Jooj Staňku (ta to naozaj pekné meno... ), dnes nejako nevieme nájsť spoločnú reč, alebo si len možno mýlime termíny... Ja viem, že tvoj prvý príspevok nebol k mojej foto, ja som len vložil do debaty svoj pohľad na denný opar... A kolega Horal, mám taký pocit, práveže pochválil využitie aj iného svetla, než toho ranného či večerného... Nabudúce nám to pôjde lepšie pri pivku...
jooj ta asi tak dnes nam to nejde ale to som doplietola si ja myslel som si ze kolega Horla ti prave vycita vyuzivanie zlatohodinoveho svetla ale znovu precitani prispevku som uz pochopil ze to myslel naopak Ale nic aspon vidis ze som mal snahu še za tebe pobic
Chcel som to urobiť hneď ráno, ale nejako som pozabudol a musím, lebo ma niekto načape na hruškách...:
Veľmi som chcel mať v zábere žltú repku a v nej samozrejme kaplnku a súčasne i zelenú lúku, aby tam bol nejaký kontrast. Žiaľ, jedným záberom sa to nedá nafotiť, kaplnka je trochu ďalej, viac utopená v repke. Preto som urobil dva zábery, spojil ich do panorámy a potom jednoducho vystrihol trojuholník repky medzi kaplnkou a zelenou lúkou, ako keď sa zužujú nohavice. Kaplnka sa takto dostala na to miesto, kde som chcel... Potom som už len orezal panorámu na klasický formát a jasné, vyrovnal línie...
Nepokladám toto za montáž a preto som to ani neuvádzal v žánroch. Je to fotené z jedného miesta v tú istú sekundu...
Jooj Staňnku ta ty nechapeš co ja chapem (mena mame krasne ) Dam este raz pri mojom komente som vobec neopisoval tvoj opar na fotke a prekticjky som vobec nekomentoval tvoju pracu reagoval som len na prispevok kolego ktory ti vycital ze nevyuzivas ine denne svetlo ako to ranne alebo podvecerne snazil som sa mu vysvetlit preco to tak je Co sa tyka kladneho vyuzitia ostreho svetla tak v mojom prvom prispevku som ho tiez spomenul a uviedol aj par prikladovv lebo sam so videl tak ako aj ty par prac kde bolo taketo svetlo velmi dobre vyuzite v prospech fotografie
Jooj Staňku (ta to naozaj pekné meno... ), dnes nejako nevieme nájsť spoločnú reč, alebo si len možno mýlime termíny... Ja viem, že tvoj prvý príspevok nebol k mojej foto, ja som len vložil do debaty svoj pohľad na denný opar... A kolega Horal, mám taký pocit, práveže pochválil využitie aj iného svetla, než toho ranného či večerného... Nabudúce nám to pôjde lepšie pri pivku...
Stanko (aké pekné meno máme, ňe...?), na tejto mojej foto je práve ten tepelný opar, bolo dusno a búrka na spadnutie. Práve tento opar znížil viditeľnosť, čo je poznať na tom, že kopce vzadu nie sú brilantne vykreslené. Spolu s visiacimi búrkovým mrakmi sa snáď tento opar podpísal pod búrkovú atmo, ktorú som do foto chcel dostať... Čo sa týka prudkého a ostrého svetla, v tom s tebou súhlasím a tiež sa ho vystríham. No nechávam si v tom súhlasení s tebou trošku pootvorené zadné vrátka... lebo videl som už zábery, kde bolo prudké svetlo prínosom...
Jooj Staňnku ta ty nechapeš co ja chapem (mena mame krasne ) Dam este raz pri mojom komente som vobec neopisoval tvoj opar na fotke a prekticjky som vobec nekomentoval tvoju pracu reagoval som len na prispevok kolego ktory ti vycital ze nevyuzivas ine denne svetlo ako to ranne alebo podvecerne snazil som sa mu vysvetlit preco to tak je Co sa tyka kladneho vyuzitia ostreho svetla tak v mojom prvom prispevku som ho tiez spomenul a uviedol aj par prikladovv lebo sam so videl tak ako aj ty par prac kde bolo taketo svetlo velmi dobre vyuzite v prospech fotografie
nenasilny to pohlad.. tiež sa vraciam k dvom kaplnkam tu na spiši v okoli smižian... je to laska Už dlho sa snažim o nejaku zaujimavu dlhočasocku s kaplnkou ...a tu by to bolo pri extra oblacnosti a svetle dost dobre s pozadim tatier
Stanko ja som nepisal o tvojom konkretnom opare ktory ako ty pises sa dost casto vyuziva pri foteni ba je dokonca napomocny teda ranny opar alebo opar po dazdi.... naznacoval som na skodlivost ukazu ktory je sposobeny vplivom silneho slnka kedy je vzduch uz na tolko nahriaty ze vytvara neviem ci to spravne pomenujem tepelny opar ktory je zretelne vidiet v horucivh letnych dnoch a ten zmensuje viditelnest a preto je aj na skodu Tvoj opar mi vobec nevadil a prakticky v mojom popise som nehodnotil ani tvoju pracu sanzil som sa len kolegovy vysvetlit nevhodnost a skodlivost ostreho svetla vo fotografii
Stanko (aké pekné meno máme, ňe...?), na tejto mojej foto je práve ten tepelný opar, bolo dusno a búrka na spadnutie. Práve tento opar znížil viditeľnosť, čo je poznať na tom, že kopce vzadu nie sú brilantne vykreslené. Spolu s visiacimi búrkovým mrakmi sa snáď tento opar podpísal pod búrkovú atmo, ktorú som do foto chcel dostať... Čo sa týka prudkého a ostrého svetla, v tom s tebou súhlasím a tiež sa ho vystríham. No nechávam si v tom súhlasení s tebou trošku pootvorené zadné vrátka... lebo videl som už zábery, kde bolo prudké svetlo prínosom...
Mám rád debatu o fotkách a fotení pod fotkami a preto som rád, že sa pustili do diskusie Horal a Stani08... Tento záber nie je veru zlatohodinkový, ale ani prudko svetelný obedňajší... Je to fotené cca o 9-tej hodine a napriek tomu, že Stani píše o opare, ja som tento opar chcel využiť. Blížila sa poriadna búrka a túto predbúrkovú atmo som mal v pláne využiť. Lebo nerozumiem, prečo by sa aj s oparom nemohlo kalkulovať... To je taktiež prírodné čosi, podobne ako hmla či dážď či zlaté svetlo a fotograf krajinkár by mal aj s oparom, ako kompozičným prvkom, počítať...
Stanko ja som nepisal o tvojom konkretnom opare ktory ako ty pises sa dost casto vyuziva pri foteni ba je dokonca napomocny teda ranny opar alebo opar po dazdi.... naznacoval som na skodlivost ukazu ktory je sposobeny vplivom silneho slnka kedy je vzduch uz na tolko nahriaty ze vytvara neviem ci to spravne pomenujem tepelny opar ktory je zretelne vidiet v horucivh letnych dnoch a ten zmensuje viditelnest a preto je aj na skodu Tvoj opar mi vobec nevadil a prakticky v mojom popise som nehodnotil ani tvoju pracu sanzil som sa len kolegovy vysvetlit nevhodnost a skodlivost ostreho svetla vo fotografii
Mám rád debatu o fotkách a fotení pod fotkami a preto som rád, že sa pustili do diskusie Horal a Stani08... Tento záber nie je veru zlatohodinkový, ale ani prudko svetelný obedňajší... Je to fotené cca o 9-tej hodine a napriek tomu, že Stani píše o opare, ja som tento opar chcel využiť. Blížila sa poriadna búrka a túto predbúrkovú atmo som mal v pláne využiť. Lebo nerozumiem, prečo by sa aj s oparom nemohlo kalkulovať... To je taktiež prírodné čosi, podobne ako hmla či dážď či zlaté svetlo a fotograf krajinkár by mal aj s oparom, ako kompozičným prvkom, počítať...
Tento záber je klasickým dôkazom toho, že pridržiavažť sa ortodoxne ranného alebo večerného svetla (zlatá hodinka) nemusí byť to pravé a dá sa urobiť zaujímavý (svetelne) záber aj v inú dennú dobu, len to treba mať v oku.
myslim si ze nie je sam ktory vyuziva svetlo a dopady slnka prave v tychto casovych usekoch teda v case tebov spomenutej zlatej hodinky sam musi dobre vediet ze tvrda a ostre svetlo je pre fotografa neprijemne a to skoro vo vsetkych zanroch fotografie preto aj ten nazov zlata hodinka aj ked to nie len koli svetlu . Tebov spomenuta ina svetelna doba pocas dna sa da vyuzit ano ale urcite v inom rocnom bdoby kedy slnko nie je este tak ostre a dopada na zem pod inym nizsim uhlom a nevytvara skrz silnu intenzitu tepelny opar v ovzdusi cim sa znacne zmensuje viditelnost . Ale aj napriek tomu co som ti spomenul sa da urobit zaber aj v inu casovu dobu pocas dna ale tam ti musia byt napomocne aj ine faktory ktore by tento efekt tlmili mam na mysli trebars oblacnost alebo ine kompozicne miesto kde by boli vrhane trebars tiene co v tomto pripade a pri tomto Stanovom zabere nie je a preto by v tomto pripade bolo ostre svetlo znacne na skodu
Tento záber je klasickým dôkazom toho, že pridržiavažť sa ortodoxne ranného alebo večerného svetla (zlatá hodinka) nemusí byť to pravé a dá sa urobiť zaujímavý (svetelne) záber aj v inú dennú dobu, len to treba mať v oku.
Dlhšie som nič nepridal, nakopilo sa mi fotiek, tak aj dnes niečo pridávam.
Známa to kaplnka pri obci Spišská Teplica, vysiali okolo nej repku - no neodfoť to...
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchA kolega Horal, mám taký pocit, práveže pochválil využitie aj iného svetla, než toho ranného či večerného...
Nabudúce nám to pôjde lepšie pri pivku...
Veľmi som chcel mať v zábere žltú repku a v nej samozrejme kaplnku a súčasne i zelenú lúku, aby tam bol nejaký kontrast. Žiaľ, jedným záberom sa to nedá nafotiť, kaplnka je trochu ďalej, viac utopená v repke. Preto som urobil dva zábery, spojil ich do panorámy a potom jednoducho vystrihol trojuholník repky medzi kaplnkou a zelenou lúkou, ako keď sa zužujú nohavice. Kaplnka sa takto dostala na to miesto, kde som chcel... Potom som už len orezal panorámu na klasický formát a jasné, vyrovnal línie...
Nepokladám toto za montáž a preto som to ani neuvádzal v žánroch. Je to fotené z jedného miesta v tú istú sekundu...
Dam este raz pri mojom komente som vobec neopisoval tvoj opar na fotke a prekticjky som vobec nekomentoval tvoju pracu reagoval som len na prispevok kolego ktory ti vycital ze nevyuzivas ine denne svetlo ako to ranne alebo podvecerne snazil som sa mu vysvetlit preco to tak je
Co sa tyka kladneho vyuzitia ostreho svetla tak v mojom prvom prispevku som ho tiez spomenul a uviedol aj par prikladovv lebo sam so videl tak ako aj ty par prac kde bolo taketo svetlo velmi dobre vyuzite v prospech fotografie
A kolega Horal, mám taký pocit, práveže pochválil využitie aj iného svetla, než toho ranného či večerného...
Nabudúce nám to pôjde lepšie pri pivku...
Čo sa týka prudkého a ostrého svetla, v tom s tebou súhlasím a tiež sa ho vystríham. No nechávam si v tom súhlasení s tebou trošku pootvorené zadné vrátka... lebo videl som už zábery, kde bolo prudké svetlo prínosom...
Dam este raz pri mojom komente som vobec neopisoval tvoj opar na fotke a prekticjky som vobec nekomentoval tvoju pracu reagoval som len na prispevok kolego ktory ti vycital ze nevyuzivas ine denne svetlo ako to ranne alebo podvecerne snazil som sa mu vysvetlit preco to tak je
Co sa tyka kladneho vyuzitia ostreho svetla tak v mojom prvom prispevku som ho tiez spomenul a uviedol aj par prikladovv lebo sam so videl tak ako aj ty par prac kde bolo taketo svetlo velmi dobre vyuzite v prospech fotografie
Už dlho sa snažim o nejaku zaujimavu dlhočasocku s kaplnkou ...a tu by to bolo pri extra oblacnosti a svetle dost dobre s pozadim tatier
Čo sa týka prudkého a ostrého svetla, v tom s tebou súhlasím a tiež sa ho vystríham. No nechávam si v tom súhlasení s tebou trošku pootvorené zadné vrátka... lebo videl som už zábery, kde bolo prudké svetlo prínosom...
Tento záber nie je veru zlatohodinkový, ale ani prudko svetelný obedňajší... Je to fotené cca o 9-tej hodine a napriek tomu, že Stani píše o opare, ja som tento opar chcel využiť. Blížila sa poriadna búrka a túto predbúrkovú atmo som mal v pláne využiť. Lebo nerozumiem, prečo by sa aj s oparom nemohlo kalkulovať... To je taktiež prírodné čosi, podobne ako hmla či dážď či zlaté svetlo a fotograf krajinkár by mal aj s oparom, ako kompozičným prvkom, počítať...
Tento záber nie je veru zlatohodinkový, ale ani prudko svetelný obedňajší... Je to fotené cca o 9-tej hodine a napriek tomu, že Stani píše o opare, ja som tento opar chcel využiť. Blížila sa poriadna búrka a túto predbúrkovú atmo som mal v pláne využiť. Lebo nerozumiem, prečo by sa aj s oparom nemohlo kalkulovať... To je taktiež prírodné čosi, podobne ako hmla či dážď či zlaté svetlo a fotograf krajinkár by mal aj s oparom, ako kompozičným prvkom, počítať...
Ale aj napriek tomu co som ti spomenul sa da urobit zaber aj v inu casovu dobu pocas dna ale tam ti musia byt napomocne aj ine faktory ktore by tento efekt tlmili mam na mysli trebars oblacnost alebo ine kompozicne miesto kde by boli vrhane trebars tiene co v tomto pripade a pri tomto Stanovom zabere nie je a preto by v tomto pripade bolo ostre svetlo znacne na skodu