-
Elixír zo svetla a farieb ...
Nasvietené výhradne bleskami (4x), len protisvetlom. Blesky odpálené každý osobitnou opto-spúšťou. Pôvodne starý (cca 1990) diapozitív 6x6cm, prevedený do digi scanom fotografie. Postprocesom vrátená strata TK - vrátený kontrast, sýtosť, retuš prachových zŕn. Tmavé tónovanie a smerovanie k siluetovke zámerom. Blesky - 1 zľava /zhora /zozadu pre vykreslenie obrysov tela , 1 zprava /dola /zozadu pre vykreslenie vlasov a 2 blesky zprava, zľava s farebnými fóliami na pozadie.
.
Fotka ako výsledok nie je definitívom podľa scenára, šlo o skúšku nasvetľovania, preto kulisy, tričko a odvrátenú tvár treba brať s rezervou. Prečo, to vysvetľuje príbeh fotografie nižšie. Som si vedomý, že odvrátená hlava a tričko nepridávajú fotografii na impacte.
.
Niekoho zaujme možno
AKO a za AKÝCH veselých PODMIENOK fotografia vznikla.
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
.
Ako hobby fotograf som sa po páde socializmu rozhodol, presýtený žltošedými ORWO kalendármi, že nafotím kalendár aktov, sám ho vydám a dám vytlačiť a oslovím potencionálnych predajcov.
.
Menší problém bol že som nemal ateliér, ateliérovú techniku a teda ani skúsenosti s ateliérovým fotením, osvetľovaním, celkove vôbec s fotením modeliek, ženského tela a už vôbec aktov ... Len predstavu že by nemalo ísť o žltošedé, plocho nasvetlené a dokumentačné cvaky neraz neforemných žien ako to bolo u nás zvykom.
.
Mal som kamaráta čo mal voľnú, nezariadenú najvätšiu izbu, z techniky zas svitkový Pentaconsix 6x6cm a tri automatické blesky s meraním a výklopným reflektorom, ktoré som používal na homogénne nasvetľovanie veľkých priestorov pri fotení osláv a udalostí. Včítane ich diaľkových, jednoduchých, lacných ale spolahlivých optosnímacích spúští.
.
Dokúpil som čiernu látku na pozadie, ďalšie dva optospúšte a ešte dva najlacnejšie a najobyčajnejšie blesky na 220V z bazáru pre nasvetlenie pozadia. Behom 2 týždňov som zohnal modelky, vybral z nich 3 pre skúšobné zábery a nakúpil 6cm-ové svitky podpultových Agfa diapozitívov. Medzitým som súčasne zrealizoval prvé skúšobné zábery prázdnej stoličky na lacnejší dia-kinofilm.
.
Toto bolo druhá hrubá skúška s modelkou so snahou o definitívne doladenie nasvietenia. Každá zmena a cvak bol zrealizovaný s poznámkou do notesu a čakaním na výsledky po vyvolaní v profi dia-laboratóriu, 2 týždne... Bez možnosti okamžitej korekcie a videnia výsledku ako je to v súčasnej rozprávkovej digi-dobe. Ak by bola spokojnosť s doladením nasvetľovania a modelkami, plánoval som prenajať na finálne fotografovanie priestory v neďalekom Andrásyovskom kaštieli v Betliari.
.
Všetko som realizoval len po pracovnej dobe, popri svojom zamestnaní. Od rozhodnutia cez zháňanie vecí po ukončenie skúšok to všetko trvalo len nejaké 2-3 mesiace. Skúšobný materiál sa utriasol, scenár pre kaštiel pripravil ale... ale kalendár nekonal. (Ex)manželka, napriek tomu že sme to dopredu otvorene prediskutovali a odsúhlasili, to nakoniec nezvládla.
.
A tak kolegovia pozor, nie je takéto fotografovanie med lízať :- ) Bolo mi z toho smutno, lebo ma to stálo veľa energie a aj nejaké zbytočné investície. Ale potešilo ma aspoň to, že keď som medzi inými aj tento diák ukazoval počas predbežných jednaní o tlači riaditeľovi veľkej tlačiarne, ten v tom čase zahmkal a vraví: "To mi nejak nesedí, vy ste veľmi mladý a toto vyzerá na vyzretú tvorbu fotografa, čo sa tomu venuje aspoň 10 rokov... Už som dávno tak pekný záber nevidel". Zaskočený a v rozpakoch, ale veľmi potešený mu vravím: "Ďakujem pán riaditeľ, potešili ste ma, ale vek sedí. Ja sa tomu venujem len 3 mesiace :- )))
.
? sec, ?, ISO 100
autor: SteveS
-
Woman line
Starý scan fotky z diapozitívu. Nasvetlené výhradne bleskami, 2x protisvetlo na objekt a 2x na pozadie cez farebnú fóliu.
.
Ide tu len o hrubú skúšku a doladenie nasvetlenia, nie o finálny produkt, čomu zodpovedá interiér. Dnes by som už ten rámik nerobil. Tvár som zámerne nedosvetľoval, nešlo mi o vytvorenie portrétu, ale o vykreslenie kriviek a obrysov a zdôraznenie harmónie a nevtieravej vyzývavosti ženského tela...
.
Koho by zaujímalo o histórii a nevšedných podmienkach vzniku tejto fotografie čosi viac, ako aj kam smeroval definitívny scenár, podrobne som popísal príbeh vzniku tejto série pod foto "Elixír farieb ..."
.
Vďaka každému za pozastavenie sa, obzvlášť za komentáre.
ISO 100
autor: SteveS
-
V tajomnom očakávaní ...
V prvom rade sa ospravedlńujem že nebudem dnes reagovať, žiaľ odpoviem na reakcie až zajtra :-(
V druhom rade za často opakovaný, možno prejedený motív.
V treťom rade už neospravedlňujem, len dodávam že tak ako sú uletené farby na crosnutom diáku, tak je uletený silný kontrast tu mojím zámerom, včítane nečitateľnosti tváre a včítane troch bodiek hore ktoré bolo najľahšie vymazať, ponechal som ich zámerne, kvôli narušeniu sterility...
Nechcený je iba efekt kus akoby odstávajúceho tvrdého konca copíka, nejako mi nesedí, ale to je žiaľ už úplne rovnako na pôvodnom snímku a nie vec môjho postprocesu.
Napriek tomu budem vďačný aj každý názor, aj od toho, komu sa tento agresívnejší zámerný postproces nepáči. Vopred ďakujem.
.
Sony Cyber-shot DSC-F828, 1/1600 sec, 2,2, ISO 64
autor: SteveS