Hore

SIAF (Slovak International Air Fest) 2011

Prvou a azda najzásadnejšou zmenou bolo miesto konania – Sliač – dedinka uprostred Slovenska s vojenskou (logicky leteckou) základňou. I keď nie je mojou úlohou hodnotiť zmenu lokality, podľa mňa veľa ľudí (predpokladám, že prevažne) z východu privítalo túto voľbu. Druhou významnou zmenou bol termín konania. Presunul sa až na koniec letných prázdnin (27. a 28. augusta).

Vybrali sme sa v sobotu (27.8.2011). Po predchádzajúcich skúsenostiach (keď sme sa jeden rok spálili, druhý rok mrzli) sme nechceli nič nechať na náhodu. Poctivo sme sledovali predpovede počasia. Predpovede hovorili, že po predchádzajúcich horúčavách sa malo trošku ochladiť (nakoniec im to aj im to vyšlo – bolo len 32 °C). Vyzbrojili sme sa dekou, karimatkou, skladacími stoličkami, obrovským bielym dáždnikom (ktorý sa na mieste tváril ako slnečník), opaľovacími krémami (25-kou a 50-kou), dostatkom pitia a dvaja členovia výpravy aj fotovýbavou...

Ja osobne som išiel s tým, že spravím zopár reportážnych fotiek. Vzal som preto dve telá, 3 sklá (keďže akreditáciu som nemal – pevné sklá som nechal doma), blesk, CPL, plné batérie a prázdne karty.

Odchádzali sme skôr, aby sme boli na mieste aspoň 1,5 – 2,0 hod. pred začiatkom programu. Prichádzali sme od Zvolena. Pri Kováčovej sme zišli z diaľnice (rýchlostnej cesty) a odstavili na záchytnom parkovisku. Na prvý pohľad to vyzeralo fajn. Zaplatili primerané parkovné (2€) a odstavili auto (bez parkovacích asistentov). Po vyložení kufra sa to aj prejavilo... rady aút, ktoré by mali byť rovné sa tiahli pripomínajúc skôr vlniaceho sa hada. Od záchytného parkoviska premávala kyvadlová doprava (prímestskými autobusmi) až k pokladniam. Bohužiaľ, tu nastalo prvé veľké sklamanie z organizácie... poplatok za odvoz nebol zahrnutý v cene vstupného alebo parkovného, ale platil sa priamo u vodiča, čo spôsobovalo zbytočnú nervozitu. Niet sa čo čudovať, prímestské autobusy nie sú obvykle vybavené klimatizáciou a slnko pražiace cez obrovské okná na pohode rozhodne nepridáva. Aby som to nekritizoval na viackrát... hneď poviem aj niečo o odvoze späť na parkovisko. V krátkosti – prvá cesta kyvadlovkou bola proti tomu ako prechádzka ružovou záhradou. Chýbali nástupištia, autobusy boli ešte kvalitnejšie vyhriate a davy ľudí (celý deň na slnku) tiež neprospeli čuchovým vnemom. Ale späť k téme. Po zakúpení vstupeniek (za podľa mňa primeranú cenu á 8 €) sme sa dostali do areálu. Bolo približne 9:30. Tak ako sme chceli – do začiatku programu zostávalo asi 1,5 hod. Vybrali sme si miesto približne v strede vzletovej a pristávacej dráhy (priamo pri zábradlí). Ženy zostali na mieste. Chlapi zobrali foťáky a vybrali sa na lov.

Počas cca hodinky sme zbežne obehali vystavenú techniku. Mimochodom, podľa mňa bola prístupnejšia ako v Piešťanoch. Piloti boli ústretovejší a umožnili nahliadnuť do kokpitov aj ľuďom bez VIP badge na krku ;-) Expozície sa prakticky v ničom výrazne neodlišovali od minulých ročníkov, aspoň ja (ako bežný letecký laik) som významné zmeny nepostrehol. Klasicky nejaké tie MIGy, GRIPENy, L-39-ny, Eurofigter, Harrier, F16-ky (myslím), zopár vrtuľníkov (pre mňa jeden ako druhý) a prieskumný AVAX. Počas tejto hodinky sa priestor riadne zahustil a priamočiary pohyb na zaujaté stanovisko pri zábradlí sa stával len fikciou. Dostali sme sa k svojim polovičkám a spravili zásadnú chybu. Zostávalo nám ešte asi 20 – 30 minút do začiatku programu a nevyužili sme, ešte pomerne krátke, rady pri stánkoch s občerstvením. To sa nám vypomstilo neskôr keď nikto nemal chuť stráviť hodinu (a viac) času státím v rade na niečo chladené na pitie... takže sme popíjali teplé minerálky prinesené z domu a zajedali ich nanukmi (na tie sa nečakalo). Vyplynulo z toho ponaučenie – nabudúce sa zoznam inventáru rozrastie o autochladničku.

Program sa začal zoskokom výsadkárov reprezentujúcich zúčastnené krajiny, ktorý bol nasledovaný efektným preletom MIG 29 s prídavným spaľovaním, čo (mierne povedané) postavilo sediacich divákov na nohy a ďalej sa (možno s malými obmenami) opakovali každoročné vystúpenia. Pre mňa osobne príjemným spestrením bola ukážka plnenia a použitia BAMBI vaku na hasenie požiaru. Rovnako kladne na mňa zapôsobili aj exponáty prúdových motorov v hangároch. V programe sa vystriedalo viacero jednotlivcov alebo leteckých skupín simulujúcich boje, či už na ultra rýchlych stíhačkách alebo na tzv. hobby lietadlách. Od rýchlosti a manévrovateľnosti samozrejme závisela aj dynamika ukážky/zostavy. Je prirodzené, že niektoré boli pútavejšie, iné menej. Komplexne však, s odstupom času – týždeň, považujem program za dobrý. Na druhej strane si ale neodpustím poznámku (asi) k bezpečnosti. Aj keď som jeden z tých, čo rozmýšľajú nad tým, ako by zareagovali, čo všetko by sa mohlo stať pri havárii lietadla a už dopredu píšu negatívne scenáre... tieto bezpečnostné opatrenia uberali na „impakte“ celého podujatia. Veľká vzdialenosť diváckej zóny od vzletovej a pristávacej dráhy spolu s veľkou výškou tzv. nízkych preletov výrazne zhoršili ten „kontakt s lietaním“, pre ktorý tam mnoho ľudí prišlo. Nehodnotím to vyslovene ako negatívum, len som na to musel poukázať.

Už okolo 16 tej sme sa vybrali späť. Nie, že by to bolo programom, ale ani opaľovacie krémy nie sú zázračné a radšej sme obetovali kúsok programu ako si potom v noci trieskať hlavu o stenu...

Tu sme narazili na spomínané zlyhanie organizácie dopravy na záchytné parkoviská a opäť sme si zaspomínali na staré, dobré Piešťany.

Bez ohľadu na tie drobné sklamania a dočasné znechutenia – zostali nám príjemné zážitky a spomienky... zopár z nich prinášam v galérii aj vám.

PS: Ak ste na leteckých dňoch ešte neboli, radi fotíte, máte radi techniku a rev motorov, neváhajte a skúste si to. Aj napriek drobným sklamaniam – odporúčam.

Fakty:
Dátum: 27.8.2011
Čas: 9:30 – 16:00
Počasie: slnečno a veľmi teplo
Teplota: 30-32 °C
Telo: Nikon D300s, D5000
Objektív: Nikkor 16-85; Nikkor 70-300; Samyang 8 mm
Blesk: Nikon SB 900
CPL: Hoya HD

Návštevnosť: cca 40000 (počas soboty 27.8.2011)
Niečo z programu: MiG-29; Mi-17; An-26; Tu-154; L-39; EuroFighter; JAS-39 Gripen; Mi-24; RetroSky Team; MXS Zoltán Veres; The Victors; Bu 1.131; Mi-35; L-420; PC-7; Baltic Bees; A-109 Agusta; Z-137; WT9 Dynamic

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Milstar
2011-09-05 12:06:36
Netradičný pohľad na letecký deň, ale podaril sa. Hlavne to podanie v BW.
 
haplo602
2011-09-05 12:20:26
bol som tam tiez v sobotu. dopravu kyvadlovkou som mal zadarmo, sofer akceptoval listok zakupeny cez ticektportal (parkovne som platit musel).

dalsi rok sa pripravim lepsie ... teraz chybal vacsi dazdnik, lepsia vybava/viac filmov a hlavne skorsi prichod
 
PaPi
2011-09-05 12:24:19
príspevok od: Milstar
Netradičný pohľad na letecký deň, ale podaril sa. Hlavne to podanie v BW.
Diky za zastavenie... Cakam na foto z dni NATO (aj z UĽUV)
 
PaPi
2011-09-05 12:26:44
príspevok od: haplo602
bol som tam tiez v sobotu. dopravu kyvadlovkou som mal zadarmo, sofer akceptoval listok zakupeny cez ticektportal (parkovne som platit musel).

dalsi rok sa pripravim lepsie ... teraz chybal vacsi dazdnik, lepsia vybava/viac filmov a hlavne skorsi prichod
No... asi to vyznelo tak, ze si stazujem na par centov navyse... len aby som to uviedol na pravu mieru... ide mi o princip - strasne to zdrzovalo a bola tam fakt tlacenica (asi vies o com hovorim).
 
haplo602
2011-09-05 12:49:28
príspevok od: PaPi
No... asi to vyznelo tak, ze si stazujem na par centov navyse... len aby som to uviedol na pravu mieru... ide mi o princip - strasne to zdrzovalo a bola tam fakt tlacenica (asi vies o com hovorim).
ja som tam bol, pocul som ludi pred autobusom mne to nehovor. ja som len prihodil uzitocnu info si myslim. proste som si kupi listok dopredu a mal som z toho maly benefit. to je vsetko.
 
Marcel Rebro
2011-09-05 12:57:49
"Sliač – dedinka uprostred Slovenska s vojenskou (logicky leteckou) základňou"

... pre rodenych a roduvernych Blavkov tusim za Szencom zacina jedna velka dedina skladajuca sa z malych dediniek nazyvana vseobecne Vidiek. A prve dalsie meste je az Mukačevo
 
PaPi
2011-09-05 13:05:54
príspevok od: Marcel Rebro
"Sliač – dedinka uprostred Slovenska s vojenskou (logicky leteckou) základňou"

... pre rodenych a roduvernych Blavkov tusim za Szencom zacina jedna velka dedina skladajuca sa z malych dediniek nazyvana vseobecne Vidiek. A prve dalsie meste je az Mukačevo
 
Milstar
2011-09-05 14:38:12
príspevok od: PaPi
Diky za zastavenie... Cakam na foto z dni NATO (aj z UĽUV)
Z Uľuvu nemám nič, prvý krát mi zhavarovala karta, asi jej bolo moc teplo. Skúsim niečo vytiahnuť s Rescue Pro.
 
dodo_bb
2011-09-05 14:55:48
príspevok od: Marcel Rebro
"Sliač – dedinka uprostred Slovenska s vojenskou (logicky leteckou) základňou"

... pre rodenych a roduvernych Blavkov tusim za Szencom zacina jedna velka dedina skladajuca sa z malych dediniek nazyvana vseobecne Vidiek. A prve dalsie meste je az Mukačevo
Marcel, možno je lepšie byť malou dedinkou v samom strede Slovenska ako byť najväčšou dedinou na samej periférii Slovenska
 
Marcel Rebro
2011-09-05 15:24:44
príspevok od: dodo_bb
Marcel, možno je lepšie byť malou dedinkou v samom strede Slovenska ako byť najväčšou dedinou na samej periférii Slovenska
Dodo, na Račišdorf mi nesiahaj!
 
Saas
2011-09-05 22:51:19
Asi trochu off-topic, ale očakával by som, že ak niekto napíše report z leteckého dňa, tak letové aj statické ukážky neodbije štýlom "nejaké tie MIGy, GRIPENy, L-39-ny, Eurofigter, Harrier, F16-ky (myslím), zopár vrtuľníkov (pre mňa jeden ako druhý) a prieskumný AVAX", ale dá si tú námahu a pár faktov o lietadlách uvedie (ono stačí si prečítať program), nech to má aspoň zdanie fundovanosti.

Z článku som mal podobný dojem, ako keby niekto písal o stretnutí e-photo "pobehávali tam nejakí ľudia s foťákmi, nejaké Nicony, Kanony, videl som aj Oly systém 3.14, to teraz letí"..........

PS: AVAX je asi nejaké čistidlo na parkety, ak sa nemýlim, na Sliači bol Boeing E-3 Sentry AWACS (Airborne Warning and Control System), ale mýliť sa môžem, lebo na letecký deň, som sa, žiaľ, nedostal.
 
PaPi
2011-09-06 06:55:07
príspevok od: Saas
Asi trochu off-topic, ale očakával by som, že ak niekto napíše report z leteckého dňa, tak letové aj statické ukážky neodbije štýlom "nejaké tie MIGy, GRIPENy, L-39-ny, Eurofigter, Harrier, F16-ky (myslím), zopár vrtuľníkov (pre mňa jeden ako druhý) a prieskumný AVAX", ale dá si tú námahu a pár faktov o lietadlách uvedie (ono stačí si prečítať program), nech to má aspoň zdanie fundovanosti.

Z článku som mal podobný dojem, ako keby niekto písal o stretnutí e-photo "pobehávali tam nejakí ľudia s foťákmi, nejaké Nicony, Kanony, videl som aj Oly systém 3.14, to teraz letí"..........

PS: AVAX je asi nejaké čistidlo na parkety, ak sa nemýlim, na Sliači bol Boeing E-3 Sentry AWACS (Airborne Warning and Control System), ale mýliť sa môžem, lebo na letecký deň, som sa, žiaľ, nedostal.
OK... beriem na vedomie
 
LastHit
2011-09-06 08:35:20
Tiez som bol v Piatok, parkovanie a teda ten tankodrom cez pole bol naozaj zaujimavy, ale ked clovek chytil 15x podvozok, uz sa len smial. Dalsi zaujimavy postreh bol ten, ze od Sliacu bola na Zvolen uzavreta cesta co pokazilo plany priatelke, ktora sa viac tesila na kupalisko v Kovacovej (par km za Sliacom) ako na lietadla, no po odkloneni SBS-kou sa musela uspokojit s triskacmi.
Stanky s pitim tak ako pisal Papi. Ostala len tepla mineralka.
Pripajam aj link na par mojich fotiek.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1510974990007.46587.1703340372&l=b435d7fbb6&type=1
 
Nino699
2011-09-06 09:09:31
Ja som bol v nedelu, uz bolo prijatelnejsie pocasie a asi aj o trochu menej ludí. Prikladam jednu fotku stihačky nad slovenskou dedinkou
 
haplo602
2011-09-06 11:09:42
príspevok od: Saas
Asi trochu off-topic, ale očakával by som, že ak niekto napíše report z leteckého dňa, tak letové aj statické ukážky neodbije štýlom "nejaké tie MIGy, GRIPENy, L-39-ny, Eurofigter, Harrier, F16-ky (myslím), zopár vrtuľníkov (pre mňa jeden ako druhý) a prieskumný AVAX", ale dá si tú námahu a pár faktov o lietadlách uvedie (ono stačí si prečítať program), nech to má aspoň zdanie fundovanosti.

Z článku som mal podobný dojem, ako keby niekto písal o stretnutí e-photo "pobehávali tam nejakí ľudia s foťákmi, nejaké Nicony, Kanony, videl som aj Oly systém 3.14, to teraz letí"..........

PS: AVAX je asi nejaké čistidlo na parkety, ak sa nemýlim, na Sliači bol Boeing E-3 Sentry AWACS (Airborne Warning and Control System), ale mýliť sa môžem, lebo na letecký deň, som sa, žiaľ, nedostal.
prepac ale to je report z leteckeho dna od FOTOGRAFA, nie od nadsenca leteckej techniky. pomylil si si portal asi ...
 
Saas
2011-09-06 12:42:07
príspevok od: haplo602
prepac ale to je report z leteckeho dna od FOTOGRAFA, nie od nadsenca leteckej techniky. pomylil si si portal asi ...

Áno, išlo o report od fotografa a práve preto mi chýbalo iba pár základných viet z programu, nie detailné popisy verzií predvádzanej techniky, ktoré by pomohli iba zanietencom.

Nemyslím, že pripomienkovať nedostatok profesionality aj od fotografa je niečo hulvátske
 
flanker
2011-09-06 12:55:04
Eurofighter s Harrierom boli leda tak na stojanke v polskom Radome, ktory sa konal simultanne a taky AVAX je "prieskumak" jak hovado ... Neviem co je primerane na 8 eurach vstupneho, ked program bol za posledne roky jeden z najhorsich. Stare zlate casy leteckych dni na Sliaci, ktore sa toho casu volali (volal) den otvorenych dveri. Pamatne su skutocne letecke ukazky Harrieru , tradicne nemecke Tornada, dalsie tradicne Mirage 2000 (na stojanke byvavali dokonca F1ky) "povinne" skvele holandske F16-ky, Biele Albatrosy ked este lietali. Najviac mi chyba Cezar 21 (pre neznalcov famozny Zsoldos na 21ke MF-ku) a samozrejme MiG 29ka, ktora si dovolila robit na Sliaci Kobru (neviem mozno to zacali predvadzat Dunaj alebo Hulek)... Autorovi vsak chyba aj elementarny prehlad, najzasadnejsou zmenou nie je zmena miesta konania. SIAF bol organizovany na Slovensku prvy raz. Piestanske letecke "Narodne dni hrdosti" sa konali v Piestanoch kvoli tomu, ze Bratislavske letisko pre rozvoj osobnej leteckej dopravy by uz kapacitne nemohlo uvolnit vzletovu drahu pre velky letecky den na dva dni a samozrejme aj kvoli financnej situacii. Apropo, kde su tie casy ozaj velkych leteckych dni - SIAD (konajucich sa v BA, raz v KE) kde bola naozaj bohata ucast za 120 korun. O Red Arrows, Patroul de France, Freche Tricolori ci exotickych Turkish Stars sa nam moze len snivat. A to nevravim o Su-27+, Su-24 alebo nebodaj Tu-22 ci svedskom kladive Viggen, ktore uz dnes nikde neuvidi. K faktom, akakolvek reportaz, ked ma byt zverejnena na serioznej stranke (nie na nejakom uzivatelskom blog-u) by podla moznosti mala mat overene aspon zakladne fakty.
 
Matej Michalik
ocenenie redakciou 2011-09-06 13:03:39
Ja len dufam, ze taketo negativne prispevky ta neodradia od pisania tychto reportov

Tiez som sa chcel zucastnit, fotky pekne
 
PaPi
2011-09-06 13:08:14
príspevok od: flanker
Eurofighter s Harrierom boli leda tak na stojanke v polskom Radome, ktory sa konal simultanne a taky AVAX je "prieskumak" jak hovado ... Neviem co je primerane na 8 eurach vstupneho, ked program bol za posledne roky jeden z najhorsich. Stare zlate casy leteckych dni na Sliaci, ktore sa toho casu volali (volal) den otvorenych dveri. Pamatne su skutocne letecke ukazky Harrieru , tradicne nemecke Tornada, dalsie tradicne Mirage 2000 (na stojanke byvavali dokonca F1ky) "povinne" skvele holandske F16-ky, Biele Albatrosy ked este lietali. Najviac mi chyba Cezar 21 (pre neznalcov famozny Zsoldos na 21ke MF-ku) a samozrejme MiG 29ka, ktora si dovolila robit na Sliaci Kobru (neviem mozno to zacali predvadzat Dunaj alebo Hulek)... Autorovi vsak chyba aj elementarny prehlad, najzasadnejsou zmenou nie je zmena miesta konania. SIAF bol organizovany na Slovensku prvy raz. Piestanske letecke "Narodne dni hrdosti" sa konali v Piestanoch kvoli tomu, ze Bratislavske letisko pre rozvoj osobnej leteckej dopravy by uz kapacitne nemohlo uvolnit vzletovu drahu pre velky letecky den na dva dni a samozrejme aj kvoli financnej situacii. Apropo, kde su tie casy ozaj velkych leteckych dni - SIAD (konajucich sa v BA, raz v KE) kde bola naozaj bohata ucast za 120 korun. O Red Arrows, Patroul de France, Freche Tricolori ci exotickych Turkish Stars sa nam moze len snivat. A to nevravim o Su-27+, Su-24 alebo nebodaj Tu-22 ci svedskom kladive Viggen, ktore uz dnes nikde neuvidi. K faktom, akakolvek reportaz, ked ma byt zverejnena na serioznej stranke (nie na nejakom uzivatelskom blog-u) by podla moznosti mala mat overene aspon zakladne fakty.
Mam pocit, ze si tu niekto vlastnu frustraciu (neviem z coho) vybija na prvom pokuse o report
Za konstruktivnu kritiku som vdacny...
Za osocovanie a ponizovanie spôsobom "Autorovi vsak chyba aj elementarny prehlad" rozhdne cusat nebudem. Asi uverejnil autor clanok na svojom vlastnom "blogu" na fotoportali...
rozhodne nemienim stracat cas browsovanim po webe a pisanim o historii leteckych dni (nech uz sa volali akokolvek)... kto chce - nech si to najde sam... toto je fotoportal.. nie wikipedia...
Ak uz autor komentara pochopil co som touto reakciou chcel povedat - neviem sa dockat jeho skvostneho reportu, recenzie alebo akejkolvek tvorivej cinnosti zverejnenej na ephoto.
 
flanker
2011-09-06 13:12:59
Ak to mal byt report a ked uz pises fakty (nie subjektivny komentar), tak si daj tu namahu a strat trochu casu browsovanim si ich zistit. Bud trochu profesionalnejsi. Prosim, uved mi vetu, kde som ta osocil a ponizil.
 
PaPi
2011-09-06 13:36:10
príspevok od: flanker
Ak to mal byt report a ked uz pises fakty (nie subjektivny komentar), tak si daj tu namahu a strat trochu casu browsovanim si ich zistit. Bud trochu profesionalnejsi. Prosim, uved mi vetu, kde som ta osocil a ponizil.
citat v mojej reakcii nie je "uvedenim vety"?
PS1: V zavere su vypisane stroje - stiahnute z programu na ich oficialnej stranke
PS2: Ak chces odborne clanky (je dobrym zvykom, ze byvaju recenzovane aspon jednym recenzentom - odbornikom v danej oblasti) potom si si zmylil medium a/alebo rubriku...
PS3: Zaujimave, ze si neskritizoval fotky aj napriek tomu, ze clanok je zaradeny medzi fotoreporty.

Koncim, tva mana...
 
flanker
2011-09-06 13:52:21
Pozri sa PaPi, neviem naco si nahnevany, ani nerozumiem tvojmu poslednemu komentu. Ziadne stroje nie su "stiahnute" z programu, nerozumiem ako si to myslel. Lietadla poznam, na leteckom dni som bol v sobotu - na prilahlom poli kde sa lepsie foti a v nedelu som bol dnu v areali. Obidva dni som bol az dokonca vystupeni. Pochodil som dost vela letecky dni. Od velkych az po male. Ked raz napises, ze tam bol Harrier, pricom tam Harrier nebol, nemozes sa cudovat na reakciu. Nie je nic urazlive ani ponizujuce na tom. Proste tam mas chybu. Pises report. Je jedno ci su tam fotky alebo nie. V texte musis uvadzat fakty a nie vymysli. Inak to degraduje kvalitu celeho diela a je to neprofesionalne. Pre koho pises textovu cast potom vlastne? Ma to mat vypovednu hodnotu alebo pises len tak priblizne co tam asi mohlo byt? Potom si uplne usetri cas a vlep tam oficialnu linku na siaf.sk. Keby som fotil a pisal report o divokozijucich kaciciach a nafotil by som husy, tiez by sa niekto ozval. Tak isto ani Eurofighter nebol na stojanke. atd. Nebol to jediny tvoj omyl. Ked nechces podobne komenty pod tvojim prispevkom, nepovol diskusiu. Inak rataj s tym, ze chyby, ktore niekto najde a ktore niekto vnima viac ako ty sa ti bude snazit opravit. Do Tvojej mami ma nic nie je. Ani by ma nenapadlo na rozdiel od Teba ju spominat. Maj sa pekne.
 
PaPi
2011-09-06 14:14:51
príspevok od: flanker
Pozri sa PaPi, neviem naco si nahnevany, ani nerozumiem tvojmu poslednemu komentu. Ziadne stroje nie su "stiahnute" z programu, nerozumiem ako si to myslel. Lietadla poznam, na leteckom dni som bol v sobotu - na prilahlom poli kde sa lepsie foti a v nedelu som bol dnu v areali. Obidva dni som bol az dokonca vystupeni. Pochodil som dost vela letecky dni. Od velkych az po male. Ked raz napises, ze tam bol Harrier, pricom tam Harrier nebol, nemozes sa cudovat na reakciu. Nie je nic urazlive ani ponizujuce na tom. Proste tam mas chybu. Pises report. Je jedno ci su tam fotky alebo nie. V texte musis uvadzat fakty a nie vymysli. Inak to degraduje kvalitu celeho diela a je to neprofesionalne. Pre koho pises textovu cast potom vlastne? Ma to mat vypovednu hodnotu alebo pises len tak priblizne co tam asi mohlo byt? Potom si uplne usetri cas a vlep tam oficialnu linku na siaf.sk. Keby som fotil a pisal report o divokozijucich kaciciach a nafotil by som husy, tiez by sa niekto ozval. Tak isto ani Eurofighter nebol na stojanke. atd. Nebol to jediny tvoj omyl. Ked nechces podobne komenty pod tvojim prispevkom, nepovol diskusiu. Inak rataj s tym, ze chyby, ktore niekto najde a ktore niekto vnima viac ako ty sa ti bude snazit opravit. Do Tvojej mami ma nic nie je. Ani by ma nenapadlo na rozdiel od Teba ju spominat. Maj sa pekne.
Ja som ti v 1. rekacii povedal, ze konstruktivnu kritiku beriem...
Sposob akym si sa vyjadroval v prvom komente je dost odlisny od tohto...
Jasne chyby - ked su - priznam si ich... a vyvarujem sa do buducna...
PS: minimalne s tym harrier mas pravdu (asi aj ostatne) - to beriem - teraz som si vygooglil obrazok a ja som si to pomylil s jednym co som tam videl odstavene.
PS: citaj dosledne... "tvá máňa"
 
flanker
2011-09-06 15:10:42
Prepac, pre mna su to vzdy elementarne veci profesionality. O to viac ked je to oficialny clanok. Napisal by som ti to znova ...
 
Bofo
2011-09-06 15:18:05
Ja som sa zúčastnil v sobotu. Tiež som bol na niekoľkých leteckých dňoch a musím uznať, že čo sa (sobotňajšieho) programu týka, tak žiadne veľké prekvapenie sa nekonalo. Žiadne pecky vo vzduchu, ktoré spomína flanker (nie nadarmo má taký NICK ). Pred rokom v Piešťanoch som bol po fotení svadby - mal som málo miesta na kartách. Tentokrát som už bol pripravený a nafotil som si čo som chcel. Zoltán Veres nesklamal a vytiahol excelentnú zostavu. Síce preleteli a pristáli 2ks F-16, ale to bolo všetko. Ku koncu dňa možno stálo za to počkať si na akrobatickú skupinu Baltic Bees. Prikladám foto. Viac na adrese: http://www.bofoto.sk/blog
 
haplo602
2011-09-12 11:20:02
príspevok od: flanker
Prepac, pre mna su to vzdy elementarne veci profesionality. O to viac ked je to oficialny clanok. Napisal by som ti to znova ...
profesional ktory nevie citat ... si sa vyfarbil ale uznavam ... niekto to bez diakritiky nevie ...
 
flanker
2011-09-12 16:27:44
príspevok od: haplo602
profesional ktory nevie citat ... si sa vyfarbil ale uznavam ... niekto to bez diakritiky nevie ...
??
 
AdMich
2011-09-12 20:13:42
príspevok od: Saas
Asi trochu off-topic, ale očakával by som, že ak niekto napíše report z leteckého dňa, tak letové aj statické ukážky neodbije štýlom "nejaké tie MIGy, GRIPENy, L-39-ny, Eurofigter, Harrier, F16-ky (myslím), zopár vrtuľníkov (pre mňa jeden ako druhý) a prieskumný AVAX", ale dá si tú námahu a pár faktov o lietadlách uvedie (ono stačí si prečítať program), nech to má aspoň zdanie fundovanosti.

Z článku som mal podobný dojem, ako keby niekto písal o stretnutí e-photo "pobehávali tam nejakí ľudia s foťákmi, nejaké Nicony, Kanony, videl som aj Oly systém 3.14, to teraz letí"..........

PS: AVAX je asi nejaké čistidlo na parkety, ak sa nemýlim, na Sliači bol Boeing E-3 Sentry AWACS (Airborne Warning and Control System), ale mýliť sa môžem, lebo na letecký deň, som sa, žiaľ, nedostal.
a hlavne Herrier tam urcite nebol
 
Saas
2011-09-12 20:25:38
príspevok od: AdMich
a hlavne Herrier tam urcite nebol
Nuž, veľa vecí tam nebolo, ako už hore zosumarizoval flanker.

PaPi však konštruktívnu kritiku akceptoval, už nie je dôvod to otvárať znova
 
Marcel Rebro
2011-09-12 20:26:20
príspevok od: AdMich
a hlavne Herrier tam urcite nebol
No hErrier tam nebol určite.
Kolega bude asi fanúšikom Bernoláca, že?
 
haplo602
2011-09-13 08:58:03
príspevok od: flanker
??
PS1: V zavere su vypisane stroje - stiahnute z programu na ich oficialnej stranke

Koncim, tva mana...
 
AdMich
2011-09-13 19:28:25
príspevok od: Saas
Nuž, veľa vecí tam nebolo, ako už hore zosumarizoval flanker.

PaPi však konštruktívnu kritiku akceptoval, už nie je dôvod to otvárať znova
az neskor som zbadal....ospravedlmujem sa.
 
AdMich
2011-09-13 19:29:55
príspevok od: Marcel Rebro
No hErrier tam nebol určite.
Kolega bude asi fanúšikom Bernoláca, že?
nikdy predtym si sa nepomylil, ze jo?
 
uncle_roxor
2011-09-13 20:02:02
Je to FOTOreport ... takze (aspon ja) text preskakujem a kocham sa fotkami, ktore su podla mna viac nez dobre, niektore by som si vedel predstavit aj na stene (ale priatelka by ma zabila). Tolko na margo debaty, ktora sa tu rozbehla.
 
lacoslav
2011-09-13 21:25:54
príspevok od: uncle_roxor
Je to FOTOreport ... takze (aspon ja) text preskakujem a kocham sa fotkami, ktore su podla mna viac nez dobre, niektore by som si vedel predstavit aj na stene (ale priatelka by ma zabila). Tolko na margo debaty, ktora sa tu rozbehla.
Toto je článok užívateľa, nie fotoreport - viď zaradenie.
Z článku stačil 6. odstavec - ak to mal byť fotoreport. A nečerti sa, keď je tento článok nič moc, lebo som sa nedozvedel. čo sa tam vlastne dialo. Ale to neznamená, že ten ďalší nebude lepší.
Foto - niektoré sú dobré, ostatné - no bežné, čo má každý čo tam bol, aj ten s mydielkom.
Inak, súhlasím s flankerom.
Dobré svetlo!
 
uncle_roxor
2011-09-13 22:20:24
Ospravedlnujem sa, nevsimol som si, ze je to zaradene medzi clanky. Tu na ephote vzdy najprv kukam fotky, potom citam text (okrem recenzii, tie pozeram pekne po poriadku).

Akurat by bolo mozno fajn, ked reagujes na dvoch roznych ludi, tak to nejako oddelit, bude to prehladnejsie.

Dobre svetlo!
 
lacoslav
2011-09-14 21:31:12
príspevok od: uncle_roxor
Ospravedlnujem sa, nevsimol som si, ze je to zaradene medzi clanky. Tu na ephote vzdy najprv kukam fotky, potom citam text (okrem recenzii, tie pozeram pekne po poriadku).

Akurat by bolo mozno fajn, ked reagujes na dvoch roznych ludi, tak to nejako oddelit, bude to prehladnejsie.

Dobre svetlo!
Pravda, mal som to oddeliť. Mea culpa.
 
kralik_j
2011-09-14 21:37:44
bol som tam i ja, velke rady, zapchy ma trosku rozladili, daleke parkovanie, prepchate miesta na parkovanie ma zacali vyvadzat z pohody...

Bolo to v podstate fajn, nebolo to zase nic extra a mal som pocit ze miestami tam boli hluche miesta.

Nevyznam sa detailne, no davam za pravu flankerovi, fakty musia byt presne, inak to znizuje vieryhodnot vypovede.

Foto fajn nasiel som si asi zo tri paradne kusky

tu je zopar mojich kuskov:
http://www.flickr.com/photos/31656123@N03/sets/72157627460504239/
 
flanker
2011-09-14 21:57:47
príspevok od: kralik_j
bol som tam i ja, velke rady, zapchy ma trosku rozladili, daleke parkovanie, prepchate miesta na parkovanie ma zacali vyvadzat z pohody...

Bolo to v podstate fajn, nebolo to zase nic extra a mal som pocit ze miestami tam boli hluche miesta.

Nevyznam sa detailne, no davam za pravu flankerovi, fakty musia byt presne, inak to znizuje vieryhodnot vypovede.

Foto fajn nasiel som si asi zo tri paradne kusky

tu je zopar mojich kuskov:
http://www.flickr.com/photos/31656123@N03/sets/72157627460504239/
Dost netradicne zabery z leteckeho dna. Ocenujem. Fotka c.2 ma zaujimavu kompo ...
 
sander
2011-09-14 22:50:27
Ja som bol tiež na všetkých leteckých dňoch v Bratislave a bolo sa fakt na čo pozerať.Ale chystám sa do Ostravy 24-25.09. na dni NATO. A len tak na okraj vstupné sa tam nevyberá,pričom ponuka ako sa patrí. Len mám trochu strach minulý rok tam bolo 180000 návštevníkov. A ten popis lietadiel v článku bol fakt o ničom trhalo ma trošinka. Ešte neviem na isto ale asi pôjdem sám,tak ak by niekto chcel môže ísť so mnou. Ale chcem tam aj prespať a pozrieť aj druhý deň.
 
kralik_j
2011-09-15 10:45:49
príspevok od: flanker
Dost netradicne zabery z leteckeho dna. Ocenujem. Fotka c.2 ma zaujimavu kompo ...
s tym mojim equipment sa vela zazrakov v pripde dynamickych scen vela robit nedalo...

V podstate som skoro cely den len pozeral a uz ked som si myslel ze ziadne zaujimave foto neodfotim, mi do obzoru zacalo zapadat slnko, podexponovanim a urcitym zamerom expozicii scen voci slnku sa mi pozdaval ako zaujimavy napad a i take nieco som zatial velmi nemal moznost vseobecne vidiet.
I ked niektore foto tu z clanku i odkazov sa mi pacia, najma detaily motorov, trysiek atd rsp. momenty pilotov na svojich masinach..
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované