Clona: | 5,6 |
---|---|
Expozícia: | 1/1000 s sec |
ISO: | 64 |
Fotoaparát: | Sony Cyber-shot DSC-F828 |
Pridané: | 2009-12-07 07:32:16 | Na kritiku: | 2009-12-07 07:32:16 | Miesto: | Francúzsko / Chamonix / pohľad na Mont Blanc | Témy: | dokument a reportáž, hory, krajina |
---|---|
Albumy: | F - France, Francúzsko, Frankrei |
Čiastočne zahalený MONT BLANC, najvyšší vrchol Álp aj EÚ.
Fotené z Aiguille du Midi (3842m). Vpravo dole je známe Chamonix (1024 m/m), ktoré vidno až po rozkliku. Pre porovnanie, vpravo vedľa Chamonix sú hory vysoké ako naše Tatry ;-)
Ide tu o pravú polovičku kompletnej panorámy, ktorá sa kvôli svojim rozmerom nedala nahrať celá. Panoráma je skladaná z mnohých foto na výšku. Fotené kompaktom Sony.
Klin v oblakoch je výsledkom turbulencie, ktorá po čase vytvorila práve nad miestom odkiaľ Mont Blanc fotím obrovské stúpajúce "atómové hríby". Stihol som ich počas odchodu nafotiť :
http://www.ephoto.sk/uzivatel/steves/fotografie/97709/dracula-a-draculova-sa-zlietaju/?album=5593
Masív Mont Blancu leží priamo na taliansko francúzskej hranici a cez jeho útroby vedie 11,6km dlhý tunel, spájajúci obe tieto krajiny. Údolie vpravo dole (s Chamonix) vedie do známej švajčiarskej Ženevy (Geneve).
Mont Blanc má viacero vrcholov, najvyšší (zahalený celkom v pozadí) sa nachádza rovno za osvetlenou úžľabinou (jamou) hore medzi vrcholmi.
Z vrcholu "tečie" (klesá) nadol viacero ľadovcov, najdlhší je "Mer de Glace", pravdepodobne ten ktorý vidno na foto.
Jedna z výstupových ciest na vrchol (najťažšia zo štyroch "ľahkých normálok") vedie od miesta kde fotím cez skaly v popredí na hlavný masív a ďalej cez všetky "predvrcholy až dozadu na najvyšší vrchol.
V rámci celej euroázijskej časti Európy ho výškou predčí už iba Elbrus v pohorí Kaukaz na euroázijskej hranici.
.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchV takej ľadovcovej riečke sa musí dobre kúpať :-)
V poňatí Ephota tu za HDR mnohí spravidla považujú konkrétne softové skladačky vyzerajúce často ako umelé omalovánky. Toto však nie je softová skladacka HDR ale iba klasicka fotografia, kde sa rucne doplnaju iba tie miesta, kde je cosi expozicne neprekreslene, tmavy tien ci svetle oblaky, aby neboli prepaly.
Nepouzivam prechodove filtre a preto je pouzitie takychto originalnych zdrojov so spravnou expoziciou nutne. Ale tým že je ten materiál použitý, už ide o foto širšieho svetelného rozsahu ako je možné nafotiť, teda v tom zmysle to je HDR.
Vďaka Ti za milý koment :-)
Aby si to nepochopil zle dodávam, že toto bola moja prvá obhliadka Mont Blancu a okolia, robená na obrátku a lanovkou cca z výšky málo pod 4000m bez aklimatizácie. Odtiaľ spomínam v tejtop sérii fotiek skúsenosti s námahou už z púheho výstupu po schodoch hore :-) O to viac som sa zamýšľal nad realitou ktorá ma čaká, ak sa tam chcem vyštverať po svojich a so záťažou. Momentálne tento rok sme robili viac feraty v nižších výškach (2000-3000m) a dúfam, ak bude voľný čas, že na Mont Blanc po svojich vyleziem v už blížiaci sa budúci rok.
na amatéra výborne.... :-))
Vďaka za návštevu aj pochvalu. Nebol celkom až taký číry, dole bol dosť opar a musel som ten závoj odfiltrovať cez ´farby automaticky´ a kus sa jemne pohrať s krivkami a odšumením, ale na to ako bolo som až veľmi spokojný s výsledkom.
Nemáš za čo, ale ja som len amatér, a keby išlo o aj hockho iného rady a skúsenosti, váhu všetkému dá až tvoja vlastná skúsenosť... :-)
Mne to fungovalo takto so Sony 828 aj s Canonom D40, ale nemám prehľad o inej technike. Na to je tu odborník Slavmiro.
Je to fotené na maximálne široké ohnisko (28mm) a odzoomovanie má na hĺbku ostrosti oveľa väčší vplyv ako samotná clona, to si môžeš vyskúšať na teste doma. S digi máš hocakú skúšku dnes už hotovú za 5min. Raz som to skúšal na oboch ohniskách, s oboma okrajovými clonami, teda 4 zábery... a výsledku som neveril ak to nerobím sám a na vlastné oči.
Povrch dlhého strihaného živého plotu ... na dlhom ohnisku minimálna hĺbka ostrosti (clona ju ovplyvňovala minimálne !) a naopak, široké ohnisko značná hĺbka ostrosti, ale až v druhom rade to ešte jemne ďalej ovplyvńovala clona...
To zmenilo radikálne môj prístup ku kompozícii. Ak je pre mna naozaj prave dolezita DOF (kontrolujem a sledujem ju), tak volim najprv v prvom rade max ci min ohnisko... Az tak nasledne hladam vhodne stanovisko a vzdialenost pre vhodnu kompoziciu a az nakoniec podla moznosti expozicie aj vhodnu clonu...
Inac velmi pekne foto.
Práve nedávno som to kdesi počul v rozhlase či kde, že ak sa do spornej hranice Európy zahrnie aj Elbrus, tak M.Blanc sa presúva na druhé miesto. Roky nám po starom vtĺkali do hláv, že prvý je Mt.Blanc, tak ja mu doprajem ešte naďalej prvenstvo :-)
Tu nemáš sólo stromy ale žiaľ veľa komponentov kde sa treba priospôsobovať :-) Ani mne sa nezdá optimálna :-) Tu by bolo lepšie zhora ubrať a naopak ukázať viac z dola, výrazný ľadovec a Chamonix, bez debaty. Problém je v tom, že toto je len polovica celej pano a na ľavej strane čo vložím zajtra je celkom vľavo zas vysoká skala ktoprá potrebuje odstup (viď popis), nuž kompromis, nevhodný pre obe polovice.
Ale beriem bez vyhrad, treba k tomu pristupovať ako k sólo fotke, ide o deklaráciu dokumentu a nie emócií a umenia :-)
To som ešte zabudol doplniť do popisu že panorámka je fotená z ruky, aspoň si tak pamätám, lebo mám ťažký pevný statív ktoprý používam iba pri aute. teda vsádzam na vyšiu rýchlosť preventívne proti rozkývaniu a ak sa dá idem na clonu 8 ale aj 5,6 už nekreslí zle. Ináč už sa viacerí vyjadrili že z kompaktov bola F828 najlepšia akú používali. Myslím aj Stabo Stratený fotil predtým na ňu.
To vieš, my dokumentaristi sme v danom čase na danom mieste a nevyberieme si svetelné podmienky. Spravidla nenocujeme v noci v stane na vrchole ako ty či Marian M :-) To preto ale potom všetci chodíme radšej pozerať aj kochať sa pod vaše fotky ;-))))
Sakra vďaka, idem to hneď prehodiť naopak.
teším sa na pokračovanie