kšeftári so šteklivým tovarom

Body: 56.00    Videnia: 1444    Páči sa: 8

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
seifi
2024-01-23 22:05:01
z tohto tu ... https://shooterfiles.com/2016/03/33-street-photography-photos-from-4-days-in-bratislava-slovakia/
by som ponechal medzi street tak pocitovo ...
1/ 3/ 7/ 10/ 11/ 12/ 17/ 20/ 22/ 24/ 30/ 32/ 33
 
Jozef Macák
2024-01-23 20:55:53
príspevok od: seifi
vdaka za tvoj cas ; ano, nie vsetko by som od Walkera do street zaradil; nie vsetko odfotene na ulici je streetfoto; naopak, su fotografie nie z ulice, ktore by som pre moment, myslienku, vysledok stretu udalosti, atd. tam kludne pichol
nemam problem..rad sa o tom s tebou pobavim keďže nemas mysel uzavretu v nejakych starobilych klise
Presne tak ako vravis, street foto ani nahodou neni o tom ze je "z ulice" v klude to môže byť fotka niekde z vnútra...z baru, z obchodu alebo mimouličných destinácii, napr. z pláže. Je jedno kde je robena, ide o myšlienku.
Walkera som tu dal na ukážku kvoli tej Bratislave, vyfotenej trochu inak nez je vo slovenskych street foto kruchoch zvykle. Ma daleko lepsie serie, ale tak za 4 dni v BA tazko zaplnis tych jeho obligatnych 33 fotiek z mesta co navstivi. Ja by som z tej serie vybral tak 11, vela ich je tam do poctu. Len tak pre zaujimavost, ktore by si vyradil?
Btw, jeho web je super pomocka pre street fotku ak by ta to zaujimalo. Robi take street tutorialy z miest ktore navstivi, kde popisuje najlepsie miesta na fotenie. Velmi napomocna vec pre mna ako potulneho fotografa. Aj preto som ho tu zaradil, hoc neni zrovna TOP calss medzi streetkarmi (ale ani suflikant, kedze vyhral posledne lensculture street), malokto robi pre tuto komunitu tolko co on.
https://shooterfiles.com/start-here/
 
Jozef Macák
2024-01-23 20:34:24
príspevok od: Paladin25
"Odborníka" si nevšímaj ... vidím že už si sám spoznal jeho "odbornosť"

 
seifi
2024-01-23 19:24:03
vdaka za tvoj cas ; ano, nie vsetko by som od Walkera do street zaradil; nie vsetko odfotene na ulici je streetfoto; naopak, su fotografie nie z ulice, ktore by som pre moment, myslienku, vysledok stretu udalosti, atd. tam kludne pichol
 
Paladin25
2024-01-23 17:58:24
Zaujímavý kontrast
 
Paladin25
2024-01-23 17:38:22
"Odborníka" si nevšímaj ... vidím že už si sám spoznal jeho "odbornosť"

 
Jozef Macák
2024-01-23 16:34:44
príspevok od: Jozef Macák
To je inak celkom zaujímavá otázka. A asi nie tak úplne ľahko zodpovedateľná, keďže neni nejaká “oficialna” kategorizaciá a street fotku si v podstate každý vysvetľuje po svojom. A naviac som sa tu od odborníka dozvedel že ja ani nefotím street takže by som mal byť ticho, ale naprik tomu to skúsim.

Najlepšie asi bude si naštudovať tvorbu starých majstrov ala Cartier Bresson, Josef Koudelka a pod. a porovnať si to s aktuálnymi autormi, napr. Alex Webb, F.D Walker, Maciej Dakowicz

Prvý nie až tak dôležitý vizuálny rozdiel je že klasická streetka je takmer výhradne v ČB a moderná zas často vo farbe. Rozdielová charakteristická črta klasického streetu je ale skôr v jeho uhladenosťi, harmónii obrazu, dôraze na atmosferu, ktoré v modernej streetke až tak veľkú úlohu nemusia hrať. Nevravim že su ignorované, veľa aktuálnych autorov všetko toto vo svojej práci používa. Mnoho autorov to ale zas odsúva na druhú koľaj a zameriava sa na niečo iné, svojské.
Zas zopakujem definiciu ktorú som si osvojil (a jemne upravil) od Macieja (ktorého street workshopy vrele doporučujem) a podľa mňa pasuje na modernú streetku: “dobrý street by mal mať nejakú zápletku, nejaký “twist”, či už vo forme podobnosti nesúrodých vecí, nejakého protikladu, niečoho nečakaného, prekvapivého, tajomného, alebo zábavneho, divného… niečo čo ma trošku poškrabká po lebke a donúti ma povedat si: hmmmm”
Náhodne zopár fotiek čo ponúka moderný street ale v klasickom období by sa neujali (a mnoho fotografov povie že to neni street):
https://121clicks.com/wp-content/uploads/2017/10/forrest_walker_street_photographer_interview_121_clicks_14.jpg
https://upphotographers.com/wp-content/uploads/2019/07/Maciej_Dakowicz_029_coca_cola_india.jpg
https://leicaliker.files.wordpress.com/2013/03/pavel-1.jpg
https://www.ignant.com/wp-content/uploads/2018/04/ignant-photography-maciej-dakowicz-street-photo-04.jpg

alebo napriklad Walkerova prechádzka Bratislavou má zo všetkého čosi..farby, hajlajty, podobnosti, atď..obr. 5,19,20 vyborné ukážky modernej streetky.
https://shooterfiles.com/2016/03/33-street-photography-photos-from-4-days-in-bratislava-slovakia/

Ako si možeš všimnúť, nájdeš fotografov ktorí ti budu urputne na takéto fotky tvrdiť že “toto neni street”, fakt ale je že autori ktorých som spomenul vyhrávaju mnohé ceny v najprestýžnejších streetfoto súťažiach/festivaloch. Viacerých ocenených streetistov poznám osobne a fotil som s nimi…ale vraj teda asi ani nevedia čo vlastne fotia a asi im napíšem aby vrátili všetky tie ocenenia
Ono, nikde neni napísane že sa má človek zabarikádovať v nejakom štýle. Alebo že niečo je správne a niečo nie. Ja osobne rád kombinujem klasiku s modernými ujetosťami. Každému čo jeho je.
ephoto nevie robit linky v komentaroch, takze pripajam tych par ukazok takto
 
Jozef Macák
2024-01-23 16:24:16
príspevok od: seifi
a co charakterizuje moderny styl street fotografie ? celkom vazne ...
To je inak celkom zaujímavá otázka. A asi nie tak úplne ľahko zodpovedateľná, keďže neni nejaká “oficialna” kategorizaciá a street fotku si v podstate každý vysvetľuje po svojom. A naviac som sa tu od odborníka dozvedel že ja ani nefotím street takže by som mal byť ticho, ale naprik tomu to skúsim.

Najlepšie asi bude si naštudovať tvorbu starých majstrov ala Cartier Bresson, Josef Koudelka a pod. a porovnať si to s aktuálnymi autormi, napr. Alex Webb, F.D Walker, Maciej Dakowicz

Prvý nie až tak dôležitý vizuálny rozdiel je že klasická streetka je takmer výhradne v ČB a moderná zas často vo farbe. Rozdielová charakteristická črta klasického streetu je ale skôr v jeho uhladenosťi, harmónii obrazu, dôraze na atmosferu, ktoré v modernej streetke až tak veľkú úlohu nemusia hrať. Nevravim že su ignorované, veľa aktuálnych autorov všetko toto vo svojej práci používa. Mnoho autorov to ale zas odsúva na druhú koľaj a zameriava sa na niečo iné, svojské.
Zas zopakujem definiciu ktorú som si osvojil (a jemne upravil) od Macieja (ktorého street workshopy vrele doporučujem) a podľa mňa pasuje na modernú streetku: “dobrý street by mal mať nejakú zápletku, nejaký “twist”, či už vo forme podobnosti nesúrodých vecí, nejakého protikladu, niečoho nečakaného, prekvapivého, tajomného, alebo zábavneho, divného… niečo čo ma trošku poškrabká po lebke a donúti ma povedat si: hmmmm”
Náhodne zopár fotiek čo ponúka moderný street ale v klasickom období by sa neujali (a mnoho fotografov povie že to neni street):
https://121clicks.com/wp-content/uploads/2017/10/forrest_walker_street_photographer_interview_121_clicks_14.jpg
https://upphotographers.com/wp-content/uploads/2019/07/Maciej_Dakowicz_029_coca_cola_india.jpg
https://leicaliker.files.wordpress.com/2013/03/pavel-1.jpg
https://www.ignant.com/wp-content/uploads/2018/04/ignant-photography-maciej-dakowicz-street-photo-04.jpg

alebo napriklad Walkerova prechádzka Bratislavou má zo všetkého čosi..farby, hajlajty, podobnosti, atď..obr. 5,19,20 vyborné ukážky modernej streetky.
https://shooterfiles.com/2016/03/33-street-photography-photos-from-4-days-in-bratislava-slovakia/

Ako si možeš všimnúť, nájdeš fotografov ktorí ti budu urputne na takéto fotky tvrdiť že “toto neni street”, fakt ale je že autori ktorých som spomenul vyhrávaju mnohé ceny v najprestýžnejších streetfoto súťažiach/festivaloch. Viacerých ocenených streetistov poznám osobne a fotil som s nimi…ale vraj teda asi ani nevedia čo vlastne fotia a asi im napíšem aby vrátili všetky tie ocenenia
Ono, nikde neni napísane že sa má človek zabarikádovať v nejakom štýle. Alebo že niečo je správne a niečo nie. Ja osobne rád kombinujem klasiku s modernými ujetosťami. Každému čo jeho je.
 
Jozef Macák
2024-01-23 13:31:53
príspevok od: gytheio
Ja som nenapisal nikdy nic na TK tvojich fotografii a viem, ze si povedal na tu fotografiu, ze je slaba. Mne nevadi, ze je rozmaznuty na tej fotografii, pre mna je ta fotografia co sa TK tyka kvalitnejsia ako dnesna foto dna s tou svatoziarou okolo kostola Kde si nabral, ze klamem?
Ale ked si sa vyjadril, ze pre teba atmosfera je nepodstatna je zbytocne sa o tom bavit.
A ano viac krat si tu debatu ukoncil, mal si to spravit nekonfliktno, bolo by to ok
No, napriklad teraz klames znova...ze ja som tu debatu ukoncoval konfliktne? A just tu naschval zopakujem ako som skusal ukoncit vcera debatu na asi 5ty krat. Naozaj neviem ako VIAC nekonfliktne sa da debata ukoncit:

"pozri, cele je to o tom ze tebe sa paci nieco ine ako mne...
strasne si zakladas na atmosfere..dobre..mas rad klasickejsi street styl.
Ja preferujem modernejsi street..ktory sa od toho klasickeho uz davnejsie odklonil...kde na tej atmosfere castoktat vobec nezalezi.
Ja ta nejdem presviedcat ze sa ti maju pacit moje divnosti, alebo ze to je ten spravny styl...ale ty ma tiez nepresviecaj ze len hutna atmosfera je to prave a jedine...to s tebou nebudem nikdy suhlasit. (postrehol si vobec vlnu moderneho streetu? asi nie, lebo inak by si na tej klasickosti az tak nelypnul)
Neni ziadna univerzalna "pravda" ako musi street vypadat...je na nas aby sme si vybrali co sa nam paci"

a tymto koncim s tebou veskeru komunikaciu, tak ako som slubil
 
gytheio
2024-01-23 13:04:12
príspevok od: Jozef Macák
preco zas klames fabulujes a zavadzas?...ja som ti v tej diskusii povedal na moju vlastnu fotku ze je slaba, ja som rozhodne neni jesitny na svoje fotky

A hlavne: Ja som sa diskusiu viac krat snazil ukoncit zmierlivo, prvych asi 5 krat...v style ze mne sa paci nieco, tebe sa paci nieco ine. Na co si ty zakazdym utocil v style ze netusim co hovorim a neviem co je street a bla bla dokola. Proste PRETLACAL SVOJU PRAVDU. Zakazdym

Ale stacilo. Dalsia tvoja reakcia=blok=moj pekny den. Tak pokracuj
Ja som nenapisal nikdy nic na TK tvojich fotografii a viem, ze si povedal na tu fotografiu, ze je slaba. Mne nevadi, ze je rozmaznuty na tej fotografii, pre mna je ta fotografia co sa TK tyka kvalitnejsia ako dnesna foto dna s tou svatoziarou okolo kostola Kde si nabral, ze klamem?
Ale ked si sa vyjadril, ze pre teba atmosfera je nepodstatna je zbytocne sa o tom bavit.
A ano viac krat si tu debatu ukoncil, mal si to spravit nekonfliktno, bolo by to ok
 
Jozef Macák
2024-01-23 12:15:55
príspevok od: gytheio
Dam ti radu, nebut taky jesitny ohladne tvojich fotografii.. to zrovna o sile osobnosti fotografa nevypoveda.
A ty si zacal utocit na mna, mohol si hned rano napisat, ze to je tvoj styl, bolo by to ukoncene, tie tvoje prizemne poznamky to cele nastartovali.
preco zas klames fabulujes a zavadzas?...ja som ti v tej diskusii povedal na moju vlastnu fotku ze je slaba, ja som rozhodne neni jesitny na svoje fotky

A hlavne: Ja som sa diskusiu viac krat snazil ukoncit zmierlivo, prvych asi 5 krat...v style ze mne sa paci nieco, tebe sa paci nieco ine. Na co si ty zakazdym utocil v style ze netusim co hovorim a neviem co je street a bla bla dokola. Proste PRETLACAL SVOJU PRAVDU. Zakazdym

Ale stacilo. Dalsia tvoja reakcia=blok=moj pekny den. Tak pokracuj
 
gytheio
2024-01-23 12:13:00
príspevok od: Jozef Macák
Po jeden a pol dni ma to uz nebavi byt na teba slusny...hlavne to jak sa vehementne potrebujes donekonecna hadat aj potom co clovek ukonci zmierlivo diskusiu...
uz si mi na smiech tak si z teba robim prdel
neviem ci to vyzeralo, ze si z niekoho robis prdel
 
Jozef Macák
2024-01-23 12:08:46
príspevok od: gytheio
Naozaj nechapes? Robi ti problem odpovedat bez urazok na otazku, toto by tu nebolo. Tebe to robi dobre.
Po jeden a pol dni ma to uz nebavi byt na teba slusny...hlavne to jak sa vehementne potrebujes donekonecna hadat aj potom co clovek ukonci zmierlivo diskusiu...
uz si mi na smiech tak si z teba robim prdel
 
gytheio
2024-01-23 11:53:44
príspevok od: Jozef Macák
ty si naozaj dislektik? Kedy konecne uz das pokoj s touto neplodnou diskusiou? ked ta zablokujem? fakt neni inej moznosti? Kolko krat a v akom jazyku ti mam vysvetlit ze diskusia s tebou je pre mna asi tak uzitocna ako je uzitocny predavac kondomov vo vatikane?
Mas pravdu, si guru najvacsi najmudrejsi a najkrajsi a ja nemam potuchy co je street fotografia. Chod a uzi si den...
Naozaj nechapes? Robi ti problem odpovedat bez urazok na otazku, toto by tu nebolo. Tebe to robi dobre.
 
Jozef Macák
2024-01-23 11:51:24
príspevok od: gytheio
Kolko fotografii v mojom profile je z webcam? Jedna alebo dve? Keby som nepriznal, ze je to webcam, tak nevies.
Su tu monaze ktore autor vobec nepriznava, tam si strateny.. ty utocis na fotografie kde si mozes precitat, ze je to montaz.
ty si naozaj dislektik? Kedy konecne uz das pokoj s touto neplodnou diskusiou? ked ta zablokujem? fakt neni inej moznosti? Kolko krat a v akom jazyku ti mam vysvetlit ze diskusia s tebou je pre mna asi tak uzitocna ako je uzitocny predavac kondomov vo vatikane?
Mas pravdu, si guru najvacsi najmudrejsi a najkrajsi a ja nemam potuchy co je street fotografia. Chod a uzi si den...
 
gytheio
2024-01-23 11:51:20
príspevok od: Jozef Macák
Jozef Macak sa hlavne vyjadril (uz asi 7 krat, evidentne stale malo) ze v diskusii s takou uspesnou, nadanou a odbornou streetphoto autoritou formatu herr gytheio sa neciti dostacne odborne vybaveny a neziada si v nej dalej pokracovat, a to ani systemom prenosu diskusie na inu fotografiu.
Ale asi to panovi getheiovi treba prelozit do mongolstiny, alebo do ufonstiny...ale to tiez nezaberie
Dam ti radu, nebut taky jesitny ohladne tvojich fotografii.. to zrovna o sile osobnosti fotografa nevypoveda.
A ty si zacal utocit na mna, mohol si hned rano napisat, ze to je tvoj styl, bolo by to ukoncene, tie tvoje prizemne poznamky to cele nastartovali.
 
Jozef Macák
2024-01-23 11:43:54
príspevok od: gytheio
nemam potuchy, Jozef Macák sa vyjadril, ze to co on foti je moderny trend street fotografie
Jozef Macak sa hlavne vyjadril (uz asi 7 krat, evidentne stale malo) ze v diskusii s takou uspesnou, nadanou a odbornou streetphoto autoritou formatu herr gytheio sa neciti dostacne odborne vybaveny a neziada si v nej dalej pokracovat, a to ani systemom prenosu diskusie na inu fotografiu.
Ale asi to panovi getheiovi treba prelozit do mongolstiny, alebo do ufonstiny...ale to tiez nezaberie
 
gytheio
2024-01-23 11:42:07
príspevok od: Jozef Macák
nie, najmodernejsi trend v steet fotografii ako som sa od jedneho odbornika dozvedel je street fotka cez webkamery na stlpe
Kolko fotografii v mojom profile je z webcam? Jedna alebo dve? Keby som nepriznal, ze je to webcam, tak nevies.
Su tu monaze ktore autor vobec nepriznava, tam si strateny.. ty utocis na fotografie kde si mozes precitat, ze je to montaz.
 
Jozef Macák
2024-01-23 11:23:27
príspevok od: gytheio
Toto je ten moderny trend street fotografie? Neber to zle, nerypem iba sa pytam.
nie, najmodernejsi trend v steet fotografii ako som sa od jedneho odbornika dozvedel je street fotka cez webkamery na stlpe
 
gytheio
2024-01-23 10:45:05
príspevok od: seifi
a co charakterizuje moderny styl street fotografie ? celkom vazne ...
nemam potuchy, Jozef Macák sa vyjadril, ze to co on foti je moderny trend street fotografie
 
seifi
2024-01-23 10:34:52
príspevok od: gytheio
Toto je ten moderny trend street fotografie? Neber to zle, nerypem iba sa pytam.
a co charakterizuje moderny styl street fotografie ? celkom vazne ...
 
gytheio
2024-01-23 10:17:19
Toto je ten moderny trend street fotografie? Neber to zle, nerypem iba sa pytam.
 
 
Clona: 11
Expozícia: 1/125.00 sec
ISO: 400
Fotoaparát: Sony A7RIII
Ohnisko: 35 mm
Pridané: 2024-01-23 08:48:22
Na kritiku: 2024-01-23 08:48:32
Miesto:Tbilisi, Gruzínsko
Témy: street fotografia
Albumy: Gruzínsko