Hore

M.Zuiko Digital ED 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO a E-M1X firmware s inteligentní detekcí ptáků

Profesionální super teleobjektiv, který umožňuje focení z ruky při ekvivalentních ohniscích až 1000mm a nový firmware pro E-M1X.

Dnes představené novinky byly dlouho očekávané zejména mezi fotografy divoké přírody a outdoorových sportů:

Objektiv Olympus M.Zuiko Digital ED 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO je dokončen a připraven k nasazení. Tento profesionální teleobjektiv s vysokým rozlišením je vybaven vestavěným 1,25x telekonvertorem a pokrývá širokou škálu ohniskových vzdáleností ekvivalentní 300-1000mm*. V kombinaci s volitelným telekonvertorem M.Zuiko Digital 2x MC-20 je možné dosáhnout ohniska až 2000mm*. Objektiv je založen na standardu Micro Four Thirds a je vybaven vysoce výkonným 5osým stabilizátorem obrazu. Spolu s E-M1X poskytuje nejvýkonnější stabilizaci na trhu, totiž 8 EV kroků**, což je ideální pro focení s dlouhými ohnisky z ruky. Tento unikátní objektiv bude v prodeji koncem ledna 2021.

Aby mohli majitelé E-M1X plně využít potenciál nového superteleobjektivu a dalších objektivů M.Zuiko, byl vylepšen také firmware samotného fotoaparátu. K inteligentní detekci objektů AF (Inteligent subject tracking AF) využívající technologií Deep Learning, (založené na AI), byla přidána nově detekce ptáků. Díky této nové funkci fotoaparát automaticky upřednostňuje detekci ptačího oka pro zaostření a jeho sledování. Fotograf se tak může plně soustředit na samotnou kompozici snímku, nikoliv na zaostřování. Nový firmware obsahuje další funkční vylepšení, například výstup RAW videa, který vyžadují profesionální video produkce. Firmware bude k dispozici od 3. prosince 2020.

Profesionální zoomový teleobjektiv s vysokým rozlišením, se kterým můžete fotit bez stativu i při ohniscích až 1000mm*

Objektiv je vybaven vestavěným 1,25x telekonvertorem, který nijak nesnižuje jeho vysoký optický výkon a umožňuje fotografování z ruky s ekvivalentním ohniskem až 1000mm*. Podporovány jsou také volitelné telekonvertory M.Zuiko Digital 1.4x (MC-14) a M.Zuiko Digital 2x (MC-20). V kombinaci s MC-20 poskytuje tento objektiv maximální ohnisko až 2000mm*. Objektiv M.Zuiko Digital ED 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO dokáže zaostřovat ze vzdálenosti pouhých 1,3m v celém rozsahu zoomu, čímž docílí zvětšení obrazu 0,57x*, které se zvyšuje na 0,71 x* při aktivaci vestavěného telekonvertoru. Objektiv tak lze velice dobře použít například pro přírodní makro fotografii.

Sofistikovaná optická konstrukce objektivu zahrnuje celkem 28 optických členů v 18 skupinách, včetně nově vyvinuté asférické čočky s extrémně nízkým rozptylem (EDA) a velkým průměrem a čtyř členů se super nízkým rozptylem (Super ED). To zaručuje redukci odlesků a rozptylu barev v celém rozsahu zoomu a vynikající kresbu detailu po celé ploše záběru. A to i při cloně F4,5. Originální technologie Z Coating Nano společnosti Olympus se využívá k zajištění ostrého a jasného obrazu i v obtížných fotografických situacích, jako je focení v protisvětle.

Kompaktní a lehký design odolný proti povětrnostním vlivům

Samotný tubus objektivu je vyroben z hořčíkové slitiny. Sluneční clona složená z lehkých uhlíkových vláken pak zajišťuje, že při jejím nasazení se těžiště objektivu nijak neposouvá. Použití optimálních materiálů v každé části objektivu pomáhá udržet pevnost a přesnost při současném dosažení kompaktního a lehkého designu s délkou 314,3mm a hmotností 1875g****. Objektiv M.Zuiko Digital ED 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO je navržen tak, aby fotografovi umožňoval plynule měnit jednotlivá nastavení a funkce. Spojením s profesionálním fotoaparátem Olympus OM-D E-M1X, který je stejně jako objektiv dokonale zapouzdřen proti prachu, vodě a mrazu, vzniká unikátní sestava, se kterou lze fotografovat i za těch nejdrsnějších klimatických podmínek. Ve srovnání s černým povrchem u konvenčních objektivů, odráží tepelně odolný povlak účinně infračervené paprsky slunečního záření, čímž udržuje teploty uvnitř objektivu na optimální hladině. Přední čočka je opatřena fluoridovou vrstvou, která poskytuje vysoce hladký povrch odolný poškrábání a usnadňuje tak samotné čištění čočky.

Nejvýkonnější pětiosá stabilizace na světě s kompenzací až 8 EV** a rychlý a vysoce přesný AF systém

M.Zuiko Digital ED 150-400 mm F4.5 TC1.25x IS PRO podporuje 5osou synchronizovanou stabilizaci (Sync IS). Při ekvivalentním ohnisku 300mm* dosahuje nejsilnější stabilizace obrazu na světě až 8 EV**. I při prodloužení ohniska až na ekvivalentních 2000mm* pomocí volitelného telekonvertoru MC-20, je stabilizace obrazu stále k dispozici. Díky možnosti fotit z ruky, bez použití stativu i při super dlouhých ohniscích, je tento objektiv dokonalým doplňkem speciálně pro wildlife fotografy a fotografy outdoorových sportů. Originální vysoce přesná technologie ztenčování čoček společnosti Olympus umožňuje výrobu ultra lehkých zaostřovacích členů a poskytuje rychlé a vysoce přesné zaostřování v celém rozsahu zoomu.

Firmware OM-D E-M1X verze 2.0 s automatickou detekcí ptáků

V rámci systému inteligentní detekce a zaostřování konkrétních subjektů, přibyli vedle vlaků, letadel a motorových sportů nově i ptáci. Systém dokáže  detekovat ptáky všech možných velikostí a druhů. Při fotografování se fotoaparát primárně zaměřuje na ptačí oko. V případě, že oko není schopen detekovat, přepne na detekci celé hlavy nebo těla. Tento AF režim funguje dostatečně dobře i na přirozených stanovištích ptáků, kde se mezi fotografy a fotografované objekty mohou dostat stromy, větve a jiné překážky. To umožňuje fotografovi soustředit se na samotnou kompozici. Inteligentní zaostřovací systém lze použít i ve spojení s funkcí Pro Capture, která se při  fotografování ptáků hojně používá. Tento režim defacto eliminuje zpoždění závěrky tím, že fotografuje ještě před plným domáčknutím tlačítka spouště.  Fotograf tak nikdy nezmešká rozhodující okamžiky, například když pták přilétá krmit mláďata nebo když chytá svoji kořist. Při fotografování se všemi objektivy M.Zuiko Digital, včetně superteleobjektivů, jsou ptáci detekováni po celé zaostřovací ploše, nikoliv jen ve středové části záběru.

Výstup RAW video do HDD monitoru Atomos Ninja V HDR

Videa zaznamenávaná v HDR na OM-D E-M1X nebo E-M1 Mark III v rozlišení 4K 30P / 25P / 24P a Cinema 4K 24P, lze odesílat jako 12bitová RAW data a zaznamenávat je ve formátu ProRes RAW na HDD monitoru Atomos Ninja V HDR. To umožňuje profesionální post processing nahraných video záběrů, jako je lepší úprava expozice a barevné tónování.

Pro tuto funkcionalitu je nutné aktualizovat firmware Atomosu Ninja V HDR. Aktualizace jsou k dispozici na stránce: https://www.atomos.com/firmware/ninja-v

    

Vylepšený výkon stabilizace při natáčení videa

Algoritmus stabilizace obrazu videa byl přepracován tak, aby umožňoval plynulé nahrávky s minimálními otřesy i při švenkování.

Přidán ukazatel ručního zaostřování

Tato funkce umožňuje během ručního zaostřování rychle zkontrolovat směr zaostřování a přibližnou polohu zaostření.

Nový firmware pro OM-D E-M1X, OM-D E-M1 Mark III, OM-D E-M1 Mark II a OM-D E-M5 Mark III

Firmware verze 1.2 pro OM-D E-M1 Mark III, verze 3.4 pro OM-D E-M1 Mark II a verze 1.3 pro OM-D E-M5 Mark III bude vydán současně s firmwarem verze 2.0 pro OM-D E-M1X. Všechny budou volně ke stažení 3. prosince 2020.

OM-D

E-M1X

E-M1 Mark III

E-M1 Mark II

E-M5 Mark III

1.  AF sledování ptáků

Ano

Ne

Ne

Ne

2. RAW video data výstup

Ano

Ano

Ne

Ne

3. Podpora skládaného makra na novém objektivu

Ano

Ano

Ano

Ano

4. Vylepšená stabilizace ve videu

Ano

Ano

Ano

Ano

5. Přidaný ukazatel ručního zaostřování

Ano

Ano

Ne

Ne


Související příslušenství pro objektiv

M.Zuiko Digital ED 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO

Ochranný filtr PRF-ZD95 (volitelné)

Volitelně dostupný ochranný filtr Zuiko PRF-ZD95 PRO je vybaven povlakem ZERO Coating, který potlačuje odlesky a snadno se čistí. Povrch skla je potažený fluoridem. PRF-ZD95 je ochranný filtr se saténovým rámečkem z černého hliníku pro snižení nežádoucích odlesků.

Sluneční clona na objektiv LH-115 (součástí balení)

Lehká sluneční clona z uhlíkových vláken s vynikající odolností. Vločkovaný povrch na vnitřní straně pláště zabraňuje vnitřním odleskům.

Popruh na objektiv CSS-P121 (součástí balení)

Popruh objektivu vyvinutý speciálně pro použití se superteleobjektivem. Je vyroben ze síťovaného materiálu, který zabraňuje pocení, má vynikající odpružení a protiskluzovou texturu.

Krytka objektivu LC-115 (součástí balení)

Tento látkový kryt objektivu se snadno a zejména rychle nasazuje.

Pouzdro na objektiv LSC-1642 (součástí balení)

Pouzdro na objektiv s třívrstvou konstrukcí, chrání důkladně objektiv před nepřízní počasí a nárazy. Lze jej použít k uložení objektivu s nasazenou sluneční clonou, krytkou objektivu, ochranným filtrem i telekonvertorem.

Zdarma prodloužení záruky

M.Zuiko Digital ED 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO

Nový objektiv je dodáván s prodloužením záruky o šest měsíců zdarma ***** při registraci prostřednictvím platformy mujolympus na adrese www.mujolympus.cz.

Specifikace produktu se mohou změnit bez předchozího upozornění. Nejnovější technické údaje naleznete na webových stránkách společnosti Olympus na adrese www.olympus.cz.

Cena: 6.990,- Eur.

* 35mm ekvivalent

** Podle standardů CIPA. Spolu s fotoaparátem OM-D E-M1X, s vypnutým namáčknutím IS a ohniskem nastaveným na 300mm*, k 17. listopadu 2020

**** Bez krytky objektivu, zadní krytky a clony

***** Šest měsíců záruky navíc, nad státem garantovanou záruční lhůtu

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
MagickVamp
2020-11-17 09:07:58
Len na zamyslenie, dufam ze sa niektori majitelia Olympusu zas neurazia, pisem to z pozicie niekoho kto ma rad techniku....F4,5 vs F5,6...je rozdiel v svetelnosti necele 1EV...Rozdiel v svetelnosti medzi F4,5 a F7,1 je asi 1,5EV. Co vacsie snimace hravo vyvazia lepsim ISO. Stoji to za tu vahu a nekompaktnost (31cm??).

Tiez vieme ze crop sa sprava ako vyrez z viac mpx vacsieho snimaca, sklo vam dlhsie nespravi. Napr. A7R4 v crop mode je ako original 26MPx APSC a je len na vas ci nechate vyrezavat fotak alebo do crop modu nezapnete a orezete si to samy. V Olympuse uz na vyber nie je. Bude velmi zaujimave vidiet porovnania s lahsimi a lacnejsimi sklamy na FF, napr sony 100-400 alebo novinky Rf100-500 v kombinacii s viac mpx FF, napr A7R4 a R5. Ci vobec bude nejaky zasadny rozdiel v detailoch, kvoli ktoremu by si majitelia kompaktneho systemu kupovali tak velky objektiv.
 
z80
2020-11-17 09:16:44
Cena: 6.990,- Eur. Cenové šialenstvo Olympusu dosahuje nové rekordy.

 
Johnnny
2020-11-17 09:24:08
Ono ta cena je celkom brutalna, na druhejs trane neviem, ci az tak moc. Nikon 200-400 f4 stoji napriklad podstatne viac a je podstatne tazsi. Je dost otazne ako vyjde tato 150-400 opticky, ale tipujem, ze bude este lepsi nez sucasna 300 f4. Navyse ten vstavany TC, stabilizacia deklarovana este vyssie nez u standardnych teleobjektivov a celkovo mechanicke spracovanie su featury navyse. Ale moc dobre sa to asi predavat nebude.

Skor ma sklamal fw pre Xko. Cakal som prenesenie featur z E-M1 III a to sa zatial nekona a uprimne si myslim, ze hanba mat sportove telo s najhorsim Eye AF systemom na trhu. Specialne pri tej cenovke.
 
z80
2020-11-17 09:55:37
príspevok od: Johnnny
Ono ta cena je celkom brutalna, na druhejs trane neviem, ci az tak moc. Nikon 200-400 f4 stoji napriklad podstatne viac a je podstatne tazsi. Je dost otazne ako vyjde tato 150-400 opticky, ale tipujem, ze bude este lepsi nez sucasna 300 f4. Navyse ten vstavany TC, stabilizacia deklarovana este vyssie nez u standardnych teleobjektivov a celkovo mechanicke spracovanie su featury navyse. Ale moc dobre sa to asi predavat nebude.

Skor ma sklamal fw pre Xko. Cakal som prenesenie featur z E-M1 III a to sa zatial nekona a uprimne si myslim, ze hanba mat sportove telo s najhorsim Eye AF systemom na trhu. Specialne pri tej cenovke.
Tá cena je oprávnená z hľadiska výrobných nákladov - celosvetovo sa predajú možno stovky kusov a po prepočítaní nákladov na vývoj a výrobu vyjde niečo podobne šialené. Z hľadiska situácie na trhu, v "Corona súčasnosti", keď nikto nemá nadbytok peňazí, je ale dosť prepálená.
Objektív, hlavne v "profesionálnej" triede, je pracovný nástroj. Pri nástrojoch sa vždy zvažuje pomer výkon/cena (a výkon sa zvažuje pri celom systéme, kde sa ten objektív dá použiť). Nie je to luxusný tovar typu "predlžovač vtáka", ako švajčiarske hodinky za 20 000 €, kde pri cene platí - čim viac, tým lepšie. Na objektív sa baby baliť nedajú
 
Johnnny
2020-11-17 09:59:54
príspevok od: z80
Tá cena je oprávnená z hľadiska výrobných nákladov - celosvetovo sa predajú možno stovky kusov a po prepočítaní nákladov na vývoj a výrobu vyjde niečo podobne šialené. Z hľadiska situácie na trhu, v "Corona súčasnosti", keď nikto nemá nadbytok peňazí, je ale dosť prepálená.
Objektív, hlavne v "profesionálnej" triede, je pracovný nástroj. Pri nástrojoch sa vždy zvažuje pomer výkon/cena (a výkon sa zvažuje pri celom systéme, kde sa ten objektív dá použiť). Nie je to luxusný tovar typu "predlžovač vtáka", ako švajčiarske hodinky za 20 000 €, kde pri cene platí - čim viac, tým lepšie. Na objektív sa baby baliť nedajú
To je samozrejme pravda. Ono v tejto PRO kategorii mFT celkovo taha za kratsi koniec a tie zostavy vo vysledku vychadzaju horsie nez porovnatelne zostavy s FF snimacom. Ja by som sa toho tiez zbavil, ale vzhladom k tomu za ake ceny sa to da kupit cez rozne cesticky mi to stale pride cenovo uplne v pohode
 
z80
2020-11-17 10:15:35
príspevok od: Johnnny
To je samozrejme pravda. Ono v tejto PRO kategorii mFT celkovo taha za kratsi koniec a tie zostavy vo vysledku vychadzaju horsie nez porovnatelne zostavy s FF snimacom. Ja by som sa toho tiez zbavil, ale vzhladom k tomu za ake ceny sa to da kupit cez rozne cesticky mi to stale pride cenovo uplne v pohode
Osobne si myslím, že ak sa chce fotografická divízia Olympusu (teda to, čo z neho vznikne budúci rok) zachrániť, tak ako prvý krok by malo byť urobiť z tých "cestičiek" oficiálne predajné ceny.
Pred pár dňami mi prišiel kupón na 15% "narodeninovú zľavu" z oficiálneho Olympus obchodu a vzhľadom k ponuke a cenám (aj po zľave) som sa po pár rokoch rozhodol túto zľavu nevyužiť (v minulosti som si každý rok v tomto čase kúpil od Olympusu telo alebo objektív).
 
Johnnny
2020-11-17 10:22:05
príspevok od: z80
Osobne si myslím, že ak sa chce fotografická divízia Olympusu (teda to, čo z neho vznikne budúci rok) zachrániť, tak ako prvý krok by malo byť urobiť z tých "cestičiek" oficiálne predajné ceny.
Pred pár dňami mi prišiel kupón na 15% "narodeninovú zľavu" z oficiálneho Olympus obchodu a vzhľadom k ponuke a cenám (aj po zľave) som sa po pár rokoch rozhodol túto zľavu nevyužiť (v minulosti som si každý rok v tomto čase kúpil od Olympusu telo alebo objektív).
Jo, ale 15% zlava ja smiesna Ja som k Xku za 2K dostal 100-400 (novy, 1300eurovy objektiv) zadarmo. Leicu 200 f2.8 mam za 1050 z autorizovaneho obchodu a v plnej zaruke. To su cesticky o ktorych hovorim a jeden z dovodov preco sa do zmeny systemu nejak nehrniem.

Suhlasim s tym, ze tieto "cesticky" by sa mali pretavit v cenniku. Toto je zaujimave pre majitelov mFT, ale urcite nie pre ludi, ktori si vyberaju novy fotak.
 
fatality
2020-11-17 10:53:25
príspevok od: Johnnny
Jo, ale 15% zlava ja smiesna Ja som k Xku za 2K dostal 100-400 (novy, 1300eurovy objektiv) zadarmo. Leicu 200 f2.8 mam za 1050 z autorizovaneho obchodu a v plnej zaruke. To su cesticky o ktorych hovorim a jeden z dovodov preco sa do zmeny systemu nejak nehrniem.

Suhlasim s tym, ze tieto "cesticky" by sa mali pretavit v cenniku. Toto je zaujimave pre majitelov mFT, ale urcite nie pre ludi, ktori si vyberaju novy fotak.
celkom by ma zaujimalo kto a naco si na SK, okrem Kamila Peteraja , kupil em1x..
btw. "inteligentni detekce ptaku" mozno zaujme aj inych fotografov,nez len wildliferov..
napr.bulvar
 
Johnnny
2020-11-17 11:00:52
príspevok od: fatality
celkom by ma zaujimalo kto a naco si na SK, okrem Kamila Peteraja , kupil em1x..
btw. "inteligentni detekce ptaku" mozno zaujme aj inych fotografov,nez len wildliferov..
napr.bulvar
Tych ludi je viac Za dostupnu cenu je to vyborny fotak

Tak inteligentne to asi nebude
 
MagickVamp
2020-11-17 11:11:18
príspevok od: Johnnny
Jo, ale 15% zlava ja smiesna Ja som k Xku za 2K dostal 100-400 (novy, 1300eurovy objektiv) zadarmo. Leicu 200 f2.8 mam za 1050 z autorizovaneho obchodu a v plnej zaruke. To su cesticky o ktorych hovorim a jeden z dovodov preco sa do zmeny systemu nejak nehrniem.

Suhlasim s tym, ze tieto "cesticky" by sa mali pretavit v cenniku. Toto je zaujimave pre majitelov mFT, ale urcite nie pre ludi, ktori si vyberaju novy fotak.
Len Olympus ma drahu technologiu vyroby, tie specialne zlavnene ceny to nepokryju, v principe vo vacsom mnozstve by to pokryli snad ceny za ktore si to sami nastavili na jednotlivych trhoch, no neslo to podla ich predstav. Preto sa tej divizie aj museli zbavit. No ceny klesnu este viac, nova spolocnost ktora znacku prebrala je myslim specialista na krachujuce spolocnosti. Robi akysi riadeny pad, na ktorom dokaze zarobit a myslim ze ked to bude vo finalnej faze tak sa to co este ostane bude predavat za hubicku...
 
Johnnny
2020-11-17 11:18:03
príspevok od: MagickVamp
Len Olympus ma drahu technologiu vyroby, tie specialne zlavnene ceny to nepokryju, v principe vo vacsom mnozstve by to pokryli snad ceny za ktore si to sami nastavili na jednotlivych trhoch, no neslo to podla ich predstav. Preto sa tej divizie aj museli zbavit. No ceny klesnu este viac, nova spolocnost ktora znacku prebrala je myslim specialista na krachujuce spolocnosti. Robi akysi riadeny pad, na ktorom dokaze zarobit a myslim ze ked to bude vo finalnej faze tak sa to co este ostane bude predavat za hubicku...
Co by mi nevadilo. Ja uz v zasade mam co potrebujem a dokupit si pripadne veci ktore nepotrebujem za menej penazi by mi nevadilo. Zase to nepotrebujem hrotit s FF, len nechcem vlastnit nieco co uz nema podporu, ani buducnost. Ak to budu nejakym sposobom drzat pri zivote, budem len rad

Inak tu pan uz k 150-400 ma par slov:
https://www.andyrouse.co.uk/index.php?eb=1&id=138&fbclid=IwAR1iq8jRLPoWBa-ssqXUvedWjn2Kgh4xE0TovKr7DKQ7Go2eM1Em5fQ-dDI

napriklad ta posledna fotka fotena s TC (1000mm eq) na 1/80 z ruky vyzera solidne. Skoda, ze nie je dostupna v plnom rozliseni (asi to maju zakazane)
 
z80
2020-11-17 11:28:42
príspevok od: Johnnny
Jo, ale 15% zlava ja smiesna Ja som k Xku za 2K dostal 100-400 (novy, 1300eurovy objektiv) zadarmo. Leicu 200 f2.8 mam za 1050 z autorizovaneho obchodu a v plnej zaruke. To su cesticky o ktorych hovorim a jeden z dovodov preco sa do zmeny systemu nejak nehrniem.

Suhlasim s tym, ze tieto "cesticky" by sa mali pretavit v cenniku. Toto je zaujimave pre majitelov mFT, ale urcite nie pre ludi, ktori si vyberaju novy fotak.
Lenže ja nechcem nakupovať ako za socializmu podpultové mandarínky po známosti. Alebo je zľava verejná a viem si ju naklikať priamo v e-shope a nemusím sa dohadovať s predajcom ako na arabskom trhu, alebo nič nekúpim.
 
Johnnny
2020-11-17 11:31:37
príspevok od: z80
Lenže ja nechcem nakupovať ako za socializmu podpultové mandarínky po známosti. Alebo je zľava verejná a viem si ju naklikať priamo v e-shope a nemusím sa dohadovať s predajcom ako na arabskom trhu, alebo nič nekúpim.
Tomu rozumiem: https://www.fotolab.sk/digitalne-fotoaparaty/nezrkadlovky-csc/olympus-om-d-e-m1x-telo?gclid=Cj0KCQiAhs79BRD0ARIsAC6XpaVhttIZAoAFMyrhaMcT6Owff048vZopbHCDMrfJ_2dY12OXpUpFBXYaAhZYEALw_wcB

Udries, kupis (staci, ked povies, ze poznas Johnnyho z ephota ) S dohadovanim by si z toho mozno vytrieskal viac, ale tiez to robim nerad.
 
makul
2020-11-17 11:44:04
Niečo takéto som vždy od Olympusu čakal a veľmi chcel. Len nie za takúto cenu a teraz keď pomaly ale isto končí. A ešte som si želal najaký macro objektív 100-150 mm, kvoli väčšiemu odstupu od objektu.
 
fatality
2020-11-17 11:52:23
príspevok od: Johnnny
Tych ludi je viac Za dostupnu cenu je to vyborny fotak

Tak inteligentne to asi nebude
ok..a co s nim fotis ty? musim sa pytat,kedze tu ziadne fotky nemas..
 
Johnnny
2020-11-17 11:54:33
príspevok od: fatality
ok..a co s nim fotis ty? musim sa pytat,kedze tu ziadne fotky nemas..
Povodne to boli len zvierata (kvoli tomu mFT), ale porpi este travel/turistika. Aj ked popravde aktualne, resp odkedy som ho kupil som s nim neodfotil prakticky nic, kedze je teraz situacia aka je a ja vacsinu casu presedim doma. Ale chystams a ho prave zajtra testnut na horach.
 
blahoslav J B Art
2020-11-17 12:12:24
príspevok od: Johnnny
Povodne to boli len zvierata (kvoli tomu mFT), ale porpi este travel/turistika. Aj ked popravde aktualne, resp odkedy som ho kupil som s nim neodfotil prakticky nic, kedze je teraz situacia aka je a ja vacsinu casu presedim doma. Ale chystams a ho prave zajtra testnut na horach.
pamatam sa, ze kedysi si pisal, ze s panasonicom G9 skusas tocit videa, tak ako je na tom Oly M1x s videom v porovnani s tym Panakom G9?
 
Johnnny
2020-11-17 12:23:15
príspevok od: blahoslav J B Art
pamatam sa, ze kedysi si pisal, ze s panasonicom G9 skusas tocit videa, tak ako je na tom Oly M1x s videom v porovnani s tym Panakom G9?
Ostalo to pri skusani a realne som sa popravde k nicomu vaznejsiemu nedostal. A upustil som od toho aj s dronom. Proste si to ziada iny pristup a zvladat oboje a popri si aj uzit prostredie kde sa clovek nachadza nie je jednoduche, tak soms a zmieril s tym, ze budem len fotit. G9 vo videu mam ako tak odksusanu, ale na Xku som skusal len stabilizaciu.

Cize: Z G9 dostanes viac. Priamo som to neporovnaval, ale moznost 10bit zaznamu a vysssieho FPS skratka pocitis. Na druhej strane, ak si amater a ide Ti len o obcasny zaznam, Xko moze posluzit lepsie. AF vo videu na G9 proste nie je dobry a stabilizacia je sice vyborna, ale nie je to Xko. G9 v kombinacii s digitalnou stabilizaciou zvladne bez poskakovania udrzat aj 200 f2.8, ale Xko je skoro gimbal level.
 
MagickVamp
2020-11-17 12:31:56
príspevok od: Johnnny
Co by mi nevadilo. Ja uz v zasade mam co potrebujem a dokupit si pripadne veci ktore nepotrebujem za menej penazi by mi nevadilo. Zase to nepotrebujem hrotit s FF, len nechcem vlastnit nieco co uz nema podporu, ani buducnost. Ak to budu nejakym sposobom drzat pri zivote, budem len rad

Inak tu pan uz k 150-400 ma par slov:
https://www.andyrouse.co.uk/index.php?eb=1&id=138&fbclid=IwAR1iq8jRLPoWBa-ssqXUvedWjn2Kgh4xE0TovKr7DKQ7Go2eM1Em5fQ-dDI

napriklad ta posledna fotka fotena s TC (1000mm eq) na 1/80 z ruky vyzera solidne. Skoda, ze nie je dostupna v plnom rozliseni (asi to maju zakazane)
No kym nevidis plne rozlisenie tak tazko sudit. Dalsia vec ze som si skusal napriklad RF800mm a z par foto mi prisiel ako velmi podareny kusok a z dalsich zas nie. Ja sa preto viem orientovat len v priamych zrovnaniach, aby som vedel ci sa mi za nieco oplati dat o X viac penazi. Preto by bol fajn taky test ako som pisal vyssie a myslim ze urcite bude casom. Som na neho velmi zvedavy, osobne neverim ze bude ostrejsi ako 400F4, ak ano, tak to bude ospravedlnovat tu cenu.

No ja myslim ze cielova skupina Olympusu su ludia ktorym velmi zalezalo na kazdom grame a kompaktnosti a zaroven ludia co sa nechali hyckat novymi technologiami, kedze vyvoj Olympusu mi prisiel ako najprogresivnejsi, vela veci bolo najprv v Olympuse az tak inde. Svojho casu mali najlepsie ostrenie medzi bezzrkadlami, mali mechnicku 5 osu stabilizaciu, atd. Olympus ich teraz ale skoli, ze obcas ani velkost nie je na skodu/M1x/, alebo ze kvalita obcas aj vazi/150-400/. Comu ale mozno vela Olympusakov este zatlieska(aj ked si to nikdy nekupia), ale ked zacne technologicky zaostavat - umierat, tak myslim ze to mu neodpustia a velmi rychlo sa rozlucia. A nadej ze firma co ho kupila nejak extra investuje do vyvoja je mizerna, skor len dotiahnu co Olympus zacal a vyvoj bude na konci ich priorit.
 
Johnnny
2020-11-17 12:39:46
príspevok od: MagickVamp
No kym nevidis plne rozlisenie tak tazko sudit. Dalsia vec ze som si skusal napriklad RF800mm a z par foto mi prisiel ako velmi podareny kusok a z dalsich zas nie. Ja sa preto viem orientovat len v priamych zrovnaniach, aby som vedel ci sa mi za nieco oplati dat o X viac penazi. Preto by bol fajn taky test ako som pisal vyssie a myslim ze urcite bude casom. Som na neho velmi zvedavy, osobne neverim ze bude ostrejsi ako 400F4, ak ano, tak to bude ospravedlnovat tu cenu.

No ja myslim ze cielova skupina Olympusu su ludia ktorym velmi zalezalo na kazdom grame a kompaktnosti a zaroven ludia co sa nechali hyckat novymi technologiami, kedze vyvoj Olympusu mi prisiel ako najprogresivnejsi, vela veci bolo najprv v Olympuse az tak inde. Svojho casu mali najlepsie ostrenie medzi bezzrkadlami, mali mechnicku 5 osu stabilizaciu, atd. Olympus ich teraz ale skoli, ze obcas ani velkost nie je na skodu/M1x/, alebo ze kvalita obcas aj vazi/150-400/. Comu ale mozno vela Olympusakov este zatlieska(aj ked si to nikdy nekupia), ale ked zacne technologicky zaostavat - umierat, tak myslim ze to mu neodpustia a velmi rychlo sa rozlucia. A nadej ze firma co ho kupila nejak extra investuje do vyvoja je mizerna, skor len dotiahnu co Olympus zacal a vyvoj bude na konci ich priorit.
Jo, ale ich technologicka dominancia umrela spolu s E-M1 II.

Inak je tazko urcit pre koho ten system je, aspon nejak globalne, pretoze ktorykolvek zaner si podla potrieb a stylu a dokazes rozkuskovat a najst si v tom nieco.

Ja som vystup tych fotakov nikdy neobhajoval a som ok s tym, ze je o 2ev horsi nez FF. Pre mna je good enough a uprimne si myslim, ze by bol aj pre vacsinu majitelov FF. Problem je len ten, preco platit tolko penazi, ked za to predsa len mozem mat FF.

Ja tych par dovodov mam, pre moj styl a naroky Xko vlastne vyhovuje perfektne (az na slaby displej a priserne EVF). Velkost Xka mi pride v poriadku, rovnako ako velkost tohto objektivu. Vaha je tam okolo 1.8kg a to je vzhladom ku konstrukcii a dosahu skratka fantasticka hodnota. Ano, nie je to male, ale vzhladom k vlastnostiam to je stale najkompaktnejsie riesenie. Samozrejme, za tu cenu clovek uz moze mat pomaly R5 + 100-500 a tu je naozaj otazne, ci ten objektiv za tie peniaze stoji.

 
fatality
2020-11-17 12:42:13
príspevok od: Johnnny
Povodne to boli len zvierata (kvoli tomu mFT), ale porpi este travel/turistika. Aj ked popravde aktualne, resp odkedy som ho kupil som s nim neodfotil prakticky nic, kedze je teraz situacia aka je a ja vacsinu casu presedim doma. Ale chystams a ho prave zajtra testnut na horach.
a to sa ti chce nosit na travel taku relativne "kravu"? v pomere k snimacu..este em1(I/II) by som
chapal..highend v malom,ale stale sa dobre drziacom tele..
em1x mi dava zmysel len s velkymi teleckami a fotografmi typu Bambousek..
ci stala 2 litre aj so 100-400 tak si ju zobral?
 
Johnnny
2020-11-17 12:46:30
príspevok od: fatality
a to sa ti chce nosit na travel taku relativne "kravu"? v pomere k snimacu..este em1(I/II) by som
chapal..highend v malom,ale stale sa dobre drziacom tele..
em1x mi dava zmysel len s velkymi teleckami a fotografmi typu Bambousek..
ci stala 2 litre aj so 100-400 tak si ju zobral?
Noooo ... nie je to nepriestrelne riesenie, to pripustam, ale vychadzam zo skusenosti. Z G9 som daval grip dole len ked som vytahoval baterku a E-M1 II som bez gripu drzat odmietal. Ak by som kupil E-M1 III, tak by som ten grip zrejme mal nasadeny permanentne. Mne osobne vstavany grip vyhovuje a miesto navyse to nezabera, pretoze v tom batohu ktory nosim je to vzhladom k jeho hlbke uplne nepodstatne. Co je mensie su objektivy. 40-150 f2.8, alebo panasonic 100-400 vojdu do batohu "na stojaka" co si vies predstavit, ze usetri hromadu miesta. Akurat teda som si nakoniec nechal Olympus 100-400 a predal Panasonic, co ... priznam sa neviem ci bolo stastne riesenie.

Takze plan bol pockat s cim pride Panasonic a potom sa rozhodnut, ci si kupit Xko, alebo novinku od Panasonicu. G9 som mal rad, ale boli veci ktore som skor toleroval, nez ze by som z nich bol nadseny. A potom prisla ta zlava na Xko ...

Inak Xko je mensie nez G9 s gripom.
 
fatality
2020-11-17 13:19:06
príspevok od: Johnnny
Noooo ... nie je to nepriestrelne riesenie, to pripustam, ale vychadzam zo skusenosti. Z G9 som daval grip dole len ked som vytahoval baterku a E-M1 II som bez gripu drzat odmietal. Ak by som kupil E-M1 III, tak by som ten grip zrejme mal nasadeny permanentne. Mne osobne vstavany grip vyhovuje a miesto navyse to nezabera, pretoze v tom batohu ktory nosim je to vzhladom k jeho hlbke uplne nepodstatne. Co je mensie su objektivy. 40-150 f2.8, alebo panasonic 100-400 vojdu do batohu "na stojaka" co si vies predstavit, ze usetri hromadu miesta. Akurat teda som si nakoniec nechal Olympus 100-400 a predal Panasonic, co ... priznam sa neviem ci bolo stastne riesenie.

Takze plan bol pockat s cim pride Panasonic a potom sa rozhodnut, ci si kupit Xko, alebo novinku od Panasonicu. G9 som mal rad, ale boli veci ktore som skor toleroval, nez ze by som z nich bol nadseny. A potom prisla ta zlava na Xko ...

Inak Xko je mensie nez G9 s gripom.
toto mi uz dava logiku aj s tym teda,ze mas telecka..
ja mam rad univerzalnost a variabilitu,ja
keby som siel touto cestou,bral by som nieco typu em1..
a preco nebolo moc ok uprednostnit oly 100-400 pred pana 100-400?
 
Johnnny
2020-11-17 13:21:43
príspevok od: fatality
toto mi uz dava logiku aj s tym teda,ze mas telecka..
ja mam rad univerzalnost a variabilitu,ja
keby som siel touto cestou,bral by som nieco typu em1..
a preco nebolo moc ok uprednostnit oly 100-400 pred pana 100-400?
Kvoli tej kompaktnosti. Ako som povedal, Panasonic sa do batohu vojde nastojaka, takze jeden Olympus 100-400 zaberie viac miesta nez Panasonic 100-400 a 40-150 f2.8 dohromady. Cele som to postavil na tom, ze na cesty aj tak 100-400 tahat nemusim, tak dufam, ze to tak aj bude

Inak je ten Olympus lepsi objektiv, ale nie vzdy to staci
 
z80
2020-11-17 13:35:22
príspevok od: Johnnny
Tomu rozumiem: https://www.fotolab.sk/digitalne-fotoaparaty/nezrkadlovky-csc/olympus-om-d-e-m1x-telo?gclid=Cj0KCQiAhs79BRD0ARIsAC6XpaVhttIZAoAFMyrhaMcT6Owff048vZopbHCDMrfJ_2dY12OXpUpFBXYaAhZYEALw_wcB

Udries, kupis (staci, ked povies, ze poznas Johnnyho z ephota ) S dohadovanim by si z toho mozno vytrieskal viac, ale tiez to robim nerad.
Keď budú mať podobnú akciu na E-M5 III (veľké telo a hlavne "hebedo" M1X nechcem, zabíja to zmysel m43) tak si možno od nich niečo kúpim
 
blahoslav J B Art
2020-11-18 15:05:30
ak si dobre pamatam, CZ ambasadori Bambousek a Rosta Stoch predali svoje Oly 300mm/4 s tym, ze chcu ist do noveho profi objektivu, asi do tohto OLY 150-400 ...
tak ci pojdu, aj ked oni to asi mozu dostat za ovela lepsiu cenu, ako oficialna ...
na druhej strane, aj tu ludia kupuju Oly a aj ine znacky za dost lepsie ceny ako oficialne, na roznych EGC a E-F (a aj ja som kupoval, ked nova vec tam bola lacnejsia ako pouzita na Ebay)
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované