Hore

Z DSLR na Sony E

Máme tu tretiu časť seriálu o prechode zo zrkadlovky na CSC fotoaparát. V prvej časti sme zamierili na Micro 4/3 systém, v druhej na Fujifilm X a teraz sa bližšie pozrieme na bezzrkadlovky Sony.

S prechodom na bezzrkadlovky Sony mám osobné skúsenosti, okrem toho že ich recenzujem, vlastnil som niekoľko NEX-ov (staršie označenie CSC Sony) a plnoformátovú Sony A7 II.

Sony je jediná dostupná značka ponúkajúca plnoformátové bezzrkadlovky. Nie sú lacné, ale v porovnaní s Leica sú oveľa dostupnejšie. Naviac sú to moderné fotoaparáty s automatickým zaostrovaním a ovládaním, na aké je väčšina fotografov zvyknutých. V ponuke sú však aj modely s APS-C snímačom.

Snímače

Sony je lídrom vo výrobe snímačov a to najlepšie si necháva pre seba. Nie je to môj názor, ale oficiálne vyjadrenie Sony. Nevidno to ani tak v obrazovej kvalite, ako v rýchlosti. V najnovších modeloch sa postupne objavujú vrstvené snímače so vstavanou pamäťou, vďaka čomu sa urýchľuje spracovanie dát zo snímača.

Prvé bezzrkadlovky Sony mali snímač veľkosti APS-C. Neskôr na trh prišli bezzrkadlovky so snímačom plného formátu.


Najnovšia technológia vrstvených snímačov prináša výrazne zvýšenie rýchlosti čítania a spracovania dát.

Fotoaparáty

Pre prvé bezzrkadlovky Sony výrobca použil obchodné meno NEX, neskôr prešiel na tradičné označenie Alfa (A alebo α), čo niektorých môže mýliť, pretože rovnaké meno nesú aj SLT zrkadlovky. Predsa len však existuje kľúč, ako zaradiť konkrétny model do konkrétnej skupiny:

  • αX - plnoformátové bezzrkadlovky
  • αXX - SLT zrkadlovky, APS-C aj FF
  • αXXXX - APS-C bezzrkadlovky

V Sony sú strašný "názvobordelári" a tak môžete naraziť aj na označenie ILCA a ILCE, ILCA sú SLT zrkadlovky, ILCE sú bezzrkadlovky.

Fotoaparáty Sony nemajú tak atraktívny dizajn ako napr. Fujifilm, či Olympus. Sony sa sústreďuje na implementáciu najmodernejších technológií, čomu zodpovedá aj dizajn. Neutrálny, moderný, tak trochu suchý. Preto nevzbudzujú toľko emócií. Ale ani nemusia, užívateľov oslovujú parametre a obrazová kvalita.

APS-C

Rad bezzrkadloviek so snímačom APS-C niesol kedysi označenie NEX, dnes sú to Alfy radov A5XXX a A6XXX. Modely radu A5XXX tvoria úplný základ ponuky bezzrkadloviek Sony. Jednoduché fotoaparáty bez elektronického hľadáčika sú určené začiatočníkom a mierne pokročilým. Zaujímavejšie sú fotoaparáty radu A6XXX, sú to pokročilé fotoaparáty so vstavaným elektronickým hľadáčikom. Dizajn je inšpirovaný hľadáčikovými fotoaparátmi /rangefinder. Najnovší model A6500 sa vyznačuje vysokou rýchlosťou snímania i zaostrovania, ako jediný má snímač so stabilizáciou. Dá sa predpokladať, že všetky ďalšie modely budú mať stabilizovaný snímač štandardne.


Sony A5100, najnižší model bez EVF hľadáčiku. Výborný obrazový potenciál kazí nie príliš vydarený setový objektív 16-50 mm.


Najvyšší a najrýchlejší model so snímačom APS-C, Sony A6500.

Všetky aktuálne modely majú aj zaostrovanie s fázovou detekciou, vďaka čomu na nich môžete bez problémov používať aj objektívy s bajonetom A, samozrejme s adaptérom.

Ak by sme u konkurencie hľadali obdobne koncipované fotoaparáty, boli by to napr. Fujifilm X-E2s, alebo Olympus PEN-F. V kategórii zrkadloviek Sony A6XXX konkurujú takým modelom ako Nikon D7200, či Canon EOS 80D.

Ak na Sony prechádzate so zrkadlovky, budete si zvykať nielen na elektronický hľadáčik, ale aj na odlišnú ergonómiu. APS-C bezzrkadlovky Sony sú menšie a majú odlišnú ergonómiu držania ovládania. Najmä s veľkými objektívmi je držanie obťažnejšie. Bohužiaľ sa k nim nevyrábajú rozširujúce gripy (len neznačkové).

Stále je v ponuke model A6000, nie je tak rýchly ako jeho nástupcovia, ale ponúka bohatú výbavu za atraktívnu cenu a porovnateľnú obrazovú kvalitu. Cenovka jeho nástupcov je oveľa vyššia.



Plný formát

Ak Sony v niečom urobilo dieru do sveta, sú to plnoformátové bezzrkadlovky. Donedávna tu bol len rad A7, dnes už druhej generácie. Nedávno ponuku doplnil model A9, ktorý sa ujal úlohy vlajkovej lode.

Modelový rad A7 tvoria tri fotoaparáty, takmer rovnaké, odlišujúce sa hlavne snímačom, ktorý určuje ich zameranie. Prvá generácia A7-čiek trpí množstvom detských chorôb, až v druhej generácii za z nich stali veľmi dobre použiteľné fotoaparáty. Zlepšilo sa ovládanie, zvýšila sa rýchlosť, pribudla stabilizácia obrazu pohybom snímača. Vráťme sa však k jednotlivým modelom radu A7.


Sony A7 II je základným modelom, pritom veľmi dobre vybaveným. Setový objektív 28-70 však nezodpovedá potenciálu snímača.

Základ tvorí model s 24 Mpx snímačom (A7/A7 II). Môžeme povedať, že je tu najlepší pomer cena/výkon. Modely s označením “s” (A7s, A7s II), majú “len” 12 Mpx. Vďaka vysokej citlivosti sú tieto fotoaparáty obľúbené u kameramanov, ktorí vysoké rozlíšenie nepotrebujú. Najvyššie sú modely s označením “r” (A7r, A7r II). A7r II má 42 Mpx snímač a konkuruje najlepším zrkadlovkám.

Sony urobilo dobrý ťah, keď podporilo výrobcov adaptérov pre objektívy s iným bajonetom. Niektoré dokonca podporujú aj automatické zaostrovanie. Veľa užívateľov značky Canon si kúpilo FF Sony, pretože môžu svoje EF objektívy plnohodnotne používať aj na nich.

Ďalšou silnou stránkou Sony je podpora videa. Paradoxne u filmárov sú obľúbené nielen s-ká, ale aj r-ka, ktoré tiež ponúkajú 4K video.

Pri prechode zo zrkadlovky vám ovládanie nebude robiť väčšie problémy, zvykať si budete na EVF hľadáčik a odlišné menu. Samozrejme fotoaparáty sú menšie, ale to je jeden z parametrov, prečo sa mnohí switcheri rozhodli pre zmenu. Komu predsa len chýbajú väčšie rozmery s lepšou ergonómiou držania, môže si dokúpiť vertikálny battery grip. Modely radu A7 sú nechválne preslávené slabou výdržou batérií. 300 záberov na jedno nabitie je v porovnaní s DSLR skutočne podpriemer. Naviac pri listovaní v menu batéria odchádza raketovou rýchlosťou. Preto sa pripravte na to, že budete potrebovať aspoň 3 batérie. Na druhú stranu oceníte, že fotoaparát dobijete cez USB aj z powerbanky.

Nedávno predstavený model A9 sa zameriava trochu iným smerom. Chce byť konkurentom zrkadloviek v kategórii športu a wildlife. 24 Mpx CMOS vrstvenej konštrukcie umožňuje snímať frekvenciou až 20 obr./s. Špičkové je zaostrovanie 4D Focus so 693 bodmi (fázová detekcia). Oproti radu A7 bola výrazne zvýšená kapacita batérií.

Pre všetky plnoformátové bezzrkadlovky Sony je charakteristický tvar inšpirovaný zrkadlovkami, s EVF hľadáčikom umiestneným nad objektívom.


Nedávno predstavený model A9 môžeme považovať za zástupcu tretej generácie FF bezzrkadloviek Sony. Prináša množstvo významných vylepšení. Hlavne má konkurovať zrkadlovkám v akčných žánroch športovej fotografii a wildlife.


Sony A7r II vs Canon EOS 5Ds. Porovnateľná obrazová kvalita v dvoch veľmi rozdielnych fotoaparátoch.

Niektorí by očakávali, že plnoformátová bezzrkadlovka bude pomerne veľká. Nie je tomu tak, CSC Sony sú menšie ako zrkadlovky pre začiatočníkov, veľkostne porovnateľné s profesionálnymi bezzrkadlovkami Fujifilm X-T2 a Olympus OM-D E-M1 Mark II.


https://www.sony.sk/electronics/snimatelne-objektivy-fotograficke-produkty/t/zamenitelne-objektivy-fotoaparaty?cameramount=e-mount

Objektívy

Guláš je nielen vo fotoaparátoch, ale aj objektívoch. U zrkadloviek používa Sony bajonet A, ktorý zdedili po Minolte. Pre bezzrkadlovky bol vyvinutý nový typ bajonetu, ktorý má zonačenie E. V označení objektívov sa môžete stretnúť aj s písmenami FE:

  • E - objektívy s bajonetom E, navrhnuté pre CSC fotoaparáty so snímačom veľkosti APS-C
  • FE - o objektívy s bajonetom E, navrhnuté pre plnoformátové CSC fotoaparáty, 100% kompatibilne aj s APS-C CSC

Nezľaknite sa, ak v označení nájdete skratky SAL a SEL, SAL sú objektívy s bajonetom A (pre SLT zrkadlovky), SEL sú objektívy s bajonetom E (pre CSC fotoaparáty).

Čo možno Sony vytknúť je to, akým spôsobom buduje portfólio objektívov. So začiatku to bola hlavne pomalosť, hlavne je to ale nekoncepčnosť. Je pekné, že sú v ponuke špičkové objektívy radu GM, sú ale drahé a pomerne veľké. Dovoliť si ich môže málokto. V strednej triede chýbajú kvalitné objektívy, najmä transfokátory, ktoré tvoria základ výbavy. Aj v základnej triede to nie je ružové. Ak vyžadujete kvalitu, budete sa musieť zamerať najmä na pevné objektívy. Pozor, vyššia cena neznamená automaticky vyššiu kvalitu. Z tohto dôvodu si pred kúpou urobte hlbší prieskum. Plánujte dopredu, aby sa vám nestalo, že svoj fotoaparát nemôžete plnohodnotne používať, pretože naň neviete zohnať kvalitný objektív s požadovanými vlastnosťami.


Špičku v portfóliu tvoria objektívy radu GM, závidieť môže aj konkurencia.


Občas sa však objaví objektív, ktorý poteší nielen kvalitou, ale aj cenou. Naviac tu máme Zeiss, ktorý so Sony dlhodobo spolupracuje a ponúka natívne objektívy s bajonetom E. Niektoré sú manuálne (Loxia), iné aj z automatickým zaostrovaním (Batis, Touit).


Zeiss vyrába AF objektívy s bajonetom E.

Priamo Sony ponúka adaptéry pre objektívy s bajonetom A. To ocenia majitelia zrkadlovkových objektívov Sony a Minolta. Ako som vyššie spomínal, Sony podporuje výrobcov adaptérov a tak takmer neexistuje objektív, ktorý by ste na Sony CSC nenasadili. Nedávno sa pridala ja firmy Sigma, ktorá ponúka AF adaptér pre objektívy s bajonetom Sigma. Dokonca aj Samyang začal vyrábať objektívy s bajonetom E, prekvapujúco s automatickým zaostrovaním.


Veľkú popularitu majú fotoaparáty Sony u užívateľov Canon EOS, vďaka adaptéru s podporou automatického zaostrovania a prenosu clony.

https://www.sony.sk/electronics/objektivy/t/fotograficke-objektivy?cameramount=e-mount

Blesky

Sony prevzalo blesky po Minolte a postupne systém menili. Z neštandardnej pätice prešli na vylepšenú ISO päticu. Staršie CSC-ška mali minolťácku päticu, nové modely už ISO. Z hľadiska funkcionality je samozrejmosťou diaľkové odpaľovanie (po novom aj rádiové) a aj High Speed synchronizácia.

Sony sa teší aj dobrej podpore výrobcov externých (napr. Nissin) aj štúdiových (napr. Profoto) bleskov.


Fotoaparáty Sony môžete používať aj pre profesionálnu ateliérovú fotografiu. Napr. Profoto podporuje TTL protokol Sony.

https://www.ephoto.sk/fotoskola/clanky/systemove-blesky-a-prislusenstvo/sony-a-systemove-blesky/

CSC Sony v praxi

Bezzrkadlovky Sony sa vyznačujú bohatou funkčnou výbavou. Nájdete v nich najmodernejšie technológie. Na čo si budete zvykať ťažšie, je neprehľadné menu.

Rýchlosť závisí na konkrétnom modeli fotoaparátu a použitom objektíve. U najnovších modelov je vidieť výrazný posun vpred a snaha vyrovnať sa v rýchlosti zrkadlovkám. Vo frekvencii snímania dokonca ich aj prekonať. Bohužiaľ sa to popisuje na čoraz vyššej cene fotoaparátov. So Sony sa celkovo stáva značka pre movitejších fotografov.

Sony sa nebojí aj experimentovať, napr. do fotoaparátov môžete nahrávať aplikácie. Už roky však chýba podpora slovenského trhu a aplikácie si nainštalujete, len ak sa zaregistrujte ako občan inej krajiny. Naviac niektoré aplikácie sú platené. To vážne musí zákazník platiť pár Eur, keď si kúpi fotoaparát za tisíce?

Veľkým lákadlom je u Sony obrazová kvalita, ktorú ich fotoaparáty poskytujú a to u obidvoch veľkostí snímačov. Tu sa značka plne vyrovná tomu najlepšiemu, čo ponúka konkurencia u zrkadloviek. Aktuálne ju predčia len stredoformátové fotoaparáty od Hasselbladu a Fujifilm, ale to je úplne iná kategória.


Nejedna bezzrkadlovka Sony skončí v rukách filmára a nie fotografa.

Záver

Ponuka Sony je určite atraktívna, najmä ak vás láka plný formát. Fotoaparáty už dospeli, aj keď sa dá stále čo vylepšovať. Portfólio objektívov je široké, ale nekoncepčné a má svoje slabšie prvky. To je asi najväčšia slabina Sony. Starostlivo zvážte, aké objektívy potrebujete a neskôr budete potrebovať. Ak máte plnú peňaženku, o kvalitné objektívy si nemusíte robiť starosti, Sony má špičkový rad GM. Plusom je podpora objektívov s bajonetom Sony A, Canon EF a teraz aj Sigma SA. Nesmieme zabudnúť ani na výborné objektívy Zeiss.

Silnou stránkou Sony je video. Veľa majiteľov CSC Sony ich využíva skôr ako kamery. Tomu zodpovedá aj ponuka video príslušenstva od tretích výrobcov.

Na pultoch predajní nájdete aj staršie modely. V kategórii APS-C sú aj staršie modely (hlavne A6000) stále zaujímavé. Inak je tomu v kategórii FF, kde sa dopredávajú A7-čky prvej generácie. Tu by som si dobre rozmyslel, či si nepriplatiť za prístroj druhej generácie. Obrazový potenciál je špičkový aj u prvej generácie, ale fotoaparáty sú pomalé a majú veľa nedostatkov. Práca s nimi je preto tak trochu trápením.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Roman Point
2017-05-03 08:40:23
A kedy bude článok o prechode z MID na FF ?
 
jan21
2017-05-03 08:47:16
Trošku prechod finančne analyzovali tu:
https://www.dpreview.com/articles/5769746764/the-cost-of-switching-to-sony-from-canon

Samozrejme je to kategória profi a poloprofi fotografov ale ...zaujímavé, že!
 
jan21
2017-05-03 08:56:04
príspevok od: Roman Point
A kedy bude článok o prechode z MID na FF ?
História sa opakuje, špirála sa točí.
Pamätá sa niekto ako sa prechádzalo z celuloidu stredoformátu 6×6 a 6×9 na to malé kinofilmové políčko 24×36mm...v páse 24 - 36 obr.
 
jogi_h
2017-05-03 10:27:51
A ktore su konkretne tie objektivy co potesia cenou aj kvalitou ?
 
juven
2017-05-03 10:54:44
Sony zvolili zlú koncepciu hlavne v tom CSC , nemajú stabilizovaný snímač ale objektívy s bajonetom A nepotrebovali stabilizátor pretože ich majú zrkadlovky a SLT. Až najnovšie modeli majú snímač stabilizovaná ale sú predražené.
Neviem aký je to snímač stabilizovaný elektronicky..?
 
Mattus1990
2017-05-03 15:54:43
príspevok od: juven
Sony zvolili zlú koncepciu hlavne v tom CSC , nemajú stabilizovaný snímač ale objektívy s bajonetom A nepotrebovali stabilizátor pretože ich majú zrkadlovky a SLT. Až najnovšie modeli majú snímač stabilizovaná ale sú predražené.
Neviem aký je to snímač stabilizovaný elektronicky..?
Ja sa stále čudujem o tých predražených telách objektívoch v porovnaní s konkurenciou. Pozriem sa na vlajkové lode Sony(neberiem do úvahy najnovšiu a9), Fuji, Oly a ja tam nevidím že Sony je premrštený. Je jasné že každý výrobca sa predbieha v inej vychytávke, špecializácii...spýtam sa takto X-T2 nemá stabilizáciu a ten nie je predražený?
 
blahoslav J B Art
2017-05-03 16:31:52
príspevok od: Mattus1990
Ja sa stále čudujem o tých predražených telách objektívoch v porovnaní s konkurenciou. Pozriem sa na vlajkové lode Sony(neberiem do úvahy najnovšiu a9), Fuji, Oly a ja tam nevidím že Sony je premrštený. Je jasné že každý výrobca sa predbieha v inej vychytávke, špecializácii...spýtam sa takto X-T2 nemá stabilizáciu a ten nie je predražený?
zly obrazok ... v clanku sa pise o drahych objektivoch ... preto treba dat obrazok telo+objektiv, lebo samotne telo na fotenie nestaci, na to treba aj objektiv
 
šereda
2017-05-03 17:07:11
ak fotí a7 a A9 tak dobre ako fuji "môj subjektívny dojem" tak stojí za vyskúšanie, potom už len zohnať pár tisíc EUR smola bude ak s obrazovým výstupom nebudeme spokojný, budú to vyhodené velké peniaze ako za canon napr. 7D možno 5D a možno sa to líši "canon, nikon" foták od fotáku " môj subjektívny dojerm" dať 4 tisíc EUR za niečo z čoho lezú fotky ktoré sú na pohlad nepekné .... takže asi toto bude o senzoroch. asi trepem
 
šereda
2017-05-03 17:13:43
príspevok od: Mattus1990
Ja sa stále čudujem o tých predražených telách objektívoch v porovnaní s konkurenciou. Pozriem sa na vlajkové lode Sony(neberiem do úvahy najnovšiu a9), Fuji, Oly a ja tam nevidím že Sony je premrštený. Je jasné že každý výrobca sa predbieha v inej vychytávke, špecializácii...spýtam sa takto X-T2 nemá stabilizáciu a ten nie je predražený?
tam je rozdiel najme v senzore FF sony s AA filtrom a fuji APSC bez + X trans , myslím že sony R nebrat ohlad na megapixel nemá AA filter a má pravdaže IS a asi aj rozne vylepšenia čo možno nie je na škodu ... cenová politika A7 II je nastavená cenovo + / - rovnako ako N. D610 takže porovnatelné modeli FF .. DSLR verzuz APS-C
 
šereda
2017-05-03 17:14:58
príspevok od: blahoslav J B Art
zly obrazok ... v clanku sa pise o drahych objektivoch ... preto treba dat obrazok telo+objektiv, lebo samotne telo na fotenie nestaci, na to treba aj objektiv
teraz fotím objektívom za 40 EUR "colnica ma obrala o desiatku" a spokojnosť
 
šereda
2017-05-03 17:16:59
príspevok od: šereda
tam je rozdiel najme v senzore FF sony s AA filtrom a fuji APSC bez + X trans , myslím že sony R nebrat ohlad na megapixel nemá AA filter a má pravdaže IS a asi aj rozne vylepšenia čo možno nie je na škodu ... cenová politika A7 II je nastavená cenovo + / - rovnako ako N. D610 takže porovnatelné modeli FF .. DSLR verzuz APS-C
oprava FF DSLR verzus FF CSC
 
Mattus1990
2017-05-03 17:27:49
príspevok od: blahoslav J B Art
zly obrazok ... v clanku sa pise o drahych objektivoch ... preto treba dat obrazok telo+objektiv, lebo samotne telo na fotenie nestaci, na to treba aj objektiv
tak isto ako objektív nefotí sám...ak chceš porovnávať cenu objektívov musiš rátať s tým že keď chceš urobiť objektív na FF v porovnaní s m4/3 tak náň použiteš rozdielne množstvo materiálu a to ti spraví rozdielnu cenu. preto stažovať sa stále že FF objektívy od Sony sú drahšie ako ich ekvivalenty m/4/3 je scestné.
 
šereda
2017-05-03 17:29:57
príspevok od: Mattus1990
tak isto ako objektív nefotí sám...ak chceš porovnávať cenu objektívov musiš rátať s tým že keď chceš urobiť objektív na FF v porovnaní s m4/3 tak náň použiteš rozdielne množstvo materiálu a to ti spraví rozdielnu cenu. preto stažovať sa stále že FF objektívy od Sony sú drahšie ako ich ekvivalenty m/4/3 je scestné.
niečo na tom bude porovnanie filter 77mm a 52mm cena je už pekne iná
 
smart
2017-05-03 17:29:57
Zial tie vety o vysokych cenach su pravda. Napriklad A6300 sa da zohnat z EU od 790 EUR - to je este prijatelne, ale A6500, ktory ma navyse okrem lepsieho bufferu v podstate len problematicky dotykovy displej a rovnako problematicku vstavanu stabilizaciu, stoji od 1250 EUR. A nove objektivy - to je este horsie. Cele to zaklincovali novym 100-400 za 2900 EUR - WTF?????

Ja len dufam, ze Sigma prinesie coskoro ich nove objektivy pre E-mount, lebo tu strasne chyba lacnejsia alternativa a fotit a hlavne kamerovat cez adaptery je utrpenie, ktore neprajem nikomu. Rad by som uvital napr. ich novy telezoom 100-400 za 800 dolarov.
 
z80
2017-05-03 19:33:26
príspevok od: jan21
História sa opakuje, špirála sa točí.
Pamätá sa niekto ako sa prechádzalo z celuloidu stredoformátu 6×6 a 6×9 na to malé kinofilmové políčko 24×36mm...v páse 24 - 36 obr.
Ja ano. Prechadzal som niekedy okolo roku 1997, ked som si kupil prvy kinofilmovy kompakt. Oproti stredoformatu Corina 2, ktory som dostal ako dieta na Vianoce niekedy zaciatkom 80. rokov, to bol obrovsky pokrok. Corina 2 sa ostrila "odhadom", expozicia sa nastavovala "odhadom", blesk bol na jednorazove ziarovky, ktore stali 5 Kcs/ks (teda v prepocte na dnesne ceny/platy asi 2 Eura) a film sa pretacal rucne podla mizerne viditelnej znacky na zadnej strane filmu.
http://www.starefotoaparaty.cz/znacka/druopta/corina-2
 
Jozef Macák
2017-05-03 19:36:04
príspevok od: jogi_h
A ktore su konkretne tie objektivy co potesia cenou aj kvalitou ?
ale vies co, uz to neni taka katastrofa co to byvala, teraz nedavno sony napriklad vydalo 85/1.8 (za cca 600) ktory sa podla viacerych recenzii vyrovna 2krat drahsiemu velebenemu batisu. Napada ma tiez 28/2, 50/1.8, 50/2.8 macro..aa to je asi tak vsetko Ale tak zopar dobrych (relativne) lacnych skiel este snad pride...
 
Jozef Macák
2017-05-03 19:39:42
príspevok od: Mattus1990
tak isto ako objektív nefotí sám...ak chceš porovnávať cenu objektívov musiš rátať s tým že keď chceš urobiť objektív na FF v porovnaní s m4/3 tak náň použiteš rozdielne množstvo materiálu a to ti spraví rozdielnu cenu. preto stažovať sa stále že FF objektívy od Sony sú drahšie ako ich ekvivalenty m/4/3 je scestné.
joj, chlape..hlavne nezacni s prepoctami ekvivalencie svetelnosti, bo ta tu chalani ukamenuju Fyzika m43karov ma svoje vlastne pravidla
 
juven
2017-05-03 20:05:02
príspevok od: Mattus1990
Ja sa stále čudujem o tých predražených telách objektívoch v porovnaní s konkurenciou. Pozriem sa na vlajkové lode Sony(neberiem do úvahy najnovšiu a9), Fuji, Oly a ja tam nevidím že Sony je premrštený. Je jasné že každý výrobca sa predbieha v inej vychytávke, špecializácii...spýtam sa takto X-T2 nemá stabilizáciu a ten nie je predražený?
Presne na toto som narážal že A6500 je drahší ako A7II, Fuji má špičkové snímače ktoré sa vyrovnajú FF. Keby som chcel použiť objektívy zo zrkadlovky sony na výbehový typ A6000 tak nemožem preto že objektívy sony sú bez stabilizátora ,lebo vždy u sony bol stabilizovaný snímač...
 
MagickVamp
2017-05-04 14:43:49
príspevok od: juven
Presne na toto som narážal že A6500 je drahší ako A7II, Fuji má špičkové snímače ktoré sa vyrovnajú FF. Keby som chcel použiť objektívy zo zrkadlovky sony na výbehový typ A6000 tak nemožem preto že objektívy sony sú bez stabilizátora ,lebo vždy u sony bol stabilizovaný snímač...
Ako to ta Fuji robi ze ten jej apsc snimac sa vyrovna kvalitou FF snimacu? Ale udajne to uz dokaze aj 4/3 Olympus v podstate ako som sa docital ma vlastne pouzitelne ISO6400 rovnako ako FF. :-P
 
fatality
2017-05-04 17:46:53
príspevok od: juven
Presne na toto som narážal že A6500 je drahší ako A7II, Fuji má špičkové snímače ktoré sa vyrovnajú FF. Keby som chcel použiť objektívy zo zrkadlovky sony na výbehový typ A6000 tak nemožem preto že objektívy sony sú bez stabilizátora ,lebo vždy u sony bol stabilizovaný snímač...
aspon mimo tlacovych sprav by sa mali prestat sirit tie urban legendy,ze fuji a akekolvek ine dx snimace sa vyrovnaju fx snimacom..
a len tak na okraj,skoda ze fuji nevyraba niektore vyssie rady svojich fotakov aj so snimacom s bayerom..tak ako x-a1,2..myslim ze kopec ludi,co si kupili x-trans fuji koli telu,emulaciam,objektivom a trapia sa s rawmi by uprednostnilo bayer verziu..
 
šereda
2017-05-04 18:37:26
príspevok od: MagickVamp
Ako to ta Fuji robi ze ten jej apsc snimac sa vyrovna kvalitou FF snimacu? Ale udajne to uz dokaze aj 4/3 Olympus v podstate ako som sa docital ma vlastne pouzitelne ISO6400 rovnako ako FF. :-P
asi sa to začína zamotávať...
 
Mattus1990
2017-05-04 20:59:37
príspevok od: Jozef Macák
joj, chlape..hlavne nezacni s prepoctami ekvivalencie svetelnosti, bo ta tu chalani ukamenuju Fyzika m43karov ma svoje vlastne pravidla
toto tu ani nechcem začínať, diskusií na túto tému toho bolo dosť a nikam neviedli...m4/3 má určite svoje benefity ktoré Sony nevie ponúknuť resp. sa zameriava iným smerom.



 
MagickVamp
2017-05-05 08:39:05
príspevok od: fatality
aspon mimo tlacovych sprav by sa mali prestat sirit tie urban legendy,ze fuji a akekolvek ine dx snimace sa vyrovnaju fx snimacom..
a len tak na okraj,skoda ze fuji nevyraba niektore vyssie rady svojich fotakov aj so snimacom s bayerom..tak ako x-a1,2..myslim ze kopec ludi,co si kupili x-trans fuji koli telu,emulaciam,objektivom a trapia sa s rawmi by uprednostnilo bayer verziu..
Presne tak a keby mali klasicke snimace, dalo by sa s tym pohodlne pracovat, nevznikali by na fotkach rozne artefakty a v horsich svetelnych podmienkach by mali foto cudaj sa svete ako doteraz, akurat by sa divili ze zrazu v rovnakych svetelnych podmienkach mozu navolit nizsie ISO. No pri tom ako niektori FUJisti rozmyslaju by asi potom zas dospeli k zaveru, ze s novym FUJI ide svetlo a stala by sa z nej relikvia...

V kazdom pripade keby mala klasicky snimac a nie ten "carovny" schopny sa rovnat FF, tak uz ju mam aj ja. Strasne sa mi paci a podla testov su objektivy super, teda ak clovek nechyti zly kus.

Za sucasnych podmienok mi ale Sony pride ako najperspektivnejsia znacka, ma APSC, ma FF, akurat na objektivoch by mala kus popracovat, za tie ceny by to mali byt absolutne pecky bez kompromisov...co nie su...
 
marcus_labeo
2017-05-05 13:55:19
príspevok od: MagickVamp
Presne tak a keby mali klasicke snimace, dalo by sa s tym pohodlne pracovat, nevznikali by na fotkach rozne artefakty a v horsich svetelnych podmienkach by mali foto cudaj sa svete ako doteraz, akurat by sa divili ze zrazu v rovnakych svetelnych podmienkach mozu navolit nizsie ISO. No pri tom ako niektori FUJisti rozmyslaju by asi potom zas dospeli k zaveru, ze s novym FUJI ide svetlo a stala by sa z nej relikvia...

V kazdom pripade keby mala klasicky snimac a nie ten "carovny" schopny sa rovnat FF, tak uz ju mam aj ja. Strasne sa mi paci a podla testov su objektivy super, teda ak clovek nechyti zly kus.

Za sucasnych podmienok mi ale Sony pride ako najperspektivnejsia znacka, ma APSC, ma FF, akurat na objektivoch by mala kus popracovat, za tie ceny by to mali byt absolutne pecky bez kompromisov...co nie su...
Sony je pre mňa na poslednom mieste, ak by som trendovo opustil dinosaura DSLR a pridal sa na svetlú stranu Sily. M4/3 má veľkostnú/hmotnostnú výhodu, naviac OMDčka vyzerajú dobre a majú šmrnc, k tomu najširšie portfólio objektívov; Fuji má tiež svoj štýl, má snáď ešte parádnejšie objektívy: rozsah, svetelnosť, kvalita, mal by som problém nevybrať si. Ale Sony toho chýba najviac. Dizajn je taký strohý a bezpohlavný, ale hlavne mám problém s objektívmi. Nie som asi pravý fotograf, ale uprednostňujem zoomy a vyžadujem primeraný ohniskový rozsah kombinovaný s dobrou svetelnosťou, pričom ma nemá finančne zruinovať. U APSC nemám zhola nič, rozsahom je fajn 16-70ka, ale f4 nie je zrovna svetelné sklo a stojí cca. 1000 eur. O zoome s f2,8 nechyrujú. FF sú super, tam by sa dalo kúpiť telo za fajn cenu, ale sklá sú rovnako bieda. 24-70ka f4 má otrasné recenzie, asi najhoršia 24-70ka na trhu. GM verzia s f2,8 zase stojí majland, 2300 eur je nonsens. Takže ten, kto nechce fotiť s pevnými sklami a vyžaduje slušný a dostupný zoom, Sony proste nemá čo ponúknuť.
 
MagickVamp
2017-05-06 10:36:50
príspevok od: marcus_labeo
Sony je pre mňa na poslednom mieste, ak by som trendovo opustil dinosaura DSLR a pridal sa na svetlú stranu Sily. M4/3 má veľkostnú/hmotnostnú výhodu, naviac OMDčka vyzerajú dobre a majú šmrnc, k tomu najširšie portfólio objektívov; Fuji má tiež svoj štýl, má snáď ešte parádnejšie objektívy: rozsah, svetelnosť, kvalita, mal by som problém nevybrať si. Ale Sony toho chýba najviac. Dizajn je taký strohý a bezpohlavný, ale hlavne mám problém s objektívmi. Nie som asi pravý fotograf, ale uprednostňujem zoomy a vyžadujem primeraný ohniskový rozsah kombinovaný s dobrou svetelnosťou, pričom ma nemá finančne zruinovať. U APSC nemám zhola nič, rozsahom je fajn 16-70ka, ale f4 nie je zrovna svetelné sklo a stojí cca. 1000 eur. O zoome s f2,8 nechyrujú. FF sú super, tam by sa dalo kúpiť telo za fajn cenu, ale sklá sú rovnako bieda. 24-70ka f4 má otrasné recenzie, asi najhoršia 24-70ka na trhu. GM verzia s f2,8 zase stojí majland, 2300 eur je nonsens. Takže ten, kto nechce fotiť s pevnými sklami a vyžaduje slušný a dostupný zoom, Sony proste nemá čo ponúknuť.
Som rozmyslal ako ti odpisat aby to nebolo siahodlhe. Sony je skarede, ale ma APSC aj FF, ano ma malo objektivov (aj ked mne by vdaka 100-400 ktora pribudla stacili). Ked hovorim o perspektivnosti, podla mna je stale lahsie popracovat na dizajne a kazdy rok pustit par novych objektivov ako v pripade FUJI prejist na klasicky bezproblemovy cip, respektive odstranit zname chyby tychto cipov, no aj to je lahsie ako zmenit velkost cipu ked cele portfolio je vytvorene pre 4/3 cipy...to znamena zacat takmer od nuly. Velkostna vyhoda fotakov s mensim cipom sa bude vdaka novym technologiam stale viac stierat, lebo profi stroje ktore sa maju aj dobre obsluhovat uz nemozu byt nejak extra mensie od XT2 ci M1mkII a o par rokov polozis na stol stredoformat, FF, APSC aj 4/3 a vsetky budu mat podobne velkosti..... bude to len o cene....co je vlastne aj teraz, keby ceny vsetkych CSC teraz hned klesli na kvalitativne odpovedajucu uroven zrkadloviek tak v Sony sa viem najist hned, vo FUJI by mi chybal normalny cip bez artefaktou s plnou podporou standardnych programou a hlavne fotoshopom a 4/3 cip by bol pre mna jednoducho maly.

A k tym DSLR dinosaurom ,-) ...vsetko je len o cene a trhu...ale vzdy to bude vyrovnane. Hlavne treba stale mysliet na to, ze manazmenty jednotlivych znaciek maju na prvom mieste zisk, a nespravia ani o chlp viac ako si to trh vyzaduje.

Takze mozu sa zatial majitelia CSC smiat z DSLR ze su vzhladovo dinosauri, no tie maju zatial pri rovnakej cene stale vacsi vykon, az sa to zrovna a znacky predavajuce DSLR jednoducho pozvolna vypustia zrkadlo a 1DXmkII bude o velkosti 80D a 7DmkII bude o velkosti 77D, otazka potom zas je, ci by tak male rozmery uz niekomu nevadili.

 
Mattus1990
2017-05-06 12:24:47
príspevok od: MagickVamp
Som rozmyslal ako ti odpisat aby to nebolo siahodlhe. Sony je skarede, ale ma APSC aj FF, ano ma malo objektivov (aj ked mne by vdaka 100-400 ktora pribudla stacili). Ked hovorim o perspektivnosti, podla mna je stale lahsie popracovat na dizajne a kazdy rok pustit par novych objektivov ako v pripade FUJI prejist na klasicky bezproblemovy cip, respektive odstranit zname chyby tychto cipov, no aj to je lahsie ako zmenit velkost cipu ked cele portfolio je vytvorene pre 4/3 cipy...to znamena zacat takmer od nuly. Velkostna vyhoda fotakov s mensim cipom sa bude vdaka novym technologiam stale viac stierat, lebo profi stroje ktore sa maju aj dobre obsluhovat uz nemozu byt nejak extra mensie od XT2 ci M1mkII a o par rokov polozis na stol stredoformat, FF, APSC aj 4/3 a vsetky budu mat podobne velkosti..... bude to len o cene....co je vlastne aj teraz, keby ceny vsetkych CSC teraz hned klesli na kvalitativne odpovedajucu uroven zrkadloviek tak v Sony sa viem najist hned, vo FUJI by mi chybal normalny cip bez artefaktou s plnou podporou standardnych programou a hlavne fotoshopom a 4/3 cip by bol pre mna jednoducho maly.

A k tym DSLR dinosaurom ,-) ...vsetko je len o cene a trhu...ale vzdy to bude vyrovnane. Hlavne treba stale mysliet na to, ze manazmenty jednotlivych znaciek maju na prvom mieste zisk, a nespravia ani o chlp viac ako si to trh vyzaduje.

Takze mozu sa zatial majitelia CSC smiat z DSLR ze su vzhladovo dinosauri, no tie maju zatial pri rovnakej cene stale vacsi vykon, az sa to zrovna a znacky predavajuce DSLR jednoducho pozvolna vypustia zrkadlo a 1DXmkII bude o velkosti 80D a 7DmkII bude o velkosti 77D, otazka potom zas je, ci by tak male rozmery uz niekomu nevadili.

k tomu vzľadu by som až tak neprotestoval. Ja som radšej keď je vec funkčná a má originálny dizajn ktorý si berie prvky z minulosti no nekopíruje ju. Proste Sony sa nehrá že chce vyzerať retro. je to produkt súčastnosti. mierne minimalistický, ostré hrany, jednoduché ovládanie, žiadny ovládač ktorý ktorého funkciu nevyužívate občas alebo vôbec...je to vec vkusu viem, každému vždy nejaké tlačidlo chýba. Leica je čistý minimalizmus a nikto mu to nezazlieva lebo TO JE LEICA a nič lepšie neexistuje.
Hral som sa s E-X2s(v porovnaní s mojou a6000) to menu, ovládanie, žiadny grip, no des.

Čisto teoretický keby spravili povedzme že taku a7000 ktorá by mala telo a7(alebo a9) so stabilizovaným aps-c snimacom z a6500 tak sa Fuji X-T2 sa môže isť schovať.
Možno sa dočkáme aj toho že nové modely už budú navhnuté na nový väčší typ batérie a ďalšia výčitka zmizne.
Sigma dá v dohľadnej dobe zakladný zoom so svetelnostou 2,8 natívne dizajnovaný za E mouth za normálnejšiu cenu ako GM (bola by hlúpa keby neužila dopyt po ňom).
 
marcus_labeo
2017-05-06 22:40:00
príspevok od: Mattus1990
k tomu vzľadu by som až tak neprotestoval. Ja som radšej keď je vec funkčná a má originálny dizajn ktorý si berie prvky z minulosti no nekopíruje ju. Proste Sony sa nehrá že chce vyzerať retro. je to produkt súčastnosti. mierne minimalistický, ostré hrany, jednoduché ovládanie, žiadny ovládač ktorý ktorého funkciu nevyužívate občas alebo vôbec...je to vec vkusu viem, každému vždy nejaké tlačidlo chýba. Leica je čistý minimalizmus a nikto mu to nezazlieva lebo TO JE LEICA a nič lepšie neexistuje.
Hral som sa s E-X2s(v porovnaní s mojou a6000) to menu, ovládanie, žiadny grip, no des.

Čisto teoretický keby spravili povedzme že taku a7000 ktorá by mala telo a7(alebo a9) so stabilizovaným aps-c snimacom z a6500 tak sa Fuji X-T2 sa môže isť schovať.
Možno sa dočkáme aj toho že nové modely už budú navhnuté na nový väčší typ batérie a ďalšia výčitka zmizne.
Sigma dá v dohľadnej dobe zakladný zoom so svetelnostou 2,8 natívne dizajnovaný za E mouth za normálnejšiu cenu ako GM (bola by hlúpa keby neužila dopyt po ňom).
Ad Sigma: veru, ak by spravili základný zoom s f2,8 pre E-mount, povedzme 16-50mm alebo 17-55mm za nejakých 500 eur, Sony by trpko zaplakalo, lebo zisky by odtekali Sigme. Už teraz je Sigma 30mm f1,4 jedno z najlepších skiel pre Sony z hľadiska value for money, ale až zoom má potenciál pre masové rozšírenie. Takto musia majitelia a6xxx svoje parádne snímače kŕmiť cez otrasný seťák 16-50, alebo vysoliť tisícku za zoom, ktorý ponúkne len f4.
Inak tiež súhlasím, že a6XXX sa parádne drží, je to popri E-M1 jediný cropový mirrorless, ktorý má skutočný grip.
 
Mattus1990
2017-05-07 20:35:10
príspevok od: marcus_labeo
Ad Sigma: veru, ak by spravili základný zoom s f2,8 pre E-mount, povedzme 16-50mm alebo 17-55mm za nejakých 500 eur, Sony by trpko zaplakalo, lebo zisky by odtekali Sigme. Už teraz je Sigma 30mm f1,4 jedno z najlepších skiel pre Sony z hľadiska value for money, ale až zoom má potenciál pre masové rozšírenie. Takto musia majitelia a6xxx svoje parádne snímače kŕmiť cez otrasný seťák 16-50, alebo vysoliť tisícku za zoom, ktorý ponúkne len f4.
Inak tiež súhlasím, že a6XXX sa parádne drží, je to popri E-M1 jediný cropový mirrorless, ktorý má skutočný grip.
Ten zoom podľa mňa (až sa ho naozaj dočkáme) bude určite na FF, cenovku dajú niekde okolo 800€.
Tá 30tka 1,4 je parádna a fotím s ňou drvivú väčšinu času. Je tam vidieť výrazný rozdiel v kontraste v porovnaní s napríklad Sony E 50 f1,8.
a6500(myslím že prebratý a7mkII) ktorá by mala mať niečo o kus väčší grip ako 6000čka.
Ten Sony/Zeiss 18-70 nie je ozaj hoden tej ceny. Preto som si zadovážil 18 - 105 aj keď má dosť výrazné skreslenie, no nič čo sa nedá vyriešiť.
E-M1 som v ruke neržal, nemôžem porovnať no čo som počul o ergonomii tak je to super. snáď sa mi dostane do rúk.
 
jogi_h
2017-05-09 08:26:38
príspevok od: Jozef Macák
ale vies co, uz to neni taka katastrofa co to byvala, teraz nedavno sony napriklad vydalo 85/1.8 (za cca 600) ktory sa podla viacerych recenzii vyrovna 2krat drahsiemu velebenemu batisu. Napada ma tiez 28/2, 50/1.8, 50/2.8 macro..aa to je asi tak vsetko Ale tak zopar dobrych (relativne) lacnych skiel este snad pride...
Sigma sa tvari, ze ide pre emount vyrabat vsetko, takze mozno uz sony nebude moct davat ceny ake sa im zachcu. Ja mam zatial iba sigmu 30mm f1,4 a chcelo by to este aspon tu 85f18 alebo si zozeniem druhu pracu a kupim 90mm f2,8 macro 😀
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia