Hore

Olympus PEN E-PL3 - zábava predovšetkým

Olympusy PEN sme v redakcii pretestovali dôkladne. Odhalili sme ich prednosti aj slabiny. Teraz prišla do predaja nová generácia, tri nové modely, jeden tradičný a dva zbrusu nové. Zoznámil som sa s nimi na európskej premiére vo Viedni, ale až teraz mám možnosť si ich vyskúšať dôkladnejšie.

 

Do redakcie nám prišli všetky tri modely. Ja som si vybral PEN E-PL3, ktorý ma zaujal najviac. Jeho predchodcu zrecenzoval Julo Kotus, ale fotil som s ním aj ja. Mám tak možnosť porovnania. E-PL3 nemá so svojim predchodcom dizajnovo nič spoločné. Preč je retro štýl, nahradil ho moderný ale elegantný dizajn. Táto recenzia nebude tak podrobná, ako predchádzajúce. Funkčne je tento model takmer zhodný s ostatnými PEN-mi, ktoré sme testovali. Sústredím sa preto skôr na praktické fotografovanie.

Olympus PEN E-PL3 s dvomi setovými objektívmi a externým bleskom.

 

Hlavná charakteristika

Olympus PEN E-PL3 je fotoaparát koncepcie mirrorless, po novom Compact System Camera. Má teda možnosť vymeny objektívov, ale nepoužíva systém zrkadla, matnice a hranolu. Obraz z objektívu ide priamo na snímač. Fotoaparát preto trvale pracuje v režime živého náhľadu.

Model je umiestneny v strede ponuky značky Olympus. Prináša kompaktné rozmery, kvalitné spracovanie a dobrú ergonómiu ovládania. Rovnako ako ostatné je vybavený 12 Mpx snímačom Live MOS. Ďaľšie chrakteristické znaky tohto fotoaparátu nájdete na konci recenzie.

Prvý dojem

Zo všetkých PEN-ov je mi tento najbližší. Spĺňa to, čo ja od fotoaparátu tejto koncepcie očakávam. Kompaktné rozmery pri dodržaní dobrej ergonómie ovládania a aj atraktívny dizajn. Výklopný displej je už len bónusom. Na fotoaparáte sa zjavne nešetrilo. Spracovanie je prvotriedne. Všetko je rýchle, takže sa môžem sústrediť len na fotenie.

Konštrukcia, dizajn a ergonómia

Olympus PEN E-PL3 je fotoaparát mirrorless konštrukcie s možnosťou výmeny objektívov štandardu Micro 4/3. Okrem objektívov Olympus preto môžete používať aj objektívy Panasonic. Ponúka sa v štyroch farbách. Telo je vyhotovené v prevažne z kovu. Fotoaparát je osadený 12,3 Mpx snímačom Live MOS sa ultrazvukovým čistením. Snímač je stabilizovaný. O spracovanie informácii sa stará procesor TruePic VI.

3” LCD displej je výklopnej konštrukcie, nie je však otočný. Chytré sánky na príslušenstvo umožňujú pripojenie blesku, makro svetla, mikrofónu, či elektronického hľadáčika.

 

 

Najmä pri pohľade spredu je dizajn veľmi jednoduchý. Okrem bajonetu a diódy prisvetlenia nenájdete na prednej časti nič. Dokonca ani malý grip, či pogumovanie.

 

Horná časť so sánkami pre blesk a iné príslušenstvo je osadená otočným voličom programov. To je jeden z hlavných rozdielov oproti modelu E-PM1, ktorý vlastne ani nie je oveľa menší, sú to len milimetre. Volič programov je však dôležitý pre pokročilejšých fotografov, ktorý častejšie menia expozičné režimy. Vedľa voliča programov je spúšť a tlačidlo ON/OFF. Pod sánkami je konektor, ktorý využíva napr. externý elektronický hľadáčik.

 

 

Dostávame sa k zadnej časti prístroja, ktorej dominuje výklopný 3” displej. Na ľavo od konektora príslušenstva je dvojica tlačidiel Play a Delete, ktorých funkciu hádam netreba bližšie predstavovať. Na pravo je ďaľšia dvojica tlačidiel, ktorá slúži najmä pri prezeraní záberov. Zaujímavejšie je tlačidlo s označením Fn, ktoré si užívateľ môže nastaviť a dostane tak rýchly prístup často používaným funkciam. V rohu je červené tlačidlo Record pre aktiváciu a deaktiváciu snímania videa. Pod ním zostal priestor pre malý pogumovaný výstupok zlepšujúci držanie.

Po pravej strane displeja je otočný krížový volič, uprostred s potvrdzovacím tlačidlom OK. Krížový volič umožňuje rýchle nastavenie korekcie expozície, AF zaostrovacích bodov, blesku, a režimu závierky (sériové zábery, samospúšť..-). Tlačidlo INFO slúži pre nastavenie zobrazovania informácii na LCD alebo v hľadáčiku (ktorý nie je v štandardnej dodávke). A posledné tlačidlo, ale dôležité, je MENU  pre vstup do nastavení.

 

 

Funkčná výbava

Popisovať, čo dokážu Olympusy PEN by bolo v našom prípade nosením dreva do lesa. Testovali sme všetky modely a s výnimkou ergonómie ovládania a dizajnu majú funkčnú výbavu takmer zhodnú. Nebudem preto všetko znovu opakovať, ale vás odkážem na to, čo už bolo napísané:

Olympus PEN E-PL2

Olympus PEN E-P2

Olympus PEN E-P3

 

Olympus PEN E-PL3 v praxi

Tento model je mi skutočne z PEN-ov najbližší. Veľkosť akurát na takýto typ fotoaparátu. Ergonómia ovládania výborne riešená. Málokedy musíte isť do menu, aby ste nastavili niečo, čo častejšie používate. K tomu pridajte rýchly autofokus a takmer okamžitú odozvu spúšte a máte fotoaparát s ktorým sa príjemne pracuje. Automatické zaostrovanie je už len o chlp pomalšie od pravých zrkadloviek, takže ani zhýčkaný DSLR-ák nebude nespokojý. Pri fotografovaní myslíte na komponovanie a prácu s expozíciou a nie na to, či vás fotoaparát zdržiava. Jedine v niektorých Art programoch sa ukazuje slabší výkon procesoru, ktorý nestíha niektoré efekty prepočítavať a obraz je trhaný.

 

Displej, aj keď nie je tak dobrý ako OLED v najvyššom modeli E-P3, je výborný. Obraz je ostrý, detailný a dobre čitateľný aj na slnku. Oproti ostatným modelom je naviac výklopný. Nie je však otočný. Konštrukcia vyklápania je robustná a nemusíte sa báť, že častým používaním jej nejako ublížite. Rozlíšenie displeja je 460 000 bodov pri uhlopriečke 3”. Výklopný displej je šikovná vec a využil som ho najmä pri snímaní z úrovne zeme.

 

Tentokrát som nepotreboval zisťovať aký ma fotoaparát optický výstup, ten je mi známy a tak som sa sústredil skôr na pocity z fotografovania. Fotoaparát to nie je len výsledná fotografia ale aj samotný zážitok z fotografovania. Fotografovanie je hobby a musí mi prinášať radosť. Fotiť je aj relax, prirovnal by som to hraniu obľúbenej počítačovej hry, kde strieľate jedného mimozemšťana (alebo iného záporáka) za druhým. A Olympus PEN E-PL3 prináša radosť, zábavu aj relax. A to najmä vďaka Art programom.

Ja viem, vy viete, že sú fotoaparáty s lepším obrazovým výstupom, ale toľko zábavy ako tento, vám neposkytnú. Nech odfotíte hocičo, s Art programami to jednoducho vyzerá dobre. Fotografujete jeden záber za druhým, neriešite ostrosť, či prepaly. K svojmu Nikonu mám tie najlepšie objektívy aké sa vyrábajú a technicku stránku fotografie beriem vážne. S Olympusom som od snahy o technický perfekcionizmus oslobedený. Je to fototerapia. Vďaka dobre navrhnutým Art programom sa štýl fotografovania blíži Lomografii. Ale keď chcete zmení sa E-PL3 na seriózny fotoaparát. Stačí otočiť voličom programov.

 

Oproti svojim predchodcom sa PL3 zmenšil, tým sa zhoršila ergonómia držania. Ja však beriem tento krok ako pozitívny. Kto chce väčší prístroj do svojich “praciek” nech si vyberie PEN E-P3. Ostatní, vrátane mňa ocenia spratnosť nového modelu. Mínusom je absencia vstavaného blesku, ktorú výrobca vynahrádza malým doplnkovým bleskom.

Objektívy

K fotoaparátu som dostal dva objektívy: seťáky 14-42 a telezoom 40-150. Od prvého PEN-u prešiel objektív 14-42 niekoľkými vylepšeniami a dnes patrí medzi najlepšie objektívy vo svojej triede. Pochváliť treba rýchlosť a tichosť. Objektív je optimalizovaný pre snímanie videa.

O telezoome už toľko chvály povedať nemôžem. Na prvý pohľad klame svojim kovovým dizajnom. Jeho skutočnú plastovosť pocítite keď ho chytíte do ruky. Osobne mi to nevadí, aj plasťáky môžu mať dobré optické vlastnosti. Tento ich ale nemá. Kresba je mäkká, hlavne pri nastavení na dlhšie ohnisko a odclonení. Ale ani priclonenie mu nepomáha. Dúfam, že sa čoskoro dočkáme jeho prepracovania. U mňa totiž býva teleobjektív najvyužívanejším ohniskom.

Plusy a mínusy

+ dobrá ergonómia

+ bohatá funkčná výbava

+ kvalitné spracovanie

+ rýchle zaostrovanie a celková odozva

+ Art programy

+ výklopný displej

+ čoraz zaujímavejšia ponuka objektívov

+ snímanie videa

 

- menší dynamický rozsah

- šum aj pri nižších hodnotách ISO

- horší teleobjektív

- pomalší procesor pri Art programoch

- blesk je len prídavný

 

 

Zľava Olympus PEN E-PL3, E-P3 a E-PM1.

 

Tak ktorý z PEN-ov?

Tu si musí pomôcť každý sám. Všetky fotia rovnako. Musíte sa rozhodnúť čo je pre vás prioritou. Dizajn, veľkosť, ergonómia? Pokusím sa to stručne zhrnúť.

Olympus PEN E-P3 - Hlavným lákadlom je retrodizajn v spojení s dobrou ergonómiou ovládania a držania. Poteší aj skvelý dotykový OLED displej a vstavaný blesk. Jednoducho fotoaparát pre najnáročnejších.

Olympus PEN E-PL3 - Stále dobrá ergonómia ovládania ale v kompaktnejšom a modernejšie pôsobiacom tele. Aj keď je displej o niečo horší ako u E-P3, stále je veľmi dobrý a naviac výklopný. Ak chcete využívať viac video, výklopný displej sa vám zíde. Blesk je ale externý. Fotoaparát je určený pre širšiu skupinu užívateľov. Náročnejších poteší stále dobrá ergonómia ovládania a začiatočníci nebudú zavalení množstvom ovládačov a funkcii.

Olympus PEN E-PM1 - Dôraz je kladený na moderný dizajn a jednoduché ovládanie. Každý ocení, že tento model fotografuje a sníma video rovnako kvalitne ako najvyšší model. Vysoká obrazová kvalita je tak dostupná aj tým, ktorí sa nechcú zaoberať nastavovaním expozičných parametrov. Keby po tom zatúžili, fotoaparát ich má, ale skrytejšie v menu. Preto už nebude ergonomicky vyhovovať pokročilejším fotografom. Blesk je opäť externý.

Záver

V tomto modeli skĺbil Olympus to najlepšie z predchádzajúcich modelov PEN, pridal k tomu elegantný moderný dizajn, výklopný displej a vysokú rýchlosť zaostrovania. Napriek malým rozmerom sú všetky dôležité funkcie rýchlo nastaviteľné. Ak by sa zrýchlilo spracovanie dát a vylepšil dynamický rozsah snímača, nebolo by asi už čo zlepšovať. Olympus E-PL3 sa jednoducho vydaril. Ak beriete fotografovanie fotografovanie ako hobby, očakávate že z toho budete mať radosť a zábavu. A tento model zábavný je. Vďaka vydareným Art programom urobíte z obyčajných námetov zaujímavé.

PEN-y fotografujú rovnako kvalitne ako zrkadlovky Olympus. Majú však prednosť v kompaktnosti, kvalitnom Live View, nezameniteľný štýl a nevzbudujú v amatéroch taký rešpekt, ale skôr priateľstvo. Olympus ušiel v kategórii Mirrorless už slušný kus cesty. Odstránil najväčšie nedostatky. Vyrobil sériu fotoaparátov, pri ktorých sa môžete sústrediť na fotografovanie a nie na obsluhu. Zostáva posledné, vylepšiť snímač. Ten prakticky už niekoľkú generáciu neprínaša výrazne zlepšenie obrazovej kvality.

Hlavná charakteristika - pokračovanie

Obrazová kvalita

  • Výkonný obrazový procesor TruePic VI pre rýchlejší štart a jedinečnú kvalitu obrazu
  • Ultra-efektívne vstavaný stabilizátor obrazu pre dokonale ostré zábery so všetkými objektívmi
  • Kompaktný rýchly a tichý objektív M. ZUIKO DIGITAL 14-42mm (28-84mm **) 1:3.5-5.6 II R (MSC – Movie and Still compatible)
  • Vysokorýchlostný Live MOS snímač s rozlišením12.3 efektívnych megapixelov pre excelentný výkon za zlého svetla a video nahrávky v režime Full HD
  • Citlivosť ISO 12800
  • 1080i Full HD video so stereo zvukom vo formáte AVCHD alebo Motion JPEG

 

Jednoduché ovládanie

  • Najrýchlejší * FAST AF zaostrovací systém na svete s 35 ostriacimi zónami, AF iluminátor pre zhoršené svetelné podmienky a režim sledovania zaostreného objektu AF Tracking
  • Výklopná 3.0 "LCD obrazovka s rozlíšením 460,000 pixelov
  • Priame tlačidlá funkcií (jedno nastaviteľné) pre rýchle nastavenie
  • Intuitívne menu v režime HD Video aj vo foto a P / S / M / A režimoch
  • Vysvetlivky ku každej položke v menu
  • Živý náhľad v režimoch HD video aj foto
  • Intuitívne menu s kruhovým ovládačom

 

Kreativita a univerzálnosť

  • Šesť kreatívnych umeleckých filtrov pre HD video aj foto režimy, s niekoľkými prídavnými efektmi, napr Starlight alebo White Edge
  • Konektor pre príslušenstvo AP2, kompatibilný s radou voliteľného príslušenstva pre fotoaparáty PEN
  • Kompatibilný s 20 Micro 4/3 objektívmi, 27 objektívmi štandardu 4/3 a viac než 500 ďalšími objektívmi (s adaptérom)
  • Kompatibilný s voliteľným podvodným púzdrom PT-EP05L
  • 1 / 4000 s. rýchlosť uzávierky, sekvenčné snímanie až 5 s. / s.
  • Multi expozície pre zloženie 2 RAW snímok
  • Li-ion batéria BLS-5

 

Design

  • Elegantný, kompaktný dizajn v jemne brúsenom hliníkovom plášti
  • Výmenný dekoratívny prstenec na pribalených objektívoch
  • Dostupný v štyroch atraktívnych farbách: čiernej, bielej, striebornej a červenej

Ďalšie prvky

  • Externý výklopný blesk súčasťou balenia
  • 3D foto režim
  • Režim prehrávania snímok (slideshow)
  • Kompatibilné s kartami SDXC *** a Eye-Fi
  • Bezdrôtové ovládanie externých bleskov

Viac informácií o E-PL3 nájdete na www.olympus.cz

* K júnu 2011
** 35mm ekvivalent.
*** SD je registrovaná ochranná známka asociácie SD Card Association.

 

Aktuálna ponuka a ceny Olympusov Pen:

http://shop.ephoto.sk/katalog/digitalne-fotoaparaty/fotoaparaty-mirrorless

Kúpou tovaru na www.ephotoshop.sk podporujete váš obľúbený portál ephoto.sk

 

Ďalšie zaujímavé odkazy

http://special.olympus.eu/pen/cs_CZ/olympus-pen-epl3-camera-SLR-digital.htm

http://special.olympus.eu/pen/cs_CZ/pen-camera-hd-high-image-quality-movie.htm

Tlačová správa o nových Olympusoch PEN.

Olympusy PEN v redakcii.

 

Za “Fun factor” a celkové prednosti Olympusu PEN E-PL3 uďeľujem ocenenie Tip Redakcie.

Produktové foto: Jozef Peniak

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
quaq
2011-11-29 09:38:37
neviete kto kupuje olyho ? ako firmu myslím
 
matoxxx
2011-11-29 17:14:22
Pekný je bez objektívu!
 
winch
2011-11-29 19:20:37
ďakujem za pútavú recenziu Karol...
neplánujete prosím otestovať aj NEX 7 ?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-11-29 19:44:33
príspevok od: winch
ďakujem za pútavú recenziu Karol...
neplánujete prosím otestovať aj NEX 7 ?
este nemaju testovaci kus.
 
Valibuk
2011-11-29 21:19:18
Ohladom NEX7 by to zaujimalo velmi aj mna. Chcel som sa spytat ako je na tom epl3 s dr kedze uvadzate, ze ho ma nizsi. samozrejme pozeral som viacero laboratornych testov, ale ake su vase skusenosti z praxe. Rovnako by ma zaujimalo, neviem ci ste uz skusali napr nex 5n so setakom 18-55, ktory nema zrovna najlepsiu reputaciu a naopak olyho 14-42ka je pomerne chvalena. Co je podla vas pouzitelnejsie kombo, nex 5n s lepsim senzorom ale horsim setakom, alebo epl3 s naopak lepsim setakom ale horsim senzorom.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-11-29 21:34:40
príspevok od: Valibuk
Ohladom NEX7 by to zaujimalo velmi aj mna. Chcel som sa spytat ako je na tom epl3 s dr kedze uvadzate, ze ho ma nizsi. samozrejme pozeral som viacero laboratornych testov, ale ake su vase skusenosti z praxe. Rovnako by ma zaujimalo, neviem ci ste uz skusali napr nex 5n so setakom 18-55, ktory nema zrovna najlepsiu reputaciu a naopak olyho 14-42ka je pomerne chvalena. Co je podla vas pouzitelnejsie kombo, nex 5n s lepsim senzorom ale horsim setakom, alebo epl3 s naopak lepsim setakom ale horsim senzorom.
Dynamicky rozsah Olympusov je o takmer 2EV nizsi nez je bezne v sucasnych DSLR. Celkovo snimace Live MOS vratne toho v Olympuse E-5 maju maly dynamicky rozsah. To znamena problematicke fotenie nocnych zaberov, zaberov kratko po zapade slna, za horsich svetelnych podmienok...
Zatial ani jeden mirrorless ma nepresvedcil, ze nepotrebujem zrkadlovku. Nex ma slusny dynamicky rozsah a aj sum je pomerne maly. Obrazovo mi vyhovuje. Problem je s objektivmi. Ziadna znacka nema nejake slusne dva zakladne zoomy. Nieco v rozsahu 16-85 a 70-300 (APS-C). A ja nechcem kupovat 10 Pancake objektivov, aby som mal slusny obraz a dobre pokrytie ohnisk. Chcem mirrorless, ktory foti (obrazovo) ako zrkadlovka, ale neocakavam, ze zrkadlovku nahradi, ale len doplni. Pre mna by mohli vymysliet novu triedu. Travel zoom s APS-C a objektivom 28-200.

Nemyslim, ze Sony setak 18-55 je zly. Z mojho testovania mam opacny nazor.

S Olypusami je zabava, ale nemaju najlepsi obrazovy vystup. Z NEXov je najlepsi obraz, ale chybaju mi tam objektivy a lepsia ergonomia. Sorry, ale NEX-7 s 24 MPx a v cene cez 1000€ je blaznovstvo. Nech si ho kupi ten, koho oslovuje megalomanstvo.
 
bear
2011-11-29 21:58:33
Uz by sa fakt zisiel novy senzor, toto je uz 4. generacia E-PL s recyklovanim rovnakeho senzoru (E-PL1, E-PL1s, E-PL2, E-PL3). Menia len ovladanie a konecne zrychlili AF. Ine znacky tiez pouzivaju rovnaky senzor velmi dlho Nikon (D300, D90, D5000, D300s), alebo Canon (7D, 550D, 60D, 600D). Ale to si mozu dovolit aj preto, ze senzor v case uvedenia o nieco prevysoval konkurenciu a ziskal casovy naskok, to ale nie je mensich 4/3 senzorov. Ak chcu produkty predat, mali by ponuknut nieco, co by motivovalo na upgrade.
 
winch
2011-11-29 22:27:47
podla mna megaloman si nekúpi trápnu NEX 7, ale rovno Leicu minimálne za 3 000 €..
aj tak som osobne zvedavý na NEX 7 a nemyslím si, že je to bláznovstvo za uvádzaciu cenu na trh dať cez 1 000 €...jediné čoho sa bojím je tých hustých 24 mpx a žiadny súci objektív ako ste poznamenali aj vy, no v každom prípade neodsudzujem NEX 7 na zánik
 
sunajn
2011-11-30 01:55:33
Celé je to aj tak o ničom, tie mydlá s objektívmi. Buď mám kompakt, alebo zrkadlo. Všetko medzi tým sú len hračičky, ktorých predaj vlastne financuje vývoj poriadných mašín.
 
b0baz
2011-11-30 06:37:35
príspevok od: Valibuk
Ohladom NEX7 by to zaujimalo velmi aj mna. Chcel som sa spytat ako je na tom epl3 s dr kedze uvadzate, ze ho ma nizsi. samozrejme pozeral som viacero laboratornych testov, ale ake su vase skusenosti z praxe. Rovnako by ma zaujimalo, neviem ci ste uz skusali napr nex 5n so setakom 18-55, ktory nema zrovna najlepsiu reputaciu a naopak olyho 14-42ka je pomerne chvalena. Co je podla vas pouzitelnejsie kombo, nex 5n s lepsim senzorom ale horsim setakom, alebo epl3 s naopak lepsim setakom ale horsim senzorom.
Ahoj. Seťák na Sony 18-55mm f/3.5-5.6 SAM DT je novší ako jeho predchodca 18-70mm f/3.5-5.6 DT. 18-70 je ten so zlou reputáciou, 18-55 je vcelku ok.
 
bobo222
2011-11-30 10:02:55
príspevok od: Karol Srnec
Dynamicky rozsah Olympusov je o takmer 2EV nizsi nez je bezne v sucasnych DSLR. Celkovo snimace Live MOS vratne toho v Olympuse E-5 maju maly dynamicky rozsah. To znamena problematicke fotenie nocnych zaberov, zaberov kratko po zapade slna, za horsich svetelnych podmienok...
Zatial ani jeden mirrorless ma nepresvedcil, ze nepotrebujem zrkadlovku. Nex ma slusny dynamicky rozsah a aj sum je pomerne maly. Obrazovo mi vyhovuje. Problem je s objektivmi. Ziadna znacka nema nejake slusne dva zakladne zoomy. Nieco v rozsahu 16-85 a 70-300 (APS-C). A ja nechcem kupovat 10 Pancake objektivov, aby som mal slusny obraz a dobre pokrytie ohnisk. Chcem mirrorless, ktory foti (obrazovo) ako zrkadlovka, ale neocakavam, ze zrkadlovku nahradi, ale len doplni. Pre mna by mohli vymysliet novu triedu. Travel zoom s APS-C a objektivom 28-200.

Nemyslim, ze Sony setak 18-55 je zly. Z mojho testovania mam opacny nazor.

S Olypusami je zabava, ale nemaju najlepsi obrazovy vystup. Z NEXov je najlepsi obraz, ale chybaju mi tam objektivy a lepsia ergonomia. Sorry, ale NEX-7 s 24 MPx a v cene cez 1000€ je blaznovstvo. Nech si ho kupi ten, koho oslovuje megalomanstvo.
Osobne vidím potom problém v rozmeroch! Ono už ten 14-150 od olouša je viac ako dosť k bezzrkadlovke, ten 18-200 od soňáka je už fakt od veci. Mini foťáčik s bejzbolkou...
Som zvedavý na rozmery chystaných Panasonicov 12-35 + 30-100 so sveteľnosťou 2,8, ale predpokladám, že to bude tiež "kus nábytku"...
(o cene ani nehovoriac)
Mne sa osvedčil ako výletný zoom práve ten 14-150 od olouša, keď som fest lenivý vláčiť čokoľvek iné. Vôjde do malej pištolovej brašničky na bok aj s malým metzom a jednou palacinečkou na hóch umenie... A ešte je aj optimalizovaný pre točenie videa. Na fotenie pre radosť už prakticky nevláčim nič iné.
Samozrejme ako hovorí p. Neff, na veľké bubnovanie otročím stále so zrkadlovkou, alebo so starým zvitkovým Zeiss-om.
 
bobo222
2011-11-30 10:08:26
príspevok od: sunajn
Celé je to aj tak o ničom, tie mydlá s objektívmi. Buď mám kompakt, alebo zrkadlo. Všetko medzi tým sú len hračičky, ktorých predaj vlastne financuje vývoj poriadných mašín.
Tak isto môžeš povedať, že každý kto kúpi low end zrkadlovku sponzoruje top class triedu...
Každý foťák má svoje využitie a nájde si majiteľa. Hovoriť o niečom ako o zbytočnosti je nezmysel, čas a trh ukáže. Je to síce neuveriteľné, ale ľudia nie sú blbí a časom sa ukáže zivotaschopnosť všetkého. (Klasika je postupný a viac menej istý zánik pôvodného 4/3 systému - proste neprežil, lebo ho ľudia nekupovali)
Ono priznajme si, že doteraz nebolo voľby, nie každý chce zrkadlovku a ani ju nepotrebuje, ale napriek tomu nevedeli mnohí prekusnúť to, čo stvárajú pidičipkové kompakty v poslednom čase s obrazom.
 
Valibuk
2011-11-30 12:32:38
Dakujem za vase reakcie, hovorim prave o zakladaku SEL 18-55, teda s e-mountom urcenym pre nexy. Prave nan som cital vcelku nie najpozitivnejsie ohlasy vela ludi ako podpriemerne kvalitne sklo. Vid aj napr test na digimanii ale aj dslrgear atd. Podobne hodnotenia su aj pre pancake 16mm. Zeby tam bola taka kusova variabilita?
Ohladom NEX7, neviete kedy ma byt dostupna v obchodoch? Kedze sony kvoli tsunami v Thajsku docasne pozastavila produkciu, ale ak sa nepletiem uz ju obnovila. Nies som si isty ci to bolo v suvislosti prave s tymto ale mam mam pocit, ze som niekde cital, ze by mal byt dostupny zas od 17.decembra.
Co sa tyka tej kvality obrazu, z vasich skusenosti plati to iste hodnotenie aj pre m4/3 od panasonicu? Velmi je mi sympaticky prave novy GX1 ale chapem, ze s nim asi este nemate prakticke skusenosti, preto je otazka mierena viacmenej na vsetky posledne modely od panasonicu, samozrejme bezzrkadlovkove.
 
Valibuk
2011-11-30 12:37:46
Odporucal by som kazdemu prejst si rohace alebo orliu perc v tatrach najskor s zrkadlom a potom napr s nexom s nasadenym pancake sklom. Nehovoriac o tom, ze mozno aj vacsina ludi fotiacich zrkadlom nevedia vyuzit jeho potencial a kvalita ich fotiek je horsia pomaly ako ked fotili s dobrym kompaktom. Neushlasim s tvrdenim, ze bezzrkadlovky su zle a pre cvakalom. Je nieco ine ak niekto ako p. Srnec je profesional fotiaci FF a skutocne spickovou technikou. Ale napr nex5n podla mojho osobneho nazoru kvalitou vystupu prekona snad vsetky low a middle end zrkadla, plus netreba pocitat s otrasom fotaku kvoli zrkadlu. Ostrenie je dnes uz fakt rychle. Najvacsia slabina je mozno vydrz baterie a nepomer objektivu k telu, no na druhu stranu aj na dslr ak fotite cez live view ta vydrz nie je uchvatna.
 
Marcel Rebro
2011-11-30 16:53:20
príspevok od: Valibuk
Odporucal by som kazdemu prejst si rohace alebo orliu perc v tatrach najskor s zrkadlom a potom napr s nexom s nasadenym pancake sklom. Nehovoriac o tom, ze mozno aj vacsina ludi fotiacich zrkadlom nevedia vyuzit jeho potencial a kvalita ich fotiek je horsia pomaly ako ked fotili s dobrym kompaktom. Neushlasim s tvrdenim, ze bezzrkadlovky su zle a pre cvakalom. Je nieco ine ak niekto ako p. Srnec je profesional fotiaci FF a skutocne spickovou technikou. Ale napr nex5n podla mojho osobneho nazoru kvalitou vystupu prekona snad vsetky low a middle end zrkadla, plus netreba pocitat s otrasom fotaku kvoli zrkadlu. Ostrenie je dnes uz fakt rychle. Najvacsia slabina je mozno vydrz baterie a nepomer objektivu k telu, no na druhu stranu aj na dslr ak fotite cez live view ta vydrz nie je uchvatna.
Medzi recu tycka : snad neprezradim nieco zurovo tajneho ked napisem ze p. Srnec (profesional fotiaci FF a skutocne spickovou technikou) si prave dnes kupil Nex5ku ...
 
Iygor
2011-11-30 21:21:08
príspevok od: b0baz
Ahoj. Seťák na Sony 18-55mm f/3.5-5.6 SAM DT je novší ako jeho predchodca 18-70mm f/3.5-5.6 DT. 18-70 je ten so zlou reputáciou, 18-55 je vcelku ok.
Myslený bol pravdepodobne seťák E 3,5-5,6/18-55 OSS ktorý sa predáva v sete s nexom, ale aj ten je vcelku ok.
 
b.a.f.o.a.r.t.
2011-12-01 06:47:17
príspevok od: Marcel Rebro
Medzi recu tycka : snad neprezradim nieco zurovo tajneho ked napisem ze p. Srnec (profesional fotiaci FF a skutocne spickovou technikou) si prave dnes kupil Nex5ku ...
zradca
 
Roman
2011-12-01 08:53:40
No čo už, Nikony a Canony sú jednoducho najlepšie, ak niekto fotí niečim iným, tak je to druhotriedne a pod úroveň . A najlepšie ak má niekto DSLR alebo FF potom je z neho hotoví profík, a hlavne dobrí fotograf . Mnohí čo sem vypisujú takéto nezmysli tu nemajú ani jedno foto . Rád by som videl ich tvorbu, keď sú taký odborníci, čo vedia veci posudzovať objektívne.
 
Marcel Rebro
2011-12-01 09:41:48
príspevok od: Roman
No čo už, Nikony a Canony sú jednoducho najlepšie, ak niekto fotí niečim iným, tak je to druhotriedne a pod úroveň . A najlepšie ak má niekto DSLR alebo FF potom je z neho hotoví profík, a hlavne dobrí fotograf . Mnohí čo sem vypisujú takéto nezmysli tu nemajú ani jedno foto . Rád by som videl ich tvorbu, keď sú taký odborníci, čo vedia veci posudzovať objektívne.
Aj si cital diskusiu, alebo len reagujes zo zotrvacnosti ako zaryty Olympusak? Nikto ru nehani Olympusy. Dokonca sme sa dozvedeli (vdaka nemenovanemu a dobre utajenemu zdrojovi) ze sefredaktor kupuje Nex5ku. A tusim kazdy kto ti cosik napisal foti s Oly (m43) alebo Nex.

A za to ze podaktori spokojni majitelia Olympusov fotia aj na (FF) DSLR znaciek Kanon a Nicon sa ti v mene tejto postihnutej skupiny verejne a uprimne ospravedlnujem.
 
Valibuk
2011-12-01 11:08:30
V prvom rade, gratulujem k dobremu fotaciku. Mozme sa tesit na porovanie FF a tohto nexu? Vieme,ze ide takmer o neporovnatelne ale aj tak by ma to velmi zaujimalo ako sa lisi vykon tychto systemov.
Nik nehani Olympusy, kamarat ma EPL1 a foti mu naozaj paradne. Ma nadherne podanie farieb a velmi spolahlive wb. A to nehovorim,ze jpeg engine zavidi olympusom asi nejden majitel fotaciku inej znacky.
 
Roman
2011-12-01 13:29:44
príspevok od: Marcel Rebro
Aj si cital diskusiu, alebo len reagujes zo zotrvacnosti ako zaryty Olympusak? Nikto ru nehani Olympusy. Dokonca sme sa dozvedeli (vdaka nemenovanemu a dobre utajenemu zdrojovi) ze sefredaktor kupuje Nex5ku. A tusim kazdy kto ti cosik napisal foti s Oly (m43) alebo Nex.

A za to ze podaktori spokojni majitelia Olympusov fotia aj na (FF) DSLR znaciek Kanon a Nicon sa ti v mene tejto postihnutej skupiny verejne a uprimne ospravedlnujem.
Nie som zarytý Olympusák, ale už mi to nedalo nenapísať . Toto nieje prvá recenzia čo čítam a je mi z toho na grc ako sa tu hania iné značky . Prepáč, ale toto tu nemá žiadnu úroveň .
 
Marcel Rebro
2011-12-01 13:45:59
príspevok od: Roman
Nie som zarytý Olympusák, ale už mi to nedalo nenapísať . Toto nieje prvá recenzia čo čítam a je mi z toho na grc ako sa tu hania iné značky . Prepáč, ale toto tu nemá žiadnu úroveň .
Piseme o tej istej recenzii? Kde a kto tu hani Olympus? Ako minusy som si v recenzii nasiel
- menší dynamický rozsah
- šum aj pri nižších hodnotách ISO
- horší teleobjektív
- pomalší procesor pri Art programoch
- blesk je len prídavný

Prve dva su fakty s ktorymi suhlasim, ale da sa s nimi zit.

Posledne tri ma nezaujimaju, pretoze nepoizivam (s touto kategoriou fotakov) ani telezoom ani blesk. A artisticke filtre ma netrapia.

Prepac ale pripadas mi ako fanusik politickej strany, ktory si ani neprecita clanok. Staci ze sa v nadpise spomenie meno jeho milovaneho vodcu a uz prska na novinarske hyeny.
 
Roman
2011-12-01 13:46:00
príspevok od: Marcel Rebro
Aj si cital diskusiu, alebo len reagujes zo zotrvacnosti ako zaryty Olympusak? Nikto ru nehani Olympusy. Dokonca sme sa dozvedeli (vdaka nemenovanemu a dobre utajenemu zdrojovi) ze sefredaktor kupuje Nex5ku. A tusim kazdy kto ti cosik napisal foti s Oly (m43) alebo Nex.

A za to ze podaktori spokojni majitelia Olympusov fotia aj na (FF) DSLR znaciek Kanon a Nicon sa ti v mene tejto postihnutej skupiny verejne a uprimne ospravedlnujem.
A ešte jedna vec, fotím Olympusom pretože mi to vyhovuje.
 
Marcel Rebro
2011-12-01 13:47:43
príspevok od: Roman
A ešte jedna vec, fotím Olympusom pretože mi to vyhovuje.
... hmmm .... naozaj zvlastne ... ja totiz fotim s Olympusom pretoze mi to pride imidzove a letia na to babenky ...
 
Roman
2011-12-01 14:28:37
príspevok od: Marcel Rebro
Piseme o tej istej recenzii? Kde a kto tu hani Olympus? Ako minusy som si v recenzii nasiel
- menší dynamický rozsah
- šum aj pri nižších hodnotách ISO
- horší teleobjektív
- pomalší procesor pri Art programoch
- blesk je len prídavný

Prve dva su fakty s ktorymi suhlasim, ale da sa s nimi zit.

Posledne tri ma nezaujimaju, pretoze nepoizivam (s touto kategoriou fotakov) ani telezoom ani blesk. A artisticke filtre ma netrapia.

Prepac ale pripadas mi ako fanusik politickej strany, ktory si ani neprecita clanok. Staci ze sa v nadpise spomenie meno jeho milovaneho vodcu a uz prska na novinarske hyeny.
Ja nereagujem na článok, ale na príspevky odborníkov .
 
anton julény
2011-12-01 14:59:43
príspevok od: Roman
Ja nereagujem na článok, ale na príspevky odborníkov .
nedá mi, ale si šliapeš na jazyk, o pár príspevkov vyššie: 'Toto nieje prvá recenzia čo čítam a je mi z toho na grc..'
 
wayne
2011-12-01 15:13:25
príspevok od: Roman
Ja nereagujem na článok, ale na príspevky odborníkov .
myslis ten jeden sunajnov flamebait?
 
jozkovicz
2014-02-24 22:34:49
zdravim ... potreboval by som poradit .. mam epm1, co je skoro to iste, ako epl3 .. ide mi o video .. ak tocim nejake video, tak stabilizacia obrazu ma byt vypnuta ?? .. lebo vychadzam z toho, ze stabilizacia ma vyznam napr pri foteni statickych objektov, ked je problem udrzat cas .. ale ako to je pri videu ? lebo som mal zapnutu stabilizaciu "auto" a obraz mi akokeby plaval ..
 
blahoslav J B Art
2014-02-24 23:09:15
príspevok od: jozkovicz
zdravim ... potreboval by som poradit .. mam epm1, co je skoro to iste, ako epl3 .. ide mi o video .. ak tocim nejake video, tak stabilizacia obrazu ma byt vypnuta ?? .. lebo vychadzam z toho, ze stabilizacia ma vyznam napr pri foteni statickych objektov, ked je problem udrzat cas .. ale ako to je pri videu ? lebo som mal zapnutu stabilizaciu "auto" a obraz mi akokeby plaval ..
neviem Ti to takto z hlavy povedat ... ale vyskusaj tocit najskor bez stabilizacie, potom s nou a uvidis vysledok
 
jozkovicz
2014-02-24 23:17:31
príspevok od: blahoslav J B Art
neviem Ti to takto z hlavy povedat ... ale vyskusaj tocit najskor bez stabilizacie, potom s nou a uvidis vysledok
ked tocim bez stabilizacie, tak ja tam nejaky ten tras vidiet .. ruky sa mi trosku trasu, no .. preto som myslel, ze stabilizacia to vyriesi, ale ked je zapnuta a fotakom pohybujem, tak zase sa mi vlni, plave obraz .. urobim s fotakom pohyb z dola hore a obraz sa zavlni .. tak neviem, ci ta stabilizacia ma byt v rezime off, alebo ten fotak ma vadnu stabilizaciu .. v podstate len chcem zistit, ci ta stabiliizacia obrazu pri videu ma byt vypnuta, alebo nie ..
 
bobo222
2014-02-25 18:30:00
príspevok od: jozkovicz
ked tocim bez stabilizacie, tak ja tam nejaky ten tras vidiet .. ruky sa mi trosku trasu, no .. preto som myslel, ze stabilizacia to vyriesi, ale ked je zapnuta a fotakom pohybujem, tak zase sa mi vlni, plave obraz .. urobim s fotakom pohyb z dola hore a obraz sa zavlni .. tak neviem, ci ta stabilizacia ma byt v rezime off, alebo ten fotak ma vadnu stabilizaciu .. v podstate len chcem zistit, ci ta stabiliizacia obrazu pri videu ma byt vypnuta, alebo nie ..
Nie je to skrátka kamera a obraz trochu želatinuje. Trošku to chce trénovať a zistiť maximálnu rýchlosť švenkovania a prispôsobiť sa tomu.
Halt starší procesor a čip majú limity a treba to akceptovať. Naj video robia podľa mňa canony a panasonic.
 
bonifacko
2014-02-25 21:15:02
príspevok od: bobo222
Nie je to skrátka kamera a obraz trochu želatinuje. Trošku to chce trénovať a zistiť maximálnu rýchlosť švenkovania a prispôsobiť sa tomu.
Halt starší procesor a čip majú limity a treba to akceptovať. Naj video robia podľa mňa canony a panasonic.
Nuž ano, už mrco spominal, že Pana GF*
 
bobo222
2014-02-25 21:33:22
príspevok od: bonifacko
Nuž ano, už mrco spominal, že Pana GF*
Mrco mal aj GF? Čo tn chlap nemal???
 
bonifacko
2014-02-26 08:47:39
príspevok od: bobo222
Mrco mal aj GF? Čo tn chlap nemal???
Teraz som trochu na pochybach. Spominal, že na video je najlepší rad od Pana, GH, alebo GF? Trochu to mam dopletene.
Inak, neviem čo nemal? žeby neštovice?
 
Déjàvu
2014-02-26 09:28:17
Keď sa točí o videu , sú nejaké špeciálne efekty okrem slow motion, timelapse a podobne napr. v manuálnom režime.
 
b.a.f.o.a.r.t.
2014-02-26 09:31:09
príspevok od: bonifacko
Teraz som trochu na pochybach. Spominal, že na video je najlepší rad od Pana, GH, alebo GF? Trochu to mam dopletene.
Inak, neviem čo nemal? žeby neštovice?
určite mal aj tie len o tom nerozprava
 
Déjàvu
2014-02-26 15:49:11

Canon PowerShot G1 X Mark II a G16 ale ten má malí senzor každopádne funkcie slow motion , timelapse hviezd, nočná obloha proste pekné nadupané ......
 
Déjàvu
2014-02-26 15:56:02
Tento fotáčik E-PL3 je určite top čo sa dá momentálne kúpiť za cenu 250 EUR kit je to bezkonkurenčná záležitosť . Dúfam že čoskoro budem mať možnosť s ním fotografovať.
 
jozkovicz
2014-02-26 16:30:03
príspevok od: bobo222
Nie je to skrátka kamera a obraz trochu želatinuje. Trošku to chce trénovať a zistiť maximálnu rýchlosť švenkovania a prispôsobiť sa tomu.
Halt starší procesor a čip majú limity a treba to akceptovať. Naj video robia podľa mňa canony a panasonic.
dik za reakciu .. pozeram, ze mas oly epm2 .. ked nim tocis video, mas zapnutu stabilizaciu ?
 
Kejval
2014-02-26 17:13:44
Vsetky Peny okrem najnovsieho pouzivaju pri videu digitalnu stabilizaciu obrazu. Teda nie tu stabilizaciu cipu, ktora sa pouziva pri foteni. Kedze na starsich modeloch nie je taka sofistikovana, zele efekt je silny. Nie je to vada, ale vlastnost.Novsie e pm 2, epl5, e pl6 uz to maju vychytanejsie.
 
jozkovicz
2014-02-26 18:05:17
príspevok od: Kejval
Vsetky Peny okrem najnovsieho pouzivaju pri videu digitalnu stabilizaciu obrazu. Teda nie tu stabilizaciu cipu, ktora sa pouziva pri foteni. Kedze na starsich modeloch nie je taka sofistikovana, zele efekt je silny. Nie je to vada, ale vlastnost.Novsie e pm 2, epl5, e pl6 uz to maju vychytanejsie.
ale ked som presiel manual, tak som natrafil len na stabilizaciu, asi ta cipova, inu nemaju, ktora sa da nastavi do troch poloh, stabilizacia verikalna, horizontalna a auto .. v manualy pise, ze ak mas napr zapnutu stabilizaciu horizontalnu a tocis video, tak sa automaticky prepne stabilizacia do polohy auto .. preto sa pytam, spekulujem, ci niekto napr tu stabilizaciu vypne a az tak toci video,ci to nie je lepsie .. aspon ten obraz tak neplave, aj ked moze byt vidiet tras ruk ..
 
Kejval
2014-02-26 19:20:46
Ja Pena nemam, pisem len to, co som sa docital. Ked ju vypnes, zele zmizne , ale tras ruk bude vidiet. Ved vyskusaj a sam uvidis, co ti bude lepsie. Ja mam Nexa a ked natacam nestabilizovanou Sigmou 19 , tak to potom stabilizujem digitalne v Pinacle 16 pri standartnych prednastavenych hodnotach ktore su v programe a vysledok je pekny, podla mna. Zele sotva badatelny, sotva badatelna strata ostrosti, ucinok stabilizacie slusny. Da sa to , samozrejme , nastavit aj inac a okrem toho to sucasne podla potreby postrihas atd. Otrava je, ze ak nemas vykonny pc, tak to trva dlhsie.
 
Kejval
2014-02-26 19:30:06
http://m.dpreview.com/reviews/olympus-e-pm2/8 Tu napriklad pisu o tej elektronickej stabilizacii .
 
bobo222
2014-02-26 20:30:22
príspevok od: jozkovicz
dik za reakciu .. pozeram, ze mas oly epm2 .. ked nim tocis video, mas zapnutu stabilizaciu ?
Video točím kamerou. S penom som ešte netočil. Možno skúsim čo to stvára....
 
bobo222
2014-02-26 20:31:58
príspevok od: Déjàvu
Tento fotáčik E-PL3 je určite top čo sa dá momentálne kúpiť za cenu 250 EUR kit je to bezkonkurenčná záležitosť . Dúfam že čoskoro budem mať možnosť s ním fotografovať.
epm 2 za 299 euráčkov je lepšie, má hlavne nový čip a obrazovo je to sakra rozdiel.
 
Déjàvu
2014-02-26 20:38:09
príspevok od: bobo222
epm 2 za 299 euráčkov je lepšie, má hlavne nový čip a obrazovo je to sakra rozdiel.
Možné to je.....
 
Déjàvu
2014-02-26 20:44:04
http://www.photographyblog.com/reviews/olympus_epm2_review/sample_images/
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2014-02-27 07:59:41
príspevok od: bobo222
epm 2 za 299 euráčkov je lepšie, má hlavne nový čip a obrazovo je to sakra rozdiel.
už ho mám a potvrdzujem a dobrý je aj dotykový displej aj novší AF/celková rýchlosť
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2014-02-27 08:01:13
len s clonením to netreba preháňať, tak F8 je strop potom už difrakcia zbytočná, ideál F5,6.
 
botumato
2014-02-27 14:13:38
príspevok od: Jozef Peniak
len s clonením to netreba preháňať, tak F8 je strop potom už difrakcia zbytočná, ideál F5,6.
Nezáleží to tak náhodou od použitého objektívu?
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2014-02-27 22:47:14
príspevok od: botumato
Nezáleží to tak náhodou od použitého objektívu?
Asi ano, ale tie ktoré kreslia až nad F5,6 už pochopiteľne nie su to pravé zatiaľ testované s 14-42mm II R
 
Déjàvu
2014-02-27 23:55:05
Ja som sa nechal ulakomiť na Olympus PEN E-PL3 bazárovka za 165 EUR zatial spokojnosť .....
Každopádne "nebláznite" epm 2, 16 mega na menší snímač ako APS-C pomerne veľká hustota bodov obrazová kvalita určite palec dole, bude tam výrazný šum hlavne pri použití Filtra zrnitý film.
ps.Dotykáč sa celkom hodí na takýto typ fotoaparátu ale ide to aj manuálne.
 
Déjàvu
2014-02-28 00:05:54
Ešte tak stavoví stavový displej alebo vyriešiť konektivitu na niečo ako hodinky ta to bude úplná bomba. Ale to si nechám patentovať.
 
blahoslav J B Art
2014-02-28 00:50:31
príspevok od: Déjàvu
Ja som sa nechal ulakomiť na Olympus PEN E-PL3 bazárovka za 165 EUR zatial spokojnosť .....
Každopádne "nebláznite" epm 2, 16 mega na menší snímač ako APS-C pomerne veľká hustota bodov obrazová kvalita určite palec dole, bude tam výrazný šum hlavne pri použití Filtra zrnitý film.
ps.Dotykáč sa celkom hodí na takýto typ fotoaparátu ale ide to aj manuálne.
kvalita obrazkov isla oproti E-PL3 hore
http://digiarena.e15.cz/olympus-pen-mini-e-pm2-amaterske-zrcadlovky-v-ohrozeni
 
Déjàvu
2014-02-28 09:38:26
Dobrá rada nad zlato prístroj má v manuálnom režime pod hranicou 60s režim bulb a time .... bulb mi je jasný ale z time som zamotaný. V manuály sa píše - Časosběrná fotografie
(TIME):
Expozice začíná stisknutím spouště úplně dolů. Jestliže chcete
expozici ukončit, spoušť znovu stiskněte úplně dolů. Neviem čo presne myslia tou časosbernou ja som bol v tom že ide o nejaké intervalometer snímanie na Time lapse ale asi som vedla . Ešte sa v tom režime nastavuje niečo tlačítkom info. Dobrá rada nad zlato.
 
Déjàvu
2014-02-28 11:46:19
Dík za rady asi bude potrebná cabel spúšť popr. notebok možno android ..... asi žiadne skúsenosti
 
blahoslav J B Art
2014-02-28 12:00:14
príspevok od: Déjàvu
Dobrá rada nad zlato prístroj má v manuálnom režime pod hranicou 60s režim bulb a time .... bulb mi je jasný ale z time som zamotaný. V manuály sa píše - Časosběrná fotografie
(TIME):
Expozice začíná stisknutím spouště úplně dolů. Jestliže chcete
expozici ukončit, spoušť znovu stiskněte úplně dolů. Neviem čo presne myslia tou časosbernou ja som bol v tom že ide o nejaké intervalometer snímanie na Time lapse ale asi som vedla . Ešte sa v tom režime nastavuje niečo tlačítkom info. Dobrá rada nad zlato.
E-PL3 neviem, ale E-PL5 to ma tak, ze pri TIME pri foteni napr. nejakej nocnej sceny, alebo pouziti ND1000 filtra, stlaci sa spust a podla nastaveneho intervalu sa na displeji prekresluje obrazok, ked je expozicia spravna, stlaci sa spust opat a expozicia je ukoncena. Samozrejme najlepsie kablovou spustou.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2014-02-28 12:23:54
príspevok od: Déjàvu
Ja som sa nechal ulakomiť na Olympus PEN E-PL3 bazárovka za 165 EUR zatial spokojnosť .....
Každopádne "nebláznite" epm 2, 16 mega na menší snímač ako APS-C pomerne veľká hustota bodov obrazová kvalita určite palec dole, bude tam výrazný šum hlavne pri použití Filtra zrnitý film.
ps.Dotykáč sa celkom hodí na takýto typ fotoaparátu ale ide to aj manuálne.
Dobrá cena, dobre si urobil. Na E-MP2 hlavne vidno ze seťák má slabší dlhý koniec dynamický rozsah aj šum od ISO 800 su na novom 16Mpx. čipe o dve triedy lepšie ako na 12 mpx. čo má EPL3, ale nie je to pri normálnom fotení až také smerodatné
 
ASTRALEK
2014-02-28 13:59:41
príspevok od: Jozef Peniak
Dobrá cena, dobre si urobil. Na E-MP2 hlavne vidno ze seťák má slabší dlhý koniec dynamický rozsah aj šum od ISO 800 su na novom 16Mpx. čipe o dve triedy lepšie ako na 12 mpx. čo má EPL3, ale nie je to pri normálnom fotení až také smerodatné
Môžem len potvrdit. Tento snímač takmer nepozná prepaly. Mám E-PL5 + Pana 20mm/1.7 -neskutočné kombo
 
Déjàvu
2014-02-28 20:58:28
Can this camera be used for time-lapse photography?

This camera's ANTI-SHOCK function, located in Custom Menu E (Custom Menu E), can be used in conjunction with the sequential shooting Drive mode to shoot time lapse photography sequences. The series of captured images can later be converted into movies using third party software, such as QuickTime Player Pro.

Anti-shock is used to delay firing the shutter after the shutter button has been pressed. This allows any vibration to dissipate before the exposure is made. Anti-shock allows intervals of up to 30 seconds to be preset.

When combined with sequential shooting, Anti-shock can be used to command the camera to shoot at preset intervals much like the way an intervalometer can control a camera. In this configuration, the camera will take the first picture when the shutter button is pressed and then it will continue to capture images at the preset interval – for example, every 5 seconds – until one of the following occurs:

The shutter button is released.
The memory card capacity is reached.
The camera records the maximum number of images. The limit varies depending on the selected record mode and the speed of the memory card.
Using the optional Remote Cable Release (RM-UC1) will be more convenient because the remote can be locked once the button on the remote control is pressed and the camera will continue to shoot unattended. To purchase the RM-UC1, click here.

Notes: Olympus recommends mounting the camera on a tripod or securing it with a camera clamp when shooting time lapse sequences. It is also recommended to use Manual Focus to prevent focus from shifting during the sequence. A lower quality record mode may have to be used to reduce the size of the frames when creating a movie.
 
Déjàvu
2014-02-28 20:59:49
Trochu divné ale Time lapse asi takto este doriesiť ten M Time
 
Déjàvu
2014-02-28 21:17:03
Hotovo -

Expozícia trvajúca v čase, keď
je stlačená spúšť (BULB):
Uzávierka ostáva otvorená, dokiaľ je stlačená spúšť.
Expozícia sa skončí po uvoľnení spúšte.
Expozícia trvajúca medzi dvomi
stlačeniami spúšte (TIME):
Expozícia sa začne, keď úplne stlačíte spúšť. Ak chcete
expozíciu ukončiť, znova úplne stlačte spúšť.

Halušky kludne aj bryndzové
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2014-02-28 22:50:20
príspevok od: ASTRALEK
Môžem len potvrdit. Tento snímač takmer nepozná prepaly. Mám E-PL5 + Pana 20mm/1.7 -neskutočné kombo
presne - diky za info o 20tke - nad 20F1,7 spekulujem, po 45mm F1,8 si idem zajtra
 
IceDive1
2014-02-28 23:06:30
príspevok od: Jozef Peniak
presne - diky za info o 20tke - nad 20F1,7 spekulujem, po 45mm F1,8 si idem zajtra
Jozef skusal som panaka 20/1.7 I a olyho 17/1.8 a rozhodoval som sa asi 2 minuty. Dalsi tyzden hadam bude Oly doma.
 
Déjàvu
2014-03-01 11:11:02
Začal som s csc mirrorless a nemám úplne jasno ohladom objektívov aké sa dajú použiť?
Napr. iný výrobca či bude pracovať AF s objektívom z druhej strany. Ako tam nasadím svoje sklá značky EF popr EF-S canon podla všetkého tiež bez AF. Vyzná sa v tom niekto ???
 
Déjàvu
2014-03-01 11:13:49
príspevok od: IceDive1
Jozef skusal som panaka 20/1.7 I a olyho 17/1.8 a rozhodoval som sa asi 2 minuty. Dalsi tyzden hadam bude Oly doma.
Mám zrkadlovku aj Olyho ale rozhodne ich nebudem kŕmiť sklami oba. nieje na to rozpočet.
 
IceDive1
2014-03-01 18:21:19
Moje naj sklicko na DSLR je 35/1.4 a prave 17/1.8 ma k nemu na 4/3 najblizsie. V combe s EPL5 ideal na vychadzky ked chcem byt na lahko.
 
Déjàvu
2014-03-01 18:35:06
Trochu som sklamaný podpora PEN E-PL3 wifi cez eye-fi uplne o ničom dá sa asi foto len prenášať do Smartphonu a nedá sa fotiť cez telefón. Toshiba FlashAir nieje podporovaná tak ako napr. na E-PM2

http://www.toshiba.co.jp/p-media/wwsite/compati/pdf/flashair.pdf
 
Déjàvu
2014-03-02 12:35:28
český a slovenský manuál v tom českom sú peknú motanice....... Ale aj slovenský má čo ponúknuť, zamotať hlavu.
 
Déjàvu
2014-03-02 13:00:06
ECHO v japonsku sa predáva canon M2 a už som videl niekde značenie pre E-PL6 možno tiež zatiaľ len japan.
 
Kejval
2014-03-02 17:46:05
E PL 6 sa uz hadam pol roka predava aj u nas.
 
Déjàvu
2014-03-02 19:10:55
Hi fotolab, za rovnakú cenu ako E-PL 5 a oficiálne slovenské stránky ani ň o tomto fotáčiku...... ktovie prečo.
 
Déjàvu
2014-03-02 19:13:12
Dá sa tam stiahnut akurát manuál lež žiadne info.......
 
Kejval
2014-03-02 20:14:33
Pred casom ho mali v akcii s zoom kitom, k tomu este akcia na 17mm a 45mm. Skoro som to kupil
 
Déjàvu
2014-03-02 20:24:52
Trochu mi na tom fotáku chýbajú kruhové volič ako som zvyknutý zo zrkaldovky canon, dá sa tím nastaviť úplne všetko. E-P5 ich už má ale nič moc sa s tím nastaviť nedá na 7D cez stavový Display
jak píšem šicko.
 
Déjàvu
2014-03-02 20:30:36
Potrebujem trochu poradiť ak má niekto skúsenosti na tu E-PL3 vraj Len Eye-fi no ja somár som objednal omylom flashair od toshiby a neviem ci to bude spolu komunikovať pretože na stránkach olympusu sa píš že nie, aj na stránkach toshiby vraj nieje wireles kompatibilná . Na druhej strane píšu že to pracuje so všetkými fotákmi ktoré majú SD karty. Sak aj canon 7D sa dá pepojiť cez redukciu a nieje kompatibilný. Je mi jasné že v menu fotáku to nenastavím ale ten Flash air to ma vychytané aj trochu inak. Proste som s toho jelen.
 
Déjàvu
2014-03-02 20:31:59
Posielam aspoň zatial aspoň niečo inšpiratívne.

http://petapixel.com/2013/04/17/tutorial-shooting-double-exposures-with-a-canon-5d-mark-iii/?fb_action_ids=1470611219829080&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B459398720803352%5D&action_type_map=%5B%22og.likes%22%5D&action_ref_map=%5B%5D
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2014-03-02 21:08:59
príspevok od: IceDive1
Jozef skusal som panaka 20/1.7 I a olyho 17/1.8 a rozhodoval som sa asi 2 minuty. Dalsi tyzden hadam bude Oly doma.
Ja mam uz 20tku doma od vcera,45 tku nakoniec nemali v ciernom takze cakam, af je pomalsi nie katastrofa zase... ale obraz velmi ostry a dobry aj na f 1,7 uvidim ako ma tento system bude bavit ,no oly 12mm, 17mm , 25mm a 45mm by bol ideal stav samozrejme
 
blahoslav J B Art
2014-03-02 21:41:52
príspevok od: Jozef Peniak
Ja mam uz 20tku doma od vcera,45 tku nakoniec nemali v ciernom takze cakam, af je pomalsi nie katastrofa zase... ale obraz velmi ostry a dobry aj na f 1,7 uvidim ako ma tento system bude bavit ,no oly 12mm, 17mm , 25mm a 45mm by bol ideal stav samozrejme
ja mam oly 12mm, sigma 19mm a teraz sa este rozhodujem medzi sigma 60mm a oly 45mm
 
Marcel Rebro
2014-03-02 21:53:10
príspevok od: IceDive1
Jozef skusal som panaka 20/1.7 I a olyho 17/1.8 a rozhodoval som sa asi 2 minuty. Dalsi tyzden hadam bude Oly doma.
Dufam aj ja
 
Marcel Rebro
2014-03-02 21:53:30
príspevok od: blahoslav J B Art
ja mam oly 12mm, sigma 19mm a teraz sa este rozhodujem medzi sigma 60mm a oly 45mm
Moja volba je Olyy 45/1.8
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2014-03-03 08:39:03
príspevok od: blahoslav J B Art
ja mam oly 12mm, sigma 19mm a teraz sa este rozhodujem medzi sigma 60mm a oly 45mm
urcite oly 45mm lebo AF aj svetelnosť je lepšia
 
Déjàvu
2014-03-03 19:03:35
príspevok od: Marcel Rebro
Moja volba je Olyy 45/1.8
Po prepočte fajnové portrétne sklo .
 
Déjàvu
2014-03-05 08:15:24
olympus 45mm f1.8 za 250 je dobrá voľba potom Olympus 17mm f/2.8 Pancake tiež v dobrej cene

a očakávaná novinka lež už trochu drahšia

M.ZUIKO DIGITAL ED 14‑42mm 1:3.5‑5.6 EZ
 
Déjàvu
2014-03-05 08:21:11
Pri tomto fotáčiku ma iba trochu zarazil hluk pri vypínaní a zapínaní tak som dal dole sklo že čo to robí a pri zapínaní to žmurkne "asi štrbina uzávierky" a keď sa to vypína tak celí mechanizmus okolo čipu tancuje.
 
bla_bla
2014-03-09 15:02:33
par dni sa už rozhodujem, kukám po internete uz sa mi o recenziach aj sniva. Vyber sa mi zuzil na 2 fotaky a to : Olympus PEN E-PM2
Olympus PEN E-PL3
obidva sú momentálne v akcií a neviem si vybrať, poradite mi prosim.
 
Paulie
2014-03-09 15:39:27
príspevok od: Déjàvu
Pri tomto fotáčiku ma iba trochu zarazil hluk pri vypínaní a zapínaní tak som dal dole sklo že čo to robí a pri zapínaní to žmurkne "asi štrbina uzávierky" a keď sa to vypína tak celí mechanizmus okolo čipu tancuje.
Pri vypínaní sa kalibruje stabilizátor, to vsjo.
 
blahoslav J B Art
2014-03-09 16:19:01
príspevok od: bla_bla
par dni sa už rozhodujem, kukám po internete uz sa mi o recenziach aj sniva. Vyber sa mi zuzil na 2 fotaky a to : Olympus PEN E-PM2
Olympus PEN E-PL3
obidva sú momentálne v akcií a neviem si vybrať, poradite mi prosim.
E-PL3: vyklopny displej, otocny volic rezimov, starsi cip
E-PM2: pevny displej, nema otocny prepinac volicov, novsi cip - kludne da fotit aj s ISO 3200, ja mam nastaveny max. 5000 na E-PL5 pri dokumentarnej fotke
mal som E-PL3, ale s vystupom som nebol spokojny, tak som kupil E-PL5, cim momentalne idem nahradit svoj system Canon EOS 350D, z ktoreho som zatial predal 2 objektivy
 
bla_bla
2014-03-09 16:47:51
príspevok od: blahoslav J B Art
E-PL3: vyklopny displej, otocny volic rezimov, starsi cip
E-PM2: pevny displej, nema otocny prepinac volicov, novsi cip - kludne da fotit aj s ISO 3200, ja mam nastaveny max. 5000 na E-PL5 pri dokumentarnej fotke
mal som E-PL3, ale s vystupom som nebol spokojny, tak som kupil E-PL5, cim momentalne idem nahradit svoj system Canon EOS 350D, z ktoreho som zatial predal 2 objektivy
EPL 5 je urcite lepsi, len u mna uz bohuzial prekracuje studentsky finacny strop epl3 a epm 2 sa este zmestia do 300EUR
 
Déjàvu
2014-03-09 19:17:36
príspevok od: bla_bla
EPL 5 je urcite lepsi, len u mna uz bohuzial prekracuje studentsky finacny strop epl3 a epm 2 sa este zmestia do 300EUR
E-PL3 je v pohode obraz, tak akurát za tu cenu nieje o čom potom epm 2 fotím od pása takže Display sa zíde, epm 2 sa už dá podla všetkého ovládať aj cez telefón má viac pixel, treba pozrieť aj na video napr. timelapse ..... ak chcete super obraz kúpte FF, videl som fotky aj z E-PL5 a že by to bol nejaký zázrak sa povedať nedá. Skúste v predajni a porovnajte si výstup.

Alebo na stiahnutie tu aj RAW

http://www.photographyblog.com/reviews/olympus_epm2_review/sample_images/
 
bla_bla
2014-03-09 23:32:56
dakujem
 
bonifacko
2014-03-10 07:53:42
príspevok od: Déjàvu
E-PL3 je v pohode obraz, tak akurát za tu cenu nieje o čom potom epm 2 fotím od pása takže Display sa zíde, epm 2 sa už dá podla všetkého ovládať aj cez telefón má viac pixel, treba pozrieť aj na video napr. timelapse ..... ak chcete super obraz kúpte FF, videl som fotky aj z E-PL5 a že by to bol nejaký zázrak sa povedať nedá. Skúste v predajni a porovnajte si výstup.

Alebo na stiahnutie tu aj RAW

http://www.photographyblog.com/reviews/olympus_epm2_review/sample_images/
Tak E-PL3 je v pohode a E-PL5 je akože na tom horšie?
človeče, mal som možnosť s nimi fotografovať. Trochu si vedle.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2014-03-10 09:06:37
Jednoznacne by som siel len do novej generacie E-PM2, E-PL5, E-PL6, E-P5, OM-D E-M5/M1/M10. Tieto pristroje maju novsi snimac, ktory je jednoducho o triedu lepsi. Nielen v sume (osobne ma az tak nezaujima), ale hlavne v dynamickom rozsahu, de je rozdiel takmer 2 EV. A to je na fotkach poznat. Menej prepalov, lepsie prekreslene tiene, viac moznosti postrprocesingu.
 
Déjàvu
2014-03-10 09:42:33
príspevok od: bonifacko
Tak E-PL3 je v pohode a E-PL5 je akože na tom horšie?
človeče, mal som možnosť s nimi fotografovať. Trochu si vedle.
O čom točíš to som nepovedal.
 
Déjàvu
2014-03-10 09:44:43
príspevok od: Karol Srnec
Jednoznacne by som siel len do novej generacie E-PM2, E-PL5, E-PL6, E-P5, OM-D E-M5/M1/M10. Tieto pristroje maju novsi snimac, ktory je jednoducho o triedu lepsi. Nielen v sume (osobne ma az tak nezaujima), ale hlavne v dynamickom rozsahu, de je rozdiel takmer 2 EV. A to je na fotkach poznat. Menej prepalov, lepsie prekreslene tiene, viac moznosti postrprocesingu.
Je to vec peňazí načo riešiť E-PL6 keď môžu Fujifilm
 
Déjàvu
2014-03-10 09:50:57
Ja zasa neriešim dynamický rozsah ohľadom prepalov, prepal tam bude pri nevhodnom svetle a zlom exponovaní vždy
aj na 5D mark III a to je už po ...... foták

Ale necháme to radšej na odborníkov.......
 
Déjàvu
2014-03-10 10:06:30
príspevok od: Déjàvu
Je to vec peňazí načo riešiť E-PL6 keď môžu Fujifilm
A rozdiel 2 EV je myslím 6 clonových čísel a to už musí biť po....... píp ale možno sa mýlim
 
Déjàvu
2014-03-10 10:23:33
A rozdiel 2 EV je myslím 6 clonových čísel a to už musí biť po....... píp ale možno sa mýlim
 
bonifacko
2014-03-10 12:44:48
príspevok od: Karol Srnec
Jednoznacne by som siel len do novej generacie E-PM2, E-PL5, E-PL6, E-P5, OM-D E-M5/M1/M10. Tieto pristroje maju novsi snimac, ktory je jednoducho o triedu lepsi. Nielen v sume (osobne ma az tak nezaujima), ale hlavne v dynamickom rozsahu, de je rozdiel takmer 2 EV. A to je na fotkach poznat. Menej prepalov, lepsie prekreslene tiene, viac moznosti postrprocesingu.
Nuž na to si počkam ešte rôčik.
 
marcus_labeo
2014-03-11 10:19:13
Ja som nedávno kúpil E-PL3 do rodiny a za tie peniaze (247 eur) nie je o čom, to je super, za to nie je ani profikompakt s 1/1,7" senzorom. Na druhej strane dnešnými kritériami je ten výstup už veľmi slabý, presne ako písal Karol, je to ešte stará generácia M4/3 s podpriemerným DR s náchylnosťou k prepalom a šumom už od ISO1600. Novšia generácia senzorov v E-PM2 a spol. je o dve triedy ďalej, takže ak nejde o každé euro, rozhodne by som šiel do E-PM2 (už za 299 eur).
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované