Hore

Autor: Canon

Canon RF objektív s doposiaľ najkratšou ohniskovou vzdialenosťou iba 14 mm

Canon predstavuje RF objektív s doposiaľ najkratšou ohniskovou vzdialenosťou iba 14 mm

Spoločnosť Canon Europe dnes oznámila, že uvádza na trh objektív RF 14-35 mm F4L IS USM, ktorý ponúka zatiaľ najkratšiu ohniskovú vzdialenosť zo všetkých objektívov radu RF. Novinka je posledná z trojice ľahkých a kompaktných objektívov RF so svetelnosťou f/4, ktoré spoločne poskytujú fotografickým nadšencom a profesionálnym fotografom univerzálny rozsah ohniskových vzdialeností od 14 do 200 mm. Objektív RF 14-35 mm F4L IS USM s tichým automatickým zaostrovaním, optickou stabilizáciou obrazu o 5,5 EV a rozsahom ohniskových vzdialeností 14-35 mm podáva vďaka asférickým členom, a členom s veľmi nízkym rozptylom, ostrý a čistý obraz. Je ideálny pre fotografovanie krajiny a architektúry, ale aj tvorbu vlogov, kde autor potrebuje stabilný široký uhol záberu.

RF 14-35 mm F4L IS USM je ďalším prírastkom do ponuky špičkových objektívov typu RF spoločnosti Canon postavených na pevných základoch systému EOS R. V spojení s inovatívnymi telami fotoaparátov ponúkajú všetky objektívy RF bezkonkurenčný optický výkon a otvárajú fotografom aj filmárom nové možnosti. S využitím komunikačného rozhrania bajonetu RF dokáže systém v prípade kompatibilných fotoaparátov radu EOS R využiť kombinovanú stabilizáciu obrazu v objektíve a tele, ktorá s telami Canon EOS R5 a EOS R6 dosahuje 7 EV pri zachovaní automatického ostrenia a plnej kontroly – praktické, vysoko výkonné riešenie pre fotografiu aj film.

Kompaktný objektív so širokým uhlom záberu

Vďaka veľkému priemeru bajonetu systému EOS R dosahuje objektív RF 14-35 mm F4L IS USM so svojim kompaktným optickým systémom širší uhol záberu a vysokú obrazovú kvalitu. S hmotnosťou iba 540 g sa RF 14-35 mm F4L IS USM radí po boku ľahkých kompaktných objektívov RF 24-105 mm F4L IS USM a RF 70-200 mm F4L IS USM, s ktorými tvorí trojicu so svetelnosťou f/4 a rozsahom ohniskových vzdialeností pre všetky bežné fotografické potreby. Rovnako ako aj zvyšné dva objektívy z tejto trojice má závit pre filtre s priemerom 77 mm a je veľmi kompaktný. Celý rad tvorí ideálnu trojicu cestovných objektívov - malé, ľahké a so širokými možnosťami fotografovania z rôznej perspektívy.

Široký rozsah ohniskových vzdialeností objektívu RF 14-35 mm F4L IS USM poskytuje fotografom značnú flexibilitu – môžu vďaka nemu zachytiť rôzne typy objektov a scén, vrátane krajiny a architektúry. Objektív sa vďaka systému ostrenia s pohyblivou zadnou skupinou vyznačuje bezkonkurenčnou minimálnou zaostrovacou vzdialenosťou 0,2 m a zväčšením 0,38x. To je značná výhoda predovšetkým v stiesnených priestoroch, kde fotografovi pomáha do snímky vtesnať celú scénu.

Dokonalá optika

Objektív RF 14-35 mm F4L IS USM je založený na pokročilej optickej konštrukcii s tromi členmi s veľmi nízkym rozptylom (UD) a tromi asférickými členmi z liateho skla – jeden z ktorých je zároveň asférický aj UD. Ten je výsledkom vyše päťdesiatročných skúseností spoločnosti Canon s výskumom a vývojom asférických optických prvkov pre fotoaparáty s výmennými objektívmi. Tieto prvky, ktoré sú výsledkom rozsiahlych investícií do výskumu a vývoja optiky a do vysoko presnej výrobnej technológie, majú povrch so zakrivením, ktoré sústredí svetlo do jediného bodu. To obmedzuje výskyt odchýlok a zabezpečuje dokonale ostré zábery s obrazovou kvalitou na úrovni preslávených objektívov Canon s pevnou ohniskovou vzdialenosťou. Tieto prvky zaisťujú maximálne rozlíšenie na celej ploche snímky, čo je v prípade širokouhlých objektívov obzvlášť náročné, pretože tu výrazne narastá sférické skreslenie. Šošovky sú navyše potiahnuté špeciálnymi povlaky SWC a ASC, ktoré vyvinula spoločnosť Canon. Tie predchádzajú tvorbe "závojov" a odleskov a objektív RF 14-35 mm F4L IS USM vďaka nim dosahuje mimoriadnu ostrosť a kontrast.

Spoľahlivý profesionálny výkon pre fotografiu aj film

RF 14-35 mm F4L IS USM má všetky prednosti objektívov radu L, ktoré sú zárukou konzistentných a precíznych výsledkov pri fotografovaní aj filmovaní. Ostrenie pohybom zadnej skupiny optických členov umožňuje ostriť na krátku vzdialenosť a redukuje zmenu ohniskovej vzdialenosti pri ostrení na menej ako tretinu oproti objektívu EF 16-35 mm f/4L IS USM. Motor Nano USM ostrí rýchlo, plynulo a ticho. Svetelnosť f/4 zostáva nemenná v celom rozsahu ohniskových vzdialeností, takže pri priblížení nedochádza k zmene expozície ani citlivosti. Objektív RF 14-35 mm F4L IS USM je dokonalým spoločníkom aj pre filmárov, ktorí používajú systém EOS R, pretože vďaka konštantnej svetelnosti a optickej stabilizácii obrazu o 5,5 EV a až 7 EV pri použití s telami Canon EOS R5 a EOS R6 zaručuje konzistentnú kvalitu obrazu v celej videonahrávke. Pre fotografov je výhodou možnosť fotografovať z ruky aj pri veľmi dlhých expozičných časoch.

RF 14-35 mm F4L IS USM je vybavený ovládacím prstencom, ktorý umožňuje rýchlo ovládať expozíciu, clonu a citlivosť bez nutnosti vstupovať do ponuky fotoaparátu alebo opustenia hľadáčika. Navyše má objektív trvalo aktívny prstenec ručného ostrenia a jeho robustná konštrukcia je izolovaná proti prachu a vlhkosti rovnako ako všetky objektívy radu L. Vďaka tomu môžu fotografi a filmári bez obáv pracovať za všetkých podmienok.

Hlavné funkcie a vlastnosti objektívu RF 14-35 mm F4L IS USM:

  • Vysoko kvalitný ultra-širokouhlý objektív s rozsahom ohniskových vzdialeností 14-35 mm
  • Konštantná svetelnosť f/4 pre fotografovanie za zlých svetelných podmienok
  • 3 asférické členy a 3 členy s veľmi nízkym rozptylom (UD), z ktorých je jeden zároveň asférický aj UD, zaisťujú maximálne rozlíšenie na celej ploche snímku
  • Optická stabilizácia obrazu o 5,5 EV alebo 7 EV pri použití s telom vybaveným internou stabilizáciou (IBIS)
  • Motor Nano USM zabezpečuje rýchle, plynulé a tiché zaostrovanie ideálne pre natáčanie videa
  • Ovládací prstenec umožňuje priame nastavenie času, clony alebo citlivosti
  • Najkratšia zaostrovacia vzdialenosť 0,2 m pri zväčšení 0,38x
  • Nanoštruktúrová povrchová úprava SWC a antireflexná úprava ASC (Air Sphere Coating) predchádza odleskom a závojom, ktoré zhoršujú kvalitu snímky



TS
Zdroj: Canon



Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
MagickVamp
2021-07-02 16:55:36
Maly, lahky...parada
 
gytheio
2021-07-02 18:12:32
Podla mna nie je to prvy 14mm objektiv na system RF, Samyang uz davno ma 14mm.
 
calimero
2021-07-02 23:37:33
príspevok od: gytheio
Podla mna nie je to prvy 14mm objektiv na system RF, Samyang uz davno ma 14mm.
Už nemá. Potichu ho stiahol z obehu, možno nejaké problémy. Inak ten objektív používal EF elektroniku, čiže správal sa ako EF objektív s adaptérom. Nebol to čistokrvný RF.
 
gytheio
2021-07-03 06:25:54
príspevok od: calimero
Už nemá. Potichu ho stiahol z obehu, možno nejaké problémy. Inak ten objektív používal EF elektroniku, čiže správal sa ako EF objektív s adaptérom. Nebol to čistokrvný RF.
Bud je ten clanok rok stary alebo Canon zavadza. Mam ho uz asi 9 mesiacov a je to cistokrvny RF bez adaptera.

https://www.photographyblog.com/reviews/samyang_af_14mm_f2_8_rf_review
 
roka222
2021-07-03 08:24:57
príspevok od: MagickVamp
Maly, lahky...parada
Len tá cena ,, zabolí ,,
 
roka222
2021-07-03 08:28:01
príspevok od: calimero
Už nemá. Potichu ho stiahol z obehu, možno nejaké problémy. Inak ten objektív používal EF elektroniku, čiže správal sa ako EF objektív s adaptérom. Nebol to čistokrvný RF.
https://www.e-infin.com/eu/item/4040/samyang_mf_14mm_f/2.8_lens_for_canon_rf

https://www.e-infin.com/eu/item/4071/samyang_af_14mm_f/2.8_lens_for_canon_rf
 
marcelito
2021-07-03 09:30:35
príspevok od: roka222
https://www.e-infin.com/eu/item/4040/samyang_mf_14mm_f/2.8_lens_for_canon_rf

https://www.e-infin.com/eu/item/4071/samyang_af_14mm_f/2.8_lens_for_canon_rf
Samyang už sa k tomu oficiálne vyjadril, že Canon s každým firmware updatom zruší kompatibilitu s ich objektívmi, tým pádom musia zakaždým programovať nový firmware pre objektív a to sa im neoplatí. To som našiel na nete.
 
marcelito
2021-07-03 09:31:55
Parádny objektív, ale tá cena je masaker. Pred rokom som za menej kúpil RF 15-35 F2,8
 
calimero
2021-07-03 13:04:54
príspevok od: gytheio
Bud je ten clanok rok stary alebo Canon zavadza. Mam ho uz asi 9 mesiacov a je to cistokrvny RF bez adaptera.

https://www.photographyblog.com/reviews/samyang_af_14mm_f2_8_rf_review
Optika áno, navrhnutá na bezzrkadlo, elektronika vychádza z EF. Preto tam napr. nie je programovateľný ring. Softvérovo to nie je RF objektív.
 
calimero
2021-07-03 13:10:33
príspevok od: roka222
https://www.e-infin.com/eu/item/4040/samyang_mf_14mm_f/2.8_lens_for_canon_rf

https://www.e-infin.com/eu/item/4071/samyang_af_14mm_f/2.8_lens_for_canon_rf
Čo tým chcel autor povedať?

AF verzia sa dopredáva, Samyang ho už oficiálne v ponuke nemá.
MF verzia samozrejme existuje, no elektronika, no problem. Za konkurenta pre RF 14-35mm by som ho nepovažoval.
 
Johnnny
2021-07-03 13:46:23
príspevok od: marcelito
Samyang už sa k tomu oficiálne vyjadril, že Canon s každým firmware updatom zruší kompatibilitu s ich objektívmi, tým pádom musia zakaždým programovať nový firmware pre objektív a to sa im neoplatí. To som našiel na nete.
To je fajn sprava. Ak by som sa niekedy rozhodoval pre FF, vyber by mi to rozhodne ulahcilo
 
gytheio
2021-07-03 14:15:37
príspevok od: calimero
Optika áno, navrhnutá na bezzrkadlo, elektronika vychádza z EF. Preto tam napr. nie je programovateľný ring. Softvérovo to nie je RF objektív.
Nikdy nepouzivam programovatelny ring a to ze to softverovo nie je RF... Je spolahlivy rychly ostry, jedine co ma spolocne s EF je to, ze dost deformuje.
 
calimero
2021-07-03 14:33:57
príspevok od: gytheio
Nikdy nepouzivam programovatelny ring a to ze to softverovo nie je RF... Je spolahlivy rychly ostry, jedine co ma spolocne s EF je to, ze dost deformuje.
Mňa nezaujíma, či ring používate. Ide o to, že to nie je čistokrvný RF, ako ste tvrdili. Je to taký mačkopes. Samyang určite vie najlepšie, prečo ho prestal vyrábať. Canon má asi dosť dobre chránený firmvér v R-kových telách a kedykoľvek je schopný deaktivovať ľubovoľný objektív tretích výrobcov.
 
gytheio
2021-07-03 14:41:05
príspevok od: calimero
Mňa nezaujíma, či ring používate. Ide o to, že to nie je čistokrvný RF, ako ste tvrdili. Je to taký mačkopes. Samyang určite vie najlepšie, prečo ho prestal vyrábať. Canon má asi dosť dobre chránený firmvér v R-kových telách a kedykoľvek je schopný deaktivovať ľubovoľný objektív tretích výrobcov.
Co by tym asi docielil keby niekoho deaktivoval? To, ze by si podpilil konar na ktorom sedi.
A to, ze ta nezaujima ci niekto pouziva ten ring, to gro toho objektivu vobec nie je ten ring ani ten RF softver. Foti uplne tak isto ako keby to ten objektiv mal.
 
gytheio
2021-07-03 14:44:59
príspevok od: calimero
Mňa nezaujíma, či ring používate. Ide o to, že to nie je čistokrvný RF, ako ste tvrdili. Je to taký mačkopes. Samyang určite vie najlepšie, prečo ho prestal vyrábať. Canon má asi dosť dobre chránený firmvér v R-kových telách a kedykoľvek je schopný deaktivovať ľubovoľný objektív tretích výrobcov.
Predtym si tvrdil, ze prestal vyrabat AF, teraz aj RF? Je stale v predaji.
 
calimero
2021-07-03 14:45:45
príspevok od: gytheio
Co by tym asi docielil keby niekoho deaktivoval? To, ze by si podpilil konar na ktorom sedi.
A to, ze ta nezaujima ci niekto pouziva ten ring, to gro toho objektivu vobec nie je ten ring ani ten RF softver. Foti uplne tak isto ako keby to ten objektiv mal.
Ja nie som inžinier z Canonu, ale Canon sa už roky snaží o to, aby predával len vlastné objektívy. To je o ňom známe. Asi má na to vlastné dôvody a môže si to dovoliť. A váš Samyang je asi jednou z prvých obetí, viď príspevky vyššie.
 
gytheio
2021-07-03 14:47:12
príspevok od: calimero
Ja nie som inžinier z Canonu, ale Canon sa už roky snaží o to, aby predával len vlastné objektívy. To je o ňom známe. Asi má na to vlastné dôvody a môže si to dovoliť. A váš Samyang je asi jednou z prvých obetí, viď príspevky vyššie.
Skor si myslim, ze si vobec nevedel, ze tento objektiv existuje.
 
calimero
2021-07-03 14:48:27
príspevok od: gytheio
Predtym si tvrdil, ze prestal vyrabat AF, teraz aj RF? Je stale v predaji.
Samyang vyrábal dve verzie s bajonetom RF. Plne manuálnu a potom ten mačkopes s AF. V súčasnosti robí už len manuálnu verziu.
 
calimero
2021-07-03 14:51:49
príspevok od: gytheio
Skor si myslim, ze si vobec nevedel, ze tento objektiv existuje.
Vedel som veľmi dobre, že existuje, hneď od prvého dňa, ako ho Samyang predstavil. Dokonca som si ho chcel aj kúpiť, ale po prečítaní recenzií som sa na to vykašľal.
 
gytheio
2021-07-03 14:58:15
príspevok od: calimero
Vedel som veľmi dobre, že existuje, hneď od prvého dňa, ako ho Samyang predstavil. Dokonca som si ho chcel aj kúpiť, ale po prečítaní recenzií som sa na to vykašľal.
Pisal si o AF verzii s adapterom, nevedel si o RF.
 
calimero
2021-07-03 15:03:14
príspevok od: gytheio
Pisal si o AF verzii s adapterom, nevedel si o RF.
Ty si Talian? Napísal som "Inak ten objektív používal EF elektroniku, čiže správal sa ako EF objektív s adaptérom. Nebol to čistokrvný RF."

Samyang urobil jednoduchú vec. Optiku použil takú istú, ako má AF 14 pre Sony a dal do toho elektroniku pre Canon EF a fukol tam RF bajonet. Mačkopes. Ten objektív je síce opticky konštruovaný pre mirroless, ale elektronika sa správa tak akoby tam bol nasadený adpatér pre EF objektívy. Kapišto?
 
gytheio
2021-07-03 15:12:32
príspevok od: calimero
Ty si Talian? Napísal som "Inak ten objektív používal EF elektroniku, čiže správal sa ako EF objektív s adaptérom. Nebol to čistokrvný RF."

Samyang urobil jednoduchú vec. Optiku použil takú istú, ako má AF 14 pre Sony a dal do toho elektroniku pre Canon EF a fukol tam RF bajonet. Mačkopes. Ten objektív je síce opticky konštruovaný pre mirroless, ale elektronika sa správa tak akoby tam bol nasadený adpatér pre EF objektívy. Kapišto?
ok
 
MagickVamp
2021-07-03 22:33:08
príspevok od: roka222
Len tá cena ,, zabolí ,,
To ano. Tak ale ked vysla 16-35F4L tak stala kolo 1200 a to bolo 7 rokov dozadu... Takze nic ine sa asi cakat nedalo. Ale ja tiez vzdy cakam menej...tiez som si vravel keby tak stal ako teraz stoji 16-35F4ka, ze ich mozem len vymenit. Zazrak sa nekonal
 
Štefan Káčer
2021-07-06 17:36:37
príspevok od: gytheio
Bud je ten clanok rok stary alebo Canon zavadza. Mam ho uz asi 9 mesiacov a je to cistokrvny RF bez adaptera.

https://www.photographyblog.com/reviews/samyang_af_14mm_f2_8_rf_review
asi som zle cital, respektive nepochopil ...
CANON uvadza na trh RF objektiv ... neviem o tom, ze by mal CANON nejaky iny rf s-od 14 mmm ... o nejakom Samyangu, Laowe, tamrone a podobne nepise ani slovo
 
gytheio
2021-07-06 17:59:59
príspevok od: Štefan Káčer
asi som zle cital, respektive nepochopil ...
CANON uvadza na trh RF objektiv ... neviem o tom, ze by mal CANON nejaky iny rf s-od 14 mmm ... o nejakom Samyangu, Laowe, tamrone a podobne nepise ani slovo
Opakuje sa to v prvych troch vetach toho clanku a to, ze Canon predstavil doposial najkratsiu ohniskovu vzdialenost u objektivov rady RF 14mm. Pritom Samyang 14mm RF je v predaji uz rok.
 
Štefan Káčer
2021-07-06 21:08:26
príspevok od: gytheio
Opakuje sa to v prvych troch vetach toho clanku a to, ze Canon predstavil doposial najkratsiu ohniskovu vzdialenost u objektivov rady RF 14mm. Pritom Samyang 14mm RF je v predaji uz rok.
CANON predstavil najsirsi canon RF objektiv, nepredstavuje inych vyrobcov, co je na tom take tazke pochopit, zeby ste sa chceli na fore venovat takymto blbostiam, ale vlasne uz aj ja
 
gytheio
2021-07-07 04:43:08
príspevok od: Štefan Káčer
CANON predstavil najsirsi canon RF objektiv, nepredstavuje inych vyrobcov, co je na tom take tazke pochopit, zeby ste sa chceli na fore venovat takymto blbostiam, ale vlasne uz aj ja
Je tam napisane, ze zo vsetkych objektivov radu RF. Canon nie je jediny ktory pouziva oznacenie RF.
Ale mas pravdu nechajme to tak.
 
roka222
2021-07-08 06:48:35
príspevok od: gytheio
Je tam napisane, ze zo vsetkych objektivov radu RF. Canon nie je jediny ktory pouziva oznacenie RF.
Ale mas pravdu nechajme to tak.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia