Hore

Ako som EsEnDéčko mobilom fotil

Čaute fotografi...
Aj keď Vás tu poznám osobne iba zopár mám Vás väčšinu za kamarátov považujem za príjemné, keď mi občas napíšete že mám pekné fotky, úpravy a podobne...
Žiaľ, poniektorý si mylne myslia, veria tomu a snažia sa o tom presvedčiť aj mňa samotného, že je to práve preto "lebo máš profi foťák a celú profi výbavu"
Poviem to expresívne a na rovinu: "HOVNO!" :-))))))

Vždy som sa držal, držím a budem držať môjho motta:
"QUID SIS, INTEREST, NON QUID HABEAS. Záleží na tom, čo si, nie na tom, čo máš... "

Bez toho, aby som niekomu potreboval niečo dokázať, urobil som si pred časom koncept, na ktorý som chcel použiť určitý "limit" - zhoda okolností mi dodala práve to, že použijem určitú techniku:

Vybral som si môjmu srdcu príjemnú tému, miesto, čas:

TÉMA:
"industrial"
...to, čo úmerne navádza na pravidelnosť, zachytiť tradičnú alebo kombinovanú kompozíciu, zlatý alebo špirálový rez, minimal alebo aj k vedomé porušovanie všetkých pravidiel kompozície naraz. :-)

MIESTO:
"Slovenské Národné Divadlo / Bratislava"
...budova, okolo ktorej som sa viac ako 2 hodiny dychtivo motal, blúdil, plazil, lozil a tak urobil výber pár záberov ako fotoanalýzu tejto pre mňa inšpirujúcej stavby.

Zameral som sa na línie, surovosť, farebnosť a lahodnosť pravidelnosti tejto budovy a jej blízkeho okolia. Hľadal som jej kontrasty, povrchy, abstrakty, rytmiku a miestami aj arytmiu kriviek nášho EsEnDéčka. Jednoducho povedané - všetko zaujímavé týkajúce sa témy.
Musím povedať, že aj počasie, ktoré nik neovplyvní, zohralo svoju úlohu a podpísalo sa na výsledku. Nijak špeciálne som sa nepripravoval ani vopred nepozeral fotky tejto budovy – hlavne kvôli tomu, aby som nebol ovplyvnený videním a pohľadom iného človeka.
Na daných miestach som sa nachádzal po prvý krát ale v neďalekom komplexe som samozrejme bol už predtým. Tak som pricestoval s radosťou vybral mobil z vrecka, otočil baretku a poďho "fotiť"
(rozumej zaznamenávať nasurovo – čo vidím cez displej mobilu, bez použitia digizoomu alebo dodatočného software)

Skúmajúce pohľady okoloidúcich, zazerajúcich a čudujúcich ľudí som odignoroval „mojím štýlom“
a pár pozdravení a úsmevov som si vymenil aj s chlapmi s ozajstnými foťákmi na krku :)
Najmilejšie zážitky mám z toho, keď som už-už našiel vhodné miesto zo zeme a v tom na displeji "...volá Mamka" / "...volá XY" / "...volá YX" :D

Zopár drobných rád a zistení pri fotení s mobilom:

- Pokiaľ sa zameriavate na vystihnutie momentu - počítajte s určitou odozvou spúšte. Osvedčilo sa mi natrénovať si tento čas nanečisto.
- Protisvetlo – (priame aj nepriame) vo väčšine prípadov problém pre reálne využitie – občas sa však podarí aj niečo zaujímavé. Plus - miestami naozaj nevidíte čo tam máte na displeji.
- Expozícia – mám to šťastie že použitý mobil dokáže s týmto parametrom aspoň trochu pracovať.
- Ohnisko – jedno ohnisko je skvelá vec – osobne ma nabáda experimentovať omnoho viac ako pri „zoom“ technike a je to aj zdravšie keďže sa viacej nabeháte.
- Pamäť – prečistite a pretrieďte si nepotrebné súbory kým idete do terénu
- Batéria – nabite sa!

Na niekoľko miest som sa počas fotenia vrátil aj viackrát. Buď kvôli zámernej zmene kompozície, alebo preto, že sa tam práve objavil lúč svetla, človek, alebo moment ktorý nový záber obohatil.
Určite nechcem tvrdiť, že by som vyčerpal všetky možné námety, kompozície a kombinácie línií budovy SND. Je ich tam samozrejme ešte veľa, len čakajú kedy ich tam niekto príde cvaknúť. :)
S časovým odstupom by som šiel niektoré obrázky aj prefotiť, ale nechám Vám ukážku toho, čo vzniklo z dvoch obídení jednej budovy a pozeraním sa cez šošovku môjho mobilu...

Použil som iPhone 4 (FW 4.2.1) a štandardnú dodávanú aplikáciu "Fotoaparát"
Fotky sú iba zmenšené a zaznamenané boli bez korekcií expozície, blesku, orezov a zásahov...


...Príjemné pozeranie

© Peter reefe Kovac
http://www.reefe.sk
Autor tohto článku nemá aktuálne napísaný žiadny text o sebe

profil autora
web: http://www.reefe.sk

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Bofo
2011-02-10 09:31:13
Výborné fotky a ukážka vynaliezavosti a šikovnosti. Blahoželám.
 
REEFE
2011-02-10 10:05:59
príspevok od: Bofo
Výborné fotky a ukážka vynaliezavosti a šikovnosti. Blahoželám.
Boris - od Teba si pochvalu velmi cenim dik
 
cardman1
2011-02-10 10:22:29
zaujimave foto , dobry clanok
 
Marcel Rebro
2011-02-10 10:27:11
zaujimave kompozicne cvicenie - architekturu sice prilis nefotim, ale rad si dobre fotky pozriem ...

a potvrdilo sa stare skautske pravdilo : najlepsi fotak je ten co mas so sebou ... aj ked tentokrat to bolo ucelove a ucel svati prostriedky
 
Granko
2011-02-10 10:49:59
Ukážkovo potvrdená vec, že nie je dôležité, aký foťák fotí, dôležité je, aké oko pozerá do hľadáčika...
Fotky rozhodne zaujímavé tzv. jednohubkovo-ľahko stráviteľné narozdiel od zvolenej grafickej úpravy textu. Kombinovať všetko možné nerobí dobrotu, i pri písaní platí, že v jednoduchosti je krása.
 
REEFE
2011-02-10 10:56:08
príspevok od: Granko
Ukážkovo potvrdená vec, že nie je dôležité, aký foťák fotí, dôležité je, aké oko pozerá do hľadáčika...
Fotky rozhodne zaujímavé tzv. jednohubkovo-ľahko stráviteľné narozdiel od zvolenej grafickej úpravy textu. Kombinovať všetko možné nerobí dobrotu, i pri písaní platí, že v jednoduchosti je krása.
Granko vdaka
...s textom je pravda, vzdy je co zlepsovat - mna od strednej skoly, pri pisanom texte, vzdy slkucuje to basnicke pravidlo: \"je tazke lahko pisat\" (a aj po 2-3 prepisoch)
uvitam helfovacku pri buducom clanku teda
 
trizzo
2011-02-10 11:27:05
Pekny clanok, suhlasim s nim. Bohuzial, ja to oko nemam, ticho zavidim tuto danost. Chce to len skusat, skusat a skusat.... dakujem
 
Granko
2011-02-10 11:58:10
príspevok od: REEFE
Granko vdaka
...s textom je pravda, vzdy je co zlepsovat - mna od strednej skoly, pri pisanom texte, vzdy slkucuje to basnicke pravidlo: \"je tazke lahko pisat\" (a aj po 2-3 prepisoch)
uvitam helfovacku pri buducom clanku teda
Helfovačka je jednoduchá - použiť len pár spôsobov, nie celú škálu :o)
Tu je normálny text, normálny text v úvodzovkách, sú tu kapitálky, kapitálky v úvodzovkách, normálny text s kapitálkami v úvodzovkách, k tomu občas výkričníky, tučné písmo, k nemu odrážky, odseky po 1-2 vetách a nie kvôli členeniu atď. Na základnú kompletku chýba už len tabulátor pri odseku a kurzíva ;o) Samotný text je písaný vtipne, ľahko, len jeho grafická podoba je v štýle koláča zvaného \"Štedrák\" :o)
 
micuro
2011-02-10 11:58:51
vacsinu ztych fotiek by som veru takto zrkladovkou neodfotil mas super zmysel pre detail a kompoziciu..vsetka cest
 
atiart
2011-02-10 13:20:48
... dobre to je bratmmm, aj mnoho pravdivých myšlienok si vyjadril, a najviac sa mi na tebe páči, že všetko to robíš formou zábavy , nech Ti to dlho dlho vydrží ...
 
REEFE
2011-02-10 15:13:24
príspevok od: atiart
... dobre to je bratmmm, aj mnoho pravdivých myšlienok si vyjadril, a najviac sa mi na tebe páči, že všetko to robíš formou zábavy , nech Ti to dlho dlho vydrží ...
Ati, tak treba, coi si budeme nahovarat? Niesom nejaky arogantny \"profik\"
Vzdy som ten chalan z dediny co ho poznas...
 
DuFFi
2011-02-10 16:24:50
velmi zaujimave fotky.. Je pravda, ze dobremu fotografovi velakrat staci aj mobil v ruke
 
yanka
2011-02-10 17:26:33
tento članok poslem kazdemu, kto si chce kupit zrkadlovku, najdrahsiu aka sa da , lebo maju pocit, alebo su presvedcení že len drahým fotákom nafotia párádne fotky ... lebo len taky fotak spravi super fotky Super fotky spraví super oko, super vnimavy clovek, nie fotak reefe dakujem
 
marek zelina
2011-02-10 17:37:22
no bratmmmm je to velmi pozeratelne,...a vidno ze nieje treba d3s ani 1ds mk3 na to aby fotky uputali,....samozrejme ak sa bavime o webovom prezerani. Vela dobreho svetla prajem,..zo vsetkym ostatnym si bez problemov poradis.
 
majkyke
2011-02-10 17:56:56
Raz darmo,mas to v oku Reefe...
 
zolec
ocenenie redakciou 2011-02-10 18:17:58
Velmi dobry clanok-cista pravda a fajn fotky.. Pridam aj ja jednu z mobilu, i ked ineho zanru
 
REEFE
2011-02-10 18:36:25
príspevok od: zolec
Velmi dobry clanok-cista pravda a fajn fotky.. Pridam aj ja jednu z mobilu, i ked ineho zanru
paradzina zolec!
a dikes
 
Fotograf77
2011-02-10 18:41:43
Zaujímavý článok Peťo...

Fotografie dokazujú, že nie technika robí fotografiu fotografiou. . . Článok určite účel splnil...


Takúto úlohu by si mali dať všetci tí, ktorí plánujú nákup svojej prvej zrkadlovky. . . a výsledok by im mal dať odpoveď na otázku, či zrkadlovku využijem vôbec
Žiaľ dnes sa najprv kupuje, potom sa začnú prvé fotonepodarky. . . pokus-omyl , ďalej nasleduje hádzanie takýchto nepodarkov na foto-servere, e-photo nevynímajúc a zisťovanie že ja nič také nevidím, ja na to nemám také oko, mne to nejde tak ako Tebe Ale som king! Mám predsa v ruke moje vysnívané zrkadlo ... A budem ešte väčší, lebo si plánujem kúpiť ten super objektív . . . .. atď.


Ale zas na druhej strane. . . vedel by si Peťo takéto zábery spraviť keď si ešte len mal v pláne Ty, kúpiť si svoje prvé zrkadlo? ))
 
REEFE
2011-02-10 19:23:08
príspevok od: Fotograf77
Zaujímavý článok Peťo...

Fotografie dokazujú, že nie technika robí fotografiu fotografiou. . . Článok určite účel splnil...


Takúto úlohu by si mali dať všetci tí, ktorí plánujú nákup svojej prvej zrkadlovky. . . a výsledok by im mal dať odpoveď na otázku, či zrkadlovku využijem vôbec
Žiaľ dnes sa najprv kupuje, potom sa začnú prvé fotonepodarky. . . pokus-omyl , ďalej nasleduje hádzanie takýchto nepodarkov na foto-servere, e-photo nevynímajúc a zisťovanie že ja nič také nevidím, ja na to nemám také oko, mne to nejde tak ako Tebe Ale som king! Mám predsa v ruke moje vysnívané zrkadlo ... A budem ešte väčší, lebo si plánujem kúpiť ten super objektív . . . .. atď.


Ale zas na druhej strane. . . vedel by si Peťo takéto zábery spraviť keď si ešte len mal v pláne Ty, kúpiť si svoje prvé zrkadlo? ))
Dakujem za povzbudive slova Pali, kazdy sme raz urobili svoj prvy zaber a kazdy sme pri tom pocitili tu obrovksu radost ze sa bnam zobrazilo co sme cvakli. Vo mne to zobudilo hlad po experimentovani. Ked som kupoval moj prvy digital Panasonic DMC FZ7 tak som uz vedel ze len co nasetrim musim púrejst na zrkadlovku, lebo som videl vysledky z toho isteho miesta a casu kde som fotil aj ja...
BTW moja prva zrkadlovecka bol Nikon D50 a s nim som urobil viac nez 3000 zaberov kym som nieco zavesil na web - proste som sa necitil na to ze mam co ukazat - Taka ta zdrava sebakritika a pokora dnes mnohym chyba - Hladkaju si EGO a masturbuju nad svojimi fotkami - obrazne povedane (ted dufam ze len obrazne) DD...

...v dobe ked som planoval kupit svoju prvu zrkadlovku este neboli mobily ktore by mali zabudovane fotaky a fotaky ktore boli na urovni tohto mobilu stali 25-30 tisic (5Mpx, autofocus a expozimeter)
 
XDRAHUS
2011-02-10 20:09:00
Fajn fotky
 
lu_boss
2011-02-10 20:19:01
Dooobre to mas.
Pri niektorych fotkach sa ukazuje silna stranka fotaku v mobile v podobe prakticky neobmedzenej hlbky ostrosti.
Pre mna je fotak v mobile zaznamnik a posledna zachrana v nudzi
 
jan.zitniak
2011-02-10 20:21:52
Tiež sa pridávam, fotky sa mi veľmi páčia, veľmi rád si pozriem aj ďalšie foto nasnímané mobilom.
 
maTTo_corp
2011-02-11 09:22:49
REEFE FTW!
 
REEFE
2011-02-11 10:13:46
príspevok od: maTTo_corp
REEFE FTW!
maTTo - nemyl ma, malo tam urcite byt WTF ! DD
 
RiBaQa
2011-02-11 10:50:32
Článok super. Súhlasím, až na detail - skalný zástancovia teórie o technike si to prečítajú a povedia: phhhh iPhone . Nuž človek je už raz taký nahoďme úsmev a foťme tak ako vidíme.
 
maTTo_corp
2011-02-11 12:55:07
príspevok od: REEFE
maTTo - nemyl ma, malo tam urcite byt WTF ! DD
nechal som ti priestor na voľnú interpretáciu ;D
 
bebel
2011-02-11 13:55:39
\"Najmilejšie zážitky mám z toho, keď som už-už našiel vhodné miesto zo zeme a v tom na displeji \"...volá Mamka\" / \"...volá XY\" / \"...volá YX\" \" ------ pobavil si ma ..o.i.

 
javelin
2011-02-11 15:10:03
Jeden lektor na jednej univerzite, (už som to tu spomínal niekde) , povedal.....\"pero máme všetci, no spisovateľa z nás neurobí\".....
Tým to vystihol do posledného písmena......
Fajn čítanie kolega......

Jena tiež z mobilu.....NOKIA N96....Aktér : kolega Pampúch so synom.....je to len výcvak pre zaznamenanie okamžiku , no mám za to že TK je postačujúca ....na papieri to vyzerá úpne , že dobre......
 
jan.zitniak
2011-02-11 19:46:29
príspevok od: lu_boss
Dooobre to mas.
Pri niektorych fotkach sa ukazuje silna stranka fotaku v mobile v podobe prakticky neobmedzenej hlbky ostrosti.
Pre mna je fotak v mobile zaznamnik a posledna zachrana v nudzi
Ta fotka v strede sa mi velmi paci ...
 
mythos_666
2011-02-11 20:17:48
...tak znova niekto ukazal high-endakom, co je sila (nielen) impaktu fotografie a zdiela podobny nazor ako ja... ...prikladam takisto par fotografii s mojho iPhone 4... ...nafotene aplikaciami Hipstamatic a LomoLomo...
 
REEFE
2011-02-11 20:42:19
príspevok od: mythos_666
...tak znova niekto ukazal high-endakom, co je sila (nielen) impaktu fotografie a zdiela podobny nazor ako ja... ...prikladam takisto par fotografii s mojho iPhone 4... ...nafotene aplikaciami Hipstamatic a LomoLomo...
... vdaka, kto umi ten umi - kto neumi jen cumi
 
Peetii
2011-02-11 21:08:38
Pridam jednu zo skoly. V mobile je obrovska vyhoda, ze ho clovek ma stale pri sebe . A suhlasim samozrejme so vsetkym, co napisali skusenejsi nado mnou.
 
mythos_666
2011-02-12 02:51:54
...a este par LOMOgrafickych z iPhonu...
 
Kamil Škvarka
2011-02-12 07:35:14
prepac,ale bomba. xi.
 
SK_8er
2011-02-12 10:29:53
tak tak aj s mobilom sa daju spravit dobre fotky, aj ked... ked si uz clovek zvykne na tu kvalitku zo zrkadlovky no to je jedno, kazdopadne aj ja prikladam nejake z mobilu
2 - siemens cx65 (tie mensie) a dalsie 2 - sony ericsson k610i
ps: chvalim clanok aj fotky
 
REEFE
2011-02-12 13:35:11
príspevok od: SK_8er
tak tak aj s mobilom sa daju spravit dobre fotky, aj ked... ked si uz clovek zvykne na tu kvalitku zo zrkadlovky no to je jedno, kazdopadne aj ja prikladam nejake z mobilu
2 - siemens cx65 (tie mensie) a dalsie 2 - sony ericsson k610i
ps: chvalim clanok aj fotky
eh, SK_8er - vies, ked fotku odsaturujes este z nej nieje Ciernobiela a nedostava tym ani umelecku hodnotu espe pocvic trochu, mobil mas vzdy po ruke, tak hladaj kazdy mozny okamih na fotenie...
 
Radovan
2011-02-12 13:52:39
Velmi dobre spracovany clanok a fotografie paradne, gratulujem.
 
total empty
2011-02-12 21:55:44
Je to dobrý článok ktorý propaguje iPhony a mobily.Pri dobrom vonkajšom svetle sú výsledky uspokojivé,no pre ďalšie spracovanie neviem.Záleži na rozlišení a váhe fotky,na kvalite optiky,a na formáte v akom tenktorý prístroj dokaže fotku uložiť,na iteligencií prístroja,možnosti manuálneho nastavenia atď.
Pokiaľ sa jedná len o fotku do rodinného alba,budiž.
Tiež nevlastním nejaký super drahý prístroj,preto ani nepodceňujem tých čo fotia z kompaktom či iPhone.Ale keď sa mi už podarý squlé foto,tak by ma dosť štvalo ,že je kockasté,ploché,poduškovitý efekt,divná vinetácia,problematická úprava v PC lebo obsahuje málo dat s ktorými sa dá pracovať.
Nieje pekné ak sa niektorý povyšujú nad ostatných,lebo maju drahé prístroje a myslia si že to dokážu urobiť z nimi lepšie.Keď dvaja robia to isté,niejeto to isté.Hlavne záleži na umeleckých vlohách fotografa.
Pán REEFE dokázal,že dokáže fajné fotky spraviť z hocičím,čo je preňho veľké plus,ale druhykrát pri takých fotonájazdoch by som radšej odporúčil normálny foťak,možno o nejaký čas bude chcieť ich inak spracovať,vytlačiť,predať,zverejniť na iných serveroch a tak a kvalita by bola možno nepostačujúca.
 
SK_8er
2011-02-12 23:38:35
príspevok od: REEFE
eh, SK_8er - vies, ked fotku odsaturujes este z nej nieje Ciernobiela a nedostava tym ani umelecku hodnotu espe pocvic trochu, mobil mas vzdy po ruke, tak hladaj kazdy mozny okamih na fotenie...
no teraz mam tak isto iphone 4 takze ta mozem skusit tromfnut tiez som siel dnes okolo noveho sndcka asi tam zajtra zbehnem s mobilom
ja som to nedesaturoval, bolo to fotene v BW rezime v mobile cvicit s fotenim na mobile neni podla mna treba ... da sa s nim zaznamenat fajn fotka, okamih ked nemas po ruke nic lepsie ale upravovat to ... asi nie btw, ja mam vzdy po ruke uz aj moju nikonicu
 
SaxX69
2011-02-13 04:23:03
Wow super fotky...obvzlast ma potesilo ze na ich zhotovenie nebolo treba ziadnu extra technologiu,nakolko si v mojej momentalnej financnej situacii zrkadlovku nemozem dovolit tak dufam ze aj mne sa podaria take skvosty...
 
REEFE
2011-02-13 09:26:26
príspevok od: total empty
Je to dobrý článok ktorý propaguje iPhony a mobily.Pri dobrom vonkajšom svetle sú výsledky uspokojivé,no pre ďalšie spracovanie neviem.Záleži na rozlišení a váhe fotky,na kvalite optiky,a na formáte v akom tenktorý prístroj dokaže fotku uložiť,na iteligencií prístroja,možnosti manuálneho nastavenia atď.
Pokiaľ sa jedná len o fotku do rodinného alba,budiž.
Tiež nevlastním nejaký super drahý prístroj,preto ani nepodceňujem tých čo fotia z kompaktom či iPhone.Ale keď sa mi už podarý squlé foto,tak by ma dosť štvalo ,že je kockasté,ploché,poduškovitý efekt,divná vinetácia,problematická úprava v PC lebo obsahuje málo dat s ktorými sa dá pracovať.
Nieje pekné ak sa niektorý povyšujú nad ostatných,lebo maju drahé prístroje a myslia si že to dokážu urobiť z nimi lepšie.Keď dvaja robia to isté,niejeto to isté.Hlavne záleži na umeleckých vlohách fotografa.
Pán REEFE dokázal,že dokáže fajné fotky spraviť z hocičím,čo je preňho veľké plus,ale druhykrát pri takých fotonájazdoch by som radšej odporúčil normálny foťak,možno o nejaký čas bude chcieť ich inak spracovať,vytlačiť,predať,zverejniť na iných serveroch a tak a kvalita by bola možno nepostačujúca.
djgoro - dakujem za nazor
nepotrebujem samozrejme tieto fotky tlacit, dokonca mam v archive fotky z prvej staruckej digi zrkadlovky - v nizsom rozliseni a kvalite ako ma tento mobil a boli z nich robene vystupy printy na billboardy a citylighty...
Budova SND je tam stale, pocasie si odsledujem a kedykolvkek namiesto mobilu vytiahnem fotak, ktory som mimochodom mal v brasni zo sebou pocas tohto fotenia
...preto som zvolil mobil ktory btw. nepropagujem - zvazoval som ci to vobec uvediem - spomenuty je len koli poznamke o pouzitej technike aj to dokopy 1x v celom texte
...avsak presne pre ludi Tvojho nazoru som to robil - ako pises: \"Záleži na rozlišení a váhe fotky, na kvalite optiky,a na formáte v akom tenktorý prístroj dokaže fotku uložiť,na iteligencií prístroja,možnosti manuálneho nastavenia atď.\"
...tak NEZALEZI !
Budem len opakovat kazdeho kto vie ako na fotografiu - mozes mat nadupany fotak, dobru fotku s nim nespravis - nie technika, nie fotosop, nie rozlisenie, nie inteligencia pristroja - fotku totiz robi clovek - technika je to posledne co je pre fotku podstatne...
Pero a papier mame kazdy ale basnikom ta to nespravi...
 
spektrum
2011-02-13 21:55:36
súhlasím reefe, som rada, že sa diskutuje už konečne aj o fotografovi, nielen o technike. Architektúra je dobrý námet na cvičenie v kompe, a vidno, že to nepotrebuješ. A dalo by sa o tom diskutovať do akej kreatívnej úrovne by to stačilo...
 
brki
2011-02-14 14:28:05
Nedám síce dopustiť na svoju zrkadlovku ...vláčim so sebou niekoľko kíl fototechniky, ale tie debaty a posmešky zhadzujúce snahu ľudí fotiacich na malé \"mydlá\", niekedy za pár desiatok €, ma odpudzujú ...reefe, vďaka za výborný článok ukazujúci, že tvoriť sa dá aj za pár €, samozrejme s určitými technickými obmedzeniami, aj s Tvojim mottom súhlasím so všetkými desiatimi...takýchto článkov, zameraných na podstatu fotografie privítam aj viac...myslím, že tu totiž vznikol akýsi kult dokonalej techniky až zabúdame o čom je fotografia
 
ruiger1
2011-02-14 15:59:04
velmi dobry clanok, ktori si niektori pomylili s propagaciou mobilov a iphonu. Ale ciel bol uplne iny, zeby niektorym bol clanok dlhy ? Kazdopadne tvoj talent si pretavil do pre mna grandiozneho impaktu tychto fotiek, za ktore sa hanbit veru nemusis. Ano, pacia sa mi aj preto, lebo mam rad fotky architektury, skryte detaily, struktury, ktore my ostatni len obchadzame a o nich ani netusime, ale fotograf tvojho rangu nam ukaze akoby druhy svet, alebo druhu tvar (vyberte si) tychto architektonickych skvostov.
Tieto fotky su pre mna skvelou inspiraciou a ja len rozmyslam, ze kde sa da kupit take oko, ako mas ty a mnohi ini dobri fotografi . Lebo chut robit dobre fotky mam velku, aj som cosi nastudoval, ale taketo fotky teda nemam .
Osobne ta nepoznam, len z fotoserverov, ale budujes si u mna velky respekt a uctu.
 
REEFE
2011-02-14 21:11:31
príspevok od: spektrum
súhlasím reefe, som rada, že sa diskutuje už konečne aj o fotografovi, nielen o technike. Architektúra je dobrý námet na cvičenie v kompe, a vidno, že to nepotrebuješ. A dalo by sa o tom diskutovať do akej kreatívnej úrovne by to stačilo...
Urcite spektrum preto som nezvolil temu \"reportaz za tmy\"
...tam samozrejme radsej vytiahnem moju D3
Cvicit a zlepsovat potrebujeme vzdy a vsetci, je na omyle ten co si mysli opak
 
REEFE
2011-02-14 21:15:22
príspevok od: ruiger1
velmi dobry clanok, ktori si niektori pomylili s propagaciou mobilov a iphonu. Ale ciel bol uplne iny, zeby niektorym bol clanok dlhy ? Kazdopadne tvoj talent si pretavil do pre mna grandiozneho impaktu tychto fotiek, za ktore sa hanbit veru nemusis. Ano, pacia sa mi aj preto, lebo mam rad fotky architektury, skryte detaily, struktury, ktore my ostatni len obchadzame a o nich ani netusime, ale fotograf tvojho rangu nam ukaze akoby druhy svet, alebo druhu tvar (vyberte si) tychto architektonickych skvostov.
Tieto fotky su pre mna skvelou inspiraciou a ja len rozmyslam, ze kde sa da kupit take oko, ako mas ty a mnohi ini dobri fotografi . Lebo chut robit dobre fotky mam velku, aj som cosi nastudoval, ale taketo fotky teda nemam .
Osobne ta nepoznam, len z fotoserverov, ale budujes si u mna velky respekt a uctu.
Rudo, dakujem za fajn slova, mna mrzi ze nemam viac casu popri vsetkoom foteni na sirenie tej trochy a podstaty fotografie, je tu kopa pomylenych ludi co maju krasne dosoftene fotky ale prazdne a studene bez kontaktu... nechcem spasit svet - len mam na to svoj nazor vychadzajuci z dennej praxe fotenia...
...kedze sa nepozname osobne - chce to sadnut niekedy na pivo chlape!
 
REEFE
2011-02-14 21:16:57
príspevok od: brki
Nedám síce dopustiť na svoju zrkadlovku ...vláčim so sebou niekoľko kíl fototechniky, ale tie debaty a posmešky zhadzujúce snahu ľudí fotiacich na malé \"mydlá\", niekedy za pár desiatok €, ma odpudzujú ...reefe, vďaka za výborný článok ukazujúci, že tvoriť sa dá aj za pár €, samozrejme s určitými technickými obmedzeniami, aj s Tvojim mottom súhlasím so všetkými desiatimi...takýchto článkov, zameraných na podstatu fotografie privítam aj viac...myslím, že tu totiž vznikol akýsi kult dokonalej techniky až zabúdame o čom je fotografia
...mozeme nieco vymysliet a urobit nejaky tematicky clanok, budem rad
 
ruiger1
2011-02-14 21:23:27
príspevok od: REEFE
Rudo, dakujem za fajn slova, mna mrzi ze nemam viac casu popri vsetkoom foteni na sirenie tej trochy a podstaty fotografie, je tu kopa pomylenych ludi co maju krasne dosoftene fotky ale prazdne a studene bez kontaktu... nechcem spasit svet - len mam na to svoj nazor vychadzajuci z dennej praxe fotenia...
...kedze sa nepozname osobne - chce to sadnut niekedy na pivo chlape!
ja som za
 
Rasty Gibel
2011-02-17 01:32:02
Dobry clanok, som rad, ze to tu niekto napisal, lebo niekedy mam fakt pocit, ze je to viac o \"nadobicku\" ako o fotografii.
 
noik
ocenenie redakciou 2011-02-18 13:28:52
Peter...prima. Ukazal si, ze dolezite je oko. A potvrdzujem...stretli sme sa v Londyne, cakal som nejake obrovske LOVEPRO na chrbte a na krku D3X a ono prt. Pekne krasne na tebe zavesena stale kvalitna D80ka a jeden objektiv. Popripade mobil.
Tak ako som urobil aj ja reportik, kde som sa neodvazoval vytiahnut telo DSLR, mobil mi to aspon na webove ucely urcite splnil...
 
REEFE
2011-02-24 10:42:41
príspevok od: Rasty Gibel
Dobry clanok, som rad, ze to tu niekto napisal, lebo niekedy mam fakt pocit, ze je to viac o \"nadobicku\" ako o fotografii.
...no ono mas pravdu - aj tak v podstate je to hlavne o nadobicku - ale v hlave
 
REEFE
2011-02-24 10:45:23
príspevok od: noik
Peter...prima. Ukazal si, ze dolezite je oko. A potvrdzujem...stretli sme sa v Londyne, cakal som nejake obrovske LOVEPRO na chrbte a na krku D3X a ono prt. Pekne krasne na tebe zavesena stale kvalitna D80ka a jeden objektiv. Popripade mobil.
Tak ako som urobil aj ja reportik, kde som sa neodvazoval vytiahnut telo DSLR, mobil mi to aspon na webove ucely urcite splnil...
Noik, dakujem velmi pekne, aj za fotecky docestovali v poriadku, uz sa vytesujem aj nad videom a ze za to pozdravujem do dalekeho UK aj Gaba...
uz mam prve plany co a kde na nasu fotozlobu UK edition ...cerpam inspiracie z tvojich fotiek ale to zatial sukromne... bolo mi potesenim a tesim sa na dalsiu cestu
 
saf42
2012-09-15 22:58:54
uzasne foto.
skoda tej technickej (ne)kvality, hoci na web asi dostatocne, ale niektore je skoda davat len na web...
 
dannyboy
2014-05-18 21:52:11
fajn prispevok,vyborna inspiracia a impulz k dalsiemu foteniu,oko je zaklad a az potom ide o to na co sa maju fotky vyuzit a zvolit pristroj...vdaka
 
pressDesign
2014-05-19 01:43:42
príspevok od: Granko
Ukážkovo potvrdená vec, že nie je dôležité, aký foťák fotí, dôležité je, aké oko pozerá do hľadáčika...
Fotky rozhodne zaujímavé tzv. jednohubkovo-ľahko stráviteľné narozdiel od zvolenej grafickej úpravy textu. Kombinovať všetko možné nerobí dobrotu, i pri písaní platí, že v jednoduchosti je krása.
Pri tejto teme je zrovna nie uplne trefna poznamka "pozeranie do hladacika"
Ale tak moja profilovka tiez potvrdzuje vynimku, hehe...
 
pressDesign
2014-05-19 01:53:17
príspevok od: REEFE
Ati, tak treba, coi si budeme nahovarat? Niesom nejaky arogantny \"profik\"
Vzdy som ten chalan z dediny co ho poznas...
Za tento prispevok mas z mojej strany velke uznanie. Za fotky sice tiez, ale za prispevok duplom. ;0) Klobuk dole. Ludi s takymto pristupom a inteligentnou skromnostou mam rad..
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované