Hore

Digitálny fotoaparát „X half“

Spoločnosť FUJIFILM Corporation s potešením oznamuje uvedenie nového kompaktného digitálneho fotoaparátu „X half“ (modelové označenie: FUJIFILM X-HF1).

Fotoaparát optimalizovaný pre vertikálne kompozície, malé a ľahké telo s hmotnosťou 240g a klasickým dizajnom. X half ponúka nové kreatívne možnosti a očarujúce fotografické zážitky.

Tento model je digitálnou interpretáciou klasického polovičného formátu filmu. Slogan „Half the Size, Twice the Story“ (Polovičná veľkosť, dvojnásobný príbeh) naznačuje, že ide o kompaktný fotoaparát ný a zameraný na vertikálnu orientáciu snímok, čo je vhodné pre sociálne siete a moderné rozprávanie príbehov. Samozrejmosťou je retro dizajn, jednoduché ovládanie a využitie známych Fujifilm filmových simulácií ako Provia, Acros, Velvia či Classic Chrome. Cieľovou skupinou sú kreatívni fotografi, milovníci filmovej estetiky a tvorcovia obsahu, ktorí preferujú jednoduchosť a štýl pred technickými parametrami

„X half“ je vybavený zadným LCD monitorom, pre vertikálnu kompozíciu a umožňuje vertikálne snímanie a nahrávanie videa s pomerom strán 3:4. Nová funkcia 2 v 1 umožňuje spojiť dva statické snímky alebo videá do jednej kompozície priamo vo fotoaparáte , čím poskytuje bohatšie možnosti rozprávania príbehov ako pri použití jednotlivých snímok .Optický priehľadový hľadáčik evokuje pocit z filmových fotoaparátov.

Nová aplikácia „ X half “ rozšíri radosť z prezerania, zdieľania a tlače. Spárovanie fotoaparátu s mobilnými zariadeniami s rozhraním Bluetooth umožňuje prenášať statické snímky a videá do smartfónov, vychutnávať si rôzne formáty prezerania a odosielať snímky do tlačiarní instax™ Link.

Špecifikácia

• Snímač 17,7 MP (13.3mm x 8.8mm - 1 inch)

• Objektív FUJINON 10,8mm (35mm ekvivalent 32mm) F2,8, optická konštrukcia sa skladá z 6 prvkov v 5 skupinách (vrátane 3 asférických)

• Optický priehľadový hľadáčik s pokrytím cca 90%, zväčšenie cca 0,38x

• 2.4“ zadný dotykový monitor 4:3 s rozlíšením 0.92 milióna bodov

• Minimálna zaostrovacia vzdialenosť 10 cm od prednej časti objektívu

• Citlivosť ISO200-12800

• Meranie expozície TTL s 256 zónami

• Rýchlosť uzávierky 15min. - 1/2000s

• Súborové formáty JPG

• 13 filmových simulácii (PROVIA/Standard, Velvia/Vivid, ASTIA/Soft, Classic Chrome, REALA ACE, Classic Neg., Nostalgic Neg., ETERNA/Cinema, ACROS, ACROS + Ye Filter, ACROS + R Filter, ACROS + G Filter, Sepia), Efekt filmového zrna, Portrait enhancer

• Video Full HD/24p (MPEG-4 AVC/H.264)

• Slot s podporou kariet SD, SDHC a SDXC (kompatibilný s UHS-I)

• WiFi IEEE802.11a/b/g/n/ac

• Bluetooth Ver. 5.2

• USB Type-C USB2.0

• Sánky na externý blesk

• Batéria NP-W126 Li-ion s výdržou až 880 fotografii

• Hmotnosť 240g vrátane batérie a pamäťovej karty, 191g len fotoaparát

• Šírka 105.8mm, výška 64.3mm, hĺbka 30.0mm

• Dodávané príslušenstvo: Li-ion batéria NP-W126, USB kábel, slúchadlový adaptér, popruh, krytka objektívu, kryt sánok blesku


FUJIFILM X-HF1 (X Half)
Dostupnosť: Jún 2025
Farebné verzie: silver / black / charcoal silver
Doporučená MOC: 799,- Eur
https://www.fujifilm-x.com/sk-sk/products/cameras/x-hf1/




Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
kb
2025-05-28 10:30:33
Skutočne nechápem, koho chce firma Fujifilm týmto fotoaparátom osloviť. Bude to prepadák.
 
kb
2025-05-28 11:02:37
Firma Fujifilm mala v minulosti jeden sľubný koncept, ktorý by stálo za to rozvíjať aj dnes. Boli to Fuji X10, X20 a X30. Z nich za najlepšiu variantu pokladám X20 (s optickým hľadáčikom). Bohužiaľ prišla na svet v čase, keď Sony uviedol na trh RX100 s 1" čipom, ktorý ho kvalitou obrazu vysoko prevyšoval (X20 mala iba 2/3 čip a 12 Mpix). Keby dnes Fujifilm vyrobil X20-ku s 1" čipom, bola by to v podstate zmenšená X100, ktorá by si určite našla širší okruh záujemcov ako tento X half.
 
Paladin25
2025-05-28 11:07:33
príspevok od: kb
Skutočne nechápem, koho chce firma Fujifilm týmto fotoaparátom osloviť. Bude to prepadák.
Uvidíme! Ja by som nebol až tak skeptický. Fuji ukazuje že ich marketingové oddelenie vie zaujať.
Toto je v podstate skoro digitálny instax (bez možnosti tlače) Pre mňa hlúposť (hlavne v tej cene) ale my tu na východe ani nie sme cieľovka.

Keď si zoberiem za akú cenu sa predavá X100ka a aké iné možnosti máš zato možnosť postaviť tiež si poviem že to musí byť prepadák a v praxi je to úplne opačne.
 
Rofo
2025-05-28 12:39:08
príspevok od: Paladin25
Uvidíme! Ja by som nebol až tak skeptický. Fuji ukazuje že ich marketingové oddelenie vie zaujať.
Toto je v podstate skoro digitálny instax (bez možnosti tlače) Pre mňa hlúposť (hlavne v tej cene) ale my tu na východe ani nie sme cieľovka.

Keď si zoberiem za akú cenu sa predavá X100ka a aké iné možnosti máš zato možnosť postaviť tiež si poviem že to musí byť prepadák a v praxi je to úplne opačne.
Tiež si myslím. Takéto hračky dokonca môžu byť budúcnosť úspechu na trhu s foto technikou. Napríklad nový mladí hobbisti majú záujem o klasické foťáky len sporadicky, ale práve takéto hračky ich môžu zaujať.
 
kb
2025-05-28 15:22:08
príspevok od: Rofo
Tiež si myslím. Takéto hračky dokonca môžu byť budúcnosť úspechu na trhu s foto technikou. Napríklad nový mladí hobbisti majú záujem o klasické foťáky len sporadicky, ale práve takéto hračky ich môžu zaujať.
Súhlasím, je to hračka.
 
Paladin25
2025-05-28 21:04:03
príspevok od: kb
Súhlasím, je to hračka.
Osobne by som nemal problém si ju kupiť keby stále polovicu toho čo zato pýtajú. Ale ako som písal cenovo je to nastavané na západny trh. Uvidíme.... sám som zvedavý ako to dopadne... hlavne po prvotnom boome...
 
kb
2025-05-29 09:23:12
Najviac mi na tom vadí, že fotí na výšku. Aj na kinofilm sa niekedy vyrábali foťáky, ktoré fotili na výšku a na jeden film sa zmestilo 72 obrázkov. Myslím, že sa to propagovalo pod heslom : "Dvojnásobná radosť za rovnaké peniaze". Malo to akú-takú logiku z hľadiska úspory materiálu. Ale v tomto prípade v tom nevidím žiadny zmysel. Veď by stačilo otočiť ten istý čip o 90° a bol by to normálny 1" (retro)kompakt s optickým hľadáčikom. A tú "prevíjaciu" páčku si tiež mohli odpustiť, mohlo by to byť zase o niečo lacnejšie. 800 eur za hračku je aj na západe priveľa. Myslím, že cena pôjde rýchlo dolu.
 
JohnNewton
2025-05-29 12:30:22
Ako plastová lyžička od súdruhov z NDR
 
Rofo
2025-05-29 13:54:06
príspevok od: kb
Najviac mi na tom vadí, že fotí na výšku. Aj na kinofilm sa niekedy vyrábali foťáky, ktoré fotili na výšku a na jeden film sa zmestilo 72 obrázkov. Myslím, že sa to propagovalo pod heslom : "Dvojnásobná radosť za rovnaké peniaze". Malo to akú-takú logiku z hľadiska úspory materiálu. Ale v tomto prípade v tom nevidím žiadny zmysel. Veď by stačilo otočiť ten istý čip o 90° a bol by to normálny 1" (retro)kompakt s optickým hľadáčikom. A tú "prevíjaciu" páčku si tiež mohli odpustiť, mohlo by to byť zase o niečo lacnejšie. 800 eur za hračku je aj na západe priveľa. Myslím, že cena pôjde rýchlo dolu.
Ale to čo píšeš by už bol normálny foťák. A tu nejde o foťák. Je doba post fotografická. Ľudia sa chcú hrať. Keď chcú fotiť, na to majú mobily. Predávať seriózny foťák je čoraz viac limitovaná záležitosť, lebo je to pre sofistikovaného zákazníka - fotografa, ktorých bude čoraz menej. Nakoniec Fuji vyrába tých serióznych foťákov dosť. Zarobiť na boome, je extra príležitosť. Hlavne keď už majú takú obrovskú popularitu na Tik-Toku a Instagrame s Fuji X100... (ktorý mimochodom je seriózny foťák, ale vďaka influencerom sa dokáže predávať aj ako luxusná imidžovka).
 
shagy2301
2025-05-30 07:13:54
príspevok od: kb
Najviac mi na tom vadí, že fotí na výšku. Aj na kinofilm sa niekedy vyrábali foťáky, ktoré fotili na výšku a na jeden film sa zmestilo 72 obrázkov. Myslím, že sa to propagovalo pod heslom : "Dvojnásobná radosť za rovnaké peniaze". Malo to akú-takú logiku z hľadiska úspory materiálu. Ale v tomto prípade v tom nevidím žiadny zmysel. Veď by stačilo otočiť ten istý čip o 90° a bol by to normálny 1" (retro)kompakt s optickým hľadáčikom. A tú "prevíjaciu" páčku si tiež mohli odpustiť, mohlo by to byť zase o niečo lacnejšie. 800 eur za hračku je aj na západe priveľa. Myslím, že cena pôjde rýchlo dolu.
Z vašej reakcie je jasne vidieť, že nie ste cieľovka. Ja tiež nie. Ale poznám vo svojom okolí množstvo mladých ľudí ktorých by aj bavilo fotiť, ale chcú niečo čo by ich spomalilo/obmedzilo. Sú unavený z tých desiatok fotiek za sekundu pri fotoaparátorch. Sú unavený z toho ako ich mobil podvedome tlačí do posielania fotiek na Instagram. Chcú skrátka niečo čo ich donúti zastaviť sa, porozmýšľať, odfotiť a následne ak to uznajú za vhodné tak to niekde zdieľať. V extrémnych prípadoch poznám aj takých, ktorí si kvôli tomuto kúpili filmový fotoaparát.

Na záver: jasne nemusí Vám to zariadenie dávať zmysel a to je dobre. Nemá to byť niečo pre masy. Pre Vás tu má Fuji ostatné fotoaparáty radu X alebo GFX. A ak si nevyberiete u nich je tu Canon, Leica, Nikon, Panasonic, Olympus, Sigma, Sony, či iný menší výrobcovia. U nich si určite nájdete čo Vám bude vyhovovať. Ja ale chválim Fuji za to že majú odvahu urobiť iný prístroj
 
zincica
2025-05-30 12:46:23
zaujimavy pocin, hlavne je dobre ze to meni trosku pristup k foteniu - viac premyslaj pred cvaknutim, komponuj cez hladacik... co moze viest k lepsim fotografiam... skoda je vsak formatu na vysku a teda, ak chce clovek urobit foto na sirku, tak za cenu mierneho ergonomickeho nepohodlia. plus samorejme technicka kvalita snimkov pri takomo rozmere snimaca. mozno tam vsak pridaju aj kvalitne kinofilmove zrno, nech je zazitok "dokonalejsi"
 
warwick
2025-05-30 16:24:27
A keby som zobral hocijaký foťak prevrátil ho vertikálne a tak by som fotil aj to videl tak v hľadáčiku … To je zle?
Však portrety sa tak fotili bežne a neboli na to špeciálne “polovičné” foťaky.
 
kb
2025-05-30 16:54:45
príspevok od: warwick
A keby som zobral hocijaký foťak prevrátil ho vertikálne a tak by som fotil aj to videl tak v hľadáčiku … To je zle?
Však portrety sa tak fotili bežne a neboli na to špeciálne “polovičné” foťaky.
Vývojári Fujifilmu chceli vyjsť fotografom v ústrety, tak obrátili čip, aby fotografi nemuseli obracať celý fotoaparát, keď budú chcieť fotografovať na výšku. Ale asi zabudli, že teraz zase budú musieť obracať, keď budú chcieť fotiť na šírku. A to je ,myslím, vo väčšine prípadov. Skrátka to nedomysleli. A pritom stačilo urobiť ten formát 1:1. Všetci by boli spokojní.
 
shagy2301
2025-05-30 18:22:54
príspevok od: kb
Vývojári Fujifilmu chceli vyjsť fotografom v ústrety, tak obrátili čip, aby fotografi nemuseli obracať celý fotoaparát, keď budú chcieť fotografovať na výšku. Ale asi zabudli, že teraz zase budú musieť obracať, keď budú chcieť fotiť na šírku. A to je ,myslím, vo väčšine prípadov. Skrátka to nedomysleli. A pritom stačilo urobiť ten formát 1:1. Všetci by boli spokojní.
"Príbehoví" fotografi na sociálne siete fotia len na výšku Takže nejaká cieľovka tu je. To že to nie je pre Vás neznamená že tu nie je niekto kto by to nevyužil.
 
kb
2025-05-30 19:04:53
príspevok od: shagy2301
"Príbehoví" fotografi na sociálne siete fotia len na výšku Takže nejaká cieľovka tu je. To že to nie je pre Vás neznamená že tu nie je niekto kto by to nevyužil.
Internet je zaplavený fotkami na výšku, pretože tým, čo fotia smartfónmi (a je ich v súčasnej populácii drvivá väčšina), sa tak smartfón lepšie drží. Sú leniví ho otočiť o 90° a dokonca tak natáčajú aj videozáznamy. Možno sa časom dočkáme aj televízorov 9:16 a postupne sa nám vyvinie jedno oko uprostred čela a druhé pod ním.
 
shagy2301
2025-05-30 19:42:30
príspevok od: kb
Internet je zaplavený fotkami na výšku, pretože tým, čo fotia smartfónmi (a je ich v súčasnej populácii drvivá väčšina), sa tak smartfón lepšie drží. Sú leniví ho otočiť o 90° a dokonca tak natáčajú aj videozáznamy. Možno sa časom dočkáme aj televízorov 9:16 a postupne sa nám vyvinie jedno oko uprostred čela a druhé pod ním.
A presne to je tá cieľovka.
Mimochodom čo sa týka TV na výšku, tak si pozrite Samsung The Sero
 
bobo222
2025-06-01 19:06:10
Mal som už tri fiujinky a toto je prvá, čo ma absolútne nezaujala. Ale ak sa chytil instax, možno aj tu motyka vystrelí. Mladí hipsteri budú fotiť podľa svojich predstáv o fotení v minulosti.
 
kb
2025-06-01 19:30:44
Na internete som videl vtipnú charakteristiku tohto foťáku : "Polovičný formát za dvojnásobnú cenu."
 
Paladin25
2025-06-01 21:38:15
príspevok od: kb
Na internete som videl vtipnú charakteristiku tohto foťáku : "Polovičný formát za dvojnásobnú cenu."
Never všetkému čo je na internete

Profikompatky z 1 palcovým snímačom žiaľ nestoja polovicu ceny tohto fotoaparátu.
Dokonca aj mobil s 1 palcovým snímačom stojí asi dvojnásobok ....
 
kb
2025-06-02 10:55:36
príspevok od: Paladin25
Never všetkému čo je na internete

Profikompatky z 1 palcovým snímačom žiaľ nestoja polovicu ceny tohto fotoaparátu.
Dokonca aj mobil s 1 palcovým snímačom stojí asi dvojnásobok ....
Mal by som jeden nápad ako urobiť tento fotoaparát lacnejší. Keď už chce Fujifilm priblížiť dnešným (mladým) fotografom zážitok z fotografovania s klasickým analógovým fotoaparátom, nech vynechá zadný displej. Počet snímkov 36 alebo 72 by bol obmedzený softvérom. Čaro analógovej fotografie je o.i. aj v očakávaní, čo vlastne po vyvolaní filmu na ňom nájdem. Aj toto by bola cesta, ako spomaliť proces fotografovania, veď o to vlastne v tomto koncepte ide.
 
blahoslav J B Art
2025-06-02 13:44:52
príspevok od: kb
Mal by som jeden nápad ako urobiť tento fotoaparát lacnejší. Keď už chce Fujifilm priblížiť dnešným (mladým) fotografom zážitok z fotografovania s klasickým analógovým fotoaparátom, nech vynechá zadný displej. Počet snímkov 36 alebo 72 by bol obmedzený softvérom. Čaro analógovej fotografie je o.i. aj v očakávaní, čo vlastne po vyvolaní filmu na ňom nájdem. Aj toto by bola cesta, ako spomaliť proces fotografovania, veď o to vlastne v tomto koncepte ide.
ked mas napad, urob statup, vyzbieraj peniaze a mozes zacat vyrabat v Cine
ale ver mi, ze by ti ten fotak ludia tu na ephote ofrflali podobne ako tento bazmek
 
Paladin25
2025-06-02 13:54:15
príspevok od: blahoslav J B Art
ked mas napad, urob statup, vyzbieraj peniaze a mozes zacat vyrabat v Cine
ale ver mi, ze by ti ten fotak ludia tu na ephote ofrflali podobne ako tento bazmek
Ľuďom sa proste nezavdacis. Určite nie všetkým.
 
blahoslav J B Art
2025-06-02 14:03:47
príspevok od: Paladin25
Ľuďom sa proste nezavdacis. Určite nie všetkým.
presne tak
minule sa ma znamy pytal, ktory sa chvali tym, ze kupil najlepsi notebook cena/vykon, najlepsie sluchadla, ... ze chce kupit novy fotak (ma stary APSC Samsung?) a ktory fotak je teraz najlepsi?
tak som mu povedal, ze najlepsi fotak neexistuje, lebo kazdy fotograf ma ine potreby, ine vyuzitie, ine ruky, ine ... takmer vsetko
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované