Hore

5D mark II vs Fuji X100s

V septembri 2008 sa na trhu objavil model Canon 5D mark II, vo februári 2013 Fuji X100S. Pokročilá zrkadlovka, nástupca priekopníckeho modelu 5D a rozhodne netuctový kompakt, opäť nástupca prelomového modelu.
Vekový rozdiel takmer 4,5 roka, vo svete digitálu epochálna priepasť.

Fuji X100s Ken Rockwell miluje. Ja veci nemilujem, no po takmer dvojročnom odhodlaní zaobstarať si niečo malé k zrkadlovke padla voľba práve na X100s.
Táto fudžina má zaujímavý X-Trans CMOS II APS-C snímač so 16MPx rozlíšením. Teda niečo trošku iné než je kanoňácky CMOS snímač s 21 MPx.
Mark dvojky už majú niečo odslúžené, stoeska sa do služby ešte len chystá.

Bol som zvedavý, čo X100s ponúka, či nastal čas na uznanie sily kompaktov s veľkými snímačmi a či relatívne starý fulfrejm dokáže udržať krok s mladíckym elánom nového trendu medzi kompaktami. Samozrejme, toto len a len z pohľadu obrazovej kvality.

Lenže ako dať takýmto strojom ako-tak rovnakú čiaru pre porovnanie ?

Nič lepšie som nevymyslel, takže takto:
Pre marka som vybral objektív EF 40mm f/2.8 STM, čo je pevné sklo, s podobnou ohniskovou vzdialenosťou ako má fudžina (cca 35 mm po prepočte). X100s má svetelnejší objektív, hĺbka ostrosti by však mala byť pri f/2,0 na fudžine približne rovnaká ako pri f/2,8 pre fulfrejm. No hlavne, iný pevný objektív s podobnou ohniskovou vzdialenosťou aj tak nemám.
Na oboch strojoch som nastavil základné spracovanie pre jpg, t.j. žiadne doostrenie, žiadne kontrastnenie, žiadne živé farby, žiadne odšumovanie. Vyváženie bielej automatické. ISO som nastavil na 400, to preto, aby aj v tieni vychádzali slušné časy (t.j. menej ako stotina). Pár scén som fotil na ISO 3200 i 6400, sú na konci (tu musím priznať, že pre posledné tri snímky mám pre X100s omylom nastavenú kompenzáciu expozície +1/3 EV) . Zvolil som prioritu clony, oba stroje nastavil na plné diery, t.j. f2,0 a f2,8 (niekoľko scén je s f5,6) a potom už len fotil tú istú scénu raz jedným foťákom, raz druhým foťákom.

Výsledky sú nevedecké, čo v podobe jpg z foťákov vyliezlo, to ukazujem. Prvá fotka je z fudžiny /DSCF.../, druhá z marka /IMG.../, tretia výsek (1:1) z miesta, kde som ostril z oboch fotografií.

Vonku fúkal vietor, dieťa sa hýbalo, takže podmienky boli približne rovnaké.
X100s pri f2,0 nevie dať rýchlejší čas než 1/1000. To pri asi 2-3 fotografiách zvonku treba mať na pamäti, no všeobecne fudžina aj napriek tomu produkuje svetlejšie snímky (meranie expozície som dal rovnaké).

A záver ? Nuž, pozrite sa v galérii.
Môj názor by som sformuloval asi takto: v zásade, päťdéčko dva si i dnes zachováva rešpektovaniahodné postavenie pokiaľ ide o kvalitu obrazu, aj keď už má právo byť zľahka za zenitom.
Ostrosť X100s je excelentná a svojimi schopnosťami výrazne presahuje určenie niečoho malého k zrkadlovke.
Nemám však nijaké pochybnosti o tom, že kompaktná X100s sa dokáže svojimi obrazovými výsledkami 5Dmark II veľmi dôstojne postaviť.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
JohnNewton
2013-04-29 06:31:15
Pekné, mať to zrkadlo asi by som padol do depky....
 
bear
2013-04-29 07:36:38
Ked porovnavas fotaky, treba porovnavat rovnake expozicine hodnoty a manualne zaostrit na porovnavanu oblast.
 
Martin Školiak
2013-04-29 09:00:29
Pri Canone mi tie farby pripadajú také príjemnejšie.
 
oka
2013-04-29 11:31:07
Pri porovnaní ostrosti by mala byť denzita približne rovnaká, lebo pri rozdielnej denzite posobia tie obrázky rôzne. Tu by som však povedal že tu ide skôr o porovnanie objektívov a tu má jednoznačne navrch tá Fujina. Porovnanie fotoaparátov je pomerne ťažké, lebo je obtiažne naisť rovnocenné objektívy na obidve značky.
 
lu_boss
2013-04-29 11:49:39
príspevok od: bear
Ked porovnavas fotaky, treba porovnavat rovnake expozicine hodnoty a manualne zaostrit na porovnavanu oblast.
Urcite mas pravdu.
Mne vsak neslo o porovnanie vedeckym pristupom. Na to nemam ani chut, ani cas, ani skusenosti.
V galerii je takmer 30 scen, to je pre predstavu aj v pripade chyb obsluhy dost
 
lu_boss
2013-04-29 11:52:13
príspevok od: Martin Školiak
Pri Canone mi tie farby pripadajú také príjemnejšie.
Celkove vyznenie obrazu aj mne prislo prijemnejsie z canonu.
 
lu_boss
2013-04-29 12:01:55
príspevok od: oka
Pri porovnaní ostrosti by mala byť denzita približne rovnaká, lebo pri rozdielnej denzite posobia tie obrázky rôzne. Tu by som však povedal že tu ide skôr o porovnanie objektívov a tu má jednoznačne navrch tá Fujina. Porovnanie fotoaparátov je pomerne ťažké, lebo je obtiažne naisť rovnocenné objektívy na obidve značky.
...no tie fotaky su celkovo dost tazko porovnatelne vo vsetkych parametroch.

X100s je ergonomicky premakany kompakt - napriklad rucne ostrenie s pomocou je excelentne, sposob ovladania poloautomatickych rezimov jednoduchy a rychlo nastavitelny, kompenzacia expozicie ma osobitne koliecko... A obraz fakt sila. Trosku sviznejsi AF by ma potesil viac.

Ale zrkadlo je zrkadlo a opticky hladacik je opticky hladacik
 
JohnNewton
2013-04-29 12:29:32
Mal som možnosť porovnať N D300 a C50D voči F XE-1, ten rozdiel v kvalite obrazu je ešte markantnejší v prospech XE-1.
 
zelovoc
2013-04-29 13:28:29
príspevok od: lu_boss
...no tie fotaky su celkovo dost tazko porovnatelne vo vsetkych parametroch.

X100s je ergonomicky premakany kompakt - napriklad rucne ostrenie s pomocou je excelentne, sposob ovladania poloautomatickych rezimov jednoduchy a rychlo nastavitelny, kompenzacia expozicie ma osobitne koliecko... A obraz fakt sila. Trosku sviznejsi AF by ma potesil viac.

Ale zrkadlo je zrkadlo a opticky hladacik je opticky hladacik
a nema fuji aj opticky hladacik?
 
lu_boss
2013-04-29 14:43:05
príspevok od: zelovoc
a nema fuji aj opticky hladacik?
ma ?

Tak inak, pocitovo je pre mna ovela lepsi pohlad do 5D.
 
JohnNewton
2013-04-29 15:33:35
príspevok od: lu_boss
ma ?

Tak inak, pocitovo je pre mna ovela lepsi pohlad do 5D.
Pohľad do hľadáčika trvá len pár sec. , ale na tu horšiu foto sa budeš možno pozerať na stene pár rokov
 
Marcel Rebro
2013-04-29 15:42:56
príspevok od: JohnNewton
Pohľad do hľadáčika trvá len pár sec. , ale na tu horšiu foto sa budeš možno pozerať na stene pár rokov
Naviem ako ty, ale ja komponujem cez hladacik ... takze od pohladu do hladacika dost zalezi (podla mna) vysledny produkt ...

... a foto na stene? To sa este nosi? Som myslel ze 800x600px na fejsbuku staci ...
 
JohnNewton
2013-04-29 16:28:44
príspevok od: Marcel Rebro
Naviem ako ty, ale ja komponujem cez hladacik ... takze od pohladu do hladacika dost zalezi (podla mna) vysledny produkt ...

... a foto na stene? To sa este nosi? Som myslel ze 800x600px na fejsbuku staci ...
Veď je tiež komponujem cez hľadáčik, a 800 x 600 už nefrčí, slovenská pošta Ti z ľubovoľnej foto vyrobí celé série poštových známok
 
oka
2013-04-29 17:16:04
Tu je dôkaz ako ide vývoj rýchlo dopredu, pár rokov a rozdiel v obraze je dosť viditeľný napriek tomu že ide o menší číp.
 
slavmiro
2013-04-29 21:22:54
Aj o necely rok novsi Nikon D90 ma lepsie vysledky ako jeho starsi brat Nikon D300, pri JPEGu. Snimace su rovnake, D90 ma lepsi JPEG engine. Ale neznizujme sa na uroven Kena a nespoliehajme na JPEG. Potesenie z PP poskytuje prave RAW.

Co sa tyka optiky, degradovat FF 21MPix socialnym placebom v podobe pancake 40/2.8 nie je dobra cesta, ale to som uz minule pisal. EF50/1.4 USM bymala byt povinne vo vybave ku kazdej 5D, ked uz nie rovno EF85/1.8USM. Inac to takto dopadne, ze moderny kompakt s APS-C chipom a svetelnym fix sklom precura soldiny FF. Potom sa nestacime cudovat.
 
lu_boss
2013-04-29 22:40:10
príspevok od: slavmiro
Aj o necely rok novsi Nikon D90 ma lepsie vysledky ako jeho starsi brat Nikon D300, pri JPEGu. Snimace su rovnake, D90 ma lepsi JPEG engine. Ale neznizujme sa na uroven Kena a nespoliehajme na JPEG. Potesenie z PP poskytuje prave RAW.

Co sa tyka optiky, degradovat FF 21MPix socialnym placebom v podobe pancake 40/2.8 nie je dobra cesta, ale to som uz minule pisal. EF50/1.4 USM bymala byt povinne vo vybave ku kazdej 5D, ked uz nie rovno EF85/1.8USM. Inac to takto dopadne, ze moderny kompakt s APS-C chipom a svetelnym fix sklom precura soldiny FF. Potom sa nestacime cudovat.
Z rawov pojde vydolovat co len chces, o tom nie je pochyb.

Zopakujem, toto nie je vedecke porovnanie - takych recenzii najdes na nete plno.
Skratka, tieto vysledky vypluli stroje pre zakladne nastavenie, oba v jpg, s priblizne porovnatelnymi sklami.
Islo mi o priblizne rovnaku DOF v obraze, ktora mna zaujimala viac, ako to, ci objektiv vykresli na nose kazdu krvavu zilku.

Inak, mohol som to este nafotit s 24-70, nastavenou na 35 mm, lenze to je ovela vacsi objektiv a pri prehadzovani jedneho a druheho fotaku k oku, by mi dost zavadzal.

To pri socialnom placebe nehrozilo, lebo je to skvely maly objektiv urceny presne na to, aby nezavadzal

 
perf
2013-04-30 07:08:00
príspevok od: quintes
Ty mudrlant, ukáž niečo zo svojej tvorby, sledujem ťa celý čas, a len tu kecáš, a onanuješ nad technikou... A tým mi len dokazuješ, že si nula, ktorá sa naučí pár článkov a "vyskúša" nejaké tie akože fotoaparáty... A choď zas plakať adminovi, nech mi stopne účet...
To nebolo pekné. Aj napriek tomu, že sa ti fotografie JohnaNewtona nepáčia, bolo to kruté a nenáležité.
 
oka
2013-04-30 10:09:47
príspevok od: slavmiro
Aj o necely rok novsi Nikon D90 ma lepsie vysledky ako jeho starsi brat Nikon D300, pri JPEGu. Snimace su rovnake, D90 ma lepsi JPEG engine. Ale neznizujme sa na uroven Kena a nespoliehajme na JPEG. Potesenie z PP poskytuje prave RAW.

Co sa tyka optiky, degradovat FF 21MPix socialnym placebom v podobe pancake 40/2.8 nie je dobra cesta, ale to som uz minule pisal. EF50/1.4 USM bymala byt povinne vo vybave ku kazdej 5D, ked uz nie rovno EF85/1.8USM. Inac to takto dopadne, ze moderny kompakt s APS-C chipom a svetelnym fix sklom precura soldiny FF. Potom sa nestacime cudovat.
Súhlasím, niečo podobné som napísal v prvom príspevku.
 
juve16
2013-04-30 10:10:14
príspevok od: Martin Školiak
Pri Canone mi tie farby pripadajú také príjemnejšie.
mne zas opačne, a to mám canon
 
lu_boss
2013-04-30 10:38:49
Prosim, drzme sa temy a budme trosku nad vecou.
Piste kriticke postrehy, pripadne vlastne skusenosti, ale vecne a s uctou k sebe o ostatnym.

Nejde tu o nic, len o par vystupov z dvoch dobrych fotakov.
 
JohnNewton
2013-04-30 10:45:31
príspevok od: lu_boss
Prosim, drzme sa temy a budme trosku nad vecou.
Piste kriticke postrehy, pripadne vlastne skusenosti, ale vecne a s uctou k sebe o ostatnym.

Nejde tu o nic, len o par vystupov z dvoch dobrych fotakov.
Čo spravíš, keď quintes má stále penu okolo huby ? Veď to je na doktora
 
perf
2013-04-30 12:05:08
príspevok od: JohnNewton
Čo spravíš, keď quintes má stále penu okolo huby ? Veď to je na doktora
Najlepšie a dejinami overené, je nereagovať na to!
 
total empty
2013-04-30 14:52:24
príspevok od: JohnNewton
To nemôžem, pripravil by som sa o potešenie, a novinky z oblasti gayov a onanovania, v tom jedinom sa quintes vyzná a nikdy nesklame
Riešte to súkromne, je to trápne tie vaše reči.
 
JohnNewton
2013-04-30 16:47:59
príspevok od: total empty
Riešte to súkromne, je to trápne tie vaše reči.
Prepáč, mne sa niektoré Tvoje vyjadrenia ohľadne Pulitzerovej ceny na rok 2013 zdali tiež trápne, ale rešpektujem Tvoje slobodné právo na názor
 
total empty
2013-04-30 19:34:59
príspevok od: JohnNewton
Prepáč, mne sa niektoré Tvoje vyjadrenia ohľadne Pulitzerovej ceny na rok 2013 zdali tiež trápne, ale rešpektujem Tvoje slobodné právo na názor
Ale nenadavali sme si do buzerantov a tak, a neriešili "vierovyznanie".
 
JohnNewton
2013-04-30 19:50:20
príspevok od: total empty
Ale nenadavali sme si do buzerantov a tak, a neriešili "vierovyznanie".
Čo s tým mám robiť, verejne uráža, dostane verejnú odpoveď a verejné zosmiešnenie Ja s tým problém nemám.
 
JohnNewton
2013-04-30 20:47:02
príspevok od: lu_boss
Prosim, drzme sa temy a budme trosku nad vecou.
Piste kriticke postrehy, pripadne vlastne skusenosti, ale vecne a s uctou k sebe o ostatnym.

Nejde tu o nic, len o par vystupov z dvoch dobrych fotakov.
Vrátim sa k téme, to porovnanie je relevantné, podobné nájdete aj na renomovaných zahraničných veboch. Skutočnosť, že niekoľko rokov staré modely už nedokážu držať krok so súčasnými, by nás mala tešiť že ten vývoj napreduje, veď nie tak dávno sme všetci túžili po menšom šume a väčšom dynamickom rozsahu. Kto chce, novší model si zadováži a ten čo je so svojim fotoaparátom spokojný ho bude ešte roky užívať ďalej, (milovníkom filmu môžeme len závidieť). Smiešne sú len tie neurotické reakcie na napredujúci vývoj v oblasti snímačov .
Web je čudné miesto, chýba tu 70% neverbálnej komunikácie, keď sa v reále stretneme traja užívatelia rôznych fotoaparátov a vzájomne sa doberáme, je okolo toho spústa zábavy
Na webe sa to zvrhne na bratrovražedný boj...
 
lu_boss
2013-05-01 12:36:49
príspevok od: JohnNewton
Vrátim sa k téme, to porovnanie je relevantné, podobné nájdete aj na renomovaných zahraničných veboch. Skutočnosť, že niekoľko rokov staré modely už nedokážu držať krok so súčasnými, by nás mala tešiť že ten vývoj napreduje, veď nie tak dávno sme všetci túžili po menšom šume a väčšom dynamickom rozsahu. Kto chce, novší model si zadováži a ten čo je so svojim fotoaparátom spokojný ho bude ešte roky užívať ďalej, (milovníkom filmu môžeme len závidieť). Smiešne sú len tie neurotické reakcie na napredujúci vývoj v oblasti snímačov .
Web je čudné miesto, chýba tu 70% neverbálnej komunikácie, keď sa v reále stretneme traja užívatelia rôznych fotoaparátov a vzájomne sa doberáme, je okolo toho spústa zábavy
Na webe sa to zvrhne na bratrovražedný boj...
No ved to, v realnom svete hadka skonci do pohody, na nete do slaktrafenia. Preto je prospesnejsie brzdit

K clanku - kazdy to vidi svojimi ocami. Pre mna je prijemne zistenie ze maly krpaty kompakt ponuka slusnu pracu s hlbkou ostrosti a ostrost jepegov priamo z fotaka vyraza dych. Je to urcite kombinacia faktorov - dobry objektiv a konstrukcia snimaca (nema anti-aliasing filter).

No rozhodne nejdem predat 5D2 Vidim to este na take dva roky sluzby.

 
total empty
2013-05-01 21:41:42
príspevok od: lu_boss
No ved to, v realnom svete hadka skonci do pohody, na nete do slaktrafenia. Preto je prospesnejsie brzdit

K clanku - kazdy to vidi svojimi ocami. Pre mna je prijemne zistenie ze maly krpaty kompakt ponuka slusnu pracu s hlbkou ostrosti a ostrost jepegov priamo z fotaka vyraza dych. Je to urcite kombinacia faktorov - dobry objektiv a konstrukcia snimaca (nema anti-aliasing filter).

No rozhodne nejdem predat 5D2 Vidim to este na take dva roky sluzby.

Optimista, , keď si kúpiš nejaku novinku,budež žasnúť, že ako si doteraz mohol fotiť takým grcom.
Vývoj nešiel dopredu,fyzika nepustí,už dávno sa experimentuje z mikročípmy z optickým priestorovým3D prenosom dát, lebo z klasických už im vylietavali elektróny z drách,takže ďalšia miniaturizácia v tomto smere neni možná,našla sa druhá cesta,optické mikročípi,ktoré by mali fungovať ako prenos neurónov v mozgu,čo znamená menší rozmer a väčšia kapacita, rýchlejší a presneiší atď.Zanedlho by sme mali byť schopný vyrobiť pozitrónovy mozog ako má DATA v Startreku. Problém je však v biznise ,peňiazoch a tkzv. kurvitkách,čo sa už tuna párkrat prejednávalo.
Najprv sa musia predať jednoduchšie modely, potom lepšie a lepšie a výkonejšie aj zo zabudovanýmy kurvitkamy, potom prídu ešte lepšie.... aby biznis šľapal a my sme túžili vždy po novšom a lepšom,ale pravdepodobne už všetko bolo dávno vymyslené, ale dáva sa to do obehu postupne. Hoci sú už dávno dokonalé elektromobily, vždy jazdíme na smiešných benzinových krabiciach, lebo veľký ropný kartel nepustí.
 
lu_boss
2013-05-01 22:03:49
príspevok od: total empty
Optimista, , keď si kúpiš nejaku novinku,budež žasnúť, že ako si doteraz mohol fotiť takým grcom.
Vývoj nešiel dopredu,fyzika nepustí,už dávno sa experimentuje z mikročípmy z optickým priestorovým3D prenosom dát, lebo z klasických už im vylietavali elektróny z drách,takže ďalšia miniaturizácia v tomto smere neni možná,našla sa druhá cesta,optické mikročípi,ktoré by mali fungovať ako prenos neurónov v mozgu,čo znamená menší rozmer a väčšia kapacita, rýchlejší a presneiší atď.Zanedlho by sme mali byť schopný vyrobiť pozitrónovy mozog ako má DATA v Startreku. Problém je však v biznise ,peňiazoch a tkzv. kurvitkách,čo sa už tuna párkrat prejednávalo.
Najprv sa musia predať jednoduchšie modely, potom lepšie a lepšie a výkonejšie aj zo zabudovanýmy kurvitkamy, potom prídu ešte lepšie.... aby biznis šľapal a my sme túžili vždy po novšom a lepšom,ale pravdepodobne už všetko bolo dávno vymyslené, ale dáva sa to do obehu postupne. Hoci sú už dávno dokonalé elektromobily, vždy jazdíme na smiešných benzinových krabiciach, lebo veľký ropný kartel nepustí.
...ano. Vraj su vymyslene plastove flase co sa same rozlozia na hnojivo. Len neviem ktory kartel to brzdi, asi ten, co zaraba na tom, ze je bordel popri ceste...
Az budeme mat ten pozitronovy mozog, hadam to dotiahne
Inak, uz v devatnastom storoci riaditel patentoveho uradu v Britanii vyhlasil, ze urad treba zrusit, lebo vsetko uz bolo vymyslene... tak to tu mikrovlnku a digitalky dlho tajili, betari...
 
total empty
2013-05-01 22:14:17
príspevok od: lu_boss
...ano. Vraj su vymyslene plastove flase co sa same rozlozia na hnojivo. Len neviem ktory kartel to brzdi, asi ten, co zaraba na tom, ze je bordel popri ceste...
Az budeme mat ten pozitronovy mozog, hadam to dotiahne
Inak, uz v devatnastom storoci riaditel patentoveho uradu v Britanii vyhlasil, ze urad treba zrusit, lebo vsetko uz bolo vymyslene... tak to tu mikrovlnku a digitalky dlho tajili, betari...
Príliš to zľahčuješ a robíš si stoho srandu, čítal som tu v jednom vlákne o prvých farebných fotkách z Ruska z roku 1910.
http://www.boston.com/bigpicture/2010/08/russia_in_color_a_century_ago.html

...a už vtedy rusi prišli na tkzv. bayerova masku, súčasť všetkých digi foťakov, bez ktorej by fotku boli len čb.
 
lu_boss
2013-05-01 23:42:06
príspevok od: total empty
Príliš to zľahčuješ a robíš si stoho srandu, čítal som tu v jednom vlákne o prvých farebných fotkách z Ruska z roku 1910.
http://www.boston.com/bigpicture/2010/08/russia_in_color_a_century_ago.html

...a už vtedy rusi prišli na tkzv. bayerova masku, súčasť všetkých digi foťakov, bez ktorej by fotku boli len čb.
...farebna fotografia je este starsia, nez ruske snimky, co spominas.
Tento princip sa snazili vyuzit i filmari (na tri jednofarebne kotuce natocit film, pricom ich spojenim by vznikol farebny). Neujalo sa, jednoducho pridrahe. Hoci, kvalita fimlu najstabilnejsia.
To ze je nejaky princip znamy, este neznamena, ze je v praxi pouzitelny.

Nuz ano, trosku si utahujem, mas pravdu. Ja som len tak trosku skeptik aj pokial ide o teorie, ze vsetko je inak ako si myslime.
Ono, ten konzumny svet kurvitka a neustale nove a nove veci - daju sa uviest priklady, ked si vyrobcovia dobre popalili prsty - co napriklad take 3D TV, ktorym sa nadari ? Su ich plne predajne, nepoznam cloveka, co by ho mal doma.
 
total empty
2013-05-02 00:22:54
príspevok od: lu_boss
...farebna fotografia je este starsia, nez ruske snimky, co spominas.
Tento princip sa snazili vyuzit i filmari (na tri jednofarebne kotuce natocit film, pricom ich spojenim by vznikol farebny). Neujalo sa, jednoducho pridrahe. Hoci, kvalita fimlu najstabilnejsia.
To ze je nejaky princip znamy, este neznamena, ze je v praxi pouzitelny.

Nuz ano, trosku si utahujem, mas pravdu. Ja som len tak trosku skeptik aj pokial ide o teorie, ze vsetko je inak ako si myslime.
Ono, ten konzumny svet kurvitka a neustale nove a nove veci - daju sa uviest priklady, ked si vyrobcovia dobre popalili prsty - co napriklad take 3D TV, ktorym sa nadari ? Su ich plne predajne, nepoznam cloveka, co by ho mal doma.
Ja áno, a nepatri medzi strednú vrstvu, ešte pred dvoma rokmy som si skúšal točiť na na jeho 3D kamere Panasonic, a potom to prepojil na 3D telku z kamery cez HDMI kábel, bolo to úchvatné,potom pustil nejaké ukážky z 3D filmov, a ešte sme si zahrali 3D hry cez playstation, a to je fakt už ako droga hrať 3D hry,silne návykové. Hodnota-cena tých veci ma hodila rýchlo naspäť na zem. Jednoducho tie novinky prichádzajú rýchlejšie ako je to človek schopný absorbovať, ako je schopný na nich zarobiť. Nebudem si predsa nový televízor kupovať každý rok. To je ten marketing-biznis. Technológie prichádzaju a odchádzaju, aby sa vrátili dokonalejšie.
-Pravda je taká,že telky zaniknú,nahradia ich holografické projekcie.
-Mnohé technológie čakajú na vycibrenie do dokonalosti,ale to neznamená,že sa o nich nevedelo,napr. stereo nahrávka bola objavená a nahratá už v 1936 roku,ale prvé vinyly sa stereo lysovali až po 1965 roku.
Prehľadné aluminium bolo objavené už dávno,v 70-rokoch v prvých celovečerných Startrekoch zachraňovali veľerybu a dali ju do akvarka z prehľadného aluminia, až po roku 2000 sa začalo využívať v praxi- v automobilke Audi myslím,takých príkladov je veľa, veľa info bolo publikovaných len v určitých časopisoch-knihách a verejnosť o tom nevedela....
 
frenkygoo
2013-05-03 14:09:46
No vysledkom je fakt, ze objektiv canonu je slaby, chcelo by to porovnatelny objektiv ako ma fijina. asi je to zbytocne uz pisat sem. Ten pancace sklamal teda riadne, pri vyreze teda najme.
 
JohnNewton
2013-05-03 14:41:01
príspevok od: frenkygoo
No vysledkom je fakt, ze objektiv canonu je slaby, chcelo by to porovnatelny objektiv ako ma fijina. asi je to zbytocne uz pisat sem. Ten pancace sklamal teda riadne, pri vyreze teda najme.
Sklo to nezachráni, ten čip je tiež neikde úplne inde

www.ephoto.sk/galeria/k-blogu/909/?index=83
 
dalay-lamma
2013-05-06 16:31:36
príspevok od: total empty
Príliš to zľahčuješ a robíš si stoho srandu, čítal som tu v jednom vlákne o prvých farebných fotkách z Ruska z roku 1910.
http://www.boston.com/bigpicture/2010/08/russia_in_color_a_century_ago.html

...a už vtedy rusi prišli na tkzv. bayerova masku, súčasť všetkých digi foťakov, bez ktorej by fotku boli len čb.
Vela technologii existuje dlhu dobu len ako ciste teoreticky koncept a caka na vhodne podmienky pre realizaciu (cena suciastok, miniaturizacia, vypoctova kapacita, atd.). Napr. technologia pouzita nedavno v Lytro kamerach ma pociatky uz v roku 1908 (http://en.wikipedia.org/wiki/Light-field_camera). Takisto su dolezite dostupne vyrobne technologie (seriova vyroba, chybovost). Vyrobca musi byt schopny vyrobit danu vec za taku cenu, aby nasiel odbyt, inak to zostane len pri prototype. A vyvoj produktu tiez daku dobu trva, takze sa nove technologie neuplatnia ihned (viz. napr. e-ink).
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-05-07 06:57:43
Príjemný a hlavne praktický test, uplne sa stotožňujem, mne vyšlo vlastne to isté.
 

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované