-
© Matt Doogue
„Pri snímaní širších záberov sa snažte zapracovať časť prostredia, aby divák mohol vytušiť, kde sa fotografia nasnímala – v lese alebo v záhone,“ hovorí Matt. Zachytené fotoaparátom Canon EOS 6D s objektívom Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo pri nastavení 1/160 s, f/9 a ISO 320. © Matt Doogue
-
© Christian Ziegler
Do kvetináčov a záhonov si vyberajte pôvodné druhy rastlín, pretože vám umožnia najlepšie dlhodobé šance na prilákanie včiel. „Pôvodné druhy rastlín sa šíria a rastú na správnych miestach a sú silnejšie ako nepôvodné rastliny,“ hovorí fotograf divokej prírody Ingo Arndt. Zachytené fotoaparátom Canon EOS-1D Mark III s objektívom Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM pri nastavení 1/200 s, f/22 a ISO 1250.
-
© Christian Ziegler
Na prilákanie osamelých včiel, ktoré nežijú v úľoch, môžete zariadiť „včelí hotel“. Ide v podstate o drevenú skrinku s otvormi, ktorá sa podobá na hniezda, aké si včely stavajú pre seba. © Christian Ziegler
-
© Matt Doogue
Tvar a štruktúra včelieho plástu vytvára zaujímavé pozadie na fotografovanie včiel medonosných pri práci. Zachytené fotoaparátom Canon EOS 6D s objektívom Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo pri nastavení 1/40 s, f/10 a ISO 320. © Matt Doogue
-
© Matt Doogue
Ak sa pokúšate fotografovať včely, keď je teplo, budete mať menej šťastia, pretože sa pohybujú rýchlejšie, takže sa ťažšie fotografujú. Zachytené fotoaparátom Canon EOS 6D (jeho nástupcom je Canon EOS 6D Mark II) s objektívom Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo pri nastavení 1/125 s, f/9 a ISO 160. © Matt Doogue
-
© Christian Ziegler
Na vytvorenie vizuálne príťažlivej snímky Ingo odporúča experimentovať. „Skúšajte rôzne veci, najmä keď sa učíte – občas dosiahnete pekné výsledky,“ hovorí. „Namiesto zmrazenia všetkého môžete vyskúšať dlhú expozíciu, alebo skúste sledovať letiaci hmyz s dlhším expozičným časom.“ Zachytené fotoaparátom Canon EOS R3 s objektívom Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo pri nastavení 1/200 s, f/16 a ISO 1000. © Christian Ziegler
-
© Ingo Arndt
Objektív Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM poskytuje výnimočný pomer zväčšenia 1:1, čo znamená, že snímaný objekt je na snímači fotoaparátu v skutočnej životnej veľkosti. Jeho RF ekvivalent, objektív RF 100mm F2.8L MACRO IS USM, zväčšuje až po zväčšenie 1,4x. Zachytené fotoaparátom Canon EOS 5DS R (ktorý bol nahradený modelom Canon EOS 5D Mark IV) s objektívom Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM pri nastavení 1/200 s, f/16 a ISO 250. © Ingo Arndt
-
© Matt Doogue
Hĺbka poľa vám umožňuje kontrolovať, aká veľká časť snímky je dobre zaostrená a aká je rozmazaná, čím sa stáva jedným z najdôležitejších tvorivých nástrojov pre fotografov, najmä pri snímaní makrosnímok. Zachytené fotoaparátom Canon EOS 6D s objektívom Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo pri nastavení 1/180 s, f/4 a ISO 100. © Matt Doogue
-
© Christian Ziegler
Na odraz v očiach hmyzu Ingo odporúča používať tradičné blesky Speedlite rozptýlené so softboxom. „Môžete použiť kruhový blesk, ale veľké oči hmyzu s kruhom, ktorý sa v nich odráža, vyzerajú neprirodzene,“ vysvetľuje. „Odraz slnka by bola len malá bodka.“ Christian používa túto taktiku aj vo svojich fotografiách. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R3 s objektívom Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM pri nastavení 1/320 s, f/14 a ISO 320. © Christian Ziegler
-
© Christian Ziegler
Objektívy so stabilizáciou obrazu vám pri sledovaní včely a fotografovaní z ruky pomáhajú udržať zábery stabilné. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS 5D (nahradený modelom Canon EOS 5D Mark IV) s objektívom Canon EF 16-35mm f/2.8L USM (nahradený modelom Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM) pri nastavení 1/80 s, f/16 a ISO 400. © Christian Ziegler
-
© Matt Doogue
Snímanie znamenitých makrofotografií si vyžaduje roky praxe, zručnosti a nadšenie. Matt má napríklad viac ako desať rokov skúseností v tejto oblasti a teraz svoju platformu využíva na zvýšenie informovanosti a podporu environmentálnych otázok. Zachytené fotoaparátom Canon EOS 6D s objektívom Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo pri nastavení 1/40 s, f/11 a ISO 320. © Matt Doogue