Hore

Odovzdávanie svadobných fotografií na DVD

 Bohužiaľ, faktom ostáva, že veľmi veľa fotografií, ktoré vznikajú nie sú nikdy vytlačené. Podľa mňa fotografia patrí na papier. Ak si odmyslíme tlač fotografií tak aj digitálne dáta sa dajú odovzdať lepšie ako len na DVD zabalenom v papierovom alebo plastovom obale. Potlač povrchu DVD je síce štýlová ale sama o sebe nezachráni faux pas v podobe čierneho plastového obalu za 3 eura. Osobne som názoru, že fotografie z takej dôležitej udalosti akou je svadba si zaslúžia aj adekvátnu prezentáciu. Či už v podobe luxusnejších obalov na DVD cez fotografie tlačené na prémiové papiere až po veľmi luxusné fotoalbumy.

Na nasledujúcich niekoľkých fotografiách by som vám rád predstavil moju verziu balenia DVD.

Základom je samozrejme krabička, ktorá chráni samotný obal na DVD a umožňuje pohodlné skladovanie vašich cenných fotografií. 

Krabička na DVD obal

A takto to vyzerá vo vnútri.

Biela verzia obalu na dve DVD.

A takýto pekný vzor to má vo vnútri. Zatváranie je samozrejme magnetické.

Na ľavo archívne DVD so zlatou vrstvou a na pravo DVD na bežné používanie, samozrejme s potlačou :).

Ak čítate tento mini článok a ste svadobný fotograf a odovzdávate klientom DVD v obyčajnom obale skúste im ponúknuť niečo lepšie. Samozrejme vyžaduje si to viacej práce ale uvidíte, milo prekvapíte seba a hlavne svojich klientov. Ak toto čítate a ste nevesta a myslíte si, že vám stačia digitálne fotografie z vášho jedinečného dňa odovzdané obyčajným spôsobom nájdite si čas a pozrite si DVD média odovzdané štýlovejšie, možno zmeníte názor :).

 

 

www.lukasgal.com

 

 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
S&O
2014-08-24 11:47:44
Veľmi pekné balenie. Ak sa môzem opýtať, tak sa také dá aj kúpiť, aleo to je domáca výroba?
 
Matúš Koprda
2014-08-24 12:40:32
Pekne. Nedávno som sa nad tým akurát zamýšľal. Tiež ma zaujíma, či ide o domáci výtvor, alebo si to poskladal z nejakých kúpených vecí.
 
Guybrush Threepwood
2014-08-24 12:49:42
Super, dúfam, že to nie je domáca výroba a že sa dajú niekde aj zohnať
 
ummagama
2014-08-24 13:07:01
Je to komercny produkt. Ale tesi ma viera v moje schopnosti zostavit takyto obal
 
ErikDuris
2014-08-24 14:22:16
Pekne ale podla mna su uz DVD minulost treba ist dalej vymysliet daco lepsie
 
patoluky
2014-08-24 14:43:14
super
 
stepfun
2014-08-24 14:54:03
Taketo obaly su fakt super a myslim si, ze kazdy schopny fotograf odovzdava svoje dielo v niecom podobnom. Treba si vsak pozriet na rovnovahu ceny a kvality, kedze v konecnom dosledku takyto obal plati samotna nevesta / klient.
Idealna kombinacia je dnes DVD a USB. Z DVD tak lahko "omylom" nevymazete data
 
ummagama
2014-08-24 15:37:33
USB nie je liek na nic poruchovost je stale relativne vysoka. Co sa tyka ceny samozrejme, ze je ina ako DVD v original plastovej krabicke. Je na kazdom, co si vyberie. USB taktiez zaplati nevesta/klient. Co sa tyka vymazania/straty fotografii existuje napr riesenie v podobe dozivotnej garancie dodania fotografii.
 
stepfun
2014-08-24 17:28:04
USB nie je samozrejme riesenie, ale treba sa pozriet na to co dnes ludia pouzivaju. Urcite to uz nie je CD a DVD.

Priklad USB obalov:
http://www.1314studio.com/2013/10/custom-and-creative-usb-packaging-for-photographers/
http://www.samhurdphotography.com/miscellany/faq/my-packaging/

Na nete je velmi vela rieseni.
PS: Neviem ci existuje nieco ako "dozivotna garancia". Pred klientom treba radsej opatrne narabat so slovami
 
jan21
2014-08-24 18:37:36
Ja by som ešte pridal, tiež v peknom balení, fotoránik /napájanie na batérie a HDMI výstup/ s fotkami na fleške. Je to úžasná nezávisla! prezentácia aj na veľký formát - na TV, na projektor a aj v digitálnej kinosále!
Na veľkom formáte s dobrou hudbou je efekt je úžasný!
 
jan21
2014-08-24 18:43:04
PS: ale stále album a papier aspoň tie naj z hľadiska významu mladých (aj náašej foto práce)!
 
ummagama
2014-08-24 18:57:12
príspevok od: stepfun
USB nie je samozrejme riesenie, ale treba sa pozriet na to co dnes ludia pouzivaju. Urcite to uz nie je CD a DVD.

Priklad USB obalov:
http://www.1314studio.com/2013/10/custom-and-creative-usb-packaging-for-photographers/
http://www.samhurdphotography.com/miscellany/faq/my-packaging/

Na nete je velmi vela rieseni.
PS: Neviem ci existuje nieco ako "dozivotna garancia". Pred klientom treba radsej opatrne narabat so slovami
Neviem preco by bola dozivotna garancia nieco nemozne. Samozrejme USB je in ale je to drahsie riesenie a zatial som nenasiel dostupne nic co by ma uspokojilo samozrejme neratam USA trh kde sa to predrazuje.
 
b.a.f.o.a.r.t.
2014-08-24 20:16:29
príspevok od: ErikDuris
Pekne ale podla mna su uz DVD minulost treba ist dalej vymysliet daco lepsie
Tak tak momentalne valcuje fotokniha
 
ixterr
2014-08-24 21:33:51
My máme s manželkou prekrásnu fotoknihu od Tibora Bubeníka! Pravá koža=nádherný darček aj pre rodinu. www.bubiphoto.sk
 
ummagama
2014-08-24 21:44:30
Tak ked sa bavime o printoch tak vsetky fotoknihy valcuju matted (paspartove) albumy.
 
total empty
2014-08-26 15:12:16
Ono fantázií sa medze nekladú,niekto chce novosti,pobalené ako do vesmíru, že s tým trestne, lebo to nebude vedieť otvoriť . (viď cigi B&H, ktoré sa otváraju komplikovane z boku,to som sa nasmial ako to otvárali v krčme).
A niekto rád klasiku ako pred 40 rokmi..
Všetko je o dohode a lové, ktoré chcu do toho investovať.
 
ummagama
2014-08-26 17:10:08
Aj to je pohlad na vec. Avsak nie moj .
 
total empty
2014-08-26 18:41:23
príspevok od: ummagama
Neviem preco by bola dozivotna garancia nieco nemozne. Samozrejme USB je in ale je to drahsie riesenie a zatial som nenasiel dostupne nic co by ma uspokojilo samozrejme neratam USA trh kde sa to predrazuje.
"dozivotna garancia"-stým fakt opatrne .
Ak sa zajtra rozhodneš pre let do kozmu,navštíviť bratrancov vzdialených 35 svetelných rokov,ak budeš letieť rýchlosťou blízkej rýchlosti svetla tak za tých spomínaných 35rokov tam doletíš,dáš si tam kávu,podebatuješ a poletíš domov ďalších 35 rokov rýchlosťou blízkou rychlosti svetla.
Pristaneš na Zemi a ............zistíš,že počas tvojho letu za bratrancom ubehlo na Zemi 2(dva) milióny rokov.
To je fyzika a relatívnosť času.
Otázka je, ako vyriešiš svoju celoživotnú záruku.
 
dePappa
2014-08-26 20:35:12
príspevok od: total empty
"dozivotna garancia"-stým fakt opatrne .
Ak sa zajtra rozhodneš pre let do kozmu,navštíviť bratrancov vzdialených 35 svetelných rokov,ak budeš letieť rýchlosťou blízkej rýchlosti svetla tak za tých spomínaných 35rokov tam doletíš,dáš si tam kávu,podebatuješ a poletíš domov ďalších 35 rokov rýchlosťou blízkou rychlosti svetla.
Pristaneš na Zemi a ............zistíš,že počas tvojho letu za bratrancom ubehlo na Zemi 2(dva) milióny rokov.
To je fyzika a relatívnosť času.
Otázka je, ako vyriešiš svoju celoživotnú záruku.
nie je tomu tak, z Lorentzovho vztahu pre casovu diletaciu vieme ze cas bude plynut (pri cestovani blizkej rychlosti svetla) omnoho pomalsie v rakete. Uvediem priklad, pri rychlosti 0.999 999 999 999 999 999 999 9951c (OMG particle) a vzdialenosti do stredu nasej galaxie (Sagittarius A* (25 900 svetelnych rokov)) by cesta pre pozorovatela v rakete trvala iba 2.5 sekundy. 2.5 sekundy naspat a na zemi by ubehlo 51 800 rokov. Aby sme sa chapali, pre prekonanie vzdialenosti 35 svetelnych rokov (tvoj priklad) a pri mojej uvadzanej rychlosti, by cesta trvala len priblizne 0,003 sekundy) a na zemi by ubehlo 35 rokov.

Uplne chapem, ze si uvadzal len priklad (aj ked zly), ale hneva ma fakt, ze casto tu pises neoverene informacie (castokrat len take tvoje dojmy, ktore vydavas za fakty)

viac tuto: http://en.wikipedia.org/wiki/Time_dilation
a
https://www.fourmilab.ch/documents/OhMyGodParticle/
pre vypocet
http://www.wolframalpha.com/input/?i=time+dilation+calculator
 
in_flagranti
2014-08-26 20:48:43
príspevok od: total empty
"dozivotna garancia"-stým fakt opatrne .
Ak sa zajtra rozhodneš pre let do kozmu,navštíviť bratrancov vzdialených 35 svetelných rokov,ak budeš letieť rýchlosťou blízkej rýchlosti svetla tak za tých spomínaných 35rokov tam doletíš,dáš si tam kávu,podebatuješ a poletíš domov ďalších 35 rokov rýchlosťou blízkou rychlosti svetla.
Pristaneš na Zemi a ............zistíš,že počas tvojho letu za bratrancom ubehlo na Zemi 2(dva) milióny rokov.
To je fyzika a relatívnosť času.
Otázka je, ako vyriešiš svoju celoživotnú záruku.
djgorgo: svetelny rok je myslim jednotka dlzky...ako to ovplyvni cas na zemi? ked tak mozes do posty nech nie sme mimo

k dozivotnej garancii...skladovat sa to da kade tade, ale to sa mi uz skor zda marketingovy nastroj, a nie ako prakticka ponuka
 
total empty
2014-08-26 20:57:18
príspevok od: dePappa
nie je tomu tak, z Lorentzovho vztahu pre casovu diletaciu vieme ze cas bude plynut (pri cestovani blizkej rychlosti svetla) omnoho pomalsie v rakete. Uvediem priklad, pri rychlosti 0.999 999 999 999 999 999 999 9951c (OMG particle) a vzdialenosti do stredu nasej galaxie (Sagittarius A* (25 900 svetelnych rokov)) by cesta pre pozorovatela v rakete trvala iba 2.5 sekundy. 2.5 sekundy naspat a na zemi by ubehlo 51 800 rokov. Aby sme sa chapali, pre prekonanie vzdialenosti 35 svetelnych rokov (tvoj priklad) a pri mojej uvadzanej rychlosti, by cesta trvala len priblizne 0,003 sekundy) a na zemi by ubehlo 35 rokov.

Uplne chapem, ze si uvadzal len priklad (aj ked zly), ale hneva ma fakt, ze casto tu pises neoverene informacie (castokrat len take tvoje dojmy, ktore vydavas za fakty)

viac tuto: http://en.wikipedia.org/wiki/Time_dilation
a
https://www.fourmilab.ch/documents/OhMyGodParticle/
pre vypocet
http://www.wolframalpha.com/input/?i=time+dilation+calculator
Kdesi som o tom čítal, dobre hovoríš ale kus naopak, či v malom.
Takže ešte raz podľa tvojho vzorca,na zemi 35 rokov a mne v rakete 0,003sek,
Ak letím 70 rokov,koľko ubehne na Zemi?
Mne sa to počítať nechce,ale určite o milióny.
Ešte raz hovorím,že čísla sú približné a kdesi som to čítal,alebo videl v dokumente,určite som si to nevycucal z prsta.
Ale ide o podstatu,že nedávať doživotné záruky.
 
total empty
2014-08-26 21:01:43
príspevok od: in_flagranti
djgorgo: svetelny rok je myslim jednotka dlzky...ako to ovplyvni cas na zemi? ked tak mozes do posty nech nie sme mimo

k dozivotnej garancii...skladovat sa to da kade tade, ale to sa mi uz skor zda marketingovy nastroj, a nie ako prakticka ponuka
Na niektoré nástroje,prístroje ti dá niekto záruku 20 rokov,ale ! pokiaľ dodržíš podmienky dané výrobcom, a už je to v r....
A k tomu svetelnému roku,čas plynie pre rôzných pozorovateľov rôzne,hlavne ak sa pohybuješ vo vysokých rýchlostiach niekde mimo Zeme.
 
ummagama
2014-08-26 23:17:44
Takze pozeram, ze na ephoto sa to tu roztrhlo aj s fyzikmi. Djgoro si mimo a pisat nieco na zaklade tvrdenia niekde som cital alebo videl niekde v dokumente ma daleko od vlastneho poznania. Dozivotna zaruka samozrejme plati na povedzme zivot fotografa nie klienta. A ked moze byt lifetime zaruka na pamatove karty preco nie na fotografie? To, ze sa vy na to pozerate ako sa pozerate neznamena, ze sa to inak neda.
 
total empty
2014-08-27 08:50:04
príspevok od: ummagama
Takze pozeram, ze na ephoto sa to tu roztrhlo aj s fyzikmi. Djgoro si mimo a pisat nieco na zaklade tvrdenia niekde som cital alebo videl niekde v dokumente ma daleko od vlastneho poznania. Dozivotna zaruka samozrejme plati na povedzme zivot fotografa nie klienta. A ked moze byt lifetime zaruka na pamatove karty preco nie na fotografie? To, ze sa vy na to pozerate ako sa pozerate neznamena, ze sa to inak neda.
Tie 20 ročné záruky a doživotné záruky sú len špekulácie a marketingove ťahy.
Asi tak, preto sa nedaj takým niečim oblbnuť
 
ummagama
2014-08-27 10:05:21
Ja sa nenechavam oblbnut je mi jasne ako funguje lifetime waranty. Len hovorim, ze to o com som pisal je trosku ine. Pri spravnej archivacii nie je problem teda podla mojho nazoru. Nikomu ho nevnucujem len som to napisal ako moznost.
 
kaFOtka
2014-08-27 18:55:13
zrovna dnes som tieto obaly videla na ebay.. uvazujem podobne ako ty, ze fotky si zasluzia viac nez plastovy obal..
 
blasi
2014-09-03 12:45:28
príspevok od: ErikDuris
Pekne ale podla mna su uz DVD minulost treba ist dalej vymysliet daco lepsie
napriklad uploadnut im to do cloudu, nech si stiahnu
 
DuriKe
2014-09-04 15:28:08
príspevok od: ErikDuris
Pekne ale podla mna su uz DVD minulost treba ist dalej vymysliet daco lepsie
USB Kluc
 
total empty
2014-09-04 19:30:52
príspevok od: blasi
napriklad uploadnut im to do cloudu, nech si stiahnu
Ide o to či chcú dvd format-čiže vts súbori z rozlíšením 720x 576 alebo mpeg4 v rozlíšení 1920x1080, a či to majú potom načom prehrať.
 
blondak
2014-09-05 00:07:08
Zaujímavá článok a aj debata, až priam metafyzická Ale nebudem komentovať "veci od veci". Včera som na tému článku kecal na káve s Palom Delejom, a dnes ma zaujal nadpis a čo nevidím Obaly sú ozaj pekné, už rok nad tým dumem, zatial som vydumal iba krajšie "priesvitné" plastové obaly, ktoré používam už zo 3 roky + klasické usb v nejakom tom "darčekovom" obale. Totiž mnohí ešte stále chcú dvd (rodičia mnohých totiž o usb ešte nechyrujú a sú radi ked zvládnu spustiť dvd alebo zapnúť pc), a ja dávam stále na výber. Aj usb totiž môže byť v takomto peknom (alebo inom zaujímavom) obale. Je to samozrejme ale aj otázka peňazí, trikrát 8 gb usb v obale v "luxusnejšom" prevedení stojí predsa len iné prachy ako 3x dvd v priesvitných obaloch (šicko potlačené). Plus dévedeprehrávač má dnes doma ešte stále viac ľudí ako telku s usb vstupom, aj ked novšie prehrávače už majú aj onen usb vstup. Ale každopádne, je lepšie ak nejak vyzerá aj obal, nielen to čo je vo vnútri
 
noik
ocenenie redakciou 2014-09-05 06:11:17
príspevok od: blondak
Zaujímavá článok a aj debata, až priam metafyzická Ale nebudem komentovať "veci od veci". Včera som na tému článku kecal na káve s Palom Delejom, a dnes ma zaujal nadpis a čo nevidím Obaly sú ozaj pekné, už rok nad tým dumem, zatial som vydumal iba krajšie "priesvitné" plastové obaly, ktoré používam už zo 3 roky + klasické usb v nejakom tom "darčekovom" obale. Totiž mnohí ešte stále chcú dvd (rodičia mnohých totiž o usb ešte nechyrujú a sú radi ked zvládnu spustiť dvd alebo zapnúť pc), a ja dávam stále na výber. Aj usb totiž môže byť v takomto peknom (alebo inom zaujímavom) obale. Je to samozrejme ale aj otázka peňazí, trikrát 8 gb usb v obale v "luxusnejšom" prevedení stojí predsa len iné prachy ako 3x dvd v priesvitných obaloch (šicko potlačené). Plus dévedeprehrávač má dnes doma ešte stále viac ľudí ako telku s usb vstupom, aj ked novšie prehrávače už majú aj onen usb vstup. Ale každopádne, je lepšie ak nejak vyzerá aj obal, nielen to čo je vo vnútri
Trochu sa cudujem nad pozastavovanim sa, ze kolko stoji to ci ono medium. Ved je to take jednoduche...zahrnut to do ceny fenia a fotiek samotnych. Napriklad 32GB kluc stoji v Amazone 8.94 libry...cca 13 eur. To je tak vela?

http://www.amazon.co.uk/Kingston-Technology-DataTraveler-Flash-Casing/dp/B008QGQZAE/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1409889876&sr=8-2&keywords=32gb+memory+stick

Ja osobne po dohovore s parom odovzdavam fotoknihu. Za tu mi platia vzdy MIMO objednaneho fotenia, lebo nie vzdy je iste, kolko bude mat stran. Za svadbu tu v Anglicku mi za poslednu vyslo 125 libier. Najtazsi papier a najluxusnejsie balenie. Samozrejme im odovzdavam aj vsetky fotografie v nej uvedene (cca 160...plus neupravenych cca400...nakolko nikdy nemozem vediet, koho by na fotkach chceli este mat)
 
noik
ocenenie redakciou 2014-09-05 06:30:50
príspevok od: blondak
Zaujímavá článok a aj debata, až priam metafyzická Ale nebudem komentovať "veci od veci". Včera som na tému článku kecal na káve s Palom Delejom, a dnes ma zaujal nadpis a čo nevidím Obaly sú ozaj pekné, už rok nad tým dumem, zatial som vydumal iba krajšie "priesvitné" plastové obaly, ktoré používam už zo 3 roky + klasické usb v nejakom tom "darčekovom" obale. Totiž mnohí ešte stále chcú dvd (rodičia mnohých totiž o usb ešte nechyrujú a sú radi ked zvládnu spustiť dvd alebo zapnúť pc), a ja dávam stále na výber. Aj usb totiž môže byť v takomto peknom (alebo inom zaujímavom) obale. Je to samozrejme ale aj otázka peňazí, trikrát 8 gb usb v obale v "luxusnejšom" prevedení stojí predsa len iné prachy ako 3x dvd v priesvitných obaloch (šicko potlačené). Plus dévedeprehrávač má dnes doma ešte stále viac ľudí ako telku s usb vstupom, aj ked novšie prehrávače už majú aj onen usb vstup. Ale každopádne, je lepšie ak nejak vyzerá aj obal, nielen to čo je vo vnútri
Este dodam, ze autorov vystup a obal na CD sa mi velmi paci. Taktiez samozrejme tvoj nahlad na DVD/CD. Tych dvd prehravacov je doma stale dost a zalezi predsa na objednavatelovi. Ked uz to cd ma doma, tak si moze urobit ix kopi, na co len chce. On bol objednavatel a on ma taktiez pravo, ako bude s fotkami narabat...
 
ummagama
2014-09-05 08:13:47
príspevok od: noik
Trochu sa cudujem nad pozastavovanim sa, ze kolko stoji to ci ono medium. Ved je to take jednoduche...zahrnut to do ceny fenia a fotiek samotnych. Napriklad 32GB kluc stoji v Amazone 8.94 libry...cca 13 eur. To je tak vela?

http://www.amazon.co.uk/Kingston-Technology-DataTraveler-Flash-Casing/dp/B008QGQZAE/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1409889876&sr=8-2&keywords=32gb+memory+stick

Ja osobne po dohovore s parom odovzdavam fotoknihu. Za tu mi platia vzdy MIMO objednaneho fotenia, lebo nie vzdy je iste, kolko bude mat stran. Za svadbu tu v Anglicku mi za poslednu vyslo 125 libier. Najtazsi papier a najluxusnejsie balenie. Samozrejme im odovzdavam aj vsetky fotografie v nej uvedene (cca 160...plus neupravenych cca400...nakolko nikdy nemozem vediet, koho by na fotkach chceli este mat)
Nehnevajte sa ale take USB by som sa hanbil odovzdat, nech by bolo v akom kolvek obale. Ked uz tak aspon nieco taketo http://photoflashdrive.com/Bamboo-Lidded-Boxes/Bamboo-Lidded-Boxes-for-Flash.html#.VAlUffl_t8E
 
Wlady
2014-09-05 08:28:55
príspevok od: ummagama
Je to komercny produkt. Ale tesi ma viera v moje schopnosti zostavit takyto obal
Mozes dat link, kde sa daju taketo obaly objednat? Dakujem.
 
noik
ocenenie redakciou 2014-09-05 08:36:28
príspevok od: ummagama
Nehnevajte sa ale take USB by som sa hanbil odovzdat, nech by bolo v akom kolvek obale. Ked uz tak aspon nieco taketo http://photoflashdrive.com/Bamboo-Lidded-Boxes/Bamboo-Lidded-Boxes-for-Flash.html#.VAlUffl_t8E
Ale vsak o tom pisem, ze tie flasky nie su drahe. Ak sa niekomu za podobny product zda 21 dolarov... Tak o com je tato debata potom. Ked vies kreslit, mozes na to namalovat aj mikymausa. ..
http://www.amazon.co.uk/Wooden-USB-Stick-16GB-Presentation/dp/B00LA583IU/ref=sr_1_fkmr0_2?ie=UTF8&qid=1409898786&sr=8-2-fkmr0&keywords=Bamboo+Lidded+Boxes+for+Flash
Ja odovzdavam fotoknihy...
 
ummagama
2014-09-05 09:56:03
Za prve cena len za flash je zkreslena nakolko treba platit clo plus dan. Druha vec neobjednas predsa len jednu. Otazka je ze starting price za svadobne fotenie na zapade je povedzme 1500 eur ale na slovensku 300.

Druha vec je ako som uz raz pisal USB vobec nie je bezpecnejsie ako DVD co sa tyka straty udajov.

Fotoknihu ja osobne nepovazujem za primerany vystup pre svadobnu fotografiu urcite nie fotoknihy v cenach 150 eur a pod.
 
Pentaxfan
2014-09-05 11:50:44
príspevok od: ummagama
Za prve cena len za flash je zkreslena nakolko treba platit clo plus dan. Druha vec neobjednas predsa len jednu. Otazka je ze starting price za svadobne fotenie na zapade je povedzme 1500 eur ale na slovensku 300.

Druha vec je ako som uz raz pisal USB vobec nie je bezpecnejsie ako DVD co sa tyka straty udajov.

Fotoknihu ja osobne nepovazujem za primerany vystup pre svadobnu fotografiu urcite nie fotoknihy v cenach 150 eur a pod.
No, o tych cenach v Amerike a tu, to by bolo na dlhu debatu... By sa ti Amici cudovali, ako tu dokazu ludia varit z vody. Zrovna vcera som videl prednasku Sala Cincottu a rozpraval tam o cenach a povedal cosi take ze "To mam nafotit 2-3 svadby, aby som si mohol kupit objektiv za 2000 dolarov?" By ten otvaral oci, ked by prisiel na SK a zistil by, ze ten objektiv tu nestoji 2000 dolarov, ale 2000 eur, a ze ano, musi nafotit asi tak 3-4 svadby, aby si ho mohol kupit...
Ale k teme.. Spravne rozmyslas, Lukas, dobrym smerom.
Chcel som sa aj pytat, co znamena "dozivotna garancia" - ze ak pre dozitie manzelov, co ak fotograf zomrie o 20 rokov skor? Ale na to si uz odpovedal.
Este k tomuto: "Tak ked sa bavime o printoch tak vsetky fotoknihy valcuju matted (paspartove) albumy." Kedze je to pre mna spanielska dedina, mozes odporucit nejake zdroje informacii? Knihy, clanky, stranky, videa... Viem, ze take cosi mas vystudovane a ze to sa asi "rychlokurzom" nahradit neda, ale skus nieco odporucit. Vdaka.
 
ummagama
2014-09-05 12:19:33
No co sa tyka albumov tak svetovy standard je toto: http://www.jorgensenalbums.com/
Na svojom blogu mam par obrazkov z mojho prveho: http://www.lukasgal.com/blog/2014/8/jorgensen

A fotoknihy na urovni su potom podla mna nieco taketo: http://www.couturebook.com/
 
Wlady
2014-09-05 13:04:46
Nosic a jeho obal, na ktorom fotky dostanu mladomanzelia by mal byt uz iba cersnickou na torte. Fotografa robia fotografom hlavne jeho fotky
 
Pentaxfan
2014-09-05 13:23:08
príspevok od: Wlady
Nosic a jeho obal, na ktorom fotky dostanu mladomanzelia by mal byt uz iba cersnickou na torte. Fotografa robia fotografom hlavne jeho fotky
Hoci fotky musia byť dobré aspoň na nejakej štandardnej, pozerateľnej úrovni, proti tvojmu tvrdeniu by isto viacerí namietli, že úspešný fotograf musí byť tak na 80% dobrý predajca a na 20% dobrý fotograf. A k úspešnému predajcovi patrí aj to, do akého obalu balí svoju značku.
 
ummagama
2014-09-05 14:50:39
Osobne som nazoru, ze musi byt na urovni obidvoje, ci uz kvalita fotografickej profesie tak aj prevedenie vysledneho produktu.
 
blondak
2014-09-05 15:00:44
príspevok od: noik
Trochu sa cudujem nad pozastavovanim sa, ze kolko stoji to ci ono medium. Ved je to take jednoduche...zahrnut to do ceny fenia a fotiek samotnych. Napriklad 32GB kluc stoji v Amazone 8.94 libry...cca 13 eur. To je tak vela?

http://www.amazon.co.uk/Kingston-Technology-DataTraveler-Flash-Casing/dp/B008QGQZAE/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1409889876&sr=8-2&keywords=32gb+memory+stick

Ja osobne po dohovore s parom odovzdavam fotoknihu. Za tu mi platia vzdy MIMO objednaneho fotenia, lebo nie vzdy je iste, kolko bude mat stran. Za svadbu tu v Anglicku mi za poslednu vyslo 125 libier. Najtazsi papier a najluxusnejsie balenie. Samozrejme im odovzdavam aj vsetky fotografie v nej uvedene (cca 160...plus neupravenych cca400...nakolko nikdy nemozem vediet, koho by na fotkach chceli este mat)
No vieš, s cenami na "východe SR" to nie až tak jednoduché, mám pracovne schodené Nemecko, žil som v UK, taže daco už znam Predať tu "svadobné fotenie" za 400-500 evry je ako ho predať v Mníchove za 2500 Stále dávam na výber, ale stále prevažujú ešte dvd...apropo, nové obaly, myslím ešte krajšie ako tie v článku, mám už objednané
 
blondak
2014-09-05 15:08:43
príspevok od: Pentaxfan
Hoci fotky musia byť dobré aspoň na nejakej štandardnej, pozerateľnej úrovni, proti tvojmu tvrdeniu by isto viacerí namietli, že úspešný fotograf musí byť tak na 80% dobrý predajca a na 20% dobrý fotograf. A k úspešnému predajcovi patrí aj to, do akého obalu balí svoju značku.
tak asi by som tie percentá trocha vyrovnal...ale možno si lepší predajca ako fotograf
 
Wlady
2014-09-05 15:12:47
príspevok od: blondak
No vieš, s cenami na "východe SR" to nie až tak jednoduché, mám pracovne schodené Nemecko, žil som v UK, taže daco už znam Predať tu "svadobné fotenie" za 400-500 evry je ako ho predať v Mníchove za 2500 Stále dávam na výber, ale stále prevažujú ešte dvd...apropo, nové obaly, myslím ešte krajšie ako tie v článku, mám už objednané
hod link
 
Pentaxfan
2014-09-05 18:52:14
príspevok od: blondak
tak asi by som tie percentá trocha vyrovnal...ale možno si lepší predajca ako fotograf
Predajca žiadny a fotograf amatérsky Takže nemôžem hovoriť za seba, zo svojich skúseností. Len čo tak počúvam a sledujem. Ak ma pamäť neklame, tak myslím, že plus mínus takýto pomer kdesi spomenuli, nezávisle od seba, aj Gary Fong, aj Sal Cincotta, čo nie sú zrovna neúspešní a chudobní svadobní fotografi.
Ale samozrejme súhlasím s tým, čo vyššie spomína napr. Wlady a ummagama, že dobré musia byť aj tie fotky - bez nich potom tých 80% dobrého marketingu asi nebude fungovať. Toho pekným príkladom sú niektoré seriály na slovenských staniciach - marketing jak sviňa, tlačia to národu do hláv pol roka dopredu, kde sa dá, a po 4 odvysielaných častiach seriál zrušia, lebo to nikto nepozerá
 
blondak
2014-09-05 23:39:41
príspevok od: Wlady
hod link
link v pošte, reklamu urobím až ked sa osvedčia
 
blondak
2014-09-05 23:53:17
príspevok od: Pentaxfan
Predajca žiadny a fotograf amatérsky Takže nemôžem hovoriť za seba, zo svojich skúseností. Len čo tak počúvam a sledujem. Ak ma pamäť neklame, tak myslím, že plus mínus takýto pomer kdesi spomenuli, nezávisle od seba, aj Gary Fong, aj Sal Cincotta, čo nie sú zrovna neúspešní a chudobní svadobní fotografi.
Ale samozrejme súhlasím s tým, čo vyššie spomína napr. Wlady a ummagama, že dobré musia byť aj tie fotky - bez nich potom tých 80% dobrého marketingu asi nebude fungovať. Toho pekným príkladom sú niektoré seriály na slovenských staniciach - marketing jak sviňa, tlačia to národu do hláv pol roka dopredu, kde sa dá, a po 4 odvysielaných častiach seriál zrušia, lebo to nikto nepozerá
No čojaviem... Niekedy je lepšie uhryznúť si do jazyka..v tomto prípade do prstov na klávesnici Nemôžeš uveriť všetkému Čo je asi najpodsatnejšie, je to úplne iné "vonku" a iné na SR, o tom by ti povedali iný vážny slov.profíci, ktorí fotia trebárs už viac vonku ako doma Ja sa okolo fotografie profesionálne pohybujem dvadsiaty prvý rok, z toho asi 8-9 rokov na fulltime, takže ma info Garyho či Sala v tomto až tak nezaujíma, ja to dennodenne zažívam na vlastnej koži a ten pomer je určite vyrovnanejší Videl som ale (osobne) v zahraničí množstvo svad.fotografov, ktorí nemali problém pýtať si 2-4 tisíc euro za fotenie svadby a fotky na úrovni našeho priemerného svadobného fotonadšenca čo to robí popri inej robote a berie za to tak 3 stovky...a bol to práve marketing, imidž a luxusná ponuka (vrátane drahých obalov, fotokníh či fotoobrazov), ktorou sa častokrát predávali. Iné je to, že celkovo marketing, reklama, udržiavanie webstránky či stránok na soc.sieťach zaberie možno aj viac času ako samotné fotenie...to je štatisticky niekde okolo 15% (spočítali múdrejší ako ja) To len tak na okraj No nič, postproces čaká, trimce še
 
noik
ocenenie redakciou 2014-09-06 00:07:06
príspevok od: blondak
No vieš, s cenami na "východe SR" to nie až tak jednoduché, mám pracovne schodené Nemecko, žil som v UK, taže daco už znam Predať tu "svadobné fotenie" za 400-500 evry je ako ho predať v Mníchove za 2500 Stále dávam na výber, ale stále prevažujú ešte dvd...apropo, nové obaly, myslím ešte krajšie ako tie v článku, mám už objednané
To je v poriadku. Predsa si tu nehryzieme do prstov kvoli tomu,ze ten a ten fotograf to robi takto. Je urcite prijemne urobit vystupny produkt tak, ako si to zelal objednavajuci. Uz som robil svadbu, kde chceli, aby som im fotky (upravene) vysypal na HD. Co som aj urobil. Bola to jedina svadba, kde som nemal vystup z tlace.. Pre mna o robotu menej, na strane druhej ma uspokojovalo to, ze otec zenicha mal polygraficke studio, a tlacenu podobu z toho dostal urcite na vysokej urovni. Pre mna znamena dat cd, dvd alebo flashku ako druhotny product. Ano, je to fajn, ale prvorady stale zostava tlaceny vystup. Ci uz kvalitny fotoalbum, alebo fotokniha...
 
ummagama
2014-09-06 06:57:54
No to je samozrejme, ze tlaceny vystup je alfa a omega. To som nikdy nespochybnoval.
 
ummagama
2014-09-06 07:01:43
príspevok od: blondak
No čojaviem... Niekedy je lepšie uhryznúť si do jazyka..v tomto prípade do prstov na klávesnici Nemôžeš uveriť všetkému Čo je asi najpodsatnejšie, je to úplne iné "vonku" a iné na SR, o tom by ti povedali iný vážny slov.profíci, ktorí fotia trebárs už viac vonku ako doma Ja sa okolo fotografie profesionálne pohybujem dvadsiaty prvý rok, z toho asi 8-9 rokov na fulltime, takže ma info Garyho či Sala v tomto až tak nezaujíma, ja to dennodenne zažívam na vlastnej koži a ten pomer je určite vyrovnanejší Videl som ale (osobne) v zahraničí množstvo svad.fotografov, ktorí nemali problém pýtať si 2-4 tisíc euro za fotenie svadby a fotky na úrovni našeho priemerného svadobného fotonadšenca čo to robí popri inej robote a berie za to tak 3 stovky...a bol to práve marketing, imidž a luxusná ponuka (vrátane drahých obalov, fotokníh či fotoobrazov), ktorou sa častokrát predávali. Iné je to, že celkovo marketing, reklama, udržiavanie webstránky či stránok na soc.sieťach zaberie možno aj viac času ako samotné fotenie...to je štatisticky niekde okolo 15% (spočítali múdrejší ako ja) To len tak na okraj No nič, postproces čaká, trimce še
Samozrejme Vas nemusia zaujimat info od Sala a podobnych ale nic to nemeni na tom, ze ma jeden z najuspesnejsich fotobiznisov vobec, takze urcite sa ma od neho kazdy co priucit.
 
Pentaxfan
2014-09-06 18:43:29
príspevok od: blondak
No čojaviem... Niekedy je lepšie uhryznúť si do jazyka..v tomto prípade do prstov na klávesnici Nemôžeš uveriť všetkému Čo je asi najpodsatnejšie, je to úplne iné "vonku" a iné na SR, o tom by ti povedali iný vážny slov.profíci, ktorí fotia trebárs už viac vonku ako doma Ja sa okolo fotografie profesionálne pohybujem dvadsiaty prvý rok, z toho asi 8-9 rokov na fulltime, takže ma info Garyho či Sala v tomto až tak nezaujíma, ja to dennodenne zažívam na vlastnej koži a ten pomer je určite vyrovnanejší Videl som ale (osobne) v zahraničí množstvo svad.fotografov, ktorí nemali problém pýtať si 2-4 tisíc euro za fotenie svadby a fotky na úrovni našeho priemerného svadobného fotonadšenca čo to robí popri inej robote a berie za to tak 3 stovky...a bol to práve marketing, imidž a luxusná ponuka (vrátane drahých obalov, fotokníh či fotoobrazov), ktorou sa častokrát predávali. Iné je to, že celkovo marketing, reklama, udržiavanie webstránky či stránok na soc.sieťach zaberie možno aj viac času ako samotné fotenie...to je štatisticky niekde okolo 15% (spočítali múdrejší ako ja) To len tak na okraj No nič, postproces čaká, trimce še
Reagujem na "fotky na úrovni našeho priemerného svadobného fotonadšenca čo to robí popri inej robote a berie za to tak 3 stovky" a myslím to ako serióznu otázku, nie rýpavú:
Pozrel som si váš cenník na rok 2015 a tak sa chcem spýtať z pohľadu človeka, ktorý absolútne nemá prehľad o predstavách a finančných možnostiach svadobčanov na Slovensku: Je situácia na Slovensku až taká zlá, že človek, ktorý sa okolo fotografie profesionálne pohybuje dvadsiaty prvý rok, z toho asi 8-9 rokov na fulltime, sa od priemerného svadobného part-time 300-eurového fotonadšenca môže cenovo odlišovať maximálne ani nie o celé dve stovky? (veľký balík - 490 €)
 
blondak
2014-09-08 18:57:02
príspevok od: ummagama
Samozrejme Vas nemusia zaujimat info od Sala a podobnych ale nic to nemeni na tom, ze ma jeden z najuspesnejsich fotobiznisov vobec, takze urcite sa ma od neho kazdy co priucit.
Pohoda, ja len že kolko ludí tak tolko názorov a chutí Aj McDonalds je jeden z najúspešnejších foodservisov vôbec, ale nemusí zákonite chutiť každému
 
blondak
2014-09-08 19:05:24
príspevok od: Pentaxfan
Reagujem na "fotky na úrovni našeho priemerného svadobného fotonadšenca čo to robí popri inej robote a berie za to tak 3 stovky" a myslím to ako serióznu otázku, nie rýpavú:
Pozrel som si váš cenník na rok 2015 a tak sa chcem spýtať z pohľadu človeka, ktorý absolútne nemá prehľad o predstavách a finančných možnostiach svadobčanov na Slovensku: Je situácia na Slovensku až taká zlá, že človek, ktorý sa okolo fotografie profesionálne pohybuje dvadsiaty prvý rok, z toho asi 8-9 rokov na fulltime, sa od priemerného svadobného part-time 300-eurového fotonadšenca môže cenovo odlišovať maximálne ani nie o celé dve stovky? (veľký balík - 490 €)
Prvá veta stručne: áno, je taká zlá. Ale až vyrastieš (tiež to neber ako rýpavú odpoveď), zmúdrieš, budeš 29 rokov chodiť s foťákom na krku, otvoríš oči a zistíš aké hovädá vedú túto republiku, poprípade sa presťahuješ na "ďaleký východ" (nemáš v profile odkial si) a budeš mať vo fotografii väčší prehľad ako máš teraz + galériu ktorá nás poteší viac ako doteraz, tak zistíš, že táto otázka je zbytočná. Rozoberať viac to nemá zmysel, písal by som tu 3 dni, ja idem editovať a vy všetci len pekne foťťe, nech sa máme na čo pozerať A buď svetlo!
 
Pentaxfan
2014-09-09 14:26:15
príspevok od: blondak
Prvá veta stručne: áno, je taká zlá. Ale až vyrastieš (tiež to neber ako rýpavú odpoveď), zmúdrieš, budeš 29 rokov chodiť s foťákom na krku, otvoríš oči a zistíš aké hovädá vedú túto republiku, poprípade sa presťahuješ na "ďaleký východ" (nemáš v profile odkial si) a budeš mať vo fotografii väčší prehľad ako máš teraz + galériu ktorá nás poteší viac ako doteraz, tak zistíš, že táto otázka je zbytočná. Rozoberať viac to nemá zmysel, písal by som tu 3 dni, ja idem editovať a vy všetci len pekne foťťe, nech sa máme na čo pozerať A buď svetlo!
Fíha, aká výzva, beriem! Musím si spraviť pripomienku, že mám reagovať o rok-dva. Aj keď dovtedy vyrásť už nevyrastiem (v druhej polke života už ľudia moc nerastú), zmúdrieť tiež asi nezmúdriem - môžem sa akurát tak naučiť niečo viac o inom odbore, než v akom teraz robím, ale to nie je múdrosť, a sťahovať sa na ďaleký východ tiež neplánujem.
Ok všetci, editujte a foťte, ja idem zisťovať, odkiaľ to ten Fojtík a jemu podobní berú tých 1000-eurových (slovenských) zákazníkov a prečo im nevadí, aké hovädá vedú túto republiku!
 
blondak
2014-09-09 19:43:55
príspevok od: Pentaxfan
Fíha, aká výzva, beriem! Musím si spraviť pripomienku, že mám reagovať o rok-dva. Aj keď dovtedy vyrásť už nevyrastiem (v druhej polke života už ľudia moc nerastú), zmúdrieť tiež asi nezmúdriem - môžem sa akurát tak naučiť niečo viac o inom odbore, než v akom teraz robím, ale to nie je múdrosť, a sťahovať sa na ďaleký východ tiež neplánujem.
Ok všetci, editujte a foťte, ja idem zisťovať, odkiaľ to ten Fojtík a jemu podobní berú tých 1000-eurových (slovenských) zákazníkov a prečo im nevadí, aké hovädá vedú túto republiku!
No asi volili Fica, preto im nevadí A keby sa presťahovali na ten "ďaleký východ" tak by im to asi aj začalo vadiť Verím, že vekom zmúdrieš aj ty, inak budeš prešlapovať na jednom mieste. Špičkový svadobní fotografi v košickom a prešovskom kraji berú v priemere 700-800 €, samozrejme že občas niečo vyskočí smerom hore. Spočítal by som ich na jednej ruke. Ja beriem 490 + doprava + tlač + event.nocľah. Spočítaj si to. To čo je tu 600-700 je ako v Blave a okolí 1000. Matematika je jednoduchá vec. Fotenie tiež, ak to vieš. p.s. hovädá mi neprestali vadiť ani po dopísaní tohto článku, tak radšej na nich kašlem a idem pracovať, ty sa o ten rok-dva pripomeň, dobrými fotkami
 
Ferdo
2014-10-07 07:56:02
Nahodou som otvoril tento clanok kedze pre sezonu 2015 chcem aj ja tie "obycajne plastove DVD obaly" vymenit za stylove krabicky s USB a balickom tlacenych fotiek k tomu. Zatial nemam nic vybrate, stale hladam..

ummagama tu daval linky na krasne fotoalbumy a aj ten jeho v clanku nema chybu. Otazkou je ze kto to zaplati? Z mojej skusenosti tak max. 50% zakaznikov chce nieco viac ako foto na DVD s balickom fotografii na papieri. A to maju u mna na vyber rozne fotoalbumy od najlacnejsich z ekokoze az po najdrahsie rucne robene talianske z pravej koze... no proste doba je tazka z pohladu financnej situacie beznych ludi aj z pohladu nas fotografov. Niekedy mam pocit ze slovensko je krajina z najviac svadobnymi fotografmi na obyvatela

Takze v tomto podrzim stranu Slavovi, v mnohom s nim suhlasim. Situacia sa zlepsuje priamo umerne vzdialenosti fotografa od hlavneho mesta Tam je tych 1000 eurovych zakaznikov najviac. No brat tolko penazi za svadbu je uz mojho pohladu velka zodpovednost a za tie prachy to uz musi byt nieco vynimocne.

Na druhej strane existuju bohati zakaznici, ktori si neobjednaju fotografa za 5-6 stovak aj ked moze byt sikovny, pretoze je pre nich priliz lacny... ved cim by sa chvalili pred kamaratmi? D
 
phototomas
2014-10-07 08:43:44
príspevok od: Ferdo
Nahodou som otvoril tento clanok kedze pre sezonu 2015 chcem aj ja tie "obycajne plastove DVD obaly" vymenit za stylove krabicky s USB a balickom tlacenych fotiek k tomu. Zatial nemam nic vybrate, stale hladam..

ummagama tu daval linky na krasne fotoalbumy a aj ten jeho v clanku nema chybu. Otazkou je ze kto to zaplati? Z mojej skusenosti tak max. 50% zakaznikov chce nieco viac ako foto na DVD s balickom fotografii na papieri. A to maju u mna na vyber rozne fotoalbumy od najlacnejsich z ekokoze az po najdrahsie rucne robene talianske z pravej koze... no proste doba je tazka z pohladu financnej situacie beznych ludi aj z pohladu nas fotografov. Niekedy mam pocit ze slovensko je krajina z najviac svadobnymi fotografmi na obyvatela

Takze v tomto podrzim stranu Slavovi, v mnohom s nim suhlasim. Situacia sa zlepsuje priamo umerne vzdialenosti fotografa od hlavneho mesta Tam je tych 1000 eurovych zakaznikov najviac. No brat tolko penazi za svadbu je uz mojho pohladu velka zodpovednost a za tie prachy to uz musi byt nieco vynimocne.

Na druhej strane existuju bohati zakaznici, ktori si neobjednaju fotografa za 5-6 stovak aj ked moze byt sikovny, pretoze je pre nich priliz lacny... ved cim by sa chvalili pred kamaratmi? D
USB v peknom balení s rovnakým povrchom ako album sa ku nám pomaly dostáva. Ja ho budem mať oficiálne tiež až na 2015 sezónu. Hladať ďaleko nemusíš. Kontaktuj ma cez poštu a dám ti kontakt na človeka ktorý ich sem bude voziť. Beriem od neho albumy.

Na margo albumov - je to otázka Ponuky a dopytu ako celé svadobné fotenie. Albumy odovzdávam ani na 30-40% svadbách. 25x25, 60 strán, kvalitná eko-koža v peknej krabičke, obal na dvd v tom istom povrchu s cca 100-110 fotkami predávam za 99e. Svadobný fotograf musí byť aj obchodník. Ale chápem že ak svadobčania ledva naškrábu na fotografa, album im nasilu tlačiť nebudem.

Látkové povrchy neriešim - nič nevydržia a údržba = 0bodov. Detto s bielymi stranami - neriešim. Foto sa na nich stráca a za chvýlu sú špinavé.

Tlačené foto odovzdávam na 90% svadbách - len ma doteraz nenapadlo napásať takýto samopropagačný článok

 
Derrek
2014-11-02 15:06:45
Pracovali sme dlhe roky okrem fotografie a videa aj v reklame a zacali sme podobne stylove boxy na USBcka dovazat a nieco aj vyrabat s nasimi technologiami. Ak by ste mali zaujem o rozne individualne riesenia, kludne nas kontaktuje na https://www.facebook.com/pages/UsBox/1470027973270553?ref=bookmarks alebo na nasej vznikajucej stranke www.usbox.sk
 

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované