Hore

Nový Panasonic LUMIX G9 a LEICA DG ELMARIT 200 mm / F2.8 / POWER O.I.S

To najlepšie pre fotografov prírody a divokých zvierat. Špičková kvalita obrazu a režim vysokého rozlíšenia s 80 megapixelmi.
  • Najlepší obraz v histórii fotoaparátov LUMIX
  • Vyspelý systém stabilizácie obrazu - Body I.S. a Dual I.S.
  • Vynikajúce schopnosti pri sledovaní pohyblivých objektov, mimoriadne rýchle a presné automatické zaostrovanie
  • Režim supervysokého rozlíšenia 80 Mp

Lisabon, Portugalsko (6. novembra 2017) – Spoločnosť Panasonic predstavuje novú vlajkovú loď medzi systémovými kompaktmi, model LUMIX G9. K jeho hlavným prednostiam patrí kompaktné a ľahké prevedenie, mimoriadna rýchlosť vo všetkých ohľadoch a voči prírodným živlom odolné a kvalitne utesnené horčíkové telo.

Novinka LUMIX G9 nadväzuje na úspech modelu GH5 a ponúka doposiaľ najlepší obraz v histórii série. Za špičkovou kresbou detailov, plynulými tonálnymi prechodmi a vynikajúcim farebným spracovaním stojí predovšetkým snímač Digital Live MOS s vysokým rozlíšením 20,3 MPix bez antialiasingového filtra (AA filter). V režime supervysokého rozlíšenia tak majú snímky ekvivalent neuveriteľných 80 megapixelov, a to ako vo formáte JPG, tak v RAW. Obrazový procesor sa stará o vynikajúce zobrazenie detailov s veľkou farebnou hĺbkou pri zachovaní maximálnej vernosti snímok. Využíva na to okrem iného technológie Multipixel Luminance Generation a Intelligent Detail Processing, teda inteligentné spracovanie obrazových informácií.

Výrazného vylepšenia sa dočkal aj stabilizátor obrazu Body I.S., vďaka ktorému je možné s G9 fotografovať s expozičným časom až o 6,5 EV dlhším ako bez stabilizácie. Stabilizátor dokáže s maximálnou presnosťou vypočítať intenzitu chvenia fotoaparátu v najrozličnejších situáciách, využíva pritom uhlovú rýchlosť prístroja a pohybového vektora. Ten sa meria pomocou gyroskopického senzoru, pohybového senzora a aj pomocou samotného obrazového snímača.

Kombináciou stabilizačných systémov B.I.S. (Body Image Stabilizer, pohyb v 5 osiach) a O.I.S. (Optical Image Stabilizer, pohyb v 2 osiach) vzniká päťosový systém Dual I.S. 2[1].  Ten v prípade modelu LUMIX G9 zabraňuje rozostreniu obrazu vplyvom výrazného chvenia, s akým si predošlé systémy neporadili. Spomínaná kombinácia oboch technológií je využiteľná predovšetkým pri použití teleobjektívu alebo v obťažných situáciách, napr. v noci alebo pri fotografovaní jednou rukou.

Päťosový stabilizátor Dual I.S. 2 funguje ako pri fotografovaní, tak pri nakrúcaní videozáznamov, vrátane nakrúcania v rozlíšení 4K.

Mimoriadne rýchly a presný systém automatického zaostrovania s technológiou DFD znamená najrýchlejšie zaostrenie na svete[2] - trvá len 0,04 s[3], žiadny iný fotoaparát nie je rýchlejší[4]. Keď sa k tomu pripočítajú vynikajúce schopnosti zaostrovania pri sledovaní pohyblivých objektov, je zrejmé, že LUMIX G9 nikdy neminie cieľ.

Okrem toho je fotoaparát vybavený najrýchlejším sekvenčným snímaním vo svojej triede[5] - zvláda 20 sn/s v režime kontinuálneho zaostrovania a 60 obr/s pri jednorazovom zaostrovaní, to všetko v plnom rozlíšení 20,3 MP. K dispozícii sú pochopiteľne aj režimy 6K/4K PHOTO, takže používatelia môžu okrem bežného snímania zvoliť aj omnoho rýchlejšiu sekvenciu 30 sn/s (režim 6K) alebo 60 sn/s (režim 4K), a potom jednotlivé okienka používať ako samostatné snímky (v režime 6K má každý jeden snímok rozlíšenie 18MP, v režime 4K 8MP).

LUMIX G9 je vybavený najväčším OLED hľadáčikom vo svojej triede[6] s vynikajúcim pomerom zobrazenia 1,66x / 0,83x (ekvivalent plnoformátového fotoaparátu). Ani pri rýchlom sekvenčnom snímaní nedochádza k zatmievaniu hľadáčika[7]. Nechýbajú režimy pre nočné fotografovanie a pre rozšírený výber ostriaceho bodu.

Elektronický hľadáčik využíva technológiu OLED, čo znamená plynulé prekreslenie pohybu (obnovovacie frekvencie 120 obr/s) a bleskurýchle reakcie s minimálnym omeškaním zobrazenia (max. 0,005 s). Poteší aj mimoriadne veľký pomer kontrastu 10000:1.

Panasonic LUMIX G9 je určený do náročného terénu, čomu zodpovedá aj konštrukcia z horčíkovej zliatiny na prednej i zadnej strane. Je odolný voči vlhkosti[8], prachu a mrazu do -10 stupňov. Na hornej strane sa nachádza stavový displej (najväčší vo svojej triede), vďaka ktorému je fotografovanie ešte jednoduchšie a pohodlnejšie než u predošlých modelov. Displej na zadnej strane má výklopnú konštrukciu, uhlopriečku 7,6 cm, pomer strán 3:2 a rozlíšenie 1,04 megapixelu. Okrem toho ponúka LUMIX G9 dva sloty na pamäťové karty SD, vrátane najnovších rýchlych vysokokapacitných typov UHS-II.

Panasonic LUMIX G9 je vybavený technológiami Bluetooth a Wi-Fi®, čo znamená pohodlnejšie ovládanie a možnosť okamžitého a jednoduchého zdieľania snímok a videozáznamov. Vďaka podpore Bluetooth 4.2 (BLE: Bluetooth Low Energy) môže fotoaparát udržovať konštantné spojenie s telefónom alebo tabletom, a pritom spotrebováva len minimum energie. Pri pripojení prostredníctvom Wi-Fi je možné vybrať si medzi frekvenciami 5 GHz (IEEE802.11ac) a konvenčnejšiu 2,4 GHz (IEEE 802.11b/g/n).


[1] Päťosový duálny stabilizátor .S.2 je k 8. novembru 2017 možné použiť v kombinácii s nasledujúcimi objektívmi: H-FS14140, H-RS100400, H-ES200, H-ES12060, H-HSA12035, H-HSA35100, H-FSA45200 a H-FSA100300.  U niektorých modelov je nutná aktualizácia firmware.
[2] S objektívom H-ES12060, v kategórii systémových kompaktov, k 8. novembru 2017
[3] Pri jednorázovom automatickom zaostrovaní, so širokouhlým ohniskom s objektívom H-ES12060 (CIPA) pri 120 obr/s.
[4] V kategórii systémových kompaktov, k 8. novembru 2017.
[5] V kategórii systémových kompaktov, k 8. novembru 2017.
[6] V kategórii systémových kompaktov, k 8. novembru 2017.
[7] Pri kontinuálnom automatickom zaostrovaní 20 obr/s, pri jednorazovom automatickom zaostrovaní 60 obr/s. 
[8] Odolnosť voči vlhkosti v tomto prípade znamená ochranu proti minimálnemu množstvu vlhkosti, vody či prachu. Nie je zárukou, že nedôjde k poškodeniu pri primom kontakte s kvapalinou. 

LEICA DG ELMARIT 200 mm / F2.8 / POWER O.I.S

Nový malý a ľahký vysoko svetelný teleobjektív: ohnisko zodpovedajúce 400 mm, výkonný optický stabilizátor pre fotografovanie z ruky.

  • Najostrejšia kresba od okraja po okraj v histórii série LUMIX
  • Výborne sa hodí na exteriérové fotografovanie každého druhu (zvieratá v prírode, šport apod.)
  • Rýchly a presný systém automatického zaostrovania pri fotografovaní aj nakrúcaní videozáznamov
  • Kompaktný rozmer a hmotnosť pre dlhodobé používanie bez únavy


Lisabon, Portugalsko (6. novembra 2017) Spoločnosť Panasonic predstavuje nový teleobjektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou, LEICA DG ELMARIT 200 mm / F2.8 / POWER O.I.S. (v prepočte na 35 mm: ohnisková vzdialenosť 400 mm). Ide o vôbec prvý teleobjektív s vysokou svetelnosťou a pevným ohniskom, vyrábaný so značkou LEICA DG. Objektív sa pýši vôbec najostrejšou kresbou od okraja po okraj v histórii systémových kompaktov Panasonic LUMIX. Napriek dlhému ohnisku a vysokej svetelnosti je príjemne malý a ľahký, takže umožňuje jednoduché a dlhodobé fotografovanie z ruky, rovnako ako prenášanie bez únavy.

Vďaka mimoriadne dlhej ohniskovej vzdialenosti 400 mm a špičkovým optickým vlastnostiam sa LEICA DG ELMARIT 200 mm / F2.8 / POWER O.I.S.  výborne hodí napríklad na fotografovanie športu alebo zvierat vo voľnej prírode. V balení nájdete dokonca telekonvertor 1,4x (DMW-TC14) na predĺženie ohniskovej vzdialenosti na ekvivalent 560 mm[1].

Vysoká svetelnosť f2,8 umožňuje fotografovať objekty v rýchlom pohybe, pred rozostrením záberu spôsobenému chvením fotoaparátu ochráni používateľa výkonný optický stabilizátor POWER O.I.S. Vďaka nemu je rovnako možné fotografovať z ruky pri slabom osvetlení. Objektív je kompatibilný aj s výkonnejšími stabilizačnými systémami Dual I.S.[2] a Dual I.S. 2[3], pokiaľ je fotoaparát niektorými z nich vybavený.

Renomovaná značka Leica je zárukou kvality optiky a nový objektív to len potvrdzuje. Tvorí ho 15 optických členov v 13 skupinách, nechýbajú dva členy UED s mimoriadne nízkou disperziou. Vďaka týmto členom a špeciálnej optickej technológii sa používatelia môžu tešiť na vynikajúcu kresbu detailov a špičkový kontrast od okraja po okraj, s minimom skreslenia a chromatickej aberácie.

S trojitým lineárnym motorom je nový objektív značky Leica zárukou rýchleho a presného automatického zaostrovania ako pri fotografovaní, tak aj pri nakrúcaní videozáznamov. Vynikajúco sa hodí na videozáznamy v ultravysokom rozlíšení 4K, pri ktorých na presnom zaostrovaní skutočne mimoriadne záleží. Dynamický (mikrokrokový) systém clony zjednodušuje nakrúcanie v podmienkach, v akých sa rýchlo mení jas na scéne.

Objektív je dostatočne robustný a odolný voči rozmarom počasia proti prachu i vlhkosti[4], prípadne proti mrazu až do -10 stupňov. Je preto vhodný na náročné profesionálne využitie. Vyrába sa v príťažlivom čiernom kovovom prevedení a výborne sa hodí k systému Panasonic LUMIX G.

Objektív LEICA DG ELMARIT 200 mm / F2.8 / POWER O.I.S. je kompatibilný s voliteľným telekonvertorom 2.0x (DMW-TC20), ktorý v prípade plnoformátového fotoaparátu ohniskovú vzdialenosť predlžuje až na ekvivalent 800 mm.

•  Niektoré funkcie modelu H-ES200 nie je možné použiť s fotoaparátom DC-GH5. Firmware pre DC-GH5, ktorý plnú kompatibilitu s objektívom H-ES200 umožní, bude k dispozícii koncom decembra 2017.

•  Prevedenie a špecifikácie môžu byť menené bez ohlásenia.

•  LEICA je registrovaná ochranná známka spoločnosti Leica Microsystems IR GmbH.

•  ELMARIT je registrovaná ochranná známka spoločnosti Leica Camera AG.


[1] Telekonvertor 1.4x (DMW-TC14) sa predáva tiež samostatne ako voliteľné príslušenstvo.
[2] Stabilizátor Dual I.S. je k dispozícii pri modeloch GX8, GX80/85.
[3] Stabilizátor Dual I.S.2 je k dispozícii pri modeloch GH5, G9, G80/81/85.
[4] Odolnosť proti vlhkosti v tomto prípade znamená ochranu proti minimálnemu množstvu vlhkosti, vody či prachu. Nie je zárukou, že nedôjde k poškodeniu pri priamom kontakte s kvapalinou.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
francesco
2017-11-08 11:14:17
toto bol dovod preco som vahal s kupou a6500, ale ked pozeram kolko budei stat, tak uz cakat nebudem
 
filip.p3k
2017-11-08 11:23:34
Mam pocit ze sa vlastne stratil dovod kupovat m43 ked stoji a vazi rovnako ako FF
 
Johnnny
2017-11-08 11:36:03
príspevok od: filip.p3k
Mam pocit ze sa vlastne stratil dovod kupovat m43 ked stoji a vazi rovnako ako FF
G9 je jeden zastupca vcelku pocetnej rodiny m4/3 rodiny. Proste si kup mensi
 
JohnNewton
2017-11-08 12:33:16
Vzhľadom k parametrom asi prehodnotím svoju averziu k M4/3
 
marcus_labeo
2017-11-08 13:17:13
K tomu objektívu: uvádza sa, že ja malý a ľahký, tak kde sú údaje o rozmeroch a hmotnosti, nech si to môžeme aj overiť?
Rovnako by bolo dobré napísať ceny, ak bude stáť G9 2000 eur, tak to nadšenie z parametrov asi mnohých prejde.
 
marcus_labeo
2017-11-08 13:21:07
Tak som si to vygúglil inde: tá 200vka váži 1245 g, má 174 x 88mm, filter 77mm.
A k cenám: G9: 1699 USD, objektív mastných 3000 USD.
 
blahoslav J B Art
2017-11-08 13:23:32
príspevok od: filip.p3k
Mam pocit ze sa vlastne stratil dovod kupovat m43 ked stoji a vazi rovnako ako FF
skôr mám pocit, že si sa stratil v ponuke foťákov M4/3 systému 😂
 
Marcel Rebro
2017-11-08 13:23:58
príspevok od: marcus_labeo
K tomu objektívu: uvádza sa, že ja malý a ľahký, tak kde sú údaje o rozmeroch a hmotnosti, nech si to môžeme aj overiť?
Rovnako by bolo dobré napísať ceny, ak bude stáť G9 2000 eur, tak to nadšenie z parametrov asi mnohých prejde.
Na DPR (napr.) majú informovanejšieho Tlačového správcu :

Weight 1245 g (2.74 lb)
Diameter 88 mm (3.46″)
Length 174 mm (6.85″)

The new G9 and all accessories will be available in early January 2018. The G9 (body only) MSRP will be $1699.99 and the Battery Grip $349.99.
 
JohnNewton
2017-11-08 13:27:42
príspevok od: marcus_labeo
Tak som si to vygúglil inde: tá 200vka váži 1245 g, má 174 x 88mm, filter 77mm.
A k cenám: G9: 1699 USD, objektív mastných 3000 USD.
cca 1700 € - DPH by som vzhľadom k 4k/60p, veľkému hľadáčiku s vysokým rozlíšením , stabilizácii 6,5EV a dobrej ergonómii nejako strávil. Objektív je ale úplne mimo misu.
 
marcus_labeo
2017-11-08 13:29:50
príspevok od: filip.p3k
Mam pocit ze sa vlastne stratil dovod kupovat m43 ked stoji a vazi rovnako ako FF
Tých parametrov, v ktorých predbieha aj špičkové zrkadlovky je viacero, každopádne máš pravdu v tom, že M4/3 mirrorless, ktorý váži ako highendové APSC zrkadlovky a má rozmery skoro ako fullframe DSLR do značnej miery stráca jeden z hlavných argumentov bezzrkadloviek.
Ad cena: je pravda, že je vyššia, ako u lowendových fullframe zrkadloviek, ale to je aj u iných high-end mirrorlessov (Oly E-M1 II, Fuji X-T2) a v porovnaní s nimi je G9 zase o niečo ďalej a prináša lepšie parametre. Čiže áno, je to drahé (sám by som toľko nedal), ale v rámci celkovo drahých bezzrkadloviek je to stále v norme. A E-M1 aj X-T2 sa predávajú aj pri tých astronomických cenách, tak prečo nie Panasonic.
 
viktor80
2017-11-08 13:30:09
Už som bol rozhodnutý že si idem kúpiť Olympus E-M1 II + Zuiko 300f/4 ale po prečítaní tohto článku ešte počkám, lebo toto bude asi lepšia kvalita.
 
filip.p3k
2017-11-08 13:35:06
príspevok od: blahoslav J B Art
skôr mám pocit, že si sa stratil v ponuke foťákov M4/3 systému 😂
Nieee, neboj, okrajovo mam prehlad nehovorim a nezatracujem m43 system vobec, ma svojich fanusikov, sam som vlastnil par kuskov, len sa mi zda ze tie ceny a velkost zenu velmi vysoko
 
blahoslav J B Art
2017-11-08 14:12:47
príspevok od: marcus_labeo
Tých parametrov, v ktorých predbieha aj špičkové zrkadlovky je viacero, každopádne máš pravdu v tom, že M4/3 mirrorless, ktorý váži ako highendové APSC zrkadlovky a má rozmery skoro ako fullframe DSLR do značnej miery stráca jeden z hlavných argumentov bezzrkadloviek.
Ad cena: je pravda, že je vyššia, ako u lowendových fullframe zrkadloviek, ale to je aj u iných high-end mirrorlessov (Oly E-M1 II, Fuji X-T2) a v porovnaní s nimi je G9 zase o niečo ďalej a prináša lepšie parametre. Čiže áno, je to drahé (sám by som toľko nedal), ale v rámci celkovo drahých bezzrkadloviek je to stále v norme. A E-M1 aj X-T2 sa predávajú aj pri tých astronomických cenách, tak prečo nie Panasonic.
ono to musi mat rozmery a hmotnost zrkadloviek, ved ich v blizkej buducnosti nahradia
 
Willi
2017-11-08 18:30:01
Pri tomto aparáte sú u mňa kľúčové 2 otázky:
1. Ako bude bude reálne fungovať AF-C (pri fotografiách a vo videu) či to aj bez phase detection aspoň dorovná OMD-EM1 II
2. Aké najvyššie ISO bude na tom MFT senzore reálne použiteľné.

Parametre sú inač vynikajúce, akurát to už nemá tú výhodu malých rozmerov.
 
pa10
2017-11-08 21:17:00
Zda sa, ze Panasonic chce up-nut G-ckovu radu, co ma privadza k myslienke, ci nejde o zlucenie G a GX rad a ci vobec niekedy uvidime GX9. Doteraz bola G- rada taka osekana plastovo-horcikova budget alternativa k GX a GH radam, no tento model to cele meni, a cenovka to len potvrdzuje. Viem ze to asi bola snaha ponuknut videocentrickej GH5-ke decentnu fotoalternativu, no vo vysledku vidim dva skoro rovnake fotoaparaty, ktore sa budu bit o toho isteho zakaznika. Kazdopadne ale, vyzera to na krasny pristroj, a dufam, ze sa s GH5-kou co najskor navzajom cenovo vyzeru na kost, aby prilis nezatazili rozpocet.
 
pa10
2017-11-08 21:31:28
príspevok od: Willi
Pri tomto aparáte sú u mňa kľúčové 2 otázky:
1. Ako bude bude reálne fungovať AF-C (pri fotografiách a vo videu) či to aj bez phase detection aspoň dorovná OMD-EM1 II
2. Aké najvyššie ISO bude na tom MFT senzore reálne použiteľné.

Parametre sú inač vynikajúce, akurát to už nemá tú výhodu malých rozmerov.
Vykon senzora bude plus-minus rovnaky ako GX8 alebo GH5, aspon co sa RAW vystupu tyka. AF-C bude to, co v GH5, mozno tam bude marginalne zlepsenie v rychlosti a algoritmoch, mozno vobec.
 
marcus_labeo
2017-11-09 08:31:28
príspevok od: pa10
Zda sa, ze Panasonic chce up-nut G-ckovu radu, co ma privadza k myslienke, ci nejde o zlucenie G a GX rad a ci vobec niekedy uvidime GX9. Doteraz bola G- rada taka osekana plastovo-horcikova budget alternativa k GX a GH radam, no tento model to cele meni, a cenovka to len potvrdzuje. Viem ze to asi bola snaha ponuknut videocentrickej GH5-ke decentnu fotoalternativu, no vo vysledku vidim dva skoro rovnake fotoaparaty, ktore sa budu bit o toho isteho zakaznika. Kazdopadne ale, vyzera to na krasny pristroj, a dufam, ze sa s GH5-kou co najskor navzajom cenovo vyzeru na kost, aby prilis nezatazili rozpocet.
Z môjho pohľadu je uvedenie G9 naopak veľmi logický a rozumný krok. Konečne má Panasonic vlajkovú loď, ktorá sa môže smelo postaviť vedľa sesterskej E-M1 II (a v mnohom ju predčí), skrátka ten najlepší foťák značky bez kompromisov. GH5 síce bola doteraz vlajkovou loďou, ale špecificky zameranou na video a zákazníci to aj tak vnímali, že pre video super, pre statické fotky taký priemer a kto chcel špičkový m4/3 na fotenie, bral E-M1. Pana nechce viac prichádzať o zákazníkov a tak ponúklo G9 ako topmodel pre statické fotenie. A aktuálne je to špička v rámci celého M4/3 systému, parametrovo lepší, ako E-M1 II, pritom cena je výrazne nižšia, ako uvádzacia cena E-M1 (1699 vs. 1999 USD).
 
marcus_labeo
2017-11-09 08:35:56
príspevok od: blahoslav J B Art
ono to musi mat rozmery a hmotnost zrkadloviek, ved ich v blizkej buducnosti nahradia
Tak výrobcovia mirrorlessov prišli na to, čo výrobcovia zrkadloviek vedia už dávno : že dobrý handling si vyžaduje primerané rozmery a hlavne solídny grip. Taká X-E rada je síce pekná, ale na tú krásu aj umiera, lebo zvláda akurát tak malé pevné sklíčka typu 23/2, ale dlhšie ohniská typu 90mm či zoomy ako 16-55mm (o 50-140 či 100-400 radšej ani nehovorím) to malé telíčko bez gripu nedá. Kdežto G9 je zjavne určená aj na tie najväčšie sklá systému M4/3.
 
Johnnny
2017-11-09 09:23:11
Problem G9 vidim akurat v tom, ze jej DFD technologia nefunguje s Olympus sklami a nie som si isty, ci bez nej dokaze C-AF panaku konkurovat Olympusu.
 
blahoslav J B Art
2017-11-09 09:46:28
príspevok od: marcus_labeo
Tak výrobcovia mirrorlessov prišli na to, čo výrobcovia zrkadloviek vedia už dávno : že dobrý handling si vyžaduje primerané rozmery a hlavne solídny grip. Taká X-E rada je síce pekná, ale na tú krásu aj umiera, lebo zvláda akurát tak malé pevné sklíčka typu 23/2, ale dlhšie ohniská typu 90mm či zoomy ako 16-55mm (o 50-140 či 100-400 radšej ani nehovorím) to malé telíčko bez gripu nedá. Kdežto G9 je zjavne určená aj na tie najväčšie sklá systému M4/3.
píšeš teoreticky, alebo si fotil s X-E a 50-140 alebo 100-400?
lebo ja som fotil
 
Willi
2017-11-09 10:23:48
príspevok od: pa10
Vykon senzora bude plus-minus rovnaky ako GX8 alebo GH5, aspon co sa RAW vystupu tyka. AF-C bude to, co v GH5, mozno tam bude marginalne zlepsenie v rychlosti a algoritmoch, mozno vobec.
Oni práve hovoria, že AF-C v pri fotografiách je omnoho lepší ako u GH5 a dokonca, že je to najrýchlejší AF na svete, takže ja som zvedavý, ako to bude vyzerať v realite. Tiež ale povedali, že AF vo videu bude zhruba rovnaký.
Nastavenie senzora oproti GH5 môže byť tiež iné, takže aj to som zvedavý.
 
blahoslav J B Art
2017-11-09 10:57:53
postrehy niekoho, kto tento fotak drzal prakticky v rukach
http://www.digineff.cz/clanek/panasonic/panasonic-g9
 
JohnNewton
2017-11-09 11:50:00
príspevok od: blahoslav J B Art
píšeš teoreticky, alebo si fotil s X-E a 50-140 alebo 100-400?
lebo ja som fotil
A ? Nič lepšie si v ruke nedržal ? Nie že by to nešlo, ale od radosti z ergonómie to má ďaleko .
 
DenisBede
2017-11-09 12:05:16
príspevok od: filip.p3k
Mam pocit ze sa vlastne stratil dovod kupovat m43 ked stoji a vazi rovnako ako FF
Ja začínam mať zasa pocit, že ak by N/C poriešil stabilizáciu snímača alebo prišiel s dobrou dual IS technológiou, stratil by sa dôvod kupovať m43...
 
DenisBede
2017-11-09 12:08:03
príspevok od: JohnNewton
cca 1700 € - DPH by som vzhľadom k 4k/60p, veľkému hľadáčiku s vysokým rozlíšením , stabilizácii 6,5EV a dobrej ergonómii nejako strávil. Objektív je ale úplne mimo misu.
No vzhľadom na parametre tá cena objektívu nie je až taká vysoká... tiež by som prijal tak 2000, ale aj 300 f/4 od Oly sa predáva za 2600 eur, takže nie je až taká prehnaná vzhľadom na vyššiu sveteľnosť. Ide o to, či s telekonvertorom bude rovnako použiteľný ako oly 300 f/4...
 
blahoslav J B Art
2017-11-09 12:19:01
príspevok od: JohnNewton
A ? Nič lepšie si v ruke nedržal ? Nie že by to nešlo, ale od radosti z ergonómie to má ďaleko .
ja mam radost z fotenie ... nie z drzania ... aj ked uznavam, ze jedinci, ktori nechodia do posilky mozu mat so svojimi denglavymi rucickami problem udrzat cokolvek
 
JohnNewton
2017-11-09 12:21:54
príspevok od: DenisBede
No vzhľadom na parametre tá cena objektívu nie je až taká vysoká... tiež by som prijal tak 2000, ale aj 300 f/4 od Oly sa predáva za 2600 eur, takže nie je až taká prehnaná vzhľadom na vyššiu sveteľnosť. Ide o to, či s telekonvertorom bude rovnako použiteľný ako oly 300 f/4...
Chcel som povedať, že pre mňa je vysoká
 
JohnNewton
2017-11-09 12:25:12
príspevok od: blahoslav J B Art
ja mam radost z fotenie ... nie z drzania ... aj ked uznavam, ze jedinci, ktori nechodia do posilky mozu mat so svojimi denglavymi rucickami problem udrzat cokolvek
OMG Ako to súvisí s kombináciou malé telo veľká rúra ? Doporučujem vyskúšať mobil v kombinácii s binokulárom, lebo aj to sa dá, a občas sa aj zadarí
 
Johnnny
2017-11-09 12:51:10
príspevok od: DenisBede
No vzhľadom na parametre tá cena objektívu nie je až taká vysoká... tiež by som prijal tak 2000, ale aj 300 f/4 od Oly sa predáva za 2600 eur, takže nie je až taká prehnaná vzhľadom na vyššiu sveteľnosť. Ide o to, či s telekonvertorom bude rovnako použiteľný ako oly 300 f/4...
No Canon 200mm f2.8 L II kresli na 2x vacsi snimac, je lahsi a stoji 800eur. Podla mna dat za rovnake sklo pre podstatne mensi snimac 3k fakt nie je malo. Je tam ten TC, ale ...
 
blahoslav J B Art
2017-11-09 13:46:32
príspevok od: JohnNewton
OMG Ako to súvisí s kombináciou malé telo veľká rúra ? Doporučujem vyskúšať mobil v kombinácii s binokulárom, lebo aj to sa dá, a občas sa aj zadarí
zda sa, ze si dalsi teoretik, ktory s tou kombinaciou X-E a telezoomom nefotil ... ale uznavam, ze tieto sprostosti od veci s Fuji zacal Markus ... a ako obycajne, nechal som sa nachytat ... takze spat k Panasonic G9
 
JohnNewton
2017-11-09 14:22:07
príspevok od: blahoslav J B Art
zda sa, ze si dalsi teoretik, ktory s tou kombinaciou X-E a telezoomom nefotil ... ale uznavam, ze tieto sprostosti od veci s Fuji zacal Markus ... a ako obycajne, nechal som sa nachytat ... takze spat k Panasonic G9
Ale Ty dobre vieš že som fotil, XE-1 55-200 , a čo vlastne obhajuješ, malé telo bez slušného úchopu a veľký objektív ako ideálne riešenie ? Rob ako chceš, ale zmier sa s tým že sú užívatelia čo v tom vidia nejaký rozdiel .
 
blahoslav J B Art
2017-11-09 18:47:29
príspevok od: JohnNewton
Ale Ty dobre vieš že som fotil, XE-1 55-200 , a čo vlastne obhajuješ, malé telo bez slušného úchopu a veľký objektív ako ideálne riešenie ? Rob ako chceš, ale zmier sa s tým že sú užívatelia čo v tom vidia nejaký rozdiel .
sorry, toto je clanok o Panasonic G9 ... takze prepac, ale na prispevky odveci uz nebudem reagovat
 
musicman
2017-11-10 05:45:33
Uvedenie novej G9 aspoň stlačí rýchlejšie cenu G80 nadol, skvelej to mašinky a taktiež rady GX 8/80/800
Komu stavový displej netreba úplne postačí aj G80..
Každopádne verím že prídu v krátkom čase s rovnakým čipom ako G9 + 4k/60fps aj GX9 no hlavne menší kompaktnejší GX90 uvidíme..
 
aesace
2017-11-10 08:31:12
príspevok od: marcus_labeo
Tak som si to vygúglil inde: tá 200vka váži 1245 g, má 174 x 88mm, filter 77mm.
A k cenám: G9: 1699 USD, objektív mastných 3000 USD.
Toto je to, co tento portal odmieta: uvadzat cenu, ktora je pritom len rovnako parametrom od vyrobcu, ako napr. vaha. Ja tomu vsak nechapem, preco ludom toto tajit, ked uz chcem napisat nejake info o novom produkte..ved to nie je reklama ziadnemu obchodu..Po kazdom takomto clanku na ephoto som znechuteny, ze namiesto informacie akurat mozem hladat, co tu chyba. To tu rovno mohli napisat, ze vysiel novy fotak, ale vy si citatelia, inde zistite, aky a co je zac...
 
aesace
2017-11-10 08:40:43
príspevok od: blahoslav J B Art
ono to musi mat rozmery a hmotnost zrkadloviek, ved ich v blizkej buducnosti nahradia
To je pravda...napr stary Sony SLT system bol priamou nahradou zrkadloviek, a nebyt politiky sony, ze sa zbavia A-bajonetu, popularitu by si vdaka skvelym elektronickym funkciam nahradzujucim tie analogove urcite udrziaval a mohol rast. Nahradil ho vsak iny bajonet ako dokaz, ze dobra elektronika sa da vmestit do mensieho priestoru. To platilo doposial aj pre m4/3. Lenze napriek elektronike to chce navrat k ergonomii a tak rozmery rastu naspat.
Naproti tomu sa analogickti Nikon/Canon/Pentax snazia k analogovym featuram pribalit tie digitalne. Je to ok, ale je to stale len zaplata. Minule som sa hral s Canonom 80D a pripadal mi ako nejaka hybridna nemotorna prisera, ktora chce ponuknut digitalne funkcie, ale nejde jej to celkom dobre. Clovek sa 'straca v preklade'.
 
marcus_labeo
2017-11-10 08:44:52
príspevok od: blahoslav J B Art
zda sa, ze si dalsi teoretik, ktory s tou kombinaciou X-E a telezoomom nefotil ... ale uznavam, ze tieto sprostosti od veci s Fuji zacal Markus ... a ako obycajne, nechal som sa nachytat ... takze spat k Panasonic G9
Presne tak, hodil som Ti udičku v podobe Tvojej X-E a skočil si po nej ako hladný kapor.
Ale odhliadnuc od toho, je nesporný fakt, že malé telá bez gripu (a nejde len o X-E, ale o väčšinu menších mirrorlessov) nie sú zrovna vhodné na dlhšie a ťažšie sklá a tam sú oveľa lepšie telá v štýle zrkadlovky s poriadnym gripom, či už E-M1 alebo tento G9. Ostatne pozri si fotky či videá z predstavenia G9 a novej 200vky, to telo je tak akurát pre takéto veľké sklo a čokoľvek menšie, notabene bez gripu by výrazne obmedzovalo handling a komfort používania.
http://j.mp/2hZWyp4
http://4.img-dpreview.com/files/p/TS600x450~sample_galleries/9122994535/1744606868.jpg
Práve preto akceptujem, ak je G9 relatívne veľká a blízka zrkadlovkám, pretože ponúka aj ergonómiu high-end zrkadlovky (ktorá je dopoposiaľ neprekonaná); komu je to veľké, má v ponuke x menších a ľahších modelov: http://j.mp/2hYvk1N
 
fatality
2017-11-10 13:33:10
príspevok od: marcus_labeo
Presne tak, hodil som Ti udičku v podobe Tvojej X-E a skočil si po nej ako hladný kapor.
Ale odhliadnuc od toho, je nesporný fakt, že malé telá bez gripu (a nejde len o X-E, ale o väčšinu menších mirrorlessov) nie sú zrovna vhodné na dlhšie a ťažšie sklá a tam sú oveľa lepšie telá v štýle zrkadlovky s poriadnym gripom, či už E-M1 alebo tento G9. Ostatne pozri si fotky či videá z predstavenia G9 a novej 200vky, to telo je tak akurát pre takéto veľké sklo a čokoľvek menšie, notabene bez gripu by výrazne obmedzovalo handling a komfort používania.
http://j.mp/2hZWyp4
http://4.img-dpreview.com/files/p/TS600x450~sample_galleries/9122994535/1744606868.jpg
Práve preto akceptujem, ak je G9 relatívne veľká a blízka zrkadlovkám, pretože ponúka aj ergonómiu high-end zrkadlovky (ktorá je dopoposiaľ neprekonaná); komu je to veľké, má v ponuke x menších a ľahších modelov: http://j.mp/2hYvk1N
tak ale bavis sa s BeeJeeBeeArtom..a u neho ked dojdu argumenty,nasleduje akoze humor od temy alebo ukoncenie debaty..☺..
 
blahoslav J B Art
2017-11-10 14:18:02
dalsie prakticke poznatky ...
http://www.digineff.cz/clanek/panasonic/panasonic-g9-80megove-fotky
 
blahoslav J B Art
2017-11-10 14:29:06
príspevok od: marcus_labeo
Presne tak, hodil som Ti udičku v podobe Tvojej X-E a skočil si po nej ako hladný kapor.
Ale odhliadnuc od toho, je nesporný fakt, že malé telá bez gripu (a nejde len o X-E, ale o väčšinu menších mirrorlessov) nie sú zrovna vhodné na dlhšie a ťažšie sklá a tam sú oveľa lepšie telá v štýle zrkadlovky s poriadnym gripom, či už E-M1 alebo tento G9. Ostatne pozri si fotky či videá z predstavenia G9 a novej 200vky, to telo je tak akurát pre takéto veľké sklo a čokoľvek menšie, notabene bez gripu by výrazne obmedzovalo handling a komfort používania.
http://j.mp/2hZWyp4
http://4.img-dpreview.com/files/p/TS600x450~sample_galleries/9122994535/1744606868.jpg
Práve preto akceptujem, ak je G9 relatívne veľká a blízka zrkadlovkám, pretože ponúka aj ergonómiu high-end zrkadlovky (ktorá je dopoposiaľ neprekonaná); komu je to veľké, má v ponuke x menších a ľahších modelov: http://j.mp/2hYvk1N
hned som tusil, ze si len teoretik ... a prakticky si uvedene kombo nedrzal v ruke ...
cim nechcem povedat, ze je to ta najlepsia kombinacia, ako vyssie mylne pise Newton ... ale vzhadom k jeho kmetovskemu veku sa to da ospravedlnit
a ak citas aj clanky, nielen diskusiu pod nimi, ohladom modelovych radov Fuji a ich pouzitim, Karol to tu viackrat pisal, takze tvoje konstatovanie je dost mimo

ale aby som nepisal od veci, tu je postreh niekoho, kto tento novy fotak realne drzal v rukach
http://www.digineff.cz/clanek/panasonic/panasonic-g9-80megove-fotky
 
JohnNewton
2017-11-10 20:58:07
príspevok od: blahoslav J B Art
hned som tusil, ze si len teoretik ... a prakticky si uvedene kombo nedrzal v ruke ...
cim nechcem povedat, ze je to ta najlepsia kombinacia, ako vyssie mylne pise Newton ... ale vzhadom k jeho kmetovskemu veku sa to da ospravedlnit
a ak citas aj clanky, nielen diskusiu pod nimi, ohladom modelovych radov Fuji a ich pouzitim, Karol to tu viackrat pisal, takze tvoje konstatovanie je dost mimo

ale aby som nepisal od veci, tu je postreh niekoho, kto tento novy fotak realne drzal v rukach
http://www.digineff.cz/clanek/panasonic/panasonic-g9-80megove-fotky
Blahoslav, občas som sa Ti snažil držať stranu, hlavne keď Ťa ponižovali, ale s ľútosťou musím konštatovať, že som robil chybu. Ty si to zaslúžiš, hlupák si sa narodil, ale tragédia je, že ako zakomplexovaný hlupák aj umrieš....je to Tvoja voľba
 
DenisBede
2017-11-11 10:59:37
príspevok od: Johnnny
No Canon 200mm f2.8 L II kresli na 2x vacsi snimac, je lahsi a stoji 800eur. Podla mna dat za rovnake sklo pre podstatne mensi snimac 3k fakt nie je malo. Je tam ten TC, ale ...
Dal som mínusko omylom, keď som chcel kliknúť na reagovať... :/ Toto je dosť dobrý argument, to je pravda! Aj Nikon má špičkovú mini300vku f/4 ktorá stojí 1700 eur čo sa zasa dá porovnať s Olympusackou 300vkou. Čím to potom je? Oni to prezentujú ako 600fku a tá v porovnaní s N/C je zasa podstatne menšia a ľahšia a lacnejšia ale to je len marketingový odrb, lebo je to stále len 300vka... Preto vyhnali cenu tak vysoko?
 
Willi
2017-11-11 11:41:58
Panasonic a Sony takisto (hlavne čo sa týka APS-C objetívov) radi držia ľudí, ktorí sú kúpili ich drahé telá ako rukojemníkov tým, že ich núti kupovať si predražené objektívy. Proste profitujú z toho, že neexistuje plne funkčná 3rd party alternatíva, Panasonic si to ešte poistil tým, že DFD nefunguje s Olympus objektívmi. Preto asi nemá zmysel porovnávať to s Canon alebo Nikon objektívmi.

Čo som ale vide vzorky s tým 200mm F2.8 vyzerá to dobre, hlavne tá stabilizácia, aj keď 3000€ je skutočne mimo.
 
Otecadams
2017-11-11 12:39:42
príspevok od: DenisBede
Dal som mínusko omylom, keď som chcel kliknúť na reagovať... :/ Toto je dosť dobrý argument, to je pravda! Aj Nikon má špičkovú mini300vku f/4 ktorá stojí 1700 eur čo sa zasa dá porovnať s Olympusackou 300vkou. Čím to potom je? Oni to prezentujú ako 600fku a tá v porovnaní s N/C je zasa podstatne menšia a ľahšia a lacnejšia ale to je len marketingový odrb, lebo je to stále len 300vka... Preto vyhnali cenu tak vysoko?
Presne pre to. A ešte pre to, že ak je niekto ochotný kúpiť si ich predražený foťák, bude ochotný kúpiť k nemu aj predražený objektív, ktorý mimochodom vzhľadom na svoje parametre nieje ani malý ani ľahký.
 
blahoslav J B Art
2017-11-11 14:29:15
príspevok od: JohnNewton
Blahoslav, občas som sa Ti snažil držať stranu, hlavne keď Ťa ponižovali, ale s ľútosťou musím konštatovať, že som robil chybu. Ty si to zaslúžiš, hlupák si sa narodil, ale tragédia je, že ako zakomplexovaný hlupák aj umrieš....je to Tvoja voľba
nic si z toho nerob ... kto je ponizovany, bude povyseny ... a kto sa povysuje, bude ponizeny
inak dakujem ti, ze si sa ma obcas zastal ... nech ti je to oplatene na tvojich ... fotkach
 
JohnNewton
2017-11-11 16:40:17
príspevok od: blahoslav J B Art
nic si z toho nerob ... kto je ponizovany, bude povyseny ... a kto sa povysuje, bude ponizeny
inak dakujem ti, ze si sa ma obcas zastal ... nech ti je to oplatene na tvojich ... fotkach
Ani Tvoje a ani moje fotografie v tomto svete nie sú tak dôležité ako si myslíš . Dokonca sú bezvýznamné A keď Ti to dôjde, prestaneš okolo seba kopať......
 
Johnnny
2017-11-12 09:25:11
príspevok od: DenisBede
Dal som mínusko omylom, keď som chcel kliknúť na reagovať... :/ Toto je dosť dobrý argument, to je pravda! Aj Nikon má špičkovú mini300vku f/4 ktorá stojí 1700 eur čo sa zasa dá porovnať s Olympusackou 300vkou. Čím to potom je? Oni to prezentujú ako 600fku a tá v porovnaní s N/C je zasa podstatne menšia a ľahšia a lacnejšia ale to je len marketingový odrb, lebo je to stále len 300vka... Preto vyhnali cenu tak vysoko?
Tak oni sa ohanaju hlavne tym, ze je to eq 600 f4, co je samozrejme hlupost. Je to eq 600mm f8 na FF. Ja tieto prepocty ale velmi nemusim, pretoze cenu podla mna robi to, co ten objektiv reprezentuje fyzicky a nie to, na aky snimac bude kreslit.

Ja aj kvoli tym zmenam casto premyslam ako dlho ma este bude mFT bavit.
 
blahoslav J B Art
2017-11-12 12:53:14
príspevok od: JohnNewton
Ani Tvoje a ani moje fotografie v tomto svete nie sú tak dôležité ako si myslíš . Dokonca sú bezvýznamné A keď Ti to dôjde, prestaneš okolo seba kopať......
na fotoserveri su fotky pre mna to najdolezitejsie ... ako hovoril slavny fotograf V.I.Lenin ... v otazkach fotografie niet kompromisu
 
MagickVamp
2017-11-13 20:13:19
Ak chcete dostat z maleho cipu tolko detailov ako z vacsieho cipu, tak to chce ovela vyssiu kvalitu objektivu, preto ta vaha aj cena. Aj to je takmer miziva sanca ze prenesie detailov viac ako napriklad ovela lahsia 800 eurova Canonacka 200 F2,8L nasadena na FF, (akurat musime mat moznost postavit sa blizsie). Preco? Lebo maly cip, mensi uhol, aj ked tu pri tej ozrutnej 17cm dlzke by to snad uz zvladnut mohol. ironia...

Ano opticky je to stale 200 f2,8. Ak sa ideme bavit o crope, ze je to vlastne akoby 400mm (zide sa pri wildlife a situaciach ked je obtiazne priblizit sa k objektu).... Uplne zbytocne a odveci je takyto objektiv porovnavat s nikon ci canon verziou 400 F2,8. Pretoze hlbka ostrosti je akoby F5,6 a svetelnost moze byt F2,8, ale v kombinacii s malym cipom, ktoreho !REALNE! ISO je minimane 1 az 2 Ev pod APSC a 2 az 3 EV pod FF, len dorovnava handikep maleho cipu. Takze z tohto pohladu porovnatelny objektiv je napriklad Canon 400mm F5,6 za cca 1200 Eur a s hmotnostou 1250g a verte ze tento objektiv nasadeny na FF vam detailov prenesie viac ako zmienovany objektiv od Olympusu. Ale urcite zas vznikne 1000 videi kde budu tuto 200vku porovnavat so 400F2,8mickami (ale to je uplne ina liga), tak ako sa to robilo v pripade olympusackej 300vky.

Sam som zvedavy ako to bude s Olympusom pokracovat, ked dnes uz vyrobcovia dokazu velke cipy napchat tiez do malych tiel a Olympus ak chce aby zo svojho maleho cipu vymackal maximum detailov, tak objektivy ani zdaleka nebudu mensie ako objektivy na zrkadlovky a fotaky s vacsim cipom. Myslim ze Sony ho o chvilku spapa....
 
blahoslav J B Art
2017-11-13 23:09:40
príspevok od: MagickVamp
Ak chcete dostat z maleho cipu tolko detailov ako z vacsieho cipu, tak to chce ovela vyssiu kvalitu objektivu, preto ta vaha aj cena. Aj to je takmer miziva sanca ze prenesie detailov viac ako napriklad ovela lahsia 800 eurova Canonacka 200 F2,8L nasadena na FF, (akurat musime mat moznost postavit sa blizsie). Preco? Lebo maly cip, mensi uhol, aj ked tu pri tej ozrutnej 17cm dlzke by to snad uz zvladnut mohol. ironia...

Ano opticky je to stale 200 f2,8. Ak sa ideme bavit o crope, ze je to vlastne akoby 400mm (zide sa pri wildlife a situaciach ked je obtiazne priblizit sa k objektu).... Uplne zbytocne a odveci je takyto objektiv porovnavat s nikon ci canon verziou 400 F2,8. Pretoze hlbka ostrosti je akoby F5,6 a svetelnost moze byt F2,8, ale v kombinacii s malym cipom, ktoreho !REALNE! ISO je minimane 1 az 2 Ev pod APSC a 2 az 3 EV pod FF, len dorovnava handikep maleho cipu. Takze z tohto pohladu porovnatelny objektiv je napriklad Canon 400mm F5,6 za cca 1200 Eur a s hmotnostou 1250g a verte ze tento objektiv nasadeny na FF vam detailov prenesie viac ako zmienovany objektiv od Olympusu. Ale urcite zas vznikne 1000 videi kde budu tuto 200vku porovnavat so 400F2,8mickami (ale to je uplne ina liga), tak ako sa to robilo v pripade olympusackej 300vky.

Sam som zvedavy ako to bude s Olympusom pokracovat, ked dnes uz vyrobcovia dokazu velke cipy napchat tiez do malych tiel a Olympus ak chce aby zo svojho maleho cipu vymackal maximum detailov, tak objektivy ani zdaleka nebudu mensie ako objektivy na zrkadlovky a fotaky s vacsim cipom. Myslim ze Sony ho o chvilku spapa....
nevies, ake bude zajtra pocasie?
 
MagickVamp
2017-11-14 05:51:12
príspevok od: blahoslav J B Art
nevies, ake bude zajtra pocasie?
Neviem ale ked potrebujes vediet pozri si zo 3 stranky o pocasi a ked sa zhodnu tak potom je vysoka pravdepodobnost ze bude ako uvadzaju. ja sa tym riadim a sklame ma to vynimocne, mozes skusit, alebo si najdi svoju vlastnu metodu.
 
alkaline
2017-11-14 08:29:40
...ech vy nezbedníci...
...každý expert v oblasti fototechniky vie...
...že odkedy dmitrij pokropil černobylské ruiny z vrtuľníka...
...nič lepšie ako esko nejestvuje...

...a darmo sa šponuje lexus rovnako ako panasonic...

...avšak...
...zručnosť vo fotení z desiatich metrov prichádzajúcich dám osemstovkou...
...tak tá sa kúpiť nedá...!!!

😃😉😃
 
viktor80
2017-11-18 21:09:38
Pozrel som si zopár testov na ten objektív - výsledky s telekonvertorom 1.4x boli stále super ostré ale s 2.0x to už bolo dosť neostré, škoda :/ myslel som že si ho kúpim. Pojdem radšej do Olympusu 300mm f/4 alebo do Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS, oba objektívy su super ostré.
Viete mi poradiť prosím čo by bolo vhodnejšie s tých dvoch pre Wildlife?
Super stabilizácia OM-D E-M1 II alebo väčší snímač A6500?
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované