne lepsiu obr. kvalitu A900, vysoke iso naopak lepsie zvlada D700. Lenze ked som z lightroomu vyexportoval fotky z A900 v rozliseni 12 Mpix, situacia sa otocila v prospech A900 aj na iso 3200 a 6400 (jemnejsi sum a viac detailov). Predpokladam, ze podobne to bude aj s nex7 a A77. Aby si mi veril, odfotil som ti fotku s A900 na iso 6400 a vyexportoval som ju v rozliseni 12 Mpix (v LR len zakladne nastavenia - tj. farebny sum na 25). Stiahnes ju tu (aj s exifom):
http://img848.imageshack.us/img848/4625/dsc09524l.jpg
Dik Zolino. To bolo písané horúcou hlavou z prvých snímkov. Teraz je už dosť dostupných výsledkov, myslím, že je to výborný stroj o tom niet pochýb.
 
zolec
ocenenie redakciou 2011-12-14 21:30:12
príspevok od: b0baz
Dik Zolino. To bolo písané horúcou hlavou z prvých snímkov. Teraz je už dosť dostupných výsledkov, myslím, že je to výborný stroj o tom niet pochýb.
Nex 7 ziskala na dpreview gold award a obrazova kvalita bola oznacena za doteraz najlepsiu v kategorii APSC...
http://www.dpreview.com/reviews/sonynex7/
 
b0baz
2011-12-14 21:57:18
príspevok od: zolec
Nex 7 ziskala na dpreview gold award a obrazova kvalita bola oznacena za doteraz najlepsiu v kategorii APSC...
http://www.dpreview.com/reviews/sonynex7/
Šikovná placočka, páči sa mi to.
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované