Hore
Súťaže

Vyhodnotenie PORTRÉT - fotografická súťaž s Tamronom

2011-03-24 08:30:00 | Komentáre 90 | Počet videní (14357)
Zdieľajte článok Upozorni priateľov Vytlačiť

Spolu so spoločnosťou Penta Slovensko, dovozcom a distribútorom objektívov Tamron, sme pred časom vyhlásili súťaž o najkrajší portrét. Veľmi nás teší váš veľký záujem, do súťaže ste prihlásili neuveriteľných 1790 fotografii.

 

 

Porota zložená z redaktorov portálu ePhoto.sk a zástupcu spoločnosti Penta Slovensko mala ťažku úlohu. Bodovaním sme napokon vybrali víťaznú fotografiu, ktorou je Vek od Aleša Tomisa. Výherca získava  Hlavnú cenu: - jeden z objektívov Tamron AF 60 F2 Di II LD (IF) SP Macro alebo Tamron AF 90 F2,8 Di SP Macro, podľa vlastného výberu.

Pre zaujímavosť uverejňujeme aj fotografie, ktoré sa umiestnili na druhom a treťom mieste. Rozdiel medzi prvými dvomi fotografiami bol jediný bod.

 

Hlavnou cenou je jeden z týchto dvoch výborných makroobjektívov Tamron.

 

 

1. miesto: Vek

Autor: Aleš Tomis, Stará Turá

 

http://www.ephoto.sk/sutaze/portret---fotograficka-sutaz-s-tamronom/?photo=1755

 

2. miesto: Haze

Autor: Jakub Križo, Bratislava

 

http://www.ephoto.sk/sutaze/portret---fotograficka-sutaz-s-tamronom/?photo=110

 

3. miesto: Červenovláska

Autor: Branislav Boďa, Partizánske

 

http://www.ephoto.sk/sutaze/portret---fotograficka-sutaz-s-tamronom/?photo=50

 

Víťaz hlasovania ephoťákov

Všetci registrovaní užívatelia mali možnosť súťažné fotografie komentovať a bodovať. Rozhodli sme sa oceniť aj autora najbodovanejšej fotografie. Bohužiaľ aj v tejto súťaži sa niektorí rozhodli súťažiť mimo pravidiel fair-play a najväčší počet bodov získala, nečestným spôsobom, fotografia Portret_PU. Redakcia sa rozhodla túto fotografiu zo súťaže hlasovania užívateľov vyradiť.

 

Užívateľom portálu ePhoto.sk sa najviac páčila fotografia “Červenovláska” od Branislava Boďa, ktorá zabodovala aj v užšom výbere redakcie, kde skončila na peknom treťom mieste. Braňo od nás získava poukážku v hodnote 50€ na nákup v predajnom štúdiu www.ephotoshop.sk.

 

 

Ďakujeme všetkým, ktorí sa súťaže zúčastnili. Gratulujeme výhercom a tešíme sa na vás, opäť pri nejakej ďalšej fotosúťaži. Ďakujeme spoločnosti Penta Slovensko, ktorá do súťaže poskytla hlavnú cenu, objektív Tamron a predajnému štúdiu www.ephotoshop.sk, ktoré venovalo cenu pre autora fotografie s najväčším počtom bodov.

Sútaž sa skončila

Zdieľajte článok
Ohodnoďte článok
0.0 z 5

Zobraziť: Všetky | Hodnotené | Nehodnotené | Moje
       Zoradiť podľa: Pridania | Hodnotenia | Komentárov | Zobrazení
 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
wayne
2011-03-24 08:43:29
S rozhodnutim poroty sa stotoznujem a kvitujem vyradenie nespravodlivo bodovanej fotografie. Paci sa mi, ze redakcia nie je voci takymto praktikam slepa.

Vyhercom blahozelam.

 
petraFOTO
2011-03-24 08:59:03
Srdecne blahozelam vitazom,je to zasluzene.
 
sankiakis
ocenenie redakciou 2011-03-24 09:06:22
Stary clovek v cb
 
trizzo
2011-03-24 09:10:20
Srdecne gratulujem vitazom... Buduci rok to budem ja )))))))))))))))))
 
Tomyno
2011-03-24 09:20:47
Gratulujem tiež víťazovi, prvé miesto úplne zaslúžene
 
piggee
2011-03-24 09:51:11
vitazom gratulujem, je fajn, ze tu foto vyradili. Inac rad by som si kukol z toho aj suroviny, bez uprav
 
martinkoegres
2011-03-24 09:52:49
Gratulujem, mne sa najviac páči fotka umiestnená na 2. mieste
 
tomis.ales
2011-03-24 10:21:09
Diky za gratulacie. Tiez gratulujem autorom na druhom a tretom mieste.
Som rad ze zo sutaze vyhodili toho necestneho samoklikaca a vyhrala to Cervenovlaska, o ktorej som si myslel, ze asi vyhra.
Este pripomeniem ze prvu fotku treba rozkliknut, totiz jej skutocna vyska je len 720px. a tak teraz posobi neostro.
 
j.a.r.o.
2011-03-24 10:21:33
Pekné portrétiky. Gratulujem víťazom!
 
vojtech
2011-03-24 10:28:32
gratulujem vitazovi a nech sluzi...myslim novy objektiv .
 
Gerry
2011-03-24 10:31:54
vitazom gratulujem...
 
XonanymX
2011-03-24 10:38:12
Pohoda. Vitazia kvalitne fotky a zdravy rozum.
 
brki
2011-03-24 10:39:29
myslím, že vyhrali kvalitné fotky, gratulujem víťazom
 
bebekexo
ocenenie redakciou 2011-03-24 12:34:41
Chcem sa poďakovať všetkým ephoťákom, ktorí mi dali hlas a aj redakcii za výber mojej fotografie do prvej trojky
 
topartphoto
2011-03-24 12:42:04
Ja by som asi nevedel vybrat z tolkeho mnozstva...este ze to nebola moja uloha, ale s vysledkom som celkom zmiereny a koniec koncov aj spokojny
 
kalerab
2011-03-24 13:36:38
Pekne fotky, naozaj, napriek tomu mi neda sa spytat:
Kolko z tych vitaznych fotiek nevzniklo v atelieri a nepresli vyraznym post-procesom, ergo ci teda bola sutaz urcena profikom, alebo amaterom?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-03-24 13:42:20
príspevok od: kalerab
Pekne fotky, naozaj, napriek tomu mi neda sa spytat:
Kolko z tych vitaznych fotiek nevzniklo v atelieri a nepresli vyraznym post-procesom, ergo ci teda bola sutaz urcena profikom, alebo amaterom?
Dnes aj amater moze mat doma maly atelier. Co sa tyka vybavenia, tak rozdieli medzi amatermi a profikmi sa postupne stieraju, rovnako aj dovednosti.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-03-24 13:48:28
príspevok od: Karol Srnec
Dnes aj amater moze mat doma maly atelier. Co sa tyka vybavenia, tak rozdieli medzi amatermi a profikmi sa postupne stieraju, rovnako aj dovednosti.
Hej, Karol má pravdu - ja si o sebe myslím, aký som ja profík a moja žena, úplný amatér, mi často vraví, že sa musím ešte veľa snažiť, aby to bolo dobré...
 
Dawid1213
2011-03-24 14:13:50
Gratulujem
 
KuboKrizo
2011-03-24 14:44:13
fiiiha, dakujem moc (hlavne asi redakcii) vobec som necakal ze by som mohol skoncit na druhom mieste ))) a inac bolo to fotene cez leto u kamosa na balkone jedno svetlo bola stolna lampa a druhe svetlo bolo co sa pouziva na kameru cize ziadna extra vybavicka DAKUJEM ESTE RAZ!
 
tomis.ales
2011-03-24 15:15:26
príspevok od: kalerab
Pekne fotky, naozaj, napriek tomu mi neda sa spytat:
Kolko z tych vitaznych fotiek nevzniklo v atelieri a nepresli vyraznym post-procesom, ergo ci teda bola sutaz urcena profikom, alebo amaterom?
Moja vznikla v obyvacke s lacnym zeriavovym stojanom, 50cm skladacim softboxom a odrazkom za spolu cca 120€. Mohol som pouzit aj lacnu zrkadlovku s lacnym teleobjektivom a obyc. manualnym bleskom. V tomto rozliseni by nikto nepoznal rozdiel. Takze je to dosiahnutelne aj v amaterskych podmienkach.
A co sa tyka postprocesu, ano je tam, a je ho tam dost. Ale sak ked mam moznost to urobit naco vahat? Aj za ery filmu sa pouzivali rozne techniky retuse a kolorovania a podobne.
Fotku som urobil iba kvoly tejto sutazi asi 5 hodin pred koncom sutaze.
 
tomis.ales
2011-03-24 15:20:02
Dakujem porote za verdikt a este raz Karolovi ze mi vcera veelmi zdvihol naladu a premenil vcerajsi den na sviatok. Tak happy som uz dlho nebol
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-03-24 15:35:36
Som rad, ze ste nam tu povedali aj tajomstvo ukuchtenia vasich fotografii.
 
Anena
2011-03-24 18:16:23
Gratulujem vyhrali faj foecky.
 
AdMich
2011-03-24 18:34:12
gratulujem! krasne foto, zasluzena vyhra a velka inspiracia!!!
 
leto
2011-03-24 18:51:04
výborné všetky tri!
GRATULUJEM
 
markato1
2011-03-24 20:41:29
pekne fotky,tiez gratulujem
 
veronikaS
2011-03-24 20:42:11
no krasne gratulujem vsetkym vitazom !! a ja som tiez rada ze ste aj prezradili, ako fotky vznikli, ma to znieslo na zem
 
slavmiro
2011-03-24 20:48:22
príspevok od: tomis.ales
Moja vznikla v obyvacke s lacnym zeriavovym stojanom, 50cm skladacim softboxom a odrazkom za spolu cca 120€. Mohol som pouzit aj lacnu zrkadlovku s lacnym teleobjektivom a obyc. manualnym bleskom. V tomto rozliseni by nikto nepoznal rozdiel. Takze je to dosiahnutelne aj v amaterskych podmienkach.
A co sa tyka postprocesu, ano je tam, a je ho tam dost. Ale sak ked mam moznost to urobit naco vahat? Aj za ery filmu sa pouzivali rozne techniky retuse a kolorovania a podobne.
Fotku som urobil iba kvoly tejto sutazi asi 5 hodin pred koncom sutaze.
Na jednej strane je pekne ze si uprimne si rozkryl postup.
V mojich ociach si to vsak zabil a utvrdil ma v tom ze s rozhodnim poroty sa asi nestotoznujem. Ja som ten lubivy PP zacuchal uz z dialky, ale ked si teraz este dopisal ze to je inscenovany umely portret, vytvoreny narychlo v obyvacke koli tejto sutazi, tak to je pre mna priam nepochopitelne. Fakt skoda straty tej povodnej domienky autenticity. Novy sefredaktor sa nikdy netaji zalubou v silnej technickej manipulacii fotografie, v tom bol Julo pre mna umiernenejsi.
Ale predaj techniky zivi tuto youth komunitu a tento portal, takze je to mozno aj na mieste. Skoda ze to duchovno ustupuje, ale zijeme materialisticku dobu, co uz.
Gratulujem starej mame k vitazstvu!
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-03-24 21:13:37
príspevok od: slavmiro
Na jednej strane je pekne ze si uprimne si rozkryl postup.
V mojich ociach si to vsak zabil a utvrdil ma v tom ze s rozhodnim poroty sa asi nestotoznujem. Ja som ten lubivy PP zacuchal uz z dialky, ale ked si teraz este dopisal ze to je inscenovany umely portret, vytvoreny narychlo v obyvacke koli tejto sutazi, tak to je pre mna priam nepochopitelne. Fakt skoda straty tej povodnej domienky autenticity. Novy sefredaktor sa nikdy netaji zalubou v silnej technickej manipulacii fotografie, v tom bol Julo pre mna umiernenejsi.
Ale predaj techniky zivi tuto youth komunitu a tento portal, takze je to mozno aj na mieste. Skoda ze to duchovno ustupuje, ale zijeme materialisticku dobu, co uz.
Gratulujem starej mame k vitazstvu!
Musis mat velmi nestastny zivot. Tak nepochopeny.
 
Špagetka
2011-03-25 00:33:13
krasne portrety...autorom gratulujem
 
Rastislav
2011-03-25 08:12:59
príspevok od: slavmiro
Na jednej strane je pekne ze si uprimne si rozkryl postup.
V mojich ociach si to vsak zabil a utvrdil ma v tom ze s rozhodnim poroty sa asi nestotoznujem. Ja som ten lubivy PP zacuchal uz z dialky, ale ked si teraz este dopisal ze to je inscenovany umely portret, vytvoreny narychlo v obyvacke koli tejto sutazi, tak to je pre mna priam nepochopitelne. Fakt skoda straty tej povodnej domienky autenticity. Novy sefredaktor sa nikdy netaji zalubou v silnej technickej manipulacii fotografie, v tom bol Julo pre mna umiernenejsi.
Ale predaj techniky zivi tuto youth komunitu a tento portal, takze je to mozno aj na mieste. Skoda ze to duchovno ustupuje, ale zijeme materialisticku dobu, co uz.
Gratulujem starej mame k vitazstvu!
Pôvodne som sa nechcel zapájať do diskusie, ale konečne tu niekto aj oponoval a nezaradil sa do davu. V podstate súhlasím, víťazné fotky nie sú podľa môjho gusta, ale rešpektujem aj rozhodnutie poroty (nič iné mi ani neostáva). Ako sa hovorí proti gustu...Samozrejme víťazné fotky sú pekné a ťažko im niečo vytknúť, hlavne po technickej stránke. Mne trochu vadí tá prehnaná ostrosť, kedy vidieť každý pór a vrásku, impaktovejšie by to bolo viac soft a druhá fotka mi pripadá, neviem či to môžem tak nahlas, ale prečo nie, ako reklama na závislosť, možno to len neviem pochopiť, lebo som nefajčiar. A ešte jedna pripomienka. V propozíciach sa hovorilo niečo o bokehu, ako dôležitej súčasti portrétu. Spĺňajú víťazné fotky túto požiadavku? Toľko môj názor. Nechcel som dehonestovať prácu ani fotografov ani poroty, len vyjadriť slušne svoj názor. Verím, že viete zniesť aj kritické slová a rešpektovať aj iné názory.
 
tomis.ales
2011-03-25 08:39:15
príspevok od: slavmiro
Na jednej strane je pekne ze si uprimne si rozkryl postup.
V mojich ociach si to vsak zabil a utvrdil ma v tom ze s rozhodnim poroty sa asi nestotoznujem. Ja som ten lubivy PP zacuchal uz z dialky, ale ked si teraz este dopisal ze to je inscenovany umely portret, vytvoreny narychlo v obyvacke koli tejto sutazi, tak to je pre mna priam nepochopitelne. Fakt skoda straty tej povodnej domienky autenticity. Novy sefredaktor sa nikdy netaji zalubou v silnej technickej manipulacii fotografie, v tom bol Julo pre mna umiernenejsi.
Ale predaj techniky zivi tuto youth komunitu a tento portal, takze je to mozno aj na mieste. Skoda ze to duchovno ustupuje, ale zijeme materialisticku dobu, co uz.
Gratulujem starej mame k vitazstvu!
Ja ti nerozumiem, tak mam moznosti, ktore posunu fotku dalej a ja ich nemam vyuzit? Asi si nepochopil obrovsky potencial digitalnej fotografie. Mozno ta prekvapim, ale aj ked fotis do Jpg, tak uz tam je postproces. Keby neexistoval postproces asi by som sa venoval geologii, ako som vzdy chcel, lebo na surove RAW sa casto neda moc pozerat.
99% vsetkych portretov vzniklo umyselne a a vacsina ma postproces. Nie je v tomto pripade jedno ci ta fotka vznikla nahodne pred rokom alebo umyselne 5 hodin pred koncom sutaze? Tak takuto myslienku som ani necakal, ze by niekoho mohla napadnut. A ani nepochopil. Je to portret a urobil som ho ja, to bola podmienka sutaze.
Neberiem ti tvoj nazor, ze sa nestotoznujes s vysledkom.
Pekny den
 
slavmiro
2011-03-25 08:39:49
príspevok od: Rastislav
Pôvodne som sa nechcel zapájať do diskusie, ale konečne tu niekto aj oponoval a nezaradil sa do davu. V podstate súhlasím, víťazné fotky nie sú podľa môjho gusta, ale rešpektujem aj rozhodnutie poroty (nič iné mi ani neostáva). Ako sa hovorí proti gustu...Samozrejme víťazné fotky sú pekné a ťažko im niečo vytknúť, hlavne po technickej stránke. Mne trochu vadí tá prehnaná ostrosť, kedy vidieť každý pór a vrásku, impaktovejšie by to bolo viac soft a druhá fotka mi pripadá, neviem či to môžem tak nahlas, ale prečo nie, ako reklama na závislosť, možno to len neviem pochopiť, lebo som nefajčiar. A ešte jedna pripomienka. V propozíciach sa hovorilo niečo o bokehu, ako dôležitej súčasti portrétu. Spĺňajú víťazné fotky túto požiadavku? Toľko môj názor. Nechcel som dehonestovať prácu ani fotografov ani poroty, len vyjadriť slušne svoj názor. Verím, že viete zniesť aj kritické slová a rešpektovať aj iné názory.
Dakujem za ojedinelu podporu a vyborny postreh k poziadavkam bokehu. K cigarete som sa radsej nevyjadroval.
 
slavmiro
2011-03-25 08:48:18
príspevok od: Karol Srnec
Musis mat velmi nestastny zivot. Tak nepochopeny.
Pan sefredaktor, ja som v poho a zostanem radsej obcas nepochopeny. Osobne nemam pocit ze treba ist vzdy za kazdu cenu so stadom. Preto si sem tam dovolim polemizovat, mozno mam na to vek a skusenost a mozno aj nie. Cas ukaze, tak ako v minulosti ukazal moju opravnenu pochybnost pri technicky dokonalych fotografii chrobace a zvieratiek od jedneho "milovnika" nemanipulovanej fotografie. Skoda tich thumbnailov obsiahnutych v exife s kliestami..

Zelam celej redakcii prisnejsie oko pri vybere fotografii ci uz v clankoch alebo sutaziach. Tento portal si zasluzi udrzat vysoku uroven. Musim vas pochvalit za zverejnenie clanku na pokracovanie ohladom safari fotoalbumu graafa Eszterhazyho. Ten je super.
 
philips
2011-03-25 08:48:37
príspevok od: slavmiro
Dakujem za ojedinelu podporu a vyborny postreh k poziadavkam bokehu. K cigarete som sa radsej nevyjadroval.
suhlasim
 
Rastislav
2011-03-25 09:03:47
príspevok od: philips
suhlasim
Som rád, že sme neostali iba dvaja.
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-03-25 09:27:47
suhlas so Slavomirom a Rastislavom
 
KuboKrizo
2011-03-25 09:47:19
K tej cige....neni to ciga za prve za druhe je nefajciar a za tretie nechapem preco to berete tak vazne? vsak je to iba fotenie je to zabava, ked to budes brat takto vazne budes len viac nestastny (nepochopeny ......why so serious?
 
slavmiro
2011-03-25 09:59:51
príspevok od: istvic
suhlas so Slavomirom a Rastislavom
-vdaka, dobre svetlo Ti!
 
Rastislav
2011-03-25 10:05:44
príspevok od: KuboKrizo
K tej cige....neni to ciga za prve za druhe je nefajciar a za tretie nechapem preco to berete tak vazne? vsak je to iba fotenie je to zabava, ked to budes brat takto vazne budes len viac nestastny (nepochopeny ......why so serious?
Po prvé: vyzerá to ako ciga , po druhé: vyzerá ako vychutnávajúci fajčiar a po tretie: nikto nehovoril že je z výsledkov nešťastný a už vôbec nikoho netrápi, že je nepochopený, jedine ak by niekoho trápilo že tí čo si myslia, že sú nepochopení, nechápu, ako si môže niekto myslieť, že ich trápi, že sú nepochopení, iba ak by ich trápilo, že má niekto iný názor a preto si myslia, že musia byť pochopení, lebo si myslia že sú nepochopení a pritom má na vec niekto iba odlišný názor. Tak ak toto niekto pochopí, tak to nepochopím .
 
KuboKrizo
2011-03-25 11:03:19
ako s tou cigou si to docela nepochopil myslel som tim jointa uz ked to mam takto napisat aby bolo jasno
 
anton julény
2011-03-25 11:04:49
príspevok od: tomis.ales
Ja ti nerozumiem, tak mam moznosti, ktore posunu fotku dalej a ja ich nemam vyuzit? Asi si nepochopil obrovsky potencial digitalnej fotografie. Mozno ta prekvapim, ale aj ked fotis do Jpg, tak uz tam je postproces. Keby neexistoval postproces asi by som sa venoval geologii, ako som vzdy chcel, lebo na surove RAW sa casto neda moc pozerat.
99% vsetkych portretov vzniklo umyselne a a vacsina ma postproces. Nie je v tomto pripade jedno ci ta fotka vznikla nahodne pred rokom alebo umyselne 5 hodin pred koncom sutaze? Tak takuto myslienku som ani necakal, ze by niekoho mohla napadnut. A ani nepochopil. Je to portret a urobil som ho ja, to bola podmienka sutaze.
Neberiem ti tvoj nazor, ze sa nestotoznujes s vysledkom.
Pekny den
v GIS systémoch, a teda aj v geológii, sa používajú okrem iného postupy, ktoré sú spoločné, v mnohých prípadoch rovnaké ako postupy pri spracovaní digitálnej fotografie.
 
bebekexo
ocenenie redakciou 2011-03-25 11:05:40
Pripájam aj ja link na originálnu fotku http://photoart.sk/linkedelsewhere/IMG_0237.jpg

Podľa mňa tá podmienka boheku ako tu ktosi vyžadoval vyššie (či je splnená) je holý nezmysel. To je ako povedať niekomu aby ti podal ruku a predtým mu ich uviazať za chrbát. Toto nebola súťaž v jadrovej fyzike ale v kreativite a osobnom prejave a ten nemôžeš uviazať na oprátku. Inak by to bolo o ničom.
Takisto tie výhrady k PP mi prídu zcestné. To mi zase príde ako tvrdiť, že podľa teba by sa rýchlostné preteky mali robiť na autách zo 70tych rokov, lebo tá elektronika čo je v nich teraz je o ničom a už to nie je také, ako sa ti to páčilo.

Hold veci sa menia s časom, zvykajte si. Za 5 rokov takúto súťaž možno vyhrá portrét ktorý bude kombinácia 3D renderu a fotografie...
 
Rastislav
2011-03-25 11:14:53
príspevok od: KuboKrizo
ako s tou cigou si to docela nepochopil myslel som tim jointa uz ked to mam takto napisat aby bolo jasno
no ešte lepšie
 
tomis.ales
2011-03-25 13:57:22
príspevok od: bebekexo
Pripájam aj ja link na originálnu fotku http://photoart.sk/linkedelsewhere/IMG_0237.jpg

Podľa mňa tá podmienka boheku ako tu ktosi vyžadoval vyššie (či je splnená) je holý nezmysel. To je ako povedať niekomu aby ti podal ruku a predtým mu ich uviazať za chrbát. Toto nebola súťaž v jadrovej fyzike ale v kreativite a osobnom prejave a ten nemôžeš uviazať na oprátku. Inak by to bolo o ničom.
Takisto tie výhrady k PP mi prídu zcestné. To mi zase príde ako tvrdiť, že podľa teba by sa rýchlostné preteky mali robiť na autách zo 70tych rokov, lebo tá elektronika čo je v nich teraz je o ničom a už to nie je také, ako sa ti to páčilo.

Hold veci sa menia s časom, zvykajte si. Za 5 rokov takúto súťaž možno vyhrá portrét ktorý bude kombinácia 3D renderu a fotografie...
Presne taketo prirovnanie, ako s tymi zavodmi, som hladal!
 
donrosko
2011-03-25 14:05:41
Gratulujem vytazom. Super fotky.
 
tomis.ales
2011-03-25 14:09:50
príspevok od: Rastislav
Pôvodne som sa nechcel zapájať do diskusie, ale konečne tu niekto aj oponoval a nezaradil sa do davu. V podstate súhlasím, víťazné fotky nie sú podľa môjho gusta, ale rešpektujem aj rozhodnutie poroty (nič iné mi ani neostáva). Ako sa hovorí proti gustu...Samozrejme víťazné fotky sú pekné a ťažko im niečo vytknúť, hlavne po technickej stránke. Mne trochu vadí tá prehnaná ostrosť, kedy vidieť každý pór a vrásku, impaktovejšie by to bolo viac soft a druhá fotka mi pripadá, neviem či to môžem tak nahlas, ale prečo nie, ako reklama na závislosť, možno to len neviem pochopiť, lebo som nefajčiar. A ešte jedna pripomienka. V propozíciach sa hovorilo niečo o bokehu, ako dôležitej súčasti portrétu. Spĺňajú víťazné fotky túto požiadavku? Toľko môj názor. Nechcel som dehonestovať prácu ani fotografov ani poroty, len vyjadriť slušne svoj názor. Verím, že viete zniesť aj kritické slová a rešpektovať aj iné názory.
A teda fotky zbrani ja akoze reklama na zabijanie? Fotky vyhladevenych deti v Afrike je reklama na nejaku pokrocilu dietu? ????? Co toto ma spolocne s fotografiou?
Uprimne povedane, tesil som sa ze zacne tatako debata, ja sa totiz strasne rad vadim
 
donrosko
2011-03-25 14:49:28
príspevok od: donrosko
Gratulujem vytazom. Super fotky.
Vsetkym sa ospravedlnujem. Samozrejme som myslel, vitazom )))
 
noik
ocenenie redakciou 2011-03-25 15:30:12
príspevok od: bebekexo
Pripájam aj ja link na originálnu fotku http://photoart.sk/linkedelsewhere/IMG_0237.jpg

Podľa mňa tá podmienka boheku ako tu ktosi vyžadoval vyššie (či je splnená) je holý nezmysel. To je ako povedať niekomu aby ti podal ruku a predtým mu ich uviazať za chrbát. Toto nebola súťaž v jadrovej fyzike ale v kreativite a osobnom prejave a ten nemôžeš uviazať na oprátku. Inak by to bolo o ničom.
Takisto tie výhrady k PP mi prídu zcestné. To mi zase príde ako tvrdiť, že podľa teba by sa rýchlostné preteky mali robiť na autách zo 70tych rokov, lebo tá elektronika čo je v nich teraz je o ničom a už to nie je také, ako sa ti to páčilo.

Hold veci sa menia s časom, zvykajte si. Za 5 rokov takúto súťaž možno vyhrá portrét ktorý bude kombinácia 3D renderu a fotografie...
Dufam ze nie...ze az tvoje oko a hlava, si z dvojpriestoru urobi to, na co je fotografia usposobena.
Je dobre si pozriet Avatar v s 3D okuliarmi. Tiez tie meniace fotograficke ramy...ci ako to nazvat mna neoslovuju. Podla mna, stale ma cenu papyrus najdeny v Egypte, a tak aj fotka, zavesena na papieri na stene. Aj ked pokrok nezastavis...z mobilnych telefonov velkosti tehiel sme sa za 15 rokov posunuli uplne do inej sfery.
Co sa tu riesi okolo vitaznych fotografii...oslovila ma trojka a dvojka. Svoju vlastnu staru mamu by som mal rad v maksich tonoch, zahmleni...dofke. Tak si ku ako dieta pamatam...
A co sa jedna fajciarov a spomenuteho problemu. Pacia sa mi fotky s cigaretou... mozno kvoli atmosfere (aj ked autor uviedol, ze to ciga nie je). Nemam vsak rad vratit sa domov totalne za...smradeny z nejakeho posedenia. Nie je to konspiracia...cisla sa vsak nedozvieme, kolko sa vyda na liecbu statom ochoreni sposobenych fajcenim, a na druhej strane, kolko stat zarobi na predaji tabakovych vyrobkov. Myslim si, ze ten tabak, je pre stat viac potrebny, ako to proklamovane zdravie a hrube napisy na skatulkach: Fajcenie sposobuje rakovinu... Tie cisla by ma skutocne zaujimali... To ze si niekto drbe zdravie, cigaretou a aj ja platim zdravotne poistenie... No neviem...mam sa hnevat?
Na tuto temu by si mali ludia skor pozriet film The Insider. s R. Crowom. Mimochodom podla skutocnej udalosti., kde dokazoval, ze ludia su navykovi na papieri, v ktorom je cigareta balena, lebo ten sa specialne maca v navykovych latkach.
http://www.imdb.com/title/tt0140352/

Ale to som uz uletel do inych sfer
To ze autor urobil vitazny snimok 5 hodin pred koncom sutaze?? Kalkul, sikovnost? Mal by to skusit v nejakej reklamnej firme
Az cas preveri tu fotku. Momentalne asi oslovil ludi, porotu a takyto je trend. Zvyknite si, alebo zacnite fotit na pin holu.
Ja som si tu svoju poskladal pred troma tyzdnami
Dobre svetlo vsetkym...
 
Cyril
2011-03-25 15:50:08
Gratulujem vitazom
Moji favoriti ostali hlboko pod ciarou "vylosovanej" trojky, to je vsak nepodstatne

 
Rastislav
2011-03-25 18:19:59
príspevok od: bebekexo
Pripájam aj ja link na originálnu fotku http://photoart.sk/linkedelsewhere/IMG_0237.jpg

Podľa mňa tá podmienka boheku ako tu ktosi vyžadoval vyššie (či je splnená) je holý nezmysel. To je ako povedať niekomu aby ti podal ruku a predtým mu ich uviazať za chrbát. Toto nebola súťaž v jadrovej fyzike ale v kreativite a osobnom prejave a ten nemôžeš uviazať na oprátku. Inak by to bolo o ničom.
Takisto tie výhrady k PP mi prídu zcestné. To mi zase príde ako tvrdiť, že podľa teba by sa rýchlostné preteky mali robiť na autách zo 70tych rokov, lebo tá elektronika čo je v nich teraz je o ničom a už to nie je také, ako sa ti to páčilo.

Hold veci sa menia s časom, zvykajte si. Za 5 rokov takúto súťaž možno vyhrá portrét ktorý bude kombinácia 3D renderu a fotografie...
Čo sa týka toho bokehu treba si prečítať propozície súťaže, ja som si ho nevymyslel. Beriem že nemusí byť, ale keď už o ňom tak písali mohli vybrať aspoň jednu, ktorá by ho mala ukážkový. Čo sa týka tých pretekov, je tam toľko tých obmedzení. . . Takže to prirovnanie trochu nesedí. Ak by obmedzenia neboli tak už formule majú raketové motory.
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-03-25 19:18:40
no prispejem aj ja troskou vody do mlyna.. Vitazom samozrejme gratulujem

Najviac co ma prekvapilo a kludne poviem ze celkom nemilo bolo ze prva vitazna fotka bola odfotena 5 hodin pred koncom sutaze kvoli tejto sutazi. Nechcem kazit vitazovi radost ja len pisem cisto svoj nazor. Na tej fotke je presne vidno ze clovek ktory to fotil vie ako to dnes vo svete funguje, na to vsadil a aj vyhral. Je to skor take trocha smiesne pre mna, ze staci ist vyslapanymi chodnickami a uspech je zaruceny. Mozno by som to skor nazval ze je to smutne ako smiesne ale mna to smutnym nerobi takze pohoda Velmi pochybujem ze pani na fotke mala taky vyraz v skutocnosti a fotograf jej namieril fotak do tvare v nejakom momente kedy sa mu podarilo zachytit nejaku super emociu. Podla mna je to hrane, zatvar sa takto. daj ruky takto, oci otvor takto, ano super toto vyzera tak ako chcem, cvak. Je to nieco podobne akoby vyhrala fotka z cirkusu s cvicenymi zvieratami a clovek ktory sedi 20 hodin denne v kryte v tazkych podmienkach caka na svoj zaber a aj nieco velmi zaujimave odfoti, tak ostane nepovsimnuty. Pre mna automaticky ten prvy vitazny zaber nema nijaku ale absolutne nijaku autenticitu. Skor mi to pride ako fraska ktoru porota samozrejme nemohla tusit. Bez urazky

Druhemu zaberu nerozumiem aj ked je zaujimvy. Fotograf povie ze model je nefajciar a na fotke nie je cigareta, ale prve co ma napadne ked sa pozriem na fotografiu a aj ked sa na nu dlhsie pozeram tak tam vidim pozitok z fajcienia ani sa mi nechce verit ze sa na fotke nefajci..cize fotografia vlastne vyjadruje nieco zvlastne ako pozitok z dymu ktory ide z prstov..trocha zvlastne

Tretia fotka je fajna taktiez akurat ten postprocess je na mna velmi silny co sice nie je problem, tak isto davam silny postprocess ale na niektorych miestach ta pokozka vyzera velmi zvlastne akoby ani tej mladej babe nepatrila

Tolko moj nazor..
 
Rastislav
2011-03-25 19:48:10
príspevok od: tomis.ales
A teda fotky zbrani ja akoze reklama na zabijanie? Fotky vyhladevenych deti v Afrike je reklama na nejaku pokrocilu dietu? ????? Co toto ma spolocne s fotografiou?
Uprimne povedane, tesil som sa ze zacne tatako debata, ja sa totiz strasne rad vadim
Ja sa strašne nerád hádam, ale rád polemizujem, ale len s tými, čo vedia prijať iný názor bez vadenia.
 
KuboKrizo
2011-03-25 21:06:45
príspevok od: tomatito
no prispejem aj ja troskou vody do mlyna.. Vitazom samozrejme gratulujem

Najviac co ma prekvapilo a kludne poviem ze celkom nemilo bolo ze prva vitazna fotka bola odfotena 5 hodin pred koncom sutaze kvoli tejto sutazi. Nechcem kazit vitazovi radost ja len pisem cisto svoj nazor. Na tej fotke je presne vidno ze clovek ktory to fotil vie ako to dnes vo svete funguje, na to vsadil a aj vyhral. Je to skor take trocha smiesne pre mna, ze staci ist vyslapanymi chodnickami a uspech je zaruceny. Mozno by som to skor nazval ze je to smutne ako smiesne ale mna to smutnym nerobi takze pohoda Velmi pochybujem ze pani na fotke mala taky vyraz v skutocnosti a fotograf jej namieril fotak do tvare v nejakom momente kedy sa mu podarilo zachytit nejaku super emociu. Podla mna je to hrane, zatvar sa takto. daj ruky takto, oci otvor takto, ano super toto vyzera tak ako chcem, cvak. Je to nieco podobne akoby vyhrala fotka z cirkusu s cvicenymi zvieratami a clovek ktory sedi 20 hodin denne v kryte v tazkych podmienkach caka na svoj zaber a aj nieco velmi zaujimave odfoti, tak ostane nepovsimnuty. Pre mna automaticky ten prvy vitazny zaber nema nijaku ale absolutne nijaku autenticitu. Skor mi to pride ako fraska ktoru porota samozrejme nemohla tusit. Bez urazky

Druhemu zaberu nerozumiem aj ked je zaujimvy. Fotograf povie ze model je nefajciar a na fotke nie je cigareta, ale prve co ma napadne ked sa pozriem na fotografiu a aj ked sa na nu dlhsie pozeram tak tam vidim pozitok z fajcienia ani sa mi nechce verit ze sa na fotke nefajci..cize fotografia vlastne vyjadruje nieco zvlastne ako pozitok z dymu ktory ide z prstov..trocha zvlastne

Tretia fotka je fajna taktiez akurat ten postprocess je na mna velmi silny co sice nie je problem, tak isto davam silny postprocess ale na niektorych miestach ta pokozka vyzera velmi zvlastne akoby ani tej mladej babe nepatrila

Tolko moj nazor..
je to trava ne ciga, preto som povedal ze je nefajciar(..akoze nevydareny vtip), hulit jointa a fajcit cigo je trochu rozdiel hh (a tento kamos nemal konkretne tabakovu cigaretu nikdy v hube) dufam ze to uz chapes jak som to myslel ....mne pride celkom nelogicke si uzivat dym ktory ide z prstov (wtf???) ...ale ked to podla teba moja fotka vyjadruje tak to si potom zabil.
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-03-25 21:11:49
príspevok od: KuboKrizo
je to trava ne ciga, preto som povedal ze je nefajciar(..akoze nevydareny vtip), hulit jointa a fajcit cigo je trochu rozdiel hh (a tento kamos nemal konkretne tabakovu cigaretu nikdy v hube) dufam ze to uz chapes jak som to myslel ....mne pride celkom nelogicke si uzivat dym ktory ide z prstov (wtf???) ...ale ked to podla teba moja fotka vyjadruje tak to si potom zabil.
aha tak uz rozumiem..no iba nedavno som totiz videl video ako urobit aby si trenim prstov urobil dym..to malo byt akoze kuzlo ... tak mi to toto pripomenulo
 
tomis.ales
2011-03-25 21:21:11
príspevok od: tomatito
no prispejem aj ja troskou vody do mlyna.. Vitazom samozrejme gratulujem

Najviac co ma prekvapilo a kludne poviem ze celkom nemilo bolo ze prva vitazna fotka bola odfotena 5 hodin pred koncom sutaze kvoli tejto sutazi. Nechcem kazit vitazovi radost ja len pisem cisto svoj nazor. Na tej fotke je presne vidno ze clovek ktory to fotil vie ako to dnes vo svete funguje, na to vsadil a aj vyhral. Je to skor take trocha smiesne pre mna, ze staci ist vyslapanymi chodnickami a uspech je zaruceny. Mozno by som to skor nazval ze je to smutne ako smiesne ale mna to smutnym nerobi takze pohoda Velmi pochybujem ze pani na fotke mala taky vyraz v skutocnosti a fotograf jej namieril fotak do tvare v nejakom momente kedy sa mu podarilo zachytit nejaku super emociu. Podla mna je to hrane, zatvar sa takto. daj ruky takto, oci otvor takto, ano super toto vyzera tak ako chcem, cvak. Je to nieco podobne akoby vyhrala fotka z cirkusu s cvicenymi zvieratami a clovek ktory sedi 20 hodin denne v kryte v tazkych podmienkach caka na svoj zaber a aj nieco velmi zaujimave odfoti, tak ostane nepovsimnuty. Pre mna automaticky ten prvy vitazny zaber nema nijaku ale absolutne nijaku autenticitu. Skor mi to pride ako fraska ktoru porota samozrejme nemohla tusit. Bez urazky

Druhemu zaberu nerozumiem aj ked je zaujimvy. Fotograf povie ze model je nefajciar a na fotke nie je cigareta, ale prve co ma napadne ked sa pozriem na fotografiu a aj ked sa na nu dlhsie pozeram tak tam vidim pozitok z fajcienia ani sa mi nechce verit ze sa na fotke nefajci..cize fotografia vlastne vyjadruje nieco zvlastne ako pozitok z dymu ktory ide z prstov..trocha zvlastne

Tretia fotka je fajna taktiez akurat ten postprocess je na mna velmi silny co sice nie je problem, tak isto davam silny postprocess ale na niektorych miestach ta pokozka vyzera velmi zvlastne akoby ani tej mladej babe nepatrila

Tolko moj nazor..
Ja som to napisal naschval, ze som tu fotku urobil 5 hodin pred ukoncenim. A pravdivo. Chcem tym poukazat na tie reci, ze portret MUSI byt vyjadrenim nejakej realnej emocie a nemoze byt reprodukovany a hrany. Takze moze a je. Nikto z vas vsetkych sa nidy nepozera na filmy? Myslite si ze je to vsetko realna skutocnost??? Toto bola sutaz portretov, nie skutocnych pribehov, nenapisal som pod fotku, ze tato zena sa prave modli, lebo jej syn je uz tri dni nezvestny niekde na uzemi kde sa bojuje. A neboj, radost mi nekazis, prave naopak, tvoje riadky ma iba povzbudili, vazne
Som zvedavy keby som napisal ze to bola momentka a velmi silny okamih v zivote tejto zeny. Verim, ze by som mal na svojej strane polovicu ludi, ktorym sa to nepaci.
Na rozdiel od niektorych svetovych dokumentarnych fotografov a agentur neklamem a pisem rovno: je to strojeny portret a vobec sa za to nehanbim.
 
tomis.ales
2011-03-25 21:26:12
príspevok od: Rastislav
Ja sa strašne nerád hádam, ale rád polemizujem, ale len s tými, čo vedia prijať iný názor bez vadenia.
Viem prijat iny nazor, len sa s nim nestotoznujem.
Prave kvoly takymto rozdielom je svet fotografie taky bohaty.
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-03-25 21:28:24
príspevok od: tomis.ales
Ja som to napisal naschval, ze som tu fotku urobil 5 hodin pred ukoncenim. A pravdivo. Chcem tym poukazat na tie reci, ze portret MUSI byt vyjadrenim nejakej realnej emocie a nemoze byt reprodukovany a hrany. Takze moze a je. Nikto z vas vsetkych sa nidy nepozera na filmy? Myslite si ze je to vsetko realna skutocnost??? Toto bola sutaz portretov, nie skutocnych pribehov, nenapisal som pod fotku, ze tato zena sa prave modli, lebo jej syn je uz tri dni nezvestny niekde na uzemi kde sa bojuje. A neboj, radost mi nekazis, prave naopak, tvoje riadky ma iba povzbudili, vazne
Som zvedavy keby som napisal ze to bola momentka a velmi silny okamih v zivote tejto zeny. Verim, ze by som mal na svojej strane polovicu ludi, ktorym sa to nepaci.
Na rozdiel od niektorych svetovych dokumentarnych fotografov a agentur neklamem a pisem rovno: je to strojeny portret a vobec sa za to nehanbim.
no sak to je v pohode ze to berieme sportovo..ja som len chcel poukazat na to ze si isiel naschval za tym co leti a aj ti to vyslo.. bravoo ..v dobrom..ukazal si nam vsetkym aj porotcom o com to je... aj ked ja som to davno vedel..
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-03-25 21:34:44
Čítam tu nejaké negatívne názory na to, že autor víťaznej foto nafotil záber 5 hodín pred ukončením súťaže... Pokladám od neho za férové, že to povedal. Mohol povedať čokoľvek iné a nikto by nehlesol...
Mne jeho počínanie pripomenulo to klasické Veni, vidi vici...
Za to, že profesionál vie, ako na vec, ho nemožno ale odsudzovať... Ja osobne jeho husársky kúsok obdivujem...
Ináč, kto už skúšal fotiť starých ľudí, ten potvrdí, aké je to ťažké a nafotiť takýchto ľudí v nestráženom okamihu dokáže asi len málokto, niečo by nám o tom vedel povedať už zosnulý umelec Excellencia FIAP Martin Martinček. Lenže, koľko máme u nás takých Martinčekov...?
 
beholder
2011-03-25 21:35:48
...myslím si, že podstatné je to...ako fotka (výsledný produkt, dielo) na nás pôsobí....nie ako a za akých podmienok vznikla..........tu mám pocit, že tlačíte na autorov aby sa cítili akosi previnilo za to, že si dovolili byť kreatívnymi trebars aj inscenáciou.......(výtky voči cigarete ma skutočne pobavili)

.....autenticitu a výpovednú hodnotu treba hľadať v iných žánroch...trebars v reportáži alebo dokumentaristike....


...víťazom srdečne gratulujem...
 
b.a.f.o.a.r.t.
2011-03-25 21:47:00
príspevok od: tomis.ales
Ja som to napisal naschval, ze som tu fotku urobil 5 hodin pred ukoncenim. A pravdivo. Chcem tym poukazat na tie reci, ze portret MUSI byt vyjadrenim nejakej realnej emocie a nemoze byt reprodukovany a hrany. Takze moze a je. Nikto z vas vsetkych sa nidy nepozera na filmy? Myslite si ze je to vsetko realna skutocnost??? Toto bola sutaz portretov, nie skutocnych pribehov, nenapisal som pod fotku, ze tato zena sa prave modli, lebo jej syn je uz tri dni nezvestny niekde na uzemi kde sa bojuje. A neboj, radost mi nekazis, prave naopak, tvoje riadky ma iba povzbudili, vazne
Som zvedavy keby som napisal ze to bola momentka a velmi silny okamih v zivote tejto zeny. Verim, ze by som mal na svojej strane polovicu ludi, ktorym sa to nepaci.
Na rozdiel od niektorych svetovych dokumentarnych fotografov a agentur neklamem a pisem rovno: je to strojeny portret a vobec sa za to nehanbim.
gratulujem bratm a nemaš náhodou okná otočené k lipe ?
 
tomis.ales
2011-03-25 22:18:06
príspevok od: tomatito
no sak to je v pohode ze to berieme sportovo..ja som len chcel poukazat na to ze si isiel naschval za tym co leti a aj ti to vyslo.. bravoo ..v dobrom..ukazal si nam vsetkym aj porotcom o com to je... aj ked ja som to davno vedel..
Sak ja som chcel poukazat na to iste. Bol som velmi zvedavy na nazory, ked napisem ze portret je strojeny a hrany. Pre mna je tento nazor ostatnych velmi dolezity a zaujimavy. Dava mi moznost poznat ako ludia vobec vnimaju fotografiu. Samozrejme som nikoho nechcel urazit alebo zavadzat. Porotcovia urcite vedia o co ide, vedia ze portret moze ale nemusi byt skutocnost. Ja neviem ako sa v skutocnosti ta babicka citila, taktiez neviem ako sa citila cervenovlaska a je mi to fuk. Dolezite je ako ta fotka posobi. Ako beholder napisal, toto nie je dokument, kde pravda za zaklad. Tiez mi je jedno ci tvoj hmyz na fotkach je zivy alebo nie , lebo to nie je podstatou tych fotiek.
 
tomis.ales
2011-03-25 22:18:37
príspevok od: b.a.f.o.a.r.t.
gratulujem bratm a nemaš náhodou okná otočené k lipe ?
Hmmm... fakt neviem co myslis...
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-03-25 22:24:34
príspevok od: tomis.ales
Sak ja som chcel poukazat na to iste. Bol som velmi zvedavy na nazory, ked napisem ze portret je strojeny a hrany. Pre mna je tento nazor ostatnych velmi dolezity a zaujimavy. Dava mi moznost poznat ako ludia vobec vnimaju fotografiu. Samozrejme som nikoho nechcel urazit alebo zavadzat. Porotcovia urcite vedia o co ide, vedia ze portret moze ale nemusi byt skutocnost. Ja neviem ako sa v skutocnosti ta babicka citila, taktiez neviem ako sa citila cervenovlaska a je mi to fuk. Dolezite je ako ta fotka posobi. Ako beholder napisal, toto nie je dokument, kde pravda za zaklad. Tiez mi je jedno ci tvoj hmyz na fotkach je zivy alebo nie , lebo to nie je podstatou tych fotiek.
sak ano beholder to napisal fajn.. Mne je jedno kto to ako strojil a podobne..ja len ze ty si sa az moc snazil napodobnit niecomu sucitnemu reportaznemu ta fotka uplne tak vyzera...a o tom hovorim..ze odfotis to tak lebo vies ze to ide a ono to ide..dokaz je tu
 
bebekexo
ocenenie redakciou 2011-03-25 22:57:08
príspevok od: beholder
...myslím si, že podstatné je to...ako fotka (výsledný produkt, dielo) na nás pôsobí....nie ako a za akých podmienok vznikla..........tu mám pocit, že tlačíte na autorov aby sa cítili akosi previnilo za to, že si dovolili byť kreatívnymi trebars aj inscenáciou.......(výtky voči cigarete ma skutočne pobavili)

.....autenticitu a výpovednú hodnotu treba hľadať v iných žánroch...trebars v reportáži alebo dokumentaristike....


...víťazom srdečne gratulujem...
Ďakujem
 
tomis.ales
2011-03-25 23:20:48
príspevok od: beholder
...myslím si, že podstatné je to...ako fotka (výsledný produkt, dielo) na nás pôsobí....nie ako a za akých podmienok vznikla..........tu mám pocit, že tlačíte na autorov aby sa cítili akosi previnilo za to, že si dovolili byť kreatívnymi trebars aj inscenáciou.......(výtky voči cigarete ma skutočne pobavili)

.....autenticitu a výpovednú hodnotu treba hľadať v iných žánroch...trebars v reportáži alebo dokumentaristike....


...víťazom srdečne gratulujem...
Diky.
Napisal si v piatich riadkoch, co som sa doteraz snazil napisat
 
Imiy
2011-03-26 02:04:37
Gratulujem víťazom , mojim favoritom bola foto " Facebook " ,,,
 
Rastislav
2011-03-26 07:18:42
príspevok od: tomis.ales
Viem prijat iny nazor, len sa s nim nestotoznujem.
Prave kvoly takymto rozdielom je svet fotografie taky bohaty.
No toto už je zmierlivejší tón. Stačilo napísať ďakujem za názor, ale nestotožňujem sa s ním. Je to normálne ak ľudia majú rozdielne názory a pohľady na vec. Gratulujem k výhre. Pekný deň.
 
barabea
2011-03-26 08:25:49
Gratulujem víťazom a tak tiež sa stotožňujem s porotou
 
tomis.ales
2011-03-26 10:54:17
príspevok od: Rastislav
No toto už je zmierlivejší tón. Stačilo napísať ďakujem za názor, ale nestotožňujem sa s ním. Je to normálne ak ľudia majú rozdielne názory a pohľady na vec. Gratulujem k výhre. Pekný deň.
Dakujem. Mozno to tak nevyznelo ale nechcel som byt nijako prchky alebo drzy. Z pisaneho textu sa neda tak dobre pochopit ton reci. Prajem vsetko dobre.
 
slavmiro
2011-03-26 20:08:26
príspevok od: tomatito
no prispejem aj ja troskou vody do mlyna.. Vitazom samozrejme gratulujem

Najviac co ma prekvapilo a kludne poviem ze celkom nemilo bolo ze prva vitazna fotka bola odfotena 5 hodin pred koncom sutaze kvoli tejto sutazi. Nechcem kazit vitazovi radost ja len pisem cisto svoj nazor. Na tej fotke je presne vidno ze clovek ktory to fotil vie ako to dnes vo svete funguje, na to vsadil a aj vyhral. Je to skor take trocha smiesne pre mna, ze staci ist vyslapanymi chodnickami a uspech je zaruceny. Mozno by som to skor nazval ze je to smutne ako smiesne ale mna to smutnym nerobi takze pohoda Velmi pochybujem ze pani na fotke mala taky vyraz v skutocnosti a fotograf jej namieril fotak do tvare v nejakom momente kedy sa mu podarilo zachytit nejaku super emociu. Podla mna je to hrane, zatvar sa takto. daj ruky takto, oci otvor takto, ano super toto vyzera tak ako chcem, cvak. Je to nieco podobne akoby vyhrala fotka z cirkusu s cvicenymi zvieratami a clovek ktory sedi 20 hodin denne v kryte v tazkych podmienkach caka na svoj zaber a aj nieco velmi zaujimave odfoti, tak ostane nepovsimnuty. Pre mna automaticky ten prvy vitazny zaber nema nijaku ale absolutne nijaku autenticitu. Skor mi to pride ako fraska ktoru porota samozrejme nemohla tusit. Bez urazky

Druhemu zaberu nerozumiem aj ked je zaujimvy. Fotograf povie ze model je nefajciar a na fotke nie je cigareta, ale prve co ma napadne ked sa pozriem na fotografiu a aj ked sa na nu dlhsie pozeram tak tam vidim pozitok z fajcienia ani sa mi nechce verit ze sa na fotke nefajci..cize fotografia vlastne vyjadruje nieco zvlastne ako pozitok z dymu ktory ide z prstov..trocha zvlastne

Tretia fotka je fajna taktiez akurat ten postprocess je na mna velmi silny co sice nie je problem, tak isto davam silny postprocess ale na niektorych miestach ta pokozka vyzera velmi zvlastne akoby ani tej mladej babe nepatrila

Tolko moj nazor..
malokedy sme sa zhodli, toto vsak rad podpisem. Vcelku podivne reagoval novy sefredaktor, osobnou invenciou voci mne.
 
seifi
2011-03-26 21:02:34
príspevok od: slavmiro
malokedy sme sa zhodli, toto vsak rad podpisem. Vcelku podivne reagoval novy sefredaktor, osobnou invenciou voci mne.
A čo sa to deje/dialo, že pán Srnec takto reagoval na tvoju debatu s autorom fotky ? Dosť osobne je to pojaté.
 
Pospo
2011-04-01 09:14:32
Mna by zaujimalo, ze ci existuje (verim ze hej) alebo ci je niekde vycapeny uzsi vyber. Svorka finalistov medzi ktorymi sa rozhodovalo. Bo som chcel spatne pokukat ze co bolo v sutazi, ale 18 stran kde je 70% (uprimne) nepodarkov sa mi listovat fakt nechce. Vdaka.
 
sunajn
2011-04-03 13:23:32
príspevok od: Karol Srnec
Musis mat velmi nestastny zivot. Tak nepochopeny.
Bolo by dobre keby sme videli aj do kuchyne poroty. Podľa akých kritérií robí výber. Víťazna fotka má ďaleko od toho aby bola víťazná. Nevidel som ostané, ale v poradí tretia výherná, predčí prvú o parsek.

Súhlas so slavmiro_m.
 
atiart
2011-04-03 20:31:35
... tiež sa pridám k opozícii ... nechcem uraziť autora, ani vziať mu chuť do ďalšej tvorby, ale kde by hodnotila porota znalcov portrétnej fotografie, tak tento neprejde ani cez prvý filter ...
 
pampúch
2011-04-03 21:24:54
fotka ktorá sa umiestnila ako tretia je asi TOP na tejto webke
 
rezen
2011-04-03 22:18:56
no reakcia šéfredaktora je zvláštna, a k súťaži.... je jedno ako a kedy vznikla fotografia, je to portrét ? je....tak nie je o čom.... porota vybrala a hotovo... reakcia ako keď niekto povie, že použil postproces alebo nie... každý ma právo ho použiť...veď preto sa to volá digitálna fotografia.... tak prečo nepoužiť?..... alebo to je závisť, že niekto vyhral ? ....hmmm......výhercom gratulujem
 
MartinaSvitanová
2011-04-04 22:03:58
Gratulujem výhercom - zaslúžené. Hlavne prvá
 
MudrNikon
2011-04-04 22:32:32
príspevok od: sankiakis
Stary clovek v cb
no práve
 
MudrNikon
2011-04-04 22:46:40
príspevok od: beholder
...myslím si, že podstatné je to...ako fotka (výsledný produkt, dielo) na nás pôsobí....nie ako a za akých podmienok vznikla..........tu mám pocit, že tlačíte na autorov aby sa cítili akosi previnilo za to, že si dovolili byť kreatívnymi trebars aj inscenáciou.......(výtky voči cigarete ma skutočne pobavili)

.....autenticitu a výpovednú hodnotu treba hľadať v iných žánroch...trebars v reportáži alebo dokumentaristike....


...víťazom srdečne gratulujem...
no mna teda víťazná fotka neoslovila na rozdiel od fotky na druhom mieste ... v každom prípade sú pindy ublížených "nevýťaziacich" pomerne trapné
 
atiart
2011-04-04 23:31:47
príspevok od: MudrNikon
no mna teda víťazná fotka neoslovila na rozdiel od fotky na druhom mieste ... v každom prípade sú pindy ublížených "nevýťaziacich" pomerne trapné
... opozícia výhrady má len voči víťaznej fotografii, ako aj Ty ... myslím že nikomu sa neublížilo, hlavne tomu nie, kto ani nesúťažil ... okrem teba nikto tu nepindá , len kto chcel tak vyjadril svoj názor k výsledku vyhodnotenia ....
 
MudrNikon
2011-04-05 00:00:22
príspevok od: atiart
... opozícia výhrady má len voči víťaznej fotografii, ako aj Ty ... myslím že nikomu sa neublížilo, hlavne tomu nie, kto ani nesúťažil ... okrem teba nikto tu nepindá , len kto chcel tak vyjadril svoj názor k výsledku vyhodnotenia ....
hm no jasné, toho sa drž
 
beholder
2011-04-05 11:27:12
príspevok od: MudrNikon
no mna teda víťazná fotka neoslovila na rozdiel od fotky na druhom mieste ... v každom prípade sú pindy ublížených "nevýťaziacich" pomerne trapné
...konkrétne som sa k žiadnej z fotografií nevyjadroval....mojim favoritom bola tiež iná fotografia....písal som komentár paušálne.......s verdiktom poroty sa nestotožňujem ,ale ho rešpektujem....
 
MudrNikon
2011-04-05 12:29:43
príspevok od: beholder
...konkrétne som sa k žiadnej z fotografií nevyjadroval....mojim favoritom bola tiež iná fotografia....písal som komentár paušálne.......s verdiktom poroty sa nestotožňujem ,ale ho rešpektujem....
jasné ja ho tiež rešpektujem .... len sa mi tvoj komentár zdal výstižný tak som sa pridal
 
atiart
2011-04-06 19:03:08
príspevok od: MudrNikon
hm no jasné, toho sa drž
... podrobnejšie som napísal svoj názor pod víťaznou fotografiou v galérii autora , a držím sa toho
 
atiart
2011-04-09 02:51:11
... inak tento ,, víťazný´´ rtrét už ukazujem svojím žiakom ako odstrašujúci príklad ... viem autor sa za to nepohnevá , on zato nemôže
 
kralik_j
2011-04-09 11:10:11
K umiestneniam gratulujem..

K uvedenym komentom musim povedat, ze pri samotnom hodneni je jedno za akych podmienok fotka vzysla. Malo by to byt zrejme uz pri jej vzhliadnuti. Ak prva fotka bola urobena na rychlo, je to vyslovene na sikovnosti autora, jeho nacasovani, premysleni. To ze vam tu odokryva ako to robil sa mu cudujem. V tomto smere suhlasim s belonderom a stratenym.Vysledny dojem z fotky nema robit jej detailny popis a nemal by byt ani znami pred hodnotenim, aby nezaujal(moznost zaujatosti poroty presnym cielenym mienenim) porotu pri hodnoteni. Preto som zastancom tu na ephote aby sa tie siahodlhe popisy komenty k fotke zverejnili az po jej obodovani, komente. Potom nech sa rozbalia siahodlhe recepty a pribehy. To by bolo zaujimave ako by sa z objektivizovalo hodnotenie.

Na vsetkych fotka je badatelny silny postprocess. A ku kazdej by som mal detailne vyhrady. Toto vlakno je vsak konstatovanie, prezentacia vysledov.

Mne osobne sa pacia a vedel by som si predstavit velky vytlacok z kazdej z nich a rad by som si ich pozrel vsetky v nejakej prijemnej galerii.




 
Dawid1213
2011-06-16 00:48:27
príspevok od: sankiakis
Stary clovek v cb
Mne sa páči viac tá Druha ...
 
Milstar
2011-06-16 05:47:08
Víťazom gratulujem, a teším sa na ďalšie takéto krásne portrety.
 




  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()