Hore

Veľkoformátová fotografia ako súčasť reklamného média. Veľká grafika, problém s dátami?

Odfotiť fotografiu a spracovať ju graficky pre potreby letákov, brožúr je výzvou. Avšak oveľa väčšou výzvou je vytvoriť z nej vizuál vhodný na obrovské plochy (napr. veľké plochy o šírke 10 metrov).

Nie každý fotograf - grafik robí veľkoplošné vizuály na dennej báze a preto treba vedieť správne pripraviť dáta. Neraz sa stáva, že podklady sú nesprávne prichystané do tlače, na LED médiá, alebo sú tam prvky, ktoré sú absolútne nevnímateľné publikom. Takéto faktory potom spôsobujú neefektivitu kampane a zbytočné vynaložené finančné prostriedky.

Prinášame vám preto niekoľko odporúčaní, ktoré by bolo prinajmenšom vhodné zohľadniť pri tvorbe billboardu / bigboardu a iných veľkoformátových outdoorových médiách a reklamných plochách.

Za bigboard považujeme veľkoplošnú reklamu o veľkosti cca 9,6x3,6m. Billboard je veľkoplošná reklama menšieho rozmeru.

Príliš veľa drobných informácií bežný okoloidúci neprečíta.
Obdobné vizuály sú skôr vhodné ako citylighty, letáky, alebo web bannery


7 kľúčových tipov pre správnu tvorbu grafiky na veľké reklamné plochy

  1. Jednoduchosť vášho reklamného posolstva: Je vaše posolstvo viditeľné a zároveň čitateľné z diaľky? Je jeho idea ihneď zrejmá a jasná? Dbajte na stručnosť, jasnosť a výstižnosť
  2. Produkt, jeho posolstvo, kontakt sú dominantné prvky vizuálu
  3. Kompozícia / Layout: Eliminovať počet prvkov stojí za to. Príliš veľa informácií pôsobí preplnene a nelogicky a pozorovateľ musí „lúštiť“ dané posolstvo, čo predlžuje reakčný čas, ktorého je málo
  4. Typografia: aj na type písma neskutočne záleží
  5. Čím vyšší kontrast, tým viditeľnejšie posolstvo
  6. Kontrola grafiky pred zadaním do tlače: skontrolujte si všetky obrázky, odstráňte preklepy a pozrite sa na vizuál z pohľadu vášho klienta
  7. TIP pre vás: Odtestujte si váš foto / vizuál zdarma na www.testerploch.sk – živá ukážka vašej grafiky na reálnych bigboardových plochách v Bratislave, na Slovensku.
    A presvedčíte sa, ako bude vaša grafika viditeľná v meste, mimo mesta. Ako by mohla byť vnímaná okoloidúcimi pozorovateľmi, potencionálnymi zákazníkmi, vašimi klientmi?

Viac tipov a inšpirácií z komerčných sfér a iné zaujímavé informácie nájdete TU.

Príklad reklamného vizuálu pre outdoor, na ktorý okoloidúci reagujú. Jednoduchý a prehľadný

Úplne posledná rada na záver: Potrebujete zabezpečiť veľkoplošnú digitálnu tlač a tiež inštaláciu reklamných vizuálov? Imagewell je spoľahlivým a overeným dodávateľom v tejto oblasti. Pre viac informácií kliknite na www.imagewell.eu

K tomuto článku nie je možné pridávať komentáre

Ďalší článok z kategórie

Inzercia