Západom USA 2.časť - NP Yosemite

Prebúdzame sa, predmestie San Francisca, tretí deň v USA. Vonku je hmla, maximálne nefotogenické počasie. Chceli sme vyfotiť rannú panorámu San Francisca, ale zas z toho nič nebude. Dáme si sprchu a pobalíme sa. Smer Národný park Yosemit, alebo anglicky NP Yosemite. Cestou sa však ešte ideme zastaviť na nákup. Treba kúpiť vodu, jedlo a ja, po predošlých neúspechov s opravovaním statívu, kedy som zhodnotil, že treba novú matičku, si idem kúpiť núdzový statív.

Sme v Amerike a tak počítame s tým, že obchody budú otvorené stále. Opúšťame San Francisco a za mestom, alebo lepšie povedané súborom viacerých miest, zastavujeme u jedného z obchodných centier ala naše Tesco. S otváracími hodinami sme sa pomýlili. Obchody otvárajú až o 10:00. Do tohto času zostáva niečo cez hodinu. Narušuje to náš plán, už ráno sme sa zdržali v meste kvôli hustej premávke. Ešteže tu je Wallmart, kde nakupujeme potraviny a pitie. Kúsok ďalej je športový obchod, kde si Radek ide pozrieť bundu. Môj Best Buy, kde si chcem kúpiť statív je ale stále zatvorený. Konečne ho otvoria a ja kupujem núdzový statív za cca 50 eur. Za tú cenu mám ale veľa muziky. Chalani kupujú redukciu na zásuvku, lebo sme ju zabudli doma. Všetko nakúpené, vyrážame smerom na NP Yosemite.

Konečne zažívame aj miestne diaľnice. Sú naozaj veľké a miestami majú aj 6 prúdov (na každej strane). Krajina sa mení na planinatú. Škoda, že zas uviazneme v hustej premávke. Na smerovníkoch sa objaví NP Yosemite a tak schádzame z diaľnice a ideme už len po klasickej dvojprúdovej ceste, tá sa miestami mení na štvorprúdovú.

Na diaľnici.

Okolitá krajina.

V jednom z mnohých miest sa zastavujeme vo Fast-Foode Taco Bell, kde si dáme asi za 5 eur obrovské menu. Sme najedení, môžeme pokračovať. Krajina je čoraz viac kopcovitá a stúpame pomaly do hora. Po menšej zastávke pri jednej z priehrad smerujeme už prudko hore do hôr.

Menšia miestna priehrada.

Moc nám to nepríde, ale to, že všade okolo sú ihličnaté lesy a nadmorská výška prekročila hranicu 1000mnm značí, že za chvíľu stúpime do národného parku. Tak sa aj stane. Vstup do parku. Stanica správcov Parku. Pretože parky tu sú spoplatnené kúpime si zvýhodnenú ročnú pernamentku. Dostaneme noviny parku, kde sú aj informácie o programoch, túrach, parku a stručná mapa. Prvý náš cieľ je najznámejší a najúchvatnejší výhľad na panorámu. Cestou sa nám naskytne pár krásnych vyhliadok. Avšak ten najkrajší výhľad je naozaj z Tunnel View. Krásne údolie a naokolo kopce a skaly. Napravo sa vypína El Capitan, kde je najťažšia skalolezecká stena na svete. Napravo zas 188 metrové vodopády Bridalveil Fall. No neskutočná nádhera. Škoda len toho počasia. Žiadne svetlo, hnusný opar v pozadí hmla a oblaky. Čo sa však čudujeme, v San Franciscu nebolo o nič lepšie a tu sme vyššie. Ale aký to je kus od San Francisca...

Prvé stretnutie s Yosemitom.

Známy Tunnel View, počasie naozaj neprialo.

Detail na Bridalveil Fall.

Detail Half Dome.

Naša ďalšia zastávka sú  Yosemite Falls. Jedná sa o jedny z najväčších vodopádov, aké tu sú. Májú 739 metrov. Cestou si urobíme ešte pár zastávok a urobíme pár prechádzok okolo rieky Merced. Naozaj okolité kopce sú krásne. Atmosféru dotvárajú všade prítomne veveričky, ktoré nám robia spoločnosť.

Miestne veveričky.

Pohľad na okolité skaly a rieku Merced.

Jeseň v plnom prúde.

Odpočívadlá, ktorých tu je veľa.

Vodopády zblízka nevyzerajú tak veľkolepo ako zďaleka. Chalani zostanú dole a ja sa vyštverám až k vodopádom. Samozrejme to je len kúsok k nim. Dole je veľa kaskád a ja sa dostanem len jednej z nich. Spoločnosť mi robia „veveričky“ a naokolo lezúci horolezci. Od vodopádov je pekný výhľad. Škoda, že sa zošerilo, idem ku chalanom, chceme stihnúť ešte Glacier Point.

Pohľad na spodnú časť vodopádov.

Kamarátky mi zas robia spoločnosť, nič ale nedostanú.

Skalolezci v akcii, aj keď už sa zošeruje.

Slniečko zapadá a jeden z najkrajších výhľadov, ktoré uvidím.

Chalani sú naštvaní. Trvalo mi to dlhšie ako malo. Chceme vidieť ešte Glacier Point, ale počasie sa pokazilo, zatiahlo sa a je už šero. Kým sa dostaneme na odbočku ku Glacier Point je počasie už úplne hrozné. Vydáme sa teda mimo park smerom na NP Sequoia. Cestou stretneme ešte ďalšie zvieratko a to kojota.

Kojot, vyfotený za jazdy.

Postupne opúšťame park. Husté lesy ustupujú a nahrádza ich kopcovitá krajina. Medzitým sa zošerí. Cieľ našej cesty je Fresno, kde chceme prespať. Tam dorazíme, ubytujeme sa v Motel 6. Hygiena, nabitie bateriek a spánok. Ďalší deň v západnom USA. Trošku sklamaní, pretože sa spojilo viac okolností a tak sme v Národnom parku Yosemit pobudli menej ako sme plánovali. Hlavne, to počasie nám veľmi nepraje. Zajtra NP Sequoia. Hádam bude počasie omnoho krajšie...