Hore

Nový Canon EOS 5D Mark IV + nový Wi-Fi adaptér W-E1

Spoločnosť Canon predstvila novú digitálnu zrkadlovku Canon EOS 5D Mark IV a nový Wi-Fi adpatér W-E1.

BRATISLAVA, 25. augusta 2016 – Spoločnosť Canon, líder v oblasti digitálneho spracovania obrazu, dnes predstavila najnovší prírastok do svojej legendárnej rodiny fotoaparátov EOS 5D – netrpezlivo očakávanú digitálnu zrkadlovku EOS 5D Mark IV. Canon tento nový model navrhol pre všetkých, ktorí chcú v priebehu svojich ciest snímať perfektné fotografie. Séria EOS 5D sa preslávila tým, že umožnila fotografom uskutočňovať pozoruhodné zábery – a svedčí o tom i fakt, že autori pomocou týchto digitálnych zrkadloviek zachytili mnoho najvýznamnejších svetových udalostí modernej histórie. Spoločnosť Canon následníka modelu EOS 5D Mark III navrhla s ohľadom na spätnú väzbu fotografickej komunity, a stvorila tak svoju dosiaľ najuniverzálnejšiu zrkadlovku systému EOS.

Canon EOS 5D Mark IV sa môže pochváliť CMOS snímačom s rozlíšením 30,4 megapixelov a s vysokou expozičnou pružnosťou, vysokorýchlostným fotografovaním (7 snímok za sekundu), interným záznamom filmov v 4K rozlíšení, vstavaným Wi‑Fi rozhraním i prijímačom GPS. Nová zrkadlovka tak ponúka špičkovú rýchlosť i rozlíšenie, podporuje nakrúcanie filmov a umožňuje vytvárať perfektné snímky i pri zlých svetelných podmienkach. Canon EOS 5D Mark IV je navyše prvým fotoaparátom systému EOS, ktorý využíva inovatívny formát RAW s dvojitými pixelmi. Vďaka tejto technologickej novinke môžu fotografovia snímky v rámci postprodukčných úprav ešte jemne doladiť – k dispozícii majú posun roviny zaostrenia, úpravu rozostrenia popredia i redukciu nežiaducich odleskov.

Canon dnes predstavil i dva nové vysoko výkonné objektívy radu L, ktoré budú pre EOS 5D Mark IV skvelými spoločníkmi – EF 24-105mm f/4L IS II USMEF 16‑35mm f/2,8L III USM.

Diabol je ukrytý v detailoch

Základom fotoaparátu EOS 5D Mark IV je nový snímač CMOS s rozlíšením 30,4 megapixelov. Tento full frame snímač z dielne spoločnosti Canon umožňuje vytvárať snímky s veľmi podrobnými detailmi, a to i v oblastiach s vysokým jasom a s tmavými tieňmi. Vďaka rozsahu citlivosti ISO 100 až 32 000, ktorý môžu používatelia rozšíriť na hodnoty 50 až 102 400, je možné pomocou novej digitálnej zrkadlovky fotografovať v širokom spektre svetelných podmienok. Za lepšími možnosťami fotografovania snímok pri nedostatočnom osvetlení stojí i dokonalejší algoritmus na spracovanie šumu, a Canon EOS 5 Mark IV je tak ideálny pre fotoreportérov, ktorí potrebujú zachytiť dôležité udalosti bez ohľadu na kvalitu okolitého osvetlenia.

Vďaka širokoplošnému retikulárnemu systému automatického zaostrovania so 61 bodmi je s fotoaparátom EOS 5D Mark IV sledovanie tváre i farby rýchlo sa pohybujúcich objektov veľmi jednoduché. Celkom 61 bodov – z ktorých je 41 krížových – pokrýva rozšírenú plochu snímača a pomocou hľadáčika umožňuje zaostrovať dokonca i za mesačného svitu pri úrovní osvetlenia -3 EV. A v režime živého náhľadu je zaostrovanie funkčné i pri hodnote -4 EV. Automatické zaostrovanie so 61 bodmi vrátane 21 krížových pre ešte väčšiu presnosť majú používatelia v prípade zrkadlovky EOS 5D Mark IV k dispozícii i pri použití telekonvertorov, a to na všetkých teleobjektívoch s triedou svetelnosti f/8. Súčasťou fotoaparátu je displej LCD s vysokým rozlíšením a s uhlopriečkou 8,1 cm (3,2 palcov), ktorý podporuje dotykové ovládanie u všetkých položiek ponuky a spolupracuje s novým tlačidlom pre výber oblasti automatického zaostrovania – výber konkrétneho bodu je tak ešte rýchlejší. Canon EOS 5D Mark IV navyše využíva pokročilý merací snímač RGB+IR s rozlíšením 150 tisíc pixelov, ktorý je vybavený samostatným obrazovým procesorom DIGIC 6. Táto kombinácia zaisťuje veľmi presnú expozíciu a dokonalú detekciu objektov aj ich sledovanie.

Stvorený pre rýchlosť

Canon nový fotoaparát navrhol tak, aby mohli používatelia okamžite reagovať na prebiehajúce udalosti a už nikdy nezmeškali žiadny dôležitý záber. Zrkadlovka EOS 5D Mark IV využíva technológie vysokorýchlostného získavania obrazových dát zo snímača, ktorá v kombinácii s obrazovým procesorom DIGIC 6+ umožňuje v maximálnom rozlíšení a s plnou podporou automatického zaostrovania i expozície so sledovaním fotografovať rýchlosťou až 7 snímok za sekundu. V priebehu jednej sekvencie môžu používatelia uskutočniť až 21 snímok vo formáte RAW alebo neobmedzený počet fotografií vo formáte JPEG – s novou zrkadlovkou tak budú používatelia vždy plne pripravení na ďalší záber. Canon EOS 5D Mark IV je ideálny i v situáciách, ktoré vyžadujú diskrétnosť, ako je tomu napríklad pri spravodajstve alebo fotografovaní zvierat v ich prirodzenom prostredí. Súčasťou najnovšieho modelu sú totiž režimy Silent Single a Silent Continuous, ktoré umožňujú fotenie s celkom minimálnym rušením okolia.

Skok do sveta filmov v rozlíšení 4K

S digitálnou zrkadlovkou EOS 5D Mark IV môžu teraz nakrúcať filmy v rozlíšení 4K všetci, ktorí chcú využiť silu video obsahu na rozpovedanie skutočne pôsobivých príbehov. Novinka z dielne spoločnosti Canon je skutočne univerzálny fotoaparát, ktorý podporuje rozlíšenie DCI 4K (4 096 x 2 160) pri rýchlostiach snímania 30, 25 a 24 snímok za sekundu i získavania samostatných snímok vo formáte JPEG s rozlíšením 8,8 megapixelov zo 4K filmov. Canon EOS 5D Mark IV je tak skvelým pomocníkom pre kohokoľvek, kto potrebuje previesť z filmu daný okamžik do fotografie. Navyše ešte nikdy v minulosti nebolo tak veľmi dôležité prinášať kvalitné zábery priamo z terénu, a to i vďaka rastúcim možnostiam streamovacích služieb a obsahu na vyžiadanie. Digitálna zrkadlovka EOS 5D Mark IV preto využíva najnovšie technológie a v oblasti filmu sa môže pochváliť natívnym rozlíšením 4K, rozlíšením HD pri rýchlosti snímania 120p, systémom CMOS AF s dvojitými pixelmi, možnosťou tvorby časozberných videí i novým režimom pre nakrúcanie filmov s vysokým dynamickým rozsahom.

Širšia použiteľnosť a dokonalejšia konektivita

Fotoaparát EOS 5D Mark IV prichádza so širokou škálou nových i prepracovaných funkcií a vlastností vyžadovaných komunitou profesionálnych používateľov značky Canon a ponúka i bezkonkurenčne flexibilnú konektivitu. Vďaka vstavanej Wi-Fi môžu používatelia zo svojich chytrých zariadení pomocou aplikácie Canon Camera Connect fotoaparát vzdialene ovládať a bezpečne prenášať súbory do cieľového umiestnenia (k dispozícii je podpora protokolov FTPS/FTP). Canon EOS 5D Mark IV navyše umožňuje automaticky ukladať do EXIF dát lokalizačné informácie o aktuálnej polohe, a zjednodušuje tak správu snímok. Súčasťou nového modelu je i podpora automatického ukladania údajov podľa štandardu IPTC, ako sú napríklad podrobnosti o každom zábere.

Vďaka lepšej odolnosti voči vode a prachu je nová zrkadlovka ideálnym prístrojom na fotografovanie na cestách i pre fotoreportérov, ktorí pracujú v náročnom teréne a neľahkých podmienkach.

Bezkonkurenčná kvalita výstupov otvára nové možnosti pohľadu na okolitý svet

Široká verejnosť pozná spoločnosť Canon i ako výrobcu najrozšírenejšieho systému objektívov na svete. Svoje neuveriteľne rozsiahle portfólio objektívov dnes značka Canon rozširuje o dva nové modely, o EF 24-105mm f/4L IS II USM a EF 16-35mm f/2,8L III USM.

Prvý z nich je skutočne flexibilným a vysoko odolným nástrojom pre každodenné používanie všetkými fotografmi, ktorí chcú mať svoje snímky perfektne ostré v celej ploche záberu bez ohľadu na použitú ohniskovú vzdialenosť. Vďaka svetelnosti f/4 a rozsahu ohniskových vzdialeností 24 až 105 mm je objektív EF 24-105mm f/4L IS II USM ideálny pre fotografovanie širokej škály scén i objektov v rôznorodých svetelných podmienkach.  Súčasťou objektívu je i vylepšený 4krokový stabilizátor obrazu a prepracovaná technológia EDM, ktorá umožňuje tiché nastavovanie clony v priebehu natáčania filmov.

Spoločnosť Canon je hrdá i na svoj druhý nový objektov, ktorý je predurčený na tvorbu veľmi kvalitných snímok, ktoré majú skutočne zaujať. Objektív EF 16‑35mm f/2,8L III USM je dokonalým partnerom pre snímače s vysokým rozlíšením, ako je napríklad práve ten v novej digitálnej zrkadlovke EOS 5D Mark IV. Vysoko výkonný objektív prináša špičkovú kvalitu obrazu ako profesionálnym užívateľom i pokročilým amatérom. Univerzálny rozsah ohniskových vzdialeností 16 až 35 mm ocenia najmä svadobní fotografi a fotoreportéri, ktorí potrebujú pracovať naozaj zblízka. A vysokú konštantnú svetelnosť f/2,8 v konečnom dôsledku využijú všetci, ktorí potrebujú realizovať snímky pri zlom osvetlení.

Rozšírenie funkčnosti zrkadlovky EOS 1DX Mark II

Spoločnosť Canon dnes navyše oznámila novú aktualizáciu firmware pre fotoaparát EOS-1D X Mark II, ktorú pripravila na základe spätnej väzby od zákazníkov. Nový firmware prináša podporu štandardu IPTC a prispôsobenie farebného podania displeja LCD v rovnakom rozsahu ako Canon EOS 5D Mark IV a vylepšuje sieťovú konektivitu i podporu GPS. Táto aktualizácia bude dostupná v priebehu septembra.

Kľúčové vlastnosti fotoaparátu EOS 5D Mark IV:

  • CMOS snímač s rozlíšením 30,4 megapixelov  a vysokou expozičnou pružnosťou
  • Skvelé možnosti vďaka inovatívnemu systému CMOS AF s dvojitými pixelmi a formátu RAW s dvojitými pixely
  • Možnosť profesionálnej filmovej produkcie v rozlíšení 4K s podporou DCI 4K pri rýchlosti snímania až 30p
  • Možnosť neustáleho pripojenia vďaka vstavanej Wi-Fi konektivite a NFC
  • Vstavaná jednotka GPS
     

Kľúčové vlastnosti objektívu EF 24-105mm f/4L IS II USM:

  • Univerzálny rozsah ohniskových vzdialeností 24 až 105 mm
  • Konštantná svetelnosť f/4
  • Konštrukcia radu L s vysokou odolnosťou voči poveternostným podmienkam
  • 4krokový stabilizátor obrazu
  • Pokročilá optická konštrukcia 
     

Kľúčové vlastnosti objektívu EF 16-35mm f/2,8L III USM:

  • Univerzálny rozsah širokouhlých vzdialeností
  • Špičková obrazová kvalita
  • Skvelá konštantná svetelnosť f/2,8
  • Odolná konštrukcia typická pre rad L
  • Pokročilé automatické zaostrovanie

Nový Wi-Fi adaptér W-E1 na prenos snímok pri práci v teréne

BRATISLAVA, 25. augusta 2016 – Spoločnosť Canon, líder v oblasti digitálneho spracovania obrazu, dnes predstavila špecializovaný Wi-Fi adaptér W-E1 určený pre digitálne zrkadlovky EOS 7D Mark II[1], EOS 5DS1 a EOS 5DS R1. Nové príslušenstvo prináša používateľom slobodu bezdrôtového prenosu snímok priamo z kompatibilných digitálnych zrkadloviek systému EOS[2] do chytrých zariadení s operačnými systémami iOS a Android alebo do osobných počítačov – kdekoľvek a kedykoľvek, teda i na cestách. Nový adaptér navyše umožňuje i diaľkové fotografovanie, ktoré je skvelé pri snímaní z jedinečných uhlov i pri fotení krajiny a divokej prírody.

Konektivita v kompaktnom prevedení

Prenosný a veľmi ľahký Wi-Fi adaptér W-E1 má veľkosť karty typu SD a funguje v slote pre pamäťovú kartu na kompatibilných digitálnych zrkadlovkách systému EOS2, čo umožňuje súčasné využitie dvoch pamäťových kariet.  Nový adaptér ponúka maximálne pohodlie – fotografi si môžu snímky prehliadať na tablete alebo monitore, z chytrých zariadení ich prenášať na web a priamo v teréne ukladať ich kópie do externého úložiska.

Maximálna kontrola vďaka diaľkovému fotografovaniu

Wi-Fi adaptér W-E1 umožňuje prostredníctvom chytrých zariadení fotografovať vzdialene – stačí využívať aplikáciu Canon Camera Connect. Diaľkové fotografovanie je k dispozícii i z osobných počítačov a počítačov Macintosh, a to pomocou nástroja EOS Utility. Maximálny dosah bezdrôtového signálu je v prípade nového adaptéru celých 10 metrov. Vďaka okamžitému vzdialenému náhľadu na snímanú scénu a diaľkovému ovládaniu fotoaparátu vrátane spúšte, nastaveniu expozície a zaostrovaniu, je využitie bezdrôtovej komunikácie ideálne ako pri fotení divokej prírody z minimálnej vzdialenosti, tak i pri bezdrôtovom fotografovaní v štúdiu.

Štandardne k modelu EOS 7D Mark II

V súlade s trvalou snahou spoločnosti Canon zlepšovať možnosti konektivity svojich produktov bude nový Wi-Fi adaptér W-E1 od októbra 2016 štandardnou súčasťou  dodávky digitálnej zrkadlovky EOS 7D Mark II. Pokročilí fotografi tak vďaka tomu získajú možnosť ovládať fotoaparát bezdrôtovo a na cestách prenášať do externých úložísk a zariadení svoje fotografie i filmy vo formáte mp4.

Kľúčové vlastnosti Wi-Fi adaptéra W-E1:

  • Diaľkové fotografovanie pomocou Wi-Fi až do vzdialenosti 10 metrov
  • Okamžité vzdialené sledovanie záberu prostredníctvom režimu živého náhľadu
  • Prenos snímok do chytrých zariadení i osobných počítačov a počítačov Macintosh
  • Ultra prenositeľná konštrukcia v podobe pamäťovej karty typu SD – Wi-Fi konektivitu tak môžu mať používatelia k dispozícii kdekoľvek a kedykoľvek
  • Priame prepojenie so zariadením i možnosť využitia existujúcej bezdrôtovej siete

[1] Pre všetky kompatibilné modely je potrebná aktualizácia firmware. Pre Canon EOS 7D Mark II bude nový firmware k dispozícii v priebehu septembra 2016 a pre fotoaparáty EOS 5DS i EOS 5DS R potom v priebehu novembra 2016.
[2] Vyžaduje aktualizáciu firmware

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
seifi
2016-08-25 09:48:42
mňa prekvapili 16-35 III ... predám 16-35/4/IS ešte teplý, na jar kúpený
 
marcus_labeo
2016-08-25 10:10:12
Papierovo sa javí, že zlepšenie prišlo vo všetkých podstatných oblastiach. Aktuálne je zrejme 5D IV ideálnym kompromisom medzi rýchlosťou 1Dx II a rozlíšením 5DS. Teraz ešte oznámiť cenu, aj keď tá asi bude bolieť.
 
Roman Point
2016-08-25 10:24:13
príspevok od: marcus_labeo
Papierovo sa javí, že zlepšenie prišlo vo všetkých podstatných oblastiach. Aktuálne je zrejme 5D IV ideálnym kompromisom medzi rýchlosťou 1Dx II a rozlíšením 5DS. Teraz ešte oznámiť cenu, aj keď tá asi bude bolieť.
3700€ cca takže o 100€ viac ako 5D mark III pri predstavení.
 
Roman Point
2016-08-25 10:25:01
príspevok od: seifi
mňa prekvapili 16-35 III ... predám 16-35/4/IS ešte teplý, na jar kúpený
Ty si znova kúpil objektív čo si mi predal??? Ja rozmýšľam nad 24-105kou
 
Kamil Škvarka
2016-08-25 10:25:58
príspevok od: Roman Point
3700€ cca takže o 100€ viac ako 5D mark III pri predstavení.
Predajna cena 5D mark III bola 3099eur
 
seifi
2016-08-25 10:29:31
príspevok od: Roman Point
Ty si znova kúpil objektív čo si mi predal??? Ja rozmýšľam nad 24-105kou
kúpil, nová 16-35/2,8 III ešte nebola, tak čo mi zostávalo pred dovolenkou ?
 
Roman Point
2016-08-25 10:29:41
Tu sú už dostupné aj nejaké videá

https://youtu.be/8Z9089048wk

https://youtu.be/BtD-xEvG21E

https://youtu.be/3adkZenmIC8

https://youtu.be/nYzp5sGqMVw

Pre milión ďalší videii o 5D mark IV si otvorte na yt kanál CanonUSA ( to stačí dať do vyhladavaca na yt )
 
Roman Point
2016-08-25 10:32:35
Tu pán Pelegrin asi beta tester pre Canon prezradil že spolu s 5D mark IV fotil s najobľúbenejším sklami 35mm f1.4L II, EF 50mm f1.4L II a EF 28mm f2.8 II USM.

Takže nám aj prezradil že sú nové sklíčka na svete

http://www.canon.sk/cameras/eos-5d-mark-iv/paolo-pellegrin/
 
Roman Point
2016-08-25 10:33:32
príspevok od: seifi
kúpil, nová 16-35/2,8 III ešte nebola, tak čo mi zostávalo pred dovolenkou ?
dobré
 
Roman Point
2016-08-25 10:37:38
príspevok od: Kamil Škvarka
Predajna cena 5D mark III bola 3099eur
Pri predstavení bola cena ako som písal. Potom klesla na 3259€ a potom prišlo ďalšie a ďalšie znižovanie ceny. a možno mám len mylné info
 
Kamil Škvarka
2016-08-25 10:42:15
príspevok od: Roman Point
Pri predstavení bola cena ako som písal. Potom klesla na 3259€ a potom prišlo ďalšie a ďalšie znižovanie ceny. a možno mám len mylné info
Nehadam sa. Ale ja som ho kupil za tu cenu,takmer hned ako sa zacal predavat.
 
dePappa
2016-08-25 10:56:51
uvadzacia cena 5DIII bola €3299, u 5DIV je momentalne v nemecku v predpredaji €4065

zdroje:
https://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-5d-mark-iii/2
http://www.canonrumors.com/new-canon-gear-preorders-are-live/
 
garyfisher
2016-08-25 11:22:48
príspevok od: Kamil Škvarka
Predajna cena 5D mark III bola 3099eur
Asi tazko, ma jeden z prvych kusov na Slovensku a s gripom ma stal skor rovne 4000... Cena padla dole asi o pol roka.
Ocakavam taky isty priebeh, o rok bude za 3300 max
 
Roman Point
2016-08-25 11:52:02
príspevok od: garyfisher
Asi tazko, ma jeden z prvych kusov na Slovensku a s gripom ma stal skor rovne 4000... Cena padla dole asi o pol roka.
Ocakavam taky isty priebeh, o rok bude za 3300 max
Ja som to vravel. Ale je možné že tak drahý fotak ľudia začnú vnímať až keď je chvíľku v predaji alebo sa niečím preslávi
 
dePappa
2016-08-25 12:18:32
príspevok od: garyfisher
Asi tazko, ma jeden z prvych kusov na Slovensku a s gripom ma stal skor rovne 4000... Cena padla dole asi o pol roka.
Ocakavam taky isty priebeh, o rok bude za 3300 max
tak to si riadne preplatil, ja som ju kupoval v maji 2012 za 3099 eur.

Tu mas cenu zo shopu ephota ( april 2012)
http://web.archive.org/web/20120422063144/shop.ephoto.sk/katalog/digitalne-fotoaparaty.html

cena na prolaike bola rovnaka.
 
jan21
2016-08-25 12:46:14
príspevok od: Roman Point
Tu pán Pelegrin asi beta tester pre Canon prezradil že spolu s 5D mark IV fotil s najobľúbenejším sklami 35mm f1.4L II, EF 50mm f1.4L II a EF 28mm f2.8 II USM.

Takže nám aj prezradil že sú nové sklíčka na svete

http://www.canon.sk/cameras/eos-5d-mark-iv/paolo-pellegrin/
Tie sklíčka..to sa šepkalo dosť nahlas od začiatku roka...zvlášt 50 f1,4 II bude veľmi zaujímavá
 
balazovic.lubos
2016-08-25 13:53:06
príspevok od: seifi
mňa prekvapili 16-35 III ... predám 16-35/4/IS ešte teplý, na jar kúpený
No, som na tom stejne, aj keď ho mám kúsok dlhšie. Počkám si, ako bude kresliť slniečka ...
 
wilier
2016-08-25 17:25:41
príspevok od: balazovic.lubos
No, som na tom stejne, aj keď ho mám kúsok dlhšie. Počkám si, ako bude kresliť slniečka ...
To ti poviem hned teraz krasne, ale s ovela viac odleskami ako 16-35/4
 
balazovic.lubos
2016-08-25 17:40:13
príspevok od: wilier
To ti poviem hned teraz krasne, ale s ovela viac odleskami ako 16-35/4
už si ju kúpil ?
 
acton
2016-08-25 18:21:44
dalsi skutocny kral od canonu.
 
fotograficek
2016-08-25 18:34:29
kúpim Canon 5D mark III za rozumnú cenu
 
jan21
2016-08-25 18:50:09
Super drobné mechanické úpravy by som si želal:
- Integrovanú záklopku na hľadáčik (aby sa nemusela dávať dole očnica)
- Trochu väčšie a zdrsnené tlačítko AF-ON
- Nápis Mark IV..menší, jemnejší
...a ešte by sa niečo našlo určite ale prevládajú POZITÍVA Mark IV
 
wilier
2016-08-25 20:05:07
príspevok od: balazovic.lubos
už si ju kúpil ?
ani neplanujem, ale sam dobre vies ako su na tom 2.8-ckove zoomy s odleskami kiezby som sa mylil...
 
wilier
2016-08-25 20:06:21
príspevok od: fotograficek
kúpim Canon 5D mark III za rozumnú cenu
...jedna by bola volna koncom septembra
 
Roman Point
2016-08-25 20:40:03
príspevok od: wilier
...jedna by bola volna koncom septembra
Už to začína
 
fotograficek
2016-08-25 21:10:11
príspevok od: wilier
...jedna by bola volna koncom septembra
tak potom napíš
 
millan
2016-08-25 21:14:34
príspevok od: jan21
Tie sklíčka..to sa šepkalo dosť nahlas od začiatku roka...zvlášt 50 f1,4 II bude veľmi zaujímavá
Podľa mňa je tam chyba. Canon L-kove sklo 50 mm so svetelnosťou f/1.4 nikdy nerobil. Buď má EF 50 mm f/1.4 USM, alebo ak L, tak EF 50 mm f/1.2L USM.
 
millan
2016-08-25 21:26:46
A úplne zbožňujem keď niekto pre svetelný objektív používa termín rýchly objektív.
 
rower535
2016-08-25 21:34:21
príspevok od: wilier
To ti poviem hned teraz krasne, ale s ovela viac odleskami ako 16-35/4
no ghosting, no flare
 
wilier
2016-08-25 21:56:06
príspevok od: rower535
no ghosting, no flare
mal som 16-35/2.8 II mozem ti poslat 100 zaberov kde nie je po odrazoch ani stopy a su ukazkove, ale velku spustu zaberov mi ten objektiv taktiez znicil a v tu chvilu som ho preklinal. a neverim ze to dramaticky zmenia. aj 24-70 II nimi trpi. 16-35/2.8 III bude upgrade hlavne v ostrosti, na 2.8 bola verzia II ostra iba v strede, inak to bolo blatko...
 
blahoslav J B Art
2016-08-25 23:33:12
musim ceknut Ebay ... ak sa naskytne Mark III do 1000 eur, tak ho kupim ... nieze by som ho potreboval kvoli fotkam, ale aby som vyzeral profi
 
fatality
2016-08-26 00:51:34
príspevok od: millan
A úplne zbožňujem keď niekto pre svetelný objektív používa termín rýchly objektív.
zeby fast lens?
 
fatality
2016-08-26 00:57:55
fajna masinka..len tie Canon strachy o kanibalizmus v ramci znacky.. ..
17 raw buffer..AA filter..motion jpg a crop 1.64 v 4K..ten isty AF modul?
 
Jozef Macák
2016-08-26 01:33:41
príspevok od: fatality
fajna masinka..len tie Canon strachy o kanibalizmus v ramci znacky.. ..
17 raw buffer..AA filter..motion jpg a crop 1.64 v 4K..ten isty AF modul?
a hlavne ten strach z vyklopnych displejov
 
IO-NR
2016-08-26 09:20:44
Nemozu dat vsetko naraz, kto by kupoval novinky? To uz by bol dokonaly fotoaparat.
AF modul je na prvy pohlad podobny, no ma vacsie pokrytie obrazu (tj ako u 1DxII), podporuje f8 skla, ma lepsiu citlivost v tme a pod.
 
seifi
2016-08-26 11:30:20
príspevok od: fotograficek
kúpim Canon 5D mark III za rozumnú cenu
jeden už je na predaj, tu alebo na bazoši za 1.500,-
 
Roman Point
2016-08-26 11:56:21
príspevok od: blahoslav J B Art
musim ceknut Ebay ... ak sa naskytne Mark III do 1000 eur, tak ho kupim ... nieze by som ho potreboval kvoli fotkam, ale aby som vyzeral profi
Ttebe kúpa nepomôže. Zmudrenie a zbavenie sa hlúpych rečí spraví s teba minimálne lepšieho hobby fotografa. Ak budeš mať šťastie tak aj profi fotografa zo starou použitou profi zrkadlovkou
 
Roman Point
2016-08-26 12:07:51
príspevok od: millan
Podľa mňa je tam chyba. Canon L-kove sklo 50 mm so svetelnosťou f/1.4 nikdy nerobil. Buď má EF 50 mm f/1.4 USM, alebo ak L, tak EF 50 mm f/1.2L USM.
Podľa mňa je to úplne jednoduché. 50 f1.4 USM bola prvá verzia a 50 f1.4 L je nástupca prvej 50 f1.4 ale po upgrade takže okrem vlastností získala aj aj nový názov. Informácie o týchto objektivoch pochádzajú z oficialnej stránky Canon nie z rumorov
 
Roman Point
2016-08-26 12:11:29
príspevok od: fatality
fajna masinka..len tie Canon strachy o kanibalizmus v ramci znacky.. ..
17 raw buffer..AA filter..motion jpg a crop 1.64 v 4K..ten isty AF modul?
Nepriamo priamy konkurent je D810. Podľa môjho názoru ( za ktorý sa biť nebudem ) je canon vo všetkom lepší.
 
fatality
2016-08-26 12:37:41
príspevok od: Roman Point
Nepriamo priamy konkurent je D810. Podľa môjho názoru ( za ktorý sa biť nebudem ) je canon vo všetkom lepší.
odpoviem recou vas fanboys d810 je vyse dvojrocny model,pockaj ked pride odpoved a tak stale dokola hlavne ze je o com zvatlat
 
fatality
2016-08-26 12:41:59
príspevok od: IO-NR
Nemozu dat vsetko naraz, kto by kupoval novinky? To uz by bol dokonaly fotoaparat.
AF modul je na prvy pohlad podobny, no ma vacsie pokrytie obrazu (tj ako u 1DxII), podporuje f8 skla, ma lepsiu citlivost v tme a pod.
ale mozu (vid Pentax)..ale nechcu.. ..
 
Roman Point
2016-08-26 13:21:24
príspevok od: fatality
ale mozu (vid Pentax)..ale nechcu.. ..
Ani Pentax nemá všetko hlavne s tým AF aký má. A nehovoriac o fps, rýchlom ostreni cez LV, 4K videu atď. Či máš namysli nejaký iný Pentax?
 
Roman Point
2016-08-26 13:24:19
príspevok od: fatality
odpoviem recou vas fanboys d810 je vyse dvojrocny model,pockaj ked pride odpoved a tak stale dokola hlavne ze je o com zvatlat
Podstatné je aby Nikon použil " sony snímač " nie ten svoj ktorý je v D5ke.
Každopádne ktorý fotak od Nikonu je tak komplexný ako rada 5D? Ostrenim, rýchlosťou mám namysli. Úprimne poznám len D750 a D810 ( ktorá bola moj favorit )
 
fatality
2016-08-26 13:30:14
príspevok od: Roman Point
Ani Pentax nemá všetko hlavne s tým AF aký má. A nehovoriac o fps, rýchlom ostreni cez LV, 4K videu atď. Či máš namysli nejaký iný Pentax?
narazal som na to co "maju"..
 
fatality
2016-08-26 13:34:34
príspevok od: Roman Point
Podstatné je aby Nikon použil " sony snímač " nie ten svoj ktorý je v D5ke.
Každopádne ktorý fotak od Nikonu je tak komplexný ako rada 5D? Ostrenim, rýchlosťou mám namysli. Úprimne poznám len D750 a D810 ( ktorá bola moj favorit )
a sak to je uplne jedno ci svoj,ci sony,ci...
kazdy z novych aj par rocnych fotakov P,C,N,F,S parametricky vysoko prekracuje
skill moj,tvoj a aj omnoho lepsich fotografov a nielen z tohto portalu.. ..
takze taketo debaty su aj tak len prazdnym mlatenim slamy pocas obednej pauzy.. ..
 
youreye
2016-08-26 14:30:18
príspevok od: fatality
a sak to je uplne jedno ci svoj,ci sony,ci...
kazdy z novych aj par rocnych fotakov P,C,N,F,S parametricky vysoko prekracuje
skill moj,tvoj a aj omnoho lepsich fotografov a nielen z tohto portalu.. ..
takze taketo debaty su aj tak len prazdnym mlatenim slamy pocas obednej pauzy.. ..
Gear porn!
 
acton
2016-08-26 14:52:17
príspevok od: Roman Point
Podľa mňa je to úplne jednoduché. 50 f1.4 USM bola prvá verzia a 50 f1.4 L je nástupca prvej 50 f1.4 ale po upgrade takže okrem vlastností získala aj aj nový názov. Informácie o týchto objektivoch pochádzajú z oficialnej stránky Canon nie z rumorov
a ta 50 f 1,4 od canonu je tak dobra, ze by to kludne mohol byt aj Lkovy objektiv...
 
peterdudas.eu
2016-08-26 15:10:04
príspevok od: fatality
a sak to je uplne jedno ci svoj,ci sony,ci...
kazdy z novych aj par rocnych fotakov P,C,N,F,S parametricky vysoko prekracuje
skill moj,tvoj a aj omnoho lepsich fotografov a nielen z tohto portalu.. ..
takze taketo debaty su aj tak len prazdnym mlatenim slamy pocas obednej pauzy.. ..
Nieco v podobnom duchu som chcel napisat aj ja, namiesto dohadovania sa, ktory fotak ma lepsie parametre, by mal fotograf radsej pracovat sam na sebe.
 
Marián Kuric
2016-08-26 15:40:57
príspevok od: peterdudas.eu
Nieco v podobnom duchu som chcel napisat aj ja, namiesto dohadovania sa, ktory fotak ma lepsie parametre, by mal fotograf radsej pracovat sam na sebe.
Diky Peto, som zrusil predobjednavku
 
Roman Point
2016-08-26 16:19:01
príspevok od: fatality
a sak to je uplne jedno ci svoj,ci sony,ci...
kazdy z novych aj par rocnych fotakov P,C,N,F,S parametricky vysoko prekracuje
skill moj,tvoj a aj omnoho lepsich fotografov a nielen z tohto portalu.. ..
takze taketo debaty su aj tak len prazdnym mlatenim slamy pocas obednej pauzy.. ..
No to máš vlastne pravdu. Súhlasím
 
Roman Point
2016-08-26 16:20:57
príspevok od: Marián Kuric
Diky Peto, som zrusil predobjednavku
Na čo by bol tebe canon ? dobrý frk teda
 
Roman Point
2016-08-26 16:23:47
príspevok od: acton
a ta 50 f 1,4 od canonu je tak dobra, ze by to kludne mohol byt aj Lkovy objektiv...
Nemal som ho a ani som ho neskusal tak neviem. Mám hrackarsku 50 stm ktorá je ostrá ako 85 f1.8 od clony f1.8. Neviem či sú také tieto stm všetky, ale stará hrkalka 50 f1.8 takáto ostrá nebola.. Aspoň nie tá čo som mal.
Ako som písal je to na oficiálnej stránke canon písané. Kto chce si to dohľadá.
 
Roman Point
2016-08-26 16:32:15
príspevok od: peterdudas.eu
Nieco v podobnom duchu som chcel napisat aj ja, namiesto dohadovania sa, ktory fotak ma lepsie parametre, by mal fotograf radsej pracovat sam na sebe.
Možno by si ani toľko nestackoval keby máš 30-36 alebo nebodaj 50Mpx snímač vo foťáku ale to nikdy nezistis. A tam je pravda že treba fotiť s tým čo človek má. Potom sú ľudia čo síce nemajú krajinku na takej úrovni ako ty. Ale zase majú peniaze na to si kúpiť vždy ( asi raz za 5 rokov keď canon vydá nový fotak čo nie je zase tak často ) nový model za 2-3-4 tisíc eur a spraviť si tak radosť v rámci zberaťelskych chúťok a niekedy by ľudia aj radi pracovali na svojom rozvoji a úprave fotografií len pri dvoch veľmi malých deťoch to fakt nejde. Jedno problém naozaj nebol, nijak to časovo neobmedzovalo. Ale dve? Sprav si druhé a daj vedieť ideál pre pochopenie je mať doma dvoch chalanov okolo 2r a 3 mesiace keď už aj zuby sa deru von nehladiac na to keď by si náhodou žil ešte aj v zahraničí kde máš ziadnu rodinu čo by ti helfa s deťmi. To už je úplne iný Level.
 
acton
2016-08-26 16:41:20
príspevok od: Roman Point
Nemal som ho a ani som ho neskusal tak neviem. Mám hrackarsku 50 stm ktorá je ostrá ako 85 f1.8 od clony f1.8. Neviem či sú také tieto stm všetky, ale stará hrkalka 50 f1.8 takáto ostrá nebola.. Aspoň nie tá čo som mal.
Ako som písal je to na oficiálnej stránke canon písané. Kto chce si to dohľadá.
ja som ho mal a spolu s 70-200 2,8 su podla mna najlepsie portretove objektivy.
 
MagickVamp
2016-08-26 17:36:00
príspevok od: Roman Point
Ttebe kúpa nepomôže. Zmudrenie a zbavenie sa hlúpych rečí spraví s teba minimálne lepšieho hobby fotografa. Ak budeš mať šťastie tak aj profi fotografa zo starou použitou profi zrkadlovkou
Sory chcel som dat like a netrafil som :-p Snad niet clankuo technike kde by Blahoslav nespamoval to svoje oblubene v duchu: technika je zbytocna, naco to zas vyrobili, ak si to kupis si pozer a podobne
 
pekelnikivan
2016-08-26 17:50:43
príspevok od: Roman Point
Možno by si ani toľko nestackoval keby máš 30-36 alebo nebodaj 50Mpx snímač vo foťáku ale to nikdy nezistis. A tam je pravda že treba fotiť s tým čo človek má. Potom sú ľudia čo síce nemajú krajinku na takej úrovni ako ty. Ale zase majú peniaze na to si kúpiť vždy ( asi raz za 5 rokov keď canon vydá nový fotak čo nie je zase tak často ) nový model za 2-3-4 tisíc eur a spraviť si tak radosť v rámci zberaťelskych chúťok a niekedy by ľudia aj radi pracovali na svojom rozvoji a úprave fotografií len pri dvoch veľmi malých deťoch to fakt nejde. Jedno problém naozaj nebol, nijak to časovo neobmedzovalo. Ale dve? Sprav si druhé a daj vedieť ideál pre pochopenie je mať doma dvoch chalanov okolo 2r a 3 mesiace keď už aj zuby sa deru von nehladiac na to keď by si náhodou žil ešte aj v zahraničí kde máš ziadnu rodinu čo by ti helfa s deťmi. To už je úplne iný Level.
to sa sťažuješ alebo chváliš, úplne od vecí. To ako jediný máš rodinu alebo čo? A popritom sa nedá? Bud máš nahovno ženu alebo sa ti nechce.
 
Roman Point
2016-08-26 18:20:39
príspevok od: pekelnikivan
to sa sťažuješ alebo chváliš, úplne od vecí. To ako jediný máš rodinu alebo čo? A popritom sa nedá? Bud máš nahovno ženu alebo sa ti nechce.
Tak takto som sa na to nepozrel veru. Jedno z toho bude isto správne. 2:30 už v práci 11:30 doma spánok cca do 17:00 potom sa venovanie deťom, doma treba niečo tiež spraviť však? a potom prichádza spánok cca 2-3 hodinky a vstávanie do práce. Keby tu mám mamu, svokru a tak podobne tiež by som mal veľkú papulu ako ľahko to ide a že ani tri deti nie sú problém
 
pekelnikivan
2016-08-26 18:51:56
príspevok od: Roman Point
Tak takto som sa na to nepozrel veru. Jedno z toho bude isto správne. 2:30 už v práci 11:30 doma spánok cca do 17:00 potom sa venovanie deťom, doma treba niečo tiež spraviť však? a potom prichádza spánok cca 2-3 hodinky a vstávanie do práce. Keby tu mám mamu, svokru a tak podobne tiež by som mal veľkú papulu ako ľahko to ide a že ani tri deti nie sú problém
nechápem prečo tu ťaháš podobné reči to si nechaj pre rodinu. ak sa na to necítiš tak to nerob. alebo chceš aby sme ťa ľutovali? A papulu si nechaj pre niekoho iného. Ak sa nechceš baviť o normálnich veciach a nie sa sťažovať o rodine na toto stránka isto nieje určená...
 
Roman Point
2016-08-26 19:02:25
príspevok od: pekelnikivan
nechápem prečo tu ťaháš podobné reči to si nechaj pre rodinu. ak sa na to necítiš tak to nerob. alebo chceš aby sme ťa ľutovali? A papulu si nechaj pre niekoho iného. Ak sa nechceš baviť o normálnich veciach a nie sa sťažovať o rodine na toto stránka isto nieje určená...
Ten komentár sa ďalej nerozvijal. Sám si navine ak si sa nasral A áno prednosť dávam rodine pred fotenim. To je normálne nie? Určite máš aj ty deti, ženu a oni sú prvoradí. Čo kde a ako napíšem. Tak po tom ta je hovno. Nečítaj nekomentuj ak sa ta to netýka, alebo ak máš s tým iný problém. Kľudne tu napíšem aj o počasí a či sa ti to páči alebo nie mi je scheiss egal
 
Roman Point
2016-08-26 19:06:03
príspevok od: pekelnikivan
nechápem prečo tu ťaháš podobné reči to si nechaj pre rodinu. ak sa na to necítiš tak to nerob. alebo chceš aby sme ťa ľutovali? A papulu si nechaj pre niekoho iného. Ak sa nechceš baviť o normálnich veciach a nie sa sťažovať o rodine na toto stránka isto nieje určená...
A od ľudí typu rozvedený alkoholik rady neprijmam už z princípu. Áno ty si mi nič neradil takže to nie je o tebe že? To len aby si si nemyslel že na teba útočim alebo niečo podobné. Želám si svetový mier, šťastné rodiny a žiadne rozvody MIER
 
Jozef Macák
2016-08-26 20:27:14
príspevok od: Roman Point
Tak takto som sa na to nepozrel veru. Jedno z toho bude isto správne. 2:30 už v práci 11:30 doma spánok cca do 17:00 potom sa venovanie deťom, doma treba niečo tiež spraviť však? a potom prichádza spánok cca 2-3 hodinky a vstávanie do práce. Keby tu mám mamu, svokru a tak podobne tiež by som mal veľkú papulu ako ľahko to ide a že ani tri deti nie sú problém
7-8 hodin spanku denne? Pri dvoch malych detoch je to podla mna vcelku luxus ..a ty sa stazujes. Skus skratit spanok na 6 hodin a mas 2 hodiny na fotenie
 
Roman Point
2016-08-26 21:48:35
príspevok od: Jozef Macák
7-8 hodin spanku denne? Pri dvoch malych detoch je to podla mna vcelku luxus ..a ty sa stazujes. Skus skratit spanok na 6 hodin a mas 2 hodiny na fotenie
S fotenim problém nie je. Problém je asi 69Gb nespracovaneho rawu a pribúda.
Kedysi keď som mal menej rokov tak mi stačilo aj 5 hodin spánku. 7 hodin je dostatok pokiaľ je v kuse a nie na dva krát no hlavná diferencia bude v nočnej pracovnej dobe. Snáď sa to upraví časom, od januára kedy som nabehol na tento čas som si stále nezvikol.
 
pekelnikivan
2016-08-27 06:12:09
príspevok od: Roman Point
Ten komentár sa ďalej nerozvijal. Sám si navine ak si sa nasral A áno prednosť dávam rodine pred fotenim. To je normálne nie? Určite máš aj ty deti, ženu a oni sú prvoradí. Čo kde a ako napíšem. Tak po tom ta je hovno. Nečítaj nekomentuj ak sa ta to netýka, alebo ak máš s tým iný problém. Kľudne tu napíšem aj o počasí a či sa ti to páči alebo nie mi je scheiss egal
tak sa nesťažuj, aby ťa ľutovali. Prídem na ephoto a čítam tu sračky o tom ako trpíš pre fotenie koho to zaujíma sám si s tým začal to si nechaj na iné stránky. Musíš mať veľké mindráky ked asi nemáš pozornosť a neobdivuju ťa ako všetko stíhaš s trpením
 
pekelnikivan
2016-08-27 06:16:24
príspevok od: Roman Point
A od ľudí typu rozvedený alkoholik rady neprijmam už z princípu. Áno ty si mi nič neradil takže to nie je o tebe že? To len aby si si nemyslel že na teba útočim alebo niečo podobné. Želám si svetový mier, šťastné rodiny a žiadne rozvody MIER
to sme teda postúpili, cez alkoholika, rozvody a svetový mier. Nieje to stránka o fotení a podobne? Alebo som na niečom podobnom ako pošta pre teba? ....
 
Roman Point
2016-08-27 08:14:32
príspevok od: pekelnikivan
tak sa nesťažuj, aby ťa ľutovali. Prídem na ephoto a čítam tu sračky o tom ako trpíš pre fotenie koho to zaujíma sám si s tým začal to si nechaj na iné stránky. Musíš mať veľké mindráky ked asi nemáš pozornosť a neobdivuju ťa ako všetko stíhaš s trpením
Prepáč že ta môj príbeh urazil Nepotrebujem aby ma niekto ľutoval. Plnim si sny a som spokojný s tým čo mám Peter na ktorého koment som reagoval ma pozná s fb takže preto bol jemu komentár adresovaný. On vedel aj prečo som to písal. To že sa do toho zapojil niekto čo nemá o tom páru to už ale nie je môj problém. Či je? Vybehni niekam s detmi a manželkou k vode. Ja už sa balím a vyrážame na fuschl.
 
pekelnikivan
2016-08-27 08:44:52
príspevok od: Roman Point
Prepáč že ta môj príbeh urazil Nepotrebujem aby ma niekto ľutoval. Plnim si sny a som spokojný s tým čo mám Peter na ktorého koment som reagoval ma pozná s fb takže preto bol jemu komentár adresovaný. On vedel aj prečo som to písal. To že sa do toho zapojil niekto čo nemá o tom páru to už ale nie je môj problém. Či je? Vybehni niekam s detmi a manželkou k vode. Ja už sa balím a vyrážame na fuschl.
Je zaujimavé že máš čas ked ho nemáš a vypisuješ hlúposti ...
 
blahoslav J B Art
2016-08-27 09:40:41
prosim admina vymazat vsetky prispevky pod tymto clankom, ktore nie su o fototechnike. dakujem

inak, neviete mi poradit, ked si kupim tento 5Dmk4, alebo 5Dmk3, ci nebodaj 6D ... budem sa musiet aj naucit fotit, alebo staci, ze budem mat FF fotak? samozrejme s nejakym paradnym objektivom Canon EF 85mm/1.2 L ii a pod.
 
acton
2016-08-27 10:36:12
príspevok od: blahoslav J B Art
prosim admina vymazat vsetky prispevky pod tymto clankom, ktore nie su o fototechnike. dakujem

inak, neviete mi poradit, ked si kupim tento 5Dmk4, alebo 5Dmk3, ci nebodaj 6D ... budem sa musiet aj naucit fotit, alebo staci, ze budem mat FF fotak? samozrejme s nejakym paradnym objektivom Canon EF 85mm/1.2 L ii a pod.
Tu 85 by som ti vobec nedoporucoval, ak ovsem nechces cisto portrety fotit.
 
IO-NR
2016-08-27 12:43:49
príspevok od: fatality
ale mozu (vid Pentax)..ale nechcu.. ..
Zabudli na pomerne dolezite veci pre zaujemcov o reportazny fotoaparat - poriadny AF(vseobecne Pentax stale extremne zaostava a ani K-1 to nezmenil), vyber AF bodov, kvalitny Live View a video-zaujemcov okaslali este viac...
No ked budu na trhu dostupne vsetky moderne FF zoomy a vyrobia aj moderne verzie pevnych skiel, tak bude fajn - lebo takto je dobry len pre par majitelov Pentaxu a teda vela novych zakaznikov neziskaju.
 
fatality
2016-08-27 13:20:19
príspevok od: IO-NR
Zabudli na pomerne dolezite veci pre zaujemcov o reportazny fotoaparat - poriadny AF(vseobecne Pentax stale extremne zaostava a ani K-1 to nezmenil), vyber AF bodov, kvalitny Live View a video-zaujemcov okaslali este viac...
No ked budu na trhu dostupne vsetky moderne FF zoomy a vyrobia aj moderne verzie pevnych skiel, tak bude fajn - lebo takto je dobry len pre par majitelov Pentaxu a teda vela novych zakaznikov neziskaju.
ja som narazal na to co "maju"..trebars ako Canon a Nikon vo vyssich modeloch a su ochotni poskytnut to do nizsich rad..v tomto je napr. Nikon stedrejsi,vid napr D7100-200,D5200-500,D750..a Pentax takisto - pentaprisma,pretesnenie,pixelshift atd. aj v nizsich radach..
 
Roman Point
2016-08-27 14:39:06
príspevok od: pekelnikivan
Je zaujimavé že máš čas ked ho nemáš a vypisuješ hlúposti ...
Pre hlupeho každý hlúpy. Rovnako je to aj s rečami hlupko
 
Roman Point
2016-08-27 14:44:47
príspevok od: blahoslav J B Art
prosim admina vymazat vsetky prispevky pod tymto clankom, ktore nie su o fototechnike. dakujem

inak, neviete mi poradit, ked si kupim tento 5Dmk4, alebo 5Dmk3, ci nebodaj 6D ... budem sa musiet aj naucit fotit, alebo staci, ze budem mat FF fotak? samozrejme s nejakym paradnym objektivom Canon EF 85mm/1.2 L ii a pod.
Trošku hlúpo to vyznelo od niekoho kto tvrdí že treba chodiť na kurzy, stačí štvrtinkový snímač pre výborne poludňajšie fotky atď. Či myslíš že ta tu nik nepozná? Opusti hniezdo a osamostatni sa. Pomôže ti to viac než foto kurz a mydelnička s pevným sklom za opaskom. Ale inak pozeraj po 5D prvej verzií tá by ti mohla pomôcť v učení sa. Nemá ani žiadne funkcie navyše pri ktorých by trebalo zapojiť hlavu aj 15 ročnému. Tá by sa ti hodila a postčovala.
 
blahoslav J B Art
2016-08-27 15:14:00
príspevok od: acton
Tu 85 by som ti vobec nedoporucoval, ak ovsem nechces cisto portrety fotit.
bolo by to samozrejme na kseft ... fotenie profiloviek na fejsbuk
zatial mam kompakt s malym snimacom, potom Micro 4/3 system, tiez APS-C fotak,
tak by som to rozsiril aj o FF, aby si zakaznik mohol vybrat, akym velkym snimacom ho mam odfotit
 
acton
2016-08-27 16:32:33
potom by som si na tvojom mieste kupil 50 f 1,4, v portretnej fotografii ti spravi tu istu sluzbu a mozes ho vyuzit aj inde, napr v street fotografii, no 85 v street foto tazko tazko.
 
blahoslav J B Art
2016-08-27 17:11:17
príspevok od: acton
potom by som si na tvojom mieste kupil 50 f 1,4, v portretnej fotografii ti spravi tu istu sluzbu a mozes ho vyuzit aj inde, napr v street fotografii, no 85 v street foto tazko tazko.
na street foto (a prechadzky, vylety) mam Olympus OMD M10 s 12mm a 20mm objektivmi, je malicky a nenapadny ... predsa len vlacit velky FF fotak a objektiv mimo atelieru, ktory si chcem kupit, by sa mi nechcelo ... teda s vynimkou fotenia portretov v exterieri
 
Jozef Macák
2016-08-27 17:11:22
príspevok od: acton
potom by som si na tvojom mieste kupil 50 f 1,4, v portretnej fotografii ti spravi tu istu sluzbu a mozes ho vyuzit aj inde, napr v street fotografii, no 85 v street foto tazko tazko.
a vraj ja mam problem s rozpoznavanim sarkazmu...neni to so mnou az tak zle jak to tu citam
 
MagickVamp
2016-08-27 17:21:12
príspevok od: blahoslav J B Art
bolo by to samozrejme na kseft ... fotenie profiloviek na fejsbuk
zatial mam kompakt s malym snimacom, potom Micro 4/3 system, tiez APS-C fotak,
tak by som to rozsiril aj o FF, aby si zakaznik mohol vybrat, akym velkym snimacom ho mam odfotit
Aky si ti kaapo. Si normalne moze vybrat zakaznik u teba ci APSC alebo 4/3 alebo s niecim mensim? Keby boli vseci ludia ako ty, tak skutocne by technika nenapredovala, lebo aj na trabante sa da vozit, tak jak na tvojom staruckom low end apsc sa da fotit. Ja obcas neviem ci ta tam dakto depce v tvojom okoli ze mas na prt techniku, alebo sa tymto neustalym trolovanim pod kazdym clankom o technike snazis ospravedlnit preco u teba cas ostal stat. Blahoslav, jasne fot tym na co mas, ano svet je nespravodlivy, rozmaznany teenager mozno bude mat o pol roka v rukach tento 5DmkIV, lebo mu ho kupi tatko a ty zas budes smutne kukat so svojim staruckym Canonom a mozno aj akciu nafoti lepsie jak ty, lebo si precita jeden clanok o ostreni, clone a case a dalsi o spravnom oreze. A bude cvakat a ostrit tam kde ty budes len preostrovat a kde ty bud risknes rozmazane foto, alebo strpis velky sum. A co? Ja tiez na mojom aute nepredbehnem teenagera na Mkovom BMW, ktory ho dostal od tatka a ani nespravim taky dojem ako on. Serie ma to? HEJ SERIE. Ale nebudem teraz tvrdit ze ja take auto nechcem, nepotrebujem, ze vsetko je to jedno, lebo odvezie ma aj trabant. Necit sa menejcenne, odsudzovat ta zato bude snad len hlupak. Mam kamosov co maju lowend fotaky a maju u mna rovnaku hodnotu ako ti co maju profit delaa a bavim sa snimi uplne rovnako, sam casto beham s low end fotakom ked sa mi nechce vlacit velku vahu. Fakt sa zamysli aky ma zmysel pod kazdym clankom o technike pisat ze technika je nepodstatna. JE TO BLUD, technika ti dava moznosti. A ze treba fotit? Jasne naco by to dakto kupoval ked nefoti ze? Skus nabuduce daco k technike, ked pises k clanku o technike. Alebo si fakt myslis ze vacsina majitelov si 5Dmarky kupuje len aby vyzerala profi?
 
acton
2016-08-27 17:35:57
príspevok od: Jozef Macák
a vraj ja mam problem s rozpoznavanim sarkazmu...neni to so mnou az tak zle jak to tu citam
to si myslel na mna?
 
Jozef Macák
2016-08-27 17:47:48
príspevok od: acton
to si myslel na mna?
aj...si sa nechal chytit do blahotrollingu
 
Roman Point
2016-08-27 18:44:46
príspevok od: Jozef Macák
aj...si sa nechal chytit do blahotrollingu
 
pekelnikivan
2016-08-28 07:10:47
príspevok od: Roman Point
Pre hlupeho každý hlúpy. Rovnako je to aj s rečami hlupko
Sám si na seba kydáš tie hlúposti čo si popísal a očividne ťa to urazilo a najhoršie na tom je že som na teba ukázal prstom. A teraz sa tu budeš vyjadrovať ako Forrest gamp. Chápem to zrejme ešte si v puberte. A dlho asi ešte budeš pokiaľ sa mieniš podobne vyjadrovať.
 
Roman Point
2016-08-28 09:17:12
príspevok od: pekelnikivan
Sám si na seba kydáš tie hlúposti čo si popísal a očividne ťa to urazilo a najhoršie na tom je že som na teba ukázal prstom. A teraz sa tu budeš vyjadrovať ako Forrest gamp. Chápem to zrejme ešte si v puberte. A dlho asi ešte budeš pokiaľ sa mieniš podobne vyjadrovať.
Nájdi si partnerku a udrž si vzťah. Potom budeš môcť niečo kázať o rodine a vzťahoch. Neviem ako je to u teba no pre mňa je neudrzanie manželstva obrovské zlyhanie. Život neni o tom koľko piva vystrebeš ty " rebel "
 
blahoslav J B Art
2016-08-28 10:55:37
príspevok od: Jozef Macák
aj...si sa nechal chytit do blahotrollingu
nuz ... tazky je zivot internetoveho trolla ... poriadny trolling je vzdy na ukor rodiny, alebo spanku ... alebo hromadenia sa nespracovanych fotiek na harddisku

inak v uvahach som uz upustil od noveho 5DmkIV ... radsej kupit starsi 5DmkIII a k nemu poriadne, kvalitne objektivy, nie som predsa blby, aby som kupil najnovsi model a knemu nejake priemerne objektivy
 
Roman Point
2016-08-28 11:33:47
príspevok od: blahoslav J B Art
nuz ... tazky je zivot internetoveho trolla ... poriadny trolling je vzdy na ukor rodiny, alebo spanku ... alebo hromadenia sa nespracovanych fotiek na harddisku

inak v uvahach som uz upustil od noveho 5DmkIV ... radsej kupit starsi 5DmkIII a k nemu poriadne, kvalitne objektivy, nie som predsa blby, aby som kupil najnovsi model a knemu nejake priemerne objektivy
Depko nič nekupuj máš super výbavu. Toľko fotakov a skiel. Načo ďalšie. Radšej si daj nejaký kurz kde ti vysvetlia ako sa osamostatniť a vyletiet z rodného hniezda ty máš doma mamu ja ženu a dve deti. Si síce mladší ale 30 rocný muž bez rodiny.. Čakám kedy sa priznáš že si teplučký. Pán Art
 
Roman Point
2016-08-28 11:36:12
príspevok od: blahoslav J B Art
nuz ... tazky je zivot internetoveho trolla ... poriadny trolling je vzdy na ukor rodiny, alebo spanku ... alebo hromadenia sa nespracovanych fotiek na harddisku

inak v uvahach som uz upustil od noveho 5DmkIV ... radsej kupit starsi 5DmkIII a k nemu poriadne, kvalitne objektivy, nie som predsa blby, aby som kupil najnovsi model a knemu nejake priemerne objektivy
Koncom septembra som na slovensku. Okolie tatier a Žiliny. Nechcel by si sa stretnúť?? Lepšie by mi paslo osobné porozpravanie sa lebo mi už fakt lezies na nervy ( tu na ephote ) keby si mal čas cukrík tak daj vedieť.

P.s. bez mamy
 
pekelnikivan
2016-08-28 12:41:02
príspevok od: Roman Point
Nájdi si partnerku a udrž si vzťah. Potom budeš môcť niečo kázať o rodine a vzťahoch. Neviem ako je to u teba no pre mňa je neudrzanie manželstva obrovské zlyhanie. Život neni o tom koľko piva vystrebeš ty " rebel "
nemám chuť ani písať nietože reagovať na prijebané príspevky pána ktorý nemá čas a káže tu o rodine a pritom vypisuje, zrejme na to asi má čas. urob láskavosť a nereaguj na túto správu.
 
Roman Point
2016-08-28 13:10:14
príspevok od: pekelnikivan
nemám chuť ani písať nietože reagovať na prijebané príspevky pána ktorý nemá čas a káže tu o rodine a pritom vypisuje, zrejme na to asi má čas. urob láskavosť a nereaguj na túto správu.
Lebo ty si povedal? Si si pomýlil asi miesto a storočie. Choď na pivo a nereaguj na túto správu
 
millan
2016-08-28 20:00:15
príspevok od: Roman Point
Podľa mňa je to úplne jednoduché. 50 f1.4 USM bola prvá verzia a 50 f1.4 L je nástupca prvej 50 f1.4 ale po upgrade takže okrem vlastností získala aj aj nový názov. Informácie o týchto objektivoch pochádzajú z oficialnej stránky Canon nie z rumorov
Môžeš sem teda dať link, kde na oficiálnej stránke Canonu je objektív EF 50 f1.4 L?
 
Roman Point
2016-08-28 20:28:37
Myslel som že som dal..

http://www.canon.sk/cameras/eos-5d-mark-iv/paolo-pellegrin/

A tu máš vysek z článku čo povedal ambasador Canon:

V jednoduchosti je krása
Paolo fotografuje s obmedzeným počtom objektívov s pevnou ohniskovou vzdialenosťou, pretože si obľúbil dosiahnutú kvalitu obrázkov a rýchlu clonu, ako aj kreativitu, ktorú na základe obmedzenia na jednu ohniskovú vzdialenosť získava. „Bežne používam objektívy s pevnou ohniskovou vzdialenosťou 28 mm, 35 mm a 50 mm,“ prezradil nám. „Vlastním rýchle verzie objektívov EF35mm f/1.4L II USM a EF50mm f/1.4L II USM a rád používam aj mimoriadne malý objektív EF28mm f/2.8 II USM
 
Roman Point
2016-08-28 20:33:51
príspevok od: millan
Môžeš sem teda dať link, kde na oficiálnej stránke Canonu je objektív EF 50 f1.4 L?
Neklikol som na tvoj koment. Tak ti dávam na vedomie že som odpísal
 
lamid
2016-08-29 11:57:10
Canon EOS 5D Mark IV Sample Gallery 60 images
https://www.dpreview.com/samples/0574215952/canon-eos-5d-mark-iv-real-world-samples-gallery
 
blahoslav J B Art
2016-08-29 17:41:57
zda sa, ze poniektori diskutujuci sa omylom ocitli na tomto fotoportali www.ephoto.sk a pod clankom o najnovsej zrkadlovke Canon diskutuju od veci ... o detoch, spanku, ci o autach ...

namiesto Ephota doporucujem navstivit specializovane weby, ktore sa zaoberaju touto problematikou
http://www.najrodina.sk/
https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/mat-dobry-spanok-je-dnes-umenie.html
http://www.automagazin.sk/

ale naspat k veci ...
tuto novinku Canon EOS 5D Mark IV som uz vyradil vo svojich uvahach o FF fotaku, lebo novinky su drahe, radsej zobrat starsie telo ale s kvalitnymi objektivmi ... lebo objektiv kresli obrazok
tak do uvahy by prisli 5D Mark III alebo 6D ...
pozrel som si nejake galerie tu na Ephote a pri niektorych z Canonu 6D som bol dost prekvapeny ... tie obrazky vyzeraju ako nafotene s Micro 4/3 snimacom ...
takze asi pojdem do Canonu 5D mark III s peknym svetelnym portretnym objektivom 85/1.2 pre zaciatok, na fotenie facebookovych profiloviek by to malo stacit
ine znacky ako Canon ani neuvazujem, nikdy som ich nedrzal v ruke
 
kuchar
2016-08-29 18:15:43
príspevok od: blahoslav J B Art
zda sa, ze poniektori diskutujuci sa omylom ocitli na tomto fotoportali www.ephoto.sk a pod clankom o najnovsej zrkadlovke Canon diskutuju od veci ... o detoch, spanku, ci o autach ...

namiesto Ephota doporucujem navstivit specializovane weby, ktore sa zaoberaju touto problematikou
http://www.najrodina.sk/
https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/mat-dobry-spanok-je-dnes-umenie.html
http://www.automagazin.sk/

ale naspat k veci ...
tuto novinku Canon EOS 5D Mark IV som uz vyradil vo svojich uvahach o FF fotaku, lebo novinky su drahe, radsej zobrat starsie telo ale s kvalitnymi objektivmi ... lebo objektiv kresli obrazok
tak do uvahy by prisli 5D Mark III alebo 6D ...
pozrel som si nejake galerie tu na Ephote a pri niektorych z Canonu 6D som bol dost prekvapeny ... tie obrazky vyzeraju ako nafotene s Micro 4/3 snimacom ...
takze asi pojdem do Canonu 5D mark III s peknym svetelnym portretnym objektivom 85/1.2 pre zaciatok, na fotenie facebookovych profiloviek by to malo stacit
ine znacky ako Canon ani neuvazujem, nikdy som ich nedrzal v ruke
"pozrel som si nejake galerie tu na Ephote a pri niektorych z Canonu 6D som bol dost prekvapeny ... tie obrazky vyzeraju ako nafotene s Micro 4/3 snimacom ..."
len skoda, ze 6D a 5diii maju prakticky rovnaky obrazovy vystup..6D je lacnejsia 5 diii pre tych, ktory nepotrebuju viac bodove ostrenie napriklad.
 
blahoslav J B Art
2016-08-29 18:43:38
príspevok od: kuchar
"pozrel som si nejake galerie tu na Ephote a pri niektorych z Canonu 6D som bol dost prekvapeny ... tie obrazky vyzeraju ako nafotene s Micro 4/3 snimacom ..."
len skoda, ze 6D a 5diii maju prakticky rovnaky obrazovy vystup..6D je lacnejsia 5 diii pre tych, ktory nepotrebuju viac bodove ostrenie napriklad.
to je mozne ... potom mi napada, kedze 6D je amaterska FF zrkadlovka a zhodou okolnosti som pozeral galerie tych zaciatocnikov, ktori si ju kupili a zatial ju len testuju ... a testuju
takze 5DmkIII bude na fotenie za peniaze lepsia, budem vyzerat viac profi, ked este dokupim aj battery grip
planujem fotit facebookove profilovky, no a v dnesnej dobe uz maju svoje FB profily aj zvierata, domaci mazlicci, tak sa viacbodove ostrenie zide
 
Roman Point
2016-08-29 19:51:32
príspevok od: blahoslav J B Art
to je mozne ... potom mi napada, kedze 6D je amaterska FF zrkadlovka a zhodou okolnosti som pozeral galerie tych zaciatocnikov, ktori si ju kupili a zatial ju len testuju ... a testuju
takze 5DmkIII bude na fotenie za peniaze lepsia, budem vyzerat viac profi, ked este dokupim aj battery grip
planujem fotit facebookove profilovky, no a v dnesnej dobe uz maju svoje FB profily aj zvierata, domaci mazlicci, tak sa viacbodove ostrenie zide
Asi si daj facku. Možno to pomôže. Niekedy si aspoň ako tak vedel rypnut a napísať k veci. To posledné sa už vytratilo. Začal si fetovať?
 
Roman Point
2016-08-29 19:56:43
príspevok od: blahoslav J B Art
zda sa, ze poniektori diskutujuci sa omylom ocitli na tomto fotoportali www.ephoto.sk a pod clankom o najnovsej zrkadlovke Canon diskutuju od veci ... o detoch, spanku, ci o autach ...

namiesto Ephota doporucujem navstivit specializovane weby, ktore sa zaoberaju touto problematikou
http://www.najrodina.sk/
https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/mat-dobry-spanok-je-dnes-umenie.html
http://www.automagazin.sk/

ale naspat k veci ...
tuto novinku Canon EOS 5D Mark IV som uz vyradil vo svojich uvahach o FF fotaku, lebo novinky su drahe, radsej zobrat starsie telo ale s kvalitnymi objektivmi ... lebo objektiv kresli obrazok
tak do uvahy by prisli 5D Mark III alebo 6D ...
pozrel som si nejake galerie tu na Ephote a pri niektorych z Canonu 6D som bol dost prekvapeny ... tie obrazky vyzeraju ako nafotene s Micro 4/3 snimacom ...
takze asi pojdem do Canonu 5D mark III s peknym svetelnym portretnym objektivom 85/1.2 pre zaciatok, na fotenie facebookovych profiloviek by to malo stacit
ine znacky ako Canon ani neuvazujem, nikdy som ich nedrzal v ruke
K veci si nenapísal ani v druhej časti komentu. Možno sa to tebe javí ako " k veci " napísanie, ale to máš iba ty v hlave. Strapnujes sa stále viac a viac každým komentárom ktorý pridáš. Nie nie som jediný čo si to myslí. Ak všetci čo majú ART " titul " trpia rovnakou demenciou ako ty tak som aj celkom rád že som automechanik.
 
Roman Point
2016-08-29 20:12:20
príspevok od: blahoslav J B Art
zda sa, ze poniektori diskutujuci sa omylom ocitli na tomto fotoportali www.ephoto.sk a pod clankom o najnovsej zrkadlovke Canon diskutuju od veci ... o detoch, spanku, ci o autach ...

namiesto Ephota doporucujem navstivit specializovane weby, ktore sa zaoberaju touto problematikou
http://www.najrodina.sk/
https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/mat-dobry-spanok-je-dnes-umenie.html
http://www.automagazin.sk/

ale naspat k veci ...
tuto novinku Canon EOS 5D Mark IV som uz vyradil vo svojich uvahach o FF fotaku, lebo novinky su drahe, radsej zobrat starsie telo ale s kvalitnymi objektivmi ... lebo objektiv kresli obrazok
tak do uvahy by prisli 5D Mark III alebo 6D ...
pozrel som si nejake galerie tu na Ephote a pri niektorych z Canonu 6D som bol dost prekvapeny ... tie obrazky vyzeraju ako nafotene s Micro 4/3 snimacom ...
takze asi pojdem do Canonu 5D mark III s peknym svetelnym portretnym objektivom 85/1.2 pre zaciatok, na fotenie facebookovych profiloviek by to malo stacit
ine znacky ako Canon ani neuvazujem, nikdy som ich nedrzal v ruke
Ale vieš čo je najviac zaujímavé??

Že tu kde si si ako trapko dal do mena už aj to spomenuté ART : http://www.fotoma.sk/profil/615/blahoslav-j-b-art/

sa nezapajas do diskusií a snažis sa tam slušne chovať.
Buď trpis rozdvojenou osobnosťou, alebo využívaš epohoto ako ventil frustrácie z osobného-reálneho života. Tento troling čo tu predvadzas v každom článku o technike robí s teba takého amatéra že aj keby ti niekto daroval D5, 1Dx2, K1 a neviem aké všetky TOP modely stále by si bol v očiach ostatných looser. Na to čo fotis a ako fotis ti stačí to čo máš ( 4/3 ) a dobre zvládnuť malovanie v bezplatnom zoneri.

Dospej už trollko
 
blahoslav J B Art
2016-08-29 22:33:44
furt tu volakto vypisuje od veci, dam teda link k veci
http://www.4foto.cz/proc-nechci-canon-eos-5d-miv/
 
Roman Point
2016-08-30 02:25:26
Zmena mena. Opäť odpoveď v štýle rýchlo nájdem niečo na cz stránkach čo by som sem mohol dať.. Čakám už len kedy príde komentár že ti zase hekli účet a že vlastne ty si tu dva dni ani nebol...
No bol si tu.. Teda to tvoje druhé ja ( alebo Irena ) a vypisoval si volovinky, z toho sa nevykrútiš
 
MagickVamp
2016-08-30 06:42:14
príspevok od: blahoslav J B Art
furt tu volakto vypisuje od veci, dam teda link k veci
http://www.4foto.cz/proc-nechci-canon-eos-5d-miv/
Tebe ten internet musi dobre hlavicku vymyvat. tolko stranok, tolko nazorov. Takze 5D mkIV ta sklamal v porovnani s konkurenciou. 1.- Takze 5D mkIV ma v podstate bezkonkurencne ostrenie v danej triede cez hladacik, ale kedze v live view je citlivejsie a presnejsie tak ho nechces. A series nato ze nik to ostrenie cez hladacik momentalne nema lepsie, jednoducho ta serie ze si tento model takto sam so sebou konkuruje a nebudes sa vediet rozhodnut kedy ako budes ostrit hej? 2.- 4K video ma LEN 30fps? nikon D5 ma tiez len 30fps a myslim ze s 5D mkIV + Canon objektiv sa budu tie videa zas v Canone tocit lepsie. Sony ma tiez len 30fps a ze to ma nejak este lepsie poriesene? No ja neviem Videa netocim, ja fotim. Ale nemyslim si ze videom realne niekoho sklame. 3.- Fuji valcuje rozmermi pri porovnatelnej kvalite? Aha, takze najprv suhlasis s autorom, ze ti vadi ostrenie na 5D mkIV a potom napises ze FUJI ma porovnatelnu kvalitu? Ci v com ma porovnatelnu kvalitu? Ako vystup? Ty chapes ze FUJI ma Dx snimac a malo mpx a to ze tam je malo sumu je na ukor detailov? Ti prezradim tajomstvo cim menej mpx tym menej sumu a ked das blur vo fotoshope tak hned mas aj ISO 51000 bez sumu mojo. 4.- Cena....myslim ze jediny problem tvoj ,-) Ale je pekne na obhajobu uviest tie bludy pred tym.

Ta logika tvoja.... takze 5DmkIV je na prt, lebo ked spojis dokopy vsetky pre teba klucove vlastnosti zo vsetkych znaciek co poznas do jedneho fotaka, tak 5D mkIV neobstoji hej? dobre.... Dakujem za vysvetlenie.
 
blahoslav J B Art
2016-08-31 10:22:40
par postrehov od cloveka, ktory tento fotak naozaj drzal par minut aj vo svojich rukach
http://www.digineff.cz/clanek/canon/canon-eos-5d-mark-iv-poprve-v-ruce
 
samoma
2016-08-31 11:33:59
príspevok od: blahoslav J B Art
par postrehov od cloveka, ktory tento fotak naozaj drzal par minut aj vo svojich rukach
http://www.digineff.cz/clanek/canon/canon-eos-5d-mark-iv-poprve-v-ruce
Možnože tento link ( pozri od 56 min. ) dá odpoveď prečo vyrobili tento úžasný aparát
https://www.youtube.com/watch?v=cvDevpb_fnw

Prosím neodpovedať, ďakujem
 
blahoslav J B Art
2016-08-31 12:35:37
príspevok od: samoma
Možnože tento link ( pozri od 56 min. ) dá odpoveď prečo vyrobili tento úžasný aparát
https://www.youtube.com/watch?v=cvDevpb_fnw

Prosím neodpovedať, ďakujem
veru, veru, aj papez Frantisek varuje pred konzumizmom ... ludia kupuju aj to, co nepotrebuju, alebo na co nedorastli, ako je to aj v pripade FF fotakov
 
acton
2016-08-31 13:38:28
príspevok od: samoma
Možnože tento link ( pozri od 56 min. ) dá odpoveď prečo vyrobili tento úžasný aparát
https://www.youtube.com/watch?v=cvDevpb_fnw

Prosím neodpovedať, ďakujem
Neodpovedam, reagujem na video... neexistuje teoria ktoru by nebolo mozne vyvratit inou teoriou.
 
Roman Point
2016-09-01 12:59:35
https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison?attr18=daylight&attr13_0=canon_eos5dmkiv&attr13_1=sony_a7rii&attr13_2=canon_eos5d&attr13_3=canon_eos5d&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2=raw&attr15_3=raw&attr16_0=25600&attr16_1=25600&attr16_2=3200&attr16_3=3200&attr171_1=off&normalization=full&widget=1&x=0.5154565061107118&y=-0.9882455668995166

Malé porovnanie predprodukčnej vzorky s D750, D810 a A7rII
 
blahoslav J B Art
2016-09-01 22:59:08
par postrehov od zvieratkovskeho fotica
https://www.fotoaparat.cz/clanek/1699/canon-eos-5d-mark-iv-prvni-dojmy/
 
Roman Point
2016-09-02 02:45:47
príspevok od: blahoslav J B Art
par postrehov od zvieratkovskeho fotica
https://www.fotoaparat.cz/clanek/1699/canon-eos-5d-mark-iv-prvni-dojmy/
Niekoľko násobný finalista Wildlife fotografer of the world asi nebude fotič Ale Peter sa neurazí on je v pohode týpek
 
jan21
2016-09-02 18:42:29
príspevok od: Roman Point
Niekoľko násobný finalista Wildlife fotografer of the world asi nebude fotič Ale Peter sa neurazí on je v pohode týpek
A s jeho názormi na ovládanie, nastavenie ovládania jednotlivých modelov tiel..sa nedá len súhlasiť!!! Úplne
Keď k tomu pripojíme názor na štruktúru ovládacieho menu a možnosti užívateľského nastavenia....tak to je to čo ked si zvykneš...ťažko odoláš. Sice som ešte nehľadal ale dúfam ze 5DMkIV má to čo 1DXMkII...uloženie nastavenia na kartu s možnosťou načítania tohto nastavenia aj na INOM tele (rovnakého modelu)...JE TO TAM, už to niekto našiel v dokumentácii??
Ked si predstavím ten rozdiel v ovládaní jednotlivých modelov (vertikálne) u iných výrobcov...no skuste si porovnať nižší aps-c model a ff model a ozábavu máte postarané
 
Roman Point
2016-09-02 20:13:05
príspevok od: jan21
A s jeho názormi na ovládanie, nastavenie ovládania jednotlivých modelov tiel..sa nedá len súhlasiť!!! Úplne
Keď k tomu pripojíme názor na štruktúru ovládacieho menu a možnosti užívateľského nastavenia....tak to je to čo ked si zvykneš...ťažko odoláš. Sice som ešte nehľadal ale dúfam ze 5DMkIV má to čo 1DXMkII...uloženie nastavenia na kartu s možnosťou načítania tohto nastavenia aj na INOM tele (rovnakého modelu)...JE TO TAM, už to niekto našiel v dokumentácii??
Ked si predstavím ten rozdiel v ovládaní jednotlivých modelov (vertikálne) u iných výrobcov...no skuste si porovnať nižší aps-c model a ff model a ozábavu máte postarané
Vieš čo. Mne sa zdá že nahrávanie uzivatelskych nastaveni na kartu majú len profi fotaki. Čo znamená 1D rada. 5D tú ( banálnu a veľmi schopnú ) možnosť nikdy nemala, preto pochybujem že ju mám.

Inak on je presne príklad toho ako sa má využívať technika a aj keď aj predtým mal perfektné foto spravené s 7D mkI a 5D2 potom 5D2 + 6D, následne 5D3 + 7DmkII, a teraz 7DmkII + 5Ds ( je otázka času kedy pribudne 5D4 ) tak jednoducho chápe že vývoj ide dopredu. Ten vývoj mu nezabezpečí lepšie foto tie mal aj zo starou 5-8 ročnou technikou. Ale cesta k ešte lepším fotkam alebo rovnako dobrým bude rýchlejšia a menej komplikovaná. Takže ostane viac času na rodinu

Inak manual na obsluhu 5D4 je dostupný v pdf na stiahnutie. Ak sa ti to chce hľadať a čítať tak kľudne môžeš
 
jan21
2016-09-02 20:48:20
príspevok od: Roman Point
Vieš čo. Mne sa zdá že nahrávanie uzivatelskych nastaveni na kartu majú len profi fotaki. Čo znamená 1D rada. 5D tú ( banálnu a veľmi schopnú ) možnosť nikdy nemala, preto pochybujem že ju mám.

Inak on je presne príklad toho ako sa má využívať technika a aj keď aj predtým mal perfektné foto spravené s 7D mkI a 5D2 potom 5D2 + 6D, následne 5D3 + 7DmkII, a teraz 7DmkII + 5Ds ( je otázka času kedy pribudne 5D4 ) tak jednoducho chápe že vývoj ide dopredu. Ten vývoj mu nezabezpečí lepšie foto tie mal aj zo starou 5-8 ročnou technikou. Ale cesta k ešte lepším fotkam alebo rovnako dobrým bude rýchlejšia a menej komplikovaná. Takže ostane viac času na rodinu

Inak manual na obsluhu 5D4 je dostupný v pdf na stiahnutie. Ak sa ti to chce hľadať a čítať tak kľudne môžeš
Už som stiahol a čital...nepíšu o tom nič!
A že toto nieje profi systém - je!!! Bude tak isto ako 1DXII v portfoliu agentur ako univerzál a znovunastavovať novu/inú mašinu na fotenie toho a toho..alebo toho ....no určite sa budeš diviť... no stopro niečo z toho tisíca zabudneš
 
Roman Point
2016-09-03 07:28:00
príspevok od: jan21
Už som stiahol a čital...nepíšu o tom nič!
A že toto nieje profi systém - je!!! Bude tak isto ako 1DXII v portfoliu agentur ako univerzál a znovunastavovať novu/inú mašinu na fotenie toho a toho..alebo toho ....no určite sa budeš diviť... no stopro niečo z toho tisíca zabudneš
Si ma iba nepochopil.
1: 5D mark IV nie je profi prístroj ( aj keď ho používajú hlavne profesionáli ) iba 1D rada je v portfóliu Canon vedená ako Profi

2: banálna vec v tom ze na to stačí iba úprava fw aby to ukladalo nastavenia takže to nie je vôbec technický problém.
 
jan21
2016-09-03 18:40:30
príspevok od: Roman Point
Si ma iba nepochopil.
1: 5D mark IV nie je profi prístroj ( aj keď ho používajú hlavne profesionáli ) iba 1D rada je v portfóliu Canon vedená ako Profi

2: banálna vec v tom ze na to stačí iba úprava fw aby to ukladalo nastavenia takže to nie je vôbec technický problém.
Asi je to inak..podľa oficialneho vyjadrenia samotneho Canon-u:
http://www.canon.sk/cameras/pro-dslr-cameras/

Suhlas, je to banálna ale neskutočné fajnová fičura



 
millan
2016-09-04 00:47:27
príspevok od: Roman Point
Myslel som že som dal..

http://www.canon.sk/cameras/eos-5d-mark-iv/paolo-pellegrin/

A tu máš vysek z článku čo povedal ambasador Canon:

V jednoduchosti je krása
Paolo fotografuje s obmedzeným počtom objektívov s pevnou ohniskovou vzdialenosťou, pretože si obľúbil dosiahnutú kvalitu obrázkov a rýchlu clonu, ako aj kreativitu, ktorú na základe obmedzenia na jednu ohniskovú vzdialenosť získava. „Bežne používam objektívy s pevnou ohniskovou vzdialenosťou 28 mm, 35 mm a 50 mm,“ prezradil nám. „Vlastním rýchle verzie objektívov EF35mm f/1.4L II USM a EF50mm f/1.4L II USM a rád používam aj mimoriadne malý objektív EF28mm f/2.8 II USM
Ale veď to tvrdím stále, že tam má pán ambasador chybu. Objektív EF50mm f/1.4L II USM Canon nikdy nevyrábal a ani nevyrába.
Napísal si:
"Podľa mňa je to úplne jednoduché. 50 f1.4 USM bola prvá verzia a 50 f1.4 L je nástupca prvej 50 f1.4 ale po upgrade takže okrem vlastností získala aj aj nový názov. Informácie o týchto objektivoch pochádzajú z oficialnej stránky Canon nie z rumorov".
A keďže 50 f1.4L nikdy neexistoval a ani zatiaľ neexistuje, nemôže byť nástupcom 50 f1.4 USM ako píšeš. To je celé.
 
Roman Point
2016-09-04 10:05:51
príspevok od: millan
Ale veď to tvrdím stále, že tam má pán ambasador chybu. Objektív EF50mm f/1.4L II USM Canon nikdy nevyrábal a ani nevyrába.
Napísal si:
"Podľa mňa je to úplne jednoduché. 50 f1.4 USM bola prvá verzia a 50 f1.4 L je nástupca prvej 50 f1.4 ale po upgrade takže okrem vlastností získala aj aj nový názov. Informácie o týchto objektivoch pochádzajú z oficialnej stránky Canon nie z rumorov".
A keďže 50 f1.4L nikdy neexistoval a ani zatiaľ neexistuje, nemôže byť nástupcom 50 f1.4 USM ako píšeš. To je celé.
Nástupca L verzie by bol 50 f1.2 L II alebo koľko
Nástupca nonL verzie 50 f1.4 USM prehodili do kategórie L objektívov. Keďže nebude dvojkova verzia v rade nonL tak jej dali v L rade označenie ako II verzia objektívu rovnakej ohniskovej vzdialenosti a rovnakej svetelnosti ( 50mm f1.4 )
To je môj názor. Je to úplne jednoduché a pre mňa ľahko stráviteľné

A je to zbytočne hranie sa zo slovíčkami.
 
f64
2016-09-04 15:20:25
príspevok od: Roman Point
Nástupca L verzie by bol 50 f1.2 L II alebo koľko
Nástupca nonL verzie 50 f1.4 USM prehodili do kategórie L objektívov. Keďže nebude dvojkova verzia v rade nonL tak jej dali v L rade označenie ako II verzia objektívu rovnakej ohniskovej vzdialenosti a rovnakej svetelnosti ( 50mm f1.4 )
To je môj názor. Je to úplne jednoduché a pre mňa ľahko stráviteľné

A je to zbytočne hranie sa zo slovíčkami.
Netreba si vymyslat ziadne vlastne hypotezy, staci sa pozriet na fakty.

Canon cisluje II, III iba objektivy, ktore presne zodpovedaju ohniskom, clonou, typom motora a pritomnostou stabilizacie. Momentalne existuje len 50/1.2L ("jednotka"), ziadna II, pretoze jeho predchodca bol 50/1.0L, ine clonove cislo.
Iny pripad je pri 85/1.2L II, pretoze jeho predchodca bol 85/1.2L.
Preto napriklad 200/2L IS je stale "jednotka", aj ked je to nastupca 200/1.8L, pretoze ma ine clonove cislo. Este lepsie je tuto postupnost vidiet na: 400/2.8L, 400/2.8L II, 400/2.8L IS, 400/2.8L IS II, co su v podstate prva, druha, tretia a stvrta generacia "toho isteho objektivu".

Zaver, Canon ambasador samozrejme napisal volovinu, vcelku fail, ze to po nom nikto neskontroloval.
 
f64
2016-09-04 15:25:03
To, ze v tom ma dotycny pan ambasador riadny gulas je vidno aj na jeho druhom kikse: EF28mm f/2.8 II USM.

Ziadny taky objektiv samozrejme neexistuje. Su iba 28mm f2.8 (z 1987) a 28mm f2.8 IS USM (z 2012).
 
Roman Point
2016-09-04 16:07:43
príspevok od: f64
To, ze v tom ma dotycny pan ambasador riadny gulas je vidno aj na jeho druhom kikse: EF28mm f/2.8 II USM.

Ziadny taky objektiv samozrejme neexistuje. Su iba 28mm f2.8 (z 1987) a 28mm f2.8 IS USM (z 2012).
Ty si twn článok nečítal? Pán ambasador a mister fail v jednej osobe je beta tester canon výrobkov. To že spomenul dva neexistujúce objektívy neznamená že on nevie čo používa a že canon článok nik nekontroluje. Znamená to príchod dvoch nových skiel a to si netreba ani moc domyslat
 
f64
2016-09-04 16:55:44
príspevok od: Roman Point
Ty si twn článok nečítal? Pán ambasador a mister fail v jednej osobe je beta tester canon výrobkov. To že spomenul dva neexistujúce objektívy neznamená že on nevie čo používa a že canon článok nik nekontroluje. Znamená to príchod dvoch nových skiel a to si netreba ani moc domyslat
Bozemoj, ty si ale riadne mimo. Hlavne, ze si tak pekne vies domyslat, ked uz ignorujes fakty.

Samozrejme, ze su to chyby co tam napisal, 28 IS este ani nevychladol (2012) a ak by bola dvojka, tak by bola IS II a nie II S tym objektivom nie je ziadny znamy problem, kvoli ktoremu by ho Canon musel tak skoro vynovovat.

50/1.4L II je tiez kravina, pretoze ak by aj malo byt nove L, tak urcite bude aspon f1.2 a keby uz z neviem akeho dovodu Canon urobil f1.4, tak by to bol 1.4L I (jedna!), pretoze ziadny 50/1.4L zatial este neexistuje, aby bol dovod na II.

To, ze niekto vie cvakat pekne fotky a je umelec, a trebars aj testuje nove telo, zjavne neimplikuje, ze je to technicky typ alebo netrpi dyslexiou, tu mas jasny dokaz.

Ok, o kolko sa stavime? o 100 euro? o 500? Ze do roka (4. sept 2017) Canon nevyda dvojicu 28mm f/2.8 II USM a 50/1.4L II USM? Ja si za svojimi tvrdeniami stojim, stojis si za nimi aj ty?
 
Roman Point
2016-09-04 17:08:06
príspevok od: f64
Bozemoj, ty si ale riadne mimo. Hlavne, ze si tak pekne vies domyslat, ked uz ignorujes fakty.

Samozrejme, ze su to chyby co tam napisal, 28 IS este ani nevychladol (2012) a ak by bola dvojka, tak by bola IS II a nie II S tym objektivom nie je ziadny znamy problem, kvoli ktoremu by ho Canon musel tak skoro vynovovat.

50/1.4L II je tiez kravina, pretoze ak by aj malo byt nove L, tak urcite bude aspon f1.2 a keby uz z neviem akeho dovodu Canon urobil f1.4, tak by to bol 1.4L I (jedna!), pretoze ziadny 50/1.4L zatial este neexistuje, aby bol dovod na II.

To, ze niekto vie cvakat pekne fotky a je umelec, a trebars aj testuje nove telo, zjavne neimplikuje, ze je to technicky typ alebo netrpi dyslexiou, tu mas jasny dokaz.

Ok, o kolko sa stavime? o 100 euro? o 500? Ze do roka (4. sept 2017) Canon nevyda dvojicu 28mm f/2.8 II USM a 50/1.4L II USM? Ja si za svojimi tvrdeniami stojim, stojis si za nimi aj ty?
Ja si stojim práve pod vchodom lebo prišla netti a vyzerá to aj na krúpy. Ja nemôžem tvrdiť čo neviem. Domnievať sa môžem či už chybne alebo správne. Či prídu nové objektívy po photokine alebo nie uvidíme.
 
Roman Point
2016-09-14 18:34:32
Podplatili dxo parchanti..

https://www.dxomark.com/Cameras/Canon/EOS-5D-Mark-IV
 
šereda
2016-09-17 15:32:35
Nejde mi zvukovka pod linux tak si to vychutnajte

https://www.youtube.com/watch?v=2AtK7FXaXAI
 
Roman Point
2016-10-18 10:34:05
príspevok od: f64
Bozemoj, ty si ale riadne mimo. Hlavne, ze si tak pekne vies domyslat, ked uz ignorujes fakty.

Samozrejme, ze su to chyby co tam napisal, 28 IS este ani nevychladol (2012) a ak by bola dvojka, tak by bola IS II a nie II S tym objektivom nie je ziadny znamy problem, kvoli ktoremu by ho Canon musel tak skoro vynovovat.

50/1.4L II je tiez kravina, pretoze ak by aj malo byt nove L, tak urcite bude aspon f1.2 a keby uz z neviem akeho dovodu Canon urobil f1.4, tak by to bol 1.4L I (jedna!), pretoze ziadny 50/1.4L zatial este neexistuje, aby bol dovod na II.

To, ze niekto vie cvakat pekne fotky a je umelec, a trebars aj testuje nove telo, zjavne neimplikuje, ze je to technicky typ alebo netrpi dyslexiou, tu mas jasny dokaz.

Ok, o kolko sa stavime? o 100 euro? o 500? Ze do roka (4. sept 2017) Canon nevyda dvojicu 28mm f/2.8 II USM a 50/1.4L II USM? Ja si za svojimi tvrdeniami stojim, stojis si za nimi aj ty?
Nakoniec ta 50ka nebola až tak mimo že?


http://www.canonrumors.com/canon-ef-135mm-f2l-ii-on-the-way-cr1/
 
f64
2016-10-20 20:06:36
príspevok od: Roman Point
Nakoniec ta 50ka nebola až tak mimo že?


http://www.canonrumors.com/canon-ef-135mm-f2l-ii-on-the-way-cr1/
Samozrejme, ze bola Ako toto prosim ta spolu suvisi?

135 je uplne ine ohnisko nez 50. 135/2L je sklo z 1996. Oznacenie noveho ako 135 f2L II by bolo tiez spravne, kedze jednotka ma tiez f2. Navyse je to len CR1 a nie CR3.

Uniklo mi nieco alebo v tom clanku pan ambasador (ktory sa nemoze pomylit) spominal niekde aj 135 mm f2L II objektiv?
 
Roman Point
2016-10-21 16:02:02
príspevok od: f64
Samozrejme, ze bola Ako toto prosim ta spolu suvisi?

135 je uplne ine ohnisko nez 50. 135/2L je sklo z 1996. Oznacenie noveho ako 135 f2L II by bolo tiez spravne, kedze jednotka ma tiez f2. Navyse je to len CR1 a nie CR3.

Uniklo mi nieco alebo v tom clanku pan ambasador (ktory sa nemoze pomylit) spominal niekde aj 135 mm f2L II objektiv?
Tak si otvor link a prečitaj si o ktoré objektívy sa jedná. Nie je to iba o 135ke
 
f64
2016-11-23 21:31:11
príspevok od: Roman Point
Nakoniec ta 50ka nebola až tak mimo že?


http://www.canonrumors.com/canon-ef-135mm-f2l-ii-on-the-way-cr1/
No New 50mm Lens Coming in 2017 [CR2]

http://www.canonrumors.com/no-new-50mm-lens-coming-in-2017-cr2/
 
Roman Point
2016-11-24 02:09:13
príspevok od: f64
No New 50mm Lens Coming in 2017 [CR2]

http://www.canonrumors.com/no-new-50mm-lens-coming-in-2017-cr2/
Čítal som aj to koľko ich má byť predstavenych a že vedia iba o novom seťáku. Takže 5-6 objektívov príde ktorých ohniskovu vzdialenosť a clonu netušia. Ale nebolo by od veci keby tie ostatné objektívy boli všetky s M mount a boli by to pevné sklá zo svetelnostou 1.4 až f2
 
f64
2016-12-03 17:22:59
príspevok od: Roman Point
Čítal som aj to koľko ich má byť predstavenych a že vedia iba o novom seťáku. Takže 5-6 objektívov príde ktorých ohniskovu vzdialenosť a clonu netušia. Ale nebolo by od veci keby tie ostatné objektívy boli všetky s M mount a boli by to pevné sklá zo svetelnostou 1.4 až f2
Tento je uz CR3:

http://www.canonrumors.com/canon-ef-85mm-f1-4l-is-usm-on-the-way-cr3/
 
Roman Point
2016-12-03 20:02:04
príspevok od: f64
Tento je uz CR3:

http://www.canonrumors.com/canon-ef-85mm-f1-4l-is-usm-on-the-way-cr3/
Jop videl som.. Vytahuje to ako s chlpatej deky
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované