Schneealpe - WINDBERG (1.903 m n.m.)

Mapa výstupu na Windberg.

Vďaka turistickému klubu JAMP (www.tkjamp.sk), ktorý sme našli na internete a na ktorého výlet sme sa s kamarátkou Majkou prihlásili, mám možnosť ponúknuť vám ďalšie príjemné fotomiesto v neďalekom Rakúsku. Cieľom našej cesty sa stáva kopec s príznačným názvom Windberg. Nachádza sa vo východnej časti Severných vápencových Álp, známych ako Schneealpe. Spolu s ešte vzdialenejšou časťou Veitschalpe patrí táto horská oblasť do podcelku Mursteger Alpen - vysoko položená náhorná planina obkolesená strmými skalnými zrázmi a svahmi. Ak ste milovníkmi ticha a ľudoprázdnej horskej krajiny, rozhodne si pri tejto túre prídete na svoje.

Výstupová etapa roklinou Lohmgraben.

Z dedinky Altenberg a.d. Rax vedie značka najprv po ceste, neskôr širokým lesným chodníkom a asi po pol hodine sa dostávame do doliny, ktorá sa stále viac a viac zužuje, až sa napokon akoby celá uzatvára. Okolo nás sa zo všetkých strán tiahnu prudké úbočia rokliny Lohmgraben. Stúpame strmšími serpentínami až do žľabu, kde prejdeme na jeho druhú stranu a strmo v kosodrevine vystúpame až na hranu planiny, pod chatu Schneealpen haus. Tu je možné sa najprv občerstviť a neskôr pokračovať na Windberg. V našom prípade sa však obloha dramaticky zaťahuje, preto občerstvenie prenecháme na neskôr a cez veľkú náhornú „jamu", okolo salašov, stúpame pohodlným mäkkým trávnatým chodníkom k nášmu cieľu. Tu máme v prípade dobrého počasia nádherný výhľad na okolité svahy a doliny. My sa v túto chvíľu kocháme približujúcimi sa mrakmi, obliekame si teplé oblečenie, odfotíme vrcholovú fotografiu a pomerne rýchlo sa vraciame dole.

Pohľad na Windbergh.

V Schneealpen hause si dávame chutné pivo s teplou polievkou a zostupujeme chodníkom vedúcim cez snehové pole až na južnú časť planiny. Serpentínami štrkovej cesty schádzame popri bivakovej chate Kutatsch až na parkovisko mýtnej vysokohorskej cesty. O kúsok nižšie štrkovú cestu opúšťame a strmými lesnými serpentínami sa dostávame až k statku Lurgbauerovcov, ktorý sa nachádza neďaleko nášho východiskového bodu.

Pohľad z vrchola Windbergu.

Vrcholové foto.

Pre zopakovanie, tu je naša trasa aj s výškovými a časovými hodnotami ešte raz:

Altenberg a.d. Rax 782m - Lurgbauer 850 m - Lohmgraben - Schneealpen hause 1.788 m - Windberg 1.903 m - Kutatsch hutte 1.700 m - Altenberg a.d. Rax 782 m.

Doba výstupu 3-4 h, doba zostupu 3-4 h, celkový čas aj s prestávkami na občerstvenie 8-9 h. Z Bratislavy je dobré vyraziť skoro ráno, v našom prípade to bola 6. hodina ranná, späť sme sa vrátili okolo 8. hodiny večernej.

Scheealpen Hause.

Šťastnú cestu a silné svaly a pľúca. A samozrejme dobré svetlo :-)