Hore

Nový Olympus PEN E-PL9: Fotoaparát, který probudí vaše pravé já

Nejnovější Olympus PEN dostal do vínku pokročilejší dotykovou obrazovku a možnost probouzení fotoaparátu z mobilní aplikace pro prohlížení posledních snímků.

Ačkoli stále větší počet lidí fotografuje mobilním telefonem, přechod k fotoaparátu pro ně může znamenat objevení zcela nových možností a kvality. Nový Olympus PEN E-PL9 se chlubí úžasným designem a vynikající kvalitou konstrukce. Představuje obrovský skok v kvalitě a kreativních možnostech, které jsou obvykle dostupné v mnohem větších fotoaparátech. Nový režim Advanced Photo, dostupný prostřednictvím dotykové obrazovky, velice usnadňuje přechod z mobilního telefonu k fotoaparátu.

Navzdory svým útlým rozměrům skýtá nový fotoaparát široký prostor pro pestrou škálu fotografických vyjádření, podpořenou více než 20 objektivy M.Zuiko. Za všechny jmenujme vynikající portrétní objektiv M.Zuiko Digital 45mm F1.8, se kterým pořídíte nádherné portréty s vyváženou perspektivou a plynule rozostřeným pozadím.

Filmoví fanoušci mohou nyní využít výhod ostrého 4K videa s interní stabilizací obrazu, zatímco nový vestavěný blesk zaručuje uživatelům E-PL9 vždy dostatek světla. Každý, kdo se nemůže dočkat, až bude moci sdílet svá díla online, může využít výhod nové kombinované Bluetooth a Wi-Fi konektivity s chytrými telefony.

Olympus PEN E-PL9 se objeví na pultech obchodů v polovině března v bílé, černé, nebo hnědé barvě jako samostatné tělo, nebo v sadě se základním objektivem (možnosti viz níže).

    

Vše je o výrazu

Nárůst kreativních možností, které fotoaparát přináší, bývá příliš často spojován s velikou složitostí menu. Olympus PEN E-PL9 se snaží překonat tyto bariéry a umožňuje vám zahájit vaši cestu za fotografickým experimentováním postupně, výběrem kreativních programů na dotykové obrazovce. Později pak můžete přejít k tradičnějším způsobům nastavení.

Vyberte režim iAUTO, který umožní fotoaparátu identifikovat mnoho fotografických situací, od tváří po skupinové fotografie – a dokonce i detekovat pohyb – a v mžiku pro vás vybrat to nejlepší nastavení. Pokud cítíte potřebu nastavení upravit, žádný strach. Dotykové ovládání s posuvníky vám umožní upravit mimo jiné jas, barvy nebo kontrast. Vyklopte displej proti sobě pro vysoce kvalitní selfie snímky a dotykem vyberte funkci e-Portrait, která vyhladí pleťové tóny přímo ve fotoaparátu. To vše přichází ve velmi malém a lehkém těle, ve kterém se snoubí tradice s moderním světem fotografie.

Umění nejen pro umění

Olympus byl v minulosti průkopníkem uměleckých filtrů a dotyková obrazovka přináší nové možnosti, jak v živém náhledu porovnat jejich efekt jednodušeji, než kdy dříve. Vedle Bleach Bypass je novým přírůstkem na seznamu 16 uměleckých filtrů také Instant Film – nostalgická vzpomínka na přehnané barvy raných instantních fotoaparátů. Při použití za denního světla je efekt mírný. Použijte jej ale s bleskem při nočním fotografování osob a potenciálně nudný záběr se zcela změní: tmavší oblasti se posunou k zeleným odstínům a pleť získá nádech teplé záře. Vznikne tak moderní snímek s dotykem nostalgie.

Na stejném principu zpřístupnil Olympus prostřednictvím dotykové obrazovky také scénické režimy. Jednoduše poklepejte na obrázek, který nejblíže odpovídá vaší představě o výsledném snímku, a fotoaparát vybere příslušná nastavení. Inovativní přístup k jednoduššímu kreativnímu ovládání v novém režimu AP (Advanced Photo). Olympus je také průkopníkem technik jako Live Composite. Ty bývají často ukryty hluboko ve struktuře menu a zůstávají tak majitelům fotoaparátu zcela skryty. Chcete pořídit snímek přítele vytvářejícího světelnou malbu před noční osvětlenou budovou? To, co bývalo téměř nemožné, je nyní hračkou: klepněte na ikonu v AP režimu, postavte E-PL9 na pevný povrch či stativ a můžete začít. Objevte radost z vícenásobné expozice, HDR, panoramatického režimu a dokonce i bracketingu zaostření – neocenitelné techniky při záběrech z blízka.

   

Proces učení

Prostřednictvím bezplatné aplikace OI.Share pro bezdrátový přenos snímků z fotoaparátů do telefonu máte také přístup k nové sadě jednoduchých video-průvodců „Jak na to”, kde naleznete užitečné tipy pro ovládání E-PL9.

Když je řeč o přenosu snímků: E-PL9 kombinuje Bluetooth LE s Wi-Fi, díky čemuž je fotoaparát neustále propojen s vaším telefonem, dokonce i v režimu „spánku“. Chcete si prohlédnout a importovat některé z právě pořízených snímků, ale fotoaparát už je zpět v kabelce nebo batohu? Žádný problém. Otevřete aplikaci a probuďte fotoaparát, aniž byste jej museli vytahovat z kabelky a zapínat.

Kvalita díky technologii

Jaké další trumfy má E-PL9 v rukávu, které pomohou vašim fotografiím vyniknout? Další průkopnickou inovací Olympusu je stabilizace obrazu (IS) zabudovaná v těle fotoaparátu. Tento systém, redukující rozmazání obrazu při nedostatečném osvětlení, se snoubí s rychlým obrazovým procesorem TruePic VIII, převzatým z vlajkové lodi mezi fotoaparáty Olympus - modelu OM-D E-M1 Mark II. To umožňuje fotoaparátu použít kratší expoziční časy*, což ještě více zvyšuje šance na dokonale ostrý záběr v náročných podmínkách.

Uživatelé fotoaparátů mají již dlouho možnost vybrat objekt, na který chtějí zaostřit, ale dotknutí se objektu přímo na obrazovce je mnohem intuitivnější. Vyberte mezi zaostřením dotykem a vyfotografováním dotykem (můžete také funkci zcela vypnout). Funkce je velmi přínosná zejména při záběrech z blízka, kdy možnost vyklopení obrazovky a klepnutí přesně na požadované místo zvyšuje míru úspěšnosti záběru. Se současnými 121 AF body, pokrývajícími většinu obrazové plochy, mohou uživatelé zaostřit na kterékoli místo obrazu.

Naučte se milovat objektivy

Systémový fotoaparát stojí a padá s dostupnými objektivy, které umožní fotografovat širší škálu objektů. Mnoho současných uživatelů Olympus PEN touží po portrétním objektivu M.Zuiko Digital 45mm F1.8. Proč? Pokud přecházíte z fotografování portrétů telefonem nebo kompaktním fotoaparátem, jistě jste si všimli, že jejich objektivy mívají z důvodu větší všestrannosti obvykle širší ohnisko. Bohužel však pro proporce obličeje není perspektiva těchto objektivů příliš lichotivá. Klasický portrétní objektiv, jako je 45mm F1.8, perspektivu lehce zploští, a tváře portrétovaných osob tak vypadají přirozeněji. Větší světelnost také přináší přirozeně vypadající rozostřené pozadí (bokeh). Telefony sice začínají tento efekt stále častěji softwarově imitovat, správný objektiv však vytvoří žádaný obraz sám o sobě.

Jednou z oblastí, ve které systémové fotoaparáty skutečně excelují, je makrofotografie. Vyzkoušejte s PEN E-PL9 náš všestranný makro objektiv M.Zuiko Digital ED 30mm F3.5 Macro, otevírající zcela nový svět možností při fotografování detailů šperků, jídla, materiálů nebo květin.

Kromě více než 20 v současnosti dostupných objektivů Olympus M.Zuiko lze prostřednictvím různých adaptérů použít také stovky starších objektivů.

Co je nového: E-PL9 vs E-PL8

  • Režim AP (Advanced Photo) pro rychlejší přístup ke kreativním fotografickým režimům.
  • Aktivace Uměleckých filtrů, AP režimu a scénických režimů (SCN) na nové dotykové obrazovce pro snazší a rychlejší použití.
  • Kombinovaná Bluetooth a Wi-Fi konektivita pro rychlejší a jednodušší přenos snímků do telefonu.
  • Vestavěný blesk pro ostré snímky i ve špatných světelných podmínkách.
  • 4K 30P video s možností zachycení vysoce kvalitních statických fotografií.
  • Nové umělecké filtry Bleach Bypass a Instant Film.
  • 121 AF bodů se skupinovým ostřením pro sofistikovanější detekci pohybu a přesnost ostření.
  • Procesor TruePic VIII, použitý také v OM-D E-M1 Mark II, přináší vyšší citlivost ve slabém osvětlení pro vyšší celkovou obrazovou kvalitu v širším rozsahu světelných podmínek.
  • Větší grip a voliče režimů s vybroušeným, vysoce kvalitním povrchem z kovu a kůže.
  • Zdarma přístup k sadě video průvodců „Jak na to“ prostřednictvím aplikace Olympus OI.Share.

Zákazník E-PL9

  • Zákazník E-PL9 chce rozvíjet své fotografické dovednosti, ale předtím, než pokročí ke složitějšímu manuálnímu ovládání, dává přednost automatickým funkcím a snadné volbě režimů prostřednictvím dotykové obrazovky.
  • Rozměry a hmotnost jsou stejně důležité, jako vysoká kvalita a dobře vypadající fotoaparát, který lze vzít všude s sebou a být kreativní.
  • Výsledky sdílení jsou velmi důležité, bezdrátový přenos snímků proto hraje velkou roli.

Hlavní specifikace E-PL9

  • 16MP CMOS senzor
  • Obrazový procesor TruePic VIII
  • 121 bodů AF systému pro vyšší přesnost zaostření
  • 4K 30P video s možností zachytávat statické fotografie
  • Vestavěné WiFi pro kompatibilitu s aplikací OI.Share, umožňující sdílení a dálkové ovládání pomocí telefonu
  • Bluetooth LE pro „stálé“ spojení a hladší přenos snímků
  • Plná bezdrátová kontrola fotoaparátu pomocí telefonu, včetně vzdáleného ovládání spouště
  • Výklopná dotyková obrazovka
  • Rozměry: Š 117,1mm x V 68mm X H 39mm
  • Hmotnost: 332g (samotné tělo)

Prodloužená záruka a fotografické tipy na MůjOlympus

Olympus PEN E-PL9 je součástí rozsáhlého systému pro činorodé lidi, jejichž fotografické ambice dokáže plně uspokojit. Skvělá cena zahrnuje i šestiměsíční prodloužení záruky**, pokud si noví majitelé zaregistrují svůj přístroj prostřednictvím online portálu MůjOlympus na adrese www.mujolympus.cz.

Nabídka kitů a dostupnost

> Samotné tělo Olympus PEN E-PL9 bude v prodeji od poloviny března 2018.
> Olympus PEN E-PL9 s objektivem M.Zuiko Digital 14-42mm F3.5-5.6 EZ Pancake bude v prodeji také od poloviny března 2018.

Dostupné příslušenství (prodávané zvlášť)

>  Objektivy jsou živou vodou každého systémového fotoaparátu a E-PL9 není výjimkou. V současnosti je k dispozici více než 20 objektivů Olympus M.Zuiko, které naplní veškeré vaše kreativní ambice, od super širokoúhlých objektivů po teleobjektivy umožňující zachytit krásy divoké přírody. Více si můžete přečíst na www.olympus.cz/lenses

>  V nabídce je široká škála stylových módních doplňků, od vzorovaných popruhů po kožená pouzdra fotoaparátu a stylová látková pouzdra na objektivy. Podrobnosti na www.olympus.cz/site/cs/c/cameras/pen_cameras/fashion_accessories_pen/index.html

Můžete nás také sledovat na našem blogu PENGeneration na adrese www.my.olympus.eu/PEN-Generation, kde se dozvíte další informace o funkcích Olympus PEN a dostupném příslušenství, a také na oficiálním kanálu @olympus_pengeneration na Instagramu. Případně na www.mujolympus.cz.

Změna specifikací produktu bez předchozího upozornění vyhrazena. Nejnovější specifikace naleznete na webových stránkách Olympus na adrese www.olympus.cz/pen.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
pa10
2018-02-08 12:42:32
"Fotoaparat, ktory prebudi Vase prave ja"
LOL! Vobec som medzi tymi funkciami nenasiel budik
 
vilkoo
2018-02-08 15:09:59
Je snad pre zacinajucich fotografov s novymi vymozenostami by tam uz mohli dat aspon 20mpx snimac a iny objektiv,moj nazor
 
MagickVamp
2018-02-08 17:01:46
Byt v Olympuse som fakt sklamany ze tam zas dali staru 16tku....myslel som ze to je len crta canonu donekonecna oprasovat stare cipy a nekonecne cakanie kym nieco co stoji zato daju aj do nizsich modelov ale vidim ze Olympus je v tomto minimalne zdatny super.
 
z80
2018-02-08 18:11:35
príspevok od: MagickVamp
Byt v Olympuse som fakt sklamany ze tam zas dali staru 16tku....myslel som ze to je len crta canonu donekonecna oprasovat stare cipy a nekonecne cakanie kym nieco co stoji zato daju aj do nizsich modelov ale vidim ze Olympus je v tomto minimalne zdatny super.
Nikto realne necakal, ze do E-PL9 daju 20 Mpx senzor, pretoze ani nova E-M10 III ho nema. 20 Mpx senzor sa musi pekne dostat najskor do E-M5, potom E-M10 (tipujem Mark V) a v tejto rade ho dostane (tipujem) E-PL12 (ak dovtedy tato rada nezanikne).
 
blahoslav J B Art
2018-02-08 18:37:06
príspevok od: z80
Nikto realne necakal, ze do E-PL9 daju 20 Mpx senzor, pretoze ani nova E-M10 III ho nema. 20 Mpx senzor sa musi pekne dostat najskor do E-M5, potom E-M10 (tipujem Mark V) a v tejto rade ho dostane (tipujem) E-PL12 (ak dovtedy tato rada nezanikne).
20 MPX senzor očakávali v novom PENe E-PL9 najviac tí, ktorí si ho ani neplánovali kúpiť 😂
 
MagickVamp
2018-02-08 18:42:41
príspevok od: blahoslav J B Art
20 MPX senzor očakávali v novom PENe E-PL9 najviac tí, ktorí si ho ani neplánovali kúpiť 😂
Blahoslav snad ty?
 
MagickVamp
2018-02-08 18:51:15
príspevok od: z80
Nikto realne necakal, ze do E-PL9 daju 20 Mpx senzor, pretoze ani nova E-M10 III ho nema. 20 Mpx senzor sa musi pekne dostat najskor do E-M5, potom E-M10 (tipujem Mark V) a v tejto rade ho dostane (tipujem) E-PL12 (ak dovtedy tato rada nezanikne).
Moze byt, olympus radu az tak nepoznam. Ale je to dost bieda, jeden jediny cip, kvoli ktoremu sa dostal do pozornosti co a ma ho stale len v 1 ci v 2 extra drahych fotakoch, inak vsade ta biedna 16tka a od tej ma lepsi cip snad kazde csc, snad az na j radu od nikonu.
 
z80
2018-02-08 19:10:24
príspevok od: MagickVamp
Moze byt, olympus radu az tak nepoznam. Ale je to dost bieda, jeden jediny cip, kvoli ktoremu sa dostal do pozornosti co a ma ho stale len v 1 ci v 2 extra drahych fotakoch, inak vsade ta biedna 16tka a od tej ma lepsi cip snad kazde csc, snad az na j radu od nikonu.
Ono zase ten 16 Mpx cip nie je zly, mam ho v E-M10 II a pre 99% uzivatelov tychto tried fotakov plne postacuje.
Marketing je marketing, jednoducho ak by bol rozdiel oproti vyssim triedam len v lepsej ergonomii a odolnosti, ten rozdiel cien (a aj marza) oproti nizsim triedam by nemohol byt taky vysoky.
 
blahoslav J B Art
2018-02-08 19:48:17
príspevok od: MagickVamp
Moze byt, olympus radu az tak nepoznam. Ale je to dost bieda, jeden jediny cip, kvoli ktoremu sa dostal do pozornosti co a ma ho stale len v 1 ci v 2 extra drahych fotakoch, inak vsade ta biedna 16tka a od tej ma lepsi cip snad kazde csc, snad az na j radu od nikonu.
K.Srnec napisal v inej diskusii:
''Uz par rokov su fotaky na takej urovni, ze amater to riesit ani nemusi. Vieme, ze dolezitejsia je kvalita optiky, schopnosti fotografa a hlavne to, cim tu techniku nakrmit.'
 
blahoslav J B Art
2018-02-08 19:50:40
príspevok od: z80
Ono zase ten 16 Mpx cip nie je zly, mam ho v E-M10 II a pre 99% uzivatelov tychto tried fotakov plne postacuje.
Marketing je marketing, jednoducho ak by bol rozdiel oproti vyssim triedam len v lepsej ergonomii a odolnosti, ten rozdiel cien (a aj marza) oproti nizsim triedam by nemohol byt taky vysoky.
magick nema prehlad v Oly segmente ... aj minule aj teraz tu siri bludy ohladom 16 Mpx senzora ... pravda je ale taka, ze slaby bol predchadzajuci 12 Mpx senzor
 
MagickVamp
2018-02-08 19:57:52
príspevok od: z80
Ono zase ten 16 Mpx cip nie je zly, mam ho v E-M10 II a pre 99% uzivatelov tychto tried fotakov plne postacuje.
Marketing je marketing, jednoducho ak by bol rozdiel oproti vyssim triedam len v lepsej ergonomii a odolnosti, ten rozdiel cien (a aj marza) oproti nizsim triedam by nemohol byt taky vysoky.
No asi som rozmaznany zo zrkadloviek kde je bezne ze nizsie triedy maju cipy vyssich tried a rozdiel je v odolnosti, ergonomii a ostreni.... 77d, 800d dokonca aj 200d ma ten isty cip co 80d...v nikone plati to iste d7200, d5xxx, d3xxx ten isty cip. V Olympuse je teda rozdiel este aj v cipe. Jasne foti to, ale bez toho 20mpx cipu by bol olympus len sikovny kompaktik...clovek by cakal ze sa zacne posuvat vyssie aj v ostatnych radach. 16 mpx znamena malo detailov ale velku svetlicitlivu bunku, vzhladom na 16mpx dokonca vacsiu ako ma apsc no sumi viac, mne to pride ako podpriemer na dnesnu dobu.
 
MagickVamp
2018-02-08 20:14:45
príspevok od: blahoslav J B Art
K.Srnec napisal v inej diskusii:
''Uz par rokov su fotaky na takej urovni, ze amater to riesit ani nemusi. Vieme, ze dolezitejsia je kvalita optiky, schopnosti fotografa a hlavne to, cim tu techniku nakrmit.'
Je to tak ale to plati az o tych 20mpx cipoch....tie 16mpx patria do minulosti...
 
z80
2018-02-08 20:21:04
príspevok od: MagickVamp
No asi som rozmaznany zo zrkadloviek kde je bezne ze nizsie triedy maju cipy vyssich tried a rozdiel je v odolnosti, ergonomii a ostreni.... 77d, 800d dokonca aj 200d ma ten isty cip co 80d...v nikone plati to iste d7200, d5xxx, d3xxx ten isty cip. V Olympuse je teda rozdiel este aj v cipe. Jasne foti to, ale bez toho 20mpx cipu by bol olympus len sikovny kompaktik...clovek by cakal ze sa zacne posuvat vyssie aj v ostatnych radach. 16 mpx znamena malo detailov ale velku svetlicitlivu bunku, vzhladom na 16mpx dokonca vacsiu ako ma apsc no sumi viac, mne to pride ako podpriemer na dnesnu dobu.
Tych 20 Mpx dokazu nakrmit len profi zoomy a z lacnejsich objektivov len pevne skla. Setaky, pri ktorych vacsina pouzivatelov E-PL9 ostane, maju rozlisenie tak 7-9 Mpx (testovane na 20 Mpx cipe). Teda v tejto triede by vyssie rozlisenie az tak nepomohlo, co Olympusu (rovnako ako Nikonu) chyba, je fazove ostrenie na cipe aj v tejto triede. To by vyuzili aj zaciatocnici.
 
bonifacko
2018-02-08 20:29:03
Nevidim slot pre hladačik. To je teda úlet.
 
MagickVamp
2018-02-08 20:44:54
príspevok od: z80
Tych 20 Mpx dokazu nakrmit len profi zoomy a z lacnejsich objektivov len pevne skla. Setaky, pri ktorych vacsina pouzivatelov E-PL9 ostane, maju rozlisenie tak 7-9 Mpx (testovane na 20 Mpx cipe). Teda v tejto triede by vyssie rozlisenie az tak nepomohlo, co Olympusu (rovnako ako Nikonu) chyba, je fazove ostrenie na cipe aj v tejto triede. To by vyuzili aj zaciatocnici.
Toto beriem. Pre ludi co pouzivaju setaky samozrejme aj 16mpx je az az.... pozeral som sa na to z pohladu jeho profi skiel ktore dokazu pekne nakrmit aj 20mpx 4/3tinak. Olympus ma fakt skvele profi skla, tak z tohto pohladu mi pride ako velka skoda ze do novych fotakov uz nedava moderne 20mpx cipy. Jasne ostrenie a dalsie veci su to na com musi pracovat aby coskoro ostrenie m1mkii sa mohlo posunut tiez na nizsie triedy a samo sa mohlo este viac priblizit zrkadlovkam.
 
blahoslav J B Art
2018-02-08 23:12:44
príspevok od: MagickVamp
Je to tak ale to plati az o tych 20mpx cipoch....tie 16mpx patria do minulosti...
K.Srnec napisal aj ine, v recenzii Olympus PEN F, ktory ma tiez novsi 20 Mpx snimac:

V čom je iný oproti ostatným Olympusom? V prvom rade tu máme nový 20 Mpx snímač. Možnosť zachytiť viac detailov je fajn, ale väčšina majiteľov tohto fotoaparátu to nevyužije, pretože netlačí rozmerné zväčšeniny. Doterajších 16 Mpx je plne postačujúcich. Nový snímač prináša mierne zlepšenie obrazu (viac detailov), pritom nič nekazí a tak je vítaný. Ja patrím ku skupinke, ktorá zvýšenie rozlíšenia oceňuje a teším sa, kedy ho dostanú aj modely radu OM-D.
 
z80
2018-02-09 07:26:01
príspevok od: bonifacko
Nevidim slot pre hladačik. To je teda úlet.
Pocet ludi co si dokupovali hladacik k tejto triede je minimalny. Ti, co potrebuju hladacik si kupia rovno E-M10.
 
MagickVamp
2018-02-09 08:25:54
príspevok od: blahoslav J B Art
K.Srnec napisal aj ine, v recenzii Olympus PEN F, ktory ma tiez novsi 20 Mpx snimac:

V čom je iný oproti ostatným Olympusom? V prvom rade tu máme nový 20 Mpx snímač. Možnosť zachytiť viac detailov je fajn, ale väčšina majiteľov tohto fotoaparátu to nevyužije, pretože netlačí rozmerné zväčšeniny. Doterajších 16 Mpx je plne postačujúcich. Nový snímač prináša mierne zlepšenie obrazu (viac detailov), pritom nič nekazí a tak je vítaný. Ja patrím ku skupinke, ktorá zvýšenie rozlíšenia oceňuje a teším sa, kedy ho dostanú aj modely radu OM-D.
Blahoslav ked tu nejde o tie MPX samotne....lebo MPX okrem detailov vacsinou znamenaju viac sumu a az na viac detailov neponuka nic viac. Ale v tomto pripade ponuka skutocne ovela viac, ma ovela lepsiu charakteristiku ako ten 16Mpx... kym ten 16 MPx je len obycajny 4/3 co neurazi ako pise Karol, tak ten 20Mpx je nieco co ho skutocne posuva na bojove pole APSC, kde v kombinacii s 5 osou a funkcionalitou dokaze pomiesat karty. A Olympus sa tam minimalne cenou taha, tak by sa tam mohol zacat tahat aj kvalitou cipu, nevravim kludne nech je aj 16MPX, ale NOVY, nech ma charakteristiku DR ako ten 20MPX a sum aky prislucha tak velke svetlocitlivej bunke ako 16MPX fotak ma mat a to by sa mi pacilo este viac ako ten 20Mpx, ale oni zatial novy 16Mpx nemaju. A su tu ine veci ktorymi moze rozdelit nizsiu triedu od vyssej, ako je ostrenie, tesnenie, ovladanie, funkcie, naco to delit este aj tym ze do novych fotakov daju este aj stary fakt dnes uz nemoderny cip. Ja to beriem ako fopa, rovnako ked Canon dal parametrami zastaraly cip do 6DmkII...fotit to foti...ale v sucasnej dobe, taky cip?
 
blahoslav J B Art
2018-02-09 09:52:43
príspevok od: MagickVamp
Blahoslav ked tu nejde o tie MPX samotne....lebo MPX okrem detailov vacsinou znamenaju viac sumu a az na viac detailov neponuka nic viac. Ale v tomto pripade ponuka skutocne ovela viac, ma ovela lepsiu charakteristiku ako ten 16Mpx... kym ten 16 MPx je len obycajny 4/3 co neurazi ako pise Karol, tak ten 20Mpx je nieco co ho skutocne posuva na bojove pole APSC, kde v kombinacii s 5 osou a funkcionalitou dokaze pomiesat karty. A Olympus sa tam minimalne cenou taha, tak by sa tam mohol zacat tahat aj kvalitou cipu, nevravim kludne nech je aj 16MPX, ale NOVY, nech ma charakteristiku DR ako ten 20MPX a sum aky prislucha tak velke svetlocitlivej bunke ako 16MPX fotak ma mat a to by sa mi pacilo este viac ako ten 20Mpx, ale oni zatial novy 16Mpx nemaju. A su tu ine veci ktorymi moze rozdelit nizsiu triedu od vyssej, ako je ostrenie, tesnenie, ovladanie, funkcie, naco to delit este aj tym ze do novych fotakov daju este aj stary fakt dnes uz nemoderny cip. Ja to beriem ako fopa, rovnako ked Canon dal parametrami zastaraly cip do 6DmkII...fotit to foti...ale v sucasnej dobe, taky cip?
na to, co si napisal, plari komentar K.Srnca napisany v inej diskusii:
''Uz par rokov su fotaky na takej urovni, ze amater to riesit ani nemusi. Vieme, ze dolezitejsia je kvalita optiky, schopnosti fotografa a hlavne to, cim tu techniku nakrmit.'
 
MagickVamp
2018-02-09 11:42:29
príspevok od: blahoslav J B Art
na to, co si napisal, plari komentar K.Srnca napisany v inej diskusii:
''Uz par rokov su fotaky na takej urovni, ze amater to riesit ani nemusi. Vieme, ze dolezitejsia je kvalita optiky, schopnosti fotografa a hlavne to, cim tu techniku nakrmit.'
Ale Blahoslav, optika je dvolezita, Canon ju ma tiez super a Karol mu na meno nevedel prist, lebo nemali DR 14 ako Nikon a pritom mali v danej dobe o dost lepsie ostrenie, ergonomiu a vyssiu kvalitu maju stale. Skor by som povedal ze fotak je dvolezity ako celok, telo + objektiv, ako to spolu hraje. A to ze su fotaky na takej urovni ze amater to riesit nemusi je pravda, amater vacsinou foti mobilom a vsetko co foti lepsie ako mobil je bonus. Ale nemyslim ze po Olympusoch pozeraju len amateri ci ano? Ale zacina po nom pozerat aj vela ludi co maju amaterske zrkadlovky, ktori sa zrovna nechcu vzdat moznosti ktore prinasa lepsi snimac. A je totalna sprostost ked niekto povie: taky ci hentaky snimac staci ved to nejdes tlacit na bilbordy....Pretoze prave amater ked uz ako tak robi s post procesom tak je casto na orezy dost odkazany, to prave turbo profikovi moze byt jedno ze horsi vystup, lebo on to nakomponuje asi vzdy presne. Ja mam 30mpx snimac a ked to zrezem tak mam vystup ako mozno na zaciatku dobre nakomponovany 16 Mpx Olympus...co to pre mna znamena? Nemusim sa tak trapit pri samotnom foteni, ale mozem sa vklude doma pri kave rozhodnut jak sa mi to paci viac.
 
alkaline
2018-02-09 12:25:48
príspevok od: MagickVamp
Ale Blahoslav, optika je dvolezita, Canon ju ma tiez super a Karol mu na meno nevedel prist, lebo nemali DR 14 ako Nikon a pritom mali v danej dobe o dost lepsie ostrenie, ergonomiu a vyssiu kvalitu maju stale. Skor by som povedal ze fotak je dvolezity ako celok, telo + objektiv, ako to spolu hraje. A to ze su fotaky na takej urovni ze amater to riesit nemusi je pravda, amater vacsinou foti mobilom a vsetko co foti lepsie ako mobil je bonus. Ale nemyslim ze po Olympusoch pozeraju len amateri ci ano? Ale zacina po nom pozerat aj vela ludi co maju amaterske zrkadlovky, ktori sa zrovna nechcu vzdat moznosti ktore prinasa lepsi snimac. A je totalna sprostost ked niekto povie: taky ci hentaky snimac staci ved to nejdes tlacit na bilbordy....Pretoze prave amater ked uz ako tak robi s post procesom tak je casto na orezy dost odkazany, to prave turbo profikovi moze byt jedno ze horsi vystup, lebo on to nakomponuje asi vzdy presne. Ja mam 30mpx snimac a ked to zrezem tak mam vystup ako mozno na zaciatku dobre nakomponovany 16 Mpx Olympus...co to pre mna znamena? Nemusim sa tak trapit pri samotnom foteni, ale mozem sa vklude doma pri kave rozhodnut jak sa mi to paci viac.
...ty si s tými múdrami o amatéroch a profíkoch fakt srandovný...
...asi ako panic čo si prečítal kamasútru...a chystá sa na návštevu red districtu...

😂😂😂
 
MagickVamp
2018-02-09 13:05:24
príspevok od: alkaline
...ty si s tými múdrami o amatéroch a profíkoch fakt srandovný...
...asi ako panic čo si prečítal kamasútru...a chystá sa na návštevu red districtu...

😂😂😂
...ty si zas zabavny s tymi tvojimi mudrami vseobecne... a s amatermi tu zacal Blahoslav pri svojich citaciach
 
blahoslav J B Art
2018-02-09 13:10:40
príspevok od: MagickVamp
Ale Blahoslav, optika je dvolezita, Canon ju ma tiez super a Karol mu na meno nevedel prist, lebo nemali DR 14 ako Nikon a pritom mali v danej dobe o dost lepsie ostrenie, ergonomiu a vyssiu kvalitu maju stale. Skor by som povedal ze fotak je dvolezity ako celok, telo + objektiv, ako to spolu hraje. A to ze su fotaky na takej urovni ze amater to riesit nemusi je pravda, amater vacsinou foti mobilom a vsetko co foti lepsie ako mobil je bonus. Ale nemyslim ze po Olympusoch pozeraju len amateri ci ano? Ale zacina po nom pozerat aj vela ludi co maju amaterske zrkadlovky, ktori sa zrovna nechcu vzdat moznosti ktore prinasa lepsi snimac. A je totalna sprostost ked niekto povie: taky ci hentaky snimac staci ved to nejdes tlacit na bilbordy....Pretoze prave amater ked uz ako tak robi s post procesom tak je casto na orezy dost odkazany, to prave turbo profikovi moze byt jedno ze horsi vystup, lebo on to nakomponuje asi vzdy presne. Ja mam 30mpx snimac a ked to zrezem tak mam vystup ako mozno na zaciatku dobre nakomponovany 16 Mpx Olympus...co to pre mna znamena? Nemusim sa tak trapit pri samotnom foteni, ale mozem sa vklude doma pri kave rozhodnut jak sa mi to paci viac.
staci pozriet fotky Srncove a tvoje ... a hned musi byt kazdemu jasne, kto ma pravdu
 
bonifacko
2018-02-09 13:53:46
príspevok od: z80
Pocet ludi co si dokupovali hladacik k tejto triede je minimalny. Ti, co potrebuju hladacik si kupia rovno E-M10.
No ano, s ohladom na to, že staršie M10 su celkom použitelne pre IR fotografiu, tak maš pravdu.
No ako buducnosť to vidím tak, že o 4-5 to nebude použitelne na IR, lebo silne slnečne svetlo znemožnuje pozorovať na displeji nafotene zabery.
 
MagickVamp
2018-02-09 14:12:46
príspevok od: blahoslav J B Art
staci pozriet fotky Srncove a tvoje ... a hned musi byt kazdemu jasne, kto ma pravdu
Blahoslav ja len nerozumiem preco zijes tak utrapenym zivotom ked mas tak jednoduche myslenie.
 
musicman
2018-02-09 16:01:33
super ,chvalim! velke vylepsenie po viacerych strankach oproti e-pl8 ,konecne! uz to chcelo takuto zmenu ,tato seria si to uz priam pytala.. najma pridanie blesku, 4k 30p videa ci wifi+bluetooth a hlavne vylepsena technika, ostrenie a pridane mnozstvo novych ficuriek z vyssich tried.. zaroven je to priamy konkurent v boji s panasonicom GX800 ,podla mna vsetko bude o videu, kde este donedavna sony s panasonicom s prehladom vladli, kto ho ma lepsie, kvalitnejsie a plynulejsie, ten vyhra, som zvedavy na testy..
 
alkaline
2018-02-09 17:23:31
príspevok od: MagickVamp
...ty si zas zabavny s tymi tvojimi mudrami vseobecne... a s amatermi tu zacal Blahoslav pri svojich citaciach
...áno začal...?...no to je argument!...podobný ako väčšina...ktorými to tu plevelíš...

😉
 
MagickVamp
2018-02-09 17:43:31
príspevok od: alkaline
...áno začal...?...no to je argument!...podobný ako väčšina...ktorými to tu plevelíš...

😉
Ty ma nerozhodis
 
alkaline
2018-02-09 17:51:18
príspevok od: MagickVamp
Ty ma nerozhodis
...o to som sa nikdy nesnažil...len tú fototechniku občas nevieš rozdýchať...

😂😂😂
 
MagickVamp
2018-02-09 18:08:53
príspevok od: alkaline
...o to som sa nikdy nesnažil...len tú fototechniku občas nevieš rozdýchať...

😂😂😂
Cojaviem... v skutocnosti tazsie rozdychavam ked sa niekomu snazim nieco vysvetlit a odpovie mi odveci a je jedno o co ide ale ak nejde o nic dvolezite tak ma aj to po chvili prejde a tu sa moc dvolezite veci neriesia, je to relax
 
z80
2018-02-09 18:47:58
príspevok od: bonifacko
No ano, s ohladom na to, že staršie M10 su celkom použitelne pre IR fotografiu, tak maš pravdu.
No ako buducnosť to vidím tak, že o 4-5 to nebude použitelne na IR, lebo silne slnečne svetlo znemožnuje pozorovať na displeji nafotene zabery.
To je pravda, lenze kolko z celosvetovo vyrobenych E-PL9 bude prerobenych na IR ?
Tipnem si, ze desiatky kusov (z toho polovica u teba ). Jednoducho vyrobca neoptimalizuje fotak na taketo pouzitie. Teda ak niekto bude chciet kupit trebars bazarovy fotak na prerobenie na IR, bude musiet kupit E-M10. Bude to ovela jednoduchsie ako kupit E-PL9 a k tomu este zhanat hladacik (ktore sa za chvilu aj tak pravdepodobne prestanu vyrabat a zohnat ho bude dost problem).
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované