Hore

World Press Photo 2013

Fotografiou roka sa stala trochu kontroverzná fotografia švédskeho fotografa Paula Hansena zobrazujúca smútočný pochod s dvomi mŕtvymi deťmi do mešity v Gaze po tom, ako ich dom padol pri bombardovaní. 


Miestne aktuality – jednotlivé fotografie – Paul Hansen – Gaza Burial


Miestne aktuality – fotosérie – Bernat Armangue – Gaza


Spravodajské fotografie – jednotlivé fotografie – Rodrigo Abd – Aida


Spravodajské fotografie – fotosérie – Alessio Romenzi – Syria Under Siege


Súčasné problémy – jednotlivé fotografie – Micah Albert – At the Dandora Dump


Súčasné problémy – fotosérie – Maika Elan – The Pink Choice


Šport – jednotlivé fotografie – Wei Seng Chen – Joy at the End of the Run


Šport – fotosérie – Roman Vondrous – Cross Country Steeplechase


Športové príbehy – fotosérie – Jan Grarup – I Just Want to Dunk


Každodenný život – jednotlivé fotografie – Daniel Rodrigues – Football in Guinea-Bissau


Každodenný život – fotosérie – Fausto Podavini – Mirella


Reportážne portréty – jednotlivé fotografie – Nemanja Pancic – Little Survivor


Reportážne portréty – fotosérie – Ebrahim Noroozi – Victims of Forced Love


Inscenované portréty – jednotlivé fotografie – Nadav Kander – Daniel Kaluuya


Inscenované portréty – fotosérie – Stephan Vanfleteren – People of Mercy


Príroda – jednotlivé fotografie – Christian Ziegler – Southern Cassowary


Príroda – fotosérie – Paul Nicklen – Emperor Penguins


Tak čo hovoríte na tohtoročné výsledky vy? Ktoré fotografie sa vám páčili najviac a prečo?

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
putnoki.sk
2013-02-15 15:57:34
Šport – jednotlivé fotografie – Wei Seng Chen – Joy at the End of the Run - tato sa mi paci najviac tej smrti vojny a mrtvich deti mam dost.. chapem ich zmisel a vsetkoale...
a este ta posledna s tucniakom je super
 
total empty
2013-02-15 16:09:58
Zase len africká chudoba a vojna a znetvorené xychty, to fakt niesu lepšie fotky? Prečo nám to takto servirujú? Máme im pomáhať či čo? Myslia si že u nás neni chudoba a trápenie ?
Zase ide len o lóvé, hru silných čo ovládaju svet.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-02-15 16:13:28
umna vyhrava portret (Ebrahim Noroozi) a tučniak je tiež super !
 
pathy
2013-02-15 16:13:44
nasilie, vojna, utrpenie...kedy sa to uz konecne zmeni a pribudnu fotografie s temou laska a stastie? Cim viac utrpenia je na fotke, tym je bohuzial putavejsia, ale necudujem sa ved vid. u nas tak slavne modre z neba, alebo preco sa pri dopravnych nehodach tvoria kololny?...ludia sa proste chcu pozriet na nestastie a dramu. Pre mna naj fotka: Emperor Penguins
 
jozkovicz
2013-02-15 16:44:24
.. a ten futbal .. nemal tu nieco podobne mrco ? .. nie je on nahodou Daniel Rodrigues ?
 
atlantel
2013-02-15 17:01:51
príspevok od: jozkovicz
.. a ten futbal .. nemal tu nieco podobne mrco ? .. nie je on nahodou Daniel Rodrigues ?
Taketo vyjavy chalanov hrajucich fotbal najdes po celom svete - to nie je nic neobvykle. Vsade v Asii, Indonesii, Cine sa stretavam s podobnymi pohladmi.
 
stefansk
2013-02-15 17:18:37
Pre mňa je najdesivejšou fotkou I Just Want to Dunk. Práve tým že na športový zápas dohliada chlapík s ľahkým guľometom vo mne vyvoláva veľmi zvláštne pocity, je to strážca pokoja, je to maniak pripravený podľa vlastných pocitov postrieľať nevinných alebo vojak, ktorý na povel vykoná exekúciu nad davom tam dole. Presne opačné pocity vo mne vyvoláva Emperor Penguins. Pokoj a radosť z prírodnej čistoty. Nakoniec si ešte dovolím upozorniť na ten prekvapivo civilný snímok s džokejmi. Pomerne nenásilne v sebe skrýva generačný konflikt a pritom aj blízkosť dvoch ľudí, ktorý zdieľajú obdobné zážitky (pozorovateľ nevie či ide o predštartovné sústredenie, alebo oddych po únavnom psychickom vypätí po závode.
 
rehmn
2013-02-15 17:26:14
Wei Seng Chen – Joy at the End of the Run a vseliake variacie na tuto temu su uz roky dozadu na 500px.

Ale, Paul Nicklen – Emperor Penguins: dobre farby, kompozicia - resp. dobre zachyteny moment, kedy je este zobakom tesne pod hladinou, prud bublin, to vsetko je vynikajuce.

Este sa mi paci hra tienov a svetla pri Alessio Romenzi – Syria Under Siege...
 
total empty
2013-02-15 17:32:30
príspevok od: stefansk
Pre mňa je najdesivejšou fotkou I Just Want to Dunk. Práve tým že na športový zápas dohliada chlapík s ľahkým guľometom vo mne vyvoláva veľmi zvláštne pocity, je to strážca pokoja, je to maniak pripravený podľa vlastných pocitov postrieľať nevinných alebo vojak, ktorý na povel vykoná exekúciu nad davom tam dole. Presne opačné pocity vo mne vyvoláva Emperor Penguins. Pokoj a radosť z prírodnej čistoty. Nakoniec si ešte dovolím upozorniť na ten prekvapivo civilný snímok s džokejmi. Pomerne nenásilne v sebe skrýva generačný konflikt a pritom aj blízkosť dvoch ľudí, ktorý zdieľajú obdobné zážitky (pozorovateľ nevie či ide o predštartovné sústredenie, alebo oddych po únavnom psychickom vypätí po závode.
1. taký vyjav môžeš vydieť aj vo väznici.
2.Napadlo ťa, že môže isť o nahratú fikciu? Daš černochovy niečo aby sa ti postavil do záberu z guľometom.
3.také fotky potrebujú biznismeni aby pod štitom human.org. mohli riešiť svoje obchody z nerastným bohatsvom.
4. ak víťazi dostanú finančnú odmenu,urobia pre fotku všetko,podplatia aj celú osadu domorodcov.
 
piggee
2013-02-15 17:47:57
September 2011 http://500px.com/photo/1995993
 
zdq
2013-02-15 17:58:05
1 cena singles aj stories z Gazy ... co tak dat na vyvazenie nieco z Izraela ... deti traumatizovane raketovymi utokmi Hamasu napr. ... nezaujimave, nezapada do svetonazoru, nechapem?
 
seifi
2013-02-15 18:14:13
na sme.sk sú fotografie z časti iné; je to asi niekde pokope; tu akoby to boli len vúcuci, čo sa podarilo komu čo zohnať
http://www.sme.sk/c/6704079/pozrite-si-vitazne-fotografie-world-press-photo-2013.html
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-02-15 18:48:17
príspevok od: jozkovicz
.. a ten futbal .. nemal tu nieco podobne mrco ? .. nie je on nahodou Daniel Rodrigues ?
ano presne jeho seria fotiek s vajcoloptou a cernochmi ma napadlo.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-02-15 18:51:29
príspevok od: seifi
na sme.sk sú fotografie z časti iné; je to asi niekde pokope; tu akoby to boli len vúcuci, čo sa podarilo komu čo zohnať
http://www.sme.sk/c/6704079/pozrite-si-vitazne-fotografie-world-press-photo-2013.html
je ich tam aj viac tomu tu by som dal ocenenie:
http://www.sme.sk/c/6688941/kanadsky-astronaut-foti-zem-a-ukazuje-ju-na-twitteri.html
 
dePappa
2013-02-15 18:55:10
na mna prilis smutne... uz ma nebavi sa stale pozerat na nasilie, je to non-stop a vsade... fotky fajn imho...

mna v poslednej dobe oslovilo toto: http://nikonrumors.com/2013/01/26/guest-post-my-year-in-antarctica.aspx/
 
JakubCibik
2013-02-15 18:59:58
príspevok od: seifi
na sme.sk sú fotografie z časti iné; je to asi niekde pokope; tu akoby to boli len vúcuci, čo sa podarilo komu čo zohnať
http://www.sme.sk/c/6704079/pozrite-si-vitazne-fotografie-world-press-photo-2013.html
Samozrejme, že je to pohromade na oficiálnej WPP stránke:
http://www.worldpressphoto.org/awards/2013
 
Azimut
2013-02-15 20:04:50
No a je tam aj cikajúca žena /alebo...?/ a mňa by zaujímalo, že to ako sa takéto fotí /ak to nie je fotografova manželka../ A aj si odpoviem: asi tak ako aj tie vojnové - naaranžujú sa..
 
seifi
2013-02-15 20:45:24
svet je tvrdý a nemilosrdný, musíš vedieť, na ktorú stranu sa pridať; ktovie, ako by dopadli naši prebehlíci v parlamente, nech si pozrú - interrogation a collaborator, a pepper spray k tomu, netreba ani podpisovať bianco hárky
 
Laco62
2013-02-15 21:32:10
tie fotky násilia ma už neoslovujú, šport je najlepší!
 
JakubCibik
2013-02-15 21:44:33
príspevok od: Laco62
tie fotky násilia ma už neoslovujú, šport je najlepší!
Škoda, že aj v tom športe vyhral ozbrojený chlapík.
 
quintes
2013-02-16 07:21:29
Nemozem uz vystat fotky, kde 90percent z fotky je postavenych na negativnych emociach, ci situaciach... Ja mam toho v zivote dost na to, aby som mal chut vidiet este fotky z pohrebu a pod...
 
fotograficek
2013-02-16 10:05:24
Všade samá vojna a chudoba ale taká je realita
 
mato.draho
2013-02-16 14:57:59
príspevok od: quintes
Nemozem uz vystat fotky, kde 90percent z fotky je postavenych na negativnych emociach, ci situaciach... Ja mam toho v zivote dost na to, aby som mal chut vidiet este fotky z pohrebu a pod...
Presne tak. Sýria, Palestína, Severná Afrika, a stále to isté dookola Nie že by človek pchal hlavu do piesku, ale popri tých tragédiách či utrpení sa vo svete deje toľko pozitívnych vecí... Len o nich akosi nepočuť. Krv alebo mŕtvola má asi ďaleko vyššiu šancu zaujať.
Dlhodobo sledujem http://www.boston.com/bigpicture/, dajú sa tu nájsť ozaj dobré reportážne fotky z celého sveta a najrôznejších udalostí, pozitívnych aj negatívnych.
 
istvic
ocenenie redakciou 2013-02-16 19:33:26
podla mna tri najlepsie serie z tottorocneho WPP..
http://www.worldpressphoto.org/awards/2013/general-news/paolo-pellegrin?gallery=6096

http://www.worldpressphoto.org/awards/2013/daily-life/fausto-podavini?gallery=6096

http://www.worldpressphoto.org/awards/2013/sports-action/roman-vondrous?gallery=6096
 
beholder
2013-02-16 21:11:58
príspevok od: total empty
1. taký vyjav môžeš vydieť aj vo väznici.
2.Napadlo ťa, že môže isť o nahratú fikciu? Daš černochovy niečo aby sa ti postavil do záberu z guľometom.
3.také fotky potrebujú biznismeni aby pod štitom human.org. mohli riešiť svoje obchody z nerastným bohatsvom.
4. ak víťazi dostanú finančnú odmenu,urobia pre fotku všetko,podplatia aj celú osadu domorodcov.
...je jasné, že spochybňovať sa dá všetko......pri manipulácii v tejto dobe ani nie je divu....avšak napriek tomu ja osobne vzhliadam na tie fotky ako autentické.....a preto ich hodnotím o to viac (pre miesto, atmosféru, emócie, svetlo ktoré sú zachytené v zábere pohromade tak majstrovsky)........ale je pravdou, že tučniaka tak ľahko nenainscenuješ, len mňa a isto aj mnohých ďalších akosi práve taký druh fotografií neoslovuje.............každý nech si vyberie to svoje......načo brízgať na to čo ide pomimo nás?.......
 
total empty
2013-02-16 21:49:13
príspevok od: beholder
...je jasné, že spochybňovať sa dá všetko......pri manipulácii v tejto dobe ani nie je divu....avšak napriek tomu ja osobne vzhliadam na tie fotky ako autentické.....a preto ich hodnotím o to viac (pre miesto, atmosféru, emócie, svetlo ktoré sú zachytené v zábere pohromade tak majstrovsky)........ale je pravdou, že tučniaka tak ľahko nenainscenuješ, len mňa a isto aj mnohých ďalších akosi práve taký druh fotografií neoslovuje.............každý nech si vyberie to svoje......načo brízgať na to čo ide pomimo nás?.......
-Tak je, keby išlo čisto le o klasickú fotku,ale asi nejde. Niečo podobé sa deje v sučasnosti zo športom,samé podvody,poplácania doping atď. Kde ostali tie hlavnéa čisté zásady majstrovsiev či olympiády?
-Jednoducho je mi divné,že každý rok vyhrávaju sú propagované len fotky z vojnoých oblasti. To sú te pochybnosti, a za všetkým je biznis.
-Každý sa raz nasýti násilia, každy raz povie dosť,a bude hľadať pekné veci a žiť život.
-Myslíš, že africký milionári prispievajú na naších bezdomovov,asocialov,nemocnice? Načo tá propaganda? A už tam cítiť špinavý biznis.
-Videl som kopu filmov a dokumtov z týchto blasti, a fakt je rozdiel medzi tým čo nám predkladajú americké média a skutočnsťou.Ako mocný tohto sveta donútili afrických domorodcov k sebavyvražďovaniu aby získali ich rastné bohatsvo. O čom je vojna v Iraku ?
-Prečo môžu vozidelka behať po Marse a zbierať vzorky,pracovať s nimy odosielať inrmácie viac ako dva roky v kuse, a nám trdia,že sa nedá vyrobiť dokonalý elektromobil ?
-To sú tie pochybnosti , nechcem zhadzovať fotograov, ale nejak som už s znechutený z tohto sveta a politiky.
 
wmatko
2013-02-17 08:55:47
príspevok od: pathy
nasilie, vojna, utrpenie...kedy sa to uz konecne zmeni a pribudnu fotografie s temou laska a stastie? Cim viac utrpenia je na fotke, tym je bohuzial putavejsia, ale necudujem sa ved vid. u nas tak slavne modre z neba, alebo preco sa pri dopravnych nehodach tvoria kololny?...ludia sa proste chcu pozriet na nestastie a dramu. Pre mna naj fotka: Emperor Penguins
suhlasim... kym nepojdeme fotit niekoho zmrzaceneneho alebo cigana tak nemame sancu ani zaujat )))))
 
edwooood
2013-02-17 09:37:31
príspevok od: total empty
Zase len africká chudoba a vojna a znetvorené xychty, to fakt niesu lepšie fotky? Prečo nám to takto servirujú? Máme im pomáhať či čo? Myslia si že u nás neni chudoba a trápenie ?
Zase ide len o lóvé, hru silných čo ovládaju svet.
asi preto, ze je to nejaka tema, a suvisi to s "press". za taketo vety by som ti dal facku.
 
total empty
2013-02-17 11:58:09
príspevok od: edwooood
asi preto, ze je to nejaka tema, a suvisi to s "press". za taketo vety by som ti dal facku.
Len sa fackuj sám , mňa také témy už vôbec nevzrušuju a napísal som prečo vyšie. Snaž sa pochopiť realitu, obyčajnému človeku je ukradnutá chudoba a vojna niekde v riti sveta, obyčajný Slovák má dosť problémov vyžiť z výplaty na Slovensku. Normalne aj keby cela Afrika zajtra vymrela, nič sa nestane, slovač bude žiť ako doteraz.
 
Paulie
2013-02-17 14:59:24
Návod ako vyhrať WPP http://prisonphotography.org/2011/03/23/brouhaha-in-sweden-following-award-to-paul-hansen-for-his-image-of-fabienne-cherisma/
 
total empty
2013-02-17 16:06:50
príspevok od: Paulie
Návod ako vyhrať WPP http://prisonphotography.org/2011/03/23/brouhaha-in-sweden-following-award-to-paul-hansen-for-his-image-of-fabienne-cherisma/
Mrtvolka tam pózuje, osem fotografou cvaka vo veľkom. To už je cinizmus a hyeizmus, hlavne, že vyhral fotosúťaž.
 
istvic
ocenenie redakciou 2013-02-17 17:52:45
príspevok od: total empty
Len sa fackuj sám , mňa také témy už vôbec nevzrušuju a napísal som prečo vyšie. Snaž sa pochopiť realitu, obyčajnému človeku je ukradnutá chudoba a vojna niekde v riti sveta, obyčajný Slovák má dosť problémov vyžiť z výplaty na Slovensku. Normalne aj keby cela Afrika zajtra vymrela, nič sa nestane, slovač bude žiť ako doteraz.
presne tak a po Afrike nech vykape aj Azia ,spina ,bordel ,smrad a choroby...nehovoriac o tych odpornych zvieratach,co si ziju kdesi tam v prdeli rozne po svete.,,co my s tym ako spravni Slovaci mame,vsak nas ani nenasytia ani nenazivia,ani ucty za nas nezaplatia,nech pekne vsetky zdochnu..

http://www.facebook.com/photo.php?v=10200589335726086
 
total empty
2013-02-17 18:14:47
príspevok od: istvic
presne tak a po Afrike nech vykape aj Azia ,spina ,bordel ,smrad a choroby...nehovoriac o tych odpornych zvieratach,co si ziju kdesi tam v prdeli rozne po svete.,,co my s tym ako spravni Slovaci mame,vsak nas ani nenasytia ani nenazivia,ani ucty za nas nezaplatia,nech pekne vsetky zdochnu..

http://www.facebook.com/photo.php?v=10200589335726086
Neskutočné ! Také alebo podobné vtaky som videl v dokumente Galapágy, tam to tiež už nevyzerá ružovo, pritom je to jedinečný ekosystém.
 
atiart
2013-02-17 18:36:02
príspevok od: total empty
-Tak je, keby išlo čisto le o klasickú fotku,ale asi nejde. Niečo podobé sa deje v sučasnosti zo športom,samé podvody,poplácania doping atď. Kde ostali tie hlavnéa čisté zásady majstrovsiev či olympiády?
-Jednoducho je mi divné,že každý rok vyhrávaju sú propagované len fotky z vojnoých oblasti. To sú te pochybnosti, a za všetkým je biznis.
-Každý sa raz nasýti násilia, každy raz povie dosť,a bude hľadať pekné veci a žiť život.
-Myslíš, že africký milionári prispievajú na naších bezdomovov,asocialov,nemocnice? Načo tá propaganda? A už tam cítiť špinavý biznis.
-Videl som kopu filmov a dokumtov z týchto blasti, a fakt je rozdiel medzi tým čo nám predkladajú americké média a skutočnsťou.Ako mocný tohto sveta donútili afrických domorodcov k sebavyvražďovaniu aby získali ich rastné bohatsvo. O čom je vojna v Iraku ?
-Prečo môžu vozidelka behať po Marse a zbierať vzorky,pracovať s nimy odosielať inrmácie viac ako dva roky v kuse, a nám trdia,že sa nedá vyrobiť dokonalý elektromobil ?
-To sú tie pochybnosti , nechcem zhadzovať fotograov, ale nejak som už s znechutený z tohto sveta a politiky.
.... škoda že ne si peknou ženou, zobral by som Ťa k spolužitiu v prírode mimo civiluizácie , a mali by sme v suchu celý zbastardený svet ... a je to tak kurrevsky jednoduché , ver mi ... a vieš len čo to potrebuje, mať len trochu krvi v penise, po slovensky (odvahu) , a odhodiť do najbližšiej rieky mobil, notbook, vziať zo sebou len svoj holý život a najsť kus miesta na tej krasnej zemeguli a šťastne žiť ... lenže ja si myslím že ten fotograf, ktorý tam pobehuje s aparátom medzi rozbesneným davom priam v tranze hnevu , má iste viac krvi vo svojom penise, ako mi, ktorí tu četkujeme či treba takú fotku či netreba, a koho to zaujíma a koho nie ... ten fotograf ktorý sa rozhodol doniest správu pre celý svet o tom , že kde , ako a čo sa deje, v mojích očiach je hrdinom a vyznamenanie mu jednaznačne patrý ...
 
total empty
2013-02-17 18:46:59
príspevok od: atiart
.... škoda že ne si peknou ženou, zobral by som Ťa k spolužitiu v prírode mimo civiluizácie , a mali by sme v suchu celý zbastardený svet ... a je to tak kurrevsky jednoduché , ver mi ... a vieš len čo to potrebuje, mať len trochu krvi v penise, po slovensky (odvahu) , a odhodiť do najbližšiej rieky mobil, notbook, vziať zo sebou len svoj holý život a najsť kus miesta na tej krasnej zemeguli a šťastne žiť ... lenže ja si myslím že ten fotograf, ktorý tam pobehuje s aparátom medzi rozbesneným davom priam v tranze hnevu , má iste viac krvi vo svojom penise, ako mi, ktorí tu četkujeme či treba takú fotku či netreba, a koho to zaujíma a koho nie ... ten fotograf ktorý sa rozhodol doniest správu pre celý svet o tom , že kde , ako a čo sa deje, v mojích očiach je hrdinom a vyznamenanie mu jednaznačne patrý ...
Akurát,že tie fotky su vyžívané,či zneužívané na iné ciele ako je prestiž fotografa. Politika a peniaze.
 
atiart
2013-02-17 18:54:50
príspevok od: total empty
Akurát,že tie fotky su vyžívané,či zneužívané na iné ciele ako je prestiž fotografa. Politika a peniaze.
... ale tu sa bavíme o fotografiach ... politika a peniaze sa riešia na iných portáloch, dakujem za pochopenie
 
istvic
ocenenie redakciou 2013-02-17 19:00:46
príspevok od: atiart
... ale tu sa bavíme o fotografiach ... politika a peniaze sa riešia na iných portáloch, dakujem za pochopenie
to mas tak,v detskych hlavickach prevlada nazor,ze kazdy kto poukazuje na nieco neprijemne,je hnusna vypocitava svina ,ktora vidi iba peniaze a geomovcenske zaujmy ,a,ze kto foti krajinku a deticky a je krasny bohuluby cloviecik
 
brehulka
2013-02-17 19:44:24
príspevok od: atiart
.... škoda že ne si peknou ženou, zobral by som Ťa k spolužitiu v prírode mimo civiluizácie , a mali by sme v suchu celý zbastardený svet ... a je to tak kurrevsky jednoduché , ver mi ... a vieš len čo to potrebuje, mať len trochu krvi v penise, po slovensky (odvahu) , a odhodiť do najbližšiej rieky mobil, notbook, vziať zo sebou len svoj holý život a najsť kus miesta na tej krasnej zemeguli a šťastne žiť ... lenže ja si myslím že ten fotograf, ktorý tam pobehuje s aparátom medzi rozbesneným davom priam v tranze hnevu , má iste viac krvi vo svojom penise, ako mi, ktorí tu četkujeme či treba takú fotku či netreba, a koho to zaujíma a koho nie ... ten fotograf ktorý sa rozhodol doniest správu pre celý svet o tom , že kde , ako a čo sa deje, v mojích očiach je hrdinom a vyznamenanie mu jednaznačne patrý ...
Mladý pán, ja by som sa Vám nepáčila? Tá predstava sladkého ničrobenia v prírode s krvou v penise sa mi strašne ľúbi.
 
atiart
2013-02-17 20:15:34
príspevok od: brehulka
Mladý pán, ja by som sa Vám nepáčila? Tá predstava sladkého ničrobenia v prírode s krvou v penise sa mi strašne ľúbi.
... no konečne mám čaju na dobrodružný život
 
walde
ocenenie redakciou 2013-02-17 20:58:57
príspevok od: stefansk
Pre mňa je najdesivejšou fotkou I Just Want to Dunk. Práve tým že na športový zápas dohliada chlapík s ľahkým guľometom vo mne vyvoláva veľmi zvláštne pocity, je to strážca pokoja, je to maniak pripravený podľa vlastných pocitov postrieľať nevinných alebo vojak, ktorý na povel vykoná exekúciu nad davom tam dole. Presne opačné pocity vo mne vyvoláva Emperor Penguins. Pokoj a radosť z prírodnej čistoty. Nakoniec si ešte dovolím upozorniť na ten prekvapivo civilný snímok s džokejmi. Pomerne nenásilne v sebe skrýva generačný konflikt a pritom aj blízkosť dvoch ľudí, ktorý zdieľajú obdobné zážitky (pozorovateľ nevie či ide o predštartovné sústredenie, alebo oddych po únavnom psychickom vypätí po závode.
...fajn čítanie...veľmi dobre si to popísal...
...dovolím si na tomto mieste malú poznámočku k prvej foto ktorú komentuješ: ak zavítaš ako turista na Blízky Východ, ozbrojenci sú na každom kroku...a nevieš, či niektorému z nich v bedni neprepne...
...Egypťania sa tým moc nechvália, ale v roku 1997 sa odohral masaker v Deir el-Bahri (Luxor), keď miestni "partizáni" postrieľali 62 zahraničných turistov...
 
wasabi19
2013-02-17 22:31:57
Stale dookola sama tragedia. Mam pocit, ze kazdy fotograf si mysli, ze cim vacsia tragedia tym lepsie foto, ale fotografia je o niecom inom. Prist s niecim naozaj zaujimavym je dnes rarita. Hlavne ze vo photoshop su vsetci majstri sveta.
 
Dude
2013-02-17 22:37:49
Ako amatera ma zaujima co je ucelom takej fotky ako tie prve tri? Ja by som si cenu za taku fotku neprebral.
 
total empty
2013-02-17 22:49:03
príspevok od: atiart
... no konečne mám čaju na dobrodružný život
no ! zoznamka jak sa patrí.
 
beholder
2013-02-17 22:56:09
príspevok od: total empty
Len sa fackuj sám , mňa také témy už vôbec nevzrušuju a napísal som prečo vyšie. Snaž sa pochopiť realitu, obyčajnému človeku je ukradnutá chudoba a vojna niekde v riti sveta, obyčajný Slovák má dosť problémov vyžiť z výplaty na Slovensku. Normalne aj keby cela Afrika zajtra vymrela, nič sa nestane, slovač bude žiť ako doteraz.
...chvalabohu to world press foto ani nemá za úlohu oslovovať cielovú skupinu iba podobne zmýšľajúcich ako si ty.....
 
beholder
2013-02-17 23:00:28
príspevok od: wasabi19
Stale dookola sama tragedia. Mam pocit, ze kazdy fotograf si mysli, ze cim vacsia tragedia tym lepsie foto, ale fotografia je o niecom inom. Prist s niecim naozaj zaujimavym je dnes rarita. Hlavne ze vo photoshop su vsetci majstri sveta.
....pouč nás...o čom je novinárska fotografia?
 
beholder
2013-02-17 23:03:22
príspevok od: Dude
Ako amatera ma zaujima co je ucelom takej fotky ako tie prve tri? Ja by som si cenu za taku fotku neprebral.
...ako amatéra ma zaujíma.....čo je učelom takých fotiek...akými sú posledné dve?.......
 
total empty
2013-02-17 23:10:12
príspevok od: istvic
to mas tak,v detskych hlavickach prevlada nazor,ze kazdy kto poukazuje na nieco neprijemne,je hnusna vypocitava svina ,ktora vidi iba peniaze a geomovcenske zaujmy ,a,ze kto foti krajinku a deticky a je krasny bohuluby cloviecik
Nejak ti nerozumiem, videl si film "naživo z Iraku" ? To je o tej honbe novinárov a tel.štábov za senzaciami, risk a hazard je v pozadí,hlavne nech majú senzačné fotky a video z akcie. A prečo to robia? Pre peniaze a slávu. Nijak tým nepomohli konfliktu ani nikomu.
-Predstav si, že teraz by som ja prinášal do médií fotky z autohavárií,nejakej bitky, vraždy atď čisto len zo Slovenska. Také krimi na JOJ je len ľahký odvar z reality. Skutočné masaker fotky,ktoré majú azda len policajti a koroner.
-Fotku nejakého Janka ktorý sa obesil a našli ho po troch dňoch,kostra natiahnutá až po zem,panva už odtrhnutá,žlto hnedé mäso z ktorého vytekajú nechutné šťavy a celé sa to hmíri červičkamy.Smrad nenormalny.Hoci ktorí kriminalista by ti vedel o takých veciac rozprávať.
- Prečo keď sa nekrmíme takým hnusom z domova,prečo máme potrebu dovážať také fotky na hranici morbidity zo zahraničia?
-Či u nás nemáme postihnutých v nemocniciach hocijakýmy nádormy? A fotíme ich a vystavujeme?
-Myslíž si že u nás je pohreb malých deti menej dramatický ako napr. v Afrike ?
-A takto by sa dalo pokračovať .....
-Tu je podstata celej veci, ak chceš fotiť tragédie,máš ju všade okolo seba, otázka je, či si ju tu ľudia chceju pripomínať. Ak niekto prezentuje vo veľkom fotky z Iraku, určite je nato nejaký dôvod.
 
beholder
2013-02-17 23:10:14
príspevok od: Paulie
Návod ako vyhrať WPP http://prisonphotography.org/2011/03/23/brouhaha-in-sweden-following-award-to-paul-hansen-for-his-image-of-fabienne-cherisma/
...odrbáva sa.......všade......to však nie je pravidlom.....dehonestovať, bagatelizovať.....skĺznuť do polohy "neveriť ničomu a nikomu" je kontraproduktívne a nebezpečnejšie ako by sa mohlo zdať...

...mimochodom....pamätá sa niekto na víťaznú fotku (pred pár rokmi, nemám čas a ani chuť to hľadať) divokého vlka preskakujúceho akúsi prekážku, z ktorej sa vykľula inscenácia s vycvičeným zvieraťom a vopred pripravenou a nasvietenou scénou?....
 
beholder
2013-02-17 23:14:01
http://defendingthetruth.com/environment/14250-fake-wolf-photo.html
 
istvic
ocenenie redakciou 2013-02-17 23:18:16
príspevok od: total empty
Nejak ti nerozumiem, videl si film "naživo z Iraku" ? To je o tej honbe novinárov a tel.štábov za senzaciami, risk a hazard je v pozadí,hlavne nech majú senzačné fotky a video z akcie. A prečo to robia? Pre peniaze a slávu. Nijak tým nepomohli konfliktu ani nikomu.
-Predstav si, že teraz by som ja prinášal do médií fotky z autohavárií,nejakej bitky, vraždy atď čisto len zo Slovenska. Také krimi na JOJ je len ľahký odvar z reality. Skutočné masaker fotky,ktoré majú azda len policajti a koroner.
-Fotku nejakého Janka ktorý sa obesil a našli ho po troch dňoch,kostra natiahnutá až po zem,panva už odtrhnutá,žlto hnedé mäso z ktorého vytekajú nechutné šťavy a celé sa to hmíri červičkamy.Smrad nenormalny.Hoci ktorí kriminalista by ti vedel o takých veciac rozprávať.
- Prečo keď sa nekrmíme takým hnusom z domova,prečo máme potrebu dovážať také fotky na hranici morbidity zo zahraničia?
-Či u nás nemáme postihnutých v nemocniciach hocijakýmy nádormy? A fotíme ich a vystavujeme?
-Myslíž si že u nás je pohreb malých deti menej dramatický ako napr. v Afrike ?
-A takto by sa dalo pokračovať .....
-Tu je podstata celej veci, ak chceš fotiť tragédie,máš ju všade okolo seba, otázka je, či si ju tu ľudia chceju pripomínať. Ak niekto prezentuje vo veľkom fotky z Iraku, určite je nato nejaký dôvod.
moj ty Boh,ty davas tej slovencine,,teraz sa mi nechce reagovat na tento.....nazor.zajtra Ti odpisem.Mozno.Ale ver ,ze mas minimalne zvlastny pohlad na svet a novinarsku fotografiu.
 
beholder
2013-02-17 23:53:25
príspevok od: total empty
Nejak ti nerozumiem, videl si film "naživo z Iraku" ? To je o tej honbe novinárov a tel.štábov za senzaciami, risk a hazard je v pozadí,hlavne nech majú senzačné fotky a video z akcie. A prečo to robia? Pre peniaze a slávu. Nijak tým nepomohli konfliktu ani nikomu.
-Predstav si, že teraz by som ja prinášal do médií fotky z autohavárií,nejakej bitky, vraždy atď čisto len zo Slovenska. Také krimi na JOJ je len ľahký odvar z reality. Skutočné masaker fotky,ktoré majú azda len policajti a koroner.
-Fotku nejakého Janka ktorý sa obesil a našli ho po troch dňoch,kostra natiahnutá až po zem,panva už odtrhnutá,žlto hnedé mäso z ktorého vytekajú nechutné šťavy a celé sa to hmíri červičkamy.Smrad nenormalny.Hoci ktorí kriminalista by ti vedel o takých veciac rozprávať.
- Prečo keď sa nekrmíme takým hnusom z domova,prečo máme potrebu dovážať také fotky na hranici morbidity zo zahraničia?
-Či u nás nemáme postihnutých v nemocniciach hocijakýmy nádormy? A fotíme ich a vystavujeme?
-Myslíž si že u nás je pohreb malých deti menej dramatický ako napr. v Afrike ?
-A takto by sa dalo pokračovať .....
-Tu je podstata celej veci, ak chceš fotiť tragédie,máš ju všade okolo seba, otázka je, či si ju tu ľudia chceju pripomínať. Ak niekto prezentuje vo veľkom fotky z Iraku, určite je nato nejaký dôvod.
...keď sa raz nedajbože dostane vojna aj na dosah Tvojho zraku a chápania....budeš niesť takto svoje dieťa v náručí........a neveriacky pozerať okolo seba...očakávajúc, že Ťa s týmto Tvojim údelom nenechá svet žiť len tak ........tak vedz, že práve ten, kto toto ako posolstvo dostane do civilizovanejšieho sveta bude môcť spraviť pre Teba a iných úbožiakov viac ako tí na ktorých si sa možno do danej tragickej chvíle tak spoliehal ...a tak nakoniec sklamali....

....k tým "trefným" prirovnaniam sa ani nehodno vyjadrovať....
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2013-02-18 08:03:06
Afrika, India a Blízky východ - to zaberie vždy! Niekto ma z nešťastia traumu na celý život a niekto zase cenu za najlepšiu fotografiu. Čim viac znetvorený človek a väčšia bieda, tým väčšia šanca na úspech.
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2013-02-18 08:09:00
príspevok od: beholder
...keď sa raz nedajbože dostane vojna aj na dosah Tvojho zraku a chápania....budeš niesť takto svoje dieťa v náručí........a neveriacky pozerať okolo seba...očakávajúc, že Ťa s týmto Tvojim údelom nenechá svet žiť len tak ........tak vedz, že práve ten, kto toto ako posolstvo dostane do civilizovanejšieho sveta bude môcť spraviť pre Teba a iných úbožiakov viac ako tí na ktorých si sa možno do danej tragickej chvíle tak spoliehal ...a tak nakoniec sklamali....

....k tým "trefným" prirovnaniam sa ani nehodno vyjadrovať....
Ak by to čo hovoríš bola pravda, tak potom by už žiadna fotografia nevznikla.
 
wasabi19
2013-02-18 08:36:50
príspevok od: beholder
....pouč nás...o čom je novinárska fotografia?
Ja nikoho poucat nebudem. Tak ako nemusi nikto poucat mna, nakolko priroda mi dala rozum a viem si spravit nazor sam.
 
total empty
2013-02-18 08:37:27
príspevok od: beholder
...keď sa raz nedajbože dostane vojna aj na dosah Tvojho zraku a chápania....budeš niesť takto svoje dieťa v náručí........a neveriacky pozerať okolo seba...očakávajúc, že Ťa s týmto Tvojim údelom nenechá svet žiť len tak ........tak vedz, že práve ten, kto toto ako posolstvo dostane do civilizovanejšieho sveta bude môcť spraviť pre Teba a iných úbožiakov viac ako tí na ktorých si sa možno do danej tragickej chvíle tak spoliehal ...a tak nakoniec sklamali....

....k tým "trefným" prirovnaniam sa ani nehodno vyjadrovať....
- Nechápeš ma a stale propaguješ svoje. Ja len pochybujem, načo je to dobré.
-Choď do sveta a foť vojnu. Ja taku potrebu nemám.
-Naivne to chápeš ty, svet pre teba nespravý nič, pokiaľ tam nebudú aj iné zaujmy.
-Posledná vec je, žeby som riešil tvoj pravopis.
 
beholder
2013-02-18 09:05:30
príspevok od: total empty
- Nechápeš ma a stale propaguješ svoje. Ja len pochybujem, načo je to dobré.
-Choď do sveta a foť vojnu. Ja taku potrebu nemám.
-Naivne to chápeš ty, svet pre teba nespravý nič, pokiaľ tam nebudú aj iné zaujmy.
-Posledná vec je, žeby som riešil tvoj pravopis.
...pravopis?...

...Teba taktiež nikto nenúti pozerať na takéto fotografie .........pozitívnych obrázkov je na svete neporovnateľne viac.......môžeš si vybrať......(mimochodom, Tvoje reakcie vidím už pod druhou témou podobného zamerania....že ich vedome nevyhľadávaš, keď nimi tak opovrhuješ?)

...pracoval som pre OSN.......ono fakt jestvujú ľudia ktorí chcú pomáhať tým ostatným....a nezištne......je to neuveriteľné...že?.....neviem aké máš Ty skúsenosti, ja len dúfam, že to nie sú iba medializované manipulácie s mienkou verejnosti , linky na inscenované vojnové fotografie ktorými sa spochybňuje celková práca vojnových spravodajcov a krčmové drísty ktoré sa stávajú akousi pseudopravdou...
 
beholder
2013-02-18 09:14:07
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
Ak by to čo hovoríš bola pravda, tak potom by už žiadna fotografia nevznikla.
....pokiaľ dorazí do cieľa iba jedno z vozidiel konvoja s humanitárnou pomocou je to úspech..........

....nie sme predsa naivní...a vieme, že fotografia neukončí vojnový konflikt z dňa na deň........z histórie však vieme posúdiť aj jej nemalý vplyv ..........neviem či si videl fotografie dedinčanov utekajúcich a spálených napalmom z Vietnamu....tie značnou mierou ovplyvnili koniec vojny práve apelom na verejnú mienku....
 
beholder
2013-02-18 09:16:40
príspevok od: wasabi19
Ja nikoho poucat nebudem. Tak ako nemusi nikto poucat mna, nakolko priroda mi dala rozum a viem si spravit nazor sam.
...nesporne tu ide o cenu novinárskej fotografie...........

.......píšeš "ale fotografia je o niečom inom".......pýtam sa....o čom teda?
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2013-02-18 09:51:44
príspevok od: beholder
....pokiaľ dorazí do cieľa iba jedno z vozidiel konvoja s humanitárnou pomocou je to úspech..........

....nie sme predsa naivní...a vieme, že fotografia neukončí vojnový konflikt z dňa na deň........z histórie však vieme posúdiť aj jej nemalý vplyv ..........neviem či si videl fotografie dedinčanov utekajúcich a spálených napalmom z Vietnamu....tie značnou mierou ovplyvnili koniec vojny práve apelom na verejnú mienku....
Vojnu vo Vietname americká armáda ukončila preto, lebo to z politického hľadiská bolo nežiadúce v nej pokračovať (žiadne výsledky a nulová efektivita).
 
istvic
ocenenie redakciou 2013-02-18 10:00:16
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
Vojnu vo Vietname americká armáda ukončila preto, lebo to z politického hľadiská bolo nežiadúce v nej pokračovať (žiadne výsledky a nulová efektivita).
a obrovsky tlak verejnej mienky,ktora sa otocila proti vojne aj na zaklade prace fotoreporterov.
 
beholder
2013-02-18 10:02:46
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
Vojnu vo Vietname americká armáda ukončila preto, lebo to z politického hľadiská bolo nežiadúce v nej pokračovať (žiadne výsledky a nulová efektivita).
...ale to nik ani nevyvracia...........avšak pacifizmus a jeho vplyv na nepopulárnosť usa v tomto konflikte však bol živený práve médiami v ktorých nemalú úlohu popri videách zohrávala aj fotografia...
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2013-02-18 10:07:28
príspevok od: istvic
a obrovsky tlak verejnej mienky,ktora sa otocila proti vojne aj na zaklade prace fotoreporterov.
V USA sa od polovice 60. rokov rozmohlo pacifistické hnutie, ktoré žiadalo ukončenie vojny vo Vietname. Vojna sa práve v tejto dobe stávala čoraz viac nepopulárnou, sčasti aj pre to, že do Vietnamu bolo vysielaných čoraz viac Američanov.
Koncom roku 1967 ich tam bolo 463 000, z toho väčšiu časť tvorili povolaní 18 a 19–roční branci, ktorým bol zmysel vojny prinajmenšom nejasný. Proti vojne prebehlo niekoľko veľkých demonštrácií po celom svete.
Je to teda skôr o amerických stratách, než o napalme.
 
JohnNewton
2013-02-18 10:13:11
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
V USA sa od polovice 60. rokov rozmohlo pacifistické hnutie, ktoré žiadalo ukončenie vojny vo Vietname. Vojna sa práve v tejto dobe stávala čoraz viac nepopulárnou, sčasti aj pre to, že do Vietnamu bolo vysielaných čoraz viac Američanov.
Koncom roku 1967 ich tam bolo 463 000, z toho väčšiu časť tvorili povolaní 18 a 19–roční branci, ktorým bol zmysel vojny prinajmenšom nejasný. Proti vojne prebehlo niekoľko veľkých demonštrácií po celom svete.
Je to teda skôr o amerických stratách, než o napalme.
Nemáš celkom pravdu, a bagtelizuješ význam fotografie a filmu na formevanie verejnej mienky v USA. Mimochodom, aj v druhej svetovej mali američania veľké straty, a žiadny hlas za ukončenie vojny, kým nebudú náckovia porazení z verejnosti nezaznel. Keby boli v začiatkoch prebehli svetom fotografie z koncentrákov, namuselo do dôjsť tak ďaleko.
 
beholder
2013-02-18 10:20:32
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
V USA sa od polovice 60. rokov rozmohlo pacifistické hnutie, ktoré žiadalo ukončenie vojny vo Vietname. Vojna sa práve v tejto dobe stávala čoraz viac nepopulárnou, sčasti aj pre to, že do Vietnamu bolo vysielaných čoraz viac Američanov.
Koncom roku 1967 ich tam bolo 463 000, z toho väčšiu časť tvorili povolaní 18 a 19–roční branci, ktorým bol zmysel vojny prinajmenšom nejasný. Proti vojne prebehlo niekoľko veľkých demonštrácií po celom svete.
Je to teda skôr o amerických stratách, než o napalme.
...prečo sa teda práve pacifisti stavali na stranu vietkongu a brali svojich násť ročných odvedencov za antihrdinov?.....................videli fotografie zverstiev ktoré pácha us army dobre mierenou antipropagandou...
 
total empty
2013-02-18 10:29:08
príspevok od: beholder
...pravopis?...

...Teba taktiež nikto nenúti pozerať na takéto fotografie .........pozitívnych obrázkov je na svete neporovnateľne viac.......môžeš si vybrať......(mimochodom, Tvoje reakcie vidím už pod druhou témou podobného zamerania....že ich vedome nevyhľadávaš, keď nimi tak opovrhuješ?)

...pracoval som pre OSN.......ono fakt jestvujú ľudia ktorí chcú pomáhať tým ostatným....a nezištne......je to neuveriteľné...že?.....neviem aké máš Ty skúsenosti, ja len dúfam, že to nie sú iba medializované manipulácie s mienkou verejnosti , linky na inscenované vojnové fotografie ktorými sa spochybňuje celková práca vojnových spravodajcov a krčmové drísty ktoré sa stávajú akousi pseudopravdou...
Vojny v Afrike spôsobila naša civilizácia ktorá chcela poľudšťiť domorodcov. Dôvod ? Nerastné bohatstvo. Tak to bolo po Kolombusovy v amerike,tak to je aj teraz v Afrike.
-Jednoducho sa vyrobia umelo spori medzi kmeňmy, tí začnu medzi sebou válčiť, samozrejme sa do toho zamiešajú organizácie ktoré chceju spor urovnať a na obranu im dajú lepšie zbrane,luky,šípi a oštepy vymenia za samopaly. Tí bojujú medzi sebou ďalej, ale účinejšie.
-Keď ich padne nejaký ten milión, pridú humanitárne org. dávať pomoc a ukazujú svetu fotky a videa aké to tam je.
-Potom príde na rad obchod, biznismeni ponúknu obnovu krajiny pod záštitou OSN a iných organz. Stačí ak vláda-či kráľ nechá na svojom územy ťažiť to, o čo je záujem, samozrejme na výmenu bude mať poriadok v krajine a dostatok všetkého pre svojích domorodcov,akože. Lenže sľuby sa sľubujú a .....
-Umelo vytvárané vojny a manipulácia z ľuďmy pre biznis. Nútíť ľudí-domorodcov aby preskočili 1000 rokov vývoja a nakoniec zhynú v bratovražebnej vojne a zdecimovanej krajine. Trocha pokritecké je prinášať z toho fotky a ukazovať do sveta nešťastie, keď sme ho spôsobili mi,naša civilizácia a sústavny dopit po nerast. bohatsve-energií.
-Je naivné sa domnievať, že táto humanitárna pomoc niekomu pomôže, veľakrát sa v takých nakladiakoch skrývaju prave zbrane.
-Nikdy sme sa nemali miešať do primitívnejších národov a nikdy sme ich nemali okrádať o ich územia,ich pôdu a nerast.bohatsvo.
-Najprv nejakú krajinu rozbijeme a potom ukazujeme fotky aké je to tam strašné a ako im pomáhame.
- Veď to je na smiech ! Na smiech je aj celé OSN aj americká cigánska dobivačná vláda, ktorá povie pravdu, len keď sa pomýli . Vždy tie isté klamstva !
-Predstav si fiktívnu situáciu, že na Slovevensku dôjde k občianskej vojne medzi bielýmy a cigánmy.Príde NATO robiť poriadky,samozrejme odstaví infraštruktúru, rozbombarduje humánne strategické ciele, zomrú tisíce aj bielych aj cigánov,fotografi budú fotiť, nakoniec vyčlenia autonomné územie z cigánskou vládou. Toto bolo v bývalej Juhoslavií. Nikto nebude počúvať reči o tom,ako nác primitívny cigáni ničili a okradali, že na Slovensku im vlastne nič nepatrí, že ak by bola spravodlivosť, celý svet by nam tlieskal ako sme ich vyhnali naspäť do Indie, či skade prišli.Samozrejme nespokojnosť z rozhodnutím NATO sa bude prejavovať partizánskou vojnou a teroristickýmy útokmy. A zase sa to bude fotiť a pomáhať cigánom atď. USA si za "nezištnú" pomoc bude nárokovať na nejaký ten energetický biznis.
-Nepripomína ti to napr. dnešný Irak? Fakt ide len o lóvé,peňeži,many,soldy,peniaze,peníze.......
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2013-02-18 10:34:38
Druhú svetovú vojna nemohli Američania ukončiť, nakoľko víťazstvo na fašizmom bolo v záujme celého sveta a okrem toho mali podporu i Sovietskeho zväzu. Na základe fotografii nikto vojnu neukončí, nakoľko každí predsa vie: že vojna nie je prechádzkou "ružovou záhradou". Fotografia ma význam ako dokument o tom čo sa stalo - vedľajší produkt, na základe ktorého sa môžu ľudia poučiť!
 
istvic
ocenenie redakciou 2013-02-18 10:37:32
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
Druhú svetovú vojna nemohli Američania ukončiť, nakoľko víťazstvo na fašizmom bolo v záujme celého sveta a okrem toho mali podporu i Sovietskeho zväzu. Na základe fotografii nikto vojnu neukončí, nakoľko každí predsa vie: že vojna nie je prechádzkou "ružovou záhradou". Fotografia ma význam ako dokument o tom čo sa stalo - vedľajší produkt, na základe ktorého sa môžu ľudia poučiť!
,takze na zaver presne trafil a nechtiac pochopil zmysel takej prestiznej sutaze ako World Press Photo
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2013-02-18 10:44:08
príspevok od: istvic
,takze na zaver presne trafil a nechtiac pochopil zmysel takej prestiznej sutaze ako World Press Photo
Asi tak nejako.
 
JohnNewton
2013-02-18 10:48:41
príspevok od: total empty
Vojny v Afrike spôsobila naša civilizácia ktorá chcela poľudšťiť domorodcov. Dôvod ? Nerastné bohatstvo. Tak to bolo po Kolombusovy v amerike,tak to je aj teraz v Afrike.
-Jednoducho sa vyrobia umelo spori medzi kmeňmy, tí začnu medzi sebou válčiť, samozrejme sa do toho zamiešajú organizácie ktoré chceju spor urovnať a na obranu im dajú lepšie zbrane,luky,šípi a oštepy vymenia za samopaly. Tí bojujú medzi sebou ďalej, ale účinejšie.
-Keď ich padne nejaký ten milión, pridú humanitárne org. dávať pomoc a ukazujú svetu fotky a videa aké to tam je.
-Potom príde na rad obchod, biznismeni ponúknu obnovu krajiny pod záštitou OSN a iných organz. Stačí ak vláda-či kráľ nechá na svojom územy ťažiť to, o čo je záujem, samozrejme na výmenu bude mať poriadok v krajine a dostatok všetkého pre svojích domorodcov,akože. Lenže sľuby sa sľubujú a .....
-Umelo vytvárané vojny a manipulácia z ľuďmy pre biznis. Nútíť ľudí-domorodcov aby preskočili 1000 rokov vývoja a nakoniec zhynú v bratovražebnej vojne a zdecimovanej krajine. Trocha pokritecké je prinášať z toho fotky a ukazovať do sveta nešťastie, keď sme ho spôsobili mi,naša civilizácia a sústavny dopit po nerast. bohatsve-energií.
-Je naivné sa domnievať, že táto humanitárna pomoc niekomu pomôže, veľakrát sa v takých nakladiakoch skrývaju prave zbrane.
-Nikdy sme sa nemali miešať do primitívnejších národov a nikdy sme ich nemali okrádať o ich územia,ich pôdu a nerast.bohatsvo.
-Najprv nejakú krajinu rozbijeme a potom ukazujeme fotky aké je to tam strašné a ako im pomáhame.
- Veď to je na smiech ! Na smiech je aj celé OSN aj americká cigánska dobivačná vláda, ktorá povie pravdu, len keď sa pomýli . Vždy tie isté klamstva !
-Predstav si fiktívnu situáciu, že na Slovevensku dôjde k občianskej vojne medzi bielýmy a cigánmy.Príde NATO robiť poriadky,samozrejme odstaví infraštruktúru, rozbombarduje humánne strategické ciele, zomrú tisíce aj bielych aj cigánov,fotografi budú fotiť, nakoniec vyčlenia autonomné územie z cigánskou vládou. Toto bolo v bývalej Juhoslavií. Nikto nebude počúvať reči o tom,ako nác primitívny cigáni ničili a okradali, že na Slovensku im vlastne nič nepatrí, že ak by bola spravodlivosť, celý svet by nam tlieskal ako sme ich vyhnali naspäť do Indie, či skade prišli.Samozrejme nespokojnosť z rozhodnutím NATO sa bude prejavovať partizánskou vojnou a teroristickýmy útokmy. A zase sa to bude fotiť a pomáhať cigánom atď. USA si za "nezištnú" pomoc bude nárokovať na nejaký ten energetický biznis.
-Nepripomína ti to napr. dnešný Irak? Fakt ide len o lóvé,peňeži,many,soldy,peniaze,peníze.......
A o čo že ide Kotlebovi, v linku na video ktorý si mi dal v inom vlákne o WPP ? Ešte si mi neodpovedal, v čom je pointa ? Ty vážne nechápeš, že novinárska foto má hlavne za úlohu čo najvernejšie dokumentovať dobu v ktorej vznikla, a to aj s jej negatívami a aj pozitívami, a ak pri tom burcuje naše svedomie, je to len na osoh veci. . Nevidíš rozdiel v smrti nevinných vo vojne a na rakovinu ? Prepáč, ale pravdepodobne sa nezhodneme.
 
seifi
2013-02-18 10:53:32
príspevok od: Paulie
Návod ako vyhrať WPP http://prisonphotography.org/2011/03/23/brouhaha-in-sweden-following-award-to-paul-hansen-for-his-image-of-fabienne-cherisma/
to bude nejaký workshop ; na čistotu reportážnej fotografie dohliada samotná redakcia, a nie len podfuky, ale aj prečiny proti prijatým kódexom prísne tresá; za takéto niečo by novinár z lepších novín letel a mohol by mať cien za vagón; ak ho načapú pri podfuku, preverujú sa jeho ďalšie fotografie; redakcia sa bojí straty prestíže, také foto a úpravy sa berú ako oklamanie zákazníka; strata pravduvravnosti; pri opakujúcich sa "podvodoch" je po kariére; pozor sa dáva na úpravy v PS, tu to strážia predovšetkým maníci, zameraní na úpravy v PS; na poličke v Panta Rhei je teraz neveľká ale zaujímava knižočka za 9,- "Soumrak fotožurnalizmu", doporučujem
 
total empty
2013-02-18 11:48:42
príspevok od: JohnNewton
A o čo že ide Kotlebovi, v linku na video ktorý si mi dal v inom vlákne o WPP ? Ešte si mi neodpovedal, v čom je pointa ? Ty vážne nechápeš, že novinárska foto má hlavne za úlohu čo najvernejšie dokumentovať dobu v ktorej vznikla, a to aj s jej negatívami a aj pozitívami, a ak pri tom burcuje naše svedomie, je to len na osoh veci. . Nevidíš rozdiel v smrti nevinných vo vojne a na rakovinu ? Prepáč, ale pravdepodobne sa nezhodneme.
Keď som tal dal Kotlebu,tak sorri, asi som preklikol . Toto je správny link:

http://www.youtube.com/watch?v=BCskm3T44Jo&feature=share&list=LLPSSn4fnxlgLegvqDUIw93g
 
total empty
2013-02-18 11:54:42
príspevok od: JohnNewton
A o čo že ide Kotlebovi, v linku na video ktorý si mi dal v inom vlákne o WPP ? Ešte si mi neodpovedal, v čom je pointa ? Ty vážne nechápeš, že novinárska foto má hlavne za úlohu čo najvernejšie dokumentovať dobu v ktorej vznikla, a to aj s jej negatívami a aj pozitívami, a ak pri tom burcuje naše svedomie, je to len na osoh veci. . Nevidíš rozdiel v smrti nevinných vo vojne a na rakovinu ? Prepáč, ale pravdepodobne sa nezhodneme.
Asi sa fakt nezhodneme. Na záver.:
Subjektívny pocit vyvolaný fotografiou sa vôbec nemusí zhodovať z objektívnou realitou.
To je asi vsjo.
 
Pospo
2013-02-18 12:20:48
príspevok od: total empty
Vojny v Afrike spôsobila naša civilizácia ktorá chcela poľudšťiť domorodcov. Dôvod ? Nerastné bohatstvo. Tak to bolo po Kolombusovy v amerike,tak to je aj teraz v Afrike.
-Jednoducho sa vyrobia umelo spori medzi kmeňmy, tí začnu medzi sebou válčiť, samozrejme sa do toho zamiešajú organizácie ktoré chceju spor urovnať a na obranu im dajú lepšie zbrane,luky,šípi a oštepy vymenia za samopaly. Tí bojujú medzi sebou ďalej, ale účinejšie.
-Keď ich padne nejaký ten milión, pridú humanitárne org. dávať pomoc a ukazujú svetu fotky a videa aké to tam je.
-Potom príde na rad obchod, biznismeni ponúknu obnovu krajiny pod záštitou OSN a iných organz. Stačí ak vláda-či kráľ nechá na svojom územy ťažiť to, o čo je záujem, samozrejme na výmenu bude mať poriadok v krajine a dostatok všetkého pre svojích domorodcov,akože. Lenže sľuby sa sľubujú a .....
-Umelo vytvárané vojny a manipulácia z ľuďmy pre biznis. Nútíť ľudí-domorodcov aby preskočili 1000 rokov vývoja a nakoniec zhynú v bratovražebnej vojne a zdecimovanej krajine. Trocha pokritecké je prinášať z toho fotky a ukazovať do sveta nešťastie, keď sme ho spôsobili mi,naša civilizácia a sústavny dopit po nerast. bohatsve-energií.
-Je naivné sa domnievať, že táto humanitárna pomoc niekomu pomôže, veľakrát sa v takých nakladiakoch skrývaju prave zbrane.
-Nikdy sme sa nemali miešať do primitívnejších národov a nikdy sme ich nemali okrádať o ich územia,ich pôdu a nerast.bohatsvo.
-Najprv nejakú krajinu rozbijeme a potom ukazujeme fotky aké je to tam strašné a ako im pomáhame.
- Veď to je na smiech ! Na smiech je aj celé OSN aj americká cigánska dobivačná vláda, ktorá povie pravdu, len keď sa pomýli . Vždy tie isté klamstva !
-Predstav si fiktívnu situáciu, že na Slovevensku dôjde k občianskej vojne medzi bielýmy a cigánmy.Príde NATO robiť poriadky,samozrejme odstaví infraštruktúru, rozbombarduje humánne strategické ciele, zomrú tisíce aj bielych aj cigánov,fotografi budú fotiť, nakoniec vyčlenia autonomné územie z cigánskou vládou. Toto bolo v bývalej Juhoslavií. Nikto nebude počúvať reči o tom,ako nác primitívny cigáni ničili a okradali, že na Slovensku im vlastne nič nepatrí, že ak by bola spravodlivosť, celý svet by nam tlieskal ako sme ich vyhnali naspäť do Indie, či skade prišli.Samozrejme nespokojnosť z rozhodnutím NATO sa bude prejavovať partizánskou vojnou a teroristickýmy útokmy. A zase sa to bude fotiť a pomáhať cigánom atď. USA si za "nezištnú" pomoc bude nárokovať na nejaký ten energetický biznis.
-Nepripomína ti to napr. dnešný Irak? Fakt ide len o lóvé,peňeži,many,soldy,peniaze,peníze.......
Toto je spicka tej kopy hnoja co si pod tymto clankom stihol doteraz nakydat. Niekde na urovni smerackych brigadnikov pod clankami na smecku. Gratulujem a zaroven nechapem, ze sa tu s tebou vobec niekto snazi viest debatu. Nazdar.
 
seifi
2013-02-18 12:42:18
príspevok od: total empty
Asi sa fakt nezhodneme. Na záver.:
Subjektívny pocit vyvolaný fotografiou sa vôbec nemusí zhodovať z objektívnou realitou.
To je asi vsjo.
a sme u koreňa veci; máš pravdu, ale to, čo si napísal je vecou fotografa, práve že dobrý fotograf dokáže scénu a realitu podať tak, aby ťa dostal kam chce (aj to) alebo tak, aby si to precítil tak, ako on. Tu na ephoto je tisíce fotiek, ale koľkým z toho sa podarí preniesť atmosféru deja, miesta, vôňu kvetov a čaro lásky do fotografie a na diváka ? 1% , zbytok je foto so skrytým textom, tu som bol a to som videl. Takže aj táto súťaž má určite jeden z cieľov odmeniť takých fotografov, ktorí to, o čom píšem, vedia čitateľovi denníkov a žurnálov dať.
 
total empty
2013-02-18 17:06:59
príspevok od: Pospo
Toto je spicka tej kopy hnoja co si pod tymto clankom stihol doteraz nakydat. Niekde na urovni smerackych brigadnikov pod clankami na smecku. Gratulujem a zaroven nechapem, ze sa tu s tebou vobec niekto snazi viest debatu. Nazdar.
Pán je asi poslanec a odborník na ľudské práva, spoločník Moniky Fľ.-Beň.
Asi nechápeš, že pokiaľ neodstraníš príčiny, tak môžeš dôsledky fotiť do aleluja a aj tak stým nič nespravíš. Čau bimbo.
 
beholder
2013-02-18 17:31:00
príspevok od: total empty
Vojny v Afrike spôsobila naša civilizácia ktorá chcela poľudšťiť domorodcov. Dôvod ? Nerastné bohatstvo. Tak to bolo po Kolombusovy v amerike,tak to je aj teraz v Afrike.
-Jednoducho sa vyrobia umelo spori medzi kmeňmy, tí začnu medzi sebou válčiť, samozrejme sa do toho zamiešajú organizácie ktoré chceju spor urovnať a na obranu im dajú lepšie zbrane,luky,šípi a oštepy vymenia za samopaly. Tí bojujú medzi sebou ďalej, ale účinejšie.
-Keď ich padne nejaký ten milión, pridú humanitárne org. dávať pomoc a ukazujú svetu fotky a videa aké to tam je.
-Potom príde na rad obchod, biznismeni ponúknu obnovu krajiny pod záštitou OSN a iných organz. Stačí ak vláda-či kráľ nechá na svojom územy ťažiť to, o čo je záujem, samozrejme na výmenu bude mať poriadok v krajine a dostatok všetkého pre svojích domorodcov,akože. Lenže sľuby sa sľubujú a .....
-Umelo vytvárané vojny a manipulácia z ľuďmy pre biznis. Nútíť ľudí-domorodcov aby preskočili 1000 rokov vývoja a nakoniec zhynú v bratovražebnej vojne a zdecimovanej krajine. Trocha pokritecké je prinášať z toho fotky a ukazovať do sveta nešťastie, keď sme ho spôsobili mi,naša civilizácia a sústavny dopit po nerast. bohatsve-energií.
-Je naivné sa domnievať, že táto humanitárna pomoc niekomu pomôže, veľakrát sa v takých nakladiakoch skrývaju prave zbrane.
-Nikdy sme sa nemali miešať do primitívnejších národov a nikdy sme ich nemali okrádať o ich územia,ich pôdu a nerast.bohatsvo.
-Najprv nejakú krajinu rozbijeme a potom ukazujeme fotky aké je to tam strašné a ako im pomáhame.
- Veď to je na smiech ! Na smiech je aj celé OSN aj americká cigánska dobivačná vláda, ktorá povie pravdu, len keď sa pomýli . Vždy tie isté klamstva !
-Predstav si fiktívnu situáciu, že na Slovevensku dôjde k občianskej vojne medzi bielýmy a cigánmy.Príde NATO robiť poriadky,samozrejme odstaví infraštruktúru, rozbombarduje humánne strategické ciele, zomrú tisíce aj bielych aj cigánov,fotografi budú fotiť, nakoniec vyčlenia autonomné územie z cigánskou vládou. Toto bolo v bývalej Juhoslavií. Nikto nebude počúvať reči o tom,ako nác primitívny cigáni ničili a okradali, že na Slovensku im vlastne nič nepatrí, že ak by bola spravodlivosť, celý svet by nam tlieskal ako sme ich vyhnali naspäť do Indie, či skade prišli.Samozrejme nespokojnosť z rozhodnutím NATO sa bude prejavovať partizánskou vojnou a teroristickýmy útokmy. A zase sa to bude fotiť a pomáhať cigánom atď. USA si za "nezištnú" pomoc bude nárokovať na nejaký ten energetický biznis.
-Nepripomína ti to napr. dnešný Irak? Fakt ide len o lóvé,peňeži,many,soldy,peniaze,peníze.......
...našťastie sú aj takí, čo zmýšľajú inak.......inak by to všetko šlo do úplných sračiek...
 
mato.draho
2013-02-18 20:53:04
príspevok od: seifi
to bude nejaký workshop ; na čistotu reportážnej fotografie dohliada samotná redakcia, a nie len podfuky, ale aj prečiny proti prijatým kódexom prísne tresá; za takéto niečo by novinár z lepších novín letel a mohol by mať cien za vagón; ak ho načapú pri podfuku, preverujú sa jeho ďalšie fotografie; redakcia sa bojí straty prestíže, také foto a úpravy sa berú ako oklamanie zákazníka; strata pravduvravnosti; pri opakujúcich sa "podvodoch" je po kariére; pozor sa dáva na úpravy v PS, tu to strážia predovšetkým maníci, zameraní na úpravy v PS; na poličke v Panta Rhei je teraz neveľká ale zaujímava knižočka za 9,- "Soumrak fotožurnalizmu", doporučujem
Hej, fotograf alebo dokonca redaktor občas príde o robotu, ale tá pachuť po manipulácii sa len tak ľahko nestratí a napraviť pošramotenú povesť je beh na dlhé trate:
http://www.zombietime.com/reuters_photo_fraud/

 
total empty
2013-02-18 22:19:37
príspevok od: mato.draho
Hej, fotograf alebo dokonca redaktor občas príde o robotu, ale tá pachuť po manipulácii sa len tak ľahko nestratí a napraviť pošramotenú povesť je beh na dlhé trate:
http://www.zombietime.com/reuters_photo_fraud/

Pekné, kus dĺhe ale veľa vysvetľujúce, len nie každý tomu chce veriť. Viď celu debatu.
 
beholder
2013-02-18 23:36:20
príspevok od: total empty
Pekné, kus dĺhe ale veľa vysvetľujúce, len nie každý tomu chce veriť. Viď celu debatu.
...a čomu máme veriť?...Tvojej schýze, že všetko je zmanipulované a podmienené iba profitom?......
 
alkaline
2013-02-19 10:55:25
...tomu hovorím svetonázorová polievka...
...no malo by v nej okrem sekerky plávať aj čosi iné...
...prihodím teda dve ingrediencie...:...

...miroslav dolejší...a serge monast...

...ale užívajte s mierou...


 
JohnNewton
2013-02-19 18:29:30
príspevok od: beholder
...a čomu máme veriť?...Tvojej schýze, že všetko je zmanipulované a podmienené iba profitom?......
Vo viere nehľadaj logiku ani pravdu , fanatika nepresvedčíš
 
beholder
2013-02-19 18:48:03
príspevok od: JohnNewton
Vo viere nehľadaj logiku ani pravdu , fanatika nepresvedčíš
...asi tak....
 
ROBAN
2013-02-21 11:29:01
príspevok od: total empty
Zase len africká chudoba a vojna a znetvorené xychty, to fakt niesu lepšie fotky? Prečo nám to takto servirujú? Máme im pomáhať či čo? Myslia si že u nás neni chudoba a trápenie ?
Zase ide len o lóvé, hru silných čo ovládaju svet.
súhlas
 
ROBAN
2013-02-21 11:30:48
príspevok od: total empty
Vojny v Afrike spôsobila naša civilizácia ktorá chcela poľudšťiť domorodcov. Dôvod ? Nerastné bohatstvo. Tak to bolo po Kolombusovy v amerike,tak to je aj teraz v Afrike.
-Jednoducho sa vyrobia umelo spori medzi kmeňmy, tí začnu medzi sebou válčiť, samozrejme sa do toho zamiešajú organizácie ktoré chceju spor urovnať a na obranu im dajú lepšie zbrane,luky,šípi a oštepy vymenia za samopaly. Tí bojujú medzi sebou ďalej, ale účinejšie.
-Keď ich padne nejaký ten milión, pridú humanitárne org. dávať pomoc a ukazujú svetu fotky a videa aké to tam je.
-Potom príde na rad obchod, biznismeni ponúknu obnovu krajiny pod záštitou OSN a iných organz. Stačí ak vláda-či kráľ nechá na svojom územy ťažiť to, o čo je záujem, samozrejme na výmenu bude mať poriadok v krajine a dostatok všetkého pre svojích domorodcov,akože. Lenže sľuby sa sľubujú a .....
-Umelo vytvárané vojny a manipulácia z ľuďmy pre biznis. Nútíť ľudí-domorodcov aby preskočili 1000 rokov vývoja a nakoniec zhynú v bratovražebnej vojne a zdecimovanej krajine. Trocha pokritecké je prinášať z toho fotky a ukazovať do sveta nešťastie, keď sme ho spôsobili mi,naša civilizácia a sústavny dopit po nerast. bohatsve-energií.
-Je naivné sa domnievať, že táto humanitárna pomoc niekomu pomôže, veľakrát sa v takých nakladiakoch skrývaju prave zbrane.
-Nikdy sme sa nemali miešať do primitívnejších národov a nikdy sme ich nemali okrádať o ich územia,ich pôdu a nerast.bohatsvo.
-Najprv nejakú krajinu rozbijeme a potom ukazujeme fotky aké je to tam strašné a ako im pomáhame.
- Veď to je na smiech ! Na smiech je aj celé OSN aj americká cigánska dobivačná vláda, ktorá povie pravdu, len keď sa pomýli . Vždy tie isté klamstva !
-Predstav si fiktívnu situáciu, že na Slovevensku dôjde k občianskej vojne medzi bielýmy a cigánmy.Príde NATO robiť poriadky,samozrejme odstaví infraštruktúru, rozbombarduje humánne strategické ciele, zomrú tisíce aj bielych aj cigánov,fotografi budú fotiť, nakoniec vyčlenia autonomné územie z cigánskou vládou. Toto bolo v bývalej Juhoslavií. Nikto nebude počúvať reči o tom,ako nác primitívny cigáni ničili a okradali, že na Slovensku im vlastne nič nepatrí, že ak by bola spravodlivosť, celý svet by nam tlieskal ako sme ich vyhnali naspäť do Indie, či skade prišli.Samozrejme nespokojnosť z rozhodnutím NATO sa bude prejavovať partizánskou vojnou a teroristickýmy útokmy. A zase sa to bude fotiť a pomáhať cigánom atď. USA si za "nezištnú" pomoc bude nárokovať na nejaký ten energetický biznis.
-Nepripomína ti to napr. dnešný Irak? Fakt ide len o lóvé,peňeži,many,soldy,peniaze,peníze.......
ta gramatyka...
 
total empty
2013-02-21 15:49:01
príspevok od: ROBAN
ta gramatyka...
snail som sa,no ale podstatu chápeš.
 
total empty
2013-02-21 15:50:46
príspevok od: JohnNewton
Vo viere nehľadaj logiku ani pravdu , fanatika nepresvedčíš
Hovoríš o sebe. .....podal som svoj názor,stačí ak sa nad tým zamyste,nemusite veriť .
 
Marcel Rebro
2013-10-22 12:46:40
http://niouzesetweberies.wordpress.com/2011/04/11/la-photo-qui-fait-polemique/
 
lu_boss
2013-10-22 13:10:43
príspevok od: Marcel Rebro
http://niouzesetweberies.wordpress.com/2011/04/11/la-photo-qui-fait-polemique/
Skoda, ze mi ne parlevu franse...

Profici maju workshop, ci ?
 
lubos hladky
2013-10-22 13:25:26
príspevok od: Marcel Rebro
http://niouzesetweberies.wordpress.com/2011/04/11/la-photo-qui-fait-polemique/
Eticky silna fotka ...
 
Marcel Rebro
2013-10-22 13:48:16
príspevok od: lu_boss
Skoda, ze mi ne parlevu franse...

Profici maju workshop, ci ?
The picture is controversial

When the point of view of a photo pose an ethical issue

Fabienne Cherisma is a Haitian teenager 15 years. She escaped the tragic earthquake. But Fabienne happened to be among the ruins when she received three bullets to the head from Haitian police trying to disperse looters.

This photo of Paul Hansen won the Oscar for picture of the year in Sweden . Is easy to understand why. This photo offers a gripping image of the death of an innocent child, and despair and human trgédie amid natural disaster.

But this other picture came cause controversy. It shows scenes from the scene and the perspective it suggests may be even more desperate. However, do not be hypocritical: it is behind the scenes of the most powerful images of magazines or newspapers around the world and without the work of photographers, the intensity of emotions that allow us to experience major disasters would not the same. This second photo is of Nathan Weber.

Which picture is the most shocking?
 
lu_boss
2013-10-23 09:35:50
príspevok od: Marcel Rebro
The picture is controversial

When the point of view of a photo pose an ethical issue

Fabienne Cherisma is a Haitian teenager 15 years. She escaped the tragic earthquake. But Fabienne happened to be among the ruins when she received three bullets to the head from Haitian police trying to disperse looters.

This photo of Paul Hansen won the Oscar for picture of the year in Sweden . Is easy to understand why. This photo offers a gripping image of the death of an innocent child, and despair and human trgédie amid natural disaster.

But this other picture came cause controversy. It shows scenes from the scene and the perspective it suggests may be even more desperate. However, do not be hypocritical: it is behind the scenes of the most powerful images of magazines or newspapers around the world and without the work of photographers, the intensity of emotions that allow us to experience major disasters would not the same. This second photo is of Nathan Weber.

Which picture is the most shocking?
Thanks.

Nuz, sup lovi, aj fotograf lovi, obcas su techniky podobne...
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované