Hore

Canon rozširuje systém EOS R o 2 nové bezzrkadlovky a 2 objektívy

Spoločnosť Canon rozširuje systém EOS R o dve nové bezzrkadlovky – Canon EOS R50 a R8 – a dva nové objektívy – RF-S 55-210 mm F5-7.1 IS STM a RF 24-50 mm F4.5-6.3 IS STM. R50ka je vstupnou bránou do rodiny fotoaparátov EOS R a bude preto ideálnou voľbou pre začínajúcich tvorcov obsahu. R8-ka je najľahšou plnoformátovou bezzrkadlovkou, ktorá svojim prevedením a výkonom posunie vášeň k fotke a videu na novú úroveň.

Canon EOS R50

Spoločnosť Canon Europe predstavuje nový fotoaparát EOS R50, ktorý otvára ideálnu cestu do rodiny fotoaparátov EOS R, a to najmä tvorcom obsahu, ktorí chcú pozdvihnúť úroveň produkcie nad možnosti smartfónu. Natáčanie v 4K, skvelý zvuk a ostré snímky,  to všetko tento všestranný fotoaparát zvládne. Jeho prívetivé používateľské rozhranie, zjednodušená ergonómia a nové pokročilé automatické režimy zabezpečujú výsledky porovnateľné s profesionálnymi prístrojmi. EOS R50 je ideálny pre všetkých začínajúcich tvorcov, ktorí hľadajú fotoaparát na zdokonalenie svojho filmového aj fotografického štýlu. Spoločnosť Canon zároveň na trh uvádza kompaktný teleobjektív RF-S 55-210 mm F5-7.1 IS STM vyvinutý špeciálne pre fotoaparáty APS-C radu EOS R.

Fotografujte s ľahkosťou

Vďaka ľahkej konštrukcii a pohodlnému úchopu si môžu aktívni tvorcovia obsahu brať svoj EOS R50 kamkoľvek. Pomocou polohovateľnej dotykovej obrazovky môžete komponovať záber z ľubovoľného uhla – zhora, zdola alebo s fotoaparátom otočeným k sebe pre vlogovanie a autoportréty. Vďaka dotykovej obrazovke, elektronickému hľadáčiku a zjednodušenému rozloženiu ovládacích prvkov je ovládanie fotoaparátu úplne intuitívne.

Kreatívny asistent automaticky ponúka ideálne nastavenie pre rôzne scény, zatiaľ čo funkcia kreatívneho bracketingu umožňuje nasnímať viac variantov každej snímky s rôznymi parametrami. Vďaka tomu je EOS R50 ideálny pre každého, kto hľadá fotoaparát, s ktorým by mohol rozvíjať svoje schopnosti vlastným tempom.

Tvorte ako profesionáli

Snímač formátu APS-C s vysokým rozlíšením 24,2 milióna bodov ponúka skutočnú kontrolu nad hĺbkou ostrosti, zhotovuje ostré, detailne prekreslené snímky s príjemne rozostreným pozadím a zaznamenáva video v rozlíšení UHD 4K 30p prevzorkované z rozlíšenia 6K. Automatické zlučovanie snímok vo fotoaparáte zaručuje ostrosť pri fotografovaní detailov zblízka. Fotoaparát sa môže tiež pochváliť zníženým digitálnym šumom, obmedzením svetlých prepalov pri nočnom fotografovaní a vyšším kontrastom pri širokom dynamickom rozsahu.

R50 dáva používateľom väčšie možnosti uplatniť kreativitu okrem iného aj vďaka funkcii automatického ostrenia so zdvojenými bodmi Dual Pixel CMOS Auto Focus II, ktorá detekuje a sleduje osoby, zvieratá a vozidlá a umožňuje rýchlo zaostriť aj na objekty v pohybe. K tomu ponúka sekvenčné snímanie rýchlosťou 12 sn./s s elektronickou prvou lamelou alebo 15 sn./s s tichou elektronickou uzávierkou. Nikdy vám teda neunikne žiadny vzácny okamih.

Kompatibilita s objektívmi RF a možnosť použiť objektívy radu EF s adaptérom umožňuje fotografovať skutočne čokoľvek. EOS R50 zaručuje konzistentné výsledky umeleckých kvalít, či už použijete ultraširokouhlý objektív, univerzálny zoom, dlhý teleobjektív alebo pevné sklo.

Vďaka multifunkčným sánkam môžu vloggeri k fotoaparátu ľahko pripojiť externé príslušenstvo, napríklad mikrofón, ktorý tak bude odolnejší voči okolitému hluku ako pri pripojení káblom. Sánky môžu tiež slúžiť na napájanie nového príslušenstva z batérie fotoaparátu, takže používatelia nemusia riešiť energiu pri práci v teréne.

Jednoduché pripojenie a zdieľanie

Fotoaparát dáva ambicióznym tvorcom obsahu možnosť prekračovať hranice bez toho, aby museli opustiť svoje zavedené postupy. Bezproblémové pripojenie cez Wi-Fi® a Bluetooth® [1] umožňuje pomocou aplikácie Camera Connect prenášať snímky a videá z fotoaparátu a okamžite ich zdieľať alebo ovládať prístroj na diaľku. Pripojenie cez Bluetooth je tiež ideálnym riešením pre vlogovanie alebo skupinové fotografie, pretože umožňuje jednoduché ovládanie pomocou diaľkového ovládača BR-E1 alebo smartfónu, vrátane zhotovovania snímok alebo spustenia a zastavenia nahrávania. Fotoaparát EOS R50 je tiež možné používať ako webovú kameru pri pripojení cez USB vďaka technológii UVC/UAC, pričom nie je nutný žiadny ďalší softvér.

Spoločnosť Canon tiež aktualizovala web služby image.canon, ktorú teraz môže využívať širší okruh používateľov vďaka podpore videa Adobe® Lightroom® a firemného využitia, s kompatibilitou s množstvom služieb vrátane Frame.io a účtov Google PhotoTM [2].

Dokonalý zoomový objektív na cesty

RF-S 55-210 mm F5-7.1 IS STM je kompaktný všestranný objektív s premenlivou ohniskovou vzdialenosťou (cca 3,8x) a bajonetom RF, ktorý je ideálny na zachytenie vzdialenejších objektov alebo na dosiahnutie lichotivého vzhľadu pri portrétoch, kde objekt vystupuje na mäkkom pozadí. Vďaka stabilizácii obrazu môžu používatelia zhotovovať ostré fotografie aj bez statívu. Systém automatického ostrenia STM má tichý a hladký chod, takže je ideálny na natáčanie videa. Objektív RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM je ideálny pre fotografovanie na cestách, ale aj športu alebo domácich maznáčikov. Je vhodný pre používateľov, ktorí chcú experimentovať s rôznym nastavením a predĺžiť si dosah. Objektív je ideálnym doplnkom pre používateľov fotoaparátov EOS R50 s objektívom RF-S 18-45 mm F4.5-6.3 IS STM.

Cena novinky Canon EOS R50 bude od 829 EUR s DPH a dostupná bude koncom marca 2023.

Hlavné funkcie a vlastnosti bezzrkadlovky Canon EOS R50:

  • Snímač formátu APS-C s rozlíšením 24,2 milióna bodov
  • Nové pokročilé automatické režimy
  • Automatické ostrenie pomocou technológie Dual Pixel CMOS Auto Focus II
  • Otočný a výklopný dotykový displej s uhlopriečkou 3 palce
  • Video UHD 4K 30p prevzorkované z 6K

Hlavné funkcie a vlastnosti objektívu Canon RF 24-50 mm F4.5-6.3 IS STM:

  • Teleobjektív typu RF-S s premenlivou ohniskovou vzdialenosťou (cca 3,8x) pokrýva rozsah 88-336 mm v prepočte na kinofilm
  • Nová optika využívajúca asférické šošovky PMo
  • Umožňuje fotografovanie zblízka pri maximálnom zväčšení 0,28x
  • Optická stabilizácia obrazu až o 4,5 EV (štandard CIPA) a 7 EV pri použití spoločne so stabilizáciou v tele prístroja (IBIS)


[1] Prístroj je vybavený technológiou Bluetooth® s nízkou spotrebou Názov Bluetooth® a logo sú ochranné známky spoločnosti Bluetooth SIG, Inc. a spoločnosť Canon Europe Ltd. ich smie používať na základe licencie. Iné ochranné známky a obchodné názvy patria ich príslušným vlastníkom. Wi-Fi® je ochranná známka Wi-Fi Alliance. Názov Bluetooth® a logo sú ochranné známky spoločnosti Bluetooth SIG, Inc. a spoločnosť Canon Inc. ich smie používať na základe licencie. Iné ochranné známky a obchodné názvy patria ich príslušným vlastníkom.

[2] Google Play a Android sú ochranné známky spoločnosti Google LLC.


Canon EOS R8 

Spoločnosť Canon Europe predstavuje nový plnoformátový bezzrkadlový fotoaparát s výmennými objektívmi EOS R8, ktorý preberá niektoré technológie špičkového fotoaparátu EOS R6 Mark II. Vďaka kompaktnému prevedeniu podobnému fotoaparátu EOS RP, ponúka tento výkonný fotografický a filmový prístroj nadšencom a študentom nástroj, aký potrebujú na to, aby sa vo svojej záľube posunuli na vyššiu úroveň.

Fotoaparát EOS R8 je vybavený 24,2-megapixelovým plnoformátovým snímačom typu CMOS s vysokou citlivosťou ISO a širokým dynamickým rozsahom. Je ideálnou voľbou pre fotografovanie portrétov, akcií a krajiny, kde ponúka širšiu, umeleckú perspektívu. Spoločne s novo uvedeným malým a ľahkým objektívom s premenlivou ohniskovou vzdialenosťou RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM tvorí EOS R8 kompaktné, ale veľmi schopné vybavenie, ktoré umožňuje fotografom dávať priechod kreativite v plnom formáte.

Plnoformátová kvalita v ľahkom tele

Fotoaparát EOS R8 je vybavený plnoformátovým snímačom typu CMOS s rozlíšením 24,2 milióna bodov, ktorý poskytuje rovnako prekreslené snímky ako fotoaparát EOS R6 Mark II. Ide o špičkový snímač vo svojej triede, ktorý ponúka vysokú rýchlosť čítania a umožňuje tak množstvo pokročilých funkcií, vrátane obmedzenia skreslenia vplyvom pohybu uzávierky, priebežné snímanie rýchlosťou 40 sn./s a citlivosť ISO až 102 400 s nízkou úrovňou šumu. Vďaka tomu je fotoaparát EOS R8 ideálny na fotografovanie v prostrediach so slabou úrovňou osvetlenia, kde sa objekty pohybujú. Rozšírený dynamický rozsah taktiež umožňuje zachytiť pôsobivé snímky s výraznou farebnosťou. Plnoformátový snímač zároveň ponúka menšiu hĺbku ostrosti, ktorá kreslí mäkké pozadie a pomáha vyniknúť fotografovanému objektu.

EOS R8 s hmotnosťou približne 461 g (s kartou a batériou) je doposiaľ najľahším plnoformátovým fotoaparátom systému EOS R spoločnosti Canon. Fotoaparát s rozmermi 132,5 x 86,1 x 70 mm je veľkosťou porovnateľný s modelom EOS RP, avšak ponúka v kompaktnom tele množstvo ďalších funkcií profesionálnej úrovne. Fotoaparát EOS R8 je vybavený elektronickým hľadáčikom (EVF) s vysokým rozlíšením 2,36 milióna bodov so snímkovou frekvenciou až 120 sn./sa podporuje podporuje pamäťové karty typu SD UHS-II. Vďaka intuitívnemu rozhraniu sa fotoaparát v teréne ľahko ovláda. Prispieva k tomu aj praktický volič režimov s 12 možnosťami pre statické snímky aj video a samostatný prepínač medzi fotografovaním a filmovaním.

Zachyťte život v pohybe

Pokročilý snímač fotoaparátu EOS R8 vytvára ostrý a detailne prekreslený videozáznam v rozlíšení 4K 60p v plnej šírke prevzorkovaný z 6K, a tiež v rozlíšení Full HD 180 sn./s pre spomalené videá. Fotoaparát podporuje interný záznam Canon Log 3 v 10-bitovom formáte YCbCr 4:2:2 H.265, ktorý ponúka väčší dynamický rozsah a väčšiu flexibilitu pri postprodukcii. Alternatívne je možné zvoliť režimy HDR PQ alebo HDR Movie, ktoré vyhovujú pracovným postupom HDR a poskytujú čistý výstup cez HDMI do kompatibilných zariadení.

Fotoaparát EOS R8 je vybavený funkciou kompenzácie zmeny zorného uhla pri úprave zaostrovacej vzdialenosti. Ponúka tiež predĺženú dobu filmovania, a to až dve hodiny v normálnom režime videa [1], čo je ideálne pre zhotovovanie vlogov alebo natáčanie na akciách.

EOS R8 je vybavený rovnakou technológiou automatického ostrenia so zdvojenými bodmi Dual Pixel CMOS AF II ako modely EOS R5 a EOS R6 Mark II a zaostrí už za 0,03 sekundy [2] aj pri snímaní rýchlosťou 40 sn./s s elektronickou uzávierkou. Tento inteligentný systém dokáže detekovať a sledovať množstvo rôznych objektov vrátane zvierat, vozidiel a ľudí a umožňuje zvoliť detekciu hlavy, tváre alebo očí pre presné zaostrenie. Pre ešte lepšiu kontrolu nad snímkou je dokonca možné vybrať, ktoré oko bude uprednostňované. Pre zjednodušenie detekcie pri tak širokej škále podporovaných objektov môžu používatelia zvoliť automatické nastavenie, ktoré vyberie objekt na základe kompozície snímky. Funkcia je použiteľná aj pri slabom osvetlení už od -6,5 EV [3].

Vylepšená konektivita

Vďaka vstavanému pripojeniu [4] 2,4 GHz Wi-Fi® a Bluetooth® môžu používatelia ľahko zdieľať svoju prácu a využívať aplikáciu Camera Connect, pričom overovanie WPA/WPA2/WPA3 zaisťuje bezpečné pripojenie. Pre majiteľov iPhonov má EOS R8 certifikáciu iOS MFITM [5], čo umožňuje priame sťahovanie a ovládanie. EOS R8 je možné vďaka podpore štandardov USB triedy video zariadení (UVC) a USB triedy audio zariadení (UAC) používať ako webovú kameru. Používatelia s predplatným služby image.canon môžu využívať nástroj na spracovanie obrazu založený na neurálnej sieti [6] na pokročilú redukciu šumu a moiré a získavať tak prirodzene vyzerajúce snímky vo formáte JPEG a HEIF.

Spoločnosť Canon tiež aktualizovala web služby image.canon, ktorú teraz môže využívať širší okruh používateľov vďaka podpore videa Adobe® Lightroom® a firemného využitia, s kompatibilitou s množstvom služieb vrátane Frame.io a účtov Google PhotoTM [7].

Malý a ľahký zoomový objektív pre každodenné použitie

RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM je malý a ľahký objektív s 2x zoomom a ohniskovou vzdialenosťou 24-50 mm, ktorý je skvelou voľbou pre zlepšenie fotografických a filmových zručností, najmä pri portrétnej, interiérovej alebo cestovnej fotografii. Ponúka pokročilú stabilizáciu obrazu až o 4,5 EV, ktorá sa v spojení s funkciou IBIS v tele fotoaparátu EOS R zvyšuje na 7 EV, čo znamená, že fotografi a filmári môžu pracovať aj za zlých svetelných podmienok bez potreby statívu. Motor automatického ostrenia STM je rýchly a tichý, s dodatočnou možnosťou ovládania pomocou prispôsobiteľného prstenca na objektíve. Ten používateľom umožňuje prepínať medzi rôznymi režimami, takže môžu fotografovať a natáčať ako profesionáli. Objektív RF 24-50 mm F4.5-6.3 IS STM ťaží z výhod bajonetu RF. Spolupracuje s fotoaparátmi radu EOS R a podporuje širokú škálu funkcií pre vylepšenie obrazu vo fotoaparáte, vrátane panorámovania v scénickom režime a korekcie zmeny zorného poľa pri zmene ohniskovej vzdialenosti pri videonahrávkach.

Cena novinky Canon EOS R8 bude od 1799 EUR s DPH a dostupná bude koncom apríla 2023.

Hlavné funkcie a vlastnosti bezzrkadlovky Canon EOS R8:

  • Plnoformátový snímač typu CMOS s rozlíšením 24,2 milióna bodov
  • Video 4K 60p v plnej šírke prevzorkované z 6K a záznam v rozlíšení Full HD 180 sn./s
  • Elektronický hľadáčik (EVF) s vysokým rozlíšením 2,36 milióna bodov s maximálnou obnovovacou frekvenciou až 120 sn./s
  • Inteligentná detekcia objektov vrátane zvierat, vozidiel a osôb
  • Wi-Fi a Bluetooth pre trvalé pripojenie

Hlavné funkcie a vlastnosti objektívu Canon RF 24-50 mm F4.5-6.3 IS STM:

  • Štandardný objektív s 2x zoomom s ohniskovou vzdialenosťou začínajúcou na širokouhlých 24 mm
  • Optická stabilizácia obrazu až o 4,5 EV
  • Až 7 EV pri koordinovanej činnosti OIS a IBIS
  • Vodiaca skrutka typu STM pre plynulé automatické ostrenie pri filmovaní
  • Kompaktné a ľahké prevedenie s ľahkým ovládaním


[1] Možnosť záznamu až 5 sekúnd pred stlačením spúšte. Ak vnútorná teplota fotoaparátu príliš vzrastie, doba záznamu sa môže skrátiť. Záznam videa 4K UHD 59,94p po dobu cca 30 minút bez tepelného obmedzenia je možný pri počiatočnej teplote +23 °C. Ostatné režimy nie sú teplom obmedzené.

[2] daj platný k 8. februáru 2023. Na základe pravidiel CIPA, s použitím internej metódy merania. Ostrenie pri jase EV 12 (ISO 100), pri izbovej teplote, v režime M, s objektívom RF 24-105mm F4-7,1 IS STM, fotografovanie tlačidlom spúšte, automatické ostrenie na jeden bod (stredový) pre jednu snímku.

[3] S objektívom f/1,2, stredovým ostriacim bodom a jednorazovým AF pri teplote 23 °C a ISO 100.

[4] Prístroj je vybavený technológiou Bluetooth® s nízkou spotrebou energie Názov Bluetooth® a logo sú ochranné známky spoločnosti Bluetooth SIG, Inc. a spoločnosť Canon Europe Ltd. ich smie používať na základe licencie. Iné ochranné známky a obchodné názvy patria ich príslušným vlastníkom. Wi-Fi® je ochranná známka Wi-Fi Alliance. Názov Bluetooth® a logo sú ochranné známky spoločnosti Bluetooth SIG, Inc. a spoločnosť Canon Inc. ich smie používať na základe licencie. Iné ochranné známky a obchodné názvy patria ich príslušným vlastníkom.

[5] Apple, Apple TV, Apple Watch, iPad, iPad Air, iPad Pro, iPhone a Lightning sú ochranné známky spoločnosti Apple Inc. registrované v USA a ďalších krajinách. tvOS je obchodná známka spoločnosti Apple Inc. iPhone je obchodná známka spoločnosti Apple Inc. registrovaná v USA a ďalších krajinách. IOS je ochranná známka spoločnosti Cisco v USA a ďalších krajinách a používa sa na základe licencie. QR Code je ochranná známka spoločnosti DENSO WAVE INCORPORATED.

[6] Aplikácia Image.canon a predplatné je zadarmo, avšak spracovanie súborov RAW v cloude je služba založená na predplatnom, ktorá vyžaduje samostatné predplatné na stránke sas.image.canon. Nástroj na spracovanie obrazu spoločnosti Canon založený na neurónovej sieti je k dispozícii prostredníctvom softvéru DPP ako súčasť postprocesu v počítači alebo v podobe nástroja Neural Network Image Processing v cloude image.canon, ktorý je možné použiť priamo z fotoaparátu.

[7] Google Play a Android sú ochranné známky spoločnosti Google LLC.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
seifi
2023-02-08 20:16:52
Moc to už nečítam tie parametre, a tak som prekvapený tými svetlosťami objektívov čo k tomu lepia. To sa umelo tlačí kamsi do priepasti ? A dôvod ? EF objektívy sa posledných 20 rokov takých parametrov hádam ani nevyrábali.
 
Paladin25
2023-02-08 20:48:14
príspevok od: seifi
Moc to už nečítam tie parametre, a tak som prekvapený tými svetlosťami objektívov čo k tomu lepia. To sa umelo tlačí kamsi do priepasti ? A dôvod ? EF objektívy sa posledných 20 rokov takých parametrov hádam ani nevyrábali.
Niekde som čítal názor že ej to tým že bezrkadlovka dokáže horšiť aj pri horšej svetelnosti, kdeždo zrkadlovky v tom mali limity. Ale technicky do toho tak nevidím...

Ten trend namiesto šero-tma robiť objektívy tma-tma vnímam aj ja.
 
MagickVamp
2023-02-08 22:24:31
príspevok od: seifi
Moc to už nečítam tie parametre, a tak som prekvapený tými svetlosťami objektívov čo k tomu lepia. To sa umelo tlačí kamsi do priepasti ? A dôvod ? EF objektívy sa posledných 20 rokov takých parametrov hádam ani nevyrábali.
Ten objektiv, to je len kompaktny setak, ktori fotografov asi nezaujme, zato dovolenkarov a vyletnikov moze. V konecnom dosledku v kombinacii s ff tento zoom nebude katastrofa. Keby to vydal m43 ako 12-25 f2,2-f3,2 tak by sa na to pozeralo zas inak. Ale ano, za mna je to tiez len krytka na fotak, ktoru si nikdy nekupim. Zato dlhodobo mi chyba rf 24-70f4...teda skladny profi zoom.
 
MagickVamp
2023-02-08 22:33:56
R8 mi pride dost nabuchana, ale velmi mi tam chyba stabilizacia...v tej cene by som to ocakaval.... v konecnom dosledku z nej mam pocit ako z 6dmkii, kde bolo vsetko super az na podpriemerny cip...
 
fatality
2023-02-09 01:03:20
príspevok od: seifi
Moc to už nečítam tie parametre, a tak som prekvapený tými svetlosťami objektívov čo k tomu lepia. To sa umelo tlačí kamsi do priepasti ? A dôvod ? EF objektívy sa posledných 20 rokov takých parametrov hádam ani nevyrábali.
najprv som si myslel to iste..ale po precitani spravy to dava vacsi zmysel..
su to setaky k najlacnejsim fotakom v rade..
ta 24-50/4-6.3 je mini setak k najmensej ff R8..siroky zaciatok, stabilizacia 4.5(7)EV..
uplne mala a lahka ff zostava..
a ta 55-210/5-7.1 zas lahke tele k R50..tiez stabilizovana az 7EV v spolupraci so
stabilizaciou v tele..podla mna pre amatera pohoda..
a kto chce, moze si na to narazit aj f1.2 nikto nikoho nenuti pouzivat
tieto setaky
 
gytheio
2023-02-09 06:36:43
Setovy objektiv ktory sa bude predavat v setoch s amaterskym fotoaparatom a nepredpoklada sa, ze s nimi bude niekto fotit narocnejsie sceny. Nevyvijaju sa iba fotoaparty, to co bolo kedysi f3.5-5.6 je dnes 4.5-6.3 s tym, ze tie nove setaky su urcite spolahlivejsie a kvalitnejsie ako stare.
Niekto kto sa vyzna spravy aj so setakom velmi kvalitnu fotografiu ale urcite si ho nekupi lebo za tu istu cenu si moze zohnat spickovy objektiv Tamron 2470.
 
z80
2023-02-09 08:49:51
"alebo na dosiahnutie lichotivého vzhľadu pri portrétoch, kde objekt vystupuje na mäkkom pozadí." Pri f/7,1 na APS-C
Je to síce reklamština ale aj tak si myslím, že by mali menej huliť.
 
seifi
2023-02-09 10:38:38
Len diskusia ; pocitovo tých objektívov RF s takýmito najnižšími vysokými clon.číslami je akosi príliš. Amatér s aparátom za 1800 ? Paráda, nemáme sa až tak zle . Citam ... špičkový snímač s nízkou úrovňou šumu, ideálny na fotografovanie v prostrediach so slabou úrovňou osvetlenia, kde sa objekty pohybujú, snímač zároveň ponúka menšiu hĺbku ostrosti, ktorá kreslí mäkké pozadie a pomáha vyniknúť fotografovanému objektu. Tak na toto tu tak taký objektív - len sa čudujem. To by mali v sete predávať niečo lepšie a kto chce, nech si dokúpi takýto seťák. A keď je R8 utesnený (je ?) je utesnený aj objektív ? Pozerám na dpreview napr. 24-105/4-7,1 , ale však sme zvyknutý f/4 na celom rozsahu a nie 7,1. Foťáky sú drahé tak aby vyšla cena prilepujú k nim takéto objektívy. A čo sa týka niečo pre amatéra na každý deň tak to musí byť niečo do vrecka napr. G5X s hľadáčikom.
 
gytheio
2023-02-09 11:10:04
príspevok od: seifi
Len diskusia ; pocitovo tých objektívov RF s takýmito najnižšími vysokými clon.číslami je akosi príliš. Amatér s aparátom za 1800 ? Paráda, nemáme sa až tak zle . Citam ... špičkový snímač s nízkou úrovňou šumu, ideálny na fotografovanie v prostrediach so slabou úrovňou osvetlenia, kde sa objekty pohybujú, snímač zároveň ponúka menšiu hĺbku ostrosti, ktorá kreslí mäkké pozadie a pomáha vyniknúť fotografovanému objektu. Tak na toto tu tak taký objektív - len sa čudujem. To by mali v sete predávať niečo lepšie a kto chce, nech si dokúpi takýto seťák. A keď je R8 utesnený (je ?) je utesnený aj objektív ? Pozerám na dpreview napr. 24-105/4-7,1 , ale však sme zvyknutý f/4 na celom rozsahu a nie 7,1. Foťáky sú drahé tak aby vyšla cena prilepujú k nim takéto objektívy. A čo sa týka niečo pre amatéra na každý deň tak to musí byť niečo do vrecka napr. G5X s hľadáčikom.
Amater nepotrebuje taky fotoaparat, s kompaktom za 500 eur bude robit take iste fotografie ako s tymto. Ten fotoaparat spolu s nejakym pancake objektivom je idealny pre kazdodenne pouzitie ked nechcete so sebou nosit brasnu, v spravnych rukach je to spickovy nastroj na zachytenie momentu co amater nedokaze. Maly nabuchany FF.
 
fatality
2023-02-09 13:41:30
príspevok od: z80
"alebo na dosiahnutie lichotivého vzhľadu pri portrétoch, kde objekt vystupuje na mäkkom pozadí." Pri f/7,1 na APS-C
Je to síce reklamština ale aj tak si myslím, že by mali menej huliť.
ale na 336mm
 
fatality
2023-02-09 13:54:04
príspevok od: seifi
Len diskusia ; pocitovo tých objektívov RF s takýmito najnižšími vysokými clon.číslami je akosi príliš. Amatér s aparátom za 1800 ? Paráda, nemáme sa až tak zle . Citam ... špičkový snímač s nízkou úrovňou šumu, ideálny na fotografovanie v prostrediach so slabou úrovňou osvetlenia, kde sa objekty pohybujú, snímač zároveň ponúka menšiu hĺbku ostrosti, ktorá kreslí mäkké pozadie a pomáha vyniknúť fotografovanému objektu. Tak na toto tu tak taký objektív - len sa čudujem. To by mali v sete predávať niečo lepšie a kto chce, nech si dokúpi takýto seťák. A keď je R8 utesnený (je ?) je utesnený aj objektív ? Pozerám na dpreview napr. 24-105/4-7,1 , ale však sme zvyknutý f/4 na celom rozsahu a nie 7,1. Foťáky sú drahé tak aby vyšla cena prilepujú k nim takéto objektívy. A čo sa týka niečo pre amatéra na každý deň tak to musí byť niečo do vrecka napr. G5X s hľadáčikom.
pozri, ja som posledny, co by obhajoval takuto politiku..
tiez som cakal, ze po tych oslavnych csc odach tu budu male spratne
fotaky a objektivy, o triedu mensie a svetlejsie ako pri dslr..
na druhu stranu snimace, ostrenie, stabilizacia su dnes niekde inde nez pri dslr,
takze paradoxne kvalita bude vyssia, alebo minimalne rovnaka, aj pri papierovo
horsej svetelnosti..
no a ceny..to je samostatna kapitola..
je to suhrn mensich predajov, zvysenych nakladov, prechodu na novu technologiu,
inflacie..atd..
nikoho to netesi, ale svojvolne to nieje..nikto nieje taky blazon, aby si pilil
pod sebou konar schvalne vysokymi cenami..
v konkurencii inych firiem a stale lepsich mobilov, ktore okrem nadsencov a profikov,
ostatnym bohate stacia..
 
seifi
2023-02-09 15:38:26
príspevok od: fatality
pozri, ja som posledny, co by obhajoval takuto politiku..
tiez som cakal, ze po tych oslavnych csc odach tu budu male spratne
fotaky a objektivy, o triedu mensie a svetlejsie ako pri dslr..
na druhu stranu snimace, ostrenie, stabilizacia su dnes niekde inde nez pri dslr,
takze paradoxne kvalita bude vyssia, alebo minimalne rovnaka, aj pri papierovo
horsej svetelnosti..
no a ceny..to je samostatna kapitola..
je to suhrn mensich predajov, zvysenych nakladov, prechodu na novu technologiu,
inflacie..atd..
nikoho to netesi, ale svojvolne to nieje..nikto nieje taky blazon, aby si pilil
pod sebou konar schvalne vysokymi cenami..
v konkurencii inych firiem a stale lepsich mobilov, ktore okrem nadsencov a profikov,
ostatnym bohate stacia..
Pozri, objektív alebo je alebo nie je svetelný. Stabilizácia áno, ale do 70-100 mm sa zaobídeš pri štandardnej fotografii aj bez nej; pri horších svetelných podmienkach môžeš mať 1/20 a mať nižšie ISO, ale len v prípade, že fotíš statické veci alebo chceš mať niečo máznuté. A krajinkára, čo ťahá bielu vodu, som nevidel bez statívu. Proste nemôžeš mínus vydávať za plus. Lebo lepší snímač, lepšie ostrenie sú veci nesúvisiace so svetelnosťou a stabilizácia fajn ale jej miera závisí od toho čo fotíš a aké máš ohnisko. A nikto nespomenul DOF, akoby sme s týmto parametroch prestali pracovať. A pozrel som ten R8, utesnený, a hore spomínané objektívy nie. Tak o čom to ?
 
fatality
2023-02-09 15:59:00
príspevok od: seifi
Pozri, objektív alebo je alebo nie je svetelný. Stabilizácia áno, ale do 70-100 mm sa zaobídeš pri štandardnej fotografii aj bez nej; pri horších svetelných podmienkach môžeš mať 1/20 a mať nižšie ISO, ale len v prípade, že fotíš statické veci alebo chceš mať niečo máznuté. A krajinkára, čo ťahá bielu vodu, som nevidel bez statívu. Proste nemôžeš mínus vydávať za plus. Lebo lepší snímač, lepšie ostrenie sú veci nesúvisiace so svetelnosťou a stabilizácia fajn ale jej miera závisí od toho čo fotíš a aké máš ohnisko. A nikto nespomenul DOF, akoby sme s týmto parametroch prestali pracovať. A pozrel som ten R8, utesnený, a hore spomínané objektívy nie. Tak o čom to ?
nevydavam
len vravim, ze su to len setaky, ktore s novsimi masinami fotia ako tie stare, svetelnejsie, so starymi..
kto chce, kupi si len telo a k nemu poriadny objektiv a tam sa ukaze kvalita..
toto su (a aj v minulosti boli) len "kukatka", aby fotak vobec fungoval..
a je zbytocne riesit svetelnost, dof, utesnenost,atd..vzdy to boli, az na zopar
vynimiek, len plastaky, bez nejakych vynimocnych vlastnosti..
a ty to riesis, ako keby tieto firmy mali len taketo objektivy..

 
MagickVamp
2023-02-09 16:28:02
príspevok od: seifi
Pozri, objektív alebo je alebo nie je svetelný. Stabilizácia áno, ale do 70-100 mm sa zaobídeš pri štandardnej fotografii aj bez nej; pri horších svetelných podmienkach môžeš mať 1/20 a mať nižšie ISO, ale len v prípade, že fotíš statické veci alebo chceš mať niečo máznuté. A krajinkára, čo ťahá bielu vodu, som nevidel bez statívu. Proste nemôžeš mínus vydávať za plus. Lebo lepší snímač, lepšie ostrenie sú veci nesúvisiace so svetelnosťou a stabilizácia fajn ale jej miera závisí od toho čo fotíš a aké máš ohnisko. A nikto nespomenul DOF, akoby sme s týmto parametroch prestali pracovať. A pozrel som ten R8, utesnený, a hore spomínané objektívy nie. Tak o čom to ?
Kto rozmysla ako ty, tak si kupi len telo. A dokupi si nejake zo sirokeho portfolia utesnenych a svetelnych L-kovych skiel. Je ale bezne ze zacinajuci fotograf dava telo nad objektiv. Naskrabe na telo, kupi lacny setak a casom dokupi dalsie skla. K utesnenemu 6D som ja napriklad kupil neutesnenu 50tku plastovu. 6d ma vtedy inak stalo podobne ako stoji R8.
 
seifi
2023-02-09 18:31:54
príspevok od: fatality
nevydavam
len vravim, ze su to len setaky, ktore s novsimi masinami fotia ako tie stare, svetelnejsie, so starymi..
kto chce, kupi si len telo a k nemu poriadny objektiv a tam sa ukaze kvalita..
toto su (a aj v minulosti boli) len "kukatka", aby fotak vobec fungoval..
a je zbytocne riesit svetelnost, dof, utesnenost,atd..vzdy to boli, az na zopar
vynimiek, len plastaky, bez nejakych vynimocnych vlastnosti..
a ty to riesis, ako keby tieto firmy mali len taketo objektivy..

Nie. Len debatujem a vyslovujem na pretras názor o ponúkaných objektívoch, čo to tlačia na pult. Akoby výrobcovia súťažili, kto ponúkne objektív s čo najhoršou svetelnosťou za čo najmenšie výrobné náklady. To akoby ti Toyota ponúkala nasadené plecháče, však si elektróny dokúpiš keď budeš chcieť. Kúpiš plecháče ? Veď sa na nich odvezieš. Nekúpiš. Tak prečo k utesnenému foťáku ponúkajú neutesnený objektív.
Napr. každý predajca obj. píše, od novoty nasadený filter. Tak nech pri predaji R8 predajca napíše, od novoty nasadený neutesnený objektív. Proste príde mi to nelogické s nelogickými ódami na radosť ...
 
gytheio
2023-02-09 18:56:50
príspevok od: seifi
Nie. Len debatujem a vyslovujem na pretras názor o ponúkaných objektívoch, čo to tlačia na pult. Akoby výrobcovia súťažili, kto ponúkne objektív s čo najhoršou svetelnosťou za čo najmenšie výrobné náklady. To akoby ti Toyota ponúkala nasadené plecháče, však si elektróny dokúpiš keď budeš chcieť. Kúpiš plecháče ? Veď sa na nich odvezieš. Nekúpiš. Tak prečo k utesnenému foťáku ponúkajú neutesnený objektív.
Napr. každý predajca obj. píše, od novoty nasadený filter. Tak nech pri predaji R8 predajca napíše, od novoty nasadený neutesnený objektív. Proste príde mi to nelogické s nelogickými ódami na radosť ...
Ten objektiv nie je urceny na ten fotoaparat, je to iba setovy objektiv aby pri predaji bolo nieco na tom fotoaparate aby sa dal vyskusat a samozrejme na tom Canon aj zarobi. NORMALNY clovek si ten fotoaparat s tym objektivom nekupi, ja vzdy kupujem iba telo a kazdy kto foti kupuje vzdy iba telo.
 
Paladin25
2023-02-09 20:12:14
príspevok od: seifi
Nie. Len debatujem a vyslovujem na pretras názor o ponúkaných objektívoch, čo to tlačia na pult. Akoby výrobcovia súťažili, kto ponúkne objektív s čo najhoršou svetelnosťou za čo najmenšie výrobné náklady. To akoby ti Toyota ponúkala nasadené plecháče, však si elektróny dokúpiš keď budeš chcieť. Kúpiš plecháče ? Veď sa na nich odvezieš. Nekúpiš. Tak prečo k utesnenému foťáku ponúkajú neutesnený objektív.
Napr. každý predajca obj. píše, od novoty nasadený filter. Tak nech pri predaji R8 predajca napíše, od novoty nasadený neutesnený objektív. Proste príde mi to nelogické s nelogickými ódami na radosť ...
Súhlas!

V tomto musím pochváliť Nikon, že hlavne pre "Z"tkách predáva zaujímavejšie kombinácie. Samozrejme nie vždy ale ZFC + 28čka je presne to čo sa k sebe krásne hodí. K Z6tke som ja napríklad bral 14-30tku v sete čo bol tiež dobrý kauf a úspora.

Na druhú stranu svetelnosť je len jedna z veličín ktorú vstupuje do kvality výstupu.
 
fatality
2023-02-09 23:01:27
príspevok od: seifi
Nie. Len debatujem a vyslovujem na pretras názor o ponúkaných objektívoch, čo to tlačia na pult. Akoby výrobcovia súťažili, kto ponúkne objektív s čo najhoršou svetelnosťou za čo najmenšie výrobné náklady. To akoby ti Toyota ponúkala nasadené plecháče, však si elektróny dokúpiš keď budeš chcieť. Kúpiš plecháče ? Veď sa na nich odvezieš. Nekúpiš. Tak prečo k utesnenému foťáku ponúkajú neutesnený objektív.
Napr. každý predajca obj. píše, od novoty nasadený filter. Tak nech pri predaji R8 predajca napíše, od novoty nasadený neutesnený objektív. Proste príde mi to nelogické s nelogickými ódami na radosť ...
ano, debatujeme, ale je dolezite, o com..
este raz, toto su len setaky, kazda firma, az na par vynimiek ich mala a ma take..
a takisto ma n-krat viacej kvalitnych, svetelnych objektivov..
tie vecne prirovnania k autam su od veci..fotak je fotak a auto je auto..
a zbytok uz je len mlatenie prazdnej slamy..jednoducho.. odjakziva to tak bolo a
s velkou pravdepodobnostou aj bude..
kto sa nevyzna (alebo mu to z nejakeho dovodu staci), kupi si (lacnejsie) fotak so setakom, kto sa
vyzna, kupi si (drahsie) fotak s poriadnym objektivom..
 
seifi
2023-02-10 12:20:14
príspevok od: fatality
ano, debatujeme, ale je dolezite, o com..
este raz, toto su len setaky, kazda firma, az na par vynimiek ich mala a ma take..
a takisto ma n-krat viacej kvalitnych, svetelnych objektivov..
tie vecne prirovnania k autam su od veci..fotak je fotak a auto je auto..
a zbytok uz je len mlatenie prazdnej slamy..jednoducho.. odjakziva to tak bolo a
s velkou pravdepodobnostou aj bude..
kto sa nevyzna (alebo mu to z nejakeho dovodu staci), kupi si (lacnejsie) fotak so setakom, kto sa
vyzna, kupi si (drahsie) fotak s poriadnym objektivom..
Zopakujem, že seťáky s tak mizernou svetelnosťou v takom kvante ako dnes sa k aparátom neponúkali; pozri na objektívy canon na dpreview; dokonca svetelnosť 8 aj 11. To je ako tá sklenená rúra s korálkami a zrkadielkami. A mizernú svetelnosť nevyváži ani čip, ani ostrenie, v malo prípadoch beriem ako argument stabilizáciu. Nakoniec urobíme z toho cnosť, ktorý foťák aký mizerný objektív zvládne. A ako obhájiš neutesnený objektív na utesnené telo ? Proste sú to šunty ktoré tlačia niekomu k aparátu, aby si to len kúpil. Lebo aj s objektívom. No nekup to. Ty nie, ale začiatočníci áno, a o rok tých zmetkov budú plné bazáre. Tak tie tam už nekúpi ozaj nikto.
 
MagickVamp
2023-02-10 14:24:12
príspevok od: seifi
Zopakujem, že seťáky s tak mizernou svetelnosťou v takom kvante ako dnes sa k aparátom neponúkali; pozri na objektívy canon na dpreview; dokonca svetelnosť 8 aj 11. To je ako tá sklenená rúra s korálkami a zrkadielkami. A mizernú svetelnosť nevyváži ani čip, ani ostrenie, v malo prípadoch beriem ako argument stabilizáciu. Nakoniec urobíme z toho cnosť, ktorý foťák aký mizerný objektív zvládne. A ako obhájiš neutesnený objektív na utesnené telo ? Proste sú to šunty ktoré tlačia niekomu k aparátu, aby si to len kúpil. Lebo aj s objektívom. No nekup to. Ty nie, ale začiatočníci áno, a o rok tých zmetkov budú plné bazáre. Tak tie tam už nekúpi ozaj nikto.
1.- Ja nechapem ako ta nieco take moze tak rozculovat. Objektivy pre vyletnikov, dovolenkarov, zaciatocnikov. A niektore mi aj davaju zmysel...600F11 dava zmysel aj mne. Je to objektiv za par drobnych. Ma lepsi vystup ako tamron 150-600mm na 600mm. A ked vies, ze ides si len tak vybehnut vonku cez den za pekneho pocasia, tak naco sa vlacit s tazkym tamronom ci dokonca 13 000 eur stojacou 600F4? Taktiez primorske destinacie, tam je svetla az az.

2.- To ze k utesnenemu fotaku ponukaju v sete neutesneny objektiv mi zas nepride ako nieco vynimocne. Ja by som bol aky rad, ked som zacinal fotit bolo by 6D v sete s 50F1,8. Ved preboha ked chce dakto daco utesnene tak to nekupi v sete!

Aky svetelny objektiv ti momentalne chyba v portfoliu Canon?

 
fatality
2023-02-10 14:56:36
príspevok od: seifi
Zopakujem, že seťáky s tak mizernou svetelnosťou v takom kvante ako dnes sa k aparátom neponúkali; pozri na objektívy canon na dpreview; dokonca svetelnosť 8 aj 11. To je ako tá sklenená rúra s korálkami a zrkadielkami. A mizernú svetelnosť nevyváži ani čip, ani ostrenie, v malo prípadoch beriem ako argument stabilizáciu. Nakoniec urobíme z toho cnosť, ktorý foťák aký mizerný objektív zvládne. A ako obhájiš neutesnený objektív na utesnené telo ? Proste sú to šunty ktoré tlačia niekomu k aparátu, aby si to len kúpil. Lebo aj s objektívom. No nekup to. Ty nie, ale začiatočníci áno, a o rok tých zmetkov budú plné bazáre. Tak tie tam už nekúpi ozaj nikto.
Ja nic neobhajujem a z nicoho nerobim cnost
Len tvrdim, ze svetelnost je len jeden z parametrov, ktory vplyva na kvalitu fotografie
a vdaka lepsim snimacom, stabilizacii a ostreniu dnes dostanes z tych nesvetelnych setakov,
pri ktorych nikdy neslo o kvalitu, rovnake ( a lepsie) fotografie ako kedysi so svetelnejsich..
neutesneny setak na utesnenom tele? ty asi zijes na inej planete, lebo ja si nespominam
na model, co dostal k utesnenemu telu utesneny setak.. ..
(teraz sa bavime o triede nikkor 18-55/3.5-5.6, canon 18-55/3.5-5.6 a pod co boli vyrobcom dane
setaky a nie akcie typu ze B&H video, Prolaika, Megafoto ti da k fotaku lepsi objektiv typu nikkor 16-85/3.5-5.6, ktory je mimochodom tiez nepretesneny )..
a tych f8 f11 myslis co? tie mega tele 800mm a 1200mm..ta 1200/f8 je spickove Lkove tele a
keby nebolo f8 tak ho mozes dvihat zeriavom a 800/f11 je LACNA plastova rurka, ale zaroven asi jediny 800mm udrzatelny v ruke, vhodny pre amatera, na priblizenie detailov, birding, sport za dobrych svetelnych podmienok..
ale vycitat toto Canonu co vzdy mal a ma najsirsie portfolio kvalitnych svetelnych tele objektivov,
to je hodne vecneho frflosa, ktorym bohuzial Seifi si.. ..
pekny slnecny den ti prajem.. ..
 
gytheio
2023-02-10 14:57:03
príspevok od: seifi
Zopakujem, že seťáky s tak mizernou svetelnosťou v takom kvante ako dnes sa k aparátom neponúkali; pozri na objektívy canon na dpreview; dokonca svetelnosť 8 aj 11. To je ako tá sklenená rúra s korálkami a zrkadielkami. A mizernú svetelnosť nevyváži ani čip, ani ostrenie, v malo prípadoch beriem ako argument stabilizáciu. Nakoniec urobíme z toho cnosť, ktorý foťák aký mizerný objektív zvládne. A ako obhájiš neutesnený objektív na utesnené telo ? Proste sú to šunty ktoré tlačia niekomu k aparátu, aby si to len kúpil. Lebo aj s objektívom. No nekup to. Ty nie, ale začiatočníci áno, a o rok tých zmetkov budú plné bazáre. Tak tie tam už nekúpi ozaj nikto.
Na jednej strane pises, ze stabilizacia nie je dolezita ale svetelnost na setovom objektive musi byt.. nedava to ziadnu logiku lebo ta svetelnost u bezzrkadla nie je taka dolezita ako u zrkadla. Stale ked ti vadi, ze tam stoji F4.5-6.3 mozes si zohnat stary svetelnejsi model a pouzivat ten, ale fotografie budu horsie ako s tymto novym.
 
seifi
2023-02-10 15:36:05
príspevok od: gytheio
Na jednej strane pises, ze stabilizacia nie je dolezita ale svetelnost na setovom objektive musi byt.. nedava to ziadnu logiku lebo ta svetelnost u bezzrkadla nie je taka dolezita ako u zrkadla. Stale ked ti vadi, ze tam stoji F4.5-6.3 mozes si zohnat stary svetelnejsi model a pouzivat ten, ale fotografie budu horsie ako s tymto novym.
Začal som tým, že som k tomu napísal pár riadkov, a skončilo to tým, že jeden napíše, že sa rozčulujem a druhý ma nazve frflošom. Ja som sa vyjadroval k vašim osobám, chlapi ? Či ste takí či onakí ? Za koho tu majú vás ? Nie.
Gytheio, Nepíšem že musí byť, píšem len, že taký nával objektívov so zlou svetelnosťou tu ešte nebol. A píšem názor, že sú to šunty na také aparáty.
A čo má čo bezrkadlovka či zrkadlovka do činenia so svetelnosťou? Rozdiel je v premietaní snímaného obrazu do oka - pomocou zrkadla či elektronicky do hľadáčika. Čo bude DOFka pri FF zrkadlovke iná ako pri bezzrkadlovke ? Či sa bude inak pri rovnako nastavenej clone chovať trojuholník clona, čas a ISO ?
Majte sa pekne. Mám iné možnosti tráviť čas ako dopisovaním si s vami.
 
MagickVamp
2023-02-10 15:46:25
príspevok od: seifi
Začal som tým, že som k tomu napísal pár riadkov, a skončilo to tým, že jeden napíše, že sa rozčulujem a druhý ma nazve frflošom. Ja som sa vyjadroval k vašim osobám, chlapi ? Či ste takí či onakí ? Za koho tu majú vás ? Nie.
Gytheio, Nepíšem že musí byť, píšem len, že taký nával objektívov so zlou svetelnosťou tu ešte nebol. A píšem názor, že sú to šunty na také aparáty.
A čo má čo bezrkadlovka či zrkadlovka do činenia so svetelnosťou? Rozdiel je v premietaní snímaného obrazu do oka - pomocou zrkadla či elektronicky do hľadáčika. Čo bude DOFka pri FF zrkadlovke iná ako pri bezzrkadlovke ? Či sa bude inak pri rovnako nastavenej clone chovať trojuholník clona, čas a ISO ?
Majte sa pekne. Mám iné možnosti tráviť čas ako dopisovaním si s vami.
Aky svetelny objektiv ti chyba? Ci ti len vseobecne vadi ze sa vyrabaju aj neutesnene objektivy? V portfoliu ma momentalne Canon 16 utesnenych a svetelnych RF skiel pre FF. A 12 neutesneych skiel, medzi ktorymi su aj svetelne skla, len neutesnene no. Takze mozes ocakavat ze este par neutesnenych mozno aj pride, aby dorovnal tu zaplavu tych utesnenych...asi vec pohladu...
 
gytheio
2023-02-10 16:16:03
príspevok od: seifi
Začal som tým, že som k tomu napísal pár riadkov, a skončilo to tým, že jeden napíše, že sa rozčulujem a druhý ma nazve frflošom. Ja som sa vyjadroval k vašim osobám, chlapi ? Či ste takí či onakí ? Za koho tu majú vás ? Nie.
Gytheio, Nepíšem že musí byť, píšem len, že taký nával objektívov so zlou svetelnosťou tu ešte nebol. A píšem názor, že sú to šunty na také aparáty.
A čo má čo bezrkadlovka či zrkadlovka do činenia so svetelnosťou? Rozdiel je v premietaní snímaného obrazu do oka - pomocou zrkadla či elektronicky do hľadáčika. Čo bude DOFka pri FF zrkadlovke iná ako pri bezzrkadlovke ? Či sa bude inak pri rovnako nastavenej clone chovať trojuholník clona, čas a ISO ?
Majte sa pekne. Mám iné možnosti tráviť čas ako dopisovaním si s vami.
Pri zlej svetelnosti kde uz zrkadlovka nevie zaostrit tak bezzrkadlovka s objektivom so znizenou svetelnostou stale zaostruje.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované