Happy Foto - fotokniha s pevnou lepenou väzbou

Pred viac ako polrokom sme recenzovali deLuxe fotoknihu od Happy Foto a dostala od nás Tip Redakcie. V tvrdej väzbe boli fotografie tlačené na kvalitnom fotopapieri. Za kvalitu sa platí. Naštastie je v ponuke aj lacnejšia fotokniha, rovnako v tvrdej väzbe, ale s digitálnou tlačou na lesklý papier. Ako taká digitálna tlač vyzerá? Takmer rovnako, ako keď si pozriete obrázkovú knihu v knihkupectve. To tento spôsob tlače predurčuje pre knihy, kde chcete mať aj viac textu a grafiky.

Happy Foto fotokniha s pevnou lepenou väzbou tlačená na lesklý papier

• 2 veľkosti: veľká (cca A4 205x280 mm) a štvorcová (205x205 mm)
  • Digitálna tlač na kvalitný lesklý papier (170 g/m2)
  • Lepená väzba, odolný obal z pevného kartónu vo fólií
  • Rôzne predlohy, pozadia, efekty a fotoefekty
  • Individuálne nastavenie typu, veľkosti a farby písma
  • Vyrobené v Rakúsku

Táto recenzia bude o niečo kratšia, pretože v nej vynechám popis tvorby knihy. Len by som opakoval to, čo som napísal v predchádzajúcej recenzii. Jednú časť tvorby si ale neodpustím nezverejniť. Je ňou tvorba obalu knihy v programe HF Designer. Program upozorňuje zošednutím okrajov, ktoré časti fotografie nemusia byť z dôvodu orezu vytlačené. Zobrazenie je neprehľadné a nie je z neho zrejmé, ako bude kniha vyzerať. Dôvodom je zle zobrazený virtuálny obal knihy. Ja som sa riadil práve ním a nie vyšedenými okrajmi. Preto došlo k orezu, ktorý som si neželal. Riaďte sa preto vnútorným rámikom, ten symbolizuje celú plochu obálky.

Zdrojová fotografia s textom pridaným v externom editore.

Takto zobrazuje obal knihy program HF Designer.

Reálna obálka knihy zodpovedá vnútornému rámiku a nie virtuálnej obálke.

Fotografie som štandardne pripravil vo formáte JPG s profilom sRGB. Veľkostne som ich neupravoval, len na titulnú fotku som pridal v Photoshope text.

Digitálnu tlač odporúčam ak chcete mať v knihe aj text a doplnkovú grafiku.

Vzhľadom na spôsob väzby neodoporúčam umiestňovať fotografiu na dvojstranu tak, aby na predeli
bolo niečo dôležité. Ak to z určitého dôvodu chcete, tlačte na fotopapier deLuxe knihy, ktorá je viazaná inak.

Tlač zachováva dostatok obrazových informácii aj v tieňoch.

Malý čiarový kód na poslednej potlačenej strane.

Logo a čiarový kód na zadnej strane obálky.
Osobne mi logo ani kód nevadia, mohli by byť ale umiestnené estetickejšie.

Happy Foto fotokniha s pevnou lepenou väzbou tlačená na lesklý papier ma kvalitou nesklamala. Spracovanie aj kvalita tlače je veľmi dobrá. Problém nie je ani s reprodukciou farieb. Bál som sa ako budú prekreslené tiene, ale moje obavy boli zbytočné. Drobnú výtku mám k umiestneniu čiarových kódov a loga výrobcu, ktoré by mohli byť umiestnené estetickejšie. V programe HF Designer by sa malo dopracovať zobrazenie prvej a poslednej strany. Z náhľadu nie je úplne jasné, ako bude kniha vyzerať a ktoré časti budú orezané.

Knihu môžem odporučiť tým, ktorí nevyžadujú najvyššiu kvalitu reprodukcie fotografii, ale hľadajú dostatočne kvalitnú tlač za dobrú cenu. Kniha je charakterom tlače vhodná pre kombináciu fotografií s textom a doplnkovou grafikou, pretože vyzerá “ako kúpená v knihkupectve”. Ak uprednostňujete knihu výhradne s fotografiami a požadujete najvyššiu kvalitu, odporúčam fotoknihu deLuxe, tlačenú na fotopapier.

lendl
2013-01-31 12:22:31
Mam k clanku par poznamok, resp.otazok:
- nepoznam HF designer, ale pre pripravu do tlace pouzivam open source Scribus, ktory poskytuje profesionalne moznosti, doporucujem
- nenachadzam v clanku cenove relacie
- zaujimalo by ma na akom type stroja je to tlacene a ci by niekto vedel porovnat vystupy pouzivanych digitalnych strojov

Artpraktik
2013-02-01 09:50:05
HF designer je pomerne jednoduchý a celkom intuitívny, ale pre náročnejších toho poskytuje málo. Prácu s fotografiami je lepšie urobiť v kvalitnejšom fotoeditore. V HF designeri má aj formátovanie textu celkom výrazné obmedzenia, preto je tiež niekedy lepšie urobiť text v inom programe. Doplnky ako pozadia, kliparty a rámčeky - dá sa, ale keď to píšem, tak mám zaťaté zuby. Kvalita digitálnej tlače je už porovnateľná s ofsetom, pretože ešte pár rokov dozadu to zlievalo tiene do kompaktnej čiernej plochy. Lenže poznám aj ofsetovú tlač (tlačiarne), kde sprasia aj dobré vstupy, čiže skutočne ide o subjektívne posúdenie. Farebnosť nie je vždy jednotná a stalo sa mi, že aj papier bol v dvoch várkach iný.Cena je najlepšia v "akciách", pretože v minulom roku bola napríklad fotokniha A4 pevná väzba so 64 stranami za cca 8+ EUr, pri počte desať kusov ma to stálo teda max 10 EUR s dopravou za kus. Inak je cena minimálne dvojnásobná... Ale inak som spokojný - využívam to ako krátkodobé reprezentatívne firemné materiály a pre dobrých zákazníkov ako pomerne aktuálnu ponuku... Pre viac kusov je ešte stále výhodnejšia klasická tlač...

PrakticaL
2013-02-02 18:55:02
InDesign rulezz škoda že som o HF designer nepočul škôr ...

Cosita
2013-06-19 16:58:49
Stotožňujem sa s obsahom článku, mám rovnaké skúsenosti. S nepravidelne sa opakujúcimi zľavami v Happy Foto dostanete dobrú kvalitu za výbornú cenu.

erik.svec
2013-07-26 20:47:12
Musim sa aj ja podelit o skusenosti...
Co sa tyka farebneho podania som maximalne spokojny so vsetkym co mi od HF prislo. Od fotografii cez klasicku fotoknihu az po deluxe fotoknihu.
Fotoknihu som kupoval vzdy v 50% zlave takze aj cena bola skvela.

Prva fotokniha mala chybnu vazbu a po niekolkych prezretiach zacali vypadavat strany (dnes je z nej "salatove vydanie"). Reklamaciu samozrejme uznali a poslali mi este jednu fotoknihu ktora uz bola v poriadku.

Moja nasledujuca fotokniha mala na zadnej vonkajsej strane obalky skriabanec cez celu plochu a dva rohy boli ohnute vratane stran, jednalo sa o verziu s max. poctom stran (240 ak sa nemylim). Predpokladam ze tuto chybu mali na svedomi ludia prepravnej spolocnosti. S tym ale Happy Foto musi pocitat a tak nechapem preco fotokniha hrubky okolo 2cm je pri transporte chranena iba jednou vrstvou kartonu. Samozrejme pri pade sa ohli rohy kartonu okamzite, nasledovala pevna obalka knihy a potom listy. Tentokrat som im fotoknihu poslal a namiesto nej mi poslali novu. Aj tentokrat im druhy pokus uz vysiel.

Treti krat som si povedal ze si vytvorim DeLuxe fotoknihu kde si urcite daju zalezat
dve dvojstrany boli v jednom bode zlepene a ked som sa ich snazil opatrne oddelit tak mi vznikli styri listy s vytrhnutou farbou priemeru asi 1cm. Tato kniha sa prave chysta na reklamaciu tak som zvedavy ako to dopadne. Jedno je ale iste napriek skvelym akciovym cenam a skutocne vernemu podaniu farieb uprednostnim iny fotolab, aspon co sa tyka fotoknih.

ČLÁNKY - aktuálne diskutované