Hore

100. výročie v znamení D850

Dnes 25. júla 2017 oslavuje spoločnosť Nikon 100. výročie založenia spoločnosti. Pri tejto príležitosti bol oznámený vývoj novej profesionálnej zrkadlovky D850.

Pri príležitosti osláv 100. výročia založenia spoločnosti Nikon, ktoré sa spája s dátumom 25. júla 2017, spúšťa spoločnosť sériu exkluzívneho obsahu dostupného na výročných stránkach spoločnosti Nikon. Tento obsah bude zverejnený počas celého leta a môžete v ňom nájsť ikonické snímky, príbehy a rady od fotografov z celého sveta, ktorí pomáhali formovať storočie predstavivosti a bohatej histórie firmy. Webová stránka ponúkne tiež virtuálnu prehliadku zákulisia múzea spoločnosti Nikon v Tokiu.




Spoločnosť Nikon už od svojho založenia pod názvom Nippon Kogaku K.K. v roku 1917 ponúka svetu jedinečné produkty a odborné vedomosti, ktoré posúvajú hranice možností optických a presných technológií. Obsah webovej stránky bol navrhnutý tak, aby inšpiroval fotografov i priaznivcov značky Nikon, návštevník bude môcť nahliadnuť do technologickej oblasti, ale zoznámi sa i s hviezdnymi fanúšikmi značky Nikon. Obsah série bude uvedený v rámci piatich hlavných kategórií:

100 rokov príbehov

Za posledných sto rokov sa značka Nikon stala jedným s kľúčových hráčov pri utváraní sveta fotografie. Nikon na svojom webe zdieľa najdôležitejšie, najosobnejšie a najsilnejšie príbehy z Európy i zo sveta – od ikonických míľnikov, uvedenia fotoaparátov a inovácií výrobkov až po individuálne inšpiratívne počiny profesionálnych fotografov, amatérov a priaznivcov značky.

Virtuálne múzeum Nikon

Na webe je vytvorená 360° virtuálna prehliadka múzea Nikon v Tokiu, kde spoločnosť Nikon predstavuje svoju históriu a svoje začiatky. Vstupom do sveta značky Nikon sa návštevníci zoznámia s technológiami spoločnosti a jej výrobkami, s kľúčovými míľnikmi v histórii firmy – vrátane toho, ako sa spoločnosť Nikon podieľala na výskume v oblasti biológie, medicíny i vesmíru.

Icons with Nikons

Fotoaparáty a objektívy Nikon používajú ľudia zo všetkých oblastí života. Táto séria snímok ukazuje známe osobnosti zo sveta hudby, televízie, filmu a športu s Nikonom v ruke.

100 rokov pomáhania

Spoločnosť Nikon už od roku 1917 podporuje fotografov v ich vybranej disciplíne, zdieľa svoje skúsenosti a poskytuje rady, aby užívatelia tejto značky mohli neustále posúvať hranice možností v tomto odbore, a pomáha aj amatérom a priaznivcom značky. Tento prístup pripomína výber tipov podložených storočím skúseností od fotografov z celého sveta.

#LookBackAtNikon

Nikon tiež spúšťa v Európe fotografickú pre fanúšikov značky Nikon a nadšených fotografov, ktorí môžu získať ceny vrátane fotoaparátov Nikon. Súťaž vyzýva fotografov, aby zhotovili fotografiu, ktorá je odrazom ich samých a ich fotoaparátov Nikon. Súťažiaci, ktorí zhotoví najlepší autoportrét s Nikonom pred zrkadlom, odrazom v skle, v mláke alebo s využitím inej invencie, budú mať šancu vyhrať množstvo cien vrátane fotoaparátov Nikon D500 a D7500. Ďalšie informácie na instagramovom profile @NikonEurope.

Ďalšie informácie o 100. výročí spoločnosti Nikon a prístup k výročnému obsahu získate na výročnej stránke.

Vývoj digitálnej jednookej zrkadlovky Nikon D850

Spoločnosť Nikon s radosťou oznamuje vývoj novej generácie plnoformátových vysokorýchlostných digitálnych jednookých zrkadloviek s vysokým rozlíšením a pripravuje uvedenie netrpezlivo očakávaného fotoaparátu Nikon D850.




Fotoaparát D850 bude impozantný nástroj pre ľudí, ktorí nebudú robiť kompromisy s výnimočnou kvalitou snímok a všestrannosťou, vrátane začínajúcich a profesionálnych fotografov i nadšencov snímajúcich krajiny, komerčné športy, módu a svadby, ako aj tvorcov multimediálneho obsahu.

Fotoaparát D850 je nástupcom fotoaparátu D810, ktorý bol vysoko uznávaný pre jeho extrémne ostrú a čistú kresbu a bohaté tóny. Táto výkonná nová digitálna jednooká zrkadlovka formátu FX je skonštruovaná s využitím rozličných nových technológií, funkcií a zlepšení výkonu, ktoré sú priamym výsledkom viacročnej odozvy od používateľov, ktorí od svojej fotografickej výbavy požadujú len to najlepšie.

Fotoaparát D850 prekoná očakávania širokého okruhu fotografov požadujúcich vysoké rozlíšenie a vysokú rýchlosť, ktoré dokáže ponúknuť len fotoaparát Nikon tohto kalibru doplnený o objektívy NIKKOR.

* Informácie o uvedení tohto produktu budú oznámené neskôr.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Marcel Rebro
2017-07-25 08:57:36
Bude ... Prekoná ...
... uvidíme
 
Petr
2017-07-25 09:26:36
Gratulujem a vsetko najlepsie Nikon
 
kiso188
2017-07-25 10:32:42
tak samozrejme ako inac, tesime sa na nu
 
Matúš Koprda
2017-07-25 12:29:02
Ešte toto ste mohli zahrnúť do článku. https://petapixel.com/2017/07/24/nikon-made-weirdest-music-video-100th-birthday/
 
alkaline
2017-07-25 12:33:50
...já som to vedel...!
...dobre sa čakalo pri tej olymp...puse...!!
...a čilkaj poézia života s dé osemstopadesátkou v ruke...!!!

 
marcus_labeo
2017-07-25 13:04:44
Človek by čakal od druhého najväčšieho výrobcu fotoaparátov na svete, že pri príležitosti stého výročia prinesie niečo bombastické, niečo, čo otrasie trh a z čoho všetci spadnú na zadok a konkurencia trpko zaplače. Napr. fullframe mirrorless alebo foťák so zakriveným senzorom... Namiesto toho zverejnil oznam, že vyvíja nástupcu štandardnej zrkadlovky. Akosi... neuspokojivé.
 
vaclav.pavelek
2017-07-25 13:05:16
A ja že uvedú na trh konečne plnohodnotnú náhradu D700 Tak nič Počkám si
 
portvis
2017-07-25 14:22:26
Tiež by som povedal že prekvapia niečím pre široké masy, nie tým najdrahším čo na trhu bude
 
rumpeak
2017-07-25 14:36:24
príspevok od: marcus_labeo
Človek by čakal od druhého najväčšieho výrobcu fotoaparátov na svete, že pri príležitosti stého výročia prinesie niečo bombastické, niečo, čo otrasie trh a z čoho všetci spadnú na zadok a konkurencia trpko zaplače. Napr. fullframe mirrorless alebo foťák so zakriveným senzorom... Namiesto toho zverejnil oznam, že vyvíja nástupcu štandardnej zrkadlovky. Akosi... neuspokojivé.
No ono se to možná nezdá, ale je pravděpodobné, že ta 850ka trhem opět zatřese. Každý kdo to s focením myslí trochu vážně má D800 (nebo někteří D810) a když polovina z nich + ti, kteří budou přecházet z D700 prostě koupí D850, tak vydělá mnohem víc, než jiné značky na nějakých mirorlessech. Na těhle foťácích jsou pořádné marže. Takže prodat jednu D850 může Nikonu vydělat víc, než když Fuji prodá 10 nějakých Mirorlessů.
 
rumpeak
2017-07-25 14:36:59
príspevok od: vaclav.pavelek
A ja že uvedú na trh konečne plnohodnotnú náhradu D700 Tak nič Počkám si
Tak myslím, že D800 byla víc než plnohodnotná náhrada
 
vojkovsky
2017-07-25 14:58:29
Predpokladám, že Nikon chcel k dnešnému dňu oficiálne predstaviť nejakú pecku, ale nestihol, tak to zalepil ohlásením o vývoji D850.

Neverím, že k výročiu pripravoval D850 a nestihol to.
 
marcus_labeo
2017-07-25 15:28:08
príspevok od: rumpeak
No ono se to možná nezdá, ale je pravděpodobné, že ta 850ka trhem opět zatřese. Každý kdo to s focením myslí trochu vážně má D800 (nebo někteří D810) a když polovina z nich + ti, kteří budou přecházet z D700 prostě koupí D850, tak vydělá mnohem víc, než jiné značky na nějakých mirorlessech. Na těhle foťácích jsou pořádné marže. Takže prodat jednu D850 může Nikonu vydělat víc, než když Fuji prodá 10 nějakých Mirorlessů.
O tom niet sporu a absolútne s Tebou súhlasím. Marža na high-endovom fullframe je slušná a keď sa to vynásobí počtom predaných kusov, tak máme pekný balík. Ale tu nejde o pokračovanie v obvyklom biznise, ale o jedinečnú príležitosť spraviť niečo, čo upúta pozornosť, ohúri, čo si všetci zapamätajú; napr. zakrivený senzor (viď registrovaný patent Nikonu).
 
markato1
2017-07-25 15:31:39
príspevok od: vojkovsky
Predpokladám, že Nikon chcel k dnešnému dňu oficiálne predstaviť nejakú pecku, ale nestihol, tak to zalepil ohlásením o vývoji D850.

Neverím, že k výročiu pripravoval D850 a nestihol to.
pecka to nieje,teda aspon nic prelomove,co by zatriaslo trhom,ale drobna utecha v podobe D7500 predstavena bola
 
WildSammy
2017-07-25 19:09:52
príspevok od: rumpeak
Tak myslím, že D800 byla víc než plnohodnotná náhrada
z mojho pohladu nahrada za d700 mi pride viac nikon df, takze ja yb som bol radsej uvedeniu nikonu df2 s vychytanymi muchami a z vylepseniami toho prveho
 
blahoslav J B Art
2017-07-25 19:37:18
Nikonu prajem vsetko najlepsie k jeho poslednym narodeninam
 
markato1
2017-07-25 19:49:58
príspevok od: blahoslav J B Art
Nikonu prajem vsetko najlepsie k jeho poslednym narodeninam
optimista sa nezaprie ..
 
rumpeak
2017-07-26 08:24:21
príspevok od: WildSammy
z mojho pohladu nahrada za d700 mi pride viac nikon df, takze ja yb som bol radsej uvedeniu nikonu df2 s vychytanymi muchami a z vylepseniami toho prveho
Jestli to chápu dobře, pak je pro tebe je důležitý výkon za nízkých hladin světla. Což souhlasím D800 byla v kvalitě obrazu oproti D700 za vysokých ISO jen nepatrně lepší. Ale pro nás atelierové fotografy nebo pro krajináře byla D800 na svou dobu neskutečně pokrokový model, který prostě musel mít každý. Navíc v té době se uvedla za relativně rozumnou cenu a po roce na trhu se dala běžně sehnat v eshopech kolem 55 000 CZK. Což se při dnešní ceně D810 jeví jako sen a vzhledem k tomu, kam ceny šponuje konkurence (kromě Pentaxu) se v tomhle asi nedá očekávat zlepšení ani u D850. Člověk si sice pomůže nákupem v D enbo PL, ale pořád to pořídí výrazně dráž než D800. A to jsme si tehdy všichni mysleli, že cena této amatér/profi řady půjde někam k 35 000 CZK
 
WildSammy
2017-07-26 14:43:25
príspevok od: rumpeak
Jestli to chápu dobře, pak je pro tebe je důležitý výkon za nízkých hladin světla. Což souhlasím D800 byla v kvalitě obrazu oproti D700 za vysokých ISO jen nepatrně lepší. Ale pro nás atelierové fotografy nebo pro krajináře byla D800 na svou dobu neskutečně pokrokový model, který prostě musel mít každý. Navíc v té době se uvedla za relativně rozumnou cenu a po roce na trhu se dala běžně sehnat v eshopech kolem 55 000 CZK. Což se při dnešní ceně D810 jeví jako sen a vzhledem k tomu, kam ceny šponuje konkurence (kromě Pentaxu) se v tomhle asi nedá očekávat zlepšení ani u D850. Člověk si sice pomůže nákupem v D enbo PL, ale pořád to pořídí výrazně dráž než D800. A to jsme si tehdy všichni mysleli, že cena této amatér/profi řady půjde někam k 35 000 CZK
plne s tebou suhlasim
 
Jubi
2017-07-26 17:03:45
príspevok od: WildSammy
z mojho pohladu nahrada za d700 mi pride viac nikon df, takze ja yb som bol radsej uvedeniu nikonu df2 s vychytanymi muchami a z vylepseniami toho prveho
až na ten krok späť v zaostrovaní , mal som a sklamalo ma to Df-ko v tomto smere
 
WildSammy
2017-07-26 21:26:10
príspevok od: Jubi
až na ten krok späť v zaostrovaní , mal som a sklamalo ma to Df-ko v tomto smere
no preto som myslel na df2 s afkom d5 napr. a mozno trosku updatnutov ergonomiu oproti sucasnemu.. ale uvidime, ci pride nejake baby d5 tento rok.. ak hej, tak ja hned kupujem..
 
Jubi
2017-07-27 17:24:33
príspevok od: WildSammy
no preto som myslel na df2 s afkom d5 napr. a mozno trosku updatnutov ergonomiu oproti sucasnemu.. ale uvidime, ci pride nejake baby d5 tento rok.. ak hej, tak ja hned kupujem..
neverím tomu moc, aj keď čosi príde tak to bude mať milióoooooooon megapixelov ale bude to istotne pribrzdené a predbehne to aj stará D3 alebo D700
 
WildSammy
2017-07-27 17:32:46
príspevok od: Jubi
neverím tomu moc, aj keď čosi príde tak to bude mať milióoooooooon megapixelov ale bude to istotne pribrzdené a predbehne to aj stará D3 alebo D700
no preto este stale mam d700 ja.. neviem si vybrat.. d750 je upgrade d610, moc mi nereze, d810 ma milion mpx, co mi netreba, takze neviem, uvidim este k comu sa priklonim..
 
Jubi
2017-07-27 17:52:37
príspevok od: WildSammy
no preto este stale mam d700 ja.. neviem si vybrat.. d750 je upgrade d610, moc mi nereze, d810 ma milion mpx, co mi netreba, takze neviem, uvidim este k comu sa priklonim..
ja som z D3 a D700 prešiel na D4s, po roku možem povedať ze som urobil dobre, a viem že D4s mi bude sluzit x rokov
 
Ferdo
2017-07-28 08:02:42
príspevok od: WildSammy
no preto este stale mam d700 ja.. neviem si vybrat.. d750 je upgrade d610, moc mi nereze, d810 ma milion mpx, co mi netreba, takze neviem, uvidim este k comu sa priklonim..
Na D750 sa da mozno pozerat ako na upgrade D610 ale velmi zasadny upgrade...a na svadobnu fotografiu je ten fotoaparat uuplne postacujuci. Rychly AF s vela bodmi prakticky identicky s D810, skvely 24mpix cip s vysokym dynamickym rozsahom a nizkym sumom, velky hladacik a lahke telo ktore perfektne padne do ruky.. ja viac nepotrebujem. S dvomi D750 telami fotim uz tretiu sezonu a nemozem na ne povedat krive slovo Urcite som rad ze som D700 vymenil za D750. D610 by som si nikdy na svadobne fotenie nekupil, to je hobby FX zrkadlovka. Radu D800/810 som odmietal a nekupil by som si ju ani teraz.. 24mpix uplne staci na svadobnu fotografiu.
 
Willi
2017-07-28 10:39:27
Dnes som čítal, že D850 by mohla mať hybridný hľadáčik, teda OVF aj EVF, čo by znamenalo, že by to mohlo používať phase autofocus (neviem ako je po slovensky) a tiež točiť video v 4K bez orezania. To by bol pre mňa veľký game-changer, tým by rozdrvili konkurenciu. Som zvedavý, či to tak skutočne bude.
 
vlados
2017-07-30 22:46:40
Musim vsak suhlasit s prvymi prispevkami, ze ohlasit pri 100. narodeninami, ze nieco vyvijaju alebo pripravuju, je velmi chaba a slaba oslava.... Predpokladam, ze Nikon rovnako ako ostatne velke firmy vyvijaju a pripravuju svoje vyrobky kontinualne a nielen na svoje vyrocie...-)
 
poto73
2017-08-01 10:09:02
No ... 8k timelapse !? Verím, že to bude nesmierne výkonná mašina. Uvidíme čo bude ďalej aj keď pre mňa ďaleko nedostupné.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2017-08-01 10:37:14
príspevok od: poto73
No ... 8k timelapse !? Verím, že to bude nesmierne výkonná mašina. Uvidíme čo bude ďalej aj keď pre mňa ďaleko nedostupné.
Vykon nie je az tak dolezity pri frekvencii Time Lapse, a to aj pri 8K (cca 33 Mpx), skor musi mat velku pamat na odkladanie jednotlivych zaberov a ropracovaneho videa.
 
WildSammy
2017-08-06 15:41:27
skoda, ze Nikon nema implementaciu sRAW a mRAW, potom by to bolo uz priam dokonale
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované