Clona: | 11 |
---|---|
Expozícia: | 1/125.00 sec |
ISO: | 400 |
Fotoaparát: | Nikon D750 |
Objektív: | Sigma 24mm 1.4 ART |
Ohnisko: | 24 mm |
Pridané: | 2024-03-08 17:06:51 | Miesto: | GFH4+27M Stilfs, Province of Bolzano – South Tyrol, Italy | Témy: | cestovanie, hory, krajina |
---|---|
Albumy: | Hory Why we ride |
Pre toto.
K tejto fotografii nie sú dostupné žiadné komentáre. Pridaj komentár ako prvý.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
To je výkon, nie nechať sa tam vyviezť na motorke!
Alebo na nejakej trojtisícovke v Pyrenejách, ledva sa vlečiem k vrcholu, hučím-fučím z posledných síl, euforický že kde to som a čo som to dokázal, životný výkon. Na chrbte ruksak s jedlom pitím a náhradným oblečením. A tu okolo nás prebehne chlapík, len tak bez ničoho. V tričku, kraťasoch a teniskách. PREBEHNE! Vybehne na vrchol, chvíľu sa poobzerá a potom behom dole.
Neďaleko Rožňavy, kde žije moja rodina je vrch Volovec. Hore je vrchol Skalisko, odkiaľ sú krásne výhľady na Tatry aj do Maďarska. Z času na čas sa tam vyberieme, v lete alebo v zime. Pre mňa je to dosť podstatná túra, prevýšenie takmer 900 metrov - presa len, to už je niečo. Synovec, ktorý tam chodí často mi povedal, že jeden miestny športovec tam vybehne každý deň. Len tak, vybehne. Takmer 360 dní v roku.
Šialené, čo ľudia dokážu keď sa vytrénujú. Pre mňa nepredstaviteľné.
Smerom dole prejdeš bez problémov, lebo si pred každou zákrutou pribrzdíš koľko treba, prespojkuješ a prejdeš samospádom.
Smerom hore ľavotočivé nie sú problém, lebo ideš vonkajším oblúkom.
Jediný problém sú pravotočivé smerom hore. Pred zákrutou si musíš pribrzdiť a pozrieť, čo ide zhora. Ak ide niečo veľké (ako napríklad autobus, ktorý tam, mimochodom, premáva), najlepšie úplne zastať a počkať, kým to prejde. Lebo to zaberie aj tvoj pruh a mal by si uprostred zákruty problém.
Ak nejde nič, môžeš si nadbrať cez protipruh.
Ak ide len auto, iná motorka, alebo cyklista, môžeš sa pustiť svojím pruhom. Len na malej motorke (600 cc štvorvalec) musíš podradiť až do jednotky. Na 1000 cc štvorvalci, alebo dvojvalci od 650 vyššie prejdeš vo dvojke.
Keď chvíľu postojíš na tom mieste, odkiaľ som fotil (čo je terasa reštaurácie), uvidíš niekoľko pádov. Spravidla v pravotočivej zákrute smerom hore. Našťastie sú to len také tie pády v 5 km/h, kde najviac čo utrpí je jazdcovo ego. Ani do priepasti sa nezrútiš, lebo si pri vnútornom oblúku. Maximálne tak do plytkého odvodňovacieho žľabu popri ceste
Smerom dole prejdeš bez problémov, lebo si pred každou zákrutou pribrzdíš koľko treba, prespojkuješ a prejdeš samospádom.
Smerom hore ľavotočivé nie sú problém, lebo ideš vonkajším oblúkom.
Jediný problém sú pravotočivé smerom hore. Pred zákrutou si musíš pribrzdiť a pozrieť, čo ide zhora. Ak ide niečo veľké (ako napríklad autobus, ktorý tam, mimochodom, premáva), najlepšie úplne zastať a počkať, kým to prejde. Lebo to zaberie aj tvoj pruh a mal by si uprostred zákruty problém.
Ak nejde nič, môžeš si nadbrať cez protipruh.
Ak ide len auto, iná motorka, alebo cyklista, môžeš sa pustiť svojím pruhom. Len na malej motorke (600 cc štvorvalec) musíš podradiť až do jednotky. Na 1000 cc štvorvalci, alebo dvojvalci od 650 vyššie prejdeš vo dvojke.
Keď chvíľu postojíš na tom mieste, odkiaľ som fotil (čo je terasa reštaurácie), uvidíš niekoľko pádov. Spravidla v pravotočivej zákrute smerom hore. Našťastie sú to len také tie pády v 5 km/h, kde najviac čo utrpí je jazdcovo ego. Ani do priepasti sa nezrútiš, lebo si pri vnútornom oblúku. Maximálne tak do plytkého odvodňovacieho žľabu popri ceste