Hore

Tamron 17-50 f2,8 SP AF XR Di ll VC

Dosť často sa stretávam na fóre s otázkou " aký objektív?" a velmi často sa premieľa aj kvalita alebo nekvalita svetelného objektívu Tamron 17-50 f2,8 či uz s VC, alebo bez. Ja som sa rozhodol si kúpiť tento objektív so stabilizáciou a rád by som sa podelil o svoje dojmy z tohto skla, možno to niekomu pomôže pri výbere alebo skôr pri rozhodovaní sa. No podotýkam, nie som profesionál a netestujem objektívy. Toto bude pohľad užívateľa. V mojej zbierke skiel mi chýbalo nejaké široké sklo a podľa možností, s čo najlepšou svetelnosťou. Pozeral som net, čítal fóra a pozeral ceny niektorých skiel. Svetelný objektív od Canonu? Dobré recenzie, ale tá cena. Som amatér, fotenie je moje hobby, takže ... no povedzme, že zatiaľ nie som ochotný dať toľko euríkov za takýto objektív. Pozrel som si aj cenu toľko krát preberaného na fórach skla Tamron 17-50. Cena je taká, akú som ochotný akceptovať pre svoje hobby. Tak že to bol prvý dôvod prečo "Áno", nasledovalo hľadanie a čítanie recenzií na toto sklo. Dospelo to do takého štádia, že som mal zmätok v hlave, ktorý mi v ničom nepomáhal. Na fórach jedny ho chválili, druhý ho hanili. Trebalo si troška usporiadať tieto informacie v hlave a podľa toho sa rozhodnúť. Ja profesional nie som, široké sklo často nepoužívam, a keď mi ho treba tak na nejakú krajinku, či rodinné foto v interiéroch. Položením otázok: na čo využijem to sklo?, aké scény s nim budem fotit?, je pre mňa svetelnosť dôležitá? a následné odpovede ma utvrdili v tom, že kúpou tohto skla určite nič nepokazím. Tak že ako ho vidím ja? Ako som písal, jedny ho hanili, druhý ho chválili. A kde môže byť pravda? Najlepšia odpoveď by mala znieť " pravda je niekde uprostred". Pekná diplomatická odpoveď, no ja si myslím, že veľmi záleží na tom, kto to sklo hodnotí. Náročnému uživateľovi prinesie viac starostí ako radostí, nenáročnému prinesie základný svetelný objektív s dostatočnou kresbou v celom jeho rozsahu, dobré spracovanie, stabilizáciu, troška pomalšie AF, a to všetko za rozumnú cenu. Začnem spracovaním tohto skla. Určite pri prvom dotyku na vás nebude pôsobiť lacným dojmom, je to ozajstný kus skla dostatočne velký aby padol dobre do ruky. Spracovanie tohto skla si myslim, že zodpovedá jeho cene. Prstence su pogumované. Chod zoomového prstenca je zatiaľ dosť tuhý, no uvidíme, či sa to vybehá a jeho chod bude príjemnejší. Najväčším problémom, o ktorom sa najviac diskutuje vo fórach je AF, zaostrovanie. Dost veľa ľudí ho kvôli tomu zatracuje.( Aj túto otázku som si kládol pred kúpou. Je mi potrebné mať rýchle AF? ) Po odskúšaní tohto skla musím povedať, že ma nijak nesklamal. Nepotrebujem to sklo na žiadne akčné scény, takže z môjho pohľadu je AF dostačujúco rýchle. Odskúšal som ho na všetkých 9tich bodoch AF a nemal som problém zaostrit, či už pri fotení krajinky, fotenie v interieroch, alebo koncertu. Ikeď, aby som bol úprimný, na fotenie koncertu ho určite doporučiť nemôžem, nie že by to nevedel zvládnuť, no odpad je príliš veľký a veľa pekných momentiek vám ujde práve kvôli pomalšiemu AF. Kresba objektívu pre mňa je dostačujúca v celom rozsahu, na f2,8 je mäkká, ale stále pre mna použitelná, čo možno nie je zle využit pri portréte, pri ktorom sa používajú soft objektívy, f4 už je na tom s kresbou velmi dobre. Zatiaľ mám odskúšané krajinky, a s kresbou a podaním farieb som spokojný . Všetky foto uverejnené pod článkom sú bez akejkoľvek úpravy. Tak že Canon 4Od a Tamron považujem za skvelé duo. Ako som už spomínal, mám verziu so stabilizáciou a musím povedať, že VC funguje výborne a nie je problém udržať v ruke časy ako 1/20 sec. Na záver ja len môžem dodať, že kúpou tohto skla som krok späť nespravil a určite to nie su zbytočne vyhodené euriky. U tohto skla je veľmi dobre vyvážená cena/výkon, alebo skôr by som mohol povedať, za relatívne málo penazí , veľa muziky, ale to je môj pohľad, pohľad amatéra, ktorý fotenie berie ako skvelé hobby a relax.

Autor tohto článku nemá aktuálne napísaný žiadny text o sebe

profil autora

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
CambalJozef
2012-11-18 15:15:58
myslím že toto pomôže tím čo sa nevedia rozhodnút . plne súhlasím z obsahom a môžem potvrdit ,že to nie je zlá volba . tento objektív mam dlhšiu dobu z VC na Canone 50D a ostrenie ok i ked použivam jednobodové. Rýchlost postačujúca -raketa to nie je -a stabilizátor je ok vec ako aj svetelnost 2,8
 
tonyskot
2012-11-18 17:47:58
dik pomohlo my to.
 
MartinEl
2012-11-18 18:40:44
Tiež som nad ním dlho rozmýšľal a nevedel som sa rozhodnúť no o tomto článku som nevedel a nakoniec ho zobral a nemôžem ľutovať zatiaľ ho nemám dlho ale zatiaľ ma nesklamal či už pri nejakých akciách a podobne, Prvý dotyk som si povedal že super super spracovanie čakal som s obrázkov omnoho horšie ale reálne pôsobí mohutne. Čiže sám tento objektív odporúčam.
 
Wlady
2012-11-18 18:45:59
Mne tento objektiv uz davno vrta hlavou. Tiez som toho vela precital, niektori pisu ze na 2,8 je makky, ale niektori tvrdia ze maju ostry kus aj na 2,8. Pretoze ak ho treba clonit, tak straca jeho najvacsia vyhoda - svetelnost vyznam.
Takze ake mate skusenosti osatni majitelia tohoto objektivu na plnu dieru? /hlave na dlhsom ohnisku/
 
markato1
2012-11-18 20:31:51
príspevok od: Wlady
Mne tento objektiv uz davno vrta hlavou. Tiez som toho vela precital, niektori pisu ze na 2,8 je makky, ale niektori tvrdia ze maju ostry kus aj na 2,8. Pretoze ak ho treba clonit, tak straca jeho najvacsia vyhoda - svetelnost vyznam.
Takze ake mate skusenosti osatni majitelia tohoto objektivu na plnu dieru? /hlave na dlhsom ohnisku/
ostry je v pohode,aj na plnu dieru.co mna vsak na nom irituje,je neustale bzzkanie motorceka pri zaostrovani,pri horsich svetelnych podmienkach(nic horsie som este v rukach nemal) a samozrejme aj zvuk ostrenia nieje najprijemnejsi.Co je vsak potesitelne,tak ked uz zaostri tak aj spravne,takze vysledny efekt je dobry.Zhrniem to,za tie peniaze je to dobra kupa.Pokial nemas na original ,tak je to dobra volba a dobre ti posluzi
 
werdza
2012-11-19 05:13:38
príspevok od: markato1
ostry je v pohode,aj na plnu dieru.co mna vsak na nom irituje,je neustale bzzkanie motorceka pri zaostrovani,pri horsich svetelnych podmienkach(nic horsie som este v rukach nemal) a samozrejme aj zvuk ostrenia nieje najprijemnejsi.Co je vsak potesitelne,tak ked uz zaostri tak aj spravne,takze vysledny efekt je dobry.Zhrniem to,za tie peniaze je to dobra kupa.Pokial nemas na original ,tak je to dobra volba a dobre ti posluzi
Presne takto by som ho charakterizovala aj ja
 
DUDIS
2012-11-19 07:33:21
príspevok od: Wlady
Mne tento objektiv uz davno vrta hlavou. Tiez som toho vela precital, niektori pisu ze na 2,8 je makky, ale niektori tvrdia ze maju ostry kus aj na 2,8. Pretoze ak ho treba clonit, tak straca jeho najvacsia vyhoda - svetelnost vyznam.
Takze ake mate skusenosti osatni majitelia tohoto objektivu na plnu dieru? /hlave na dlhsom ohnisku/
mám nestabilizovanú verziu a je ostrý na 2,8 všade.. keci o tom, že nie je pramenia možno s ostrenia..
myslel som pôvodne že má mäkšiu kresbu a ukázalo sa že je to nepresnosťou ostrenia.. front focus..

teraz trochu podľa skúseností ostrím trochu za (aj keď to nie je 100% na 2,8 a je aj odpad) a ostrosť je ok.. (do canonu za 900€ ako amatér určite nepôjdem)

podľa mňa je to veľmi dobré sklo za tú cenu, len si ho treba dobre v obchode vyskúšať na konkrétne telo.. lebo aj tam to môže byť rôzne..

po čase sa odlepuje pogumovanie zoomovacieho prstenca (skoro každému) - ja som to riešil sekundovým lepidlom a pohoda..

po nejakých rokoch fotenia sa však zamýšľam, či tá svetelnosť je taká dôležitá.. na svadbách, konfirmáciách a podobne aj tak väčšinou fotím na 5,6 a prisvetlenie externým bleskom odrazom kvôli dofke..
2,8 je fajn ale fotiť v slabších podmienkach sa aj tak bez blesku dá len obtiažne a musíš fotiť na vyšších hodnotách iso kde ti kresbu aj tak znehodnotí šumu

kúpil som kvôli svetelnosti pevnú 50 1,4 a aj tak mám zmiešané pocity..
 
Wlady
2012-11-19 08:02:34
príspevok od: DUDIS
mám nestabilizovanú verziu a je ostrý na 2,8 všade.. keci o tom, že nie je pramenia možno s ostrenia..
myslel som pôvodne že má mäkšiu kresbu a ukázalo sa že je to nepresnosťou ostrenia.. front focus..

teraz trochu podľa skúseností ostrím trochu za (aj keď to nie je 100% na 2,8 a je aj odpad) a ostrosť je ok.. (do canonu za 900€ ako amatér určite nepôjdem)

podľa mňa je to veľmi dobré sklo za tú cenu, len si ho treba dobre v obchode vyskúšať na konkrétne telo.. lebo aj tam to môže byť rôzne..

po čase sa odlepuje pogumovanie zoomovacieho prstenca (skoro každému) - ja som to riešil sekundovým lepidlom a pohoda..

po nejakých rokoch fotenia sa však zamýšľam, či tá svetelnosť je taká dôležitá.. na svadbách, konfirmáciách a podobne aj tak väčšinou fotím na 5,6 a prisvetlenie externým bleskom odrazom kvôli dofke..
2,8 je fajn ale fotiť v slabších podmienkach sa aj tak bez blesku dá len obtiažne a musíš fotiť na vyšších hodnotách iso kde ti kresbu aj tak znehodnotí šumu

kúpil som kvôli svetelnosti pevnú 50 1,4 a aj tak mám zmiešané pocity..
Dikes za podrobne rozpisanie....

Tak isto si nemozem dovolit ist do nikon originalu za 1300eur....

Co sa tyka tej svetelnosti k ktoru mi prave tak ide s tebou suhlasit nemozem. Ked za zlych podmienok /napr kostol/ chcem zachovat atmosferu a napr. na ISO 800 a clone 2,8 mi vychadza cas cca 1/60, tak pri setaku na 50mm je clona cca 5 co je rozdiel priblizne 2EV. To znamena ze by som musel ist do ISA 3200 co uz fotak nezvlada. A prave preto riesim tento objektiv.

Pevku 50tku mam, moj najlepsi objektiv, ked sa s nim naucis robit je to pecka....

Mozem dokupit pevnu 35tku, ale ta stale mi bude v urcitych situaciach priuzka....
 
DUDIS
2012-11-19 14:15:28
príspevok od: Wlady
Dikes za podrobne rozpisanie....

Tak isto si nemozem dovolit ist do nikon originalu za 1300eur....

Co sa tyka tej svetelnosti k ktoru mi prave tak ide s tebou suhlasit nemozem. Ked za zlych podmienok /napr kostol/ chcem zachovat atmosferu a napr. na ISO 800 a clone 2,8 mi vychadza cas cca 1/60, tak pri setaku na 50mm je clona cca 5 co je rozdiel priblizne 2EV. To znamena ze by som musel ist do ISA 3200 co uz fotak nezvlada. A prave preto riesim tento objektiv.

Pevku 50tku mam, moj najlepsi objektiv, ked sa s nim naucis robit je to pecka....

Mozem dokupit pevnu 35tku, ale ta stale mi bude v urcitych situaciach priuzka....
tu je pár fotiek..
tie na široko sú s bleskom a tie na dlhšom ohnisku sú fotené s F4-5,6 na 70-200 LF4 , ISO väčšinou 3200
www.razus.sk/archiv-podujati/slava-slachetnym-ii-1888-sluzby-bozie/

ale je pravda že tu bolo celkom dosť svetla.. bol som v kostoloch kde by to v kostole na 2,8 a použiteľný čas 1/60-1/80 hádzalo aj 6400
blesku odrazom o strop s odrazkou sa asi nevyhneš..
 
Wlady
2012-11-19 14:38:22
Do takeho vysokeho ISA ja zial ist nemozem. Blesku sa nesnazim vyhnut, ale rad ho uzivam iba ako doplnkovy zdroj svetla, aby nezabijal atmosferu...
 
mows
2012-11-19 19:47:29
super objektiv v tejto cenovej kategorii. fotim s nim uz 2 roky a spokojnost
 
Wlady
2012-11-19 20:59:03
príspevok od: mows
super objektiv v tejto cenovej kategorii. fotim s nim uz 2 roky a spokojnost
Mas verziu bez stabilizacie?
 
mows
2012-11-19 21:50:19
príspevok od: Wlady
Mas verziu bez stabilizacie?
mam bez stabilizacie. ja mam stabilizator v tele (sony)
 
Artpraktik
2012-11-20 12:41:20
Tiež mi ma tom Tamrone vadí to neustále preostrovanie za hranicu ostrosti, potom späť... Lenže dá sa to riešiť rôznymi fintami. Napríklad keď som chcel zachytiť ku mne bežiaceho psa - ako mu plápolajú uši, nohy vo vzduchu - po pár pokusoch som neostril na psa, ale bodovo na terén pred ním v správnej chvíli presunul na psa a cvak. Svetelnosť je však výhodou - nemám externý blesk a tak to veľmi často využijem. Ak sa dá - zafixujem pozíciu o zábradlie, dopravnú značku, lavicu v kostole, čo v použitom expozičnom čase znamená "úsporu" v rozsahu ISO, alebo väčšej hĺbke ostrosti. No zo stromu padajúci list, ako ho zachytil kamarát s Canonom (USM), tak to je pre tento objektív trošku silná požiadavka, respektíve veľa odpadu. Inak mám s Tamronom celkom dobrú skúsenosť a zaujal ma aj ten nový objektív 70 - 200 f 2,8 , ale hlboko sklamala 90-ka - lebo v tom druhom prípade by som z viacerých dôvodov išiel radšej do Canonáckeho stovkového elka (2,8). Na značke si až tak nepotrpím, pokiaľ sú výsledky dobré u alternatívy, ktorou Tamron ako značka je. Kvalitu výsledku teda prestavuje nie značka, ale konkrétny objektív a aj spôsob ako a čo fotíme. To je aj dôvod rozdelnych názorov v diskusiách, aj keď v globále sú "muchy" niektorých objektívov doslova charakteristické.
 
sudec
2013-01-21 19:21:34
Tiez mam tento objektiv a s obrazovim vystupom som spokojny. Co sa tyka AF tak je to celkom OK kym je svetlo. V horsich svetelnych podmienkach mu to moze chvilu trvat, ale pri foteni krajiny pripadne rodinne foto je to za tu cenu odpustitelne. Ak s tym nechce niekto fotit akcne sceny (co asi s tym ohniskom ani nebude) tak mozes jednoznacne odporucit.
 
Martin285
2013-02-23 15:12:02
Pouzivam tento objektiv s Pentax K30. Pre mna bolo rozhodujuce 5 rokov zaruka a cena od autorizovaneho predajcu: http://www.srsmicrosystems.co.uk/157/Tamron-SP-17-50mm-F2-8-XR-Di-II-LD-Aspherical--IF----Pentax-Fit---SALE-.html

Za priblizne 300 libier to splna ocakavania.
 
Zollo
2013-11-29 18:06:45
som tiež vlastníkom Tamron 17-50 f2,8 SP AF XR Di ll VC. samozrejme súhlasím s recenziou je to pene a vecne napísané, mal by som takú otázku že kedy zapínať stabilizáciu VC iba pri dlhých expozičný časoch alebo mám to mať stále zapnuté? diki
 
Miňo Milan
2013-11-29 19:28:58
príspevok od: Zollo
som tiež vlastníkom Tamron 17-50 f2,8 SP AF XR Di ll VC. samozrejme súhlasím s recenziou je to pene a vecne napísané, mal by som takú otázku že kedy zapínať stabilizáciu VC iba pri dlhých expozičný časoch alebo mám to mať stále zapnuté? diki
pri dlhych expozicnych casoch ti ani stabilizacia nepomoze ak si mal na mysli fotenie z ruky to neudrzis nemas sancu ja osobne vlastnim tento objektiv na tele canon 60D a som s nim maximalne spokojny a kedze vzdy pouzivam stativ tak stabilizacia je vzdy vypnuta nepotrebujes ju ked fotim z casu na cas z ruky tak si ju vtedy zapnem vtedy ti bude osozna cize asi tolko
 
xjordyx
2013-11-29 21:28:24
tiez som majitelom verzie s VC... s recenziou mozem len plne suhlasit, a spokojnost s objektivom po 2 rokoch pouzivania mozem tiez potvrdit. pre hobby fotenie dostacujuci aj ked ho chcem doplnit 70-200/4, ale to je uz ina kategoria. kuk foto v mojom albume fotene tymto objektivom
 
Miňo Milan
2013-11-29 21:52:35
príspevok od: xjordyx
tiez som majitelom verzie s VC... s recenziou mozem len plne suhlasit, a spokojnost s objektivom po 2 rokoch pouzivania mozem tiez potvrdit. pre hobby fotenie dostacujuci aj ked ho chcem doplnit 70-200/4, ale to je uz ina kategoria. kuk foto v mojom albume fotene tymto objektivom
tak tento objektiv 70-200 f4 od canon-u som si dokupil do mojej vybavy asi pred troma mesiacmi maximalna spokojnost mozem len doporucit
 
alexmenti
2013-11-29 22:11:56
mám ho niekoľko mesiacov vo verzii bez VC....podľa mňa kvalitný, mierne robustný objektív, ktorý mi padne dobre do ruky a zatiaľ funguje všetko tak ako má. Nemá význam ho porovnávať napr. s L-kovými Canonmi, pretože pri nich jednoducho musí prepadnúť každý alternatívny objektív...ale pri porovnaní objektívov v tejto cenovej hladine sa tento Tamron nemá za čo hanbiť a rozhodne splní úlohy nad bežný rámec očakávaní
 
Rasty Gibel
2013-11-30 07:52:17
Ubehol uz nejaky cas od napisania tejto recenie, objektiv stale mam a stale spokojny.
 
landov
2013-11-30 08:02:25
Napriek tomu, ze vlastnim aj Nikon 16-85, tak tento Tamron bez VC mam vdaka 2,8 castejsie na mojej D7100. Ostrenie ma nijako neobmedzuje na bezne fotenie.
 
orim
2013-11-30 11:16:44
toľko hrubiek pokope som už dávno nevidel... redakcia prečo nerediguje??
 
Zollo
2013-11-30 13:45:40
príspevok od: Miňo Milan
pri dlhych expozicnych casoch ti ani stabilizacia nepomoze ak si mal na mysli fotenie z ruky to neudrzis nemas sancu ja osobne vlastnim tento objektiv na tele canon 60D a som s nim maximalne spokojny a kedze vzdy pouzivam stativ tak stabilizacia je vzdy vypnuta nepotrebujes ju ked fotim z casu na cas z ruky tak si ju vtedy zapnem vtedy ti bude osozna cize asi tolko
diki za reakciu
 
ikus
2013-12-10 18:24:49
Prosim vas tento objektiv asi na fullframe nedam vsak,hladam nejaku svetelnejsiu alternativu,ked nie toto potom uz asi len nejake pevne sklo 28mmf1,8 alebo 35mmf2,babo rad
 
Rasty Gibel
2013-12-11 23:22:12
príspevok od: ikus
Prosim vas tento objektiv asi na fullframe nedam vsak,hladam nejaku svetelnejsiu alternativu,ked nie toto potom uz asi len nejake pevne sklo 28mmf1,8 alebo 35mmf2,babo rad
Toto sklo je urcene len pre crop, svetlne skla pre FF su uz ina cenova kategoria. Zaklad je urcit si naco to sklo potrebujes a pdla toho zacat hladat.
 
netmouse
2013-12-12 09:32:48
príspevok od: ikus
Prosim vas tento objektiv asi na fullframe nedam vsak,hladam nejaku svetelnejsiu alternativu,ked nie toto potom uz asi len nejake pevne sklo 28mmf1,8 alebo 35mmf2,babo rad
na FF ho das ale bude fotit iba vo vyreze ... nie ma max MPix ...
Tamron SP 24-70mm F/2.8 VC USD je alternativa na FF
Tamron SP 28-75mm F/2.8
alebo ak nieco sirsie:
Tokina AT-X 16-28 F2.8 PRO FX
Tokina AT-X 17-35 F4 PRO FX

Nikon AF 35mm f2 D je dost stary a ma vela optickych chyb, ktore sa prejavuju hlavne na digitaloch. je to lacny kompromis
 
ikus
2013-12-12 10:51:53
príspevok od: netmouse
na FF ho das ale bude fotit iba vo vyreze ... nie ma max MPix ...
Tamron SP 24-70mm F/2.8 VC USD je alternativa na FF
Tamron SP 28-75mm F/2.8
alebo ak nieco sirsie:
Tokina AT-X 16-28 F2.8 PRO FX
Tokina AT-X 17-35 F4 PRO FX

Nikon AF 35mm f2 D je dost stary a ma vela optickych chyb, ktore sa prejavuju hlavne na digitaloch. je to lacny kompromis
pouzivam canon
ale uz som si to zistila ze na ff neide ale namiesto toho som kupila 100 f2,8 macro a sirsie si este rozmyslim,ale mozno nakoniec zoberiem 50tku 1,8,zmestim snou aj dnu,snad.
 
klb
2013-12-12 12:19:44
Tiez som mal tento objektiv, ale bez VC, na odporucanie predavaca a plne spokojny som s nim fotil 2r na Nikone D5000. Moj kus bol ostry aj na 2,8 - z pohladu mna amatera.
Ale zhoda nestastnych okolnosti dopriala objektivu a fotaku foto-nebo.
Setrim na druhy kus, pripadne mi mota hlavu Sigma 17-50mm f2.8 ex dc os hsm.
Ma niekto skusenosti ?
 
pxls.jpg
2013-12-12 12:19:51
neviem preco sem ludia pletu 17-50 bez stabilizacie. ten objektiv ma so 17-50 VC spolocneho len vyrobcu a ohniskovy rozsah. stabilizacia nie je "nejaka vec" co sa doplni do objektivu a stary objektiv bude zrazu stabilizovany. 17-50VC je vacsi, ma vacsi predny element a filter, uplne iny vonkajsi design, iny pocet elementov aj ich skladba je ina. preto ma aj inu kresbu, inak sa sprava v protisvetle a ma iny bokeh.

ja som moj 17-50VC vratil do obchodu, kedze na canonoch spravi tento objektiv zo vsetkych krizovych bodov obycajne (v japonsku pridelil ID prehistorickeho canon objektivu, preto ta chyba). af je pomalsie ako na najlacnejsom setaku 18-55mm cize nic pomalsie som v ruke nemal. pri niektorych zanroch to ale nevadi. niekedy bolo vdaka nemu nemozne urobit snimku a musel som restartnut fotak. slnecna clona je z nekvalineho plastu, ktory sa dost tazko skruktuje na bajonet a zlomila sa mi asi po 2 mesiacoch. po pol roku sa kresba v lavo o nieco zmakcila. mal som ho necely rok.

ked som ho vracal, bol som spokojny so vsetkym okrem ostrenia. dnes ked viem ako ma vyzerat objektiv som rad, ze som sa ho zbavil bez straty, kedze si myslim, ze 18-55mm IS je lepsi vo vsetkom okrem svetelnosti a toho, ze ma stupnicu zaostrenia na tele.
 
netmouse
2013-12-12 12:44:26
príspevok od: ikus
pouzivam canon
ale uz som si to zistila ze na ff neide ale namiesto toho som kupila 100 f2,8 macro a sirsie si este rozmyslim,ale mozno nakoniec zoberiem 50tku 1,8,zmestim snou aj dnu,snad.
ale ak chces na FF 35mm tak sigma robi velmi dobru 1,4
 
kubkopgo
2014-02-02 23:26:55
Tamron 90mm f2.8 SP Di USD VC Macro Lens vs
 
kubkopgo
2014-02-02 23:28:12
Tamron 28-300mm VC Di AF Lens - Nikon Fit
 
kubkopgo
2014-02-02 23:29:44
Prosim pomozte mi ktory stychto dvoch je kvalitnejsi na portret a macro ....a su kompatibilne z Nikonom D7000
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované