Zakynthos (Zante) - Grécko

Blog je v podstate prepis mojho blogu z mojej blogovej stránky...upraveného pre potreby ephoto...fotky berte, ako ilustračné a ako pozerám pri prenose stratili ešte na kvalite v porovnaní s tými čo mám v pc, ale v podstate informačný účel plnia...

Dovolenkové rozhodnutie padlo na Zakynthos...zvažovali sme Turecko (boli sme tam pred 4 rokmi) no našťastie sme sa nerozhodli pre Turecko znovu...pre mňa otravní predavači, ako moskyti, zjednávanie cien čo ma neskutočne otravovalo, podvodníci s fakultatívnymi výletmi, kde namiesto scenérií vás zavedú do nejakého dohodnutého obchodu a na prírodu vám dajú minimum času...už nikdy viac, poučil som sa na vlastných chybách...zase ani Grécko nebolo žiadne terno, po tom čo som videl v TV a s protipôžičkovou náladou, ale v celku prekvapilo...otázka znie, kto od toho čo čaká...malý cestopis po Zakynthose...fotografie

Povedzme si úprimne ostrov Zakynthos má podľa mňa to najlepšie už dávno za sebou, čo sa týka služieb, nejakých možností navyše...nenájdete tam rozprávkové "Santorini", žiadne malebné domčeky...v podstate ani na vidieku, domy z ktorých trčia roksory...nič rozprávkové...

občas nejaký kostolík so zvonicou...zemetrasenie ktoré tu bolo v 1953 zanechalo svoje stopy a podľa mňa sa od vtedy nič nezmenilo... :o)

Pokiaľ nie ste konzumný typ turistu, ktorý dostane farebný pások na ruku a prvé čo urobí sa pôjde "nažrať" do hotelovej jedálne...lebo on má nárok na "ON INCLUSIVE" tak je tento malý cestopis po Zante pre vás...

tak poďme poporiadku...

boli sme ubytovaní v Laganase...predpokladám, že na ostrove nie je rušnejšie miesto, ako práve Laganas a jeho Main street...ulica plná podnikov, diskoték, "fake" shopov a reštaurácií...a samozrejme na každom kroku s luďmi strkajúcich vám letáky na výlety...

Laganaský záliv je na juhu ostrova...je známy tým, že je miestom National Marine Park of Zakynthos, kde sa nachádzajú korytnačky Caretta Caretta...

a v neposlednom rade ulica a samotný Laganas je natrieskaný mladými prevažne britmi, ktorí to, že sú tam bez rodičov riadne dávajú najavo...bujaré párty končiace asi tak o 6 ráno...pokiaľ máte hotelovú izbu otočenú na ulicu a nemáte klímu v izbe a ste nútení spať pri otvorenom okne, zažijete zaručene psychopatiu na nezabudnutie...naštastie sme mali izbu lokalizovanú do vnútra hotela k bazénu a tak sa to dalo v pohode vydržať...

z toho jasne vyplýva s malými deťmi NIE do Laganasu...určite je tam oveľa viac kľudnejších miest...

...ceny v obchodoch su prekvapivo nízke, až som sa čudoval, že či je to skutočnosť...či si už chcete kúpiť okuliare na plávanie, alebo šnorchel, okuliare, tričko, šlapky...ceny sú zlomkové a oplatí sa to kúpiť priamo tam v porovnaní s našimi cenami na Slovensku...

a na moje prekvapenie, pekný výber magnetiek prevažne za 1 euro...čo sa s Tureckom nedá porovnať, keď som odchádzal spotený z obchodu po zjednávacom procese a potom videl, tú istú magnetku vedľa v obchode ešte lacnejšiu a obchodník (pre mňa skôr zlodej) ešte za mnou kričal, že nemá čo dať deťom doma do úst, že ho okrádam... :o) no čo už...

...mňa more nejak veľmi neláka vo všeobecnosti a tak som sa hneď poobzeral po nejakých možnostich prenájmu auta, alebo skútra...Fabia vyšla na 40€ bez poistky s ňou to bolo za 50€...skúter 50 CC sa motal okolo 15-20€...zásadne dávajú auto, alebo motorku s prázdnou nádržou...takže netankujte hneď plnú nádrž nakoľko ostrov je malý a tak stačí za 15€ do auta, skúter samozrejme plnú nádrž...

...možnosti na výlet je hneď niekoľko...absolvovali sme jednu a to plavbu ľoďou okolo celého ostrova Zante...dosť úmorné a vyčerpávajúci výlet...kto má problém s kinetózou, nech si kúpi v lekárni liek proti dáveniu...nakoľko zopár týpkov najmä na západnej strane ostrova pri silnejších vlnách dávali "darčeky" do sáčkov...

počas plavby sme 3x stáli a kúpali sa..akurát na pláž Navagio, ktorá je najkrajšia na ostrove, kde sa nachádza vrak stroskotanej pašeráckej lode z 1983 sa nedalo pristáť pre veľké vlny...prístup je iba z mora...

cenu výletu si treba pozrieť vo viacerých cestovkách na ulici, nakoľko ceny su rôzne...my sme mali výlet loďou pre dospelého za 18€ a dieťa zadarmo...inde pýtali 25€ dospelý a dieťa za 12,50€...ta asi tak...základná znalosť angličtiny úplne postačí na dojednanie ceny...a aj tak všetci išli tou istou loďou...do ktorej sa vmestilo asi tak 8 veľkých autobusov...

a tak som si zobral ešte skúter a pobehal zopár zaujímavých miest...

môj prvý výlet bol do mesta Zakynthos ešte autobusom za 1,60€ z Laganasu...

začnem gréckou idylkou s usmievajúcimi sa dôchodcami, ktorí posedávajú v tieni a majú sa "very fasa"...bodaj by nie...pri tých dôchodkoch

čo ma zaujalo, boli vraky lodí v prístave...

tetuška predávajúca kukuricu...

či kočiš na kočiari čakajúci zákazníkov...

celkový pohľad na mesto Zakynthos...

a tak som sa vybral na západné pobrežie ostrova...v meste Agios Leon odbočíte do ľava na pláž Roxa...

síce dá sa tam kúpať, ale nie keď sú veľké vlny...

...kúsok od nej je už malebná zátoka Lymnionas, kde sú podmienky na kúpanie oveľa lepšie...

...postupoval som ďalej na sever a v Anafonitrii som natrafil na túto milú tetušku pri ceste...hneď mi dala na ochutnávku domáci olivový olej a poliala ním čerstvé pečivo a hneď som si ho aj kúpil...pollitra za 4€...veľmi chutný

v Anafonitrii som odbočil na Porto Vromi a pri ceste je veľmi pekná scenéria útesov...

po návrate späť do Anafonitrie som sa dal na cestu asi k najväčšej atrakcii ostrova pláž Navagio...zatiaľ iba z výhliadky...

z tejto výhliadky v podstate vidno vrak lode...vďaka veľkým vlnám bola pláž prázdna...

a tak som prešiel po útese ďalej, aby som mal lepší výhľad na celú tú krásu...

postupne som sa presunul na severný cíp ostrova, kde je tiež pár zaujímavých vecí...ako napríklad tento veterný mlyn...

a hneď pri ňom sa dá ísť na ďalší výlet na Blue Caves malou loďkou...

západ slnka na severnom cípe, kde je maják a v pozadí ostrov Kefalonia...

F

ale poďme naspäť do večerného Laganasu...nával mladých britov na podniky...

kto bol v Laganase asi známy reklamný neón...

a noc môže začať...ešte predtým bláznivé jazdy na štvorkolkách...

ten v pozadí fotí toho prvého...toto je obraz podvečerného Laganasu...

a toto už večerného...diskotéka na diskotéke...

alebo poniektorí nemajú chuť ísť na žiadnu diskotéku a vystačia si s morom...inak moja obľúbená fotka...

a tak prišlo krásne ráno a šli sme s malou do prístavu, kde podľa tvrdení delegáta zájazdu, že Michal?? :o))) by sme mali vidieť korytnačky Caretta caretta, ako ich kŕmia rybári a ona si pekne pripláve a nechá sa pekne nafotiť...samozrejme sme korytnačky nevideli, ale som aspoň nafotil rybárov...ale aby som bol objektívny tá jedna korytnačka predsa prišla, ale my sme už boli preč, nakoľko mala plakala a už bolo aj dosť hodín tak sme šli na raňajky...

inak úplne stačí prísť do prístavu asi tak na 8:15, tento dedko je asi najväčšia hviezda ráno, hľadajte jeho...

a tak sme prišli aj na druhý deň a v pohode sme ju videli...a tak sme ušetrili za ďalší výlet Turtles Spotting asi 9€

aby som doplnil celú informácia o korytnačkách na pláži v rámci národného parku sú isté pravidlá, pláž sa zatvára o 18tej, nesmiete ju znečisťovať, postavané hrady z piesku musíte dať do pôvodného stavu, nakoľko v noci to bráni malým karetám pri vstupe resp. výstupe z mora...všade sú zriadenci parku a upozorňujú vás na to, ako aj to, že uterák si nesmiete dať blízko hniezda , ktoré sú takto označené...

konkrétne tieto dve fotky sú z najjužnejšej pláže Gerakas...všetko súčasť Laganaského zálivu...

a tak som sa motal na skútri ďalej...v dedinke Agoulou možte odbočiť na Moni Skopiotis...síce je to asi 4 km do kopca po štrkovej ceste, ale odtiaľ je pekný výhľad na celý ostrov...

interiér...

ešte jeden malý ostrov v Laganaskom prístave, kde sa dá prejsť po mostíku a je tam podnik s plážou...

a pár fotiek z južného cípu, kde je mestečko Keri...pri majáku sa stretávajú davy ľudí, ktorí čakajú na gýčový západ slnka...ale je to fakt pekné...

a v podvečer...

a tie isté útesy, ktoré sú o fotku vyššie...

a keď padla noc vybral som sa fotiť moje obľúbené "star trails" v podstate ide o typ alebo štýl fotografie, kde si nastavíte dlhú uzávierku na niekoľko minút a budete exponovať do úplnej tmy...pri jasnej noci pekne vidno potom rotáciu Zeme v podobe "pohybu" hviezd...svetlo ktoré akože vnímate je len jas oblohy, ktorý osvetľuje danú fotografovanú scénu...

vybavený baterkou a dobrou náladou som sa vybral na útes nad plážou Navagio...ono sa to zdá, ale bola tam totálna tma...tento akože deň je zhruba polhodinová expozícia...

to čo osvetľuje skalu na pravo je už mesačný svit...na horizonte tá rovná svetlá čiara bola loď...a samozrejme hviezdy, ktoré vďaka rotácii Zeme pekne migrujú po oblohe...

možno pre lepšiu ilustráciu...našiel som si opustenú zvonicu v dedine Mouzaki, ktorá nebola nijak v noci osvetlená...

foto cez deň...

a v noci...všetko je len svetelný smog, nebol tam žiaden zdroj svetla, ktorý by svietil...možno v pozadí nejaká vzdialená pouličná lampa, ktorá osvietila špicu zvonice...

pokiaľ sa podarí do kompozície dostať Polárku, ktorá sa zdanlivo nehýbe, na fotke vzniknú pekné kružnice podľa toho ako dlho budete exponovať záber...

ako som spomínal boli sme aj na okružnej plavbe ostrovom...tu je pár záberov...

na Navagio sme sa nedostali, lebo boli veľké vlny...kotvili tam len malé loďky...

tvár Poseidona v prístave Porto Vromi..vidíte ho??

a pár foto z podvečerného Laganasu...znudený majiteľ obchodíku na ulici...

na pláži...

celkom milé kočky...momentka, ani som netušil, že mi tak pekne zapózovali...

a grék Zorba :o)) toto už bola noc...sedel večer asi okolo 23tej pri obchodíku so zeleninou a ovocím...naznačil som mu, že ho chcem odfotiť a pekne zapózoval...vcelku sa mi fotilo dobre...aj ľudí, nakoľko nie všade je to také pohodové...(myslím inú krajinu)

a ešte zopár fotiek z Navagia...mne imponovalo...ponúka veľmi veľa pekných kompozícií, len sa netreba báť loziť po skalách a tú svoju kompozíciu si nájsť...predpokladám, že je zopár bláznov, ako ja, ktorí nemajú problém ísť fotiť aj mimo cestičiek...tak tu je zopár tipov...

táto tu už bola...ale tento raz som si vychutnával západ slnka...

a kotviaca plachetnica priamo v zálive...čistá romantika :o)...fotené asi okolo 22:00

iný pohľad...priamo z útesu nad vrakom...a teplé svetlo zo zapadajúceho slnka...

detail vraku...fotené cez ND 8 filter na niekoľko sekundovú expozíciu...

pohľad na horizont...

samozrejme idylka môže skončiť vtedy, ak sa na pláž dostanú veľké výletné lode...hlava na hlave a idylkový pocit razom skončil... :o)))

fotené v iný deň...

nakoniec nám to nedalo a predsa sme sa rozhodli, že pôjdeme na pláž aj my...z prístavu Porto Vromi sme šli malou loďkou...15€ za dospelého a deti zdarma...

vrak lode je pecka...bolo nás tam málo, asi 3-4 malé loďky...dalo sa príjemne fotiť a hodinku sa aj kúpať na krásnej kamienkovej pláži...

pozdravy dovolenkujúcich v útrobách vraku...

a ak náhodou budete mať šťastie...tak snáď aj takéto...

ani neviem čo na záver...určite správne rozhodnutie neísť do Turecka, nakoľko na malom kúsku ostrova je podstatne viac možností fotiť podľa mňa...ak to niekoho baví...tak ako mňa samozrejme...nebáť sa zobrať skúter, auto a urobiť si výlet...nie je kde zablúdiť, cesty v pohode...rýchlosť na ostrove je max 50km/h čo úplne postačuje nakoľko je to tam samá zákruta...

nie je to o architektúre, skôr o prírodných krásach plus Navagio samozrejme... :o)

tak ak som niekoho presvedčil som rád...potom mi napíšte do diskusie vaše skúsenosti, alebo mi pošlite fotku z Navagia na moju adresu

david.vajanyi@gmail.com

nakoľko more má každý deň inú farbu a určite spravíte dobré fotky...budem vďačný...

majte sa

a fotografom dobré svetlo...a pri fotení star trails prajem žiadne svetlo... :o))

miesto činu: Zakynthos, Grécko

foto: dv

dv
Autor tohto článku nemá aktuálne napísaný žiadny text o sebe

profil autora

ravo69
2011-08-03 18:43:12
Super fotky,ja som bol asi pred mesiacom na Rodose.Grecko je nadherne a ponuka vela,s tych fotiek sa mi velmi paci ten maly chlapec na plazi ale aj ostatne su super,prajem vela dobreho

Серафим Саровский
2011-08-03 19:27:33
one of the best fotoreports i ever read here

KaluzMan
2011-08-03 20:20:29
tie pohlady na tu lod a vrak zhora su bomba .o) 7,7,7

GP
2011-08-03 22:28:29
Zaspomínal som si na dovolenku predminulý rok práve na Zakynthose. Škoda, že vtedy ešte s kompaktom Lumix FS16. Ale aj tak som fotil čo sa dalo. Napríklad tých koní, ktorých mám v galérii. Alebo tú blonďavú Rusku . Myslím, že aj s kompaktom sa dá čosi odfotiť keď je človek na takom peknom mieste ako je Zakynthos

GP
2011-08-03 22:29:42
PS: Krásne fotky. Holt, zrkadlovka a skúsenosti sú na tých fotkách vidieť.

2011-08-03 22:42:29
príspevok od: KaluzMan
tie pohlady na tu lod a vrak zhora su bomba .o) 7,7,7
no ved som sa natrapil :o) ked si predstavim, ako som v noci exponoval na utese fotky...

2011-08-03 22:43:02
príspevok od: GP
PS: Krásne fotky. Holt, zrkadlovka a skúsenosti sú na tých fotkách vidieť.
dik :o)

2011-08-03 22:43:18
príspevok od: Серафим Саровский
one of the best fotoreports i ever read here
thanks :o)

2011-08-03 22:44:53
príspevok od: ravo69
ten chlapec sa zadaril...este bolo malinko svetla, ale uz asi 5 zaber ten posledny bolo citit, ubytok svetla a uz to bolo maznute...predsa v ruke udrzat 200mm bez stabilizacie tusim 1/60 to bolo, nebolo uplne jednoduche

2011-08-04 09:05:30
Tvoj report ma celkom potesil, sme z manzelkou grekofilny, každý rok navstevujeme daky ostrov, tento rok padla voľba práve na Zakyntos,,, ideme o tri týždne, a jedine čo nechceme zažiť, sú hordy anglických turistov, ako pred rokom na Korfu, ktoré mimochodom úplne zdevastovali, a tento rok ich fakt nepotrebujeme počúvať celu dovolenku, takze musím pozrieť ktoré letovisko na tomto ostrove ideme,,,
takze tvoje postrehy si zoberiem ako turisticky buletin,,,

2011-08-04 09:15:17
takze tvoje postrehy si zoberiem ako turisticky buletin,,,
super...ako centrum "vnimaj PEKLO" je urcite Laganas

tak drzim prsty

2011-08-04 10:39:15
Super fotos. Aspon viem co som na Zakynthose videl, ked som z Xi beach na Kefalonii pozeral na Zakynthos
Tento rok som povodne planoval Zakynthos ,ale kvoli terminom som "skoncil" na Santorini
Len skoda ze to este tak dobre neviem odfotiti

Jubi
2011-08-04 11:04:33
Mna by aj zaujimala tvoja pouzita fototechnika. Ak som to v clanku prehliadol tak sa omluvam.

P.S. V grecku som bol tiez je to krasna krajina. Skoda ze samotny greci na jej udrzbu z vysoka s..u!
P.S. Krasne fotky, hlavne ten zaliv..

djpali
2011-08-04 12:48:24
ja som pisal nieco podobne o krete pred mesiacom, viem co obnasa vypracovanie takehoto clanku, co sa mna tyka, fotky super, clanok super, toto je tvoja odmena za tu namahu ak ti bude stacit 7 7 7

DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-08-04 13:26:38
urcite krasne miesto, neokukane aspon na prvý pohlad, skoro som si myslel ze ti ludia tam vobec nechodia až ked som uvidel tu foto z plaze s vrakom a ludmi, ale urcite by som sa nebal poliezt si po tych skalach a bludit kadetade, lenze to by som tam musel byt bez priatelky a s takým istým blaznom ako ja mat par eur navyse a cas tak sa tam hned vyberiem. dik za dobrý typ. Foto super miesto super. 777

2011-08-04 14:10:15
príspevok od: Jubi

P.S. Krasne fotky, hlavne ten zaliv..
no som kanonier...
Canon 5D mkII k tomu setak Canon 24-105mm 4 L IS USM, tele canon 70-200mm 4 L USM a
canon 200mm 2,8 L USM a nejake tie filtre CPL, ND8...stativ manfrotto 190 xprob a hlava manfrotto 804 RC2

2011-08-04 14:11:48
príspevok od: mirosz
Len skoda ze to este tak dobre neviem odfotiti
jaaaj tak v architektonickom raji...to si sa musel mat paradne...raz ked budem velky snad tam pojdem

2011-08-04 14:40:45
príspevok od: djpali
dik...ja som prestudoval tvoj...plne ta chapem ale najviac som sa smial, ked si opisoval orla...to som mal na dennom poriadku...fotim si s tele a krik na mna, ze rychlo cvakaj aj s tym kopcom vzadu...ja vravim, ze nebude ho vidno, ved mam tele...a hlaska medzi oci, ze co to mam za fotak ked tolko stal
DD a neviem urobit fotku...

2011-08-04 14:42:41
príspevok od: DEVOTEE
ved to...s rodinou je to ako s gulou na nohe...

2011-08-04 15:00:36
príspevok od: caridos
No...v kazdom pripade to bolo zaujimave. Architektura je super, len co nie je az tak super je to kvantum turistov. Ale v tych mesteckach sa da co to popozerat, niekde sme bludili po tych ulickach kde to bolo fakt nasekane hlava na hlave... Snad ma ista slecna nezastreli ak tu zverejnim par fotos. Sak je len na niektorych
Fotos su vacsinou o nicom, ale je na par z nich vidiet ta architektura

2011-08-04 15:29:17
príspevok od: mirosz
Fotos su vacsinou o nicom, ale je na par z nich vidiet ta architektura

fuu niektore pohlady su fakt super...viem si predstavit tam cvakat

martxe
2011-08-04 17:25:31
Krásne fotky super článok absolvoval som to pred týždňom je tam čo pozerať.

2011-08-04 22:43:25
príspevok od: caridos
áno, santorini my tiež chýba v zbierke grackych ostrovov, snád raz, lebo ako píšeš v článku, to je skutočne miesto pravej greckej kultúry s ich architektúrov,,, a snád ešte karphatos,,,

2011-08-05 11:24:51
príspevok od: leto
Ta architektura je hlavne v mesteckach na pobrezi, na utesoch. Vo vnutrozemi su tie mestecka a dediny dost podobne inym ostrovom. Mesta Fira (alebo Thera) a Oia (alebo Ia) su velmi pekne.

tomaskoo5
2011-08-05 14:39:33
Výborné fotky, a to som si myslel, že som tam videl všetko ešte by možno stála za pozornosť aj fotka najstaršieho olivovníka na ostrove v Exo Chora. Dovolenka bola skutočne kvalitná, hlavne pre takých, čo chcú aj čo-to pochodiť. Škoda, že som ešte minulý rok mal len kompakt Jediné, čo ma tam otravovalo bolo, keď sme sa chceli ísť niekde prejsť (a hlavne večer), na každom rohu nás tam niekto volal nech sa ideme najesť práve do ich reštaurácie. Ale to je asi jediná vec, ktorá mi tu nechýba. Ešte len tak pre zaujímavosť, akou technikou to bolo fotené?

2011-08-05 15:04:42
príspevok od: tomaskoo5
Preeesne, tych pozyvacov fakt nemusim. Pred kazdou jednou tavernou stoji nejaky a stale pozyvaju a ponukaju...je to otravne ked sa clovek chce len poprechadzat pri zapade slnka. Tiez bolo vtipne, ze nejaky suvenir ktory som si vyhliadol vedel behom 2 dni zdrazet o 3 eura, zo 6 na 9. Asi zacala sezona alebo co.

2011-08-06 09:31:20
príspevok od: tomaskoo5
vyssie som to pisal...kopirujem

pawlus333
2011-08-07 09:50:43
krásna seria fotiek

skonka
2011-08-08 17:23:54
krasne fotky...ja som bola na susednej Kefalonii....vrelo odporucam! zatial je to ostrov v porovnani s inymi greckymi ostrovmi pomerne nekomercny....ziadne preplnene plaze....velmi hornaty, krasne vyhlady a dost velky na tulanie sa autom alebo motorkou (odporucam skor auto ..) ... rozhodne je co fotit !

2011-08-10 13:50:20
príspevok od: skonka
Hlavne Myrtos beach a dedinka Fiscardo

tomas.sikula
2011-08-11 10:00:40
prvních cca 5 fotek jsem si říkal, že asi neuvidím nic překvapivého, ale pak to začalo fungovat a celkový dojem je perfektní. Moc pěkný report. Třeba se mi podaří něco nacvakat v září na tenerife. Třeba pak taky posbírám odvahu a vytvořím fotoreport. Chystám se hlavně na skalnaté pobřeží s filtem B+W ND 1000x, který mi včera konečně dorazil poštou.

2011-08-11 12:52:43
príspevok od: tomas.sikula
:o) tak to ma tesi...

a filter zavidim... tak nech to vyjde

Alica
2011-08-11 16:18:33
úplne úžasné!!! tam som chcela a chcem ísť, ale zatiaľ som nikoho neprehovorila

berfull
2011-08-15 22:46:11
gratulujem ! parádne fotky . mal by som kúpiť asi lepsí foták

Petis
2011-08-17 11:33:04
pekne! gratulujem pekna dovolenka nieco podobne mam z BG pomorie ale ludi sa bojim fotit nikdy neviem co od nich mozem cakat akym fotakom a objektivom su fotene tieto pekne foto????

2011-08-17 21:11:54
príspevok od: Petis
skoppirovane z diskusie vyssie...

mario b
2011-08-19 10:49:28
chlope výborné fotky a fajn popis. Onedlho pôjdem aj ja, tak to beriem ako skvelú recenziu na ostrov díky

titinius
2011-08-19 16:13:18
tam som boool krasny ostrov !

zolec
ocenenie redakciou 2011-08-22 19:34:52
fajn ..a diky..

wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2011-08-23 16:50:35
Biele útesy a tyrkysové more vyzerajú spolu krásne. Zaujímavé miesta si pochodil, super čítanie.
Vďaka za tip, možno raz....

lubinka
2011-08-27 18:22:16
Dakujem za zaujimave citanie a vazne vyborne fotky,tie s tou rozpravkovou plazou s vrakom su fantasticke(aj ine,nielen tie),dostala som dost velky apetit na cestu....7,7,7!

2011-08-28 22:15:53
o pár hodín tam vyrážame, potom podám hlásenie,,,

αντίο (ádio)

Anena
2011-08-28 22:38:41
Fajn clanok aj fotodokumentacia, uzitocne rady

2011-08-29 12:21:46
o pár hodín tam vyrážame, potom podám hlásenie,,,

αντίο (ádio)

cakam na spravu

mario b
2011-09-08 23:39:45
Odchadzam aj ja riadim sa reportom

2011-09-17 10:37:41

oki

katka1903
2019-03-12 20:36:25
och neksutočne som rada, že som našla tento článok. Tento rok sa chystáme a tiež na Laganas. kedže nemam moc v záujme rôzne výlety s ďalšími 30 ľudmi v autobuse, rozmýšľali sme o zapožičaní štvorkolky - pre mňa pohodlnejšie Dalo sa uplne v pohode nájsť nejaku požičovňu v laganase? + cesta Laganas a smer na Navagio, nieje problem po ceste s pumpami?... ale jednoznačne super pomôcka, som veľmi rada