Fototechnika / Užívateľské recenzie

Výstava Fotoklubu Galanta

2017-12-26 18:08:15 | Autor: hacsi | Komentáre 0 | Počet videní (2880)

Dňa 14. decembra 2017 o 18:00 sa uskutočnila v historických priestoroch renesančného kaštieľa v Galante vernisáž výstavy fotografií členov Fotoklubu Galanta, ktorá už tradične patrí do každoročného programu kultúrnych podujatí v meste.
Otvorenie vernizáže sprevádzalo duo akordeonistov Michala Ochodnického a Evy Ptačinovej, po ktorom prišli na rad príhovory prezidenta klubu Ladislava Győröga, čestného predsedu Jozefa Kepperta, zástupu Slovenskej federácie fotografov (SFF) Milana Velikého a vystavujúceho hosťa Matúša Zajaca - významného dokumentárneho fotografa, pedagóga a kurátora.
Zástupcovia Fotoklubu Galanta vo svojich príhovoroch pripomenuli 25. výročie úmrtia Tibora Eliáša, zakladajúceho člena a prvého prezidenta fotoklubu. Milan Veliký oboznámil fotografickú verejnosť o činnostiach SFF a na záver Matúš Zajac úprimne poďakoval za pozvanie a možnosť vystavovať v priestoroch kaštieľa a v krátkosti zoznámil hostí s témou svojej expozície.
Výstavná miestnosť, naplnená verejnosťou, potvrdila záujem obyvateľov mesta o fotografiu a súčasné umenie. Fotografie sú rozmiestnené v troch miestnostiach. Tvorba členov fotoklubu pokrýva širokú škálu žánrov od portrétu, krajiniek cez reportáž, akt až inscenovanú fotografiu. Zvyšovanie kvality fotografií je zjavne viditeľné každým rokom.
V samostatnej miestnosti je možnosť vidieť sériu čiernobielych fotografií od Matúša Zajaca - fotografický projekt s názvom MIMO/OUT. Zábery vyrážajú dych svojim expresívnym podaním, no zároveň uvádzajú diváka do intímnych sfér ľudí, subkultúr či komunít na okraji spoločnosti . Autor v rámci výstavy predniesol odborný výklad ku každej svojej fotografii, čím ešte viac obohatil a zvýšil úroveň samotného podujatia. Zároveň prispel svojimi radami členom fotoklubu pri priehliadke ostatných fotografií. Viacerí ocenili darovanú knihu MIMO/OUT s venovaním od autora.
Ako pamiatka na výstavu bol vydaný katalóg Fotoklub Galanta - Výber z tvorby 2017 v náklade 300 výtlačkov.
Výstava potrvá v priestoroch renesančného kaštieľa v Galante do konca januára 2018.
Text: Matúš Benian, člen FKGA